Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Ozzelot (2)
asi jste nepochopil o čem mluvím :­-)
Odpovědět0  0
já si přeju, aby Olympus začal vedle MFT sdílet E­-mount ­(protože k Sony má po Panasonicu nejblíž­) ...a myslete si o tom co chcete :­-)
Odpovědět0  0
Olympus musí těžit ze široké základny výrobců a tedy jisté setrvačnosti a upínat se na teleobjektivy, tam má kvůli cropu jistou výhodu pokud někdo potřebuje kompaktnost ­- třeba na cestování. Usilovat o AF objektivy s F1.0 by bylo hlavou proti zdi, přesně tam ­(v malé HO­) má totiž crop technologické limity a je blbost se s tim prát. Objektiv s F1.0 by stál na MFT neskutečný ranec ­(už F1.2 stojí přes 30 tis­) a přitom by v případě F1.0 šlo o ekvivalent celkem nezajímavých F2.0 na FF, kde jsou objektivy s F1.8 úplně běžné a plošně jedny z nejlevnějších a nejkompaktnějších pevných objektivů ­(i v hodně slušné optické kvalitě začínají už pod 10 tis­).
Odpovědět2  0
tohle už se někde probíralo asi před rokem a nějak se tam došlo k tomu, že je ta poruchovost v relativních číslech skutečně trochu vyšší než u jiných modelů ­(možná 15, nebo 20% ­- nechytejte mě za slovo, už si přesně nepamatuji­), ale to co dělá ten špatný dojem jsou především čísla absolutní, protože a7 III se prodala neskutečná kvanta. Dlouho to byl spolu s a6000 nejprodávanější model Sony a tuším během roku 2019 se jen modelu a7 III prodalo víc než všech modelů konkurenčních FF CSC dohromady, takže lidí kterým se závěrka porouchala je prostě hodně...
Odpovědět0  0
Něco mi říká, že to bude mít omezenou životnost a díky tomu to možná zůstane navždy jen v telefonech, které většina lidí mění po roce či dvou a tohle by tedy neřešili...
Odpovědět0  0
tak Nikon je jednoduše v situaci, že si rozšiřování cropu teď jednoduše nemůže dovolit ať by to bylo dobré, nebo ne, tím bych to asi uzavřel :­-)
Odpovědět0  0
tak na to už těžko odpovídat, jestli na to už nejdete moc vědecko analyticky :­-D Podle mě by měl být crop ­(když je­) zasklený uspokojivě a pokud je uživatel ambiciózní ­(což je možné, když v dnešní době přešel z telefonu na foťák­), pak mu to dost možná přestane po čase stačit a půjde výš sám, bez nějakého nutného impulzu od výrobce fototechniky. Já to měl také tak. APS­-C jsem měl perfektně zasklený kvalitními cropovými skly, chtěl jsem ale víc, tak jsem pořídil FF nejprve jen s hodně světelnou padesátkou a tím jsem crop jen na tomhle ohnisku nějaký čas doplňoval ­(protože na tak malou HO při takové ostrosti a čistotě bych se na cropu nikdy nedostal­). Přednosti se ale rychle ukázaly a začal jsem se cítit tím jedním ohniskem omezovaný, tak jsem začal zasklení rozšiřovat. Dnes už to mám naopak. FF mám dobře zasklený a crop jsem si nechal s několika málo objektivy na pěší výlety. Nemyslím, že bych v tomhle byl nějaký ojedinělý případ.
Odpovědět0  0
já jsem vždy na téhle straně, také chápu jak funguje volný trh, poptávka nabídka, rentabilita ... a tedy proč low­-end v podstatě zanikl, jsem s tim smířený a sám jsem toho příkladem ­- přešel jsem z APS­-C na FF ­(a dávám palec nahoru za to vysvětlení ­- které asi u jiných nepadne na úrodnou půdu :­-D ­), ale ­(krom prestiže a udržování svého jména v povědomí širší veřejnosti­) mě napadá ještě jeden důvod, proč by mohl být pro výrobce přínosný a pokud má na to volné kapacity ­(což Nikon nemá­), tak by mohl mít zájem držet jej při životě v míře, která se rentuje alespoň na nulu ­- a to je přilákání, zachycení a ­"vychování­" potenciálních upgraderů pro vyšší ­(FF­) modely svého systému. Roky letí a je třeba oslovovat neustále i nové zákazníky ­(aby ti staří nevymřeli a pak nic...­) a málokdo začne z ničeho ­(z telefonu­) rovnou na FF za 50 tisíc. Takové APS­-C za 15 tis může být dobrý nástup... Ne nadarmo se tak low­-endu říká také Entry­-level, to myslím vystihuje přesně...
Odpovědět1  0
myslel jsem to tak, že Sony se v čase proměňovalo a ambice se zvyšovaly postupně, zatímco Nikon nastoupil do FF CSC rovnou s úmyslem atakovat profesionální segment. Prostě 7,5 roku u Sony bych nepoužíval jako etalon, Sony před 7,5 lety nebylo ani náhodou v situaci ve které je dnes Nikon. Sony mělo čas a mohlo si ­"hrát­", Nikon ho už bohužel nemá a měl by makat jestli se chce udržet. Pokud se chce atraktivně zasklít až za 7,5 roku, tak to může rovnou zabalit... Můj názor.
Odpovědět1  0
to srovnání Sony a Nikonu v letech je nesmyslné, každý začal něčím jiným. Třeba Sony už v roce 2013 vydalo stejně kompaktní FE 35­/2,8 https:­/­/www.fotolab.cz­/produkty­/sony­-zeiss­-sonnar­-t­-fe­-35mm­-f­-2­-8­-za ...ale to bylo v době, kdy už bylo APS­-C zoomy i pevnými skly slušně zasklené. Samyang už také nějaký čas ­(tuším první od 2017­) dělá pro Sony FE podobně kompaktní AF 18­/2,8, 24­/2,8 a 35­/2,8 takže je šance i pro Nikon, že je Samyang přebajonetuje ... i když do Nikon Z se kvůli uzamčenému protokolu komunikace těla s objektivem ostatní výrobci zatím nějak nehrnou.
Odpovědět1  0
Kdo to říkal? ... Já jsem to říkal :­-­( ...jestli má ten nový investor v rukávu tu ­"tajnou zbraň­" o které se všude od prodeje fotografické divize Olympusu mluví, tak teď je ta chvíle jí vytáhnout.
