Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Sakini (5)
Severní ledovec ale vůbec nemusí být v Arktidě, není sever jako sever...
Odpovědět0  0
Tohle mě opravdu zajímá, evidentně máš vlastní informace.
Odpovědět0  0
I když vlastně asi už kacířský názor že Dual Pixel AF není nic skutečně revolučního ­(Sony právě ukázalo jak to jde jinak, jednodušeji a s menším dopadem na konstrukci­) je osobním útokem proti 70D.
Odpovědět0  0
No tak to bych opravdu hrozně rád věděl ­(a věřím že i hodně dalších­) proč došlo k přeznačení 650D na 700D ­(o které se od začátku psalo jako o něčem zcela novém, dalším modelu vedle 650D, který nemá nahradit ale vyrábět se souběžně s ním­), jaká rafinovaná filozofie za tím stojí? Že by psychologická magie čísel?. A najednou šestsetpadesátka velmi pomalu a nenápadně končí ­- logicky, proč vyrábět dva skoro identické modely vedle sebe. Netvrdím že 1200D nemá místo v linii Canonu, jen že je to pouhá reedice 600D a přišla příliš brzo s příliš sebevědomou cenou, ale asi by to vypadalo dost blbě kdyby ji jako novinku uvedli ještě později. Jinak to že v nabídce zůstane tělo formátu šestistovky v roli lowendu není nic špatného, a pro značku je to polepšení si oproti 1100D, navíc už samo jméno Canon dost utáhne a lowendový zákazník nebude rozebírat jestli je to hi­-tech. Ekonomicky je to střídmý a logický krok, ten nejlepší co šel udělat, jen se pak nikdo nemůže divit že oboru znalí vidí tu absolutně nulovou invenci a mluví o tom ­(a je to víc než pár jedinců na diskuzních fórech­).
Odpovědět0  0
A o to u zrcadlovky jde ­- za a­) jediným slovem netvrdím že je nejlepší, ani lepší než 70D nebo jiné Canony, a za b­) o 70D nepadlo ani slovo. Ale jestli tohle je ta nejlepší hůl co se ti na to bití podařila najít, jak dokázat převahu značky, tak to je docela málo. Ovšem nic jiného jsem ani nečekal...
Odpovědět1  0
Ty jsi ale z levného kraje ;­-­) tu 7­-14 bych si troufnul tipnout na víc než padesát, třístovku tak na 150, 40­-150 by snad mohla být do čtyřiceti. To už není na brašnu, ale na příruční trezor a bezpečnostní agenturu. Ale kvalita bude nejšpičkovější, o tom žádná.
Odpovědět2  0
Vzhledem k relativně omezeným možnostem dalšího vývoje u principu zrcadlovky ­(pokud by tedy nešlo o nějaký extrémní nákladný kotrmelec ­- a Dual Pixel AF prostě není žádná revoluce, to teda vážně ne­) se ještě dá říct, že Nikon má snahu své APS­-C modely držet s dobou a dává jim moderní technologie. Současná APS­-C řada vlastně poskytuje ve všech úrovních stejný obrazový výstup, a na uživateli je kolik chce zaplatit za náležitě výkonný autofokus a možnosti ovládání. D3300 má docela dost vylepšení, třeba AF v LiveView je nečekaně rychlý, a ten nový seťák je znatelně vylepšený ­(dost dobře zvládá spolupracovat s těmi megapixely, a dokonce má i slušné makro ­- vzhledem k tomu že konstrukce je vyloženě podobná 10­-30 pro Nikon 1, který taky makro umí, bude to mít něco společného právě s tou formou­). D5300 má třeba větší displej, a video je vyloženě na vysoké úrovni. Takže to ­"pilování­" tam je reálně vidět, a momentálně celá APS­-C řada zrcadlovek Nikon utluče své protějšky od Canonu čepicí.. 1200D by dával dokonale smysl, kdyby odstartoval na ceně se kterou končí 1100D ­- osm, maximálně devět tisic za set s 18­-55 IS II a minimálně v Evropě by se to prodávalo jako rohlíky po ránu, protože bezzrcadla prostě lidem tak úplně k srdci nepřirostla, a možnosti koupit novou zrcadlovku s objektivem za cenu lepšího kompaktu by využila spousta běžných lidí ­(ono za tu cenu by to bylo hodně slušné, přes slabiny té techniky to není na hození do elektroodpadu, a proti 1100D to je pokrok­). Pak bych řekl ­"bravo Canon­" protože to by byl hodně chytrý tah který by určitě zvedl tržní podíl. Jenže to nehrozí, alespoň ne v dohledné době, a až se k té ceně tenhle typ propracuje ­(za cca dva roky­), tak už zase bude technicky v pozici kdy to ani za těch pár švestek nebude stát za to, když se 650D bude doprodávat tělo za deset tisíc.
Odpovědět0  0
Jako uškubnout z EOS 600D výklopný displej, ošulit to materiálově, a říkat tomu novinka, to zase chtělo velké hrdinství. Ne paní, tu levnější šestistovku si nekupujte, to je tři roky starý model, ale tohle je čerstvá novinka!!! Cože, že to má úplně stejné parametry? Na to se nedívejte, ale tady je napsané NEW, tak to musí být lepší. Že šestistovka za deset tisíc je o třídu výš? To tak nemůžete brát, na rozdíl od 1200D používá mnohem starší techniku. Aha no, dobrá, tak senzor, procesor a autofokus jsou stejné ­- ale jinak je to ouplně new!!!
To je ještě blbější, než když 650D dali nový volič režimů a přerazili číslo, to byl aspoň aktuální model... A teď může zase někdo tvrdit jak to má Canon promyšlené a jak tímhle způsobem jde proti bezzrcadlovkám, aby dokázal že jsou k ničemu.
Odpovědět2  1
Sakini (772) | 9.2.201418:39|Sisi
Konečně jednou opravdová originalita ­- není co dodat.
Odpovědět0  0
Díky ­- no Staromák je velký zdroj těchhle momentů, pak už to chce jen ­"být připraven k výstřelu­".
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 9.2.201411:45|Světlo na konci
Přesně tak ;­-)
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 9.2.201411:24|Světlo na konci
Taky si to můžeš vyzkoušet.
