Komentáře od Pavel Matějka
Chybí mi možnost | od: Pavel Matějka (785)  18.9.201911:32
vytvářet ve Vyvolat více verzí výsledného snímku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Vývoj | od: Pavel Matějka (785)  18.9.201911:30
Bez DNG converteru využívají interně knihovny dcraw, seznam foťáků je na https:­/­/www.zoner.cz­/podpora­/fotoaparaty.aspx. Ale když jsem to zkoušel naposledy, neumělo to použít interní ­(přímo do souborů RAW vložené­) profily objektivů ­(což je u mého G7 X Mark II hodně velký problém­). Lepší je jet přes ten converter a zaškrtnout si interpolaci při převodu do DNG.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Exot | od: Pavel Matějka (785)  14.9.20197:10
Když vám dnes nový ajfoun vydrží půl hodiny šest metrů pod vodou, tak nač je třeba odolný kompakt, proboha? Jo, zoom, ano, já taky rád zoomuju a mobilem prakticky nefotím. Ale všiml si někdo z vás, co se odvoláváte na zoom, že 99% lidí je to srdečně jedno? Když teď navíc můžou kupovat mobily se třemi ohnisky?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: Exot | od: Pavel Matějka (785)  13.9.20196:38
Souhlas. Naopak se domnívám, že jako další teď vymřou obrněné kompakty ­- mobily je nahradí také.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: | od: Pavel Matějka (785)  25.7.20197:27
Ten rozdíl tam je. Nevím, jestli zásadní, ale v každém případě při správném využití a zpracování jednoznačně k lepšímu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: | od: Pavel Matějka (785)  24.7.20197:26
Proč? Protože z toho jde vycucat větší dynamický rozsah, tak je to špatné? Já bych takový čip bral hned.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Pak se ovšem naskýtá otázka opačná ­- proč jim nedají 24 MPx? To je přece logický další krok, ne?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Když dnes kompakty v podstatě už nikoho nezajímají, proč se výrobci nedokáží vrátit na řekněme 12 MPx a docílit tak použitelných výsledků? Sony by odmítlo vyrábět takový snímací čip?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: LX | od: Pavel Matějka (785)  13.7.20198:04
Jde o matematicky triviální hloupost toho, kdo to poprvé vymyslel. Expozice každé buňky snímače ­(nebo každého zrnka chloridu stříbrného v citlivé vrstvě­) je naprosto nezávislá na tom, kolik světla dopadne kamsi daleko od něj. Vy do toho taháte počet pixelů, ne množství světla.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Re: LX | od: Pavel Matějka (785)  11.7.201918:15
To, že kvalita fotografie závisí na množství světlka na snímači, je stále dokola tupě opakovaná pověra. Ne. Závisí na množství světla, které dopadne na jednotku plochy snímače.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: LX | od: Pavel Matějka (785)  11.7.201918:13
A pokud bude organický snímač stejně málo stabilní v čase, jako obrazovky OLED, tak bude lepší jej nekupovat. Však už se ví, že OLED je slepá cesta a vyvíjí se microLED ­- zase z křemíku, žádná organika. Dlouhodobé stabilitě organických materiálů prostě nevěřím ­- vždyť i ty pevné plasty stárnou a křehnou...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Teda vlastně nezvládne ­- musí člověk otevírat ten RAW přes DNG Converter, ten se o to postará.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Tak ono je zvládne i ZPS X. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Naširoko je to sklo trochu měkčí v rozích. Jo a vady ­- nebudete se stačit divit, až si otevřete RAW z 24 mm ohniska v programu, co neumí korigovat soudkovou vadu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
To byste asi chtěl příliš...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
tak majitelům novější verze závidět nebudu. A nejspíš jim nebudu závidět, ani kdyby dolů sklápět šel. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Kdysi jsem adminoval jeden diskusní server ­- u mě už bys měl doživotní ban, trole.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
"Naše doporučení vychází v drtivé většině případů z našich vlastních testů­" změnit? Vychází tady tak šest recenzí do roka, v poslední době. Nebo mám alespoň takový dojem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
