jaký typ foťáku zvolit....
Zdravím,
Potřebuji poradit s výběrem nového foťáku. Doteď jsem měl trošku lepší kompakt za pár tisíc, který ale rozšířením kvalitních foťáků v mobilu začal být zbytečný ( vlastním Lumia 1020 ). Ale jak s přítelkyní čím dál více cestujeme, tak kvalita fotek přestává stačit a nastalo dilema, jaký nový foťák.
Nevím, jestli potřebuji přímo poradit, ale řekněme spíše usměrnit, jakým směrem se vydat.
Je otázka, jestli zrcadlovku, kompakt s výměnným objektivem, nebo klasický kompakt.
Co bych chtěl fotit. Z větší části to budou klasické výletní fotky, budovy, krajiny, příroda, poté zvířata, příležitostně nějaké akce, hodilo by se i focení modelů ( né lidí ale plastikových modelů :) ) a asi určitě si budu i s foťákem trošku hrát a snažit se o nějakou tu zajímavou fotku... Video spíše velmi příležitostně...
Něco jsem na netu načmuchal, ale nebyl jsem z toho moc moudrej. Zajel jsem do Megapixelu a tam mi přišlo, že vůbec nechápou, že kupuji poprvé "něco lepšího" Prodavač začal házet hantýrku, vývoj čipů apod. a po 10sec jsem nevěděl o čem mluví.
Řekl jsem mu, že nás zaujal Nikon 5200 nebo Canon EOS 700D ( v nějakém setu ze základním univerzálním objektivem ), nebo popřípadě nějaký kompakt a cenový limit že máme kolem 15 - 16 tis bez DPH.
No, z krámu jsem odešel bez foťáku a ještě víc zmatenej než dřív.
Abych to zkratil.
Když už bych šel do zrcadlovky, tak Nikon 5200 - jeho cena je opravdu zajímavá...
s objektivem v sadě 18-105 mm VR nebo 18-55 mm VR II ( to ještě nevím )
když do kompaktu s výměnným objektivem, tak asi:
Sony Alpha A6000 + 16-50 mm (
a nebo
Fujifilm X-A2 + 16-50 mm II - tady je jasný že kvalitou je Soňák lepší, ale je otázka, jestli to poznám, potřebuju... to nedokážu posoudit, tady mě zaujal retro design a celkem dobré ohlasy
když do kompaktu tak:
Canon PowerShot G7 X
Sony CyberShot DSC-RX100 II nebo III
tak a teď babo raď, sám nevím,
láká mě zrcadlovka a to, že když mě to chytne, tak se dá lehce dokupovat věci okolo, proti hrajou pouze rozměry, který si myslím mě ale nebudou tolik štvát. Krom pití a trochu jídla na tůry nic netaháme :)
Také u zrcadlovky mě láká bokeh, který u kompaktů jde obtížné dosáhnout. Líbí se mi funkce hledáčku, což v mé cenové relaci nemá každý kompakt a když už, tak elektronický. Líbí se mi i plně výklopný display. Odrazuje mě složitější ovládání a že člověk tam může lehce zahučet co se dokupování objektivů apod. :(
Kompakty s vým. objektivem jednoznačně lákají velikostí a asi i zpracováním - přece jenom vypadají lépe jak levnější zrcadlovky. Kvalitou fotek se vyrovnají zrcadlovkám s +/- stejnou cenou. Jako nevýhodu vidím ten bokeh + objektivy jsou celkem drahý a asi né tolik rozšířené z druhé ruky...
Klasický kompakty - pořizovací náklady - nominální částka se zdá být nízká, ale vzhledem k tomu co nabídne, tak to zas nízká částka není, člověk už pak nic neřeší, snadný na ovládání, v dnešní době i kvalita fotek na vysoké úrovni, už to moc není pro hračičky, žádná možnost rozvoje...
Potřebuji poradit s výběrem nového foťáku. Doteď jsem měl trošku lepší kompakt za pár tisíc, který ale rozšířením kvalitních foťáků v mobilu začal být zbytečný ( vlastním Lumia 1020 ). Ale jak s přítelkyní čím dál více cestujeme, tak kvalita fotek přestává stačit a nastalo dilema, jaký nový foťák.
Nevím, jestli potřebuji přímo poradit, ale řekněme spíše usměrnit, jakým směrem se vydat.
Je otázka, jestli zrcadlovku, kompakt s výměnným objektivem, nebo klasický kompakt.
Co bych chtěl fotit. Z větší části to budou klasické výletní fotky, budovy, krajiny, příroda, poté zvířata, příležitostně nějaké akce, hodilo by se i focení modelů ( né lidí ale plastikových modelů :) ) a asi určitě si budu i s foťákem trošku hrát a snažit se o nějakou tu zajímavou fotku... Video spíše velmi příležitostně...
Něco jsem na netu načmuchal, ale nebyl jsem z toho moc moudrej. Zajel jsem do Megapixelu a tam mi přišlo, že vůbec nechápou, že kupuji poprvé "něco lepšího" Prodavač začal házet hantýrku, vývoj čipů apod. a po 10sec jsem nevěděl o čem mluví.
Řekl jsem mu, že nás zaujal Nikon 5200 nebo Canon EOS 700D ( v nějakém setu ze základním univerzálním objektivem ), nebo popřípadě nějaký kompakt a cenový limit že máme kolem 15 - 16 tis bez DPH.
No, z krámu jsem odešel bez foťáku a ještě víc zmatenej než dřív.
Abych to zkratil.
Když už bych šel do zrcadlovky, tak Nikon 5200 - jeho cena je opravdu zajímavá...
s objektivem v sadě 18-105 mm VR nebo 18-55 mm VR II ( to ještě nevím )
když do kompaktu s výměnným objektivem, tak asi:
Sony Alpha A6000 + 16-50 mm (
a nebo
Fujifilm X-A2 + 16-50 mm II - tady je jasný že kvalitou je Soňák lepší, ale je otázka, jestli to poznám, potřebuju... to nedokážu posoudit, tady mě zaujal retro design a celkem dobré ohlasy
když do kompaktu tak:
Canon PowerShot G7 X
Sony CyberShot DSC-RX100 II nebo III
tak a teď babo raď, sám nevím,
láká mě zrcadlovka a to, že když mě to chytne, tak se dá lehce dokupovat věci okolo, proti hrajou pouze rozměry, který si myslím mě ale nebudou tolik štvát. Krom pití a trochu jídla na tůry nic netaháme :)
Také u zrcadlovky mě láká bokeh, který u kompaktů jde obtížné dosáhnout. Líbí se mi funkce hledáčku, což v mé cenové relaci nemá každý kompakt a když už, tak elektronický. Líbí se mi i plně výklopný display. Odrazuje mě složitější ovládání a že člověk tam může lehce zahučet co se dokupování objektivů apod. :(
Kompakty s vým. objektivem jednoznačně lákají velikostí a asi i zpracováním - přece jenom vypadají lépe jak levnější zrcadlovky. Kvalitou fotek se vyrovnají zrcadlovkám s +/- stejnou cenou. Jako nevýhodu vidím ten bokeh + objektivy jsou celkem drahý a asi né tolik rozšířené z druhé ruky...
Klasický kompakty - pořizovací náklady - nominální částka se zdá být nízká, ale vzhledem k tomu co nabídne, tak to zas nízká částka není, člověk už pak nic neřeší, snadný na ovládání, v dnešní době i kvalita fotek na vysoké úrovni, už to moc není pro hračičky, žádná možnost rozvoje...
Ja len par postrehov.
S predavacmi sa radsej nerad. Oni musia predat a casto veci ani nerozumeju.
[QUOTE=Rypicong;38907]Fujifilm X-A2 + 16-50 mm II - tady je jasný že kvalitou je Soňák lepší, [/QUOTE] To by som netvrdil.Kvalitou coho je lepsi podla teba?
[QUOTE=Rypicong;38907]Jako nevýhodu vidím ten bokeh + objektivy jsou celkem drahý a asi né tolik rozšířené z druhé ruky[/QUOTE] Bokeh s tym nema co robit. Ten zavisi od velkosti cipu a pouziteho objektivu a je jedno ci sa jedna o zrkadlovku,alebo CSC. Ani s tou drazobou objektivov CSC som si nie isty,treba porovnat konkretne veci.
Tie kompakty by som tiez nezatracoval. S G7X sa trocha pohras aj s hlbkou ostrosti. Viac ako s tymi Sonkami. Na nejaky APSC + portretne sklo to samozrejme nema.
S predavacmi sa radsej nerad. Oni musia predat a casto veci ani nerozumeju.
[QUOTE=Rypicong;38907]Fujifilm X-A2 + 16-50 mm II - tady je jasný že kvalitou je Soňák lepší, [/QUOTE] To by som netvrdil.Kvalitou coho je lepsi podla teba?
[QUOTE=Rypicong;38907]Jako nevýhodu vidím ten bokeh + objektivy jsou celkem drahý a asi né tolik rozšířené z druhé ruky[/QUOTE] Bokeh s tym nema co robit. Ten zavisi od velkosti cipu a pouziteho objektivu a je jedno ci sa jedna o zrkadlovku,alebo CSC. Ani s tou drazobou objektivov CSC som si nie isty,treba porovnat konkretne veci.
Tie kompakty by som tiez nezatracoval. S G7X sa trocha pohras aj s hlbkou ostrosti. Viac ako s tymi Sonkami. Na nejaky APSC + portretne sklo to samozrejme nema.
- no furt mi tam cpal profikompakty za 25 tis apod.
- Sony má rozhodně lepší tělo i co se týče materiálu, rychlos sériového snímání, má hledáček - i když elektronický, 2x větší max. ISO
http://cameradecision.com/compare/Sony-Alpha-a6000-vs-Fujifilm-X-A2
- co se týče Bokeh, tady je to trošku divný, protože 95% lidí mi tvrdí, že to je výsada zrcadlovek a pak se najde pár lidí, co tvrdí, že to je jedno.
