Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Sakini (4)
Tak běž ty skandále, kup za vlastní to co chceš mít zrecenzované, a Milanovi to na pár týdnů půjč k recenzi spolu s nějakým extra objektivem aby to bylo zajímavější ­- a pak to můžeš zase se ztrátou prodat. Samsung tlačí promo tak techniku půjčuje s předstihem, to každý výrobce neudělá ­(nevím co chceš furt zjišťovat na E­-M10 když je to E­-M5 ­"lite­"). Člověk který si neomaleně vymiňuje recenze tohodle a támhle toho na webu který je zcela zdarma, a opakovaně znevažuje snahu jediného autora který to tady na poloviční úvazek táhne po celý rok, je taky kandidát na trefu ­- ale s oprávněním používat logo ocenění ­"Trefa Digimánie­" to nemá nic společného.
Odpovědět1  0
Recenzí na A6000 máš všude plno ­- ale ty si stejně zase nic z toho nekoupíš, že?
Odpovědět3  0
Ma, novy senzor pouzity v A6000, coz by pro zrcadlovky Canon byl velky narust vykonu. Ale jo, je to krajne nepravdepodobne.
Odpovědět0  0
Přesně ten ­- on to je sice ten ­"první seťák­", ale ani ne tři roky stará konstrukce, a ještě k tomu vyšší level než jakýkoliv laciný 18­-55, takže opravdu obsahuje pokročilou technologii, zpracování je nadstandartní a optická kvalita na úrovni Nokkoru 16­-85 a jemu podobných. 16­-50 vznikla hlavně díky tomu že pro nejnižší třídy CSC byl potřeba levnější seťák, 18­-55 je samotná dražší než dvojset X­-A­/M1.
Odpovědět0  0
Není to skoro známé, ale 18­-55 má dvojitý lineární motor taky, samozřejmě 16­-55­/2.8 ho bude mít výrazně výkonnější a líp promyšlený, jeho výkony budu moct posoudit až ho dostanu ­(v Evropě už se začal dodávat, tak snad nebudu čekat dlouho­). Rychlá reakce obou objektivů je stejná pokud není potřeba přeostřit mezi vzdálenostmi, ve většině situací je ale rozdíl okamžitě znatelný, 18­-55 jde vždycky rychle, 35 si musí hezky zarachotit a v klídku přeostří. To říkám z reálné zkušenosti s veškerým zmiňovaným vybavením, na různých webech mohli v jejich vzorových situacích mít různé dojmy, a ten rozdíl v reálném světě každý pozná když si to může vyzkoušet.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 29.1.201510:48|Gaučink
Vyfoceno kvalitně ­(mou oblíbenou sestavou­), rozumná černobílá bez přehnaného kontrastu, ale ten výraz ve tváři ­- neuvolněný, všelijaký, když se tváří trochu jinak věřím že naopak vypadá velice dobře. A možná trochu clonit nebo posunout rovinu ostrosti by neškodilo, aby dlaň vpravo byla ostrá, docela to ruší.
Odpovědět0  0
Všechno se vyvíjí, a Fuji má v CSC oproti Olympusu nevýhodu pozdějšího startu ­(o tři roky­), ale velice rychle se vyvíjí. X­-E1 samozřejmě je starší model, a navíc hodně záleží na objektivu co se týče rychlosti ostření, protože ty se vyvíjely taky postupně. S pevnou osmnáctkou nebo pětatřicítkou je proto velice průměrná, ale s 18­-55 je nečekaně rychlá a přesná, protože to už je objektiv dělaný s úplně jinými záměry než počáteční pevná skla. Dvojitý lineární motor je opravdu hodně rychlý, plus optická kvalita je nadstandartní a stabilizace je opravdu překvapivě účinná ­- Fuji skla na rozdíl od většiny konkurence těží stejně jako těla z firmwarových upgradů, a třeba zrovna na ostření a účinnosti stabilizace se to dokáže projevit.
Samozřejmě X­-E1 má své slabiny, video je průměr použitelný jen na krátké ­"domácí­" klipy ­(s dost nespolehlivým ostřením, lepší je dát manuál­), AF­-C moc nefunguje a je lepší si na pohyblivý cíl předostřit, ale kvalita zpracování a výstup pořád stojí za to, zvlášť ve spojením s moderními rychlými objektivy jako 18­-55. A hodně člověk i odpustí, třeba ten hledáček je tak jasný a velký, že člověk za chvilku ani nevnímá pomalé obnovování.
A to zaostávání v ostatních parametrech u Fuji už taky není pravda, ukázalo se to už u kompaktů X100T a X30. Třicítka mě hodně překvapila zlepšenou kvalitou videa a spolehlivostí autofokusu v něm, ostří to opravdu rychle a dobře, a AF při focení je bleskový. Celkové zlepšení můžeme očekávat i u nových CSC a ve firmwarech pro starší modely, X­-T1 ho v posledním fw už potichu dostala ­(nikde to nebylo zmíněno­), z videa jako mávnutím kouzelného proutku zmizel odporný aliasing, a AF se zlepšil jak v AF­-S ­(rychlejší­) tak v AF­-C ­(přesnější, už nepulzuje v hledáčku, líp se drží cíle­). Nové modely velmi pravděpodobně konkurenci dotáhnou ještě výrazněji.
Odpovědět0  0
X­-E1 v prvotřídním stavu seženeš z druhé ruky za osm tisíc, a 18­-55 od deseti tisíc ­- všechno to je většinou ještě v záruce a jako nové, jen je to trochu složitější než prostě jít do onchodu.