Odpovědět0  0
Ještě tady chybí všeubíjející argument, že za ty peníze by byla FF zrcadlovka jako Nikon D600 ;­-­) tohle se bude opakovat znovu a znovu.
Odpovědět0  1
Drahý nebo předražený ­- a pro koho? To je hrozně relativní, pro někoho to může být krásná cena...
Odpovědět2  0
Specializovaná APS­-C kamera s výměnnými objektivy pod milion nepůjde, spíš tak dva a víc ­- takže ano, vzhledem k parametrům a schopnostem je to bezkonkurenční cena.
Odpovědět1  0
Sakini (772) | 29.1.201423:03|Zimní krajina
Příště bych přiclonil aspoň na 2.8 a zaostřil bodem na vrcholek, takhle ta pětatřicítka má moc malou hloubku ostrosti.
Odpovědět0  0
Objektiv zůstal prakticky stejný, v tom to nebylo. To spíš EXR senzorem, jeho vlastní podstatou kdy nejlepších výsledků dosahuje při použití EXR funkce ­(když si spojuje informace z dvojic pixelů pro lepší DR a nižší šum­) ­- je už notoricky známý fakt, že nejlepší jsou z desítky jpegy focené do polovičního rozlišení, zatímco rawy nejsou z nejdokonalejších. Technicky jde o docela odlišné senzory, a taky zpracování se liší, dvacítka má o dost lepší procesor. Ta má zase slabší jpegy, a to i s vypnutým odšumem ­- sám je používám jen když chci něco informativně ofotit v práci a nemám čas je převádět, jinak z rawu se dá vytáhnout o dost lepší ostrost i detaily ­(a pak to chce citlivou úpravu a program který X­-Trans opravdu umí, starší verze LR třeba dělaly z drobných detailů houbu­). Tyhle dvě Fujiny prostě mají každá jinou osobnost, a obě nejsou jednoduché.

A kombinace aktivního hledáčku s manuálním zoomem je prostě to nejpraktičtější a nejrychlejší co u kompaktu momentálně jde dostat, hlavně při snímání pohyblivých objektů jen to není pro každou hlavu...
Odpovědět0  0
Zatím jen za světla? A teď ještě noční...
Odpovědět0  0
Né, ten bude zadarmo ;­-­) zatím se spekuluje o minimálně 35 tisících za tělo ­(ale to je opravdu jen nástřel­). Ale zase to bude zřejmě dost nabušený, 8 sn­/s s průběžným přeostřováním, utěsnění, hledáček má být vedoucí na trhu, podpora UHS­-II se zápisem 240 MB­/s, duální slot na karty... No asi E­-M1 verze 2, hodně muziky za hodně peněz.
Odpovědět0  0
To by to musel být jeden palec, ale ten senzor je o dost menší ­- 2­/3, vzhledem k tomu je na tom docela dobře. Jednopalcový má mít až X30 v únoru nebo březnu.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 16.1.201421:54|Taky vlčisko.
Ale jo, vtipný nápad ;­-)
Odpovědět0  0
Teplý rohlíky budou proti tomu odteď ležák ;­-)
Odpovědět2  1
Každý kdo se chce cítit ­- a vedle toho bude cedule jak Brno ­" i ty můžeš být profík­" :­-­)­))
Odpovědět1  1
X­-Trans je vyloženě Fujifilmu, ale samozřejmě pro ta množství senzorů co používají pro ně bude výhodnější využít zaběhlého výrobce který dosahuje lepších cen. Dost rozšířený názor je že 16 MPx APS­-C u Fuji je v základu standartní Sony, ovšem pouze samotný základní materiál a Fuji si je kompletuje do finální podoby se svou technologií. Těžko říct bez rozebrání něčeho do základu ­(Toshiby se poznají podle použité výrobní technologie­), ale o 16 MPx Toshibě nikde není ani zmínka, zatímco 24 MPx používaný v Nikonech se dá na netu i koupit. Každopádně působivý ISO výkon dělá u Fuji i zpracování, evidentně se něco děje už v rawu protože najít barevný šum v něm je skoro nemožné. Ale mají to zvládnuté opravdu dobře, ty schopnosti jsou působivé a pokud do toho nemíchá AA filtr, tak je to ještě lepší.
Odpovědět0  0
No hlavně Samsung je celkově takový gigant, že si může dovolit foťáky táhnout i se ztrátou pokud je bude potřebovat v portfoliu, a investovat do jejich vývoje obrovské prostředky pokud bude chtít dosáhnout určité mety. Málokdo si uvědomuje že Samsung není jen elektronika, ale taky chemický průmysl, loděnice, jednička ve stavebních strojích v Asii, banky, pojišťovny, zdravotnictví a hromada dalších odvětví. A dravý korejský management je schopný kotrmelců kterých by se nikdo jiný neodvážil, pokud jde o dosažení cíle.
Panasonic bohužel takhle pevnou základnu nemá, a vůbec bych se nedivil kdyby to přinejmenším omezili. Navíc Japonci mají mnohem striktnější firemní kulturu a nejsou ochotní jít na dřeň jako Korejci.
Paradoxně dobře by z toho mohli vyjít menší výrobci jako Casio, BenQ, GE a spousta dalších šmidlilů. Jejich produkty jsou obvykle o něco levnější než srovnatelné modely větších hráčů, a pokud ti ustoupí z kompaktního segmentu, může jím zůstat stávající kousek koláče i při jeho celkovém zmenšování. Nezapomínejme že vždy bude existovat nízkopříjmový trh třetích ­(čtvrtých, pátých­) zemí kde levný kompakt je maximum a dostupnější než dostatečně schopný smartphone. Možná by pro velké firmy bylo i lepší přenechat cvakátkový trh těm malým, a soustředit se na kvalitu pro lépe situované trhy ­- ale při náladovosti trhu globálního je tohle pouze teorie. Mimochodem, třeba zrovna pro Casio jsou digitální foťáky spíš jen takové hobby, rozpětí jejich produkce je mnohem širší a v jiných elektronických odvětvích jsou mnohem důležitějším hráčem. Stejně jako BenQ, propojený přimo s Qisdou, kde jde v první řadě o obrovskou produkci LCD panelů.
