Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Pavel Matějka (5)
Důvodem dobré třetiny problémů lidstva je činnost USA, a nejenže s ní nikdo nic nedělá, ale spousty pitomců jí ještě tleskají nebo ji aspoň obhajují.
Odpovědět2  2
Stálým zákazníkům dávali slevu ­- kolega dostal předplatné těsně nad 600 a já mám včetně rozšíření pro domácnost za 708,­-.

Možná zas někdy nějaká akce bude.
Odpovědět0  1
Jenže ten software od Oly je tak pomalej a neschopnej, že letěl z disku po první půlhodině pokusů.
Odpovědět0  0
Ty kdybys myslel hlavou, nevypotil bys radši vůbec nic.
Odpovědět1  2
Má to v sobě ZPS, stačí si nainstalovat jejich profily třeba právě získané z DNG Converteru. ­"Správné WB­" je chiméra, fungující jen s firemním software, které dá to, co bylo nastavené na foťáku ­- takže často se to stejně musí upravovat. Do ZPS jdou instalovat i profily foťáků, ovšem ke každému jsou jich k sehnání větší počty a každý dává trochu jiný výsledek ­- úmyslně.
Odpovědět0  0
je v tom pořád osekaný o polovinu možností?
Odpovědět0  0
Nainstaluješ ho a v Možnosti ­/ Formát RAW v ZPS k němu nastavíš cestu. Nezapneš lineární interpolaci. No a pak to používáš, aniž bys o nějakém DNG Converteru věděl.
Odpovědět0  0
ZPS X má docela slušný seznam přímo podporovaných foťáků na https:­/­/www.zoner.cz­/podpora­/fotoaparaty.aspx. Všechny ostatní přes DNG Converter, což funguje úplně stejně dobře.
Odpovědět0  0
Mě naštvalo taky. Ale pak jsem si uvědomil, že jsem už od verze 7 stejně každý rok platil upgrade, tak co...
Odpovědět0  0
Co jsem tak někde pochytil, tak GIMP používá jako RAW plugin RAW Therapee.
Odpovědět3  0
Jasně, jakmile není fotka vyznamenaná ve třech soutěžích světového významu, nelze ji použít k výuce.

Dej si placku na čelo.
Odpovědět3  1
Včera říkal pan Vondruška na iDnesu, že se dozvěděl, že u nás máme už přes dva miliony zákonů, vyhlášek a nařízení! Prostě není možné je všechny dodržovat.
Odpovědět0  0
Desítky milionů? :­-)
Odpovědět1  1
Autorská práva nezískal ­- získal jen klid o jedné z debilních a zbytečných organizací, které vysávají zblblé lidstvo. Autorská práva buď měl nebo neměl, a pokud měl a neprodal, tak má. Podle mě jde o mechanický záznam skutečnosti, podobně, jako když fotopast zachytí vlka nebo rysa.
Odpovědět3  0
Být milionář, už si ho předobjednávám.
Odpovědět2  0
JPEG ve videu odpovídá MOV ­- to je opravdu SLZO ­(sto let za opičkami­).
Odpovědět0  0
LG totiž vyrábí OLED úplně jinak a s tím má úspěch. Místo, aby řešilo rozdílnou životnost různě barevných LED z organických materiálů, používá všechny bílé a nad nimi barevné filtry. A je to.
Odpovědět0  0
Pokud si to nenechají kompletně zkonstruovat a vyrobit jinde, bude to mít určitě nějaké porodní bolesti. Pokud to přežije trh a postoupí do dalších generací, tak bych tipoval, že tak ta třetí už bude použitelná.
Odpovědět1  2
už je srpen.
Odpovědět0  0
Obávám se, že to ­"učení­" je dodatečná konstrukce pana Slatera. Což vám potvrdí každý, kdo se pokoušel nějaké zvíře naučit nějakou sofistikovanější činnost. Obvykle to zabere dlouhou dobu, kdy musíte být se zvířetem ve stálém kontaktu a mít možnost jej odměňovat a trestat ­- přičemž tresty, ať se to návštěvníkům cirkusů líbí nebo ne, mají mnohem větší význam a přínos.
Odpovědět1  0
někdo by měl dát do placu bezzrcadlovku s kvalitním výstupem, ale s jednoduchým ovládáním. Všechno, co je k dostání, snad s výjimkou malé řady od Olympusu ­(sakra, kdy naposled vyšel jiný typ, než OM­-D?­), je složité jak blázen. My více fotící si snad nestěžujeme, ale na tohle se noví fotografové nepřilákají. Ti nepotřebují v nastavení sedm set možností ­- těm jich stačí deset a i to je možná příliš. Ti nepotřebují čtyři fyzická a čtyři doteková programovatelná tlačítka ­- ti potřebují jednoduché, jasné a jednoznačné ovládání na dva prsty. Navíc by takový přístroj měl vyjít levněji.