Odpovědět1  0
Sakini (772) | 13.1.20159:01|***
Dobře, kresba tam je, ale stejně svítí jako přepálená ;­-)
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 12.1.201522:55|***
Dobře provedený záměr, ale ten přepal na ruce, ten teda svítí.
Odpovědět0  0
To je novinka uvedená spolu s D5500, skládací design jako nová 18­-55, a s VR II stabilizací. Pokud se zlepšil oproti předchozí verzi jako nový seťák proti předchozímu, může to být pěkný kitový základ.
Odpovědět0  0
Vůbec mě to neuklidnilo ;­-)
Odpovědět0  0
F7.0, tak to tu snad ještě nebylo, a ještě koupí od Sony tu 20megovou úchylku ­(beztak je to on­). Probíhá snad tajná soutěž o kompakt s nejděsivějšími parametry?
Odpovědět0  0
Zajímavé, netradiční, dobře provedené ­- tomu říkám foto...
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 2.1.201510:27|...
Provedení v zásadě kvalitní, trochu podexponované, ale víc bych si dával bacha na pozadí, ten obraz do toho kouše jak blázen.
Odpovědět0  0
To by ovšem vyžadovalo i nový systém objektivů pro takové CSC, v případě CaNi tedy už třetí, pro zcela nové uživatele kteří nemají starší objektivy. Pak by takový systém byl nákladnější a složitější, určitě víc než laciné zrcadlovky. A nakonec takovou míru inovace myslím nikdo z nás u těchhle dvou lídrů neočekává, ti se radši spoléhají na zajeté a inovují jen v nejnutnější míře. Takže se systematické modulární řešení moc konat nebude, bylo by to lepší ale pro výrobce ne tak ekonomicky výhodné.
Odpovědět0  0
A možností je víc, za pusu manuální Samyang 85­/1.4 nebo 35­/1.4, Loxia 35­/2 je za dvacet a optická kvalita je skvělá, bude i univerzální stabilizovaný 10x zoom, 28­/2 konvertovatelná na širočinunebo rybí oko ­- jen aby jim to všechno ale nezlomilo vaz, řada A7 je zatím unikátní mezi CSC a má výborné šance, ale kdyby se nezadařilo tak jde fotodivize Sony zřejmě ke dnu, už tak na tom v posledních letech není moc dobře, a po položených noteboocích a potácející se divizi mobilů by to byla další nezdařená Sony fantazie. Ale myslím že mají dobré šance, FF CSC je prostě unikátní a kvalita výstupu neoddiskutovatelná.
Odpovědět1  0
E­-M1 s adaptérem a 4­/3 objektivy jsem si vyzkoušel krátce před zahájením prodeje, a záleží který to je. Hlavním limitem je velikost plochy fázového ostření, která se omezuje na střed senzoru, a také to že pro 4­/3 objektivy se používá vždy fázové. Normálnější objektivy jako 50­-200 SWD nebo 12­-60 SWD jsou použitelné, a i rychlost je dobrá, ale třeba 150­/2 byla velice těžce použitelná ­(vliv má ale i jeho hmotnost oproti tělu E­-M1, je to těžký skleněný masiv­). Každopádně Olympus v budoucnosti potřebuje pokrytí fázovým ostření jako u Sony A6000, a to nejen kvůli 4­/3 objektivům. Nic proti E­-M5, dlouho to byla nedostižná legenda, ale určitě se dá vylepšovat ­- senzor, hledáček a ergonomie E­-M1 ­(wifi už je dneska prakticky jistota­) v ceně do třiceti tisíc, a bude to hit.
Low end je momentálně problematický pro všechny výrobce, naštěstí už se ukazuje že výrobci chápou že cena novinky nemůže být automaticky přehnaná, a třeba Sony A5100 nebo Olympus E­-PL7 nastoupily s velice rozumnými cenami.
Jiná story bude to co už nějakou dobu žádají uživatelé Canonů a Nikonů, tedy bezzrcadlovky s F a EF bajonety. Pentax K­-01 to ukázal v nevyzrálé podobě, kdy to nic nepřinášelo a navíc to zabíjel ten lego design. technologie pro takové bezzrcadlovky určitě je, fázové ostření na senzoru potřebuje ještě nějakou chvíli ale neustále se zlepšuje, ovšem jejich zavedení zásadně ovlivňují jisté faktory. Jednak ta technika musí být dostatečně levná aby mohla taková bezzrcadlovka nahradit odpovídající zrcadlovku ­- to ještě zatím nehrozí, pokud někdo bude chtít nahradit třeba Nikon D3300 odpovídající bezzrcadlovkou, nebude to dost pravděpodobně za stejné peníze. Za druhé ta technika musí být minimálně stejně schopná jako odpovídající zrcadlovka, protože podvýkonované bebechy už Canon i Nikon prodávají a nemůžou si dovolit další flop co bude užírat zisk. A za třetí jsme zatím stále v době zrcadlovkové, a co si budeme povídat tihle hlavní hráči nezmění svůj přístup dokud budou prodávat to co vyrábí, a dokud je realita s nouzi nepřitlačí ke zdi. Takže takové CSC s F­/EF bajonetem se stoprocentně objeví, ale ne moc brzy, momentálně kdyby je udělali bylo by to zřejmě dost problematické. Dřív se objeví zřejmě pokročilý Canon EOS M s hledáčkem, který může využít 20 MPx senzor s Dual Pixel AF, ovšem když vidíme závratnou rychlost vývoje u těchto dvou gigantů, optimismus moc na místě není ­(když Canonu trval 7D II tak dlouho, a Nikon potřeboval pět let na takový bazmek jako je Df­).
