Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

PANASONIC Lumix DMC-FZ1000 ,alebo niečo iné?

joeh (3352)|27.8.2014 21:42
kultus - to myslíš, že by niekto mohol tie videá postnuté v rámci riešenia zvuku brať ako finálnu kvalitu videa ?
prandur (44)|27.8.2014 22:06
Evidentně to tak vypadá :D Ale tak, chybicka se občas vloudí...
kultus (1295)|27.8.2014 22:07
No ja bych se dneska ani nedivil :D joeh ty si moc vazny ber to trochu s nadhledem...
Kamil (4)|27.8.2014 22:11
JJ Kamil viděl ty VGA ukázky kačenek:)) Prosímtě, když se zakoukám na tu fotku proti slunci taky na ní vidím fialové čmouhy, tobě to přidává ještě zelenou, a ta má FZ72 s větší intenzitou byť i jednoho paprsku dělá dále místo čmouh krásné fialové body a vypadá to hrozně. Fotky jsem tu nahrával a Panasonic mlčí, respektive mne odkázal na servis:) Chtěl jsem ji používat i na západy slunce a asi to nepůjde. Děkuji za fotku, a až bude ostřejší slunce tak někdy prosím zkus jestli ti to ty fialové body udělá taky krásně kolem celého slunce ve tvaru X.
kultus (1295)|27.8.2014 22:32
ale ja videl co ti to dela resil si to tu pred par tydny nebo tak...zitra jsem doma jestli bude slunko neco ti cvaknu...
kultus (1295)|28.8.2014 11:03
1. jpg 2. konverze z RAW. Necham na tobe jestli je to spatne nebo ne. Zajimal by mne spis nazor Milana, ktery testoval desitky fotaku jestli je to az takova hruza. Jen pripomenu, ze ve spouste pripadu jde selektivni upravou barev snizit barevny vliv mensich odlesku na minimum...tady by nam priblejsknuti asi nepomohlo co :D

Jinak nasel jsem (po zvuku videa :D) asi prvni trochu iritujici vec tykajici se manualniho doostrovani. Nevim mozna to jde nekde nastavit-nenasel jsem, ale po tom co AF zaostri, mam moznost doostrit manualne prstencem-skvela vec (stejne jako DMF rezim u Sony). Kdyz ale automatika nedokaze nezaostrit, nejde ani manualne doostrit, je treba prepnout na manualni ostreni anebo zaostrit uplne jinam a pak doostrit kam potrebuji. Trochu to zdrzuje a clovek muze prijit o zaber napr. pri makre, kdy se hleda nejmensi ostrici vzdalenost a jste uz na AF moc blizko...
P1010412.JPG 20140828_RAW.jpg
kultus (1295)|28.8.2014 15:31
Pridavam RAW+jpg pro predstavu schopnosti makro rezimu. Musim rict, ze co se tyce detailu a barev ma panasonic vyborne jpegy a v LR mam casto docela problem se tem barvam priblizit. Jsem zvedav jestli nekdo udela prednastavene profily pro LR jako jsem mel pro NEX, ulehcilo by to zakladni upravy.

http://www.ulozisko.sk/693584/FZ1000_Makro.rar
kultus (1295)|29.8.2014 08:11
Vcera jsem testoval nocni foto oblohy + startrails. Musim pochvalit nektere ficurky, treba odpocitavani dlouhych expozici. Na displeji je videt jak dlouho bude jeste exponovat a co vic i odpocitavani zbyvajiciho odsumu dlouhych expozic (pokud je zapnuty). Nejlepsi je ale rezim timelapse. Nastavite expozici, pocet fotek, interval a mate vystarano. Fotak vam na displeji ukazuje kolik fotek jeste zbyva, proste parada kdyz vim kolik casu jsem sedel u NEXe a vsechno rucne cvakal dalkacem protoze bulb stal za prd...jsou to jen takove kravinky, ale potesi. Hodi se i pomerne sirokouhle 24mm ohnisko a clona f2,8.
joeh (3352)|29.8.2014 11:34
Použiteľnosť FZ1000 v režime videa omedzuje vlastná hlučnosť prístroja, čo sme už riešili. S tým súvisia aj iné veci, na ktoré by som rád poznal odpoved :