Mezi kompakty takové přístroje byly. Kdysi. Ale dnešní bezzrcátka, ta se nedají používat bez hloubkového studia a zkoušení ­(protože ani v návodech obvykle není všechno jasně popsáno­) a to není nic pro začátečníka. Tohle je podle mě další faktor, který pomáhá nahnat fotografující veřejnost k mobilům.
Odpovědět0  2
Zkus si porovnat velikost a váhu. Tohle je úplně jiný druh přístroje, než FZ­-200. A mimochodem ­- nemá na něj.
Odpovědět0  0
No, taky asi má vliv skutečnost, že levné kompakty se už prakticky nevyrábějí. Něco Canon, něco Sony ­- a dál?
Odpovědět2  0
Dokonce poslední dva typy z této řady se už dají používat, už ostří pod sekundu :­-­) . Jen skel moc nemá, aby to náhodou někdo nechtěl koupit... stejný problém, jako Nikon 1, jen nekanibalizovat prodeje svých zrcadlovek. No, Canon aspoň vykročil lepším směrem a vybral použitelnou velikost snímače, takže má na čem stavět, pro případ nutnosti už má začato.
Odpovědět2  0
Možná to budou chtít zkusit po pentaxovsku ­- tělo bez zrcátka a k tomu svých šest tisíc typů objektivů pro DX a FX? Sice je to slepá cesta, ale co my víme, jestli se po ní nevydá?
Odpovědět0  0
Drobný problém je v tom, že jediný druh foťáků, jehož prodeje stoupají, jsou bezzrcadlovky. Proč by měly C&N zaniknout? Jen ať se hezky přizpůsobí a modernizují.
Odpovědět2  0
Jenže s tím byste měl porovnávat Panasonic 12­-35mm f­/2.8 ASPH POWER OIS LUMIX G X VARIO.
Odpovědět1  0
(o tupě konzervativních zrcadlovkách nemá cenu uvažovat už vůbec­), znamená to totiž kompletně nové řady objektivů. A to nemluvím o tom, že pro různá ohniska ­(nebo pro různá zaostření?­) by byla zapotřebí různá zakřivení, jinak se korekcím stejně nedá vyhnout, i když budou třeba snazší.

Ale jednoznačný přínos by to mělo mít v nejpoužívanějších foťácích dneška ­- v mobilech.
Odpovědět3  2
jde sehnat na netu, včetně všech míst, kam se člověk dostane. Proč vůbec mít foťák? :­-)
Odpovědět1  1
Obávám se, že v ČR už ani ten.
Odpovědět0  0
Nesmyslně vysoké, nepoužitelné hodnoty ISO IMHO nesvědčí o serióznosti výrobce, ale o moci marketingu ve firmě. Prostě vysoká čísla lépe prodávají, ať už jsou k něčemu, nebo nejsou.
Odpovědět0  0
No s RAW to zdaleka není jednoznačné, Sony RAWy ztrátově komprimuje, takže nic moc. Pro některé kousky sice vydalo firmware s možností tu komprimaci vypnout, ale dělá to někdo? Ony zase strašlivě nakynou...
Odpovědět2  1
Tobě efektivně mrtvé Lytro připadá jako nadějný koncept? To už radši použiju berličku v Panasonicu.
Odpovědět0  0
U Panasonicu se ­"ustálilo­" úplně jiné řešení rychlého AF a funguje taky velice dobře... :­-­)