Odpovědět0  0
No přece ten který každý zrovna používá, nebo by používat chtěl ;­-­) Byl by to takový průřez vlastnictvím CSC u zdejších čtenářů.

M4­/3 je jednoznačně nejpropracovanější a nejlepší co se týče výběru optiky i těl, jen když se podíváme na těla od různých výrobců je zřejmý zvláštní vývoj. Panasonic se začíná chovat jako Fujifilm ­(jejich partnerství se zřejmě projevuje­) a viditelně se koncentruje na prémiovější těla s větší cenou ale i přidanou hodnotou. Žádný nový GF ani G, zato GH4 a pilování série GM jako velkého foťáku v minibalení. Stejně tak uvádění extrémně drahých skvělých objektivů jako Leica 42.5­/1.2... Strategie to může být dobrá, ale vzhedem k docela těžké finanční situaci fotodivize Panasonic to pro ně může být dost těžké.
Olympus dělá kvalitní slušná těla, ale trochu v posledních letech zamrzl a potřebuje udělat krok vpřed ­- nástupce E­-M5 na začátku roku snad přinese nový senzor a pokročilé technologie ­(ale spíš bych tipoval na senzor E­-M1 s hybridním AF v ekonomičtějším těle­). E­-M10 je pěkný levnější refresh E­-M5, E­-PL7 vyloženě přebalená E­-PL5­/6. M4­/3 těla jsou momentálně na vysoké úrovni, ale ostatní CSC výrobci tlačí na pilu a bude třeba aby se oba výrobci přizpůsobili. Osobně jsem doufal že Kodak S­-1 bude zajímavou a levnou alternativou k PENům jako náhrada levných kompaktů, s možností použití spousty m4­/3 objektivů na rozumném těle, ale je to dražší než origo Olympusy.
Samsung to dost tlačí a už to začíná k něčemu vypadat, ale s NX1 se dost rozjeli a přeskočili řadu objektivů. Pro DSLR profesionály to ještě nějakou dobu nebude zajímavý systém kvůli množství optiky, a pro stávající Samsungisty jsou jak NX tak profi zoomy docela děsivý cenový skok, takže bude trvat než se ta nejnovější generace aspoň trochu uchytí. Ale Samsung to má z čeho platit a v pohodě může počkat a táhnout to i se ztrátou, takže se možná jednou dočkáme většího rozšíření top modelů Samsung.
Sony je v kategorii CSC vůbec nejaktivnější, i když s E­-mountem ­(APS­-C­) je dodnes trochu schizofrenní a poslední slučování řad ukazuje nové priority ­- v A6000 se jim podařilo implementovat působivý senzor a AF, blížící se A7000, pokud dostane větší celkový výkon a hledáček může to být hodně slibný stroj. Trochu problém je ale dodnes optika ­- slabší pancaky jako 16 mm, dost slabý setový powerzoom okolo kterého člověk neproklouzne pokud kupuje APS­-C tělo, dodnes jen jediný cropový teleobjektiv 55­-210, hodně drahý 16­-70­/4, jen nějaké ty pevné objektivy to zachraňují. Samozřejmě je možné použít FE objektivy, ale to už je cenově opravdu přitažené za vlasy.
FF A7 řada ­(a vyšší A9 která bude určitě dražší­), to je prostě fullframe se všemi dopady, takže ceny jsou jaké jsou a i když nemají zrcátko, zase je budou kupovat fotografové na vyšším levelu. Ono to na FF je ještě cenově docela rozumné ve srovnání s CaNikonem, samozřejmě možnosti jsou proti DSLR jiné. Objektivů bude hodně přibývat, tam nebude takový problém.
Pentaxy Q jsou stylové plácnutí do vody, výborně se prodávají ty barevné variace v Asii, ale v reálu jsou to opravdu malé kompakty. Největší slabinou jsou objektivy, které vzhledem k velikosti senzoru nejsou nijak extra světelné a opticky maximálně průměrné, mohl jsem si zkusit sice jen dva ale vůbec mě nepřesvědčily. K­-01 pak zřetelně ukázal jak dopadne CSC na bázi DSLR bajonetu ­- velký jako zrcadlovka, dražší, bez hledáčku a rychlého ostření, prostě flop protože stejně tak se dala koupit zrcadlovka Pentax a fotit přes live view. Proto se Nikon a Canon nehrnou do CSC se zrcadlovkovými bajonety, pokud nebude technologie umožňovat postavit takový foťák se stejným výkonem jako odpovídající DSLR nemá cenu se do toho pouštět.
Nikon 1 má docela dost objektivů, ale momentálně se už nějakou dobu nevyvíjí a spíš trochu skomírá ­- výstup se za celou tu dobu nepodařilo nijak výrazně zlepšit, a ta rychlost a ostření jsou pěkné ale bez vyšší úrovně obrazové kvality se hodí jen málokomu.
