Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Cejpatka (2)
Symbol zaostalosti, neboli spíše primitivismu je tady to rejpání tvoje a mrzkého amatéra...
Odpovědět1  1
Co to je nějaké hacknutí, buďme vůbec rádi, že nám naším fotoaparátem neškube objektiv s tradičním USM motorkem od Canonu, a to až tak moc, že pak znatelně více cítíme jeho jednotlivé kroky! ... viz poslední zdejší neuvěřitelná recenze. :D A nebo takové agresivní lítání expozice o 5 ­(slovy pět­) EV sem a tam při kontinuálním ostření na strom a trávu pod ním, což u Canonu nelze bloknout namáčknutím! ... viz stejný odstavec v oné slovutné recenzi. :O
Odpovědět1  2
Ani náhodou! Skoro samý seťák typu 18­-55, apod. :D A pak se nelze divit, že příště jim bude stačit mobil s ekv. ohniskem cca 28mm...
Odpovědět3  0
Tak zrovna dnes jsem si občas všímal, kdo s čím a jak fotí v ZOO ­(3.dle návštěvnosti v ČR­) a přes displej nefotil s foťákem nikdo... ale s mobilem samozřejmě u těch 99% ostatních všichni. Ono to spíš ale nebude tak, že kdo doteď používá mobil, tak bude chtít někdy přejít na D3xxx či CSC bez hledáčku, ale naopak... ten kdo má­/měl nějakou základní DSLR­/CSC se seťákem, tak příště to do ZOO i jinam nepotáhne a bude vše patlat mobilem...
Odpovědět1  0
Fotky velmi vysoké kvality tento přístroj rozhodně vytvořit nedokáže.
Odpovědět6  8
Nechce tu snad někdo tvrdit, že množství světla, které dopadne na 1 pixel snímače v mobilu při světelnosti f1,8 je stejné jako na 1 pixel FF snímače opět při f1,8?
Odpovědět1  0
Tady je někdo mimo i v matematice... Když si FF objektiv 28­-80­/2,8 nasadíš na m4­/3 tělo, budeš mít obraz ­(nikoliv jen expozici, ale i hloubku ostrosti­) odpovídající objektivu 56­-160­/5,6 na FF... a část světla ti objektiv promítne mimo snímač a zůstane tak nevyužita.
Odpovědět1  0
No právě... na větší ploše máš těch bodů více, jsou větší, máš více informací, vyšší rozlišení, vyšší dynamický rozsah, menší šum a také f2,8 na větším snímači dá jinou ­(menší­) hloubku ostrosti než na tom menším.
Odpovědět2  0
"Mlsný amatér­" podobně hulvátsky vystupuje také např. na digiaréně pod nickem ­"fotič­" příp. ­"krakonoš­" a tam se pochlubil svou galerií na mujolympus.cz ... https:­/­/www.mujolympus.cz­/fotografove­/158209­/jiri­-fridrich :D
Odpovědět2  0
Ne nesmyslnou otázku nejde odpovědět...
Odpovědět2  0
Vždyť jsem to právě TEĎ napsal a psal jsem to už 23.5.2019 v 11:31. Ty vidíš při živém fotografování v EVF hledáčku hotový snímek s 15 EV dyn. rozsahem? Já tedy ne.
Odpovědět2  0
Pokud někdo trpí šeroslepostí, tak jistě.
Odpovědět1  0
Tady někdo nechápe ­(nebo spíše nechce přiznat, jaký že to nesmysl napsal­), že je podstatný rozdíl mezí tím, když se porovnává pohled na hotovou již editovanou HDR fotografii na monitoru ­(vytvořenou nejlépe ze 3 snímků v expozičním bracketingu­) a pohled do EVF při samotném focení.
Odpovědět2  0
Tak to je skvělé, když je v EVF několik set obrázků za sekundu, tak můžu mít i TĚCH STEJNÝCH několik set obrázků za sekundu pak na kartě? A co když si nastavím EVF tak, abych podle jakéhosi tajného Šurkalového ­"namapování­" viděl 15 EV v EVF. Tak to pak také bude na kartě a nemusím se babrat s postprocesem? Aj na stadionu se to bude hodit, až půjde zase busy na hokej a bude přespříliš oslněn ledovou plochou, že neuvidí na diváky ve tmě... :D
Odpovědět2  0
Ty brďo, ty vidíš v EVF RAW s tím nejlepším barevným profilem a s co největším rozlišením? Já myslím, že tam je vždy ta JPG patlanina....