a/ dokáže prístroj reagovať na zmeny jasu naprosto plynule ?
b/ je možnosť priradiť roleru hladkú zmenu clony ?
c/ disponuje prístroj ND filtrom ?
d/ má aktívnu stabilizáciu ?
e/ je pravda, že na širokom konci začína až na 37mm ?
f/ po pripojení k pc, objaví sa ako druhý disk ?
MONYS (152)|30.8.2014 21:41
a,- ano,b,-ano c,-ne, d,-ano pětíosou, ostatní nevím pro mě je důležité jaké snímky z něj lezou+4k.Do budoucna se objeví jistě i nový fw .
kultus (1295)|30.8.2014 22:09
Hmm moc by mne zajimalo jak MONYS docilis: b,ano??? A MONYS jestli ti jde prave o 4K tak by ti to nemelo byt jedno...

e, "diky" cropu pri vyuziti jen 8Mpx z 20Mpx cipu zacina 4K video az na 37mm, pri fullHD by ale mela byt ohn.vzdalenost mensi, ale nevim presne o kolik. O 4K jsem to cetl na nejakem zahr.foru, nemam kartu pro podporu 4K a vzhledem k tomu, ze jsou tak drahe ani tak skoro mit nebudu abych to vyzkousel. Na druhou stranu zarizeni pak pracuje v rozsahu 37-592mm. Temer 600mm, 4K video-> kvalitni 8Mpx snimky, to je uz solidni tele.

Za f, nevim jeste jsem ho nepripojoval, radeji pracuji s SD kartou. Chystam se dokoupit redukci 1/4" female - 1/4" male asi za $1 :D , aby sla vytahnout i na stativu. Kdyby nekdo vedel o najake uzke desticce co se da namontovat na rychloupinaci se zavitem 1/4" budu rad za tip...

Jeste potesim pripadne zajemce informaci o stabilizaci. Vcera jsem udelal par snimku v hure osvetlenem obyvaku na 400mm/f4, ISO800-1600 vysli casy jen 1/5 - 1/15s. Sice jsem sedel, ale fotil jsem na japonce pres displej a pres 90% snimku bylo ostrych. S NEXem a 55-210mm tele bych mohl zapomenout a na udrzitelne casy bych i kvuli f6,3 musel jit s ISO o dost vys nemluve o stabilizaci...
joeh (3352)|30.8.2014 22:17
MONYS - ďakujem za odpovede. Ano, súhlasím, kvalita výstupu je prvoradá. Všetky moje otázky okrem bodu f/ smerovali k tomuto zisteniu. O aktívnej stabilizácii sa nedá nič na nete vypátrať. Tá 5-osá stab. je optická, pod pojmom aktívna sa myslí " plávajúce okno", ak ju prístroj skutočne má, musí byť v menu dostupná. Je tam ?
Milan Šurkala (3381)|30.8.2014 22:30
[QUOTE=kultus;33228]"diky" cropu pri vyuziti jen 8Mpx z 20Mpx cipu zacina 4K video az na 37mm, pri fullHD by to melo byt vyrazne mene, ale nevim presne kolik[/QUOTE]

Proč by to mělo být méně? Menší rozlišení neznamená, že se to musí cropovat 1:1. Fotoaparáty mají obvykle Full HD i HD se stejným úhlem záběru, nemyslím, že by to u UHD a FHD mělo být jinak (obzvlášť, když je to přesně dvojnásobek na každou stranu). Jiné to je např. u VGA, kde se to v rámci zjednodušení nacropuje jinak a tam je většinou úhel záběru skutečně výrazně menší.

[QUOTE=kultus;33228]Sice jsem sedel, ale fotil jsem na japonce pres displej a pres 90% snimku bylo ostrych. S NEXem a 55-210mm tele bych mohl zapomenout a na udrzitelne casy bych i kvuli f6,3 musel jit s ISO o dost vys... [/QUOTE]

No já pořád říkám, že optická stabiliazace v ultrazoomech je ve většině případů výrazně výkonnější než optické stabilizace ve výměnných objektivech :-) S Nikonem jsem fotil relativně ostré snímky při 1000mm a 1/10 sekundy (rozuměj, odšumování zabilo více ostrosti než roztřesení).
kultus (1295)|30.8.2014 22:32
Co znamena "plavacuje okno"? Stabilizace muze byt zapnuta/vypnuta/rezim pro panning...