Fujfilm od začátku nabízí za vysokou cenu velkou přidanou hodnotu, ale prostě není pro každého a systém se u nich nestaví lehce ­(levně­). Výhodou je určitě vysoce nadprůměrná kvalita optiky, která se pohybuje do třiceti tisíc za kus a jsou to samá brilantní světelná skla, a bohaté vylepšování firmwary ­- ten pro X­-T1, který přijde 18. prosince, obsahuje 21 mnohdy zásadních vylepšení díky kterým půjde vlastně stáhnout zdarma nový foťák ­(závěrka 1­/32000 pro světelné objektivy, reálný hledáček, instatní MF override pro všechny objektivy bez přepínání, měřící bod spřažený se zaostřovacím, manuální ovládání videa apod.­). To je protiklad třeba k Sony které FW vydává minimálně, radši prodá nový HW.
Canon má EOS­-M do počtu, aby nebyl jediný kdo nemůže nabídnout CSC, slibuje do budoucna nové modely i s hledáčkem a fázovým ostření, ale kdo ví... Výhodou může být díky redukci kompatibilta se všemi objektivy Canon, takový výběr pak nemá žádný jiný systém.

Rozhodnout který systém je nejlepší není vůbec jednoduché, ale co se dá jistě říct je které systémy to určitě nejsou.
Odpovědět3  0
Sakini (772) | 18.11.20147:00|Nikol
Dobrý začátek, barevně zajímavá kombinace, jen osvětlení potřebuje vychytat, stín vlevo na zdi to dost ruší.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 18.11.20146:57|dsc 0133n
Trochu nevýrazné bez skutečné černé, nebál bych se kontrastnější černobílé, nebo nějaký barevný tón by nebyl špatný.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 2.11.201421:45|warp pohon
Trochu stáhnout expozici, jasy, přidat vibranci, poladit modrou ­- namátkou třeba takhle ­[url­]http:­/­/uloz.to­/xphofQX8­/bgy­-1499­-2­-original­-jpg­[­/url­] ­(dovolil jsem si do toho narychlo jemně sáhnout­).
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 2.11.201421:17|warp pohon
Nebál bych se přitvrdit s kontrastem a dát tomu kosmický nádech.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 2.11.201421:16|Trojský most
Třeba zakryje ty protočené miliardy ­- ale foto pěkné, možná kompozica by ještě šla poladit, ale je to vděčný objekt.
Odpovědět0  0
To by ještě chtělo zaklepat na ty správná vrátka, kdyby šlo poňouknout zastoupení značek aby Digimanii pujčily své nejzajímavější modely tak by tady bylo hned živo, ale kde nic není ani smrt nebere. Pak už by zbylo jen půjčovat vlastní techniku, ale vzhledem k tomu jak dlouho Milan recenzuje jeden model, asi by se nenašel nikdo kdo by se na tak dlouho chtěl odloučit od svého stroje. Tak ale něco se na nás chystá, pro mě je třeba zajímavá každá zdejší recenze, už proto že podobně kvalitní aby na českém internetu člověk pohledal.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 24.10.201410:18|Nicol
[QUOTE=Tereza Photo­]V čem konkrétně? Pokud myslíte pozadí zvýrazněná je jen červená. Pozadí je jinak netknuté.­[­/QUOTE­] No právě, je to hodně oddělené jako by pozadí bylo uměle dosazené. A oči jsou trochu moc prosvětlené, mírně tmavější by nepůsobily tak nepatřičně, když zbytek je osvětlený realisticky.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 23.10.201423:41|Nicol
Příliš, prespříliš drastické dotažení posprocesem...
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 16.10.201418:24|Míša
Nebál bych se trošku jiné pozice nebo mírně větší clony, obě oči ostré by byly fajn.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 16.10.201418:23|Nicol
Cit pro kompzici tam určitě je, a barevná úprava dobře umírňuje určité nedokonalosti. Sice trochu mainstream, ale tak každý nemusí vymyslet něco radikálního. Jen tu umělou mlhu bych příště nechal mimo, akorát tak ruší.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 12.10.201423:08|Hvězdy
Slušný pokus, měl jsi štěstí na čistou oblohu.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 1.10.20147:37|spokojená
Velice rafinovaný výběr místa, který umožnil ten specifický vzhled a oddělení prostoru i s normálním seťákem ­- a pak že se nedá dělat portrét na 18 mm...
Odpovědět0  0
Naprosto totožný není vlastně ani vzhled, Leica má v tomto případě jinak tvarované tělo a svá typická tlačítka místo kulatých Panasonických. Určitý rozdíl by měl být i v obrazovém pojetí, protože Leica používá vlastní verzi firmwaru která se liší například v barvách. O ten rozdíl vlastně ani není tak velký, mělo by to být necelých šest tisíc, a v tomto případě to navíc bude i technický zajímavý přístroj na rozdíl třeba od rebrandovaných ultrazoomů.
Odpovědět1  0
Velmi pravděpodobně je to ten samý.
Odpovědět0  0
Při tom jak Panasonic momentálně překopává své řady a zaměření, nic není jisté a nedivil bych se kdyby LF1 nepokračoval. To spíš LX7 dostane nástupce, který by mohl mít i nějaký menší hledáček ­- LX100 ho určitě nezastupuje. Tak jako jsou zatím stopnuté řady G a GF, může se to stát i u každé další třídy Panasonicu. Samotná koncepce LF1 nebyla špatná, ale nijak extra konkurenceschopná se svou rychle padající světelností a podprůměrným hledáčkem, a dnes je to na trhu ještě mnohem dravější.