dokud nepodepíše, že nesouhlasí s kroky své vlády...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Novinka? | od: Pavel Matějka (785)  8.6.20197:44
To byla sada­/sbírka RAW kodeků od MS. Do starších Windows se musela doinstalovávat, v desítkách byla standardně. Tohle umí podstatně víc foťáků, včetně např. těch od Minolty.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
nebo je to furt jen osmibitové šudlátko?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Teda fakt, ty jsi typický. Používáš Windows XP, předpokládám.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(2)
Re: Smůla | od: Pavel Matějka (785)  22.5.201914:48
Jako fór dobrý. Celé je to o 90 dní odloženo a všechny do té doby prodané mobily bude Google podporovat. A co bude za 90 dní, to ještě neví ani Trump ­- ten mění názory jako ponožky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Když nemáš čtyři stovky na náhradní baterku... nebo nemáš Sony A7III...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(4)
Re: DFD a výdrž | od: Pavel Matějka (785)  21.5.201911:15
Když ono se to ostření u Oly rádo chytá věcí, na které člověk ostřit nechce...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Podle mě budou v Canikonu vyrábět zrcadlovky tak dlouho, dokud je bude někdo kupovat ­- takže k Pentaxu nepřejde prakticky nikdo. Úprk bude směrem k bezzrcadlovkám, ale nebude nijak superrychlý.

Sony už zrcadla opustilo, Samsung, Panasonic, Olympus už dávno, Pentax je z hlediska světového trhu foťáků nezajímavá položka. Neuměl se v digitálním věku prodat ve velkém nikdy, a jestli vyhyne nebo ne, se vůbec nepozná. Podle mě bude živořit na vekých formátech podobně jako Haselblad, na znatelné procento světového podílu se v následujících desetiletích nedostane.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: Nechápu | od: Pavel Matějka (785)  16.5.20199:13
Sorry, ale polovina národa musí mít podprůměrnou inteligenci, to je prostá matematika. Druhá polovina má zase nadprůměrnou. Neplatilo by to pouze v případě, že by všichni měli inteligenci přesně stejnou ­- což opravdu nemají.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Nechápu | od: Pavel Matějka (785)  15.5.20197:49
Adobe prostě s těmi licencemi skončilo, protože nedokáže ­(nebo možná nechce­) dodržet podmínky, které si jejich majitelé dávají. A dává svým zákazníkům vědět, že staré produkty nejsou licenčně čisté. Jde zároveň o formu nátlaku na zákazníky, aby přecházeli na nové verze.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Jestli dobře počítám, je tam na dvacet licencí jiných produktů. Takže u Adobe to bude nejspíš hodně podobné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Tiskárna za litr, jedna komplet náplň za osmnáct set... Teď se to už mění, ale ne zásluhou Canonu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Nikon | od: Pavel Matějka (785)  24.4.20198:07
U mě si to podělal nemožností opravit tři roky starej foťák kvůli neexistenci náhradních dílů. Ta firma jde do kelu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Baterie | od: Pavel Matějka (785)  24.4.20198:05
Při rychlopalbě přístroj sežere na jeden snímek mnohem méně baterky, než při pomalém focení. V recenzích se mluví i o tisícovce fotek na jedno nabití, jak u Canonu, tak u Nikonu. Ostatně Canon uvádí výdrž baterky hodně opatrně a ta běžně bývá tak o čtvrtinu až třetinu lepší.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Ufff... | od: Pavel Matějka (785)  19.4.20198:10
Jedno k tomu dodám ­- ty mobily mají k dispozici mnohonásobně vyšší výpočetní výkon ­- a nestojí zrovna pár korun. U foťáku je asi lepší ty náklady vrazit do optiky a snímacího čipu, ne? Na druhou stranu ­- u mobilu se platí hodně za displej. Těžko říci, u procesoru bude nejspíš problém v tom, že ve foťáku jde o vlastní konstrukce výrobců, vyráběné na zakázku v menších sériích a tedy možná dražší, než Snapdragon 855...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ufff... | od: Pavel Matějka (785)  18.4.20199:25
Většina ­"foťáků­" na mobilech se dnes zastavila na 13MPx. Pravda, ty drahé mají třeba 42, ale taky trohu větší čip a především složité výpočty obrazu.