Milane, pocitove mi to prislo sirokouhlejsi. Ted uz nemam cas to zjistovat, zitra odletam. Ale takovy Monys ti to urcite overi ;)

Jaky to byl nikon? Ty snimky jsou na 400mm uzasne, jasne ze na ISO1600 uz nelze cekat kvalitu ISO125, ale pro bezny tisk a prezentaci na monitoru/TV nikdo nerekne ani popel. Navic upravou z RAWu se daji dostat jeste lepsi snimky, a pisu to znovu a neni to jen muj nazor, lepsi vic zasumene snimky nez rozmazane ;) Takze ja jsem spokojenej, kolik by musel mit NEX na 210mm/f6,3 aspon tak ISO4000-8000? Nevim to presne, ale stabilne udrzitelny cas nebyl urcite pod 1/60s, obcas se neco povedlo ale spis nahodou a velkou snahou :D ani ISO6400 uz na APS-C nebyl zadny zazrak, ale to ty dobre vis NEXy si poctive testoval ;)

Jinak co si myslis o tom protisvetle ve srovnani se spoustou fotaku cos recenzoval, jak si FZ1000 stoji? Dik za nazor...
joeh (3352)|30.8.2014 22:50
Plávajúce okno je veľmi účinný typ softwérovej stabilizácie. Princíp je v podstate jednoduchý, ovšem náročný na procesor - pokial pre jednoduchosť vynecháme far. masku pracuje zhruba nasledovne - čip má napr. 5Mpx, na video sa využije 2Mpx v strede čipu a zvyšné Mpx sa použijú na pohyb obrazom po čipe proti pohybu aparátu . Z princípu fungovania je odvodený pojem " plávajúce okno " - menší obdlžnik pláva /pluje/ vo veľkom obdlžniku.
MONYS (152)|30.8.2014 22:52
Podívejte zas takový expert nejsem,vy jste už profíci já pouhý amatér, foták mám chvíli a učím se sním. kdybych měl na něm hledat muchy a který foták nebo kamera je nemá tak bych nekoupil nic. Popisoval jsem jen můj dojem . Kupoval jsem jej hlavně kvůli videu které z něj leze do té doby jsem fotil komp. Pan. TZ7 .Jinak mám na FHD video kameru Panas .a Canon
kultus (1295)|30.8.2014 22:53
Joeh, to jsem si myslel ze to tak je, akorat mne zmatlo jak jsi psal, ze 5-osa je opticka. Takze co vim, stabilizace je pri fullHD kombinovana, t.j. opticka + SW posun na cipu. U 4K videa je jen opticka...

Monys, nechci byt arogantni, ale na to jsem se neptal :D taky jsem nemel tolik casu se s tim hrat, takze by mne potesilo kdyby to bylo opravdu plynule. Bohuzel to plynule neni jak pises, tak mne jen zajima jak to muze byt u tebe plynule? Nastavovani rolerem je skokove, mozna se trochu vybeha, ale plynule nebude nikdy...tohle nema s rofesionalama ani amaterama nic spolecne :D
joeh (3352)|30.8.2014 23:20
Kultus - dík, presne to som chcel vedieť - fullHD kombinovaná stab., 4k optická.
joeh (3352)|30.8.2014 23:27
MONYS - prosím ťa, aký profík, som len drsný technik, nemám ani špetku umeleckého citu. Ak by som sa mal foto-videom živiť, do mesiaca skapem od hladu hi-hi.
joeh (3352)|31.8.2014 00:14
Kultus - šťastnú cestu prajem.

MONYS - dúfam, že si sa neurazil za jemnú kritiku a budeš nadalej aktívny v tomto vlákne. Stačí málo - tresni sem nejaké videjko fullHD + 4k, bude to prínos pre všetkých. Si dobrý chlap, z for to je poznať.

Dobrú noc všetkým !
kultus (1295)|31.8.2014 00:20
Dik, snad pak budou nake zajimave fotky nebo videa...tak zatim panove!
Milan Šurkala (3381)|31.8.2014 00:24
[QUOTE=kultus;33232]Milane, jestli je to kvuli rozliseni nebo ne je asi jedno. Je to fakt, na ktery upozornovalo vic lidi na netu...opravdu zacina na 37mm. [/QUOTE]

Nepochopil jsi, na co jsem narážel. Narážel jsem na to "pri fullHD by to melo byt vyrazne mene, ale nevim presne kolik". Vysvětlím.

