Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Výběr low-endové zrcadlovky

ewing (68)|25.5.2014 19:08
[QUOTE=Milan Šurkala;30841]Jenže co když ty potřebuješ právě krátký čas? Pokud nemáš dobrý senzor, tak budeš mít hodně šumu. Pokud máš dobrý senzor, můžeš si dovolit jít s citlivostí nahoru a nastavit ten krátký čas, který potřebuješ. Jsou situace, a rozhodně jich není málo, kdy prostě potřebuješ určiou minimální hodnotu clony a určitý expoziční čas. Pak se ti prostě kvalitnější senzor hodí, protože ti při daném ISO nabídne nižší šum. A tady máš tu možnost si zvolit, co s tou rezervou, kterou ti nabídne lepší senzor, uděláš. Můžeš třeba ještě více navýšit clonu, ještě zkrátit čas nebo právě zvýšit ISO, aniž bys měl více šumu než se špatným senzorem.

Hrál jsi někdy nějaké RPG a kdy rozděluješ body při získání levelu? Představ si, že se dostaneš na další level a nemůžeš rozdělit zkušenostní body (třeba do síly, rychlosti, magie). I pak můžeš hrát dál, ale nebude to jednoduché. Ale když ty body dostaneš (máš lepší senzor) a můžeš ty body rozdělit do vlastností, které se ti líbí a které chceš zlepšit (vyšší clona, kratší čas, vyšší ISO), bude se ti hrát (a fotit) snáz a výsledek bude lepší.

Ty si pořád neuvědomuješ, že je velké množství situací, kdy si prostě delší čas dovolit nemůžeš (buď chceš zmrazit pohyb, fouká vítr a rozhýbě ti objekt nebo tak dlouhý čas prostě neudržíš) a potřebuješ určitou clonu (např. kvůli hloubce ostrosti), takže jsi těmito dvěma parametry omezen a jediné, čím lze hýbat je ISO. Pak prostě potřebuješ kvalitní senzor. Máš totiž na výběr. Obětuješ čas - bude to pohybově rozmazané. Obětuješ clonu - hodně toho bude neostré, spousta věcí mimo HO. Obětuješ ISO - budeš to mít zašuměné. Stačí lepší senzor a nemusíš dělat takové kompromisy.[/QUOTE]
Mozna se budes divit,ale jedina hra kterou jsem kdy na pocitaci hraval byla NHL 2002 a to uz je nejakeho casu. Snazis se me zatahnout do technickych problemu,ktere me jako uzivatele prilis nemusi zajimat. Mym zamerenim je vzit fotak a udelat co nejlepsi fotku a ne hrabat se v technickych datech. Vseobecne,jakym zpusobem si s tim fotak poradi pokud je vysledek akceptovatelny,to uz mi je jedno.Mereni a reseni technickych dat necham radeji tem kteri na vyvoj technologii maji vliv. Tak to mas se vsim, nehrabu se v pocitaci dokud splnuje me pozadavky,nehrabu se v aute dokud spolehlive pracuje... . Si myslim,ze tady tohle neni vyvojarske a konstrukterske forum, ale forum konecnych uzivatelu at na takove ci makove urovni. Co vice k tomu dodat ?:)

---------- Doplněno v 18:08 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 18:07 ----------

Tak po tydnu koukam kam se az debata dostala :). Hordy cisel,informacni technicke hodnoty se kteryma pracuji vyvojari a konstrukteri.Coz o to,ze je zaznamenaji pouze merici pristroje avsak ne lidske oko a utek japonskeho inzenyra pro nedostatek argumentu, hmm. No nekdo se bude neustale prehrabavat v cislech zatim co zadavatel vlakna si snad jiz spokojene foti stejne jako kazdy bezny uzivatel. :)
crashpc (541)|25.5.2014 21:45
Rellik: Tam je očividný, že to fotili za dost jinejch podmínek. Viz světlejší zeď a stín od toho kamenného rámu. Dále nechápu co s tím dělali, když tam je ISO 160, které ručně nastavit nelze. To jako fotili na automatiku??? V jinejch recenzích, jako třeba na dpreview ten rozdíl není zdaleka takovej. Jenže používají i jiné sklo - něco lepšího než seťák, aby se vyloučily problémy snímače. Obrázky už jsem asi posílal. Není to tak moc zlé, i když samozřejmě horší....