- Sony má rozhodně lepší tělo i co se týče materiálu, rychlos sériového snímání, má hledáček - i když elektronický, 2x větší max. ISO
http://cameradecision.com/compare/Sony-Alpha-a6000-vs-Fujifilm-X-A2
- co se týče Bokeh, tady je to trošku divný, protože 95% lidí mi tvrdí, že to je výsada zrcadlovek a pak se najde pár lidí, co tvrdí, že to je jedno.
Tie parametre v praxi nemusia nic znamenat. Hladacik je,samozrejme,plus. Bezpochyby Sony rychlejsie ostri. Ale co sa kvality vystupu tyka,tam bude Fuji mozno aj lepsi. Material neviem,ale nepocul,necital som,ye by Fuji malo problem s materialmi. Navyse ten setovy objektiv Sony je medzi setakmi vseobecne asi to najhorsie.Mam ho aj ja. Teoreticke hodnoty max.ISO su na dve veci.......
Asi sa stretavas s tymi nespravnymi ludmi. Tu by ti mozno aj 100 percent tvrdilo,ze je to jedno.
Asi sa stretavas s tymi nespravnymi ludmi. Tu by ti mozno aj 100 percent tvrdilo,ze je to jedno.
tím tělem jsen nemyslel, že by Fuji mělo špatný, ale že přece jenom tělo z hořčíku je odolnější a lepší - né nadarmo se dávalo do IBM notebooků :)
co říkáš na set s těmito 2 objektivama ?
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
bude mi ten druhý k něčemu ? nestačí jenom ten základní 16-50-mm a je kvalitní ?
díky
co říkáš na set s těmito 2 objektivama ?
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
bude mi ten druhý k něčemu ? nestačí jenom ten základní 16-50-mm a je kvalitní ?
díky
Ze je odolnejsie a lepsie je asi pravda,ale prejavi sa to aj v praxi? Neviem. Moj fotak je len z plastu,uz mi aj spadol na zem,sice len z metra a na plavajucu podlahu ,nic sa nestalo. Mozno keby to bolo na beton.....ten horcik by dopadol lepsie. Otazne je,ci by vo vnutri nenastali ine skody. Tuto temu snad mozeme vypustit.
Co sa toho setu tyka,mal by sa k tomu vyjadrit niekto povolanejsi. Uz tu o tychto Fujinach nejaky majitel podrobne referoval. Tusim" kolvy".
Ci ti ten druhy objektiv na volaco bude? Na to si musis odpovedat sam. V prepocte ti to da maximalnu ohniskovu vzdialenost asi 350 mm.Potrebujes to? Na druhej strane mozem za seba povedat, ze tych 50mm/v prepocte 75mm/ je trocha malo aj na bezne fotenie. O kvalite tych objektivov snad napise niekto povolanejsi,ja som sa o ne nikdy nezaujimal ani teoreticky. Este jedna vec,co sa zoomov tyka. Cim vacsia ohniskova vzdialenost,tym kratsi expozicny cas budes potrebovat na fotenie z ruky. Preto napriklad z kompaktom G7X ,ktory ma na dlhom konci svetelnost 2,8 mozes za urcitych okolnosti urobit kvalitnejsiu foto ako s tymto 50-230. Je to len zhruba teoreticky,ani som to nepocital,takze ma netreba chytat za slovicka.
A na taky Panasonic FZ 1000 si nepozeral? Aj ten tu ludia maju a celkom si pochvaluju.
Co sa toho setu tyka,mal by sa k tomu vyjadrit niekto povolanejsi. Uz tu o tychto Fujinach nejaky majitel podrobne referoval. Tusim" kolvy".
Ci ti ten druhy objektiv na volaco bude? Na to si musis odpovedat sam. V prepocte ti to da maximalnu ohniskovu vzdialenost asi 350 mm.Potrebujes to? Na druhej strane mozem za seba povedat, ze tych 50mm/v prepocte 75mm/ je trocha malo aj na bezne fotenie. O kvalite tych objektivov snad napise niekto povolanejsi,ja som sa o ne nikdy nezaujimal ani teoreticky. Este jedna vec,co sa zoomov tyka. Cim vacsia ohniskova vzdialenost,tym kratsi expozicny cas budes potrebovat na fotenie z ruky. Preto napriklad z kompaktom G7X ,ktory ma na dlhom konci svetelnost 2,8 mozes za urcitych okolnosti urobit kvalitnejsiu foto ako s tymto 50-230. Je to len zhruba teoreticky,ani som to nepocital,takze ma netreba chytat za slovicka.
A na taky Panasonic FZ 1000 si nepozeral? Aj ten tu ludia maju a celkom si pochvaluju.
na "velké" kompakty jsem nekoukal vůbec - mít už takovouhle "krávu" sáhnu rovnou po zrcadlovce...
"Ci ti ten druhy objektiv na volaco bude? Na to si musis odpovedat sam. V prepocte ti to da maximalnu ohniskovu vzdialenost asi 350 mm.Potrebujes to? Na druhej strane mozem za seba povedat, ze tych 50mm/v prepocte 75mm/ je trocha malo aj na bezne fotenie. O kvalite tych objektivov snad napise niekto povolanejsi,ja som sa o ne nikdy nezaujimal ani teoreticky. Este jedna vec,co sa zoomov tyka. Cim vacsia ohniskova vzdialenost,tym kratsi expozicny cas budes potrebovat na fotenie z ruky. Preto napriklad z kompaktom G7X ,ktory ma na dlhom konci svetelnost 2,8 mozes za urcitych okolnosti urobit kvalitnejsiu foto ako s tymto 50-230 "
to je právě ono, já jako laik, si nedokážu představit co který objektiv představuje, co znamená ohnisková vzdálenost apod.
"Ci ti ten druhy objektiv na volaco bude? Na to si musis odpovedat sam. V prepocte ti to da maximalnu ohniskovu vzdialenost asi 350 mm.Potrebujes to? Na druhej strane mozem za seba povedat, ze tych 50mm/v prepocte 75mm/ je trocha malo aj na bezne fotenie. O kvalite tych objektivov snad napise niekto povolanejsi,ja som sa o ne nikdy nezaujimal ani teoreticky. Este jedna vec,co sa zoomov tyka. Cim vacsia ohniskova vzdialenost,tym kratsi expozicny cas budes potrebovat na fotenie z ruky. Preto napriklad z kompaktom G7X ,ktory ma na dlhom konci svetelnost 2,8 mozes za urcitych okolnosti urobit kvalitnejsiu foto ako s tymto 50-230 "
to je právě ono, já jako laik, si nedokážu představit co který objektiv představuje, co znamená ohnisková vzdálenost apod.
To ja viem,ale nechcel som ti len napisat,ze nastuduj si to, aj ked to by bola najrozumnejsia rada. Sam ale vidis,ze sme sa k tomu nakoniec dopracovali. Fakt sa treba ucit,ak to clovek s fotenim mysli trocha vaznejsie. Staci ti web a google. No ale k veci. Tych moznosti je dnes vela,ale aj tak budes musiet nakoniec urobit nejaky kompromis. Ak chces mazat pozadie,pracovat s hlbkou ostrosti/po tvojom bokeh/,tak kompakty mozes vylucit.
Takze bud zrkadlovka,alebo CSC.Zaroven pocitaj s tym,ze ak budes chciet tieto systemy vyuzit naplno, budes musiet casom dokupovat nejake objektivy ,popripade inu vybavicku. Zaroven si odpovedz :
-bude sa mi chciet s tym tahat po vyletoch?/nemusim so vsetkym,ale setak nemusi stacit./
-bude sa mi chciet prehadzovat objektivy?
-kolko chcem do toho investovat?
Zisti si dostupnost a kvalitu objektivov jednotlivych systemov,znaciek.
Napriklad to rozostrene pozadie,ktore sa ti tak paci,zo setovym objektivom velmi nedosiahnes. Budes musiet na to prikupit nejaky"mazaci" objektiv. Makro? Bud makroobjektiv,alebo predsadky,alebo reverzny kruzok, atd...
A co taky Olympus em-10? Ak nechces hladacik staci aj Epl5-6.
Takze bud zrkadlovka,alebo CSC.Zaroven pocitaj s tym,ze ak budes chciet tieto systemy vyuzit naplno, budes musiet casom dokupovat nejake objektivy ,popripade inu vybavicku. Zaroven si odpovedz :
-bude sa mi chciet s tym tahat po vyletoch?/nemusim so vsetkym,ale setak nemusi stacit./
-bude sa mi chciet prehadzovat objektivy?
-kolko chcem do toho investovat?
Zisti si dostupnost a kvalitu objektivov jednotlivych systemov,znaciek.
Napriklad to rozostrene pozadie,ktore sa ti tak paci,zo setovym objektivom velmi nedosiahnes. Budes musiet na to prikupit nejaky"mazaci" objektiv. Makro? Bud makroobjektiv,alebo predsadky,alebo reverzny kruzok, atd...
A co taky Olympus em-10? Ak nechces hladacik staci aj Epl5-6.
Jestli nepotrebujes tak velky rozsah i RX10 s 1" snimacem a 24-200mm(35mm) f2.8 objektivem udela sluzbu...