To, že video má užší úhel záběru než statický snímek, je docela normální a má to tak většina fotoaparátů. Taková 28mm RX100 s normální stabilizací začíná na 29mm (ořez z plného rozlišení 3:2 na formát 16:9), ale s aktivní stabilizací je to už 33mm (plovoucí okno).

U FZ1000 vidím následující:
26-400mm bez OIS a Level Shot
28-400mm s OIS bez Level Shot
31-496mm s OIS a Level Shot
37-592mm při 4K

Jak je vidět, FZ1000 umí klasické celoplošné video (nezabírá horní a spodní část kvůli 16:9 poměru, na šířku bere vše) stejně jako RX100. 26mm u 16:9 (první řádek v tabulce výše bez OIS a Level Shot) je v podstatě 25mm 3:2 seříznutých na 16:9, seříznutím 3:2 na 16:9 tedy prodloužíme ohnisko o cca 4%. U 4K rozlišení snímač pracuje 1:1, nepřeskakuje žádné řádky, nic neslučuje, žádný binning ani nic podobného, jednoduše bere všech 2160 řádků najednou, dělá tedy onen 8MPx výřez z 20MPx senzoru. 5472/3840 pixelů = 1,425 (crop faktor). Tj. teoreticky 25mm*1,425 = 35,6 mm ohnisko při 3:2 nativním 4K záznamu. Jenže 4K je 16:9, které je proti 3:2 o 4% "delší" (viz výše), a tedy 35,6 * 1,04 = 37 mm díky seříznutí 3:2 na 16:9 ;-) Krásně to souhlasí.

A protože je to vyloženě nativní a bere se jen těch 2160 řádků kvůli rychlosti, nepodporuje FZ1000 při 4K videu 5osou stabilizaci, viz manuál. Jak ale vidíš, při FHD má obraz dokonce širší (26-31mm dle stabilizace je širší než 37mm) a ne užší, jak jsi říkal ty a na to jsem narážel. Resp. narážel jsem na to, že u většiny senzorů se prostě jen přeskakují řádky. U HD se z běžného výřezu, když by se vzalo dejme tomu 2160 řádků, tak se vezme jen každý druhý (tedy 1080 řádků) a u HD každý třetí (tedy 720 řádků), a proto tam není důvod, aby video v nižším rozlišení bylo "užší". Videa v nižsích rozlišeních se nejedou "1:1", ale skáče se přes řádky a ve výsledku se slučují (proto nižší rozlišení umožňují vyšší snímkovací frekvence).

Např. 18MPx senzor Sony v kompaktech (4896×3672 pixelů) dělá FHD video tak (pokud jsem to správně pochopil), že nativně natáčí každý druhý řádek a natáčí ve FHD režimu ve skutečnosti 2448×1376 obraz (tedy na šířku nezúžený, zúžený je pouze na výšku kvůli 16:9 poměru stran - všimni si, na šířku přesně v polovičním rozlišení senzoru). Pak se to jen zmenší na výsledných 1920×1080, natáčí tedy trochu lepší HD, ukládá HD (rezerva v rozlišení navíc se dá využít právě k té aktivní stabilizaci). Seříznutí ze 4:3 na 16:9 přidává už 10% (např. u WX220 je to z 25 na 27,5 mm).