ewing: Ano, to chápeme, ale bohužel mašiny ještě nejsou tak dokonalé, a velmi často netuší co po nich "fotograf" chce, dokud se jim to přímo neřekne. Kdo si myslí, že si koupí "profi" přístroj, a bude mít fotky jak z praku, tak se mýlí. Ten přístroj jde pořádně využít až právě někým, kdo ví přesně co dělá. Pokud zachovám analogii tak napíšeš e-mail, zahraješ si hru, ale nikdy nevyrobíš slušný webový stránky, jako je třeba tohle forum. A samozřejmě při porovnání se světem budou tvoje schopnosti vidět.
Tudíž se očekává, že kdo si pořídí nějakej lepší přístroj, bude muset trošku do problematiky zabřednout. Alespoň prozatím tomu tak je.
ewing (68)|25.5.2014 23:03
[QUOTE=crashpc;30970]Rellik: Tam je očividný, že to fotili za dost jinejch podmínek. Viz světlejší zeď a stín od toho kamenného rámu. Dále nechápu co s tím dělali, když tam je ISO 160, které ručně nastavit nelze. To jako fotili na automatiku??? V jinejch recenzích, jako třeba na dpreview ten rozdíl není zdaleka takovej. Jenže používají i jiné sklo - něco lepšího než seťák, aby se vyloučily problémy snímače. Obrázky už jsem asi posílal. Není to tak moc zlé, i když samozřejmě horší....

