V březnu se objevil nový hráč na poli generativní AI. Jmenuje se Adobe Firefly a jde o generativní AI pro tvorbu obrázků. Společnost Adobe nyní tento AI systém oznamuje pro firmy (Adobe Firefly for Enterprise). To znamená možnost využití systému v aplikacích Adobe (např. Photoshop, Express), ale také ho zabudovat do vlastních aplikací. Zajímavostí je ale především to, že firmy mohou vzít Firefly a natrénovat ho na svůj vlastní designový styl. Obrázky, texty a další grafické výtvory by tak měly odpovídat tomu, jak se firma designově prezentuje.

Předpokládá se, že během 2 let se potřeba obsahu ve firmách znásobí 5krát, a generativní AI může být jedním ze způsobů, jak vše zefektivnit. Myšlenky se mohou mnohem rychleji zhmotnit ve výsledný obsah nebo obsah vedoucí k němu. Není však zatím jasné, jaká bude cenová politika pro firmy, ale ani pro tvůrce, na jejichž obsahu bylo Firefly natrénováno.

Společnost k tomu využila obrovskou databázi fotografií a ilustrací ze své fotobanky Adobe Stock (původně Fotolia). Stejně jako u Shutterstocku, i zde by měli být tvůrci kompenzování, tento model se ale teprve stále vytváří a je velkým otazníkem, co z toho nakonec vypadne. Adobe bývá ke svým fotografům obvykle poměrně štědrý (aplikace zdarma, nadprůměrně vysoké provize,...), tak z toho snad vznikne model, se kterým budou lidé alespoň trochu spokojeni. Prozatím se na Adobe snesla spíše vlna kritika, protože na datech se už dávno trénovalo, aniž by o tom fotografové byli informováni.
Zdroj: diyphotography.net, blog.adobe.com