1/2,3" 12MPx senzor Sony má ale svoje nativní rozlišení (4000 pixelů na šířku) tak blízké tomu, které potřebuje pro video (3840 pixelů), že to natáčí netradičně všechno bez následného zmenšování (využívají se jen přeskoky řádků). 4K video je tak přímo také výřezem z 4096×2160, FHD je oříznuto z 2048×1080 a HD z 1364×720 pixelů. Takže zatímco u 18MPx senzoru seříznutí ze 4:3 na 16:9 přidávalo 10% (z 25 na 27,5mm) a šířka záběru se nijak neměnila (pouze se seříznul vrch a spodek), u 12MPx senzoru totéž znamenalo jít z 24 na 28 mm (jednak se z 4096/2048 pixelů vzalo jen 3840/1920, čímž se to zúžilo, jednak došlo k ořezu 4:3 na 16:9 - lépe řečeno, vršek a spodek se ani nezaznamenával). Jen mi moc není jasné, jak tady výrobci dělali aktivní stabilizaci, když neměli rezervu v rozlišení.
kultus (1295)|31.8.2014 01:09
Ale ja jsem nerikal, ze je zaber pri FHD uzsi :) to jsi spatne pochopil...Napsal jsem, ze "pri fullHD by to melo byt vyrazne mene, ale nevim presne kolik". Tim mene jsem myslel <37mm ciste numericky :) ale to je jedno, vse vysvetleno a jeste jsme se neco dovedeli. Co je ten Level shot? A co ty odlesky v protisvetle, na ktere se ptam uz asi potreti :D
Milan Šurkala (3381)|31.8.2014 11:14
[QUOTE=kultus;33242]Tim mene jsem myslel <37mm ciste numericky [/QUOTE]

Jj, už rozumím, tak to jo :-) Level Shot by měl narovnávat horizont.
kultus (1295)|31.8.2014 11:46
Aha tak to jo...jeste nebyl cas poradne projit navod. No a co to protisvetlo? Zda se ze se schvalne vyhybas odpovedi :D ne vazne by mne zajimal tvuj nezaujaty nazor...
Milan Šurkala (3381)|31.8.2014 12:07
Protisvětlo... No, vidím tam docela škaredé ukázky z FZ1000 i pěkné. Ten prosvětlený RAW vypadá hezky, bez nějakých vyloženě nepříjemných odlesků (i když tam trochu jsou) a těžko teda z malého obrázku posoudit šum, ale DR vypadá také slušně. Neřekl bych, že je to hrůza, očividně jsou situace, kdy FZ1000 dělá hodně neplechu, ale umí se chovat i dobře. Stále je to mnohem lepší než u FZ72, která se tu také řešila :-)
MONYS (152)|31.8.2014 12:46
Já jsem se neurazil kritiku přijímám ale zdůraznuji že jsem jen odpovídal z mého pohledu já problém s rolerem nemám nad takovými věcmi nebádám jestli jde plynule nebo ztuha.Jakmile něco natočím dám sem přes "ulozto"
joeh (3352)|31.8.2014 13:20
MONYS - fajn, to je dobre. K tomu roleru - nejde o samotný mech. ovládač ale o nemožnosť meniť hladko clonu. Pokial točíš na auto, túto vec skutočne nemusíš riešiť. O to je však akútnejšia otázka, ako plynule sa dokáže automat vysporiadat s veľkou zmenou jasu. Do vlákna RX10 som hodil krátku ukážku zmeny jasu o 5 EV. Podobne otestuj FZ1000 a hned budeme chytrejší.
MONYS (152)|31.8.2014 17:44
Ahoj přikládám 4k downsc. expozice.[odkaz, pro zobrazení se přihlaste] heslo XAVC .
joeh (3352)|31.8.2014 19:17
MONYS - výborné video. Ešte to chce korekciu expo.
niekoľko tipov pre ešte lepšie video :
- ak prístroj umožňuje normu NTSC prepni z PAL a snímkovú frekvenciu nastav na 30fps /25 je už fakt málo/
- myslím, že máš nastavené bodové meranie expo - prestav na plošné
- dokúp ND filter a snaž sa točit na prioritu clony /myslím ten prvý clip/
- pri exporte použi štandartnejší formát namiesto .MXF
MONYS (152)|31.8.2014 19:22
Aještě jeden.[odkaz, pro zobrazení se přihlaste] heslo XAVC2 pokud to nevezme heslo zkuste malým písmem.

---------- Doplněno v 19:22 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 19:19 ----------