Nikon opravdu vypadá na krach v blízké době, tohle je na oslavu 100 let existence ubohost z nouze. A když si připomenu ty tři kompakty s velkým čipem, nedávno zrušené, tak bych dnes už radši žádný systém od Nikonu nekupoval.
Odpovědět1  0
Použití velkých objektivů, navíc s redukcí, na malém těle bezzrcadlovky je nouzovka, největší výhoda takového foťáku tím mizí. Pak si můžete rovnou pořídit DSLR, že? A o to Canonu jde...
Odpovědět0  0
Ironii chápu, ale ta nemění nic na tom, že objektivová výbava jeho bezzrcadlovek je opravdu nedostatečná.
Odpovědět0  0
Implemetuj to na server, ušetři pár set kB a přihoď 50 MB reklamy navíc, protože jsi ušetřil. :­-)
Odpovědět1  0
To je přechodový multiplex, tam potřebují narvat co nejvíc programů, aby mohli ty další multiplexy vypínat a předělávat na jiné kmitočty.

Ale jinak souhlasím, dopadne to pod psa jako všechno v EU.
Odpovědět0  0
tvrzení o stejné kvalitě při menších datech, a já tam jasně vidím degradaci barev, vybledlé zelené pixely. Takže kvalita určitě stejná není.
Odpovědět6  0
jako 1­" 20 MPx v profikompaktech, možná ještě víc. Tfuj.
Odpovědět2  1
měl jsem kdysi maličký Nikon se zapínáním a vypínáním páčkou kolem spouště. Bohužel prst tam automaticky hledal zoom ­- nespočítám, o kolik momentek jsem přišel, když jsem si ho místo nazoomování omylem vypnul. Za obtížné vypínání, když už musí být u spouště, bych byl spíš vděčný. I když nejlepší je vypínač někde jinde.
Odpovědět1  3
Dlouhá léta jsem fotil na inverzní film, tedy pohříchu na Fomachrom. Reverzní znamená vratný nebo rubový, jestli se nepletu. Takže buď vrací obraz z filmu ven ­- nebo má aktivní vrstvu na rubu?
Odpovědět0  0
Přesně ­- nový procesor se nejspíš začal používat, protože zásoby starých došly. Ten se nekonstruuje kvůli konkrétnímu typy foťáku, to je záležitost univerzální.
Odpovědět0  0
Zeiss se pod to podepsal a asi má na svědomí konstrukci, ale vyrábí to Sony.
Odpovědět0  0
Ultrazoomy jsou poslední kompakty s malým čipem, které se ještě dají prodat. Takže občasná ­"inovace­" je asi zapotřebí.
Odpovědět1  0
Mé jsem před pěti lety koupil Ixus 115HS ­(růžový :­-­) ­) a dodnes maximální spokojenost. Až se podělá, nebude ho čím nahradit.
Odpovědět1  0
Mně u toho prvního Nikonu Coolpix 2200 uletělo víčko prostoru pro baterie.
Odpovědět1  0
Problém je, že takto nebo podobně se na focení díváme jeden z tisíce.
Odpovědět1  0
Inu, někoho zajímají ekvivalenty, aby si pohonil ego, někdo radši jde fotit...
Odpovědět0  0
že měli problém vůbec nějaký snímek vybrat, zadání bylo jasné ­- sluníčkářská propaganda.

S fotografováním to nemá nic společného. Tfuj.
Odpovědět4  0
tak se opravdu nemůže divit, že drtivá většina lidí fotí radši mobilem...
Odpovědět1  0
Zvěř pouze při běhu či skoku, maximálně při vrhu.
Odpovědět0  0
Má tři kólie gramů? Hezký... :­-)
Odpovědět0  0
Kodak už prakticky neexistuje. Jeho značku pro foťáky koupil právě JK Imaging.
Odpovědět0  0
Ehm ­- moc velký ne. Patří k sobě. Je to tuším dceřinka.
Odpovědět1  0
Pokud s DFD ostří rychleji, než jiní s PDAF ­- tak na co by to bylo? Prostě jde svou cestou.
Odpovědět2  2
ke své DSLR a zkoušel jsem makro pomocí mezikroužků. Mohu říci jedno ­- zatímco z Heliosu 44M jsem získal krásné obrázky, z Pentaconu 50­/1,8 od Prakticy MTL­-5B lezly dost nechutné neostré patlanice.
Odpovědět0  0
A stejně dáme přednost Panasonicu... :­-)
Odpovědět1  0
Můžeš si klidně vybrat tovární set a k tomu další skla se slevou.
Odpovědět0  0
okopíroval jste logo Trefa i s předchozím popisem...
Odpovědět0  0
mám Vanguard za pětikilo, o něco větší, s bočními kapsami na zip. Taky vrzala a hodně protivně ­- dělaly to karabinky, které při chůzi propružovaly a třely se klapky karabinek o jejich rám. Jestli jde o stejný problém, snadno zkusíte dočasnou výměnou popruhu ­- vezměte třeba ten od brašny na notebook s kovovými karabinkami.