Odpovědět0  1
reálně je to asi opravdu těch F0,63 a teoreticky to s tím velkým bajonetem skutečně pravda je, ale praxe ukazuje, že to prostě konstruování objektivů až někde kolem F1 vůbec nijak nelimituje a mnohem více rozhodují schopnosti konstruktérů. Tahle ­"fáma­" už přežívá spíše setrvačností, protože Sony po ní s každým novým GM objektive neúprosně šlape. Bylo to jen Nikonní PR při uvedení Z mount co mělo vyděsit váhavé zákazníky a přimět je, aby nad ­"Sony bez budoucnosti­" zlámali hůl. Tvrzení, že velký mount usnadňuje konstrukci hodně světelných, nebo hodně širokých objektivů a ty tak mohou být menší, levnější a ostřejší, to už vzalo mockrát za své. Podívejte se třeba na Sony 12­-24­/2,8 ...Nikon se zmohl ­"jen­" na běžnou 14­-24­/2,8... Nebo celá řada pevných objektivů. Už ty běžné s F1,8 jsou téměř bezvýhrady menší, cena stejná a kresba stejná nebo lepší a o F1,4 GM ani nemluvě. Tahle GM 50­/1,2 je jen další v řadě ­(a to do toho nejmenšího těla ještě nacpali 4 lineární AF motory a ten AF je prý dost brutální. Nebýt toho, mohla být možná ještě menší­). Je pravda, že pořádné laboratorní testy ještě nejsou, ale recenzí od lidí co s C a N fotili a srovnání mají už je na YT dost a závěry jsou zatím dost jednoznačné...
Odpovědět1  0
Vy asi úplně nechápete jak funguje volný trh, poptávka­/nabídka a co je to rentabilita, že? :­-­)
Odpovědět0  0
je samozřejmě blbost přestavovat objektivy pro DSLR na CSC bajonety, to je omluvitelné tak u nějakých levných MF Samyangů. Adaptace je ale také pěkný opruz a odkazovat na ní je snad ještě žalostnější, než doporučovat FF objektivy na APS­-C, nejde jen o cenu a velikost, ale i o kresbu. 24Mpix na APS­-C má oproti 24Mpix na FF více než dvakrát větší hustotu buněk ­(blíží se to 60Mpix na FF­) a málokterý ­(zvláště levný­) FF objektiv to vykreslí, takže z APS­-C pak leze bahno. Ohledně té Sigmy, tak tam je ten soud neoprávněný, tam nebyl jako u ostatních záměr čistě jen komerční. Pamatuji jak Sigma ve snaze naslouchat uživatelům dělala anketu co by si fotografové přáli a na plné čáře to tehdy vyhrálo ­"přebajonetovat celou řadu ART pro Sony E­". Sigma tak jen vyšla vstříc přání uživatelů a udělala to, bylo to nejrychlejší řešení a ty nativní skla s odpovídající elektronikou běhají 100%, což se u jejich verzí pro DSLR nasazených na CSC přes různé adaptéry říci nedá, takže pro koho není problém ta velikost tomu výborně poslouží, zvláště když je cena poloviční oproti originálním sklům. Sigma už ale začala s řadou ART ­(DN­) designovaných přímo a jen pro malou flange distance. První jsou 35­/1,2 a 85­/1,4 a na dalších se intenzivně maká ­(zatím ale jen pro L a E mount­)...
Odpovědět0  0
jen ještě přihodím ­- tady jsou v čase 1:17 všechny vedle sebe. Potvrzená zaváděcí cena pro Sony je 59.990,­-CZK ­(s DPH­), tedy opravdu nejlevnější z téhle trojce ­(zatím o 5 až 10% podle prodejce­). už mě tedy zajímá jen obrazový výstup a AF ... :­-)
Odpovědět0  0
dneska to myslím Sony zabilo tím představením GM 50­/1,2 která je ve srovnání s Canon R 50­/1,2 a Nikon Z 50­/1,2 nejmenší a prý bude i nejlevnější ­(a to jde o nadsazenou uváděcí cenu­). Na optické srovnání si ještě počkáme, ale třeba Jan Tichý, který jej už testoval hlásí, že tohle tedy nečekal ...a ten má s čím srovnávat. Stále tedy čekám co ty široké bajonety ­(co vše usnadňují­) předvedou za revoluci :­-­) Zatím to empiricky vypadá, že ten limit už na F0,63 https:­/­/www.digimanie.cz­/sony­-e­-mount­-pobere­-i­-objektivy­-s­-f0­-63­/7747 Sony oproti konkurenci v praxi vůbec nijak neznevýhodňuje...
Odpovědět0  0
Co vím, tak ho používá hodně třeba reportážních fotografů, to ­"oficiální­" zařazení vychází spíše z toho, že dnes je pro fotografii 12Mpix obecně považováno za málo. Reálně ale použití pro fotografii nic nebrání. Snad jen může být nepříjemností, že si připlácíte za pokročilé videofunkce, které pak třeba nevyužijete...
Odpovědět1  0
tak on tu difrakci ovlivňuje především i použitý objektiv a také nikde neni psáno, že to rozlišení nelze v některých disciplínách používat s nižším clonovým číslem, ba naopak... Mě se třeba líbí, jak to má rozhozené Sony, 12Mpix pro extrémní citlivost, 24Mpix pro reportáž a druhý aktuální extrém 61Mpix třeba pro krajinu, dokumentární či produktovou fotku ­(bez moaré­) atp. ...
Odpovědět0  0
to plátí pro poměr stran 16:9 ­- 7680×4320 ­(tedy video samotné­). Pokud chcete přístrojem i fotit v klasickém formátu 3:2 bez ořezu, ale točit i 8K video, pak je to spíše 40Mpix ­- 7680×5120. Tím neříkám, že s Vámi souhlasím, jen upřesňuji.
Odpovědět0  0
to je tedy pravda, dva seťáky s plastovým bajonetem a F6,3 na konci. Nikon navíc vydal oficiální prohlášení, že s APS­-C řadou jsou plně kompatibilní FF skla a odkázal uživatele na ně ­(což žádný jiný výrobce oficiálně nedělá, ač toho uživatelé v rámci jednoho systému samozřejmě využívají­). Přijde mi to dost žalostné a Nikon tím dal jasně najevo, jakou věnuje cropu pozornost a že další skla asi hned tak nebudou, možná časem ještě ta ­"cestovní­" 18­-140 také s F6,3 na konci ­(o které se mluví­) a definitivní konec, ani té kompaktní cropové 35­/1,8 se už asi nedočkáme. Štěstí, že tu jsou jiní výrobci objektivů a příslušenství. I když se do toho kvůli uzamčenému protokolu komunikace, reálnému riziku budoucí SW blokace a asi zatím nezajímavé uživatelské základně tohohle ­(samotným Nikonem přehlíženého­) cropu moc nehrnou :­-­(
Odpovědět0  0
To už Sony pouští Nikonu snímač z a1 ? Tak to byl tentokrát fofr :­-­)

Cituji: ­"Zajímavou informací je i to, že díky velmi krátké flange distance ­(vzdálenost bajonet­-čip­) a zároveň velkému průměru bajonetu je pro Nikon jednodušší vyrobit opticky velmi kvalitní širokoúhlé objektivy jako Nikkor Z 14­-24 F2.8 S nebo Z 14­-30 F4 S.­"

tak to je opravdu zajímavé. Proč tedy Nikon neudělal alespoň 12­-24­/2,8 jako Sony GM, když to má tak jednoduché? :­-)
Odpovědět2  0
vsadil bych si na teleskopický objektiv jako u kompaktů. Nevěřím, že 1­" snímač pokryje objektiv co se při nějaké rozumné světelnosti a kvalitě vměstná celý do 5 mm před snímačem ...