ND mám nezkoušel jsem. Jinak dík za radu.
joeh (3352)|31.8.2014 20:22
- načo 2x stejný clip ?
MONYS (152)|31.8.2014 22:03
Druhý clip měla být ukázka z vojenské akce ,pokud to byl zase ten první tak jsem se musel překliknout na obrázek .Tímto se omlouvám
joeh (3352)|1.9.2014 09:47
Na videu od MONYS ma zaujala fotovýbava pani fotografky - na tú dobu slušná technika :
fotografka.jpg
MONYS (152)|9.9.2014 11:57
Opět ukázka z 4 k [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] Heslo je FZ
joeh (3352)|9.9.2014 18:17
- pekné video MONYS, kompozične i technicky veľmi dobre zvládnuté. Prekvapil ma i stabilizátor, je účinnejší ako som čakal.
kultus (1295)|1.10.2014 13:33
Resil nekdo pro FZ1000 alternativni barevny profil RAWu do Lightroomu nebo pouzitelny profil z jineho modelu? FZ1000 ma opravdu slusne udelane jpegy a mam problem ty barvy napodobit v LR. Nejradeji bych v LR jen upravil ostrost a odsum, jinak je s RAWem v LR moc prace...
Jraid (6)|1.10.2014 17:42
Vsak pokial viem tak fz1000 ma nieco ako raw editor priamo v sebe, nie? Minimalne odsum by som poriesil tam a doostrenie mozes urobit aj v jpegu tam nieje rozdiel.
kultus (1295)|1.10.2014 18:33
O tehle moznosti vim a pochybuji ze bude RAW editor ve fotaku lepsi nez LR5. A opravdu chci videt jak budes dostelovavat barvy, sum a ostrost na tom pidi displeji...to pak i panoramy, HDR a timelapse a vubec vsechno muzem delat ve fotaku :D ne, ne opravdu jen nouzove...
Jraid (6)|1.10.2014 20:41
ups sorry nejak som to blbo pochopil, som myslel ze chces upravovat v LR iba doostrenie a odsum, asi uz nerozumiem pisanej cestine :-)).Konverzne krivky ako ich ma fotak asi tazko zozenies a s presetmi na Panasonic je to bieda. V LR5 sa mi nepodarilo dobojovat s rawmi s LX7 a FZ38 nejake extra vysledky, o poznanie lepsie si s nimi rozumie Silkypix SE ale farby si budes musiet naladit aj tam, hlavne zelenu a modru.
MONYS (152)|1.10.2014 22:41
kultus (1295)|2.10.2014 07:48
Myslel jsem to tak, ze by to byl dobry odrazovy mustek pro dalsi mensi upravy a hlavne ten odsum a citlivejsi doostreni. Ono kazde foto snese jine doostreni/odsum. Nasel jsem link na komercni preset chtel za to asi $15. Zustava si jen udelat vlastni, monys nemas neco? Jinak jsem pak nasel jen neco na photoninja soft, ale cetl jsem ze LR si se zachranou ve svetlech poradi lepe. Co se tyce update, mohli par veci vylepsitzpridat, na firmware v2.0 mi zmen neprijde moc.

Na druhou stranu je otazka jestli RAW primo ve fotaku vychazi barevne z jpegu a jake jsou moznosti exportu. Mrknu na to az bude cas...
aragonn (55)|4.10.2014 15:13
Sony RX10 včera ve Fotolabu jsem měl v ruce RX10 a FZ1000.Musím říct že Sony mně nadchlo víc než Panasonic i když jsem příznivcem této značky a ničím jiným jsem nefotil.Jediné v čem je Paník výrazně lepší je rychlost tam je to jina liga.Myslel jsem že i hledáček by měl být lepší,ale v reálu je rozdíl minimální.Zkoušel jsem video a Sony je tišší a má lepší zvuk.4k jsem neřešil to mně nezajímá.Líbí se mi f2.8 v celém rozsahu,u Paníka to letí dolů rychle.Zkoušel jsem fotit s prioritou clony na různá ohniska a ISO také letělo nahoru jako u Pany.Myslel jsem že rozdíl bude větší.Na široké ohnisko jsem začínal ISO400,na 100mm bylo ISO600 a na 200mm ISO1000.Myslel jsem že když mám clonu na 2,8 tak to ISO bude podobné v celém rozsahu.
Proč to tak je ?Asi změnou času,že to letí nahoru víc než by se mi líbilo?
Milan Šurkala (3381)|4.10.2014 15:29
[QUOTE=aragonn;33958]Myslel jsem že když mám clonu na 2,8 tak to ISO bude podobné v celém rozsahu.
Proč to tak je ?Asi změnou času,že to letí nahoru víc než by se mi líbilo? [/QUOTE]