Podle mě by neměl být problém vyrobit 1­/2,3­" 13 MPx čip, který by většinu lidí naprosto uspokojil a přitom by se dal do ISO 400 používat, 1600 v nouzi. Jenže do těchto foťáků už Sony nic nového nevymýšlí ­- podle mě se snaží rozprodávat skladové zásoby nesmyslných zastaralých dvacetimegapixeláčů, které vyrobila v milionových sériích do foťáků, které nikdo nechce a v podstatě nikdy nikdo nechtěl.

Včera jsem na konkurenčním webu koukal na recenzi nikoního ultrazoomu pro laiky ­- na základním ISO je to rozmydlené odšumem tak, že se na to nedá koukat, a to je tam ­"jen­" 16 MPx. Možnost odšum nastavit žádná. K čemu to je, proboha, takovéhle krámy?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Porovnání | od: Pavel Matějka (785)  11.4.20198:01
A navíc je to záležitost firmwaru ­- není třeba dělat mechanické změny.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Porovnání | od: Pavel Matějka (785)  10.4.201917:48
Po Panáku sáhne někdo, kdo chce velký foťák s vynikajícím videem. Sony je proti němu prcek. Já bych ji tedy bral také, ale to neznamená, že bych ostatní CSC FF považoval za špatné. Jen mě zarazil Canon, že svou fintu s krytím senzoru nedal do levnějšího RP. Zjevně se snaží odradit zájemce...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hmmm | od: Pavel Matějka (785)  5.4.201919:35
Patří vám licence na program, který je proti tomu dnešnímu pro srandu králíkům. Tak si ho užijte.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zoner prodloužil intervalu upgradů na půl roku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hmmm | od: Pavel Matějka (785)  16.3.20199:32
Pžedpokládám, že jste myslel troubu Babiše a trouby z NÚKIB, kteří bez ohledu na zájmy našich občanů tupě podpořili ekonomickou válku USA proti Číně. A souhlasím s vámi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
No a? | od: Pavel Matějka (785)  16.3.20199:26
On snad reklamě ještě někdo věří? Připomínáte mi mou tchyni, jak jásala nad Arielem, jak v reklamě tu košili krásně vypere. Dokud jsem jí nevysvětlil, že nejdřív se natočí čistá košile, pak se zasviní a pak se to správně sestříhá a spojí. Stačí se podívat na libovolnou reklamu v telce ­(místo odbíhání na WC­) a dvě ze tří nestydatě lžou a ta třetí zamlčuje pravdu. Proč by právě Huawei měla dělat reklamy jinak, proboha?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: sony | od: Pavel Matějka (785)  9.3.201914:33
To je začarovaný kruh ­- bez aplikací se mobily s novým OS neprodají a bez prodejů nebude na ně nikdo programovat. Potřebujete to nějak rozjet.

Microsoft to rozjížděl silou svých miliard a docela mu to šlo ­- jenže jenže. Nejdřív páni programátoři předělali celý OS 3x za sebou, přičemž to nešlo upgradovat, pročež lidi přestali mít zájem se s tím prčit. A pak z toho Nadella prostě vycouval. Přitom se mu v bankách válí zbytečně desítky miliard ­- kdy by pět z nich dal do marketingu a dal programátorům ­(třeba dočasně­) exkluzivní podmínky, tak by dnes běhala po světě první stovka milionů mobilů s Windows 10 Mobile. Nemusel by se snažit procpat na Android se svými aplikacemi. Kdyby pak dal novější verze mobilních Office jen na Windows, měl by kšeft zaručený.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: sony | od: Pavel Matějka (785)  8.3.20197:28
Souhlasím, ale drobný problém tady je ­- aplikace. Pokud na nový systém nebude aspoň dvě stě tisíc appek, nebudou jej lidi používat. Jedinou šanci má teda systém, který bude umět používat aplikace pro Android nebo pro iOS.
