Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od bedo. (4)
bedo. (844) | 26.1.201412:18|kyvadlo 3
paráda, kedysi sa predávala taká hra, kde sa dali pomocou pera kresliť na papier podobné obrazce... :)
Odpovědět0  0
to je krása ­- pri pohľade na jednotlivé pixle ­(ako je to teraz moderné­) je samozrejme vidieť rozdiel, v porovnaní s lepšími aparátmi, ale pri tlači povedzme do takej A4­/A3, alebo zobrazení na monitore nie je rozdiel viditeľný. Tvoje obrázky sú výborná ukážka toho, že keď niekto vie, tak na dosiahnutie výborných výsledkov nepotrebuje drahú zrkladlovku ­(ani bezzrkadlovku­).
Odpovědět0  0
aby som to trochu objasnil ­- Nikon objektívy nie sú známe kvalitným rozostrením pozadia ­(bokehom­), vynikajú skôr ­"ostrosťou­" ­(aj keď časy sa menia ­- viď nový Nikkor 58­/1.4­). Ale to nič nemení na tom, že tento bokeh vyzerá celkom dobre. Samozrejme len z môjho pohľadu, tieto veci sú prudko individuálne... ;)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 18.1.201413:08|Lake Tahoe
vďaka za zastavenie a názory! Ako vždy, kto chce, nech retušuje ­(orezáva a pod.­) :­) Ja som sa snažil zakomponovať tých ľudí tak, aby podľa možností veľmi nerušili ­(a že ich tam bolo celkom dosť :­)­). Inak ešte k cestovaniu ­- to je pre mňa primárne, fotenie je len ­"popri tom­". Zážitky sa aj tak nafotiť nedajú, tak sa snažím aspoň čo najlepšie zachytiť charakter tých miest, ktoré som mal možnosť navštíviť...
Odpovědět0  0
na Nikkor to vôbec nie je zlé... ;)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 17.1.201410:34|trefa
tak toto bola naozaj trefa ­- som si myslel, že také niečo sa dá trafiť len náhodou...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 16.1.201422:32|-**-
[QUOTE=Bubima­]­[QUOTE=Begy_cz­]zajímavé zpracování, jen mám poznatků 1­) Ty kalhotky... to prostě přitahuje nežádoucí pozornost... ­[­/QUOTE­] Jinak bez kalhotek by to přitahovalo chlapy jěště víc. Mě určitě. J.­[­/QUOTE­] to ma napadlo tiež :­) Mne sa páči, že ideš svojou cestou a skúšaš aj ­"neštandardné­" veci ­- že zvládaš aj tie ­"štandardné­", si tu už myslím ukázal dostatočne. Konkrétne tento obrázok ma zaujal, mal si tu také, ktoré sa mi páčili viac, ale aj také, ktoré sa mi páčili menej. To som toho veľa k veci nenapísal, čo?
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 16.1.201422:22|Ušák
Ani nie, kvôli tomuto boli práve vymyslené programy typu Aperture alebo Lightroom. Sú fotografi, ktorí pomocou nich spracujú nie stovky, ale doslova tisíce fotiek z jednej akcie. Photoshop sa hodí zasa na iné veci ­(montáže a pod.­). Ale pokiaľ máš pocit, že JPG stačí, tak je to zbytočné nejako riešiť...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 16.1.201420:19|Ušák
RAW vs JPG: pri normálnom svetle a keď nepotrebuješ fotku ďalej upravovať je to skoro jedno. Inak najviac sa to prejaví v tmavých miestach. Konkrétne na tomto obrázku by mohlo byť v RAWe viac retailov v srsti, ale to by bolo vidieť možno tak pri 100% zväčšení. Pekný obrázok.
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 16.1.201420:04|Zamyšlení
dobre vystihnutý moment :)
Odpovědět0  0
Čo používaš na identifikáciu? Niečo ako Flightradar na telefóne, alebo odfotíš a potom doma pohľadáš?
Odpovědět0  0
taký šibalský pohľad, pekné...