Já to vyřešil nákupem o bytelnějších plastových karabinek v textilní galanterii ­(tuším za 14 Kč obě­) a jejich výměnou ­- ušila manželka. Ty jsou naprosto tiché.
Odpovědět0  0
kolečko čtyřsměrné volby se protáčí tak lehce, že je k ničemu ­- dáte­-li mu nějakou funkci a zapomenete­-li si ji po vytažení z brašny a před každým snímkem zkontrolovat, bude určitě rozštelovaná.
Odpovědět0  0
tomu se říká zvrhlost.
Odpovědět3  1
To je jasné. Jenže když se vzhledem k dnešnímu nejčastějšímu použití fotek ­(monitory i televizory jsou v 99,99% naležato­) focení na výšku víceméně vyhýbám, tak mě to zase až tak nesvrbí ­- občas se dá fotit i bez vyklápění.
Odpovědět0  0
IMHO je tento styl naklápění displeje ­(nahoru­-dolů­) při běžném focení daleko použitelnější, než plně výklopný. Já tu změnu považuji za plus.
Odpovědět0  1
Aha, takže ona je malá hloubka ostrosti vlastně pomůcka pro takyfotografy, neschopné normální kompozice snímku.
Odpovědět1  1
spousta schopností, rychlé ostření, velký zoom, když to místo focení počítá akvarely ze šumu? IMHO dnes už megapixely prakticky nikoho nezajímají, klidně by se mohl prodávat 12 MPx foťáček s poukazem na kvalitu snímků i ve stínu...
Odpovědět5  1
Kromě toho devět je pro mnoho žáků příliš. :­-)
Odpovědět1  1
Socialismus = společenské vlastnictví výrobních prostředků. V ničem takovém nežijeme.

Věř tomu, že socialismus byl o dost přívětivějším místem pro život, než tenhle banánový mafiánský prolhaný sajrajt, pro který neexistuje pojmenování.
Odpovědět1  1
"zachovanie roviny ostrosti pri zoomovani­" ­- to se jmenuje parfokální objektiv, kdysi jsem měl Cosinu 70­-210­/2,8­-4 a ta to měla.
Předpokládám, že návrh co nejmenšího objektivu s co největším zoomem a zároveň dobrou světelností je sám o sobě natolik komplikovaná záležitost, že na parfokalitu můžeme zapomenout. Respektive pokud by sklo mělo být parfokální, zase by muselo slevit na některé z ostatních vlastností.
Odpovědět0  0
to neschytala od vrtule.
Odpovědět0  0
Předpokládám, že píšete na počítači ­- pak je lepší takovou opravu udělat hromadnou záměnou, počítač nepřehlédne.
Odpovědět0  0
Jen by to menu nesměli dělat lidi z Fujifilmu...
Odpovědět1  0
co se nám má líbit, co budeme číst, potom i to, co budeme říkat, a nakonec i to, co si budeme myslet?
Odpovědět1  0
ne, pane Šurkalo? Zbytečné, abychom se tam všichni hlásili. Díky za dobrou zprávu.
Odpovědět0  0
Stačí se podívat na JPEG z HX90 ­- už na ISO 200 je to blééé.
Odpovědět0  0
Vlastně asi ještě ano, Olympus dělá pořád Stylus 1s a to je náhodou fajn cestovní foťáček na 1­/1,7­" se zoomem 28­-300­/F:2,8.
Odpovědět0  0
Chip 1­/1,7 nebo 1­/1,5 už nikdo nevyrábí.
Odpovědět1  0
že jde o Word PRESS foto, tak se jeden nemůže divit, že je to jen propaganda. Strčte si imigranty do zadele, páni fotografové.
Odpovědět0  0
A dodnes se vyrábí a prodává jeho technicky zaměřená stavebnice Fischertechnik, bohužel pěkně drahá.
Odpovědět0  0
teď je Stylus 1s. A ten se prý taky hůř shání, Olympus ho nestačí vyrábět.
Odpovědět0  0
Až na ergonomii. V Minoltě nad ovládáním opravdu přemýšleli, Sony to prostě nějak nafláká.
Odpovědět2  1
nad automatickým zhášením displeje při přiložení hledáčku k oku. Naivně jsem se domníval, že je tohle naprostá samozřejmost, když to měla Konica­-Minolta už někdy před jedenácti lety...
Odpovědět5  1
(DIIT­), že lze vyčerpat životnost závěrky za necelých 7 hodin souvislého focení plnou rychlostí. :­-)
Odpovědět0  0
už chce originální RAWy. A porovná si to.
Odpovědět0  0
Srovnání je možná nesmyslné, zato to má šanci, že se to bude používat...
Odpovědět0  0
Agentuře jde zjevně o to, aby nedostávala snímky, které příliš zkreslují dokumentovanou skutečnost.
Odpovědět1  0
je naprosto skvělá věc pro vytahování detailů ze stínů nebo světel. Jen se s tím naučit.