Fotoaparáty mají automatiku, která se snaží řídit pravidlem převrácené hodnoty přepočtené ohniskové vzdálenosti (případně se spoléhají na stabilizaci a dovolí časy delší, ale vazba na ohnisko tam pořád je). Tedy při 30mm čas 1/30 s, při 100mm čas 1/100 s, při 200mm čas 1/200 sekundy. Pokud se tedy drží clona na pevně stanovené hodnotě, zákonitě s přibývající ohniskovou vzdáleností klesá potřebný čas dle výše uvedeného pravidla a s tím se tedy musí navýšit ISO citlivost, aby byl dosažen.
aragonn (55)|4.10.2014 15:35
Děkuji myslel jsem si to,ale děkuji za odborné vysvětlení.
kultus (1295)|4.10.2014 19:15
[QUOTE=aragonn;33958]Myslel jsem že i hledáček by měl být lepší,ale v reálu je rozdíl minimální.Líbí se mi f2.8 v celém rozsahu,u Paníka to letí dolů rychle.[/QUOTE]

Ono to bude hodne subjektivni. Ja mel oba v ruce v jeden den a ikdyz je hledacek u sony dobry, rozdil oproti panasonicu byl poznat hned, ani jsem ten fotak nechtel sundat z oka :) Ty pristroje jsou kazdy zameren trochu jinak, kdo nepotrebuje dlouha ohniska staci mu RX10 a je rad sony ma opravdu par vychytavek - treba clonovy krouzek, pro nekoho ten displej, clona f2.8 parada. Kdyz ale obcas fotis na delsi ohniska nebo potrebujes vetsi univerzal a rychlost, sony proste nestaci (typicky na psiska, pripadne nektere sporty). Par desitek snimku na 400mm/f4 a hned zjistis jak je ucinna stabilizace, rekl bych ze u panaka docela dost! To ti razem dovoli jit s ISO dolu a rozdil naraz nebude tak velky. A ten roler, ikdyz by mohl byt hladky nebo alespon s jemnejsi aretaci, je hodne navykovy. Palcem obslouzis jak clonu tak kompenzaci expozice (rezim A), staci zatlacit pro prepnuti funkce a nemusi se sahat nikam jinam, kazdou zmenu hned vidis v hledacku. Na druhou stranu tuhost roleru ti dovoluje mit palec porad na nem bez toho abych ho nechtene zatlacil nebo pootocil. Ale vsechny fotaky jsou hodne o zvyku, to ti nemusim vykladat. ;) Zvuk ma sony taky lepsi, na druhou stranu je pro mne video okrajova zalezitost, kdybych to s nahravanim myslel vazne koupim si stejne asi ext.mikrofon. Dneska je to otazka par korun a bude to porad lepsi nez jakykoliv vestaveny.
aragonn (55)|4.10.2014 21:11
Ano asi máš pravdu,já to beru trochu z jiného hlediska,měl jsem G3,G3,G5 a nyní mám G6 s 14-140mm abych nemusel měnit objektivy.Ale stále to není ono třeba na makro,světelnější objektiv na večerní focení a video tak jsem chtěl něco vše v jednom.Asi jsem za ty roky navykl na ruční zoom a ta pomalost je omezující není to na nic akčního.Jinak ovládání u Pany mám zažité takže vím co jak použít.A video používám hodně proto jsem vždy měl Panasonic že má nejlépe zvládlé video jinak bych měl asi nějakou zrcadlovku protože fotí líp než Paník.Takže i pro ten zvuk bych asi raději poprvé vzal Sony a nebo ještě raději měsíc počkat na Sony RX20se 4K a třeba bude rychlejší.
aragonn (55)|4.10.2014 21:26
Chtěl jsem napsat G2 a před ním GF3 .
kultus (1295)|17.10.2014 19:36
Tak jsem ted chvilku nemel co na praci tak jsem zkousel novy 4K mod pro FZ1000. Nahodim dve fotky, jedna je primo jpeg z fotaku oriznuty na 8Mpx. Druha je 8Mpx frame z 4K videa. Uz se stmivalo, fotky nic moc tak nekomentovat...ISO200 400mm/f4 u fota, diky cropu na snimaci 596mm/f4 u 4K videa. Ktera je ktera? ;-)
uploadfromtaptalk1413567323994.jpg uploadfromtaptalk1413567341811.JPG
joeh (3352)|29.10.2014 19:13
- L je fotorežim