Odpovědět0  0
Ja napríklad v priebehu fotenia ­(keď viem, že o chvíľu budem fotiť zas­), nielen že neskladám objektív, ale ani nevypínam aparát, nechám ho maximálne len ­"zaspať­". Potom stačí jemný ­"ťuk­" na spúšť a fotí sa ďalej...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 13.1.201420:52|Tak kde je ten @
domáci mazlík? :)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 13.1.201420:38|Flares
máš hodne fotogenického psa ­(prípadne dobre triediš fotky ;­))
Odpovědět0  0
to je tá, čo účinkovala v Pirátoch z Karibiku? ;)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 12.1.201413:50|Saturn z ruky
neuveriteľné
Odpovědět0  0
no nevyzerá to lepšie s tými 4­-mi motormi? ;)
Odpovědět0  0
Skladacie objektívy sú fajn, za predpokladu malého tela ­(Leica, NEX, Pen­). U zrkadlovky ­- no neviem, pripadá mi, že Nikon je v poslednej dobe nejaký zmätený ­(viď Digital conFusion­). Ibaže by bol ten objektív predzvesťou nejakej bezzrkadlovky, potom by to trochu dávalo zmysel...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 10.1.201413:01|Sladke sny
nešlo by hore milimetrík pridať ­(a prípadne dolu ubrať, aby sa zachoval formát­), trošku mi to príde natesno, inak paráda...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 10.1.201412:42|sunset
sa mi páči, ako galéria z času na čas vyplaví nejaký takýto kúsok ­- radosť pozerať! :)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 10.1.20147:44|***
pozerám, že rovno aj ohviezdičkovaná, aspoň máme menej práce... ;)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 10.1.20147:41|U zubaře
vyzerá byť pekne ostrá, potvorka :)
Odpovědět0  0
najprv som rozmýšľal, kto si kúpi 4x väčší, ťažší a drahší objektív ­(oproti m.zuiko 45­/1.8­), ale potom ma napadlo, že filmári už na neho čakajú, tam sa každé clonové číslo k dobru vyvažuje zlatom a naznačuje to aj návrat clonového krúžku ­(napr. Blackmagic kamery ho potrebujú­)...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 9.1.20148:37|U Hlubočce
sa mi pri tom vybavila pesnička ­"Tři kříže­" a ono sú to tri stromy... ;)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 9.1.20148:34|Alergie
to je ­"šílená­" fotka, v dobrom, samozrejme :)
Odpovědět0  0
ja by som ten vpravo hore pred fotením asi odtrhol, ale mňa netreba brať vážne, ja som ­"čistič­" ;)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 9.1.20148:25|prostě kůň
aj keď to teda nebol zámer, tak to vyšlo super! :)
Odpovědět0  0
mohol si dať trochu väčší obrázok, aby sa dal rozkliknúť, lebo takto neviem, či vidíme reálne farby, galéria s nimi občas šachuje... obrázok parádny!
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 9.1.20148:19|...
neviem, nemá to na Instagram málo filtrov? :)
Odpovědět0  0
skoro sa nevošiel :)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 9.1.20147:59|D1
možno by som zašiel trochu viac doľava, na tej pravej strane je to také dosť tmavé ­- ale možno to práve dobre vyvažuje tie svetlá ­- len mi stále vŕta v hlave tá zelená ­- to tam prešli nejakí policajti? :)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 9.1.20147:39|Na hladině
zaujímavé, má to hĺbku
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 9.1.20147:37|Kačica divá
vyzerá, že optika tam doplnila aj nejaké vlastné farbičky, ale celkom sa trafila! :)
Odpovědět0  0
tieto podmienky už boli pre aparát náročnejšie ­- neuvažoval si o polarizáku, nech sa trošku zmenší kontrast medzi oblohou a krajinou?
Odpovědět0  0
pripájam sa, zaujala...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 8.1.201422:00|Východ
mne by sa páčili trošku iné lúče, ale to je vlastnosť objektívu, s ktorou sa toho veľa urobiť nedá, obrázok samotný je nádherný...
Odpovědět0  0
máš bobříka za postřeh ;)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 8.1.201421:53|Kvítí
veľmi reálne, až priam živo to poôsobí...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 8.1.201421:52|Hrátky
to je pekné... trochu mi to pripomína taký ten orientálny štýl, akým je zdobený napr. aj Taj Mahál...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 8.1.201421:43|Myšák a rohlík
toto sa fakt oplatilo počkať :)
Odpovědět0  0
tá druhá má viac komentárov, tak sa pridám sem, ale páčia sa mi obidve :)
Odpovědět0  0
daj to do ČB a máš pokoj... ;)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 8.1.201420:32|Heaven and Hell
páči sa mi to tak, ako je, akurát z pravej strany by som ufikol to vedľa stromu ­- proste aby pravá strana končila len stromom...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 8.1.201420:26|okap
obrázok fajn, len ten vonkajší čierny rámček by som už asi nedával...