Myslím, že k Fuji X-A2 vs Sony A6000 sa môžem kompetentne vyjadriť:
Sony A6000:
+ kvalita za dobrého svetla (vyššie rozlíšenie, nižšie základné ISO)
+ rýchlosť ostrenia, špičkové kontinuálne ostrenie
+ hľadáčik
Fuji X-A2
+ výrazne kvalitnejší setový objektív 16-50mm
+ lepšie výkony v slabom svetle (pri vysokom ISO)
Treba si však uvedomiť, že X-A2 je konkurencia ku A5000/A5100, cenovo aj koncepciou. Voči A6000 treba postaviť X-T10 a to je potom už iná pesnička, lebo X-T10 má podstatne kompetentnejší autofokus ako X-A2 a samozrejme má aj hľadáčik.
Čo sa týka setu s dlhým a krátkym zoomom, presne taký som si kúpil s X-A1. U mňa osobne je výsledok taký, že dlhý zoom som za skoro dva roky použil iba asi dvakrát na skúšku. Je to veľké, nechce sa mi to ťahať zo sebou a kvôli občasnej fotke sa mi to nechce prehadzovať, prípadne na to nie je ani čas. Dvojset má preto podľa mňa zmysel pre niekoho, kto chce systematicky fotiť tele, napríklad portréty alebo zvieratá. Pre mňa sa ako omnoho lepšia voľba ukázal byť univerzálny objektív, aj za cenu vysokej ceny a určitých optických kompromisov (mám Panasonic 14-140 II), lebo ho používam pravidelne.
Ešte k bokehu, teda presnejšie malej hĺbke ostrosti - tá závisí čisto na veľkosti čipu a svetelnosti objektívu. Keďže APS-C zrkadlovky aj CSC používajú rovnaké senzory, majú s porovnateľnými objektívmi aj rovnakú hĺbku ostrosti.
Sony A6000:
+ kvalita za dobrého svetla (vyššie rozlíšenie, nižšie základné ISO)
+ rýchlosť ostrenia, špičkové kontinuálne ostrenie
+ hľadáčik
Fuji X-A2
+ výrazne kvalitnejší setový objektív 16-50mm
+ lepšie výkony v slabom svetle (pri vysokom ISO)
Treba si však uvedomiť, že X-A2 je konkurencia ku A5000/A5100, cenovo aj koncepciou. Voči A6000 treba postaviť X-T10 a to je potom už iná pesnička, lebo X-T10 má podstatne kompetentnejší autofokus ako X-A2 a samozrejme má aj hľadáčik.
Čo sa týka setu s dlhým a krátkym zoomom, presne taký som si kúpil s X-A1. U mňa osobne je výsledok taký, že dlhý zoom som za skoro dva roky použil iba asi dvakrát na skúšku. Je to veľké, nechce sa mi to ťahať zo sebou a kvôli občasnej fotke sa mi to nechce prehadzovať, prípadne na to nie je ani čas. Dvojset má preto podľa mňa zmysel pre niekoho, kto chce systematicky fotiť tele, napríklad portréty alebo zvieratá. Pre mňa sa ako omnoho lepšia voľba ukázal byť univerzálny objektív, aj za cenu vysokej ceny a určitých optických kompromisov (mám Panasonic 14-140 II), lebo ho používam pravidelne.
Ešte k bokehu, teda presnejšie malej hĺbke ostrosti - tá závisí čisto na veľkosti čipu a svetelnosti objektívu. Keďže APS-C zrkadlovky aj CSC používajú rovnaké senzory, majú s porovnateľnými objektívmi aj rovnakú hĺbku ostrosti.
to jsi klidně mohl, nejdřív studuju, jinak výběr nemá význam :)
no, asi to začnu pomalu škrtat...
Asi vyřadím zrcadlovku vzhledem k rozměrům a složitosti ovládání ( chození do menu apod. )
Takže zbejvá kompakt, nebo CSC.
Upřímně, zase dát 20tis a vejš za "blbý kompakt" se mi moc nechce, takže tady bych bral cenový strop cca 15tis
takže tam z čeho bych vybíral:
Canon PowerShot G7 X
Sony CyberShot DSC-RX100 II
Fujifilm FinePix X30
co se týče CSC, viděl bych to jako kompromis mezi zrcadlem a kompaktem, s tím, že když mě to chytne, můžu dokupovat objektivy... Ale rozhodně bych ho koupil na začátek se setovým objektivem...
Fujifilm X-A2 + 16-50 mm II ( mě se ten foťák líbí hlavně po retro designové stránce a to i v oblasti ovládání )
Olympus OM-D E-M10 + 14-42 mm
Sony Alpha A6000 + 16-50 mm ( tady ale už mi pár lidí psalo, že ten objektiv není žádná sláva )
akorát mě začínáte docela nahlodávat s většíma kompaktama jako je: Sony Cyber-shot RX10, Panasonic Lumix DMC-FZ1000, Nikon Coolpix P900
ještě k tomu X-T10, na ten jsem také koukal, je tento setový objektiv cajk ?
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
no, asi to začnu pomalu škrtat...
Asi vyřadím zrcadlovku vzhledem k rozměrům a složitosti ovládání ( chození do menu apod. )
Takže zbejvá kompakt, nebo CSC.
Upřímně, zase dát 20tis a vejš za "blbý kompakt" se mi moc nechce, takže tady bych bral cenový strop cca 15tis
takže tam z čeho bych vybíral:
Canon PowerShot G7 X
Sony CyberShot DSC-RX100 II
Fujifilm FinePix X30
co se týče CSC, viděl bych to jako kompromis mezi zrcadlem a kompaktem, s tím, že když mě to chytne, můžu dokupovat objektivy... Ale rozhodně bych ho koupil na začátek se setovým objektivem...
Fujifilm X-A2 + 16-50 mm II ( mě se ten foťák líbí hlavně po retro designové stránce a to i v oblasti ovládání )
Olympus OM-D E-M10 + 14-42 mm
Sony Alpha A6000 + 16-50 mm ( tady ale už mi pár lidí psalo, že ten objektiv není žádná sláva )
akorát mě začínáte docela nahlodávat s většíma kompaktama jako je: Sony Cyber-shot RX10, Panasonic Lumix DMC-FZ1000, Nikon Coolpix P900
ještě k tomu X-T10, na ten jsem také koukal, je tento setový objektiv cajk ?
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[QUOTE=Rypicong;38907]Také u zrcadlovky mě láká bokeh, který u kompaktů jde obtížné dosáhnout.[/QUOTE]
To není zase až tak pravda. Zrovna s těmi objektivy, které chceš na té zrcadlovce (18-55) nebo CSC (16-50) použít, bude mít třeba kompakt Canon G7 X bokeh výrazně hezčí (rozmazání bude sice jen o trochu větší, ale hlavně G7 X jej má jemnější, plynulejší, míň nervózní).
To není zase až tak pravda. Zrovna s těmi objektivy, které chceš na té zrcadlovce (18-55) nebo CSC (16-50) použít, bude mít třeba kompakt Canon G7 X bokeh výrazně hezčí (rozmazání bude sice jen o trochu větší, ale hlavně G7 X jej má jemnější, plynulejší, míň nervózní).
[QUOTE=Milan Šurkala;38921]To není zase až tak pravda. Zrovna s těmi objektivy, které chceš na té zrcadlovce (18-55) nebo CSC (16-50) použít, bude mít třeba kompakt Canon G7 X bokeh výrazně hezčí (rozmazání bude sice jen o trochu větší, ale hlavně G7 X jej má jemnější, plynulejší, míň nervózní).[/QUOTE]
Nie je to trochu odvážne tvrdenie pri tak subjektívnej veci? Napríklad Fuji bokeh vie a ani 16-50 nie je výnimkou. Pozerám sa na Tvoje testovacie fotky umývadla a nepríde mi, že by bol G7X "výrazně hezčí".
Nie je to trochu odvážne tvrdenie pri tak subjektívnej veci? Napríklad Fuji bokeh vie a ani 16-50 nie je výnimkou. Pozerám sa na Tvoje testovacie fotky umývadla a nepríde mi, že by bol G7X "výrazně hezčí".
[QUOTE=kolyy;38923]Nie je to trochu odvážne tvrdenie pri tak subjektívnej veci? Napríklad Fuji bokeh vie a ani 16-50 nie je výnimkou. Pozerám sa na Tvoje testovacie fotky umývadla a nepríde mi, že by bol G7X "výrazně hezčí".[/QUOTE]
Z fotek, které jsem s G7 X nafotil (a ne všechny jsou v recenzi, protože stovky fotek tam dát nemůžu), bych si dovolil tvrdit, že v jemnosti bokehu je ten Canon překonán jen velmi málo zoomovacími objektivy a dokonce i mnoho pevných objektivů nemá tak pěkný (jemný) bokeh. Což samozřejmě nevylučuje, že jeden z APS-C objektivů nemůže mít ještě lepší bokeh. Každopádně ať tak či onak, G7 X má menší hloubku ostrosti (víc maže pozadí) než tyto APS-C objektivy a přitom je to jen "blbý" kompakt.
Z fotek, které jsem s G7 X nafotil (a ne všechny jsou v recenzi, protože stovky fotek tam dát nemůžu), bych si dovolil tvrdit, že v jemnosti bokehu je ten Canon překonán jen velmi málo zoomovacími objektivy a dokonce i mnoho pevných objektivů nemá tak pěkný (jemný) bokeh. Což samozřejmě nevylučuje, že jeden z APS-C objektivů nemůže mít ještě lepší bokeh. Každopádně ať tak či onak, G7 X má menší hloubku ostrosti (víc maže pozadí) než tyto APS-C objektivy a přitom je to jen "blbý" kompakt.