Takže nový OS by musel umět využívat appky z Google Play ­(Google by to musel umožnit, nebo by ten systém aspoň musel simulovat Android při přístupu do obchodu­) a zároveň by na něj musely rychle přibývat nativní aplikace, které by jely rychleji a míň žraly baterku ­(to by asi nebyl problém udělat­), ale především by musely líp vypadat a mít lepší ergonomii.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ddd | od: Pavel Matějka (785)  8.3.20197:22
Řekl bych, že z majitelů malých kompaktů přešlo na focení mobilem docela dost ­- aspoň tak 90%. A teď přijdou mobily s periskopickým objektivem ­- čeká nás nejdřív 10x zoom. Při velikosti snímacích čipů v mobilech to ani se světelností nebude bůhvíjaký průšvih.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Já mám na novém mobilu foťák vlevo nahoře v rohu ­- pořád si to zakrývám prstem, když už teda chci něco vyfotit ­- nebo spíš naskenovat účtenku. Kterej debil vymyslel tohle umístění? S foťákem uprostřed se mi to nikdy nestalo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: FF | od: Pavel Matějka (785)  19.2.20198:44
Kyselé hrozny...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: FF | od: Pavel Matějka (785)  19.2.20198:43
Vyrovnaly rychlost a překonaly přesnost ­- u bezzrcadlovek neexistuje FF­/BF problém. Takže překonaly.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: FF | od: Pavel Matějka (785)  19.2.20198:42
Spotřeba je zcela marginální výhoda ­- není problém mít v zavazadle místo jedné náhradní baterky třeba čtyři. Ostatně část problémů bezzrcadlovek v tomto změru je způsobena snahou o malé rozměry ­- taková Sony A7 III už vydrží na jedno nabití docela dost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Právě. Moc se stále víc centralizuje a svoboda člověka je za pomoci nadšených idiotů i placených hajzlíků stále více omezována ­- až jí začíná být méně, než v tzv. ­"době nesvobody­"...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: FF | od: Pavel Matějka (785)  18.2.20199:57
No, ještě něco ­- bezzrcadlovky překonaly zrcadlovky právě v tom, o čem se tvrdilo, že budou mít DSLR vždycky lepší: V autofokusu a v hledáčku. A bude to pokračovat. Zrcadlovkám zbývají v podstatě dvě výhody ­- spousty ­(zastaralých­) objektivů a malá spotřeba.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(3)
Re: Pěkné... | od: Pavel Matějka (785)  31.1.20196:50
Dospělá liška polární má s ocasem 80­-105 cm. Tohle musí být mládě, nezkušené, zvědavé, hravé.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: RAW video | od: Pavel Matějka (785)  12.1.201910:40
Oh yes, H.264 už je ztrátová komprese demosaicovaných obrázků. RAW video bude asi obdoba RAW fotografií, ne? Surová data ze snímače, maximálně s bezeztrátovou kompresí pro snížení objemu.

Ještě bych dodal, že video se komprimuje ještě jinými postupy, než fotky ­(JPEG­). Laicky řečeno se ukládají jen změny v obraze proti předchozímu snímku a jednou za několik políček se uloží jeden ­(komprimovaný­) snímek komplet, aby bylo z čeho vycházet.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Nemělo to být HDP? To by dávalo smysl..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Lumia 950 taky nebyla za pusinku, že?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Taky jsem nad těmi Sony a Lumixy dlouho uvažoval. A nakonec koupil Canon G7X Mark II. Vyhrála lepší ergonomie a ovládání spolu se světelností a slušným rozsahem zoomu včetně malých rozměrů, vejde se do spousty kapes. :­-­) Navíc mi tenkrát Canon vrátil 750 Kč v cashbacku. Neexistující 4k video mě nesvrbí, foťáky mám především na focení.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: FF? | od: Pavel Matějka (785)  4.1.201917:31
Někde jsem četl, že je Oly závislý na Sony a to si asi nebude přát další konkurenční FF bezzrcadlo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hmm | od: Pavel Matějka (785)  25.12.20188:28
Dostane za to dvě nejlevnější začátečnické DSLR Canon se seťákem. Přístroje vcelku na nic.