Odpovědět3  0
15EV z RAWu ­"namapovaných­" do EVF jsem ještě neviděl
Odpovědět4  0
Aha, já to nevím, ale Šurkala je vševěd, ten to ví. Že by to tam výrobce přece mohl nějak ­"namapovat­", těch 15EV v RAWu do EVF, ale bacha nemá to žádné jméno, pššš je to tajné a nikdo to ani nikde neviděl. Takže produkce literárních patvarů zde pokračuje i nadále.
Odpovědět1  1
Aha, já to nevím, ale Šurkala je vševěd, ten to ví. Že by to tam výrobce přece mohl nějak ­"namapovat­", těch 15EV v RAWu do EVF, ale bacha nemá to jméno. Takže produkce literárních patvarů zde pokračuje i nadále.
Odpovědět1  1
Ještě než jsi začal pokládat ty své otázky, ptal jsem se tě já: ­"...Namapovat? Používá toto Šurkolovo ­­"namapování­­­" v souvislosti se zobrazováním 15 EV DR rovnou do EVF hledáčku fotoaparátu některý výrobce? A neptám se na monitor či postproces při HDR. Stačí jednoduchá odpověď ANO­­/NE. ...
Napsal jsi: NE.

Odpovědět1  0
Jestli ta tady někdo dělá zbabělé úskoky mimo, tak jsi to ty ­- viz tvé zatažení Bayerovy interpolace, což je úplně mimo téma. A teď dokonce další tvůj výmysl... kde jsem napsal a potvrdil, že se ­"...dá 15 EV zobrazit na displeji s menším DR... tedy v EVF hledáčku, o čemž začala původní debata. Nikde!
Odpovědět1  0
Tak jsme se dostali úplně někam jinam, aneb klasický Šurkalův úkrok stranou a zakecáváni. Jednou odpoví jasně NE a teď už zase, že neví jaké metody se používají...
Odpovědět0  0
Myslím, že jsem odpověděl dost jasně. Patvar, blbost, nesmysl, nepravda, výmysl apod. ve smyslu ­"namapování­" pro zobrazení 15 EV DR v EVF to je a nikdo to nepoužívá. Jen Šurkala. Ve smyslu této naší debaty jsi použil kravinu a teď se tady rozohňuješ.
Odpovědět2  1
Vždyť jsem to už psal a ty také. V jednom případě se to běžně používá, ve druhém ne. Tečka a nazdar.
Odpovědět1  0
A můžeme vidět tu fotku ze stadionu? Tuto pohádku jsem tu už někde četl, ale bez konce. Aby to nebylo jako s tím vymyšleným ­"namapováním­" 15 EV DR do EVF... :)
Odpovědět3  0
Ne. Takže to Šurkalovo ­"namapování­" v EVF nikdo nepoužívá, což právě napsal. Ale hned vzápětí napíše, že to nic nemění na tom, že to jde. Ve vztahu k EVF, o čemž se stále bavíme, je tedy použití ­"namapování­" nesmysl, ať se to Šurkalovi nebo busymu líbí nebo ne. Chytat někoho na slovíčka umíš možná skvěle, ale že si napsal blbost už nepřiznáš.
Odpovědět3  0
Tady někdo kličkuje jak zajíc... Ptal jsem se myslím jasně, takže naposled a ještě primitivněji.
Šurkala napsal: ­"....Ten čip těch 15 EV vidí, proč by ti je nemohl rovnou ukázat a namapovat do obrazu v hledáčku, když to dokážeš ty úpravou snímku v RAWu? ...
Já se ptám: Namapovat? Používá toto Šurkolovo ­"namapování­­" v souvislosti se zobrazováním 15 EV DR rovnou do EVF hledáčku fotoaparátu některý výrobce? A neptám se na monitor či postproces při HDR. Stačí jednoduchá odpověď ANO­/NE.
Odpovědět2  1
Tak ještě jednou a naposled mistře odborníku... kdo a kde používá ­"namapování­" v souvislosti se zobrazováním 15 EV DR v EVF. Já znám jen Šurkalu zde na digimanii. Z těch 5 odkazů se tohoto našeho sporu přímo netýká ani jeden, pouze jeden se týká HDR ve fotografii. Prosím, můžeš pokračovat a googlovat další odkazy...
Odpovědět3  2
O tom, že by slovo ­"namapovat z IT­" souviselo se zobrazováním 15 EV DR v EVF čtu poprvé... takže mám holt mezery a někdo jiný je tu strašně moc tajuplně chytrý...
Odpovědět3  3
Co je zase co za nesmyslné slovo? Namapovat. Tady je někdo v koncích, tak si vymýšlí patvary ... namapovat, EVF umožní odhadovat, technologie vytahovat, převádět a pak se práskne do recenze jednou podexponovaný snímek, jednou přeexponovaný, jinde je EV do plusu, tam zas do minusu a to vše přes ­"skvělé­" EVF, kde je ­"víc vidět­"...