Fuji by mohlo mít zajímavou budoucnost, když to udělají správně. Mají rozjetou ještě řadu dalších projektů a určitě nejsou závislí na foťácích, ale ztrátový vývoj si absolutně nemohou dovolit. Ovšem jejich individualistický přístup by se mohl vyplatit, už jen to že nekupují ty samé senzory jako ostatní a snaží se mít vlastní technologie jako X­-Trans. Bude to hop nebo trop, X systém začíná nabírat na síle a rychle se zdokonaluje, brzy by měl mít dokonce dvacet originálních objektivů ­(v současnosti jedenáct Fujinonů a dvanáctý, 56­/1.2, bude uveden v pondělí, + pět Samyangů a v budoucnosti budou pro X­-mount všechny jejich typy­). Velkou výhodou je jejich chuť k inovaci a naslouchání uživatelům, X­-E2 oproti X­-E1 je značným pokrokem, a vydávání firmwarů s novými funkcemi pro již nevyráběné modely ­(X100­) je až nevídané. Veřím že na to mají, uchytit se až se bude oddělovat zrno od plev.
Bude zajímavé sledovat velké hráče, jejich produkce jim zajišťuje dostatečně pevnou pozici, ale aby se jednou nedivili s tou jejich neinvencí. Sony se zachovalo správně, v situaci kdy zjistili svůj propad urychlili uvedení novinek ­(A7­/7R měly vyjít až 2014, společně s těmi nižšími fullframy co teprve uvedou­), a myslím že jim to jen prospějě, o první A7 se lidi málem rvali.
Odpovědět0  0
Zrovna jsem ji chtěl zmínit, další pecka od Sigmy, už 24­-105­/4 je působivá a jak to tak vedou tak tohle bude něco podobně schopného.
Odpovědět0  0
Ď, na to jak je tam hafo kouře a bordel jak v Brnoxu, tak se dařilo.
Odpovědět0  0
Díky za komenty, bylo to s nasazením života ;­-)
Odpovědět0  0
No jo, oblíbené místo na ohňostroj ­- ale ta mlha tomu teda moc nepřála.
Odpovědět0  0
Ale no tak, tahle ­"šokující message­" je od jednoho finančního tanečníka ze Švýcarska, jehož prací je v první řadě nahánět bance kačáky, a podpichovat přelévání akciových kurzů. Tohle má pro reálný svět stejnou hodnotu jako by to přednesl Ganec, akorát je to od někoho kdo je dnes považován za automatickou autoritu ­- od ekonoma. Že ekonomové ­(jako finanční analitici soukromých bank­) se obvykle ve svých prognozách naprosto mýlí, protože nevyjadřují budoucnost možnou ale vytouženou, to se dneska tak moc nevnímá. Ve fotoprůmyslu panuje stejný pokles jako v ostatních odvětvích, třeba automobilový průmysl je na tom mnohem hůř ­(40% osobních aut vyrobených ročně v Evropě jde na sklad a neprodá se, třeba Alfa Romeo musela nedávno sešrotovat přes 500 zbrusu nových uskladněných Brer aby si uvolnila místo na další výrobu­). Prostě se sytí trh a přelévá zájem o různé kategorie. Slabí odpadnou nebo se uskromní ­(to je třeba to rušení nejlevnějších kompaktů u Olympusu a spol., což je typické vyhazování prostředků pro výrobu na sklad, kterou už prostě v životě neprodají­). O to lepší budoucnost můžou mít CSC, jako výkonná možnost malého foťáku, když odpadnou autocvakátka s mikrosenzory ­- a komu stačí mobil, ať s ním fotí, s náročnějším foťákem by se akorát trápil.
Odpovědět2  0
Tak to bohužel není ­- ostření v trochu tmavějším interiéru je stále nepřesné a dramaticky pomalé na dnešní dobu. Neměl jsem na něho moc času, hlavně jsem chtěl vidět ten hledáček, ale na první dojem působí stejně jako P7700, a to ostření mě dost překvapilo jak se loudá. Stylus 1 si ve stejných podmínkách vedl mnohem líp. A ten hledáček není vyložené kukátko, má už nějaké rozlišení, ale stejně nepůsobí nic moc ­(když navíc nemá ani senzor na automatické přepnutí, působí to docela primitivně, čekal bych dneska už lepší techniku­).
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 8.12.201317:54|Madonna...
Ty tvoje oči, to jsi vždycky chtěla tvořit ­- ale barevně oká, zajímavý tón.
Odpovědět0  0
S tím by nepočítal asi žádný expozimetr :­-D
Odpovědět0  0
Nevypadá to vůbec špatně, hlavně když si člověk uvědomí v jak malém balení to je, a ten objektiv působí dost ostře na seťák. Zajímavé...
Odpovědět0  0
Jo, jo, nějaká omezení daná velikostí se dala čekat, ale určitě je dobře že m4­/3 má takový rozptyl od malého po největší ­- pro každého co si žádá. S f.p. oni teprve začínají, tak to ještě není nic extra, ale třeba Olympusu už to dobře funguje takže Panáci to určitě brzo dotáhnou. A manuální ostření, to se dalo čekat že to nebude hit ­- asi se s tím pro typického ­"do kapsy­" uživatele ani moc nepočítalo. Zajímavá je ta zmínka o seťáku ­- působí tolik plastově? Měl by být zásadně jen z kovu, protože při té velikosti by byl plast extrémně tenký a křehký ­- možná povrch je nějak potažený. A taky by měl být opticky hodně dobrý vzhledem k jeho konstrukci.
Odpovědět0  0
Pěkné krytky ­- jak ta stříbrná na tělo, tak ta s oranžovu kůží na objektivy :­-­)­))
Odpovědět0  0
Na tu druhou otázku si zase troufnu odpovědět já ­(protože jsem si je mohl vyzkoušet vedle sebe, Stylus tedy zatím nesériový­). Rychlost operací a ostření není nějak viditelně rozdílná, pokud je Stylus rychlejší tak ne o moc. Viditelnější rozdíl je v jistotě autofokusu, Stylus se opravdu jistě chytal ­(bylo to v slabě osvětleném interiéru k večeru­). Každopádně rychlé jsou oba naprosto dostatečně. Jsem zvědavý na testy Stylusu, jestli potvrdí moje dojmy.