Odpovědět0  0
málo motorov! poriadne lietadlo musí mať aspoň 4! ;)
Odpovědět0  0
pekné je to s tým tieňom
Odpovědět0  0
myslím, že lepšie vyfotenú vôňu som naozaj ešte nevidel :)
Odpovědět0  0
vďaka za komentár ­- bolo to fotené v dosť silnom protisvetle, na vode je to vidieť a veľa sa s tým robiť nedalo ­(polarizák zvládol, koľko zvládol­) ­- ale aspoň pekne zvýraznilo tú žltú farbu. Len pre zaujímavosť ­- o pár minút neskôr to už vyzeralo takto: ­[url=http:­/­/postimg.org­/image­/9mcog44w3­/­]­[img­]http:­/­/s29.postimg.org­/9mcog44w3­/US130726.jpg­[­/img­]­[­/url]
Odpovědět0  0
Aliasy nie sú obmedzené len na moiré a nedajú sa odstrániť v posprocese ­- len bez znalosti súvisiacej matematiky to nemá význam príliš rozvádzať. Toto je povedzme taký rozumný základ: http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Aliasing
Odpovědět1  0
aj keby použili rovnaký snímač, ako má Pentax Q ­(12MP­), tak by to bolo zaujímavé ­- RAW má, kvalita objektívu sa ešte uvidí, ale s objektívom na TZ­-2 som bol veľmi spokojný...
Odpovědět0  0
obraz vykresľuje objektív, snímač ho len ­"uloží do pamäte­" ­- od istej hranice je úplne jedno, na koľko pixlov sa obraz rozdelí, pokiaľ nebude v prvom rade poriadne vykreslený optikou... pokiaľ sa odstráni AA ­(low­-pass­) filter, tak vzniknú aliasy, to je všetko, to zistil Claude Shannon už takmer pred 100 rokmi...
Odpovědět0  0
furt keď čítam o ­"vyššej ostrosti­" a nie je to zapríčinené kvalitou optiky, tak mám taký zvláštny pocit, že čo za kulehu to zasa vymysleli... ;)
Odpovědět0  0
som v technických údajoch namiesto ­"8 optických členů v 7 skupinách­" prečítal ­"8 optických vad v 7 skupinách­", hmm...
Odpovědět0  0
súhlasím, ale do toho otvoreného štandardu sa výrobcom z nejakého dôvodu veľmi nechce ­- Fuji sa má aspoň na čo vyhovoriť ­(vlastné X­-Trans snímače­)... Inak otvorený štandard ponúkal už dávno pred ­(m­)4­/3 Pentax, K bajonet ­(tak ako pred ním M42 závit­) bol vždy otvorený ­(na rozdiel napr. od C­/N, ktorí robili všetko preto, aby objektívy iných výrobcov nefungovali na ich telách spoľahlivo­).
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 5.1.201416:34|Až tam někde...
toto je sympatické ­- povedzme, že je tam jedna kolízia meteoritu s vlasmi :­), ale inak hodne zaujímavé!
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 5.1.201416:28|Kanón
ale vieš o tom, že kanóny ba sa správne mali fotiť len Canonmi? ;)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 5.1.201416:23|Východ slnka
krásne farby + tie priesvitné steblá, dokážeš z toho aparátu vymáčknuť asi všetko, čo v ňom je! ;)
Odpovědět0  0
dobré je to, ale keď už si bol rozbehnutý, kľudne si tam miesto Baťa mohol dať aj BJ SKID ;)
Odpovědět0  0
trošku iná, ale tiež parádna. Nebaví Ťa náhodou fotenie lietadiel? :)
Odpovědět0  0
parádne, ako je to modrobiele a s tými stopami...
Odpovědět0  0
Apocalypse Now! ;)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 5.1.20147:48|Tiské stěny
Tam dole medzi tie skaly sa dá zájsť? Teda neviem, či by som mal odvahu, ale...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 5.1.20147:44|mezi mraky...
som to len tak pre zaujímavosť skúsil pustiť cez Neat Image ­(demo verziu, zadarmo­) a celkom pekne to prečistilo: ­[url­]http:­/­/postimg.org­/image­/npkwgolwd­/­[­/url­] Ten ­"rozbitý­" ľavý spodný roh to už však nezvládlo...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 5.1.20147:33|kocur
hotový mini Garfield :)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 5.1.20147:32|pf2014
ech, vlado264 sa práve zobudil :­) Tak nech sa darí...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 4.1.201416:41|Oslík
zadné svetlo nikdy nesklame, vytvára to pekný priestorový efekt... tie svetelné bodky sú muchy?