Odpovědět0  0
Zkus za tím naopak vidět vypočítavost, Canon jsem ochotný podezřívat z lecčeho ale striktně marketingové myšlení mají snad vůbec nejvýraznější ze všech výrobců. Tohle je určitý protipól k RX100 M3 ­(se staršími verzemi bych ho přímo nesrovnával­), bez hledáčku ale s dotykáčem, 1­/2000 má i Sony, ovládání bude velmi pravděpodobně stravitelnější a logičtější, ve srovnání velikosti jsou na tom oba stejně, a sáňky u M3 taky nenajdete. Výdrž aku myslím bude lepší než papírová hodnota, o rychlost bych se tentokrát vzhledem k DIGIC 6 neobával, k tomu má Canon delší objektiv, a bude levnější ­- celá jeho idea jasně míří proti M3, které hodlá vyfouknout část prodejů. Ten hledáček si tak extra nevelebte, sice je dobrý a praktický, ale zase tak často ho nevyužijete ­- sám ho používám maximálně 10% času, na většinu věcí je zbytečné si to mačkat ke tváři.
Canon dlouhodobě své produkty vytváří tak aby zapadaly do jejich systému produktů, G7X přece není jejich top kompakt ­- chcete hledáček a sáňky? G1X Mk.2 je k dispozici. To že své výtvory schválně neladí na maximum aby byl vždy důvod k upgradu nebo jiné volbě, se nám smrtelníkům nemusí líbit ale tenhle marketingový přístup evidentně funguje a Canon jen kvete. Někdo prudce vyvíjí ­(Sony, Fujifilm­), a někdo to nemá zapotřebí protože mu to nese samo. I to je způsob jak fungovat, a nemyslím že zrovna G7X je nějaký fail ­(kdyby se o to pokusili s čistě vlastních zdrojů tak by to asi nebylo extra disko­), bude to výrazně levnější varianta k RX100M3 a pokud nepohnojí zpracování obrazu tak se to bude dost prodávat.

Vůbec bych se nedivil kdyby se tenhle senzor najednou objevil i u Nikonu, ten stejně ze Sony senzorů žije ­- když už ho používá Panasonic­/Leica ­(už je i klon FZ1000 pod značkou Leicy­) a koupit ho mají i další výrobci.
Odpovědět2  0
Kontrastní + fázový pro pohyblivé objekty, takže hybridní.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 4.9.201422:06|Ptačí úlet
Víc než zajímavé ;­-)
Odpovědět0  0
U LX8 bych o tom nepochyboval, s Nikonem bych si nebyl tak úplně jistý že to bude něco extra, pokud to bude ­- pak by tam přistál nějaký senzor od Aptiny z Nikonu 1, a to nutně nemusí být výhra.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 26.8.201416:07|V ráji
Barevně zatím nejpříjemnější.
Odpovědět0  0
NEX­-3N jsem nějaký týden používal, žádný zázrak ale fotit se s ním dalo ­(víc mi vadil ten mizerný displej­), samozřejmě pětky jsou na tom o dost líp. Ten nový senzor v A5100 určitě není proto že by typickému uživateli byla A5000 málo ­(ten ty rozdíly většinou ani nepozná­) ­- troufl bych si tvrdit že jde v první řadě o upíchnutí nového senzoru do co nejvíc foťáků, aby se mohl vyrábět v dostatečném počtu a jeho cena ­(kterou rozsah produkce ovlivňuje­) byla na rozumné úrovni. V podstatě zásadní rozdíly mezi těmi typy nejsou, mimo aplikaci nového senzoru ­- lepší displej je spíš kosmetika bez zásadního vlivu na náklady, rychlejší sériové snímání jde ruku v ruce s novým senzorem, a přidat nový kodek pro video je věc softwarová. Ostatně takové senzorové sjednocení je vidět u všech výrobců, stejně jako to markentingově motivované omezování ovládání ­(úplně vzorově Nikon s jednotným APS­-C senzorem pro všechny zrcadlovky a zdánlivě nesmyslně osekaným ovládání levných modelů­). Sony tohle jen umí ještě o něco chaotičtěji než ostatní.
Jedno ale je ze současného vývoje Sony produktů poznat velice dobře ­- 20 MPx APS­-C senzor zřejmě nesplnil očekávání a jde evidentně od válu.
Odpovědět0  0
A6000 má BIONZ X, který to dá úplně bez problémů. Pokud k takovému upgradu nedojde, bude to v první řadě marketingová motivace.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 18.8.201422:34|Hrdinný obránce
Byl jsem na straně Brňáků nad bránou, když Švédi v sobotu zase nedobyli Špilberk, a tenhle pohled se vyloženě nabízel ­(dým je od explozivních sudů, polystyrenové ­"balvany­" létaly až těm vzadu nad hlavu­).
Odpovědět0  0
Tak to určitě není náhrada téhle řady, jako náhrada trojkové řady už je to jiná. Bohužel NEXy se staly obětí velkého slučování do dvou řad, kdo byl zvyklý na pětky tomu zbývá jedině A6000 pokud nechce být ochuzený o to co měl dřív. Ale oproti A5000 je to dost rozdíl, a až klesne klasicky po určité době cena bude to hodně zajímavé, ten 24 MPx senzor je poměrně lepší než předchozí 20MPx. Navíc schopnější ostření, lepší displej, a na tom videu ta kvalita bude skutečně poznat ­- samozřejmě pro pokročilé uživatele to není, už jen kvůli absenci hotshoe a slabší ergonomii ­(moc by se mi nechtělo na tomhle používat větší manuální objektivy přes redukci­), ale pro běžného konzumenta to bude dost mocný nástroj na běžné foto, ani ten miniblesk nebude potřebovat. Je to trochu zvláštní, ale cílení Sony je docela pochopitelné.