Odpovědět1  0
úplně namátkou jen dvě ze záplavy desítek podzimních akcí Olympusu ­(tady u nás, ale ve světě to asi nebylo jinak­) https:­/­/ibb.co­/nnVVgyn . Pokud by takévé slevy při vyprazdňování přeplněných skladů ­(po změně majitele­) nasadil kdokoliv jiný, byl by v tu ránu také první, takže záhadu bych v tom peaku ­(který jistě ovlivnil celý MFT systém­) nehledal a trend už vůbec ne :­-)
Odpovědět1  1
celosvětově pátý a o tři měsíce později v Japonsku první? Vím, že Japonsko je dost unikátní trh, ale sám autor článku vyjádřil pochybnost nad tím, o jaké číslo vlastně jde a v jakém parametru se k němu došlo. Mě by to tedy dost zajímalo. Se vzkazem: ­"jsme první v Japonsku, ale neřekneme vám v čem­" se asi nespokojím :­-­)
Odpovědět2  1
Nightlight napsal: ­"Uz som asi fakt cakal zahnuty snimac­" .... nemůžete mít v jednom systému zahnutý i rovný snímač. Musel by jste mít dvě sady objektivů.
Odpovědět0  0
jenže ta Sonka při tom i ostří ;­-)
Odpovědět0  0
asi moc spokojený nejsi, jinak bys nás ­(a možná i sám sebe­) tady o tom neměl potřebu přesvědčovat a někde by sis fotil :­-D
Odpovědět2  0
jsem si téměř jistý, že jste ještě žádný moderní EVF neviděl :­-)
Odpovědět1  0
jistě měl také 50Mpix RAW bez komprese, že? :­-)
Odpovědět0  0
...a to ještě doplním, že to v září 2019 byla první a9, která tehdy stála mnohem méně, než vlajkovky C a N, přesto směle konkurovala. Dnes se tedy Sony cenou své nové vlajkovky těsně pod 200 tis jen vyrovnalo se současnou konkurenční D6 a 1DX III, které jsou ale papírovým ­(a pravděpodobně i faktickým­) výkonem o dost níže...
Odpovědět1  0
jen namátkou z jiné diskuze ­- Sony a9 na MS v roce 2019 v těžké převaze nad Canonem a Nikonem. A právě sem především míří a1. Zpravodajské agentury cenu fakt neřeší, chtějí pro své zaměstnance hlavně výkon ;­-­) https:­/­/www.idnes.cz­/sport­/atletika­/nikola­-ogrodnikova­-jan­-zelezny­-ostep­-priprava­-jar.A200123_181825_atletika_par­/foto­/DM7e67fe_af0393f2eb0144b39878e305913a9c67_0.jpg
Odpovědět0  0
Nechápu proč všichni tak hrotí cenu. Podle mě je s ohledem na konkurenci úplně oprávněná a jestli na to nemáte, tak patrně jen nejste cílová skupina takového fotoaparátu, což vůbec neznamená, že není opodstatněný. Na Olympiádě ­(až někdy zase bude­) myslím uvidíme Á jedniček hromady a to je přesně to, kam tenhle foťák patří... Já bych chtěl také BMW za cenu Dacie, ale to takhle prostě asi nefunguje ;­-)
Odpovědět2  2
pod 200 tis jako D6, nebo 1DX III, které jsou ovšem zjevně technologicky slabší :­-­) ...Podle mě je ta cena s ohledem na kategorii úplně v pohodě. ­(Tím neříkám, že si jej koupím, jen srovnávám. Proč tu nikdo za takovou cenu nekritizuje i konkurenci?)
Odpovědět1  1
Cituji: ­"Asi nikoho nepřekvapí, že firma odsouvá na vedlejší kolej nejen kompakty, ale i zrcadlovky. Pro tento rok se chce soustředit na CSC, ...­" Po uvedení Z mount Nikon prohlašoval, že nový systém nebude v žádném případě budovat na úkor DSLR, že ty pojedou bez omezení dál a jejich uživatelé v podstatě nic nepoznají. ...Vydrželo to dva roky. APS­-C DSLR už jsou oficiálně ukončené a teď se zjevně kohoutky penězovodů pro vývoj a zavádění výroby nových modelů přivírají i profesionálním FullFrame DSLR... :­-(
Odpovědět0  0
ano, každé to sklo je z jiné cenové i kvalitativní kategorie, takže dilema to asi moc nebude, je to jen o tom co potřebujete a na co máte :­-)
Odpovědět0  0
nechci hejtovat, ale to se tu fotič, Krakonoš, kolemjdoucí, nebo jak si ještě říká, nedávno také oháněl jmény profíků s MFT. Když jsem si je vygooglil, tak jeden fotil Canonem a MFT měl jen na cestování a druhý dělal ambasadora Olympusu, takže s ním fotil častěji, ale měl na internetu i podezřele moc nových fotek, kde při instruktážích ve fotokurzech držel výhradně Nikonní DSLR, takže asi tak, chce si to ověřovat zdroje a zjistíte, že i ty ultimativní případy, které jsou pro fandy značky ultimátním důkazem ­"nadřazenosti­", jsou mnohdy dost pochybné. Kdybych sem teď dal seznam profíků co fotí s FF Canonem, Sony, nebo Nikonem, tak budete 10 minut rolovat, než si budete moci přečíst další komentář :­-)
Odpovědět5  2
miliony kompaktů s pidisnímačem, Nikon 1 ­(1­" systém­), MFT ­(m4­/3 systém­), APS­-C DSLR ­(Nikon­) všechno tohle vyklidilo, nebo pomalu vyklízí pole na trhu a FF systémy ve zmenšujícím se trhu stále jen zvětšují svůj podíl. To jsou fakta, která říkají, že vaše marně imunizovaná hypotéza není správná...
Odpovědět4  0
tak to jsem netušil :­-D
Odpovědět0  0
myslím, že problém Olympusu nebyl ve značce nebo vedení, ale v malém MFT snímači, který má nějaké výhody, ale především nevýhody ­(jednou z nich jest, že zůstává mimo zájem 90% profesionálních fotografů, kteří dnes bohužel táhnou trh, protože dovolenkáři už mají své foto telefony­).

