Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Nejnovější komentáře
ano, FE 50­/1,8 odpovídá ceně ­(jde koupit asi od 5 tis­), jinak jsou to použitelné objektivy, jak to G, tak to Macro, tak i ty Zeiss ­(55­/1,8 i 50­/1,4­) ta F1,4 už nestačí na dnešní eRka s 60 Mpix, ale na 24 Mpix odvádí stále parádní práci a má velice osobitý projev za což je obecně stále vyzdvihována.

Komu nesedne žádný ze Sony tan má na výběr z desítek padesátek druhovýrobců. Mě ale nešlo o to co je lepší, ale o to, jak to má Sony pokryté od 5 tis až do 60 tis cenově i kvalitativně s 8 objektivama. Který jiný moderní FF CSC bajonet to má?
Odpovědět0  0
Zrovna ten 50­/1.8 je jednoznačně nejhorší Sony objektiv jaký kdy vyrobil. Pokud budeme zvažovat ty jen do F1.4, tak jich zase tolik není a ten starý Zeiss už taky za moc nestojí.

Nejlepší 50 pro Sony FE je stále manuální Voigtländer 50mm F2 Apo Lanthar. Výstup se mi líbí víc než z GM, akorát je pouze F2.

https:­/­/sonyalpha.blog­/2020­/01­/30­/voigtlander­-50mm­-f2­-apo­-lanthar/
Odpovědět0  0
Sony jich má asi trochu víc než 2, namátkou mě teď napadají tyhle :­-­)

Sony 50­/1,2 GM
Sony 50­/1,4 GM
Sony 50­/1,4 Zeiss Planar
Sony 50­/2,8 Macro
Sony 50­/1,8
Sony 50­/2,5 G
Sony 55­/1,8 Zeiss Sonnar
Sony 50­/1,8 OSS ­(crop­)
Odpovědět0  0
To jo, ale ­(snad­) každý výrobce má víc ­"padesátek­".

Např. Panasonic má super drahou ­"Pro­" F1.4, ale i mnohem levnější F1.8, Sony má drahou ­"GM­" a levnější ­"G­" atd.
Odpovědět0  0
Výrobce fotoaparátu bude poskytovat jen ty nejlepší objektivy. Pak jsou tu alternativy od ostatních výrobců, ovšem ne u Canonu :­-­)