Odpovědět4  3
Ano viděl. Bohužel, rozsah 15 EV v EVF rozhodně vidět nejde. A také jsem ještě neviděl EVF, který by zobrazil fotku tak, jak kvalitní zkalibrovaný monitor. ­"Prosvětlovací technologie­", které rozšiřují DR z jednoho snímku, takový rozsah nepoberou a HDR z více snímků se zase provádí až po vyfocení. U scény s takto vysokým DR v EVF rozhodně nevidím, co je nalevo i co napravo současně, tak jako v OVF. Pokud vím, jak u mého fotoaparátu funguje měření expozice, tak oblohu na bílo s totálním přepalem určitě neexponuji. Rozdíly 1­/3 nebo 2­/3 EV u současných snímačů nejsou z hlediska šumu vůbec žádný problém a jak je vidět, tak na správně exponovanou fotku nestačí ani top EVF v poslední recenzi FF Panasonicu ­(viz podexponovaný noční snímek­) a osobně bych také u jiných snímků trochu EV korigoval, ale to je věc názoru, příp. od toho je postproces.
Odpovědět4  2
Když nechám omylem M, tak v OVF mi tam začne blikat nebo svítit indikátor expozice, a to buď doprava nebo doleva... :­) Ano přiznávám, za poslední asi 4 roky, se mi to stalo tak 2x nebo 3x a to vždy, když sem fotil v interiéru s bleskem a pak vylezl ven... Ale na to by mi ani EVF nepomohl, poněvadž u focení s bleskem bych musel vypnout náhled expozice, abych jaksi vůbec něco uvnitř viděl...
Odpovědět4  0
Ano, to jak je to v EVF moc ­"zhruba­" a to, jak pak vypadá výsledek u dvou naprosto rozdílně ­(a dle mě chybně­) exponovaných nočních fotek, to lze vidět na odkazech níže, které zůstávají bez komentáře.
Jinak u těch scén s vysokým dynamickým rozsahem v EVF vidím až tak moc ­"zhruba­", že v EVF vidím často ­"prd­" respektive, že ve stínech nevidím nic a komponuji ­"na slepo­" ­- viz příklad [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Připadá mi, že tady píše nějaký začátečník, který neví, jaké režimy měření expozice má na fotoaparátu k dispozici a jak je používat, včetně naprostých základů o tom, jak se fotí sníh či naopak uhlí... :o
Odpovědět5  2
Pardon, ale tohle může napsat je nějaký ­"cvakal­", co cvaká ­/nikoliv fotí­/ jen do JPG a né redaktor FOTO magazínu. Já si naopak myslím, že to, ­"co vidí, vyfotí a uloží fotoaparát­" se velmi často a velmi liší od toho, co vidím já vlastním zrakem. A pokud bych se měl spoléhat jen na to, co se uloží na kartu, tak nefotím vůbec.
Odpovědět5  3
No spíše zde v recenzích vidím něco jiného. Takže třeba noční snímek z Panasonicu v poslední recenzi je výrazně podexponovaný, zatímco stejná scénu u Sony je pak naopak zbytečně přeexponovaná.
https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-panasonic­-lumix­-s1r­-sebevedomy­-vstup­-do­-ff­/7801­/galerie­/nocni­-scena
https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-sony­-a5100­-postrehy­-z­-praxe­/7682­/galerie­/nocni­-scena
Odpovědět3  1
Takto zjednodušeně se to nedá říct, resp. platí to pouze pro objektivy s ohniskovou vzdáleností kratší než cca 50 mm. Tzn. všechny širokoúhlé objektivy ­(pevné i zoomy s širokým začátkem­) pro DSLR musí mít složitější optickou konstrukci ­(typu retrofokus s více skupinami čoček vč. rozptylek­), která umožňuje to, že objektiv má kratší ohniskovou vzdálenost, než je vzdálenost bajonetu od snímače ­(flange focal distance­), která je u zrcadlovek nutná kvůli vytvoření prostoru pro zrcadlo ­(viz Nikon F 46,5mm, Canon EF 44 mm vs Nikon Z 16 mm, Sony E 18 mm, Canon RF 20 mm­). Objektivy nad těch cca 50 mm jsou pak při srovnatelné konstrukci a kvalitě stejně velké a těžké jak pro DSLR, tak pro CSC.
Odpovědět0  0
Pardon, ale takto ujeté barvy ­/nebo vyvážení bílé­/ jsem už dlouho neviděl...