Podle mě by se Olympus mohl prosadit třeba jako druhovýrobce objektivů pro ostatní systémy, tak jako třeba Sigma, protože optiku má Olympus excelentní. Někdo možná namítne, že je to pod jeho úroveň se takhle snížit, ...tak tady bych rád připomněl, že Olympus zkrachoval a měl by s tím nadále nějak pracovat.

Další věcí by bylo poohlédnout se po sdílení nějakého FF systému, protože pro další už asi na trhu není místo a Olympusu je dobrý týmový hráč, jak už předvedl na MFT s Panasem.

Jedinou jistotou kterou dnes asi Olympus má je, že jestli vsadí zase všechno na jednu kartu ­- MFT systém, čeká ho další krach. Je zbytečné to zkoušet znovu a znovu. Měl by přijít s novou vizí a MFT držet dál při životě jako sekundární systém.
Odpovědět5  0
však to měl první Canon R a všichni to zdrbali, je to prý úplně na prd ­(já nevím v ruce jsem to neměl...)
Odpovědět0  0
myslím, že tohle je jeden z klasických patentů, jehož účelem je zablokovat toto řešení pro ostatní výrobce, kdyby se náhle navzdory vlastnímu očekávání ukázalo, že by to snad mohlo být k něčemu dobré, ale reálně asi sám Canon nic takového zavádět neplánuje ...
Odpovědět0  0
"...Na otázku DX objektivů bylo odpovězeno, že s APS​­-C modely se dají použít všechny full frame objektivy...​­"

Tak při 24Mpix na APS­-C máme stejnou hustotu buněk jako by na FF bylo 57Mpix, každý si asi umí představit jaké to klade nároky na ostrost objektivu. Obstojí opravdu jen ty nejlepší­/nejdražší. Kdo má osobní zkušenost, ten ví, že cropová skla v obrazové kvalitě na cropových tělech ty FF skla válcují i přes svojí mnohdy poloviční cenu. Mě to přišlo OK, protože jsem měkčí obraz na APS­-C považoval za normu, dokud jsem nepřešel na FF, teď už bych se s kombinací FF objektiv na APS­-C těle nespokojil, rozdíl je až na vyjímky fatální a doporučovat tohle oficiálně je vskutku žalostné a svědčí to o vážnosti situace ve které se Nikon nachází :­-­(

Jako příklad mohu uvést zkušenost s legendárním FF objektivem Sony Zeiss 55­/1,8 který je na FF excelentní, ale na APS­-C dává ostrostí srovnatelný obraz s cropovým Sony 50­/1,8 OSS ...jenže ten má navíc optickou stabilizaci a stojí 1­/3 ceny Zeisse... A mohl bych pokračovat... Chápete? Nevěřte, že to u Nikonu a levných F1,8 objektivů bude diametrálně jiné.
Odpovědět1  0
teorie dobrá i logická, leč my už ta empirická i oficiálně doložená data máme a víme jistě, že nejprve byl masivní odliv zákazníků od levných fotoaparátů a až po té je výrobci postupně přestali vyrábět. Nabídku řídí poptávka, ne naopak. Nikon zůstal nejdéle cílit na zákazníky s potenciálním zájmem o levné DSLR a stáhlo ho to ke dnu, protože jej zákazníci přestali kupovat a spokojili se s mobilem. Třeba Sony šlo opačnou cestou a levné modely prakticky přestalo vyrábět a za poslední roky nejvíce ze všech zvětšilo svůj podíl na trhu.
Odpovědět0  0
oni fotografové se dost profesionalizují ­(ne že by šli nahoru, ale masy amatérů kteří ten průměr snižovaly odešly­), čemuž se přizpůsobuje i nabídka. Sony třeba dělá drahá skla, ale špičková a prodeje myslím mluví za vše. Jistě si dobře prozkoumají trh, nestřílí do tmy a pácháním sebevraždy bych to podle aktuálních čísel nenazíval. Dnes má problémy hlavně ten, kdo příliš dlouho levnou technikou cílil na amatéry, to se prostě už nevyplatí ­(nezaplatí­), ač těch amatérů ještě pár je, tak levná technika pro ně má malou přidanou hodnotu a nikdo se jí nechce zabývat. Neříká se mi to jako amatérovi snadno, ale nic si nenalhávám...
Odpovědět0  0
tak Sony šup šup, E mounťáci by také rádi :­-­) PS: Ono to F11 zní hrozně, ale když si vezmu, že taková 800­/11 je ekvivalentem třeba 400­/5,6 na MFT, tak už to tak hrozně nezní, tam by se za to nikdo nestyděl a kompaktnost je pak obdobná...
Odpovědět2  0
jednoduše nemáte pravdu.
Odpovědět0  0
přesně tak, na speedboosteru je to krásně vidět, pokud se všechno světlo které by dopadlo na větší snímač ­"stahne­" na menší snímač světelnost se zlepší a to přesně na ekvivalentní hodnotu. Naopak to funguje úplně stejně, pokud se hledá ekvivalentní objektiv mezi různě velkými snímači. Teoretický speedbooster který by udělal z 50mm objektivu na FF objektiv 25mm na MFT ­(tedy 0,5x­) by z původních řekněme 50­/2,8 na FF udělal 25­/1,4 na MFT, přesto, že by byl před speedbosterem stále tentýž objektiv, který propustí stále totéž množství světla, což znamená, že tyto dvě hodnoty jsou si rovny, jsou ekvivalenty na těchto různě velkých snímačích. Bohužel někdo tohle nikdy nepochopí :­-)
Odpovědět1  1
je to subjektivní názor, nemám s tím problém a jistě jej sdílí více lidí, ale jisté je, že to nestačilo na to, aby Olympus nezkrachoval...
Odpovědět2  2
HO je při ekvivalentních clonových číslech ­(a tedy zisku světla­) stejná, nechápu kde je ta výhoda. Rozdíl je jen v tom, že na FF si mohu rozhodnout o tom, zda přicloním a tu HO si zvětším, zatímco MFT je tak nějak ­"přicloněný­" už z výroby ...
Odpovědět2  1
ano existují, víme o obou :­-)
Odpovědět0  0
trochu už se tu vytrácí ta výhoda malého snímače ­- tedy ta ­"kompaktnost­" sestavy. Sony G 200­-600­/5,6­-6,3 je excelentní sklo, stojí 55 tisíc ­(!!!­) a o moc větší nebude ­(přesně je to 31,4cm vs. 31,8cm a 1875g vs. 2115g­) a také nemění délku při zoomu. Absolutní zisk světla z plochy na FF bude oproti ekvivalentu 300­-800­/9 cca dvojnásobný ­(mezi 5,6 a 8 je jeden krok EV, takže dvojnásobek­) a pokud by někomu vadil kratší konec, tak TC1,4x nebo na nějaké a6600 s APS­-C to dá 300­-900­/8,4­-9,5 což je zase delší a na konci ztráta výrazně menší než 1­/3EV, takže mimo toleranci expozimetrů. A třeba Sigma dělá podobná skla i levněji. Co by tedy mělo přimět profíka s FF, nebo koníčkáře s APS­-C, aby šel do systému, kde dá za ekvivalentní objektiv 4x větší cenu a krom teleobjektivů ­(kde to může být výhoda­) bude stále narážet na limity malého snímače? :­-/
Odpovědět3  1
tak on Olympus poslední dobou techniku doslova rozdává, akce typu: set těla a objektivu s 40% slevou + jeden objektiv navíc zdarma­" jsou teď úplně běžné, takže bych čekal, že jak se objeví v prodeji spadne hned do obrovské slevy ...