Na Sony FE je Sigma za 25 tisíc nebo Samyang za 16 tisíc.
Odpovědět1  0
chápu jak jste to myslel, ale světelnost ­(při porovnávání mezi systémy především ta ekvivalentní ­- protože ta jediná ovlivňuje výsledný snímek a F1,4 mají na hlavní kameře i telefony za 8 tisíc­) dramaticky ovlivňuje nejen výkon ale především cenu. V podstatě je to nejzásadnější parametr. Jinak bych mohl říci, že třeba Samyang 35­/2,8 za 6 tisíc je lepší než Sigma 35­/1,2 za 40 tisíc, protože je levnější... Srovnání kde nezohledňuji co za své peníze dostanu a tedy poměr ceny a výkonu, ale jen cenu jako absolutní parametr bez kontextu nemá asi pro nikoho moc velkou váhu, to jsem chtěl říci :­-)
Odpovědět0  0
Souhlasím a tím hodnocením cropu i Fuji. MFT je už třeba ­(znovu­) pod hladinou a APS­-C už šlape po kotníky ve vodě. Osobně mám APS­-C jen jako druhé tělo k FF. Že bych byl odkázán jen na něj už moc reálně nevidím, asi bych byl trochu ve stresu a kdo buduje systém na APS­-C je chtě ­/ nechtě trochu v pasti s nejistou budoucností. I tak si myslím, že na házení přes palubu je ještě brzy a že můžeme stále ještě objektivně srovnávat co nám výrobci podsouvají :­-)
Odpovědět0  0
Jen jsem uvedl několik příkladů high­-endových padesátek různých výrobců. Velikost clonového otvoru jsem neřešil.
Odpovědět0  0
Protože investice do APS­-C už nedává, kromě Fuji, nikomu moc smysl.
Odpovědět1  0
Olympus­/OM má nějaký AF objektiv 25mm f­/0,7 pro tohle srovnání s FF 50­/1,4? Nebo myslíte ten 25­/1,2 který je obrazově ekvivalentem 50­/2,4 na FF ? To je s ohledem na to co poskytne ­(šum, hloubka ostrosti, difrakce,...­) se standardní cenou kolem 30 tis jednoznačně nejdražší možnost, protože nějaké 50­/1,8 AF jdou na FF pořídit od 5 tis a za 20 tis už jsou hodně slušné a budou i kompaktnější. O dost tragickém T­-stop T1,8 u toho F1,2 Olympusu ani nemluvě. Nechápu tohle zařazování neekvivalentních sestav cropových systémů do srovnání mezi FF a vyvozování nějakých závěrů, je to srovnávání nesrovnatelného a z nějakého mě nepochopitelného důvodu se to děje jen s dnes už zapomenutým MFT :­-­)
Odpovědět0  1
Když vezmu v potaz, že třeba Sony a6700 jde koupit od 34 ­(teď v akci od 31­) tis, tak si myslím, že těch pár tisíc navíc jsou dost slušně investované peníze a skočíte najednou z prakticky entry level APS­-C s 9 let starým 20 Mpix snímačem ­(což je jeden z nejklíčovějších komponent fotoaparátu­) rovnou na high end APS­-C a i navzdory tomu, že jde zase už o rok starý model dostanete nejmodernější 26 Mpix snímač s 759 fázovými ostřícími body, který opravdu nijak nelimituje algoritmus ostření a to je tak podle recenzí skutečně srovnatelné s ostřením profesionální řady Sony a9. Sony má sice papírově nižší světelnost těchto bodů, ale je jich tolik, že jejich spolupráce v reálném focení Nikon zcela jistě předčí i ve tmě ­(viz Jaredovo narážka na pochybný AF u Nikonu Z50 II. A koukněte se na nějakou recenzi AF u Sony a6700 uvidíte rozdíl­). Rychlost snímače a6700 umožní třeba 4K při 120 fps ­(Nikon má polovinu a to se asi pěkně zapotí, protože tenhle snímač v D500 dával myslím čtvrtinu­). Také nejkratší expoziční čas závěrky je u Sony 1­/8000 vs. 1­/4000 u Nikonu Z50 II ­(kdo někdy fotil za slunného dne na F1,4 ­- aby mohl pracovat s hloubkou ostrosti ­- ten ví, jak je 1­/4000 nedostačující a jak je otravná neustálá manipulace s ND filtry­). Rychlost snímání je do RAW 11 sn. u Sony vs. 11 sn. mechnická a 15 sn. elektronická u Nikonu ­(ne ty JPEGy opravdu nebudu počítat­), tam tedy Nikon nepatrně vede, ale u Sony to s ohledem na jednoznačně rychlejší snímač bude jen SW omezení a neni vyloučeno že se to s nějakou aktualizací nezmění. O množství zasklení na APS­-C těhle systémů se ani nebudu rozepisovat ­(Sony má originálních APS­-C objektivů 24, všech AF včetně druhovýrobců je pak 74 a úplně všech včetně MF je na trhu 205 a to se bavíme jen o nativních APS­-C. ...Kolik má Nikon?­) ... a to ještě nevíme třeba výdrž na aku, protože tak starý snímač naboostěný ještě na vyšší výkon bude asi také dost topit a tedy žrát a Z50 už měla ­(podle měření CIPA­) jen 300 snímků na aku, zatímco Sony a6700 má podle stejného měření deklarováno snímků 550 ­- reálu se pak dostanete u obou klidně na dvojnásobek, Sony ale stále drtivě vítězí­).