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 4.1.201416:38|Dášenka
trošku škoda toho pozadia, lebo farebne aj svetelne to vyšlo pekne ­(až na ten prepal pod hlavou, ale keď máš RAW, informácia tam zrejme bude­)...
Odpovědět0  0
citujem: ­"A 28­-80mm f2.8 ­(T2.9­) is considered a ­'classic­' cine zoom lens, and there have been dramatic price cuts over the past 2 years. Just a few years back, the cheapest option for the above was the Angenieux Optimo, for $65K.­" ­- takže na ­"cine­" objektív je to vlastne ­"bargain­"... ;)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 4.1.201414:41|Silueta
konkrétne na tomto obrázku by som to pozadie ­"narval­" do oranžova, nech to pôsobí ako v Afrike, tá silueta a zadné svetlo k tomu zvádzajú... :)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 4.1.201414:38|Flatland
dobré to je ­- zaujímalo by ma síce, ako by vyzerala verzia s menšou HO, ale trafil si pozadie tak, že nepôsobí rušivo...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 4.1.201414:00|zrcadlení...
v malom rozmere je to pekné, vo veľkom sa trochu rozpadá ­- nebolo to náhodou prepočítavané z menšieho rozmeru? Prípadne slabší objektív...
Odpovědět0  0
to je fotené na nejakých schodoch? Trochu zvláštne pôsobiaca perspektíva. Inak by som trošku menej doostroval, ten objektív to nepotrebuje a na vlasoch už takto vzniká jemný aliasing...
Odpovědět0  0
čo sa týka svetla od blesku, tak asi áno ;)
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 4.1.201413:48|Jehnědy
pekné je, ako sa hlavný motív nevtieravo opakuje v pozadí...
Odpovědět0  0
"Although not exactly an intrinsic camera feature, we­'ll note here that the NX30 will come bundled with Adobe Photoshop Lightroom 5 in the U.S., rather than the Samsung Raw Converter 4.0 software that came with the NX20.­" ­- toto je veľmi dobrý krok a mohli by tak rovno urobiť všetci výrobcovia. Ten aparát inak vyzerá na prvý pohľad oveľa zaujímavejšie, ako napr. Sony A7­/r...
Odpovědět0  0
niečo, alebo niekto ju zaujal­(o­), pekná, výstižná fotka
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 4.1.201410:29|Malý vykuk
to je nevinnosť sama
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 4.1.201410:27|bééé (bléé)
jakože alespoň? Veď keď fotka vyvolá emócie, to je hádam to najviac, čo sa dá dosiahnuť!
Odpovědět0  0
na 77Ltd sa vysúva akurát tak zabudovaná slnečná clona, inak je to úplne klasická konštrukcia...
Odpovědět0  0
Tak, svetlo dopadajúce pod príliš ostrým uhlom je pre snímač problém ­- veď sa stačí pozrieť na ukážky, ako kreslia Leica objektívy na Sony A7­/r ­(na Leica telách to vyzerá lepšie, ale len vďaka tomu, že to kompenzujú elektronicky­). Riešením sú telecentrické objektívy a prípadne aj lepšie využitie vykresleného políčka, presne ako to už od začiatku robí Olympus...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 4.1.20148:30|prvňáček
výborné, ešte aj jeho výraz na tvári je taký medzi tým, že sa teší, ale ešte nevie, čo od školy čakať...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 4.1.20148:10|bééé (bléé)
keď sa chce človek zasmiať, tak niektoré Tvoje fotky ­(a ich názvy!­) sú dobrý recept ­- vďaka! :D
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 4.1.20147:58|Big Sur
[QUOTE=bohous14­]No však on nám to Bedo rozmluví:­)­[­/QUOTE­] bedo. sa k vám pridá... ;­) Inak je to zvláštna oblasť, furt tam zastavujú autá, vyskakujú z nich ľudkovia a fotia o dušu. A to sa asi tak 10­-15x za sebou opakuje. :­) Vďaka všetkým za zastavenie a komentáre...