Odpovědět0  1
Jistě tak se mnou hodně lidí nebude souhlasit ­(a především příznivci značky­), ale podle mě je tohle mimo finanční možnosti 99% koníčkářů ­(kteří by jej chtěli­) a mimo zájem 99% profesionálů ­(kteří by na něj měli­), což je myslím současný problém Olympusu... ­(tím neříkám, že je ten objektiv špatný)
Odpovědět4  1
S ohledem na to, že ta čísla redukce za poslední tři roky podezřele korelují s čísly propadů ­(jak prodejů, tak zisku­), tak můžeme předpokládat, že pokud máte pravdu, tak ti roboti nahradivší 40% zaměstnanců zodpovídají za produkci a zisk blížící se nule. Že by je zapomněli zapnout ? ...
Odpovědět0  0
zavřít je vždy snadné, zredukování na 60% stavu za tři roky je značné. Kdyby Nikon náhodou začal zase prosperovat, tohle se bude velice těžko znovu budovat a rozjíždět. Navíc osobně pochybuji, že to je konec. Ta ztráta jistě není konečná. Nic nenasvědčuje tomu, že by nastalý trend neměl nadále pokračovat a současná kompenzační opatření tak ­- obávám se ­- nebudou dostatečná :­-(
Odpovědět1  1
hlavně to koreluje s HDP ­/ průměrnou mzdou ­/ životní úrovní ­/ inflací ...nevím jak ve světě, ale v ČR ano a to v tomhle nejsme žádní rychlíci, takže podle mě i ten předpoklad, že tyhle levné DSLR zdražovaly je špatný, ve skutečnosti zdražovalo vše a s ohledem na příjmy ty ceny prakticky stagnovaly. Viz: https:­/­/www.kurzy.cz­/makroekonomika­/mzdy­/?imakroGraphFrom=1.1.2010
Odpovědět0  0
tady lidi trpí utkvělou představou, že by výrobci někde na trhu nechali díru s potenciálním ziskem. Mohly by z toho být prachy, ale oni je z nějakého důvodu nechtí? Jasně :­-­) ...žijeme v kapitalismu, máme volný trh, kde se poptávka s nabídkou samovolně balancují. Pokud ty foťáky nebyly inovativní, je to právě proto, že tam již nepřicházel zisk a muselo se na nich začít šetřit, to byla jen předzvěst odlivu uživatelů. Pentax třeba dělá inovativní APS­-C s výborným poměrem ceny a výkonu a kupuje to snad někdo?

...Je mi záhadou co na tom furt někteří zabedněnci nechápou. Já rozumím tomu, že to někoho mrzí, protože byl cílovkou takových levných foťáků, ale nechápu, že si sugestivně odmítá připustit, že prostě už patří k tak malé skupině, že výrobcům nestojí za to pro něj yvvíjet další modely. Tyhle levné modely měli tak malou přidanou hodnotu, že se musely prodávat po statisících až milionech aby se to vyplatilo vyrábět a teď když se jich prodá výraně méně, byť možná stále stejně jako FF už jsou pro výrobce jen ztrátou času, proč by se patlali s něčím, co jim na prodaném kusu přinese desetinový zisk a mrhali tak prostředky, které pak žalostně chybí pro vývoji FF ­(kde se teď skutečně vedou existenční boje­).

Tohle přesně nepochopil Nikon, pravděpodobně tam sedeli lidé s logikou místních diskutujících co nejdéle ze všech vyráběli hromady levných DSLR, které pak ležely roky v Datartu na pultech a nikdo je nechtěl, až se prodávaly ve výprodejích a dnes je kvůli tomu Nikon kde je... Jak tu zaznělo ­- zaměňujete příčinu a následek. Bez debat. Kdyby se to vyplatilo, výrobci by to dělali. Jde jim bohužel jen o zisk, ne nějaké ideologie.
Odpovědět2  0
pravděpodobně předpokládá, že se nastalý trend ­(Nikon v relativních číslech padá, zatímco L mount roste­) hned tak nezmění. Nakonec Panas je v elektronice technologickým lídrem jako třeba Sony a hodně ­"vizionářů­" kteří předpověděli před 10 lety že CSC ovládnou trh, nebo, že Sony půjde nahoru a Nikon dolů a to ještě v době, kdy to nic moc nenaznačovalo, tak tito lidé dnes říkají, že do několika let se budou o fotografický trh dělit právě Canon se Sony a Panasem, ostatní značky tu budou také, ale jako exotické okrajovky, tak jak dnes střeba Pentax... Mimochodem JIP je údajně napojený i na japonský stát, takže takové částečné zestátnění Olympusu, on Japonský stát kupuje své ­"rodinné stříbro­" kterému hrozí krach už delší dobu a udržuje tak známé značky při životě, takže Nikon jistě nepadne, ale na to, že jej do pár let také neodkoupí nějaká investiční skupina se státem na pozadí bych si už nevsadil, to je asi docela reálný scénář ...
Odpovědět1  0
ale ostatní nemají fabriky na Marsu, takže tahle politická rozhodnutí dopadla ­"spravedlivě­" na všechny výrobce fototechniky. To, že Nikon zmenšuje nejrychleji podíl na trhu a doslova vyklízí pole na to tedy úplně svádět nejde. Pravidla hry jsou pro všechny stejná a ostatní naopak hlásí oživení. Mimoto, první náznaky tohohle ­"úpadku­" započaly u Nikonu tak před 5ti lety, kdy tu ještě žádná pandémie nebyla. Před 2 lety před příchodem Z mount už asi každý musel vidět, že je něco špatně a hodně lidí na to poukazovalo. Reálně šlo o stabilní trend, který teď Covid jen urychlil...