A není to jen jeden snímek... https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-fujifilm­-x­-t100­-postrehy­-z­-praxe­/7754­/galerie­/fujifilm­-x­-t100­-standard­-scene­-1­-big.jpg
Odpovědět1  0
Výdrž baterie uvádí výrobci zpravidla podle standardu asociace CIPA ­(Camera & Imaging Products Association­). Měření probíhá ve za těchto podmínek: výchozí nastavení přístroje, teplota 23°C, přeostření z nekonečna na nejkratší zaostřitelnou vzdálenost u každého snímku, pořízení 1 snímku každých 30 sec., u každého 2 snímku pak použití blesku. Před každým druhým snímkem se také mění ohnisková vzdálenost z nejkratší na nejdelší. Po zapnutí fotoaparátu 30 sekund počkat a poté pořídit sérii deseti snímků v intervalu 30s. Poté fotoaparát vypnout a určitou dobu nechat vypnutý.
Odpovědět3  0
Ani náhodou... vždyť současné senzory 1­/2,5­" s 12 Mpx používané v nynějších top mobilech se tomuto ­"vysněnému­" snímači velmi blíží a stejně to šumí ostošest už i na ISO 50.
Odpovědět3  0
Vyšší ISO pro lepší expozici pozadí... ano, ale to platí pouze při focení s bleskem. V exteriéru ­(viz fotky v článku­) je to zbytečné a zbytečně se snižuje dyn. rozsah.
Odpovědět5  0
Ne nestačí. A jak je vidět, někdo zde hned nadšeně jásá a oproti tomu jiní mají oprávněné pochybnosti.
Odpovědět1  0
Hodilo by se také uvést, že se vůbec nejedná o nativní objektivy pro nový bajonet, ale všechno to jsou objektivy původně navržené pro DSLR bajonet, ve kterých napevno integrovaný adaptér. Objektivy jsou tedy zbytečně větší a těžší než by musely být v případě opravdu nového optického návrhu pro bezzrcátkový bajonet.
Odpovědět2  0
No, jak který servis. Někdy a někde to tak opravdu funguje. Jindy je ale zase lepší řešit reklamaci jen přes prodejce. Např. servis neměl skladem náhr.díl a až byl, ozvali se, kurýr přístroj druhý den vyzvedl a za pět dnů bylo hotovo. Na druhou stranu, zřejmě opravou byla zapříčiněna jiná vada a ne jedna, reklamováno znovu, už přes prodejce, něco sice opraveno, jiné zase ne... a dopadlo to tak servis nedodržel 30­-ti denní lhůtu na vyřízení reklamace, což vedlo k nároku na odstoupení od kupní smlouvy.
Odpovědět0  0
Několik pevných skel nelze nikdy nahradit takovýmto ­­"zoomem­­" !!!
Odpovědět1  3
uff... je to jakési neostré i v náhledu... proč clona F19 ? Dále bych z hlediska kompozice ubral dole trávy a přidal více oblohy.
Odpovědět0  0
Bohužel opět nesouhlasím a vysvětluji to takto:
1­) Canon ve specifikacích např. u 5DmIV uvádí, že ­"...Rozsah jasu při zaostřování: EV ­-3 až +18 ­(podmínky: středový AF bod citlivý na f­/2.8...­), tak to platí pouze při použití objektivu F2,8 nebo světelnějšího a pouze při 1 středovém AF bodu. Pokud použiješ objektiv s f­/4 a horší tak při ­-3 EV nezaostříš.

- Nikon např. u D850 uvádí 99 křížových AF bodů, které využijí objektivy s f­/2, rozsah zaostřování je pak ­-4 až +20 EV pro středový křížový bod a všech ostatních 153 AF bodů podporuje rozsah od ­-3 EV.

- Citlivost AF pro pro f­/8 má Nikon různou dle typu AF modulu, levnější těla to mají opravdu jen pro 1 bod ­(D7xxx­), jiné pak 7 ­(D610­), 11 ­(D750­) nebo až 15 ­(D500, D5, D850­).

2­) Fázové AF body na snímači opravdu ­"fungují­" lépe u světelných skel s f­/1.4 než např. s f­/2.8 a horší. Kdo má bezzrcátko, jistě rád potvrdí. Viz https:­/­/www.dpreview.com­/articles­/6884391759­/sony­-alpha­-7r­-ii­-can­-match­-or­-beat­-dslr­-low­-light­-af­-performance
Odpovědět0  0
Myslím, že to je trochu jinak.