Než Fuji X-T10 + objektiv 16-50 za avizovaných 22900,- , tak si myslím, že výhodnější nabídka je ted' Fuji X-E2 + XF18-55 + XC50-230 za 27900,- v akci. Objektiv XC16-50 je sice opticky bezvadný, ale XF18-55 má ještě navíc vylepšenou světelnost, přepínač ostření a stabilizace na objektivu (není třeba lézt do menu), kovový bajonet a clonový kroužek. Celkově působí kvalitnějším dojmem. Fotky jsou velmi ostré, zřejmě i díky absenci AA-filtru. A k tomu je druhý objektiv XC50-230, který už sice výhody objektivů XF nemá, ale rozhodně se hodí, opticky je taky výborný. Tato kombinace už pokryje většinu situací, mít pouze objektiv s rozsahem 16-50 může být málo. Je potřeba vědět, že pokud se budou k fotoaparátu Fuji dokupovat v budoucnu nějaké objektivy, jsou velmi drahé, dražší než třeba k zrcadlovkám Nikonu, proto je ideální využít akce typu druhý objektiv zdarma. Koupě X-T10 + 16-50 se pak nákupem dalšího objektivu může značně prodražit. Takže to bych určitě zvážil, pro Fuji hovoří hlavně obrazová kvalita.
K ostatním značkám se nevyjádřím, nemám s nimi zkušenost. Určitě i většina ostatních výše jmenovaných fot'áků má své výhody, vyhnul bych se jen Nikon Coolpix P900, ten je jen na hraní, ne na seriozni fotografování
Jinak pozor, přechod z levného kompaktu má určitá úskalí ve smyslu, že tím levným kompaktem se pouze ''cvakalo''. Zde už je potřeba nastavovat řadu parametrů, někdo je pak třeba zklamaný, že mu to prý fotí špatně :notsure ale většinou bývá chyba v obsluze. Přeji dobrý výběr!
K ostatním značkám se nevyjádřím, nemám s nimi zkušenost. Určitě i většina ostatních výše jmenovaných fot'áků má své výhody, vyhnul bych se jen Nikon Coolpix P900, ten je jen na hraní, ne na seriozni fotografování
Jinak pozor, přechod z levného kompaktu má určitá úskalí ve smyslu, že tím levným kompaktem se pouze ''cvakalo''. Zde už je potřeba nastavovat řadu parametrů, někdo je pak třeba zklamaný, že mu to prý fotí špatně :notsure ale většinou bývá chyba v obsluze. Přeji dobrý výběr!
[QUOTE=Rypicong;38920]
ještě k tomu X-T10, na ten jsem také koukal, je tento setový objektiv cajk ?
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste][/QUOTE]
Pri X-T10 sú dve možnosti
- set s XC 16-50mm F3.5-5.6: to je rovnaký objektív ako dodávaný s X-A2. Má štandardnú svetelnosť, ale je opticky veľmi kvalitný. Mám ho doma.
- set s XF 18-55mm F2.8-4.0: je opticky ešte o chlp lepší ako 16-50, pritom je podstatne svetelnejší. Začína ale na trochu širších 18mm (27mm ekvivalent) oproti 16mm (24mm ekv.)
Pokiaľ nie je 24mm ekvivalent úplná nutnosť, tak osobne by som si priplatil za set s XF 18-55. Svetelnejší objektív bude mazať pozadie citeľne viac a výhoda až 1EV v slabšom svetle je výrazné plus. Ak je to cez rozpočet alebo široké ohnisko je vyššia priorita ako svetelnosť, tak aj XC 16-50 je určite výborná voľba.
ještě k tomu X-T10, na ten jsem také koukal, je tento setový objektiv cajk ?
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste][/QUOTE]
Pri X-T10 sú dve možnosti
- set s XC 16-50mm F3.5-5.6: to je rovnaký objektív ako dodávaný s X-A2. Má štandardnú svetelnosť, ale je opticky veľmi kvalitný. Mám ho doma.
- set s XF 18-55mm F2.8-4.0: je opticky ešte o chlp lepší ako 16-50, pritom je podstatne svetelnejší. Začína ale na trochu širších 18mm (27mm ekvivalent) oproti 16mm (24mm ekv.)
Pokiaľ nie je 24mm ekvivalent úplná nutnosť, tak osobne by som si priplatil za set s XF 18-55. Svetelnejší objektív bude mazať pozadie citeľne viac a výhoda až 1EV v slabšom svetle je výrazné plus. Ak je to cez rozpočet alebo široké ohnisko je vyššia priorita ako svetelnosť, tak aj XC 16-50 je určite výborná voľba.
no, začínáte mi hlavu zavářet čím dál víc :)
ještě mám jeden dotaz, hodně lidí mi radí kompakt typu Sony Cyber-shot RX10 a Panasonic Lumix DMC-FZ1000.
Jaká je jejich výhoda/nevýhoda oproti menším kompaktům jako je: Canon PowerShot G7 X a Sony CyberShot DSC-RX100 II ?
ještě mám jeden dotaz, hodně lidí mi radí kompakt typu Sony Cyber-shot RX10 a Panasonic Lumix DMC-FZ1000.
Jaká je jejich výhoda/nevýhoda oproti menším kompaktům jako je: Canon PowerShot G7 X a Sony CyberShot DSC-RX100 II ?
Vetsi zoom, lepsi ergonomie a v pripade FZ1000 urcite i AF, ktery je na pomery kompaktu bleskovy. To je ale dost komplexni dotaz, takze precist recenze a sam se rozhodnout. Nekomu muze vadit pomerne vysoka hmotnost a velikost...to jsou ale vsechno veci, ktere si musis urcit sam, jestli se ti to bude chtit tahat sebou.
A pak nevim, jestli vubec zaradit RX100 II do vyberu, mne by asi cenovy rozdil oproti prvni verzi nestal za to...
A pak nevim, jestli vubec zaradit RX100 II do vyberu, mne by asi cenovy rozdil oproti prvni verzi nestal za to...
hm, když na to koukám, tak dát půlku ceny navíc za věci který neocením ( lyžiny na blesk, NFC, Wi-Fi, výklopný display )... to je asi zbytečný
tak jo, takhle bych z toho zešílel.
asi půjdu cestou kompaktu a rozhoduju se mezi těmahle:
Canon PowerShot G7 X
SONY DSC-RX100 ( verze II mi nepřinese fakt nic co bych ocenil na to, abych dal o bůra víc)
Fujifilm FinePix X30
asi půjdu cestou kompaktu a rozhoduju se mezi těmahle:
Canon PowerShot G7 X
SONY DSC-RX100 ( verze II mi nepřinese fakt nic co bych ocenil na to, abych dal o bůra víc)
Fujifilm FinePix X30
Este jedna nevyhoda pre kompakty typu FZ 1000. Taky G7x a jemu podobne ma na sirokom konci vyhodu vyse 1 EV a to nie je zanedbatelne.
O tom to je a porad bude, o kompromisu! Jestli nevyuzije vetsi zoom, je zbytecne o nich uvazovat...zrovna u 1" snimacu muze byt 1EV velmi dulezite :) ale to muze platit i o jinych snimacu, zalezi s cim se pak srovnava...
Hmm, tak ten výber mi príde už dosť obmedzený. O tejto kategórii som uvažoval, vyskúšal som si tieto a aj ďalšie kompakty a nakoniec som skončil pri Panasonicu GM5. Podľa mňa majú tie foťáky nasledovné problémy:
G7X - katastrofický autofokus
X30 - malý senzor a z toho plynúca slabšia kvalita najmä za slabého svetla
R100 - najlepší z tej trojice, ale svetelnosť na dlhom konci nízka (= žiaden bokeh) a pre mňa bola okrem ďalších drobností zásadnou vecou aj nevhodná implementácia autoISO (volí typicky 1/30s a nedá sa ovplyvniť)
Je pravda, že ja som požadoval funkčný kontinuálny autofokus a z tejto trojice ho má s odretými ušami a privretými obomi očami len RX100.
Určite by som za podobné peniaze zvážil do výberu zaradiť aspoň porovnateľne malý Panasonic GM1 alebo GF7. Do budúcna je tak otvorený rast pridaním ďalších objektívov. Napríklad výborný Olympus 45mm F1.8 - a sme kresbou a bokehom za lacné peniaze na úplne inej planéte ako nejaký G7X či RX100. A ak by Ťa to naozaj chytilo, následne sa dá prejsť na dospelejšie telo typu E-M10, G7 a podobne.
G7X - katastrofický autofokus
X30 - malý senzor a z toho plynúca slabšia kvalita najmä za slabého svetla
R100 - najlepší z tej trojice, ale svetelnosť na dlhom konci nízka (= žiaden bokeh) a pre mňa bola okrem ďalších drobností zásadnou vecou aj nevhodná implementácia autoISO (volí typicky 1/30s a nedá sa ovplyvniť)
Je pravda, že ja som požadoval funkčný kontinuálny autofokus a z tejto trojice ho má s odretými ušami a privretými obomi očami len RX100.
Určite by som za podobné peniaze zvážil do výberu zaradiť aspoň porovnateľne malý Panasonic GM1 alebo GF7. Do budúcna je tak otvorený rast pridaním ďalších objektívov. Napríklad výborný Olympus 45mm F1.8 - a sme kresbou a bokehom za lacné peniaze na úplne inej planéte ako nejaký G7X či RX100. A ak by Ťa to naozaj chytilo, následne sa dá prejsť na dospelejšie telo typu E-M10, G7 a podobne.
[QUOTE=kolyy;38936]Hmm, tak ten výber mi príde už dosť obmedzený. O tejto kategórii som uvažoval, vyskúšal som si tieto a aj ďalšie kompakty a nakoniec som skončil pri Panasonicu GM5. Podľa mňa majú tie foťáky nasledovné problémy:
G7X - katastrofický autofokus
X30 - malý senzor a z toho plynúca slabšia kvalita najmä za slabého svetla
R100 - najlepší z tej trojice, ale svetelnosť na dlhom konci nízka (= žiaden bokeh) a pre mňa bola okrem ďalších drobností zásadnou vecou aj nevhodná implementácia autoISO (volí typicky 1/30s a nedá sa ovplyvniť)
Je pravda, že ja som požadoval funkčný kontinuálny autofokus a z tejto trojice ho má s odretými ušami a privretými obomi očami len RX100.