Odpovědět3  0
DL kompakty byly vedle přesunu některých výrob do Číny, konce tamní továrny na kompakty, konce akčních kamer a především konce systému Nikon 1 jen jedním z prvních oblázků v mozaice věštící začínající problémy. Třeba oficiální ukončení většiny modelových řad APS­-C DSLR či značné oddalování uvedení některých skel pro Z mount už jsou naopak oblázky poslední... :­-(
Odpovědět1  0
trend nastalý již před několika lety dále pokračuje. Mnozí to předpovídali... Nikon hovořil o restrukturalizaci firmy ještě před příchodem Z mount a i když má tohle velkou setrvačnost vypadá to, že opatření nezabrala a Nikon z mainstreamu, kde se dlouhá desetiletí dělil o fotografický svět v podstatě jen s Canonem, směřuje rychle do míst dnes ultimativních systémů, kde ještě před 8 lety bylo třeba Sony. Zajímavý cross... Nezbývá než dále držet Nikonu palce, aby se zvedl alespoň z té ztráty ...
Odpovědět1  0
nemyslím, že by Olympusu chyběla vize toho jak dál, že by proto recykloval staré snímače. Spíše asi chyběly finance v závislosti na odlivu uživatelů. Otázka je jestli se ti uživatelé vrátí, když se tam peníze nalijí a nová vize o budoucnosti MFT vedle rojících se FF systémů znovu vzejde. Na to si tedy počkám :­-­/
Odpovědět2  1
do teď jsem byl přesvědčen, že za to mohou rozměry, nakonec menší 1­" ­(Nikon 1­), který tvořil nárazníkovou zónu už před lety padnul také ­(bavím se samozřejmě o systémových fotoaparátech­). Takže to že Olympus zkrachoval je tedy chybou Olympusu? A co přesně podle vás dělal špatně? Já si nejsem ničeho vědom, naopak bych řekl, že na to slušně šlapal, ale přiznám se, že tuhle značku nesleduji...
Odpovědět1  0
obávám se, že MFT má dnes problémy, které nezpůsobil Olympus, ale jednoduše malý snímač. Nevím jestli se tenhle problém vyřeší přechodem pod jiného majitele ... :­-­/
Odpovědět2  6
jestli se nepletu, tak mlsný amatér fotí s MFT, kde to ekvivalentně není se světelností také žádná sláva. Seťáky mají ekvivalent světelností F7­-11 ­(3,5­-5,6­) a nejsvětelnější ekvivalenty F2,4 ­(1,2­) tam atakují 30 tisíc a vše pod tuto světelnost už je jen MF. Vysvětlujte ale někomu, že F6,3 na FF je v absolutním zisku světla a s tím související hloubce ostrosti něco trochu jiného než na cropu :­-)
Odpovědět6  0
nezi 5,6 a 6,3 je jen 1­/3 EV, tak to ho už tolin nedehonestuje, zvláště pokud by byl na F6,3 použitelný. Různé seťáky mají na konci F5,6 běžně, ale jsou použitelné tak od F8. ...Tady je to jasně ústupek kompaktnosti. Navíc na APS­-C je to třeba ekvivalent k F4,2 a na MFT k F3,2 a tam co vím si na takové světelnosti nikdo moc nestěžuje... :­-)
Odpovědět3  0
jj, ...zajímavé jak ty ceny po koroně u všeho vyskočily, pamatuji začátkem roku běžně 9.990,­- za tělo...
Odpovědět0  0
díky. ...Nepřu se, ale koukám na to jak vejr, v té době jsem už tyhle věci sledoval a pamatuji si je trochu jinak, ale možná už to mám po těch letech zkreslené...
Odpovědět0  0
Zdroj? Ta čísla se mi dost nezdají...
Odpovědět0  0
ono má Sony ta skla drahá, protože se zažilo srovnávat je s DSLR skly konkurence ještě v době, kdy neměla FF CSC. Když srovnáte ceny zasklení pro všechna FF CSC dnes, tak Sony nijak zvlášť nevybočuje, je to prostě drahé všechno, něco má Sony trochu dražší, ale hodně toho má naopak i levnější a i mezi základními ­"shity­" je pár slušných­/oblíbených kousků... Jinak na ten tamron jsem zvědavý. Já teď adaptuji jeho předchůdce 70­-300­/4­-5,6 USD ­(pro hluboké komory­) z roku 2010 a je to s ohledem na cenu slušné sklo, jen ta adaptace je otravná, takže po tomhle nativním určitě skočím :­-)
Odpovědět0  0
něco ve mě právě umřelo.
Odpovědět0  0
jen na okraj, Konica Minolta D7 ­(dnes systém Sony A­) měla stabilizovaný snímač už v roce 2004, takže Oly zaspal i tady :­-D
Odpovědět2  0
blue.sun napsal: ­"Zato takový GX80 s dva roky přežitým snímačem, to je špičkový nadprůměr... To samé G80... I a6000 už je na dnešní dobu přežitek. ­" ...ohledně a6000 tak ano, ta je přežitá, ale byl to v roce 2014 tak dobrý model, že s dnešní cenovkou ­(která jej pasuje do entry­-level třídy­) může být pro koníčkáře stále dobrou volbou a odrazuje především ten rok uvedení. Nakonec podle Amazonu to byl ještě začátkem roku 2019 nejprodávanější model od Sony vůbec ­(po něm tuším a7 III­)...
Odpovědět0  0
ano, máte pravdu, na rallye jsou sice skoro výhradně úzké silnice, zatáčky a opravdu rychle jezdící auta, ale lze je fotit i v depu. ...Vzdávám to. Přeji hezký sluncem zalitý víkend :­-)
Odpovědět1  0
ekvivalent 200­-800mm je slušné, F10­-12,6 je na začátku nehorázné ­(200­/10 by asi nikdo nechtěl­) na konci už je to omluvitelné ­(800­/12,6­). Canon teď vyrobil něco jen nepatrně světelnějšího ­(800­/11­) a i díky velikosti a ceně se to těší docela velkému zájmu. Ostří to i s TC2x a dá se s tim vyfotit i prstenec Saturnu :­-)
Odpovědět0  0
ano sklopení zrcátka odstaví AF, ale to u CSC dělá zase závěrka, protože na elektronickou bez globálního výčtu se většinou něco tak rychlého fotit nedá a globální výčet má pokud vím jen Sony a9. Já fotil s DSLR 12 let, pak s SLT a teď s CSC. Popravdě nejlepší na rychlé akce bylo jednoznačně to SLT, protože tam nedochází k odstavení AF za žádných okolností a bylo to skutečně znát. U CSC kde jsem zakotvil teď si ale cením přesnosti AF a za stejnou rychlost ­(jako u oddělené fáze­) si raději připlatím, než bych se vracel. Ale to je můj osobní názor. Co je ­"rychlofocení­" a jestli ho konkurence skutečně nemá netuším, ale asi to není nic převratného, když Olympus ­(při vší úctě k němu­) zkrachoval...
Odpovědět0  0
diagnóza?