Odpovědět0  0
bedo. (844) | 3.1.201416:56|A hrrr na ně!
keby to náhodou ešte niekto nepoznal, doporučujem: ­[url­]http:­/­/www.badassoftheweek.com­/zizka.html­[­/url]
Odpovědět0  0
je to tak, aj keď nejaké pokusy boli, napr. ­"difraktívna optika­" od Canonu...
Odpovědět0  0
SMC Pentax­-M40­/2.8 bol vyvinutý v 70­-tych rokoch minulého storočia pre M radu zrkadloviek Pentax. Pred pár rokmi potom staré schémy oprášili a vznikla DA40 Limited. A z nej malými úpravami 40XS ­- to je ten objektív, ktorý sa predával v sade s K­-01. Inak veľmi podobný objektív vyrábal aj Nikon.
Odpovědět0  0
tá hĺbka ostrosti ma zaujala ­- môžeš to trošku rozviesť? :)
Odpovědět0  0
otázka je, akú cenu Samsung platí za veľkosť ­(a svetelnosť­) ­- pokiaľ sú kvalitou výstupu porovanteľné, potom klobúk dole...
Odpovědět0  0
Pentax má celý rad ­"pancake­" objektívov, od 15 do 70mm...
Odpovědět0  0
a medzičasom už asi všetko okrem tých klasických PC používa architektúru ARM, vrátane foťákov... ;)
Odpovědět0  0
no a teraz mi tie reklamy pre zmenu chýbajú. :­) Ale nie, keby boli aspoň nejako národne orientované ­(napadá ma Baťa­(?­)­), ale Samsung k Sv. Václavovi tak nejako nesedel... ;)
Odpovědět0  0
S Cornwallom samozrejme súhlasím, takú Porthcurno beach si viem kľudne predstaviť aj ako dovolenkovú destináciu. :­) Cornwall je vlastne také úplne iné ­(keltské­) Anglicko, je kultúrou bližší Walesu a Bretónsku, ako Anglicku samotnému. Ideálne je zobrať z požičovne aspoň na 2 týždne auto a prejsť si to krížom, aj po ceste sa občas objaví niečo zaujímavé ­(Stonehenge­)... ;)
Odpovědět0  0
ale aj taká domácí snídaně v Škótsku nie je vôbec zlá... ;­) Vo Walese by som ešte hádam doplnil Gower­/Gwyr neďaleko Swansea a St. Davids ­- najmenšie mesto v UK. Eryri­/Snowdonia stojí za návštevu každopádne, mne sa tam páčilo hádam ešte viac, ako v škótskych Highlands. Len je to už z Londýna trochu ďalej...
Odpovědět1  0
bedo. (844) | 3.1.20149:33|BIG BEN jinak...
obloha je správne anglická :­), aj výber miesta je zaujímavý ­(a to mi ver, že som ich vyskúšal hodne ;­)­), len prečo sa ten koník musí dotýkať Big Benu, prečo?
Odpovědět0  0
Ať žijí duchové! :)
Odpovědět0  0
výborná atmosféra, tie reklamy by som asi ­"preplácol­" čiernym obdĺžnikom, siluete by to nijako neuškodilo a čistote obrázku naopak pomohlo...
Odpovědět0  0
z miest sú celkom zaujímavé napr. Bath, či ­"Oxbridge­", katedrály v Canterbury či Winchestri, mimo miest trebárs pobrežné útesy v okolí Doveru a Eastbourne ­- všetko pohodlne dosiahnuteľné z Londýna v rámci jednodenných výletov ­(a keď sa trafí správny čas, tak aj za 2 libry­). ;)
Odpovědět1  0
zrovna m43 ťažko niečo vyčítať ­- je to jeden z dvoch systémov CSC, ktoré sú ­(z môjho pohľadu­) navrhnuté dobre ­- ­"otvorený­" bajonet, telecentrické objektívy navrhované s ohľadom na digitálne snímače, veľkosť snímača zvolená tak, aby umožnila nielen malé telá ale aj malé objektívy, pri zachovaní dostatočnej kvality a univerzálnosti ­(HO, DR­) a ešte by sa dalo pokračovať. Ale veď načo, každý nech si vyberie to, čo sa mu páči. Vždy je dobré, keď je na výber. :)
Odpovědět0  0
a sakra, teraz si pôjde polovica čitateľov Digimanie kúpiť Samsung ­(a keď nie, tak aspoň CSC­). ;)
Odpovědět0  0