Určite by som za podobné peniaze zvážil do výberu zaradiť aspoň porovnateľne malý Panasonic GM1 alebo GF7. Do budúcna je tak otvorený rast pridaním ďalších objektívov. Napríklad výborný Olympus 45mm F1.8 - a sme kresbou a bokehom za lacné peniaze na úplne inej planéte ako nejaký G7X či RX100. A ak by Ťa to naozaj chytilo, následne sa dá prejsť na dospelejšie telo typu E-M10, G7 a podobne.[/QUOTE]
G7X - Katastrofický autofokus rozhodně nemá. Jsou tam problémy, to ano, ale rozhodně je to v běžných podmínkách docela použitelné. Patří k tomu horšímu (ostřením na tenké objektivy před pozadím), ale obecně to má ke katastrofě stále dost daleko.
RX100 - Auto ISO se u RX100 drží plus minus převrácené hodnoty ohniskové vzdálenosti (případně volí trochu kratší časy). Při 28mm ohniskové vzdálenosti tedy volí 1/30 sekundy, což mi přijde být naprosto v pořádku a jako ta správná implementace Auto ISO. Nevidím na tom vůbec nic špatného, co by to jako mělo dělat jiného než to, co to dělá. To, že se to nedá ovlivnit, je ale pravda. Otázkou je, zda je to tak nutně potřeba, když to dělá to, co by Auto ISO obecně dělat mělo.
G7X - katastrofický autofokus
X30 - malý senzor a z toho plynúca slabšia kvalita najmä za slabého svetla
R100 - najlepší z tej trojice, ale svetelnosť na dlhom konci nízka (= žiaden bokeh) a pre mňa bola okrem ďalších drobností zásadnou vecou aj nevhodná implementácia autoISO (volí typicky 1/30s a nedá sa ovplyvniť)
Je pravda, že ja som požadoval funkčný kontinuálny autofokus a z tejto trojice ho má s odretými ušami a privretými obomi očami len RX100.
Určite by som za podobné peniaze zvážil do výberu zaradiť aspoň porovnateľne malý Panasonic GM1 alebo GF7. Do budúcna je tak otvorený rast pridaním ďalších objektívov. Napríklad výborný Olympus 45mm F1.8 - a sme kresbou a bokehom za lacné peniaze na úplne inej planéte ako nejaký G7X či RX100. A ak by Ťa to naozaj chytilo, následne sa dá prejsť na dospelejšie telo typu E-M10, G7 a podobne.[/QUOTE]
G7X - Katastrofický autofokus rozhodně nemá. Jsou tam problémy, to ano, ale rozhodně je to v běžných podmínkách docela použitelné. Patří k tomu horšímu (ostřením na tenké objektivy před pozadím), ale obecně to má ke katastrofě stále dost daleko.
RX100 - Auto ISO se u RX100 drží plus minus převrácené hodnoty ohniskové vzdálenosti (případně volí trochu kratší časy). Při 28mm ohniskové vzdálenosti tedy volí 1/30 sekundy, což mi přijde být naprosto v pořádku a jako ta správná implementace Auto ISO. Nevidím na tom vůbec nic špatného, co by to jako mělo dělat jiného než to, co to dělá. To, že se to nedá ovlivnit, je ale pravda. Otázkou je, zda je to tak nutně potřeba, když to dělá to, co by Auto ISO obecně dělat mělo.
Autofokus u G7X - tak použiteľný áno, pre trpezlivého fotografa na statické snímky. Nezdalo sa mi, že by to malo akúkoľvek šancu zvládať pohyblivé objekty a aj pri statických to na mňa nepôsobilo práve spoľahlivo. Medzi kompaktmi asi nič zvláštne, niečo ako môj bývalý Nikon P330, ktorý som z podobného dôvodu zahodil veľmi ďaleko. Katastrofa je moje osobné hodnotenie pri porovnaní s tým čo dnes dokážu bezzrkadlovky za podobnú cenu. Napríklad Panasonic GM1/GM5 suverénne zvláda kontinuálne ostrenie aj za interiérových podmienok pri umelom svetle. Keď som si to skúsil vedľa seba, tak to bol naozaj deň a noc. Čiže ak nie som skalopevne rozhodnutý fotiť len statické scény s dávkou trpezlivosti, tak by som si na základe tohto dojmu dobre rozmyslel kúpu G7X. Inak má ten foťák mnoho silných stránok, samozrejme.
AutoISO - prevrátená hodnota ohniskovej vzdialenosti je podľa mňa pri stabilizovanom objektíve nešťastná voľba. Je to zbytočne dlhé na statické scény a zúfalo málo na čokoľvek v pohybe. Ľudí, ktorí nepózujú, s tým fotiť prakticky nejde. Nutnosť manuálne nastavovať ISO alebo fotiť v priorite času a vzdať sa kontroly nad clonou je aspoň pre mňa neprijateľná komplikácia. Nehovoriac, že foťák nemôžem len tak niekomu podať aby fotil. Je zaujímavé, že inžinierom od Sony trvalo štyri generácie, kým to napravili. V tretej, ak sa nemýlim, zaviedli autoISO v M a v štvrtej možnosť nastaviť samotné chovanie autoISO.
Inak je zaujímavé, že CSC od Sony volia minimálne 1/60s, čo je podľa mňa rozhodne univerzálnejšia voľba.
AutoISO - prevrátená hodnota ohniskovej vzdialenosti je podľa mňa pri stabilizovanom objektíve nešťastná voľba. Je to zbytočne dlhé na statické scény a zúfalo málo na čokoľvek v pohybe. Ľudí, ktorí nepózujú, s tým fotiť prakticky nejde. Nutnosť manuálne nastavovať ISO alebo fotiť v priorite času a vzdať sa kontroly nad clonou je aspoň pre mňa neprijateľná komplikácia. Nehovoriac, že foťák nemôžem len tak niekomu podať aby fotil. Je zaujímavé, že inžinierom od Sony trvalo štyri generácie, kým to napravili. V tretej, ak sa nemýlim, zaviedli autoISO v M a v štvrtej možnosť nastaviť samotné chovanie autoISO.
Inak je zaujímavé, že CSC od Sony volia minimálne 1/60s, čo je podľa mňa rozhodne univerzálnejšia voľba.
hm, rozhodně jenom statické snímky nehodlám fotit a dost situací co potřebuju vyfotit je v pohybu, rychlosti apod.
ale vůbec mi to neděláte lehký :)
ale vůbec mi to neděláte lehký :)
Tak to prepáč! ;)
Pretože tiež fotím aj dynamickejšie scény, tak som po skúsenostiach dospel k tomu, že potrebujem foťák s použiteľným kontinuálnym autofokusom. Aj tak to chce dosť cviku, ale bez toho je to nekončiace trápenie. Samorejme, ide to aj tak, mám známeho čo dokonca skúša fotiť pohyb čisto manuálnym ostrením... Ale úspešnosť pri AF-S či nebodaj manuále je nízka, aspoň u mňa. S AF-C je to zrazu ľahké a zábavné, keď sa to trochu človek naučí.
Napríklad toto nie je nijaký problém s GM5:
Pretože tiež fotím aj dynamickejšie scény, tak som po skúsenostiach dospel k tomu, že potrebujem foťák s použiteľným kontinuálnym autofokusom. Aj tak to chce dosť cviku, ale bez toho je to nekončiace trápenie. Samorejme, ide to aj tak, mám známeho čo dokonca skúša fotiť pohyb čisto manuálnym ostrením... Ale úspešnosť pri AF-S či nebodaj manuále je nízka, aspoň u mňa. S AF-C je to zrazu ľahké a zábavné, keď sa to trochu človek naučí.
Napríklad toto nie je nijaký problém s GM5:
[QUOTE=kolyy;38941]Tak to prepáč! ;)
Pretože tiež fotím aj dynamickejšie scény, tak som po skúsenostiach dospel k tomu, že potrebujem foťák s použiteľným kontinuálnym autofokusom. Aj tak to chce dosť cviku, ale bez toho je to nekončiace trápenie. Samorejme, ide to aj tak, mám známeho čo dokonca skúša fotiť pohyb čisto manuálnym ostrením... Ale úspešnosť pri AF-S či nebodaj manuále je nízka, aspoň u mňa. S AF-C je to zrazu ľahké a zábavné, keď sa to trochu človek naučí.
Napríklad toto nie je nijaký problém s GM5:[/QUOTE]
No jak to tak vidim, skace +- ve stejne rovine od fotaku. Tohle neni pro AF-C IMHO zadna vyzva. Kdyby rychle skakala smerem k tobe a mel bys aspon 4/5 fotek ostrych, to by byl vykon...navic f4.9 u MFT hmmm
Tim netvrdim, ze nema GM5 dobre AFC, jen ze to neni zrovna nejlepsi priklad pokud se chces bavit o vykonu AFC v praxi...
Nebo jiny priklad: dite se houpe na houpacce. Kdyz se postavis vedle houpacky vetsina kompaktu nebude mit problem udelat serii ostrych fotek (neco jako tvuj priklad), kdyz se ale postavis pred houpacku tak vetsina kompaktu nebude schopna udelat jednu ostrou fotku...samozrejme se nebavim o tom, ze se nastavi siroke ohnisko clona f8 a zaostri se na konstrukci :)
Pretože tiež fotím aj dynamickejšie scény, tak som po skúsenostiach dospel k tomu, že potrebujem foťák s použiteľným kontinuálnym autofokusom. Aj tak to chce dosť cviku, ale bez toho je to nekončiace trápenie. Samorejme, ide to aj tak, mám známeho čo dokonca skúša fotiť pohyb čisto manuálnym ostrením... Ale úspešnosť pri AF-S či nebodaj manuále je nízka, aspoň u mňa. S AF-C je to zrazu ľahké a zábavné, keď sa to trochu človek naučí.