1­) Externí fázový AF modul u DSLR ­- Autofokus nevyužívá všechno světlo, které projde velmi světelnými objektivy ­(díky polopropustnému zrcátku jde větší část světla do hledáčku­), takže to není tak jak píšeš, že by se při ostření nastavovala clona na f­/2.8 u velmi světelných objektivů, ale světlo, které dokáže AF využít odpovídá cloně cca f­/2.8. Světelnější objektivy např. f­/1.4, f­/1.8 jsou tedy i při ostření vždy plně odcloněné a clona ­(pokud je zacloněno­) se nastavuje až při expozici. Fázový posun nedělá clona objektivu, ale čočky AF modulu.
Z hlediska citlivosti autofokusu při velmi slabém světle je tedy úplně jedno, jestli je použitý objektiv f­/1.2, f­/1.8 nebo f­/2.8. Až u méně světelných skel ­(f­/4, f­/5.6­) se citlivost AF zhoršuje, hlavně u krajních AF bodů.
http:­/­/www.clarkvision.com­/articles­/understanding.autofocus­/autofocus.infocus­-phasedetectzone.f28.gif
http:­/­/edgar­-bonet.org­/misc­/entrance­-pupil.jpg

Při použití telekonvertoru podporují u Nikonu ostření na F8 tyto těla ­- viz
https:­/­/www.nikonimgsupport.com­/na­/NSG_article?articleNo=000028595&lang=en_SG

2­) Fázové AF body přímo na obrazovém snímači ­- mohou být rozmístěné po celé ploše a z hlediska fungování ve špatném světle JE důležitá světelnost objektivu. Objektiv f­/1.4 bude tedy ve tmě ostřit lépe než méně světelná skla.
Odpovědět0  0
Vždyť to máš už dnes, kdy si můžeš pořídit pořídit první generaci Sony A7 za méně než 20tis. Czk
Odpovědět2  0
Skvělé... !
Odpovědět0  0
No tak alternativa by se i našla, ale za jakou cenu? Když si porovnám ­"ekvivalentní­" sestavu toho co mám, tak např. FF Sony A7III + 3 skla a nějaké přísl. mi vychází o šílených 55% navíc. I kdybych ušetřil a vzal starší A7II, tak stále je Sony komplet o 20% dražší.
Odpovědět0  1
[QUOTE=Bubima­]A APARÁT NEMÁ CUT FILTR, JELIKOŽ HO MÁM NA IR FOTKY. A pokud se týká barev, tak je myslím, jenom na autorovi, jak to chce mít a tobě se to opravdu vůbec nemusí líbit.­[­/QUOTE­]Info o tom, že to je bez IR­-cut filtru, tak to ohledně těch nepřirozených barev leccos vysvětluje... takže opravdu být to ve správné sekci, tak neřeknu ani ň.
Odpovědět0  0
Cejpatka (440) | 15.7.201812:00|Panenka z nebes
Vždyť jsou stromy na pozadí černé jak bota! Obloha s barvami od zelené, přes modrou a oranžovou až po růžovou i fialovou ukazuje na možný výbuch nějaké chemičky v blízkosti. Pokud tedy takto vypadá i originální fotografie ­(což jistě neni problém doložit­) a za šoupátka při editaci nikdo moc natahal, tak je to vlastně skvělý snímek zachycující proběhlou katastrofu. :)
Odpovědět0  0
Kdyby to bylo v kategorii experiment nebo abstrakce, tak neřeknu, ale v sekci ­"krajina a příroda­" je to pro mě hrůzostrašné?
Odpovědět0  0
Cejpatka (440) | 15.7.20180:19|,trdelník.
Dobře zachycená momentka... ale to následné zprznění při ­"editaci­" to totálně zabíjí.1*
Odpovědět0  0
Mě by spíše zajímalo, jak autor vlastnost měří tu rychlost? Ne, že bych chtěl zpochybňovat uváděných 0,1 až 0,15 sekundy, ale jakým způsobem se to vlastně při testovaní měří?
Odpovědět0  0
DxO prostě dostali od Soby dobrý kus, zatímco Sony CZ poslali na recenzi šunt a foťák bez očnice.
Odpovědět0  0
Perfektní reklama... které chybí sice ještě nějaký ten odkaz na obrázky k tomu, abychom opravdu uvěřili a pak se nedivili, proč tedy po pouhém půl roce musí být sleva 25%. Takový cenový sešup se totiž jen tak nevidí... :)
Odpovědět0  1
Dotaz pro Choakínka: Takže, když zlevní top foto přístroj Panasonicu G9 půl roku po uvedení na trh o 25%, znamená to co tedy?
Odpovědět1  0
Dynamický rozsah, odezva, spotřeba....