...Nikon APS­-C dlouhodobě zanedbává, což je mu celosvětově vyčítáno. Pod tíhou kritiky na malé množství zasklení třeba odkázal své uživatele APS­-C na použití FF objektivů ­(jasně všichni jsme tohle vždy dělali na všech systémech, ale oficiálně si to žádná značka nikdy nedovolila doporučovat­). Nejde tedy jen o Z50 II, ale o celkový potenciál APS­-C na Z bajonetu na které Nikon prostě prdí a osobně bych takový systém nechtěl budovat.

...A to se stále obecně hlásá, jak má Sony předražené fotoaparáty :­-)
Odpovědět0  0
Je to smutné, no. Nový přístroj za cca 26 tisíc Kč jako odkladiště starých dílů :­-­(.
Odpovědět1  0
"Cena objektivu byla stanovena na 39.990 Kč s DPH, což není vůbec málo.­"

Je to hodně, ale konkurence chce za 50 mm nejvyšší kvality také hodně:

Sony cca 36 tisíc Kč.

OM System cca 25 tisíc Kč.

Panasonic dokonce stěží uvěřitelných cca 59 tisíc Kč ­(!­)

Takže kdo nechce vydat tyto šílené peníze, stačí říci, tohle si nechte a jít do nižší kategorie. Za tu chce např. Panasonic cca 11 tisíc Kč. Předpokládám, že ostatní výrobci na tom budou podobně.
Odpovědět0  0
Samozřejmě, že Nikon má snímače výhradně vyrobené Sony, ale Z50 II má údajně 20,9 Mpix snímač stejný jako Z50 a ta má podle starších informací snímač z D500, takže se bavíme o 9 let starém snímači !!! Pravda že se často nechávají mezigeneračně ­(3 až 4 roky­) staré snímače, ze kterých se jiným procesorem a SW vytříská větší výkon, ale technologicky 9 let? :­-O Mluví o tom třeba Jared https:­/­/youtu.be­/Vb3EB6XMS4E?si=oezO5Pl8739ZUt8a&t=396 ...už v době DSLR byl Nikon kritizován že si nasmlouvává odběry obrovského množství dílů, aby dostal lepší cenu a pak je nedokáže prodat, takže je používá znovu a znovu a znovu mnoho let... v APS­-C modelech DSLR používal snad i 12 let staré ostřící moduly. Zdá se tedy, že Nikon znovu šetří a Z50 II je recyklátem starých na skladě zapomenutých součástek ještě z éry zrcadlovek. Aalgoritmus AF ze Z9 se tak bude muset popasovat s daty od technologicky 9 let starého snímače...
Odpovědět1  0
Tak snímače od Sony už používají :­-­)
Odpovědět0  0
Ono se posunete trochu dopředu tím lepším snímačem, ale nějaký šílený rozdíl to zas není. Ve větším rozlišení trochu lépe schováte šum, ale nečekejte revoluci. Ono to sice výborně fotí v noci díky stabilizaci, ale to se dá využít jen u statických scén.
Odpovědět0  0
No četl jsem to asi 4krát, než jsem na to přišel, protože jsem předpokládal spíše pravopisnou hrubku než špatné písmenko v názvu. Nadále platí, pokud najdete chybu a chcete na ni upozornit, raději napište, co je to za chybu.
Odpovědět0  0
Jasně, chápu ... na druhou stranu kdybych napsal ­"máte v textu chybu­", tak se to asi bude hledat blbě, ale zúžením na nadpis už snad není takový problém to během dvou vteřin dohledat :)
Odpovědět0  0
Kdyby mě to při přečtení ­(kontrole­) trklo, tak by to tam přece nebylo. Bylo to tam právě proto, že mě to netrklo a při kontrole nadpisu před publikací jsem si toho nevšiml. Když člověk opravuje a kontroluje svůj vlastní text, tak tam často vidí to, co chtěl napsat, a ne to, co napsal. Právě proto je naopak nutné při upozornění na chybu říci, kde ta chyba je.
Odpovědět0  0
To snad musí po přečtení nadpisu trknout každého, tak mi to nepřišlo nutné :)
Odpovědět1  0