Odpovědět1  0
stojíte třeba 5m od tratě, auto vyjede 50 metrů před Vámi ze zatáčky blíží se k vám stokilometrovou rychlostí, projede okolo a zmizí za zatáčkou 50 metrů za Vámi. celé to trvá cca 3 vteřiny. Za ty 3 vteřiny chcete několikrát manuálně přeostřit a přesně trefit takhle rychlí cíl? Ne to Vám fakt nevěřím :­-­) Když si chcete odnést fotku určitého jezdce ­/ vozu, musíte to dát na první dobrou. Tam je jediná možnost spolehnout se na špičkový C­-AF, nastavit sérii, zmáčknout spoušť a snažit se v té rychlé otočce za autem alespoň udržet kompozici ­(viděl jsem i fotografa co při tom upadl­). Je těžké auto vůbec udržet v záběru. Jestli Vám něco věřím, tak je to po tom co píšete, že jste nic takového nikdy nefotil ­(a asi ani děti, nebo zvížata :­-D ­) a že nemáte žádnou větší zkušenost ani s MF. Zajděte někdy k dálnici, stoupněte si za svodidla, přepněte na MF a potrénujte to, jestli zvládnete jedno auto udržet v rovině zaostření alespoň na 2 expozice, hodně štěstí. ...Popravdě už mi dochází, že je to asi z Vaší strany celé legrace, protože tak hloupý nemůže nikdo být. Omlouvám se že jsem tu ironii nepoznal dříve. Já mám jinak veselé lidi rád :­-)
Odpovědět1  0
mám entry level APS­-C, pokročilé APS­-C a FF. Věřte mi, vím jaký v tom může být rozdíl. Hodně fotek jsem podělal kvůli nedostatečnému výkonu těla, když jsem špatně odhadl situaci a vzal si s sebou to slabší. Třeba při focení Rallye na Šumavě ten rozdíl udělal 90% povedených z 550 fotek u silnějšího modelu ­(s rychlím AF a 12fps­) oproti 10% povedených z 50 fotek v případě slabšího modelu ­(s pomalým AF a 5fps­). Většinou ani nestihl zaostřit, proto tak málo fotek. Pokud chybí výkon může být v limitních podmínkách rozdíl zničující a to jsem koníčkář, profesionál by za takových okolností přišel o výplatu a příští zakázku. Od diskutujících je bagatelizace potřebného výkonu v takové situaci směšná. Ukazuje to jen, že nemají srovnání, nebo nechápou různé nároky různých disciplín. Pokud třeba nefotím sport, neznamená to, že existence foťáků s takovou specializací je neopodstatněná. Ani já, ani Vy nejsme obecně platným vzorkem pro zbývajících 7 miliard lidí, ...mezi námi je patrně jen ten rozdíl, že já si to uvědomuji :­-)
Odpovědět2  1
xvasek napsal: Aspoň teda já jsem se ještě nikdy nedíval na fotku a neříkal jsem si: ​­"Ty kráso, to mohla být tak pěkná fotka, ale ten senzor je hrozně zastaralý, takže je to o ničem​­", popřípadě ​­"no ty brďo, krásná fotka, za to může určitě ten nový senzor.­"

Navzdory tomu, že Vám rozumím a do jisté míry souhlasím, tak občas ten rozdíl vzniknout může v tom, že jedna z těch fotek v limitních podmínkách kvůli pomalejšímu AF, nebo limitu použitelné citlivosti atp, prostě nevznikne a pak už ten rozdíl mezi existující a neexistující fotkou vidět je :­-D
Odpovědět2  1
100%
Odpovědět0  0
zni to promyšleně a i kdyby to náhodou byla pravda, nic to nemění na tom, že to vůbec nereflektuje reálný svět. Profesionálové v drtivé většině případů volí FF a i přes Vaše paušální pochyby o jejich inteligenci dobře vědí proč...
Odpovědět0  0
realita je bohužel taková, že Olympus je aktuálně mrtvola. Jeho existenci profesionálové jen okrajově tuší. Já mu přeji, aby se zvedl, ideálně s příchodem nějakého FF i za cenu, že to bude sdílený systém a nebo do začátku dokonce přebrandovaný model konkurence. MFT je překonaný, byla by chyba zkoušet to znovu a znovu ­(koneckonců Oly se tím zabýval několik posledních let a jak to dopadlo...­). Jeho místo zůstane ve videu ­(což třeba Panas už dávno pochopil­) a možná v nějakých ­"profesionálních­" kompaktech vedle 1­". Jako fotografický systém bez restrukturalizace a zásadní inovace bude obávám se brzy následovat Nikon 1
Odpovědět0  0
asi už nechám bez reakce
Odpovědět0  0
Já Vám asi vůbec nerozumím. Vlákno začíná mojí reakci na JonSnih a od začátku se v něm řeší ergonomie a následně, ­(v reakci na Vás­) zda je pro cílovou skupinu podstatná a kdo je vlastně cílová skupina. Mám pocit, že to Vy vnášíte do vlákna další a další rozměr, což mi nevadí, od tohu tu diskuze je, ale já jen reaguji na Vás :­-)
Odpovědět0  0
to bude práce českého zastoupení a tam dělají také jen lidi, takže to bude spíš o známostech a podle mě to nedokazuje, že je to foťák pro ­"běžné­" uživatele a také to, že by ho vůbec nikdo do rámu nikdy nedal nedokazuje, že má špatnou ergonomii. IV generace už je na tom dost slušně http:­/­/nd02.jxs.cz­/457­/546­/ff6a75eaa1_105550005_o2.jpg což mělo prokazatelnou odezvu u profesionálů a navíc kompaktnost je o preferencích, je to těžce subjektivní a netrofl bych si tvrdit, že větší je vždy obecně lepší. Třeba já mám a7 právě i proto, že jsou kompaktní a lehké a kdyby někdy přišla ta legendama opředená a5, tak jdu do ní hned http:­/­/nd05.jxs.cz­/467­/148­/b4ed1e3536_105802268_o2.png
Odpovědět0  0
to tělo stojí přes 100k, takže i se základním zasklením odpovídající jeho výkonu se asi pod čtvrt mega nedostanete. Asi máme každý diametrálně jinou představu o tom, co je to ­"běžný­" uživatel :­-)
Odpovědět0  0
nechcete si raději počkat na to, jak se to bude prodávat? Namísto těch nesmyslných a předběžných dohadů... :­-)
Odpovědět2  1
myslím, že tam kam cílí zaměřením, výbavou a cenou nehraje ergonomie žádnou roli, tam bude tělo skoro výhradně v rámu :­-)
Odpovědět3  0
píšete: ­"bude konkurovat aktuálně levnějším Canonu Rp a SONY A7ii ale řekl bych, že z této trojice je vybaven nejkvalitněji­" ....myslíte, že srovnání Z5 s rok starým RP a šest let starou a7II má nějakou vypovídající hodnotu? Ponechám stranou, že Z5 je také nejdražší ­(oproti a7II celkem výrazně ­- se seťákem je to 50 vs. 33 tisíc­). Bylo by opravdu hodně smutné, kdyby takový účelový rozstřel nevyhrála, nemyslíte? Naopak bych čekal, že to vítězství Z5 bude výraznější :­-)
Odpovědět0  0
myslím, že v dnešní době už jsme přišli o daleko zásadnější svobody než je to s jakou značkou nářadí mě zaměstnavatel nutí pracovat :­-D Ale nepatlejme se v tom...