My, dospělí lidé sami mezi sebou, ovšem dobře chápeme, že kvalitní kompakt má úplně jiné využití, než humpolácká zrcadlovka. Proto já k ní vždycky nějaký mám, i když trochu menší a levnější, než je tenhle Panák. V současné době Canon G7 MkII, poté, co mi odešel Oly XZ­-2 a já se dozvěděl, že je servisy Olympus už neopravují, protože jim firma nedodává žádné náhradní díly.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: Displej | od: Pavel Matějka (785)  19.12.201822:38
Na mobily, které si lidi běžně pořizují na půl roku až dva roky, se dávají tvrzená skla jako třeba Gorilla Gllass, a na foťák, který by měl sloužit podstatně déle, se nedává nic?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Od té doby, | od: Pavel Matějka (785)  14.11.201821:01
co jsem zjistil, že se fotoaparáty Olympus prakticky neopravují, protože firma není schopna zásobit servisy náhradními díly, tak Oly nikomu nedoporučuji, a to velmi důrazně.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: 8K video | od: Pavel Matějka (785)  30.10.201810:47
A proto velký bratr používá nejčastěji kamery s 320 řádky a k tomu černobílé. Ona je trochu potíž ty balíky dat z 8K nejdřív někam dopravit ­- a potom zpracovat a uložit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Panasonic skončil u LiveMOS.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
lomo­-krám, ale na druhou? :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm... | od: Pavel Matějka (785)  10.10.201818:02
Ale spoustu toho neumí. Já o něm nikdy ani neuvažoval kvůli Adobe Camera RAW, osekanému až na kost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
kteří se milují natolik, že se musí pořád fotit, jen povzbudí ­- hele, mám selfie ze zákazu!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
která odstraní problém nenabíjení některých nových iPhonů. S tímhle, pokud to Apple uzná za problém, počkejte tak na 12.5. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Foveon X3 | od: Pavel Matějka (785)  30.9.20187:48
Problém je, že se ty limity nedaří posunovat ­- na rozdíl od limitů snímačů s bayerovou maskou.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Foveon X3 | od: Pavel Matějka (785)  28.9.201811:03
IMHO už i Sigma chápe, že Foveon byl krok do slepé uličky. Osobně bych jej nechtěl, možná snad zadarmo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: Nutnost | od: Pavel Matějka (785)  26.9.201815:00
Jenže to znamená redukci ­- kdo chtěl používat bazarové objektivy, už k nim dávno má levnou DSLR.

Drahé bezzrcadlovky jsou spíš pro profíky či poloprofíky, ne?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: FF Panasonic | od: Pavel Matějka (785)  19.9.20187:37
Psal jsem někde v létě tady, že se Panasonic a Oly s fullframy také přidají, že to vyplývá z logiky věci. Bylo to tuším u nějaké zprávy o prodejích. Takže už zbývá jen Olympus a ten určitě taky přijde se svou troškou do mlýna. Domnívám se, že oba protagonisté m4­/3 něco chystají, ale jsou připraveni to pozměnit podle alespoň nějakých zkušeností s tím, s čím přišli CaNikon.
O Fuji nebo Pentaxu si netroufám spekulovat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Dejte ho prosím zabanovat. Na serveru, kde moderuju diskuse, by si dávno ani nevrzl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(8)  nízká(0)
takže se možná začne líp chovat i ke své APS­-C řadě? Koukal jsem, že už pro ni má 6 zoomů a teď to budou tři pevná skla.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Velikost | od: Pavel Matějka (785)  7.9.201817:41