ewing: Ano, to chápeme, ale bohužel mašiny ještě nejsou tak dokonalé, a velmi často netuší co po nich "fotograf" chce, dokud se jim to přímo neřekne. Kdo si myslí, že si koupí "profi" přístroj, a bude mít fotky jak z praku, tak se mýlí. Ten přístroj jde pořádně využít až právě někým, kdo ví přesně co dělá. Pokud zachovám analogii tak napíšeš e-mail, zahraješ si hru, ale nikdy nevyrobíš slušný webový stránky, jako je třeba tohle forum. A samozřejmě při porovnání se světem budou tvoje schopnosti vidět.
Tudíž se očekává, že kdo si pořídí nějakej lepší přístroj, bude muset trošku do problematiky zabřednout. Alespoň prozatím tomu tak je.[/QUOTE]
crashpc: ano,neco o tom vedet,to mas jite pravdu. ale: a)snad existuji nejake hranice,
b)hodne velkou chybu vidim v pomeru nevyvazenosti fotak-sklo,
c) stare zname,ze ani pulmilionovy Hasselblad ci Leica nikomu nepomuze, jestlize nema aspon trochu v palici a tim nemyslim zrovna dokonale technicke znalosti fotoaparatu.
d) dalsi v rade je vyuziti porizene fotografie. Kdy pro domaci pouziti na monitoru a ukazce kamaradum ani netreba zvlast resit trochu barevneho sumu.Pocitacova uprava taky rekne sve Dale fotolab ci pripadny tisk na nekvalitni tiskarne ti mnohe vyhody fotografie porizene lepsim snimacem hrave vymaze a co kvalita papiru.
Podle me,kdyz si nekdo kupuje set v hodnote cca 15000 Kc ocekava od toho nejake vysledky,ale mel by mit natolik soudnosti,ze na konci nedosahne takovych vysledku a moznosti technickeho vyuziti jako kdyby si poridil kombinaci v hodnote 150 000 Kc a to aniz by se hluboce zaobiral vykonnosti snimacu apod. a samozrejme vsecho je vice/fotoaparat/ ci mene/sklo/ poplatne dobe.
Takze abych to shrnul. Fotografie od A po Z prece neni jen nastavit fotak a zmacknout spoust, ale je to proces mnoha kroku kdy kazdy ma nejaky vliv na konecny vysledek. A vytrhavat z teto rady jen dulezitost nastaveni fotoaparatu ci vykon snimace mi prijde nefer k ostatnimu.
Mimo jine,osobne chvili pockam jak silnym slovem do odvetvi promluvi "Lytro Illum."
crashpc (541)|25.5.2014 23:21
a) Ano. Hranice je tam, kde teoretické vědomosti ani vlastnosti fotoaparátu nepomůžou k lepší fotce. To je třeba u nás, co se tu o tom hádáme. Víme dost, ale za sebe se přiznám, že žádné skvosty nefotím. Jedna věc je umět ovládnout přístroj, druhá věc udělat hezkou fotku. U začátečníků je to naopak - jsou talentovaný lidi, co maj oko pro scénu, ale dokud tu mašinu dobře nenastavěj, tak prostě smolík. A dokonce bych si dovolil tvrdit, že to je většina. Těm co něco vědí nadávaj do sucharů stylem "a co ti to pomůže", a vzdělaní zas nadávají těm ostatním do diletantů. Obě strany mají tak trochu pravdu...
b)Ano, to bývala hodně častá chyba. Nejnovější skla jsou ale už na tom lépe, a to co přibalují k setu už je docela kloudné. O malinko lepší sklo nikdy neuškodí. Profi foťák na mizerném skle, to jsou opravdu prachy v kanále...
c)Naprosto jsi to vystihl. Jsou lidi, co vyfotěj úžasný věci s foťákem co nemá ani vyvážení bílé, ani nic jiného, a jsou lidi co to uměj vyrobit, a fotky od nich vypadají jak od ožralého námořníka. A pak samozřejmě všechno mezi tím. Svět naštestí není černobílej. Pokud někdo koupí alespoň trošku schopnej a nastavitelnej přístroj, je veskutečnosti víceméně jedno co v ruce má. Všecko to funguje dobře.
d) Hodně lidí to má jako koníčka. Div né metrová blondýna taky jistě nepotřebuje SUV s třílitrovym turbo motorem, ale holt někteří lidé si dopřávají radosti. Nakonec může jezdit MHD....
Co se toho dále týká, bohužel rozdíly jsou propastné, a ten kdo umí snadno vykutá o celou třídu lepší výsledek z daného přístroje, než ten co koupí lepší a neumí to. Jinak samozřejmě souhlasím. Finální fotografii dělají jednotlivé části. Od přístroje a jeho dílů, příslušenství, zkušenosti fotografa, ale i daná situace, a vůle fotografa danou situaci upravit tak, aby byla snáze fotitelná. To poslední považuju za největší část úspěchu. Jakmile si fotograf dobře připraví scénu, tak už pak tolik obecně nezáleží na tom, co drží v ruce za stroj. Lytro Illum v současné době nemá šanci. Jestli jsi to študoval více do hloubky, tak při jediné výhodě je tam strašně moc nevýhod. Ostření po expozici není nic fatálního a průlomového. Možná to začnou implementovat do mobilů jako další hračku, ale na profi scéně po tom neštěkne ani pes. Za dané peníze mají ostatní foťáky mnohem větší rozlišení, méně šumu, lepší možnosti, více příslušenství, a tak dále a tak dále. Lytro je "jen" jeden foťák, a to je sakra málo na všeobecný souhrn potřeb pro fotografii.
ewing (68)|26.5.2014 00:56