Napríklad toto nie je nijaký problém s GM5:[/QUOTE]
No jak to tak vidim, skace +- ve stejne rovine od fotaku. Tohle neni pro AF-C IMHO zadna vyzva. Kdyby rychle skakala smerem k tobe a mel bys aspon 4/5 fotek ostrych, to by byl vykon...navic f4.9 u MFT hmmm
Tim netvrdim, ze nema GM5 dobre AFC, jen ze to neni zrovna nejlepsi priklad pokud se chces bavit o vykonu AFC v praxi...
Nebo jiny priklad: dite se houpe na houpacce. Kdyz se postavis vedle houpacky vetsina kompaktu nebude mit problem udelat serii ostrych fotek (neco jako tvuj priklad), kdyz se ale postavis pred houpacku tak vetsina kompaktu nebude schopna udelat jednu ostrou fotku...samozrejme se nebavim o tom, ze se nastavi siroke ohnisko clona f8 a zaostri se na konstrukci :)
Komo: A6000 som si párkrát vyskúšal, ale kde sú limity AF-C mi nepríde jednoduché odhadnúť bez dlhodobejšieho používania. S určitosťou môžem povedať, že za slabšieho svetla vyhráva GM5 (AF-C aj AF-S). To nie je až také prekvapivé, keďže v horších podmienkach Panasonic tradične exceluje, kým u Sony je to slabina. Za dobrého svetla je AF-C pri A6000 výborné, zrejme lepšie ako pri GM5.
Kultus: Samozrejme, toto nie je test limitov AF-C, ale ukážka situácie kde stále veľmi pomôže. Možno sa to nezdá, ale dieťa skáče na trampolíne sem a tam, ide teda o nepredvídateľný pohyb. Keď si obrázok rozklikneš v plnom náhľade, tak uvidíš, že dokonalá hĺbka ostrosti má možno meter (pozri dole na čiaru). Vzdialenejšie pozadie sa príliš nemaže, to je bohužiaľ bolesť M4/3 na stredných clonách. F4.9 je plne otvorená clona pri 14-140 II na 46mm (92mm ekv.), viac to otvoriť proste nešlo ;)
Aj priemerne kompetentné AF-C s týmto nemá problém a odfotiť niečo také je potom hračka, ak sa udrží AF bod na objekte. S AF-S je to podstatne väčšie trápenie - buď sa zafixuje fokus, ale potom dieťa za chvíľu vyskáče s HO alebo človek hneď dotlačí spúšť, lenže potom je odozva dlhšia a je ťažšie vystihnúť pekný moment. Dá sa samozrejme pricloniť a obetovať odstup od pozadia alebo akceptovať aj trochu rozmazanú fotku, ale to už nie je ono. Fotil som na tom istom mieste aj s Fuji X-A1, ostré fotky mám, ale rovnako pekný moment sa mi zachytiť nepodarilo.
Čo som tým chcel povedať je to, že rozumne fungujúce AF-C veľmi pomôže aj v situáciách kde sa jedná o nepredvídateľný pohyb, hoci nemusí byť nejako výrazný. Aj bleskurýchle AF-S to asi zvládne s trochou úsilia, ale ak nie je ani jedno tak je výsledok veľké množstvo cvakania pre občasný náhodný úspech. Aspoň také sú moje skúsenosti s Nikonom P330 a Fuji X-A1.
Ale keď už si si vyžadoval húpačku, tak tu je ;)
(GM5 + Leica 15mm, 1/5000s F1.8)
Kultus: Samozrejme, toto nie je test limitov AF-C, ale ukážka situácie kde stále veľmi pomôže. Možno sa to nezdá, ale dieťa skáče na trampolíne sem a tam, ide teda o nepredvídateľný pohyb. Keď si obrázok rozklikneš v plnom náhľade, tak uvidíš, že dokonalá hĺbka ostrosti má možno meter (pozri dole na čiaru). Vzdialenejšie pozadie sa príliš nemaže, to je bohužiaľ bolesť M4/3 na stredných clonách. F4.9 je plne otvorená clona pri 14-140 II na 46mm (92mm ekv.), viac to otvoriť proste nešlo ;)
Aj priemerne kompetentné AF-C s týmto nemá problém a odfotiť niečo také je potom hračka, ak sa udrží AF bod na objekte. S AF-S je to podstatne väčšie trápenie - buď sa zafixuje fokus, ale potom dieťa za chvíľu vyskáče s HO alebo človek hneď dotlačí spúšť, lenže potom je odozva dlhšia a je ťažšie vystihnúť pekný moment. Dá sa samozrejme pricloniť a obetovať odstup od pozadia alebo akceptovať aj trochu rozmazanú fotku, ale to už nie je ono. Fotil som na tom istom mieste aj s Fuji X-A1, ostré fotky mám, ale rovnako pekný moment sa mi zachytiť nepodarilo.
Čo som tým chcel povedať je to, že rozumne fungujúce AF-C veľmi pomôže aj v situáciách kde sa jedná o nepredvídateľný pohyb, hoci nemusí byť nejako výrazný. Aj bleskurýchle AF-S to asi zvládne s trochou úsilia, ale ak nie je ani jedno tak je výsledok veľké množstvo cvakania pre občasný náhodný úspech. Aspoň také sú moje skúsenosti s Nikonom P330 a Fuji X-A1.
Ale keď už si si vyžadoval húpačku, tak tu je ;)
(GM5 + Leica 15mm, 1/5000s F1.8)
Vsak jasne f4.9 je limit objektivu to mi doslo. Jinak 1m DOF je celkem dost aby si pri tomto pohybu vystacil i AFS ;) kdyz nastavim dostatecny cas pro zmrazeni pohybu, tak mi u FZ1000 staci i AFS a kratke davky 7fps (12fps bez nahledu) a na delsim konci mam i pri F5.6 mensi DOF nez 1m. Samozrejme houpacka uz je mnohem lepsi test, ale ostra fotka neni vse uspesnost je vic smerodatna...nic co jsem chtel jsem napsal muzete zase pokracovat o ostatnich kandidatech na koupi :)
Trampolína - dieťa neskáče na mieste, ale sem a tam o niekoľko metrov, medzitým hore-dole behá a podobne. Takže nejde čakať s natlačenou spúšťou v AF-S, musíš rovno fotiť. A potom je dôležité akú odozvu má autofokus, keď zbadáš niečo zaujímavé. Ak je to dosť dlho na to, že kým to začne fotiť, tak je dieťa už inde, tak je to frustrujúce. Verím však, že FZ1000 s tým nemá zásadnejší problém. S X-A1 je to už o niečo horšie. AF-C to ohromne zjednoduší, lebo čakáš s natlačenou spúšťou a odozva je omnoho lepšia. Miesto haldy fotiek nafotíš iba pár a vieš, že sú všetky ostré.
Húpačka - dobrá poznámka, ak by to bola jedna fotka zo sto nepodarených, tak to nie je veľká výhra. Toto však GM5 zvláda s prehľadom. Nepoužil som sériové snímanie, keďže viem, že sa môžem spoľahnúť. Urobil som tri fotky a všetky ostré. Táto sa mi páči kompozične najviac.
Off topic - tak ja dúfam, že tázateľovi pomáhame vyhodnotiť, čo obnáša aj amatérske fotenie v pohybe, aby si premyslel nakoľko to potrebuje a prípadne prispôsobil výber kandidátov. Dúfam, že sa až tak veľmi nemýlim ;)
Húpačka - dobrá poznámka, ak by to bola jedna fotka zo sto nepodarených, tak to nie je veľká výhra. Toto však GM5 zvláda s prehľadom. Nepoužil som sériové snímanie, keďže viem, že sa môžem spoľahnúť. Urobil som tri fotky a všetky ostré. Táto sa mi páči kompozične najviac.
Off topic - tak ja dúfam, že tázateľovi pomáhame vyhodnotiť, čo obnáša aj amatérske fotenie v pohybe, aby si premyslel nakoľko to potrebuje a prípadne prispôsobil výber kandidátov. Dúfam, že sa až tak veľmi nemýlim ;)
no, asi si to za chvíli hodím a foťák koupím podle toho, že si hodím kostkou :)
A nebo koupím zrcadlovku, s kterou rozhodně chybu neudělám a holt se s tím budu tahat... :)
A nebo koupím zrcadlovku, s kterou rozhodně chybu neudělám a holt se s tím budu tahat... :)
[QUOTE=Rypicong;38953]A nebo koupím zrcadlovku, s kterou rozhodně chybu neudělám a holt se s tím budu tahat... [/QUOTE]
To bude radost na vyletoch.Zvlast,ked fotoaparat nie je jedina batozina .Jedine,ze by ten batoh so servisom pre rodinu tahala manzelka. Treba jej vysvetlit,ze dobra fotka nieco stoji a aj ona musi prilozit ruku k dielu. A potom,ked budete doma za nejaky cas pozerat fotky v albume,budete hadat ,ze ktora je zo zrkadlovky a ktora z mobilu.
To bude radost na vyletoch.Zvlast,ked fotoaparat nie je jedina batozina .Jedine,ze by ten batoh so servisom pre rodinu tahala manzelka. Treba jej vysvetlit,ze dobra fotka nieco stoji a aj ona musi prilozit ruku k dielu. A potom,ked budete doma za nejaky cas pozerat fotky v albume,budete hadat ,ze ktora je zo zrkadlovky a ktora z mobilu.