Odpovědět0  0
Přesně z toho důvodu jsem ji taky zavrhnul ­- když si vezmu že značnou část paměti zabere operační systém, a taky potřebuju nahodit jiné soubory, tak na focení by místa moc nezbylo. Třeba příště...
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 19.11.201322:04|Ja
Jednoduše sympatické, a s přirozeným charisma ­- po dlouhé době se mi něco líbí :­-)
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 19.11.201321:52|Bavorský podzim
Velice poetické, podařilo se.
Odpovědět0  0
Tak jsem si ho dneska pěkně osahal, a myslím že se to bude prodávat moc dobře. Opravdu není vypnutý velký, ani objektiv se nijak extrémně nevysouvá, boční ovladač má dvě možnosti rychlosti a pro video se může použít pomalý plynulý. Hledáček je jako u E­-M5, takže parádní, a všechno je opravdu rychlé ­- autofokus, snímání, ukládání. Mezi krokovým a plynulým chodem, a funkcí okruží se rychle přepíná páčkou vedle objektivu, žádné složité přenastavování. Manuální ostření s automatickou lupou, a displej je opravdu pěkný. A když víme co umí senzor XZ­-2... Plus veškerá ta současná funkční výbava, světelnost 2.8 je světelnost 2.8, a do větší kapsy se vejde ­- šestnáct tisíc je naprosto adekvátní cena. Slabě osvětlený interiér zvládl naprosto v pohodě.
Odpovědět2  0
Sakini (772) | 5.11.20139:52|první
Technicky pro začátek určitě zdařilé, lepší než u většiny začátečníků ­- a teď si co nejrychleji začni pěstovat nějaký vlastní styl, ať nefotíš stejně jako desítky fotografů před tebou tady, a tisíce kdekoliv jinde. Technický potenciál máš, tak můžeš experimentovat.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 31.10.201311:42|Kocour v botách
Stará známa Škodovečka ­- to bylo co za objektiv? Zajímavé podání na G6.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 31.10.20139:42|AZ-Tower II.
Geometricky zajímavé, ale generálně vzato je to mršina ­- holt moderní doba.
Odpovědět0  0
A to je tam kde? Ideální místo na nasazení mého nového ND filtru ­- už vím kam se vypravím ;­-)
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 31.10.20139:34|Svítání...
Jó mlhy, ty tomu teď nahrávají, pěkný moment.
Odpovědět0  0
Šmarja co je to za pseudo retro stroj? :­-­) To by mě taky zaujalo, veteráni to je moje, a tohle na veterána vůbec nevypadá ­- zajímavý úlovek.
Odpovědět0  0
Taky jsi byla? Já tou dobou už byl nahoře, a měl jsem pak šťastné místečko u hradeb až skoro před bránou, takže se rubali půl metru přede mnou :­-­) tyhle vojenskohistorické akce jsou většinou zajímavé.
Odpovědět0  0
Samozřejmě že je to rozdíl, ale aspoň něco se děje a ten Stylus je opravdu kompaktní co se objektivu týče, když se na parametry podívám.
Ale dobře ­- na bází 4­/3 senzoru by se obdoba RX10 určitě dala udělat, a ani by to nebylo o moc větší kdyby se trochu chtělo. Ovšem tu cenu bych nechtěl vidět, jak Olympus tak panasonic si světelné objektivy v téhle třídě nechají zatraceně zaplatit a určitě by to stálo mnohem víc než E­-M5. Tam je opravdu budoucnost spíš ve velmi malých kompaktech s ultrakvalitním pevným sklem, něco jako GM1 s dovnitř napevno zabudovaným 20­/1.7 či podobně.
Ostatně Canon už ukázal jak by takový 4­/3 kompakt vypadal, G1X má senzor o trochu větší než 4­/3, je to už vážně macek, světelnost není v poměru k senzoru špatná ale závratných výšin nedosahuje, a díky smrsknutí do takové velikosti to má své slabiny ­(bez makro schopností, pomalé ostření, nikdy nebyl levný­). Však taky nástupce je momentálně v nedohlednu, zatímco G1­- řada pravidelně dostává nástupce. Takže na větší senzory to u Canonu v budoucnu nevypadá, tedy mimo nových EOS M.
Poslední nadějí ti budiž Nikon, který opravdu na 1­" kompaktech pracuje ­- ale jak to bude vypadat, toť otázka. Spíš to bude něco většího jako P7700, případně i s tím elektronckým hledáčkem, senzor od Aptiny a třeba i bez AA filtru. Ale jak známe Nikon, nebude to 500 euro, ani o něco víc, ale o dost víc. Sony zatím v inovacích bude dál neohrožené ­- no a jejich produkty koupit není problém, takže řešení je lehké. Taky bych si nechal za produkt připlatit, když bych nabízel něco v podstatě bezkonkurenčního.
Odpovědět0  0
Další zajímavá variace kompaktu jinak ­- Olympus Stylus 1 s 1­/1.7 senzorem ­(zřejmě stejný jako u XZ2­), 1.44 MPx hledáčkem, vestavěnou stabilizací, automatickou krytkou, WiFi, designem OM­-D a ­(jen tak mimochodem­) objektivem 28­-300 s konstantní světelností 2.8. Nejen Sony začalo přemýšlet...
Odpovědět1  0
Tak Nikon na jednopalcových kompaktech pracuje a výsledky by mohly být na trhu už na začátku příštího roku. Canon se už dostatečně vyjádřil k tématu větších senzorů v kompaktech, G řada je pro ně maximum ­(a G1X je mastodontí výjimka­). A 4­/3 senzor už je moc velký aby s ním šel udělat malý kompakt s objektivem jako má RX100, olympus by měl ještě letos uvést 4­/3 kompakt s pevným ohniskem, ale jinak se opírají spíš o m4­/3 systém a nic je nenutí zavádět novou kategorii. Ostatně Panasonic GM1 je sám o sobě o něco menší a lehčí než RX100, objektiv 12­-32 ho o něco zesiluje ale pořád se to vejde kamkoliv, a senzor z GX7 ten jednopalcový v Sony jednoznačně překonává. Navíc je možnost změnit objektiv v případě specifického tématu. Každý výrobce má holt svou povahu, a všichni to samé nikdy dělat nebudou, bylo by to hodně neekonomické.