[QUOTE=crashpc;30975]a) Ano. Hranice je tam, kde teoretické vědomosti ani vlastnosti fotoaparátu nepomůžou k lepší fotce. To je třeba u nás, co se tu o tom hádáme. Víme dost, ale za sebe se přiznám, že žádné skvosty nefotím. Jedna věc je umět ovládnout přístroj, druhá věc udělat hezkou fotku. U začátečníků je to naopak - jsou talentovaný lidi, co maj oko pro scénu, ale dokud tu mašinu dobře nenastavěj, tak prostě smolík. A dokonce bych si dovolil tvrdit, že to je většina. Těm co něco vědí nadávaj do sucharů stylem "a co ti to pomůže", a vzdělaní zas nadávají těm ostatním do diletantů. Obě strany mají tak trochu pravdu...
b)Ano, to bývala hodně častá chyba. Nejnovější skla jsou ale už na tom lépe, a to co přibalují k setu už je docela kloudné. O malinko lepší sklo nikdy neuškodí. Profi foťák na mizerném skle, to jsou opravdu prachy v kanále...
c)Naprosto jsi to vystihl. Jsou lidi, co vyfotěj úžasný věci s foťákem co nemá ani vyvážení bílé, ani nic jiného, a jsou lidi co to uměj vyrobit, a fotky od nich vypadají jak od ožralého námořníka. A pak samozřejmě všechno mezi tím. Svět naštestí není černobílej. Pokud někdo koupí alespoň trošku schopnej a nastavitelnej přístroj, je veskutečnosti víceméně jedno co v ruce má. Všecko to funguje dobře.
d) Hodně lidí to má jako koníčka. Div né metrová blondýna taky jistě nepotřebuje SUV s třílitrovym turbo motorem, ale holt někteří lidé si dopřávají radosti. Nakonec může jezdit MHD....
Co se toho dále týká, bohužel rozdíly jsou propastné, a ten kdo umí snadno vykutá o celou třídu lepší výsledek z daného přístroje, než ten co koupí lepší a neumí to. Jinak samozřejmě souhlasím. Finální fotografii dělají jednotlivé části. Od přístroje a jeho dílů, příslušenství, zkušenosti fotografa, ale i daná situace, a vůle fotografa danou situaci upravit tak, aby byla snáze fotitelná. To poslední považuju za největší část úspěchu. Jakmile si fotograf dobře připraví scénu, tak už pak tolik obecně nezáleží na tom, co drží v ruce za stroj. Lytro Illum v současné době nemá šanci. Jestli jsi to študoval více do hloubky, tak při jediné výhodě je tam strašně moc nevýhod. Ostření po expozici není nic fatálního a průlomového. Možná to začnou implementovat do mobilů jako další hračku, ale na profi scéně po tom neštěkne ani pes. Za dané peníze mají ostatní foťáky mnohem větší rozlišení, méně šumu, lepší možnosti, více příslušenství, a tak dále a tak dále. Lytro je "jen" jeden foťák, a to je sakra málo na všeobecný souhrn potřeb pro fotografii.[/QUOTE]
v podstate tak nekak s tebou mohu souhlasit a stejne tak se nechcu vydavat za zarny priklad dobreho fotografa, ale idea "jedine mozne a spravne cesty" na me neplati. Jen v bode " b" jsem mel na mysli ze nekdo se pri koupi / ne setu/ diva jen na vyhody a vymozenosti toho ktereho fotoaparatu vuci nizsi tride, ale pak tyto vyhody ihned zazdi nevhodnym sklem protoze z nejakeho duvodu /prevazne financniho/ se mu zda cena odpovidajiciho skla prilis vysoka. V tom pripade nedostane z toho fotaku vse co nabizi a pak vidim jako zbytecnost si jej porizovat. /sorry,ted vidim zes to napsal: " prachy v kanale" /
To Lytro jsem zvlast hluboce nestudoval,ale myslenka se mi nezda spatna. Videl jsem par fotek od fotografu na netu a nekteri to chvali,ale tezko z toho posuzovat.Taky zalezi jaka bude nutna dalsi navaznost na zpracovani fotek, jak dobre se s nim pracuje,cena a dalsi a dalsi.Ale za sebe opet rikam,ze mne bude zajimat v globale,tedy urcujici je konecny fotograficky vysledek. Kazdopadne jak objevim,kde se da pujcit,tak ho na den beru. Preci je jen lepsi sam polibit hezkou zenu nez to slyset jen od kamarada :).
/ jsem zvedav kam se toto vlakno za tyden po ktery ho nebudu sledovat zase pohne :). jestli vsak vubec /
crashpc (541)|26.5.2014 08:42
K tomu Lytru: První a zdaleka největší průšvih je to, že výstupní obrázek může dosáhnout jen 2 Mpx. Tím se vylučuje všechno krom menších fotek a online fotek do rozlišení obrazovky. Jenže profíci potřebují mnohem víc, a nadšenci to ve světě 20+Mpx foťáků nevydejchaj. Druhé omezení tkví v optice. Rozsah ohnisek není zdaleka dostatečný pro nadšence co kupují skla zvlášť, a aj kompakty mají často lepší, nebo alespoň vhodnější rozsahy. Pokračujem ISO rozsahy, které asi ještě nejsou známé, a nevypadá to s citlivostí beztak moc dobře kvůli konstrukčním důvodům, dále téměř neexistujícím příslušenstvím, a nakonec zpracování a prohlížení: Buďto z toho musíš udělat hotovou fotografii, aby ji mohli prohlížet všichni, takže to bude fotografie jako každá jiná, a nebo si každý na to docela zbytečné hraní s ostřící vzdáleností bude muset nainstalovat nějaký software. Tudíž za mě "za pět". Budou pohřbeni.
Milan Šurkala (3381)|26.5.2014 09:46
[QUOTE=crashpc;30977]První a zdaleka největší průšvih je to, že výstupní obrázek může dosáhnout jen 2 Mpx. [/QUOTE]