Tak jsem si tohoto Canona schválně koupil a zkusil to. Kapsa u plátěných kalhot naprosto v pohodě, do džín se nevejde skoro ani kapesník, natož foťák, tam mám problém nacpat Ixus 115 HS. :­-­) G7 X Mark II je znatelně menší, než Oly XZ­-2 ­(ten navíc s automatickou krytkou­), rozdíl v hmotnosti člověk prakticky nepozná.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
prodeje padají, aby firmy udržely zisky, přecházejí na výrobu a prodej dražších foťáků, tím klesnou prodeje, tím se zase zvednou ceny, tím zase klesnou prodeje... Skončíme v situaci, kdy foťák bude jen pro milionáře. Kdyby to byly rohlíky, začne je vyrábět spousta jiných pekáren, ale začít zničeho nic vyrábět dobré foťáky opravdu nejde. Čínské pokusy zatím za moc nestojí a o jiných ani nevím... Myslíte, že Huawei začne dělat foťáky ­- když se na to Samsung vykašlal?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
zatímco před pár lety měl foťáček s 3x ­(nebo víc­) zoomem kdekdo, dnes lidstvo fotí mobily s širokoúhlým ohniskem a nepřijde mu to divné, i když z mnoha objektů zájmu má na fotce blešk. Firmy následkem toho přecházejí na výrobu přistrojů pro milionáře a multimilionáře, na nichž se ještě dá něco vydělat, a cenově přijatelné malé ­(i když slušně fotící­) foťáčky končí. Poslední kompakt Canonu s větším čipem je dva roky starý, Nikon výrobu zabil ještě před narozením, Panasonic ani Olympus už kompakty pro jistotu nevyrábějí vůbec, Sony slavnostně dalo na trh kompakt za cenu zrcadlovky se třemi skly... Udržuje se výroba odolných přístrojů s mikročipem a ultrazoomů, taky s mikročipem, které si ovšem o slušném obrazu musejí nechat leda tak zdát, protože čelí omezením optiky ­(30­-150x zoom nebo periskop­) a omezení dvaceti megapixelů na pidičipu ­(následku pošetilé megapixelové války­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: :-) | od: Pavel Matějka (785)  29.8.20187:23
Inu, fullframů vyrábí a úspěšně prodává už dost, proč nerozšířit portfolio směrem k možná levnějším kvalitním strojům?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
na foťáky trapné dva roky po skončení výroby, je zralá k likvidaci. Prostě na to nemá.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
se porouchala spoušť. Požádal jsem servis o odhad ceny opravy a dozvěděl se, že se už neseženou náhradní díly. Ježíšmarijá, Sony opravovalo problém s ostřicím modulem na Minoltách Dynax5D ještě 7 let po skončení výroby ­- zdarma. Canon i iné firmy vyměňovaly snímače v kompaktech s výrobní vadou i po deseti letech ­- a Olympus nemá ND dva roky po skončení výroby.

Takže Olympus už nikdy ­- ať si pro mě za mě zkrachuje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Já zase považuji focení selfie za projev sebestředné debility, takže jsme si kvit, saldokonto klapne a nikdo neškoduje. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Zaráží mě, | od: Pavel Matějka (785)  5.8.20187:02
že je na tom MFT tak špatně, že spadl mezi ­"ostatní­". Asi je další na řadě. Jsem zvědav, kdy Oly nebo Panasonic ­(nebo oba­) přijdou s fullframem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
fotit sám sebe? Vždyť se můžu kdykoli podívat do zrcadla. Sebe bych fotil leda v případě, že bych musel vyrobit narychlo fotku na nějaký doklad. Stejně je jednodušší zajít k odborníkovi s vybavením...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(2)
Re: Podle IDC | od: Pavel Matějka (785)  2.8.201815:32
Kdyby nevydělali, nedělali by to.