Zrkadlovka je konštruovaná ako prístroj pre fotenie cez optický hľadáčik. Preto je tam to zrkadlo, kvôli ktorému je to také veľké. Tento spôsob fotenia má svoje špecifiká - dá Ti realistický náhľad na scénu, ale na druhú stranu zase málo informácií ako bude fotka naozaj vyzerať. Mnoho ľudí na optický hľadáčik nedá dopustiť, ale mne to nepríde ako voľba na istotu pre niekoho, kto nevie čo chce. Ak si zvyknutý na kompakt alebo mobil, tak je možné, že nebudeš vedieť čo s tým. Dôležité je tiež vedieť, že fotenie pomocou LCD je pri zrkadlovkách kompromisnou záležitosťou, lebo zrkadlo smeruje aj svetlo do senzoru pre fázové ostrenie, kvôli ktorému zrkadlovky ostria rýchlo. Ak zrkadlo nevyužiješ, tak si odkázaný na druhotné a zvyčajne zásadne pomalšie ostrenie cez hlavný senzor.
V porovnaní s tým sú hľadáčiky pri bezrkadlovkách a kompaktoch elektronické a zobrazujú rovnakú informáciu ako LCD. Či fotiť cez LCD alebo EVF je potom čisto iba vec preferencií, technicky je to identické a samozrejme môžeš kúpiť prístroj aj bez hľadáčika. EVF majú obyčajne výhodu oproti LCD v tom, že sú dobre viditeľné aj na priamom slnku, majú zvyčajne rýchlejšiu odozvu, pri správnom úchope lepšiu stabilitu pri fotení a jednoduchšie sledovanie pohyblivých objektov.
Môj názor - ak chceš pokročilejší foťák a foteniu plánuješ venovať nejaký čas a peniaze, záleží Ti na kvalite výstupu, požaduješ nízku hĺbku ostrosti, fotiť budeš aj pohyblivé objekty, ale nechceš nič prehnane veľkého, pritom to nemusí byť do vrecka, tak si pre mňa jasný kandidát na bezzrkadlovku. Osobne by som uzavrel otázku, akú kategóriu fotoaparátu vziať, ale začal riešiť, ktorý systém zvoliť. Doporučil by som sa držať troch osvedčených možností - M4/3, Sone E alebo Fuji X.
V porovnaní s tým sú hľadáčiky pri bezrkadlovkách a kompaktoch elektronické a zobrazujú rovnakú informáciu ako LCD. Či fotiť cez LCD alebo EVF je potom čisto iba vec preferencií, technicky je to identické a samozrejme môžeš kúpiť prístroj aj bez hľadáčika. EVF majú obyčajne výhodu oproti LCD v tom, že sú dobre viditeľné aj na priamom slnku, majú zvyčajne rýchlejšiu odozvu, pri správnom úchope lepšiu stabilitu pri fotení a jednoduchšie sledovanie pohyblivých objektov.
Môj názor - ak chceš pokročilejší foťák a foteniu plánuješ venovať nejaký čas a peniaze, záleží Ti na kvalite výstupu, požaduješ nízku hĺbku ostrosti, fotiť budeš aj pohyblivé objekty, ale nechceš nič prehnane veľkého, pritom to nemusí byť do vrecka, tak si pre mňa jasný kandidát na bezzrkadlovku. Osobne by som uzavrel otázku, akú kategóriu fotoaparátu vziať, ale začal riešiť, ktorý systém zvoliť. Doporučil by som sa držať troch osvedčených možností - M4/3, Sone E alebo Fuji X.
napsal jsi to pěkně :)
Ač laik, tak jsou mi strašně sympatický foťáky od Fuji, hlavně díky retro designu a i retro ovládání kde jsou ovládací prvky na kolečkách
už jenom se rozhodnout jestli kompakt
Fujifilm FinePix X30
a nebo kompakt s výměnným objektivem
Fujifilm X-A2 ( je otázka s jakým setem objektivů )
Fujifilm X-T10 ( ten už je ale krapet přes limit )
U kompaktů s výměnným objektivem mě pár lidí zrazuje kvůli vyšší ceně objektivů a i systémů uchycení který není tak stálý jako u zrcadlovek...
Ač laik, tak jsou mi strašně sympatický foťáky od Fuji, hlavně díky retro designu a i retro ovládání kde jsou ovládací prvky na kolečkách
už jenom se rozhodnout jestli kompakt
Fujifilm FinePix X30
a nebo kompakt s výměnným objektivem
Fujifilm X-A2 ( je otázka s jakým setem objektivů )
Fujifilm X-T10 ( ten už je ale krapet přes limit )
U kompaktů s výměnným objektivem mě pár lidí zrazuje kvůli vyšší ceně objektivů a i systémů uchycení který není tak stálý jako u zrcadlovek...
X30 - má viac ako 6x menší senzor ako APS-C formát (X-T10, X-A2). Má to presne rovnako veľký senzor ako ten čo máš v Lumii 1020! Takže kvalitu snímkov nemôžeš očakávať rádovo lepšiu. Je to po mnohých stránkach pekný foťák - hľadáčik, objektív, ovládanie, spracovanie. Ale v princípe mi to pripadá ako taká hračka od Fuji, ako druhý či tretí foťák pre niekoho kto už má dospelý aparát.
X-A2 - je to výborná voľba pre statické snímky. Veľmi dobrý senzor, výborná optika setového objektívu, špičkové spracovanie obrazu. Mám predchodcu X-A1, dvojka sa líši len v detailoch, technika je rovnaká. Kontinuálne ostrenie to v podstate nemá a AF-S je na dnešnú dobu už dosť podpriemerné. Dá sa s tým na začiatok prežiť, ale ak už dnes vieš, že chceš fotiť aj veci v pohybe, tak doporučujem ísť vyššie.
X-T10 - to mi príde ako foťák od Fuji pre Teba. Má to všetku techniku, ktorú má dnes Fuji k dispozícii, je to identické ako špičkový X-T1 až na vodotesnosť, veľkosť EVF a pár detailov. Platí to isté ako u X-A2 - veľmi dobrý senzor, výborná optika, špičkové spracovanie obrazu. Naviac to má rýchlejšie ostrenie, pekný hľadáčik a pokročilejšie ovládanie. V strednej časti senzoru sú pixely na fázové ostrenie, ktoré umožňujú aj solídne kontinuálne ostrenie. To nie je na tej úrovni ako má Sony alebo Panasonic, ale lepšie ako má Olympus v tejto triede (ten má však asi rýchlejšie AF-S).
X-E2 - ak by si zvažoval aj tento model, tak je to veľmi podobná technika ako X-T10, ale starší model. Neostrí tak rýchlo a kontinuálne ostrenie je biedne. Ľudia na fórach čakajú, že Fuji možno updatne firmware a dostane to na úroveň X-T1/X-T10, ale osobne by som sa na to nespoliehal a vzal radšej X-T10.
Zásadná poznámka - sympatie k dizajnu sú určite podstatný dôvod, ale nemali by byť jediným pre voľbu systému. Mal by si sa pozrieť aj na dostupnosť a kvalitu objektívov a celkovo na silné/slabé stránky systému, jeho filozofiu.
Plusy a mínusy pre Fuji X (moje osobné vyhodnotenie):
+ kvalitný senzor (výborné výkony na vyšších ISO)
+ výborná optika všetkých objektívov
+ kompletná rada svetelných objektívov
+ zrejme najlepšie spracovanie obrazu medzi výrobcami (jpeg z foťáku), raw nie je nutnosť, ale možnosť.
+ pokročilé ovládanie tradičného charakteru
- špecifický senzor X-Trans (spracovanie rawu môže byť niekedy problematické)
- drahé objektívy
- v porovnaní so špičkou v zrkadlovkách/CSC dnešné modely ostria stále slabšie (každý model priniesol výrazné zlepšenie, Fuji na tom evidentne pracuje, ale je to tradičná slabina)
- absencia dotykového displeja, otázka či to nie je až proti filozofii Fuji, nezdá sa, že by s tým chceli prísť (veľká škoda)
X-A2 - je to výborná voľba pre statické snímky. Veľmi dobrý senzor, výborná optika setového objektívu, špičkové spracovanie obrazu. Mám predchodcu X-A1, dvojka sa líši len v detailoch, technika je rovnaká. Kontinuálne ostrenie to v podstate nemá a AF-S je na dnešnú dobu už dosť podpriemerné. Dá sa s tým na začiatok prežiť, ale ak už dnes vieš, že chceš fotiť aj veci v pohybe, tak doporučujem ísť vyššie.
X-T10 - to mi príde ako foťák od Fuji pre Teba. Má to všetku techniku, ktorú má dnes Fuji k dispozícii, je to identické ako špičkový X-T1 až na vodotesnosť, veľkosť EVF a pár detailov. Platí to isté ako u X-A2 - veľmi dobrý senzor, výborná optika, špičkové spracovanie obrazu. Naviac to má rýchlejšie ostrenie, pekný hľadáčik a pokročilejšie ovládanie. V strednej časti senzoru sú pixely na fázové ostrenie, ktoré umožňujú aj solídne kontinuálne ostrenie. To nie je na tej úrovni ako má Sony alebo Panasonic, ale lepšie ako má Olympus v tejto triede (ten má však asi rýchlejšie AF-S).
X-E2 - ak by si zvažoval aj tento model, tak je to veľmi podobná technika ako X-T10, ale starší model. Neostrí tak rýchlo a kontinuálne ostrenie je biedne. Ľudia na fórach čakajú, že Fuji možno updatne firmware a dostane to na úroveň X-T1/X-T10, ale osobne by som sa na to nespoliehal a vzal radšej X-T10.
Zásadná poznámka - sympatie k dizajnu sú určite podstatný dôvod, ale nemali by byť jediným pre voľbu systému. Mal by si sa pozrieť aj na dostupnosť a kvalitu objektívov a celkovo na silné/slabé stránky systému, jeho filozofiu.