Odpovědět2  0
Můžu jen doporučit, oproti původní verzi výrazné zlepšení, a zatím jsem nenašel žádnou zásadní závadu.
Odpovědět0  0
No nikdo neodolá ;­-)
Odpovědět0  0
Tak tenhle CSC jsem opravdu nečekal, překvapivé a zajímavé. Chtělo by to konečně nový senzor, a rychleji ladit ty nevychytávky co se jim tam pořád pletou, ale kolem dokola je to solidní pokrok a pro majitele Samsungů konečně možnost rozumného upgradu. Ještě rok dva a mohli by se obejít bez zásadních chyb ­- je to sice docela okrajová značka, nemají nejlepší technologii, ale kdo měl možnost nějakou dobu s jejich CSC fotit určitě uzná že se s tím dá dost dobře pracovat, a objektivy mají víc než dobré. Jen tak dál...
Odpovědět1  0
Naštěstí Ricoh není nějaký okresní přebor, jak by se mohlo zdát. V hlavním byznysu, tiskových a softwarových řešeních, jsou leader a neustále rostou, takže fotodivizi můžou podepřít opravdu důkladně a ke sým foťákům mají spíš citový než pragmatický přístup. Navíc jejich přístroje jsou často zajímavé, s neobvyklými funkcemi a v určitých krajích světa dost oblíbené. Dokonce to vypadá že by mohl být nový GXR, to byla ne uplně dotažená ale zajímavá koncepce kompaktu s výměnnými objektivy ­(některé moduly byly slabota, ale třeba A12 byl schopný parádních fotek­). Pro Pentax je jen dobře, že se dostal pod tyhle křídla, i když postupně splyne a nedivil bych se kdyby za nějaký rok i zrcadlovky měly na sobě nápis Ricoh. Hoya z Pentaxu hlavně využívala informace pro vlastní potřeby a mimo dotažení K­-5 do série se prakticky nic nedělo. Takhle možná má Pentax aspoň nějakou budoucnost.
Odpovědět0  0
Tak Konica Minolta v kancelářské technice jela dlouhodobě, to by jejich hlavní byznys a fotografická technika byla dalo by se říct vedlejším produktem. Předání fotodivize Sony proběhlo plánovaně a spořádaně, a ještě nějakou dobu se KM podílela na vývoji už pod značkou Sony, a to jak těl tak objektivů ­(ostatně různé návrhy optiky si dávají patentovat dodnes, takže know­-how tam evidentně pořád je­).
Odpovědět0  0
Tak on si za to Kodak dost mohl sám, s digitální technologií začali jako první, a strach z ohrožení vlastního filmového byznysu je vedl k váhání a zaspání doby ­(tradicionalismus a sebejistota je připravily o pozici světové jedničky, když podcenili Fujifilm a ten je začal válcovat na domácí půdě­). V okamžiku hrozícího bankrotu už pak bylo odvržení fotodivize jen logické, otázka je jestli je zachrání jejich nový byznys s kancelářskou technikou. JK Imaging se jen chytil příležitosti získat značku se slavným jménem, do té doby dělali foťáky pod logem GE ­(ano, jako General Electric­) což přece jen není tak zvučné. A v téhle záhadné branži nejsou sami, Sakar International vlastní zvučných jmen několik ­- mimo Polaroidu a Vivitaru jsou i jedním z uživatelů jména Kodak, protože ti v posledních letech prodávali licenci na značku kdekomu.

Ty největší a nejmocnější firmy dneška skoro nikdo mimo jejich branži nezná ­- kdo ví třeba co je to Koch Industries? Nikomu to většinou nic neříká, a přitom je to jedna z nejvlivnějších a nejmocnějších konglomerací v Americe a ve světě, působící v nějrůznějších průmyslových odvětvích po celém světě. Ani netušíme jaké jsou průmyslové provázance mezi známými a neznámými výrobci.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 23.7.201412:44|M+K II
S šestapadesátkou spokojenost? Je to jeden z mých aspirantů v nákupním seznamu, tak mě to hned zaujalo. Vidím že ostrost je odpovídající, bokeh bych asi čekal jemnější ale na 1.2 to zřejmě bude odpovídat.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 15.7.201414:58|,je to tam.
A jakou má radost, i bez FF.
Odpovědět0  0
Něco nového, ty barvy jsou až nečekané ;­-)
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 30.6.201413:48|Low Key
Tak takhle vypadá nuda? ;­-)
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 25.6.201413:57|Očekávající
[QUOTE=Mirek V.­]Vypadá to dost dobře :thumb­[­/QUOTE­]Díky, od znalce to potěší ;­-)
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 25.6.20141:34|Očekávající
[QUOTE=GuBa­]To děvče bude mít kluka.­[­/QUOTE­]Už to tak vypadá ;­-)
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 25.6.20141:33|Očekávající
[QUOTE=Pavel Olivík­]...nevím co si dělal s tou fotografií všechno,ale vypadá to velice dobře...pro mě hodná dobrá práce...++­[­/QUOTE­]Díky, taková pochvala opravdu potěší ­- zajímavé je že nebylo třeba nic moc dělat, vlastně jen lokální stažení mírného přepalu na pleti a zvýraznění barvy očí, zbytek zařídil ­(pozor reklama :­-­) ­) barevný profil Velvia od Fuji, odpolední slunce v poli a optika pana Zeisse. Sám jsem se divil jak málo bylo třeba doladit, třeba na barvu a kontrast už ani nemůžu sahat protože by to okamžitě bylo jak abstraktní kresba.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 12.6.201423:02|Trochu bouřmo
Jo pravá Jižní Morava ­- tady se to hodně zlepšilo a teploty už jsou na normálu.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 12.6.201420:30|Trochu bouřmo
No Brno to taky dokonale obkroužilo a nepadla ani kapka, ale bléskalo se jak na Českých lvech ;­-)
Odpovědět0  0
Dík, holt kinofilm je kinofilm, a Ilford má takovou pěknou povahu.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 9.6.201414:30|Kde to je?