Jinak mi pomalu začíná být divné mluvit o ­"modulech­" ­- celá filosofie programu se totiž nenápadně otočila, funguje na záložky ­(jdou vlevo nahoře přidávat stejně jako např. v internetovém prohlížeči­). Každá záložka je jedno kompletní samostatné pracovní prostředí, ve kterém můžete dělat cokoli, co ZPS umožňuje ­- například ve dvou editovat dvě různé fotky, ve třetí chystat album do Zoneramy, ve čtvrtém si naimportovat další várku fotek a v pátém se snažit vytlouct něco z přepalů obzvlášť tvrdošíjného RAWu­). To, čemu se ještě ze setrvačnosti říká moduly, jsou vlastně jen režimy práce, do kterých se jednotlivé záložky ­(jednotlivá prostředí­) přepínají. Takže zatímco jsem si dříve musel vyladěný RAW kvůli retuším exportovat do Editoru, dnes se na ten Editor prostě přepnu. Ono to sice na pozadí udělá totéž, co dřív, ale logika je o něco přímočařejší.
Odpovědět1  0
Někde jsem četl, že tímto Sony zvedne svůj podíl na trhu snímacích čipů na 40%. To má do monopolu pořád daleko. Ale bude to hodně silná sestava, protože čipy Sony a Toshiba jsou nejlepší...
Odpovědět0  0
Dá se čekat, že obrazový výstup bude nejspíš lepší, než z filmového středoformátu. Ale taky si to nekoupím.
Odpovědět0  0
Hmm, o Lytru se taky psalo, jak smete všechny foťáky z trhu ­- kupuje to vůbec někdo?
Odpovědět1  0
Také jsem po tom kdysi koukal. Jenže Adobe Camera Raw má v Elemets natolik osekané možnosti, že jsem toho koukání zase rychle nechal.
Odpovědět0  0
Stačí si je najít na SLRgear ­- oba jsou tam otestované.
Odpovědět0  0
zmršil automatiku expozice i ostření, aby měl v dalších modelech co napravovat. Přitom obojí dávno umí, důkazem je pěkných pár let starý laciný Ixus 115, kterým fotí moje žena.

A co se mě týká, foťáku, který za patnáct litrů neumí ani správně zaostřit, ani rozumně exponovat, bych trefu nedal ani ve snu, promiňte, pane Šurkalo.
Odpovědět1  1
11 tisíc Kč? Tak to už ČNB opravdu přehnala!
Odpovědět0  0
P.S. Koukám, stejně už je tam snad jen jeden.
Odpovědět0  0
firma nenápadně zrušila prodej foťáků v ČR a SR, foťáky na jejich českém webu už dva měsíce nenajdete.
Odpovědět0  0
Také mám radši výklopný než pně polohovatelný.
Odpovědět0  0