Odpovědět0  0
Tak ona taková cena není zase tak netypická, když se nad tím člověk zamyslí ­- senzor z D4 bez AA filtru, odolná utěsněná stavba, hybridní elektronický­/optický hledáček který umožní fotit klasicky i s nejstaršími objektivy při zvednutém zrcadle... Na full­-frame foťák menší velikosti, s top senzorem a možností výměny objektivů, a ještě k tomu s hodně klasickým vzhledem a ovládáním, to není zase až tak mimo. Srovnání s novou A7 je samozřejmě taky nasnadě, ale tady zase existuje obrovská paleta použitelných objektivů pro hračičky. Každému holt něco.
Odpovědět1  0
Tak pokud k videu potřebuješ autofokus ­- každopádně se může hodit přidání fázového ostření k NEXu který jím nedisponuje, a to spíš na focení. U A7 která má fázové ostření bych použil spíš LA­-EA3. u A7R by čtverka svou logiku měla. Tu Sigmu přes adaptér samozřejmě můžeš použít, je DG, a i když není moc rychlá nebo opticky podařená, je to tak to nejširší co se dá koupit za normální peníze. Ony tyhle dvě bezzrcadlovky mají díky zkrácené flange distance generální výhodu, pomocí všemožných adaptéru jako Metabones jdou použít nejen všemožné manuální objektivy, ale i celá řada moderních skel on Nikonu, Canonu a jiných značek, a to s fungujícím přenosem clony a autofokusem. Takže kdo má kvalitní drahá FF skla třeba od Canonu, koupí k tělu A7 adaptér a může je vesele používat. Zatím to nefunguje vždy a na 100%. ale vývojáři adaptérů na tom pilně pracují.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 23.10.201314:33|Noční linka
[QUOTE=Mirek V.­]Pěkná fotografie kterou bych já osobně zařadil spíš do abstrakce. Připoměl jsi mi jeden viadukt v Brně :­)­[­/QUOTE­]Dlouho mě to lákalo ­- zařadil jsem to do experimentu, protože jsem pod tím viaduktem dvě hodiny experimentoval ;­-)
Odpovědět0  0
To se bohužel vzájemně popírá ­- čím širší sklo, tím komplikovanější konstrukce a tím dažší, a o FF to platí dvojmo s průklepem. Opravdové FF širokáče jsou vyloženě drahá záležitost.
Odpovědět0  0
Jako u jiných FF ­- foťák rozezná APS­-C objektiv a automaticky se přepne do potřebného režimu, použije jen část senzoru a máš to s 1,5x cropem, samozřejmě zůstává výhoda větších pixelů a lepších parametrů senzoru. Sníží se tím rozlišení, ovšem u těchhle senzorů na pořád přijatelnou mez ­- 10, respektive 16 MPx. Samozřejmě se můžeš i s takovým objektivem manuálně přepnout do FF režimu, s tím že senzor nebude úplně pokrytý. A i s FF objektivem se můžeš přepnout do crop módu, když potřebuješ natáhnout ohniskovou vzdálenost, a výhodou je i to že využíváš nejkvalitnější část objektivu uprostřed.
Odpovědět1  0
Sakini (772) | 23.10.201310:35|Paralelní světy
Tak je to trošku geometricky náročnější, pravda ­- stačí beze spěchu se projít štatlem, a takových příležitostí najdeš víc ;­-)
Odpovědět0  0
[QUOTE=kudrlinka46­]Zajímavé provedení.Já tam chodívám ve dne.V noci mě to nenapadlo a bojim bojim... :D­[­/QUOTE­]Nemáš se čeho bát, jen si to zkus ­- v noci je to mnohem zajímavější, a navíc je nedaleko ten barevný podchod.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 20.10.201322:23|Noční linka
Nazdar dobrá ženo, jakpak se máme? Byl jsem trochu brouzdat po noci.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 20.10.201322:06|Noční linka
Měl jsem tu myšlenku v hlavě už dlouho.
Odpovědět0  0
A začít někde tunelovat... ;­-)
Odpovědět1  0
Spíš nebude, jednak ten 15­/1.7 bude Leica s kvalitní stavbou ­(takže víc optických členů a víc zabraného prostoru­), a jednak už při té ohniskové vzdálenosti to nemůže být radikálně minimalistické. Takže prostor asi těžko ušetří, spíš bude i větší než 20­/1.7.
Odpovědět0  0
Jen by mohly být častější ­- co jeden fotograf všechno nezažije...
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 6.10.201320:25|Poslední sezóna
Hned mě to padlo do oka, taková dokonale opuštěná finální scéna...
Odpovědět0  0
[QUOTE=kudrlinka46­]Príma foto :D­[­/QUOTE­] Ď ­- všiml jsem si že jsi nadšená fotografka, a ještě k tomu z Brna. Tak hodně zdaru ;­-)
Odpovědět0  0
Stejně jako stabilizace v těle ­- už to tak vypadá že to jsou specifikace vyššího modelu který bude následovat.
Odpovědět0  0
Tak takhle na to možná šlo Sony, které prý na sichr má před uvedením E­-mountový foťák který dokáže bez jakýchkoliv technických či softwarových úprav používat libovolné objektivy s A­-, F­-, EF­- a K­-mountem. Vzhledem k tomu že senzor a fázové ostření E­-M1 pocházejí plně od Sony ­(výměnou mimo jiné za pětiosou stabilizaci Olympusu, která se má objevit v Sony produktech­), je dost pravděpodobné že to samé ostření implementovali i na své výrobky, a budou mít i know how jak s ním sladit libovolné objektivy ze zrcadlovek. Fullframový NEX je potvrzený, několik dalších E­-mountových foťáků prakticky hotových, nové objektivy ­- jestli se všechno vyplní, tak budeme v nejbližší době asi docela zírat.