Tož v Telči je pěkně.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 6.6.201411:26|Pekelný kotel
Barevně velice vydařené, ta romantika ;­-)
Odpovědět0  0
Tak jak vidíš své šance v soutěži? Nemohl jsem si nevšimnout že je mezi přihlášenými.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 29.5.201421:56|modelka
Je to tak ­- a i když jsou dneska ­"vytažené­" oči v módě, co je moc to je moc. Tvář je přežehlená rozumně, v rámci zdravého rozumu ­(i když to osobně vůbec nemusím­), ale ty oči tam dost řvou a ta svítící ruka se zbytkem taky dost kontrastuje. Myslím že ten dobrý základ snímku jde upravit citlivěji.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 29.5.201421:49|Silva
Ta ruka je ok ­- to se to fotí, s takovýma očima ;­-­) radost pohledět.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 29.5.201421:47|dsc0306a
Fotogenická a zajímavá tvář, ta určitě umí tisíc a jeden zajímavých výrazů ­- stačí jen je využít.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 29.5.201421:46|6elis
Světlo je vzorné, zpracování schopné, jen to zabíjí ten prázdný pohled očí. Kdyby se úkosem koukla do objektivu, hned by to působilo jinak ­- nebo by alespoň pomohlo softwarově ty oči oživit, i třeba nějakou ­"hloupou­" hvězdičkou. Jinak kvalitní práce.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 28.5.201421:03|vzpomínání
To je aspoň změna, příjemný styl.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 27.5.20149:13|Nadsvětelná
Jako Brňák si to taky můžeš zkusit ;­-)
Odpovědět0  0
No normálně mi z toho cuká oko, jestli Fuji X30 nebude nějaká technologická pecka tak tohle je můj příští kompakt ­"sebou­".
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 4.5.201421:02|Fešák
Musíš nastavit kratší závěrku :­-)
Odpovědět0  0
Vizuálně jednoznačně přitahující, po chvíli začíná hypnotický efekt.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 27.4.201412:23|Ford Bronco 1967
Velice podařené, opravdu působí reálně.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 22.4.201414:40|odpočinková
Není, to bych řekl ­"už poznám to jedno samé­" :­-­) a mít svůj vlastní rozpoznatelný styl není na škodu.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 22.4.201410:50|odpočinková
Jako Pababi i ty už máš svůj ­"touch­" a fotky jsou rozeznatelné hned z náhledu ;­-)
Odpovědět0  0
Deset minut.
Odpovědět0  0
Ani ne, mohla by být trochu kontrastnější ale generálně je to dobrý výsledek.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 4.4.201415:55|Na Marsu.
Působivé.
Odpovědět0  0
Tvůj rukopis už ve fotkách poznám jen z náhledu ;­-)
Odpovědět0  0
Pěkné, pěkné, a počasí nádherně vyšlo ­- škoda že mi nevyšel čas.
Odpovědět0  0
To byla ta akce na Veveří?
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 1.4.201412:18|Anna
Příliš jednostranně tmavé, škoda.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 1.4.201412:14|Anna
Vyvážené nasvětlení tomu dává něco navíc, dobré.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 1.4.201412:13|Anna
Pěkná variace, všechno akorát.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 1.4.20147:59|Nadsvětelná
Ď ­- měl jsem radost když jsem viděl výsledek.
Odpovědět0  0
Ovšem profi segment mají prostě nejlíp zmáknutý, tam jim kromě Nikonu nikdo nemůže konkurovat. Ty masovky ­"tam dole­" by mohly být lepší, ale jak to vypadá zatím nemusí...
Odpovědět0  0
Se zrcadlovkami je to relativní, na některé akci je absolutní převaha Canonů, a někde už převažují Nikony. Ty ostatně v poslední době zdá se jedou víc podle zastoupení mezi turisty, ale nejlevnější Canony vždycky jely bez problémů. U nás tak opovrhovaný EOS M se hlavně v Asii dost slušně prodával, což ostatně dokazuje i uvedení nástupce M2 zatím jen pro trhy na kterých to má cenu. A zatím neotřesitelná profi základna zajišťuje jménu Canon neodolatelný zvuk, přece jen kdo by nechtěl mít tu značku s kterou se fotí na olympiádě, a ty bílé objektivy to je známka punku ;­-­) Svou roli sehrává setrvačnost a zvučné jméno, pak se leccos promine, navíc marketingově to mají výborně zmáknuté. Třeba všeobecně zažitý názor, že pokud se točí na zrcadlovku pak jedině na Canon ­- například na Barrandově se natáčí momentálně na Nikony D4, a filmaři říkají že lepší výstup zatím z ničeho neviděli. Ale málokdo ví že něco může být jinak, a většinové zažité názory budou ještě dlouho přežívat. Je to tak trochu jako s VW Golfem: první a druhá generace se staly kultovními, modernější generace už jsou ­"pouze­" vysoce kvalitní auta nižší střední třídy, ale dodnes je dost lidí kteří mají pocit že s novým Golfem si kupují kultovní symbol ­(a nebo na čtverkový Golf s dýchavičnou 1.4 nacpou dvacítkové papuče, narazí dvojitý kanón na výfuk, zahladí kastli a tváří se jak američtí gangsteři­).