Byla tu řeč o Lytro Illum, a ten už dělá 4MPx snímky. Ano, ani to není nějak mnoho. Ohniskový rozsah 30-250mm F2,0 je slušný. Méně slušná už je ta cena :-D
crashpc (541)|26.5.2014 09:53
Opravdu, je to tak. Nevím kde jsem viděl dva. Ale není to jen tak náhoda. Lytro uvádí 4Mpx "peak output". WTF? Asi v tom bude nějakej háček, a takové rozlišení půjde zachytit jen za nějakých okolností. Pro "plnou palbu" všech těch srand co to umí to možná bude méně.
Fryw (15)|8.6.2014 22:06
Dívám se že jde koupit pentax k-500 s 18-55 + 50-200 za 14 300. To mi přijde jako hodně zajímavá možnost pro začátek...
crashpc (541)|9.6.2014 06:47
Ano, to opravdu je. Problém ale není se začátkem, jako spíš s pokračováním. Takový výběr skel jako má Canon\Nikon prostě nemají... Takže ne, že by to nějak pomohlo, ale nežs se začneš zajímat o Pentax těla, tak nejdříve prolez skla, abys věděl, jaké máš možnosti...
Fryw (15)|9.6.2014 08:55
To mě přijde už trošku jako klišé. Pentax nemá tolik skel jako C/N, ale nějaká má. A spoustu dalších pro něj vyrábí Sigma, Tamron, Samyang...jsou adaptéry atd. Já mám systém sony. Taky nemá tolik skel jako C/N, ale rozhodně se necítím nijak omezenej v mé amatérské fotografii.
Co by mi trošku vadilo je to, že na pentax nevyrábí tamron to "lidový" tele 70-300 vc usd. Byť jsem si ho ani nepořídil (mám 70-210 f4 minoltu, s tím si vystačím), do budoucna o něm uvažuju. No ale s tím je spojena další mírná nevýhoda co je společná pro pentax i sony. Mají stabilizovaný čip a výrobci třetích stran na to hřeší a dodávají své verze objektivů nestabilizované a přitom za stejné ceny jako stabilizované pro C/N....
crashpc (541)|9.6.2014 10:34
Netvrdím, že nemají skla, ale jistá omezení tam jsou. Adaptér už je poněkud špatná cesta, i když to může fungovat. Osobně si myslím, že je škoda se Pentaxu vyhýbat, ale zkrátka všichni už deset let čekají kdy firma padne, a tak uživatelská základna není velká. Málokdo poradí, málo kdo má vůbec co radit, a to včetně mě. Jen sleduju jejich produkty, protože nabízej za danou cenu opravdu znatelně lepší hodnotu než celej Canon aj Nikon dohromady...
Fryw (15)|9.6.2014 11:30
Je to pravda. Ale tak, když si bratr kupoval tuším kolem roku 2006-7 samsung gx10 (přebalená k10) tak ho z toho kolegové zrazovali, že to je neperspektivní. Teď má k-5ii a fotí vesele dál...
A co se týče sony, bajonet A byl pohřbenej už kolikrát?! :-) Teď vylezla a77m2 a zdá se být perfektní.
Neustále se opakují taková ohraná tvrzení která jsou celkem vzdálena od reality. A mám dojem, že jsou i lidé kteří drželi v ruce sony a100 a nebo a33 a tím pádem dokážou naprosto přesně určit nedostatky třeba té a77...

Je to pak celkem smutné, když si někdo kdo se ještě moc neorientuje koupí třeba canon 1100d a nebo nikon 3100 místo k-500 nebo sony a58, jen proto že má někdo na fóru křištálovou kouli. Ale zase na druhou stranu, já se přiznám, že by mě vlastně stačil kterýkoliv model (nějak bych si zvykl) - nejsem žádnej profík kterej musí podávat 100% výkon.
No, ale upřímně, kdybych měl tolik peněz a tu potřebu, tak bych asi dost přemýšlel, jestli opravdu investuju třeba do sony 70-400 g, to už bych asi hodně řešil jak to bude v budoucnu s tou značkou. Jenže pokud bych uvažoval o takovém skle, to bych nebyl amatér a neptal bych se jakou lowendovou zrcadlovku koupit...
fujtajbl (7)|20.7.2014 17:41
[QUOTE=chytra111;30508]Dobrý den. Chtěl bych si pořídit svou první zrcadlovku. Moje představa o ceně je do 12 tisíc včetně seťáku.[/QUOTE]

Prečítal som si schválne celý topic,ale z obyčajnej a dosť konkrétnej otázky sa rozrástla ničnehovoriaca 8-stránková diskusia bez ladu a skladu a konkrétnej rady:(