Osobně obdivuji iOvce, které obdivují Apple za to, jak na nich vydělává. Což neházím na vás, mluvím obecně. Mám ale obavy, že kdyby Jobs začínal dnes a tady, patřil by mezi tzv. šmejdy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Podle IDC | od: Pavel Matějka (785)  2.8.20189:34
prodalo ve druhém kvartále 2018 Oppo 29,4 mil., Xiaomi 31,9 mil., Apple 41,3 mil., Huawei 54,2 mil. a Samsung 71,5 mil. telefonů. To abyste nebyli tolik ohromeni úspěchem Apple, s nímž se bůhvíproč všechno srovnává. Každý šmatlafoun je podobný iPhonu, každý tablet iPadu, každý noťas MacBooku a každý blb Jobsovi... :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
když to bude mít ekvivalent ohniska třeba 8 mm... K čemu to ovšem bude, to nevím.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Je naivní si myslet ­(to není na vás, pane Šurkalo­), že natrénování softwaru v křemíkovém čipu na čtyřech milonech fotek pojme lidskou kulturu a psychiku. Naučí se to pár jednoduchých rozlišovacích pravidel a cokoli se jim vymkne, letí do koše. Bude to něco jako když vědci odvodili ideálně krásnou ženskou tvář. Ano, byla pohledná, milá a naprosto tupá.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Muset fotit tak, | od: Pavel Matějka (785)  22.7.20187:07
aby se to líbilo něčemu, co nějaký programátor nahrál do křemíkového čipu ­- to je totální chucpe.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: tak jiste | od: Pavel Matějka (785)  19.7.20189:07
Já našel švédský cloud, který dává 100 GB zdarma a tam se mi fotky v pohodě vejdou. Ony by se mi vešly i na 50 GB zdarma na mega.nz, ale tam jsem narazil na ­(nezveřejněné­) omezení počtu složek. Plus doma je mám na třech místech.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
s těmi změnami, ano, tohle Zoner hezky marketingově využil ­- jenže tak se chovají všechny RAW konvertory se všemi úložišti včetně lokálních disků. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: správny krok | od: Pavel Matějka (785)  17.7.20187:12
Nejlepším tahem by byla úprava cen o 50% dolů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(0)
Re: skla | od: Pavel Matějka (785)  5.7.20187:27
Bez problému kompatibilní ­- nemusí fungovat DFD nebo zdvojená stabilizace, mohou být problémy s opravou soudkovitosti. Nemusí jít upgradovat firmware objektivu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
ale jedenáct set za pluginy, které se za posledních několik let ani nepohly kupředu a umí zpracovávat jen JPEGy, je asi tak pětkrát tolik, než bych byl ochoten zaplatit. Až to bude umět 16bit barevnou hloubku, tak to bude jen asi 2x předražené...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 200mm | od: Pavel Matějka (785)  9.6.20188:48
ISO ­- ono záleží, jak velkou fotku člověk potřebuje. Protože na 10x15 cm určitě stačí i ISO 6400, podle toho, co jsem viděl na dpreview. Zkoumat šum v zobrazení 1:1 mělo smysl tak u 6 MPx, u dvaceti jen pro hodně veliké zvětšeniny. Nemluvě o tom, že tisk šum trochu zamaskuje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 200mm | od: Pavel Matějka (785)  8.6.20186:59
Podle mě je to ideální rozsah na cestování, na dovolenou a pod. Tedy přesně to, na co beru kompakt. Jen ta cena je nechutně přestřelená. Jestli to do dvou let sleze pod dvacet, tak si to možná koupím.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
který to stíhá obsloužit, a máme docela slušný počítač. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: vývoj trhu | od: Pavel Matějka (785)  4.4.201810:44
Problém je v tom, že ten výstup už nebude prakticky nikoho zajímat. Čím dál tím víc fotíme pro sebe.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Byla to slepá ulička. Systém, jehož komplikovanost a nárok na výkon procesoru roste s třetí mocninou rozlišení, nemá nárok na praktické využití ­- zvlášť, když jde v pohodě a s lepší kvalitou nahradit hloupým focus bracketingem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
v modulu Vyvolat přestěhování profilu foťáku a objektivu nahoru. Tím se přece začíná a lovit to dole pod nastavením bylo pěkně protivné.
Další ­(vyskakovací­) panel s nastavením program celkově hodně zpřehlednil. I když pro ty, kdo vrstvy nepoužívají, je to spíš na obtíž ­- ale třeba je to přiměje vrstvy zkusit. Ostatně to jde přepnout do předchozího rozložení.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
No a spousta lidí, kteří se nevěnují fotografii dlouhodobě, tam zase najde spousty informací, nad kterými vy ohrnujete nos, protože je už dávno znáte.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Nejde. Jen dali možnost platit roční předplatné v měsíčních splátkách.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
To má. Ale podle četnosti novinek s bajonety A, E a FE je dost jasně vidět, kde se teď dělají kšefty ­- a kde se to jen udržuje, aby se neřeklo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Servis | od: Pavel Matějka (785)  23.2.201812:55
Vše nové ne, jde o novou základní desku, tedy výměnu elektroniky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: fantázia | od: Pavel Matějka (785)  19.2.20189:16
Souhlasím s tím, že OLED technologie je slepá ulička vývoje. Sice dlouhá, ale slepá.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)