Prodat často průměrné zboží a přitom být jednička, to chce umět v tom chodit.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 31.3.201420:34|Nadsvětelná
Úprava tomu ještě přidala, ale to místo je už samo dost dobré na dlouhou expozici.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 31.3.201420:33|Barokní most
Hodně zajímavá křivka ;­-)
Odpovědět0  0
Však taky nikdo neříká, že to Pentax dělá špatně ;­-­) jen jsem hodnotil schopnost inovace. To že zrcadlovky od Pentaxu jsou nadstandartně vybavené a kvalitní je všeobecně známé ­- a stejně tak to že stojí a padá se zrcadlovkami, a nemá žádnou alternativu která by to utáhla kdyby zrcadlovky padly. Q jsou pouze kompakty, levné kompakty jdou generálně do kytek u všech značek, K­-01 se absolutně neprosadil protože to je jen zrcadlovka obraná o hledáček se zrcátkem, a jejich středoformát to sám neutáhne. Jednou by jim to mohlo srazit vaz, a byla by to škoda protože by se vytratila značka která je aspoň nějak jiná, naštěstí se dostali do rukou Ricohu který to myslí vážně. Sám jsem určitou dobu měl K­-x, takže k Pentaxu určitě nemám špatný vztah ;­-)
Odpovědět1  0
Sakini (772) | 28.3.201414:55|Lenka IV
Trošku moc velký detail, a trošku moc nasvícené na mé gusto, ale generálně dobrá fotka.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 28.3.201414:53|Lenka V
Trochu moc splývají vlasy s pozadím, chtělo by je to odpíchnout. A trošku větší hloubka ostrosti taky mohla být. Ale celkově ok.
Odpovědět0  0
Ale čím to pak je, že jsou tak dlouho No.1? Jedno jsou emotivní pocity, druhé prodejní úspěchy ­- a v obchodu takového rozsahu se prostě na city nehraje. Navíc ne všechny Canony jsou průměrné, v profi zrcadlovkách jsou nejdál, objektivy mají často působivé, a pokročilejší kompakty nejsou vůbec špatné. I z toho zatroleného EOS M se po pár firmwarech stal nějak použitelný foťák, i když to principielně není ta správná cesta. Nikdo není bez chyby, ale určitě se nedá říct že by to Canon dělal špatně. To že se nedostatek invence nelíbí někomu kdo se v tom víc vyzná ­(mě se ta zatuhlost taky nelíbí­), je jen pocitovka která se zákazníků značky evidentně nijak nedotkla. A Canon tu s námi bude ještě velmi dlouho...
Ostatně není to jediná značka která spíš přešlapuje na místě, Nikon taky není zrovna inovátor roku, a Pentax nemít K­-3 tak všechno má už roky obšlehávané dokola. A v protikladu je Sony, které se nadšeně vrhá do nových projektů a technologií, neustále vydává nějaké opravdu originální novinky, ale pak ty nové větve zanedbává nebo přímo opouští a dělá v tom svým zákazníkům často guláš. Zásadní je konečný hospodářský výsledek, a Canon evidentně ví jak na to.
Odpovědět1  0
Sakini (772) | 27.3.201415:36|Probuzení...
Tak toho asi vážně neznám ;­-­) ale od amatérských začátku ses už opravdu vzdálila.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 27.3.20148:29|Probuzení...
Hmmm, ty tóny a to nasvětlení, respekt.
Odpovědět0  0
Dámy na kolejích ­- to bude nakonec celá třída vyšší dívčí :­-)
Odpovědět0  0
No, v téhle vrcholné třídě to je spíš určité dotažení se. D4 je sice lepší oproti Canonu Mark X v šumu a výdrži akumulátorů, ale Canon ho dlouhodobě překonává autofokusem a celkovými výkony, v téhle třídě to není jako u APS­-C. Pokud bych si měl vybrat top pro zrcadlovku na opravdu náročnou práci, pořád ještě bych si vybral Canon, i kdyby to znamenalo nákup nových objektivů. Uvidí se jaká budou vylepšení, ale mám pocit že většinu stejně nejvíc bude zajímat jestli je pryč pověstný zelený nádech zobrazení :­-­) Ale D4s taky určitě bude moc pěkná mašinka.
Odpovědět1  0
Barvy dobré, jen trochu bledé ­- pleť by mohla být živější, ale to je jen okem, jinak ok.
Odpovědět0  0
Příjemný tón na tuhle dobu.
Odpovědět0  0
[QUOTE=alimandr­]je to vekom? :­)­)­[­/QUOTE­]Tím to nebude.
Odpovědět0  0
Tak to je hned jiná, naprosto pochopitelné a logické, tak se to prostě dělá. A že novináři přeženou a překroutí co se dá je stará známá věc. Dobré vysvětlení, to zatím nikdo otevřeně neřekl.
Odpovědět0  0