Odpovědět0  0
Nejzásadnější bude jestli opravdu perfektně pošlape ten optimalizovaný adaptér pro 4­/3 objektivy, co k tomu má být v balení. Prý přes něj s pomocí fázového ostření na senzoru klasické SWD typy jedou naplno, a stejně rychle ostří i m4­/3. 12­-40 má být i lepší než Panas 12­-35­/2.8, a tou 40­-150 by ten systém byl krásně doladěný ­- jen ty ceny co se dají očekávat... 1500 dolarů za tělo minimálně, v Evropě ještě o dost víc. Ale pro vlastníky dvojkových skel jedniná možnost jak pokračovat.
Odpovědět0  0
http:­/­/www.dyxum.com­/dforum­/topic100871_post1203883.html#1203883

Je to sice s novou 16­-70, ale může to aspoň napovědět o schopnostech senzoru.
Odpovědět1  0
Však dyť ­"Franto­" ;­-­) taky bych s tím dokázal fotit aniž bych měl křeče...
Odpovědět0  0
Tak to už je realita doby, to víme všichni.
Odpovědět0  0
To přece není konkurence základním zrcadlovkám ­- s kontrastním AF, minihledáčkem a jednoduchým tělem. Na ty míří A58. Tohle je zajímavá varianta pro lidi s malou kapsou, kteří chtějí pěkné fotky, nepoznají rozdíly v kvalitě objektivů, neřeší rozlišení displeje, a jsou vděční za jinou možnost než automatické cvakátko. Fotky z toho vzhledem k senzoru a procesoru polezou jako z malých NEXů, autofokus je průměrně schopný a dá se s ním dobře pracovat ­(bude to pravděpodobně ten samý jako u NEX­-3N­), a díky úsporám na tělě, ovládání a zobrazovacích prostředcích tady bude flexibilní APS­-C foťák za nějakých osm tisíc ­(jako že ta cena si sedne­). Výborné výsledky při vyšší citlivosti, solidní video, kvalitní světelné pevné objektivy za pár kroun ­(Sigmy série DN­), a vzhledově to uživatelům ultrazoomů musí být hrozně povědomé. Je to svým způsobem nová kategorie ­- silně ekonomický APS­-C foťák pro Frantu Běžného Uživatele. A tomu bude skutečná kvalita objektivů jedno, seťák mu poslouží a dražší skla ho zajímat nebudou, zásadní bude že fotky budou nesrovnatelně lepší než z jeho kompaktu s minisenzorem. To není vůbec hloupý nápad, co u Sony zjistili že jejich fotodivize míří strmě dolů, začínají se ohánět. A58, NEX­-3N, a teď tohle ­- asi mají pěkně mokro v botech, dobře pro kupujícího.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 20.8.201320:55|Probouzení
Tohle mě zaujalo, dovedl bych si představit celou sérii cviků ­- ten prostor je vyloženě meditační.
Odpovědět0  0
"Odborníci­" se na diskuzích přetahují o to kdo má líp pokryté rozlišení optikou, pixel peepeři na mikroskopu studují každé zrnko na fotce, Ganec bloguje ­- a běžní občané si fotí jak chtějí, a jsou spokojení. Včera jsem potkal cca dvacet lidí na Špilberku, co si fotili tabletem všechno od pohledu na Brno po zámek na hradní bráně, včetně těchhle svatebčanů. Není to tak nejlepší řešení, fotit tím co mám a nestresovat se co lepšího by se ještě dalo pořídit? Pro průměrného uživatele určitě...
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 10.8.201318:22|Big Bada Boom
Máš dobrý místo na bouřky, takhle to má vypadat.
Odpovědět0  0
Tak proti tomu žádný argument, stejně jako výstup bude na kompakt výborný ­- takže kdo má cca 40­-60 tisíc volných, může se stavět do řady. Tohle totiž levnější nebude, bohužel to není pro široké masy. Ale RX100 odvede tu stejnou práci, a ten grip si radši sjedu na fréze sám...
Odpovědět0  0
Tak klidně taková recenze může být, je to sledovaný model a důkladné prozkoumání Milanem určitě zajímá každého. LF1 je skladnější než LX7, ovšem taky o něco míň praktický co se týká ovládání a používání. Měl jsem s ním možnost pracovat minulý týden, ten objektiv je samozřejmě jinde než u LX7 ale to je vzhledem k rozsahu a světelnosti logické. Funguje to dobře ­- ale co si víc přát? Třeba objektiv 28­-112­/1.8­-2.6 a použitelný hledáček. Lepší světelnost by byla užitečnější než 5.9 na 200 mm, a ten hledáček je už pod limitem použitenosti, v interiéru je v něm vidět nula celá nic. I když LF1 má své opodstatnění, za stejnou cenu LX7 bude vždycky mnohem víc foťákem. No budeme doufat, to by byla aspoň zajímavá recenze.
Odpovědět0  0
No dyť víš, sice jsou to s tebou ohnivé diskuze, ale už patříš k atmosféře, a navíc máš svou úroveň slušnosti, takže určitě nic ve zlém ;­-)
Odpovědět0  2
Však já to nemyslel negativně ;­-­) A fáze při živém náhledu přece není nic nového, tímhle by to Canon jen dotáhl do použitelné formy. Předchozí hybridní ostření na jejich zrcadlovkách je spíš pomalé. Zajímavé je spíš jak přistupují k propagaci, co vyzdvihují.
Odpovědět0  0
Tak klasický hybridní AF už mají, a příští rok nás prý čeká FF NEX ­- Sony je technicky snad vůbec nejinovativnější, takže nepochybuju že to zrealizují.
Odpovědět0  0
No je nutné uznat, že se Canon hodně zhluboka nadechl, než tohle vypustil. Je to změna pohledu na zrcadlovky, a přístupu k nim ­- jestli dobrá nebo špatná, to ukáže až čas. Každopádně reklamni kampaň se od prvního okamžiku nese v duchu ­"hele jak je super fotit s touhle zrcadlovkou nad hlavou přes dotykový displej­", což je jednoznačný příklon k principu používání bezzrcadlovek. Ale pokud to bude celé fungovat, a ten senzor bude stát za to, tak proč ne, sám si ho rád vyzkouším. Ovšem tlačení zrcadlovky do co nejvíc používání liveview ­- to se hodně ortodoxním zrcadlovkářům nebude líbit, a bude z toho hodně diskuzních mel. Pojem ­"smíšené pocity­" to tentokrát nevystihuje, tohle je velká vrtule do hlavy. Ale zase si člověk říká že by přece nevyšli s nějakou nefunkční blbostí, protože kdyby ano tak si tím neskutečně uškodí. Tohle se vyplatí sledovat...