Plusy a mínusy pre Fuji X (moje osobné vyhodnotenie):
+ kvalitný senzor (výborné výkony na vyšších ISO)
+ výborná optika všetkých objektívov
+ kompletná rada svetelných objektívov
+ zrejme najlepšie spracovanie obrazu medzi výrobcami (jpeg z foťáku), raw nie je nutnosť, ale možnosť.
+ pokročilé ovládanie tradičného charakteru
- špecifický senzor X-Trans (spracovanie rawu môže byť niekedy problematické)
- drahé objektívy
- v porovnaní so špičkou v zrkadlovkách/CSC dnešné modely ostria stále slabšie (každý model priniesol výrazné zlepšenie, Fuji na tom evidentne pracuje, ale je to tradičná slabina)
- absencia dotykového displeja, otázka či to nie je až proti filozofii Fuji, nezdá sa, že by s tým chceli prísť (veľká škoda)
Rawy ze systému Fuji-X včetně X-Trans senzorů, bez problémů zpracuje Rawtherapee (verze 4.2.30), ke stažení zdarma. (Rezervy hlavně ve stínech jsou značné, žádný barevný šum) Ale i LR to určitě umí. Dodaný SilkyPix už nepoužívám vůbec.
díky moc, tohle co jsi napsal mi hodně pomohlo s vyřazováním pot. kandidátů. Škoda toho X-A2 že není dobrý co se týče snímků v pohybu :(
jinak co se týče jiných značek..
od Sony mě zaujal A6000, ale skoro všichni mě zrazují od setového objektivu, že není dobrý...
Zbytek značek jsem nějak neočuchával, trochu Panasonic, ale tam nevím který by byl dobrý protějšek tomu Sony A6000 nebo Fuji ( X-A2 / X-T10 ) za stejný peníze...
Od Olympusu mě zaujal tento, ale ta barva...
Olympus OM-D E-M10 + 14-42 mm EZ Limited Edition Kit
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
jinak co se týče jiných značek..
od Sony mě zaujal A6000, ale skoro všichni mě zrazují od setového objektivu, že není dobrý...
Zbytek značek jsem nějak neočuchával, trochu Panasonic, ale tam nevím který by byl dobrý protějšek tomu Sony A6000 nebo Fuji ( X-A2 / X-T10 ) za stejný peníze...
Od Olympusu mě zaujal tento, ale ta barva...
Olympus OM-D E-M10 + 14-42 mm EZ Limited Edition Kit
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Nejde ani tak o to, že by se s tím nedaly fotit objekty v pohybu, jako o rychlost přeostřování - kontinuální autofokus. Nicméně máme malé děti a problém s tímto nemám (záleží, jak moc jsou rychlé:)) Nemám z toho víc máznutých fotek než ze zrcadlovky. Problém je spíš v tom, že se po vyfocení snímku okamžik čeká, než se fot'ák zase ''vzpamatuje'', to zdržuje, kartu mám rychlou. Nicméně mám starší EX1, u těchto novějších modelů to může být zase lepší. Mně by u X-A2, případně X-M1, vadila absence hledáčku. Na displej půjde trochu světla a nic není vidět.
---------- Doplněno v 14:18 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 14:14 ----------
Každopádně co ted' čtu, tak X-A2 by měla mít značně vylepšené ostření. Chce to pročíst recenze, případně ozkoušet.:)
---------- Doplněno v 14:18 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 14:14 ----------
Každopádně co ted' čtu, tak X-A2 by měla mít značně vylepšené ostření. Chce to pročíst recenze, případně ozkoušet.:)
K cene objektívov - áno pri zrkadlovkách je väčší výber lacnejších objektívov, ale je dosť na zváženie či zrkadlovku kúpiť len kvôli tomu. Pri M4/3 a Sony E je k dispozícii trojica lacných, ale kvalitných Sigma objektívov a v oboch systémoch je za rozumnú cenu aj kvalitné portrétne sklo. Pri Fuji je to ťažšie, a najjednoduchšia cesta k lacnejšiemu objektívu je počkať si na akciu, zvyčajne okolo Vianoc, keď Fuji pridáva niektoré objektívy k setom zdarma (minulý rok to bol 35mm F1.4 a 18mm F2.0). Tie potom ľudia predávajú ako nové v bazároch. Na M4/3 a Sony E sa toho samozrejme dá tiež dosť kúpiť v bazári.
Vyššia cena za objektívy Fuji je jeden dôvod prečo si priplatiť pri X-T10 za 18-55. Ten objektív je dosť svetelný na to, že sa s ním už dá aj pomazať pozadie a prežiť v slabšom svetle. Podobne prístupný svetelný zoom Sony E ani M4/3 nemá.
A6000+16-50: kolujú až hororové historky aký strašný je ten objektív. Mám osobné skúsenosti s dvoma kusmi a realita je podľa mňa podstatne lepšia. Je to veľmi malý a šikovný objektív, ktorý za svoje rozmery platí nejakými optickými kompromismi. Slabina je široký koniec (16-20mm), kde sú rohy rozostrené. Keď som urobil testovacie fotky nejakých nápisov, tak rozdiel v rohovej ostrosti medzi Sony 16-50 a Fuji 16-50 je v plnom náhľade dosť dramatický. Ale nakoľko to vadí? To si musí zvážiť každý sám, ale podľa mňa to v realite nemusí byť rozhodujúce. Bral by som to ako mínus pre A6000, ale nie ako dôvod prečo ju úplne vylúčiť z výberu.
Najlepšie je ale vidieť na vlastné oči, tu je fotka z kámošovej A6000+16-50 na najproblematickejších 16mm. Stredová ostrosť je výborná, rohy sú mäkšie, ale dobre je to vidieť iba pri rozkliknutí.
Vyššia cena za objektívy Fuji je jeden dôvod prečo si priplatiť pri X-T10 za 18-55. Ten objektív je dosť svetelný na to, že sa s ním už dá aj pomazať pozadie a prežiť v slabšom svetle. Podobne prístupný svetelný zoom Sony E ani M4/3 nemá.
A6000+16-50: kolujú až hororové historky aký strašný je ten objektív. Mám osobné skúsenosti s dvoma kusmi a realita je podľa mňa podstatne lepšia. Je to veľmi malý a šikovný objektív, ktorý za svoje rozmery platí nejakými optickými kompromismi. Slabina je široký koniec (16-20mm), kde sú rohy rozostrené. Keď som urobil testovacie fotky nejakých nápisov, tak rozdiel v rohovej ostrosti medzi Sony 16-50 a Fuji 16-50 je v plnom náhľade dosť dramatický. Ale nakoľko to vadí? To si musí zvážiť každý sám, ale podľa mňa to v realite nemusí byť rozhodujúce. Bral by som to ako mínus pre A6000, ale nie ako dôvod prečo ju úplne vylúčiť z výberu.
Najlepšie je ale vidieť na vlastné oči, tu je fotka z kámošovej A6000+16-50 na najproblematickejších 16mm. Stredová ostrosť je výborná, rohy sú mäkšie, ale dobre je to vidieť iba pri rozkliknutí.
Ta fotka je zmensena. A nepresla post procesom,doostrenim? Pri clone 8 podava ten objektiv najlepsi vykon.Ako vidno,ani to nestaci na ostre rohy. Horor sa moze vyskytnut pri odcloneni,ked chces trebars fotit podvecer,vecer. To sa moze kludne stat,ze polovica fotky bude rozmazana. Ja ked som to videl,myslel som,ze ho v momente zahodim. Skoda ,ze som tie zabery uz zmazal. Ano,ten objektiv pouzivam,ale len ked je pekne a mozem clonit na 8. Pri rozostrenom pozadi samozrejme clonim aj nizsie. Je to proste objektiv pre uplnych laikov,ktorych nejake tie neostre rohy nezaujimaju a ani o nich netusia a nie pre fotonadsenca. Aj ked,suma sumarum, fotka sa doostri v pc a pokial sa netlaci velky format......
Mam aj lacnu Sigmu 19. Ta ma pri 5,6 rohy ostre a sel 16-50 sa jej nevyrovna ani v stredovej ostrosti.
Mam aj lacnu Sigmu 19. Ta ma pri 5,6 rohy ostre a sel 16-50 sa jej nevyrovna ani v stredovej ostrosti.
David H: pri X-A1 a predpokladám ani ostatných novších modeloch sa po vyfotení na nič nečaká (ak je vypnutý náhľad fotky), spracovanie prebieha v pozadí a môže sa fotiť okamžite ďalej.
Rypicong: myslíš typy objektívov alebo foťákov?
Komo: fotka je mierne zmenšená (cca 14MPx), lebo plné mi to tu nechcelo vziať. Inak je to default Sony jpeg, žiadny postproces. Pri kuse čo máme v rodine nie je žiadny výrazný rozdiel ak sa odcloní. Tuto neviem, našiel som jednu fotku na F3.5, ale zdá sa, že kamoš ostril niekam pred seba, lebo vzdialenejšie pozadie je mimo hĺbky ostrosti. Prikladám v 17MPx rozlíšení, ktoré mi ešte vzalo.
Rypicong: myslíš typy objektívov alebo foťákov?
Komo: fotka je mierne zmenšená (cca 14MPx), lebo plné mi to tu nechcelo vziať. Inak je to default Sony jpeg, žiadny postproces. Pri kuse čo máme v rodine nie je žiadny výrazný rozdiel ak sa odcloní. Tuto neviem, našiel som jednu fotku na F3.5, ale zdá sa, že kamoš ostril niekam pred seba, lebo vzdialenejšie pozadie je mimo hĺbky ostrosti. Prikladám v 17MPx rozlíšení, ktoré mi ešte vzalo.