Odpovědět2  0
přesně tak, troufám si říci, že většina lidí je smýšlením konzervativních a navíc přechod stojí peníze, takže to má obrovskou setrvačnost. To že bude konkurence o trochu lepší ještě nikoho nedonutí na ní hned přejít. Pokud se to děje, znamená to, že ten rozdíl už je značný a dlouhotrvající. Navíc Sony je sice ve snímací technice ­(kamery­) tradiční značkou, ale ve fotoaparátech je to nováček, kterému nikdo nevěří ­(nevzdory tomu, že mezi kamerou a CSC není technologicky moc velký rozdíl­). Tohle všechno hraje v jeho neprospěch a i přesto dokázalo Sony velice rychle překlopit váhy na stranu CSC ­(ano stalo se to až po příchodu C a N do tohoto FF segmentu, ale ten trend nabral směr už předtím­) a ještě dokázalo přetáhnout značnou část uživatelů na svoji stranu, takže celosvětově už upevňuje svoji pozici na druhém místě před Nikonem. Třeba jediného modelu a7 III se svého času prodalo víc, než všech konkurenčních FF CSC modelů dohromady ­- tehdy R, RP, Z6, Z7 a nějaký Panas­). Při mistrovství světa v atletice v loňském roce už Sony na tribunách fotografů jasně převažovalo i navzdory tomu nepoužitelnému ovládání. A teď AP. Ano můžeme to bagatelizovat, je to jen malý střípek, ale kdo se nějakou dobu kouká, začíná už vidět, jak ty desítky malých střípků skládají ucelený obraz. Tohle stihlo Sony za několik málo let, proč by muselo Sony hned ostatní pohřbít, aby něco dokázalo? Ani Canon s Nikonem nikdy nedokázaly vytlačit z trhu ostatní značky, jen měli silnou převahu a ještě není všem dnům konec. Myslím, že Sony se teprve rozjíždí. Systém Sony E je tu 8 let a za tu dobu má docela ucelený systém, který má již dobře zasklený opravdu moderními profesionálními skly a který sdílí od amatérských APS­-C přes profesionální FF až po profesionální systémové kamery. Vybere si tam každý a vše lze kombinovat. To je myslím silný argument pro takové mamutí redakce jako je AP, které dělají do všeho a to i kdyby neměli žádné dobré fotografy jak píšete ­(což je podle mě blbost a záleží co tam hledáte, jsou to profesionální každodenní reportéři, jejichž práce jde do celého světa, ne nějaký umělci samozřejmě­)...
Odpovědět3  0
kdyby Vás zaměstnával, tak by Vám tu techniku především platil a když si něco nastaví jako ­"firemní standard­" tak jít jinam by asi byla Vaše jediná možnost. Myslím, že jinde to není jinak. Hodně redakcí většinou jede jen jeden systém. Ze skladu si nafasujete co potřebujete a jdete fotit. Profíkovi to myslím problém nedělá :­-­) ...jinak tohle je velká zpráva. Vlastně ani nevím, jestli je to ­"prohra­" ­(prosím berte s nadsázkou­) zrcadlovek, nebo Canonu s Nikonem obecně. Rozhodně myslím, že tohle nezůstane bez odezvy trhu a nastalý trend to asi ještě urychlí... PS: nejsem odpůrcem DSLR, ani C a N, jen se snažím pochopit co se stalo...
Odpovědět4  0
všichni si to kupují, aby to nevyužili ­(???­) Ještě že jsou tu lidé co přesně vědí, co je dobré pro zbývajících 7 miliard lidí. Teď ještě doladit, jak jim to předat, aby si uvědomili jak jsou iracionální a přestali to kupovat :­-­) https:­/­/www.digimanie.cz­/zajem­-o­-canony­-eos­-r5­-a­-r6­-predcil­-ocekavani­-hrozi­-jejich­-nedostatek­/8431
Odpovědět0  1
mě mozek funguje dobře, reagoval jsem na koment o několik výš ­(o prodeji levných DSLR­), ale protože se diskuze větví je lépe psát pod poslední koment, aby nebyla odpověď odsunuta kdoví jak daleko, takhle roztrhaná diskuze pak nedává čtenáři smysl. Dělá se to běžně a nevymyslel jsem to já, nemohu za to, že to neznáte :­-)
Odpovědět0  0
udrží se to co nabídne o tolik víc oproti mobilům, že bude širokým masám stát za to to kupovat a tahat s sebou jako druhé zařízení vedle toho zmíněného mobilu, který tak jako tak už všichni mají :­-­) ...může to být cokoliv a jistě tam sehraje roli i aktuální trend, protože vše přichází ve vlnách. Že se to vrátí tam, kde už to bylo bych ale nečekal.
Odpovědět0  0
jasně že se to stále prodává , ale je to zlomek oproti dřívějšku a malá přidaná hodnota dělá i při prodeji více kusů malý zisk, takže ty drahé modely kterých se prodá méně už generují větší zisky ­(Nikon dával největší procenta z prodeje, proto se D3x00 a D5x00 v Datartech prodávaly jako rohlíky, vecpali to každému, což má nějakou setrvačnost, ale navzdory tomu, že jde dnes v podstatě o doprodej a ceny jsou výborné už to zdaleka není takové jako dřív­). Oni by výrobci asi těžko tenhle segment opouštěli, kdyby byl výdělečný. Já teď nemám čas hledat ty desítky článků, které tu za poslední roky proběhly a které popisují jak se výrobci začínají zaměřovat na hig­-end modely, protože levné ­(včetně APS­-C DSLR­) cílící na amatéry odspodu vytlačují mobily ­(ono by jste je asi stejně ignoroval­). Kompakty už vzaly za své a teď to prožívá ­"depopularizovaná­" DSLR s cropem a stále ­"populární­" CSC avšak již s nedostatečným snímačem MFT. Do budoucna prostě budou jen mobily a profesionální fotoaparáty. Jestli Vám nefunguje google a posledních několik let jste tohle nesledoval, tak mi dejde ještě další mínus a klidně věřte tomu, že máte pravdu. Mě je to vážně jedno, nemám potřebu někoho přesvědčovat o smutné realitě dneška. Budete ale zklamaný, až to začne být ještě markantnější. Přeju hodně zdaru :­-)
Odpovědět1  0