P.S. Vytáhnout pod takovým článkem ­"boj proti Nikonu a DSLR­" může jen totální hňup choakínku...
Odpovědět2  0
Tak šupni do nějaké tlupy... ale až si nebudeš mít čím vytřít prdel, tak se pak nediv. ;)
Odpovědět0  0
P.S. Pro zajímavost...
Sony ­- mobilní divize ­- příjmy 2017 ... 723,7 mld. JPY ­/ ztráta ­-27,6 ­(přepočet příjmů na Kč ­- 145,4 mld.Kč­)
Samsung ­- mobilní divize ­- příjmy 2017 ... 2178 mld. Kč ... zisk mobilní divize 241 mld. Kč
Odpovědět0  0
Pro srovnání, jak jsou na tom další výrobci.
Příjmy v mld. JPY ­/ zisk
Canon ­- 1136,2 ­/mld.JPY­/, zisk +175,9
Sony ­- 655,9 ­/ + 74,9
Nikon ­- 360,7 ­/+ 30,2
Fujifilm ­- 383 ­(127,6­) ­/+ 56
Olympus ­- 60,3 ­/ ­-1,2
Panasonic ­- neuvádí
Canon je včetně tiskáren, Sony nevím, co vše tam zahrnují, Fujifilm je vč. Instax ­(cca 2­/3 příjmů fotodivize­)
Znepokojující jsou spíše finanční výsledky Olympusu... zase je Imaging divize ve ztrátě...
Odpovědět0  0
Clo z Japonska není 100%, ale těch 6,7% viz výše.
Clo na fotoaparáty není, sazba 0%, na videokamery je pak 3,3%.
Odpovědět0  0
Clo na objektivy by mělo být 6,7% + DPH 21%... i tak to ale nedá rozdíl, který je...
Odpovědět2  0
Tak šup sem s dalšími recenzemi podobných ­"foto­" telefonů. Mezi TOP 10 články pak bude takových ­"tref­" jistě většina a ­(Digi­)manie se stane v CZ možná i nejčtenějším ­(foto­) webem, tak jako je mezi TV Nova nebo mezi deníky Blesk... :)
Odpovědět5  2
Proč argumentovat jen citlivostí ISO? Při zaclonění můžu v mnoha případech místo zvedání citlivosti třeba prodloužit čas.
Odpovědět0  0
Mluviti stříbro, mlčeti zlato...
Odpovědět0  1
Děkuji za poslední nekonkrétní výstup.
Odpovědět0  1
Katastrofální selhávání tady opakovaně předvádí akorát Choakinek se svým posuzováním fotek v recenzích. Až budeš chtít řešit někdy i focení, tak si třeba vyfoť se svým Panákem stejnou scénu, jednou na přímém slunci s dobou expozice kolem 1­/800 a podruhé až bude tak hnusně zataženo, že to dá cca 1­/30 a pak si to porovnej i v JPG.
Odpovědět3  3
16 Mpx GM5 vs. 16 MPX GX80, srandově stejné rozlišení.
A hlavně na to v jakých světelných podmínkách je to s D5600 foceno, je tohle náhodou skvělý výsledek ­(D5600 1­/30, F8, ISO 100 vs Panák FX80 1­/1600, F7,1, ISO 200­). Zde běžný cvakal rozdíl nevidí, stejně jako u toho nočního snímku...
Mimochodem v RAWu ten tvůj vlnitý plech je... Proč tam není hned? Asi 4x méně světla, horší světlo, žádné ostré stíny, a také Nikon nepřeostřuje JPG jako Panák ­(viz hnusný šum v modré obloze­).
Odpovědět3  2
Mám hledat dál? Radši ne... Jinak ten noční snímek se netýkal odšumování Panáku, ale něčeho úplně jiného, kvůli čemuž to ani není nutné zkoumat 1:1 :­) Fotograf to vidí i v malém náhledu, nefotograf ne, ten řeší odšum... ­(nápověda = cituji ­"...po zaclonění vyleze ze skla od Panase...­)
Ad proužkování na budově, nepsal tu někdo, že LX7 s 10 Mpx vč. 16Mpx + 12­-32 překoná D5600? Aha, jaksi ne, tak to okecáme výmluvou na software a AA filtr...
Odpovědět1  1
ad Panák GX80 ­- https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-panasonic­-lumix­-gx80­-jeste­-lepsi­-nez­-jsme­-cekali­/6616­/galerie­/panasonic­-lumix­-gx80­-night.­-scene­-0­-big.jpg
Ať si šumi, jak si šumí anebo patlá, ale pokud po zaclonění vyleze ze skla od Panase takový hnus jako tohle, tak sorry, to je na hození do kanálu...