A bacha ­- Ganec slaví, a možná se z něho stane i Canonista. Jinde už jásal že byla konečně dokázána jeho pravda o dotykáči na zrcadlovkách ­(takže technicky vzato Canon podpořil jednoho mírumilovného internetového teroristu, když už nic jiného­).
Odpovědět2  0
Tak zbytečně málo ne, ale souhlas ­- tady těch 20 dobře funguje.
Odpovědět0  0
Však X­-M1 taky zřejmě nebude nejlevnější CSC od Fuji. Příští měsíc máme očekávat entry­-level variantu X­-A1 která má mít klasický ­(ne X­-Trans, ovšem moderní­) APS­-C senzor, a cenově by měla být ještě níž. Se seťákem cca 14 tisíc. A to už by mohlo být opravdu zajímavé i ­"tam dole­".
Odpovědět0  0
Tak nebude to pro každého, určitě ne pro praktického fotografa ­- ale přinejmenším vznikl co se ovládání týče ideální foťák pro Gance :­-­)­)­) Ale vážně ­- pro technofreaky to bude neskutečně zajímavé a přitažlivé, a lid nefotografický to je hodně velká část populace. Dneska rozhoduje zájem trhu, a když budou lidi chtít aby to udělalo čerstvé presso, tak to bude dělat čerstvé presso.
Odpovědět0  0
Tak o tom v současnosti žádná...
Odpovědět0  0
Jestli ono to taky nebude prakticky neexistující podporou a nulovým marketingem českého Pentaxu ­- oni si prakticky jen tak sedí někde bokem se svými Pentaxy, a kdo má zájem ten si musí najit cestu sám. Že je tahle značka leckde div ne sprosté slovo je taky pravda, ale určitě to není jednostranné. A tyhle ­"nové modely­" upřímně řečeno vzrušení nevyvolají, to je div ne ­"Canon style­" inovace. Velká show se pro tentokrát nekoná. Aspoň že Pentaxy mají svou určitou úroveň.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 7.6.201318:01|Roussillon
Moc pěkné místo, tady dýchá historie.
Odpovědět0  0
Olympus má výrazně lepší dotykový displej ­(ovšem zase ne výklopný­), který reaguje na letmý dotyk. Panasonic má mnohem tupější, ale zase je hodně polohovatelný. Zpracování E­-P3 je řádově lepší, prvotřídní a kovové. Ostření je podobně rychlé, ale LightSpeed AF G5 má víc možností nastavení a připadá mi přesnější.
Jinak je převaha na straně Panáku ­- lepší ergonomie a držení, rychlejší sériové snímání ­(až 20 sn­/s­), lepší senzor a procesor, mnohem lepší video. A to v současnosti za srovnatelné ceny obou typů. Přitom oba jsou m4­/3, takže se člověk nemusí vzdát kvalitních objektivů od Olympusu.
Odpovědět0  0
Přesně tak to působí i vizuálně.
Odpovědět0  0
Jde to i bez náhledu, a záleží jen na podmínkách a jak rychle dokážeš mačkat spoušť, zrcadlovce se vyrovná. Dá se fotit jedna za druhou, dokud se nenaplní vyrovnávací paměť ­- pomalá karta bude omezovat nejvíc. Běžná třídy 10 nestačí, UHS­-I je nutností pro toho kdo chce větší dynamiku. Naštěstí takové karty už nejsou nákladné.
Odpovědět0  0
G5 už nějakou dobu znám, a aktuálně už pár dní i jeden mám ­(setu s 14­-42 za devět tisíc v známém elektru se nedalo odolat­). Na první pohled ­"plasťák­", ovšem všechno přesně sedí a lícuje, nic nevrže a při podrobnějším pohledu je zpracování velice kvalitní. Ergonomicky blízký zrcadlovkám, dobře se drží ­(šikovná jsou zapuštěná a přitom dobře použitelná tlačítka napravo od displeje, díky kterým se grip dá pořádně vzít aniž by si uživatel mačkal funkce­).Nemůžu se ubránit srovnávání s špičkovým Olympusem E­-M5 ­(který jsem měl k dispozici nedávno­), i když je to na první pohled mnohem vyšší kategorie:
- G5 se materiálově a zpracováním E­-M5 nemůže rovnat, ale líp se drží. U Olympusu se podobného držení dosáhne až s gripem ­- Panasonic je lehčí a má větší dotykovou plochu.
- Senzor E­-M5 je pravděpodobně o něco lepší než u G5, ale ne o moc. Chování při vyšších ISO je podobné, 1600 je velice dobře zpracovatelné a použitelné. Olympus je lepší ve jpegu, díky pokročilejšímu zpracování, ale v rawu se to docela srovná. E­-M5 fotí přece jen líp ­(pohlednější snímky­), ale určitě tam není stejný rozdíl jako v ceně, a bude to spíš zpracováním dat než senzorem samotným. Zato oproti starším Olympusům s 12 MPx senzorem jako E­-P3 je rozdíl už i viditelný, kde E­-P3 přepálí nebe tam G5 zachytí modrou oblohu.
- Autofokus je ďábelsky rychlý, a nejnovějším Olympusům se určitě vyrovná. Navíc je i při automatické volbě bodu dost úspěšný a přesný, a má opravdu hodně různých nastavení pro nejrůznější situace.
- Rychlé menu je podobně bohaté jako u Olympusů, jen nahoře a dole místo napravo. Obsahuje všechny potřebné parametry, a do hlavního menu se vůbec nemusí chodit.
- G5 má vestavěný blesk oproti Olympusům ­- i drahý E­-M5 má pouze malý externí.