A nebo tohle https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-panasonic­-lumix­-g­-vario­-12­-32mm­-f­-35­-56­-asph­-mega­-ois­/5870­/galerie­/panasonic­-lumix­-g­-vario­-12­-32mm­-standardscene2big2.jpg = střed totálně vypaptlaný...
Choakínku, trošku soudnosti by to chtělo...
Odpovědět1  1
Kresba je i v RAWu u D5600­/D3300 méně ostřejší než u A6000.
Odpovědět0  1
Tak dle ceny je Nikon 85­/1,8 G ­(á 13tis.­) ještě tuctovější než Sony FE 85 mm f­/1,8 ­(á 18 tis.­). K té aberaci ­- asi tam má dpreview nějak přehozený RAW a JPG, neboť Sony aberuje v JPG, zatímco v RAW ne a Nikon naopak. A k tomu žehlení ­- jestli někdo používá jen JPG z foťáku tak prosím, jinak v tom problém nevidím.
Odpovědět1  0
Tak při takovýchto srovnáních pixel na pixel 1:1 je vhodné si také uvědomit, než budu vynášet úvahy o žehlení, jaký objektiv je na tom kterém těle nasazen. Sony Zeiss 55­/1,8 je určitě trochu jinde než Nikkor 50­/1,4, a to jak opticky ­(a to i po zaclonění­), tak bohužel i cenově...
Odpovědět1  0
1­) Proč jsou všechny fotky v dobrém světle při citlivosti ISO 400?
2­) U naprosté většiny fotek je nápadné jejich podexponování.
3­) Krásně se projevují klasické ­"fuji­" patlaniny = obraz vypadá jak nakreslený ­"vodovkami­", hlavně u krajiny ­(stromy, listy, tráva...­), portrét pak jak ­"vosková figurína­"
Sorry, ale takto dle mě ­"bravurní kvalita obrazu­" rozhodně nevypadá...
Odpovědět4  1
No spíše vidím ­(Measurements ­-> Sharpness ­-> Field map­), že na plnou díru má o fous slušnější ostrost Nikon 50­/1.8, jak ve středu, tak i v krajích. A Nikon skla 35­/1,8 G a hlavně 85­/1,8 jsou na plnou díru ještě o řád ostřejší než ta padesátka.
Odpovědět0  0
Největším problémem těchto f1,2 skel pro m4­/3 je cena. Canon 50­/1,8 STM je za 3tis., Nikon 50­/1,8 á 6 tis. vs Olympus 25­/1,2 je za 35 tis.!!! Olympus je těžší, rozměrnější a přitom vzhledem k násobně vyšší ceně se nejedná vůbec o žádný zázrak z hlediska kvality optiky ­- viz [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  1
To vidění scény reálně očima je omezené jen na určitý úhel záběru, očím jaksi chybí delší ohniska.
Odpovědět0  0
Podle mě je vidět scénu mnohem lepší, než ­"mít představu­" jak to asi bude vypadat.
Odpovědět1  0
Tak teď si řádně protiřečíš. V jedné větě uznáš, že v EVF nevidím, co z toho lze dostat z RAWu, ale zároveň napíšeš, že mám prý lepší představu, co z toho budu moci dostat.
Odpovědět0  0
Ano z RAWu lze toho dostat víc. Ale co vše lze z toho dostat, to stejně v EVF neuvidím. Jinak osobně, tam kde vidím v EVF­/LCD mírný přepal, tak po vyvolání RAW žádný problém.
Odpovědět1  0
Já ale reagoval na to, že u OVF v manuálu nepoznám rozdíl mezi dobou expozice 1­/10 a 1­/1000, resp. extra přepalem a extra podexponováním. Nikde nepíšu o tom, že stupnice nahrazuje či má nahrazovat EVF.
Jinak on se fotograf ani v EVF zcela nedozví, jak scéna ve skutečnosti vypadá. Kromě focení s bleskem také např. u velmi kontrastních scén s velkým dynamickým rozsahem. Chci se vyvarovat velkým přepalům, pomocí zebry náhled podexponovávám, takže ve stínech pak nevidím už nic a komponuji ­"naslepo­".
Odpovědět1  0
Tak nevím, ale u manuálu i v OVF vidím pomocí stupnice indikace expozice jestli to bude podexponované nebo přeexponované. Naopak případ, kdy se i EVF­/LCD musí chovat jako OVF, je focení s ext. bleskem. Kdy buď foťák automaticky přepne místo náhledu expozice na náhled scény, příp. to je nutné nastavit v menu.
Odpovědět1  0
... na Nikon.cz je to zde, jen mají starý datum v nadpisu https:­/­/www.nikonimgsupport.com­/eu­/BV_article?articleNo=000006489&sitecode=cs_CZ&ctry=CZ&lang=cs
Jinak má někdo vůbec odkaz na to, jak se tahle chyba projevuje? Mám akorát opakovaně ověřené, že i s takto ­"vadnou­" závěrkou x­-se dát udělat x desítek tisíc snímků a žádný problém, tak nevím... Takto je spíše ­"bonusová­" služba na výměnu závěrky a polepů gratis i po záruce.
Odpovědět0  0
Např. FF Nikon D750, D610 mají také 1­/4000 a snížené ISO 50. Ale zase např. CSC Fuji, Olympus i Panasonic mají mech. závěrku sice 1­/8000, ale základní ISO 200.
Odpovědět1  0
Např. Nikon D750 má také 1­/4000. Jinak např. Fuji, Olympus, Panasonic mají sice 1­/8000, ale zase základní ISO 200...
Odpovědět1  0
No ani bych neřekl...
Nikon 16­-80­/2,8­-4 pro APS­-C je za cca 29000,­-
Pro FF pak např. Canon 24­-105­/4 á 28000,­-, Nikon 24­-120­/4 se dá i za 24000,­- Zde sice na kratších ohniscích 1 EV horší světelnost, ale vzhledem k tomu, že to sklo pro m4­/3 odpovídá ­"ekvivalentní­" hloubce ostrosti F 5,6­-8 na FF, jsou ceny za objektivy pro m4­/3 hodně přestřelené.
Odpovědět1  3
Chyba v popisu ... interní blesk tak není.
Odpovědět0  0
Vítáme fotiče z digiareny! Podezření se potvrdilo dle DPI v RAWu a A3 za 4 Kč.
Odpovědět2  0
Že to aplikace od Nikonu nenabízí neznamená, že to neumí jiná aplikace. Např. qDslrDashboard toho umí dost.
Odpovědět0  0
Hmm... pěkný nesmysl. :­) BT je snad k tomu, abych 2 zařízení spojil a ovládal bez drátu, kablíku apod. a ne, abych něco ­(grip­) přišrouboval napevno k foťáku a pak omezenost výrobce řešil bezdrátově. Takže silně pochybuji, že bude někdy existovat nějaký grip alternativního výrobce s funkčním BT. Nehledě k tomu, že přes BT se pomocí aplikace SnaBridge ovládá maximálně spoušť či přenos snímků, takže opět by nebyl roler, AF­­-L­­/AE­­-L, joystick...
Odpovědět0  0
Přes BT jdou přenášet pouze JPG snímky. RAW ­(NEF­) jedině přes WiFi. Takže jako náhrada 2 slotů a záloha RAW nepoužitelné.
Odpovědět0  0
Až na to, že u 2 slotů se jedná o hlavně o zálohu už při samotném fotografování a ne o zálohu spočívající v kopírování fotek z foťáku přes kabel či BT až po akci.
Odpovědět0  0
Ano, je to tak. Matnice je u Nikonů řešena také jako průhledový displej, který může zobrazovat mimo ostřících bodů také např. pomocnu mřížku, ikony indikace slabé baterie, nevložené karty, W­/B režim apod. dle typu přístroje.
Odpovědět0  0
Zapínat se nemusí, jen musí být být nabitá baterie.
Odpovědět0  0
Neorigo grip půjde připojit akorát přes zboku trčící káblík a kromě ovládání spouště tam nebude nic jiného. Takže bez roleru, tlač. AF­-L­/AE­-L, joysticku...
Ehmm, no nedokážu si představit místo zálohy RAW snímků na druhou kartu mám toto realizovat bezdrátově...
Odpovědět0  0
Tak tohle si Nikon mohl odpustit:
1. Chybějící druhý slot pro kartu
2. Odstranění konektorů pro bateriový grip
Odpovědět0  0
Ono by spíše pomohlo, kdyby šel nastavit limitní čas pro funkci AUTO ISO a to buď pevný čas nebo automaticky dle ohniska ­(a nejlépe i zde možnost zvolit zda kratší či delší­).
Odpovědět0  0
A mohl bych vidět nějaký odkaz na video či film, kde je ZOOM ­/změna ohniska­/ tím základním výrazových prvkem? A doporučuji nezaměňovat zoom a pohyb kamery.
Odpovědět5  3
Přibližování, oddalování resp. zoomování ve videu je typická ukázka toho největšího amatérismu. Jestli má být video na úrovni doporučuji se místo ­"pořádného­" autofokusu zaměřit hlavně na střih.
Odpovědět8  5