- Ve videu nejsou Olympusy nijak nadprůměrné, maximálně standartní, a starší modely jsou známé i želé efektem. G5 ­(a Panasonicy vůbec­) je co se týče videa nadprůměrný, natáčí opravdu kvalitně se stereo zvukem, a i setový objektiv je při autofokusu velice tichý. Nový G6 má dokonce plné videoschopnosti od GH3 a jack na mikrofon, víc už do foťáku v otázce videa nejde čekat.
- Setový 14­-42 je dost slušný objektiv, se stabilizací, a standartně dodávaný s clonou.Ostří rychle a foťák nijak nebrzdí. Výsledky je hodně podobný m.Zuiku 14­-42, který je ovšem výrazně menší.
- Hledáček je velkým trumfem Panasonicu. Velký, jasný, rychlý ­- nijak si nezadá s hledáčkem E­-M5. S takovým dokáže být i uživatel zrcadlovek spokojený, je větší než kukátka nejlevněších DSLR. Mohl jsem srovnat s externím VF­-3 pro Olympusy, a jde opravdu o nesrovnatelné.
- Výdrž baterie je průměrná, Olympusy vydrží víc a chce to každopádně jednu v rezervě.
- Výklopný displej G5 je výrazně flexibilnější než u E­-M5, na druhou stranu Olympusy mají dotykáče jednoznačně citlivější. U Panasonicu je potřeba důraznějších dotyků, samozřejmě použitelné to je ale jsou i lepší.

G5 je na první pohled vyšší třída, nepostrádá sáňky na blesk a jiné příslušenství, a může sdílet velké množství různých m4­/3 objektivů. Za původní nástupní cenu to bylo těžké rozhodování, ale za tu dnešní je to kauf ­- nejlevnější hledáčkový CSC je Nikon V1 od cca sedmi tisíc, ale ten se G5 určitě nemůže rovnat.Výkonný všestranný stroj za dobré peníze s řadou vychytávek v zdánlivě laciném těle ­- hlavním výprodejovým konkurentem ve světě m4­/3 je Olympus E­-P3, který je mnohem líp udělaný ale jinak G5 ničím nepřekonává.
Odpovědět0  0
Tak to bude spíš o zvyklosti ­- E­-P3 už je docela solidně řešený, kdyžtak namontuješ větší grip. E­-PM1 se pořádně držet nedá, tam je to hooodně velký kompromis. E­-P3 s 40­-150 je na tom překvapivě dobře, protože ten objektiv je sice dost velký, ale zato nečekaně lehký takže za to tělo nijak netahá, a větší rozměry dávají lepší oporu. Kdyby byl tak těžký jak vypadá, bylo by to asi docela těžké, ale je to vážně papírová váha. Naopak tělo je hodně masivní a solidní, ten kov je poznat. Ovšem každému sedí něco jiného ­- za původní cenu by se určitě našly lepší varianty, ovšem momentálně po velké slevě je to nabídka jak když bičem švihne. Kdo zatím zrcadlovku nepoužíval, může se s takovým ­"kompaktem­" cítit líp a přitom má plné možnosti nastavení a ovládání.
Odpovědět0  0
Když teď koupíš E­-P3 za deset, a zaregistruješ se u Olympusu, dostaneš slevu na řadu objektivů ­- 40­-150 je za čtyři, 45­/1.8 za pět tisíc. Ono se to dá ­(a E­-P3 s dvěma objektivy je momentálně za třináct­), jen je trochu potřeba zarýt v nabídkách.
Odpovědět0  0
Gance ber s rezervou, je to starý protizrcadlovkový terorista :­-­) a kdekoliv kdokoliv napíše dotaz na zrcadlovku, začne mu nabízet bezzrcadlovky. Ganec, to ti to nestačí na Digiaréně, přesvědčovat zájemce o zrcadlovku o správné volbě? ;­-­)
D5100 by ti posloužila líp co se týče pokrytí objektivy, není taková potíž ten senzor pokrýt, a dá se momentálně koupit za dobré peníze i s lepším seťákem 18­-105. K tomu 35 na reportáž a je to pěkný základ. Ovšem na portréty opravdu je 35 hraniční, padesátka by posloužila líp. Takže je otázka na co to pevné sklo spíš ptřebuješ, s padesátkou musíš na větší celky jít dál což není vždycky možné.
Je ale pravda že i bezzrcadlovky dneska nabízejí slušné možnosti ­- výkonné senzory, dostupné levné objektivy. Je otázka nakolik to nutně musí být zrcadlo, a jestli potřebuješ bezpodmínečně hledáček. Minulý týden jsem výhodně koupil Olympus E­-P3 ­(Gancův oblíbený­) a i jako dlouholetý uživatel zrcadlovek jsem byl příjemně překvapený. K tomu na portréty výhodně 45­/1.8, a nebál bych se to srovnat s low­-end zrcadlovkami.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 23.5.201310:41|Motorka....
Prej motorka ­- to není motorka, ale Boss Hoss :­-­) pěkné monstrum. Základní motor je čtyřlitr V6, a dělají i osmilitry. Taky bych si ho nafotil.
Odpovědět0  0
Tak ty jejich vzorové scény, a případně zkoumání 100% výřezu, tam když se to položí vedle sebe tak se rozdíly určitě najdou. Já myslel že je to nějak výrazné, označení ­"fotí nejhůř­" zní hrozně fatálně ­(to není ve zlém ;­-­) ­). Naštěstí to není každodenní realita, v té by ty rozdíly asi našel jen hodně velký vědátor.
Odpovědět1  0
Tak u X20 se ti nic stát nemůže, zoomoješ si sám a vyfocený jpeg se uloží dřív než se zobrazí jeho náhled, takže nedokáže zdržet ani kdyby chtěl. Dokonce i plná série jpegů sejmutá na nejvyšší rychlost se ukládá jen cca 2 sekundy ­( cca 16 snímků­).
Odpovědět0  0
Taky by mě zajímaly nějaké konkrétní důkazy co se týče těch nejhorších fotek z X20? Podle nějakých měření, nebo vzorových fotek z recenzí? Bez ironie, tohle mě opravdu zajímá, jestli máš nějaké konkrétní podklady tak sem s nimi.
Odpovědět1  0
No jen aby jí to šlo :­-)
Odpovědět0  0