Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od emdes (2)
emdes (492) | 10.9.201221:03|Proč už neprší
Možná by bylo lepší,kdyby se hoch díval víc k obloze a deštník byl v hloubce ostrosti,ale i tak to není špatné.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 10.9.201220:51|Prielom Hornadu
Nastavení fotoaparátu bych rozuměl tak,že šlo o dosažení krátkého času z důvodu focení z ruky a možná i vítr pohyboval větvemi.Je to místo kam se slunce dostane až dolů jen kolem poledne,takže to ostré světlo by mohla zmírnit jen řídká oblačnost.U této fotky bych jen nepatrně stáhl na křivkách jas a stíny­(jen malinko aby zmizel přepal v mraku a drobné podpaly ve stromech­) a pokud máš Zoner tak přechodovým filtrem prosvětlil PHR a možná i trochu PDR, jinak není co řešit, fotka je dobrá.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 8.9.20129:51|horizont
Moc povedené,já to vidím jako “Strážce vysílače”.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 7.9.201218:02|Kontrasty doby
Re: revival Jak prosté,ale já to vidím jinak.Proč to bylo fotografováno je každému jasné,ovšem to těsném sousedství bych tipoval spíš,že původní kaple na tom místě už byla a rozrůstající se obec se nakonec dostala až do těsné blízkosti.Proto nejspíš dostala i kaple novodobý kabát.Ale protože je to jen moje domněnka,rozhodně ji nikomu nevnucuji a netvrdím že to tak je.Jak jsem psal už v prvním komentáři,zajímal by mě skutečný důvod a ten beru jen od místních,tak tam asi budu muset zajet…možná, někdy.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 6.9.201220:56|Sexten - Dolomity
Moc pěkné.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 6.9.201220:55|momentka 1
Krásně ostrý záběr a ostražitý pohled dravce,škoda jen že pozadí není více odpíchlé od hl. motivu,ale je mi jasné,že tady ta možnost moc nebyla.
Odpovědět0  0
Pěkné ­(jen malá výtka drobným přepalům­) a jsem rád, že byla zachována dynamika tekoucí vody.Neznamená to že bych byl nepřítel mázlé vody, někdy je to pro vyjádření určité nálady přínosné,ale nic se nemá přehánět a bystřina je krásná právě se zachovanou dynamickou stříkající vodou.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 6.9.201219:49|Smutna a opustena
Já si myslím,že takhle je to nejrozumnější záběr dané situace.Být to foceno na kratší vzdálenost krátkým ohniskem,doslalo by se do záběru pozadí,které by v tomto případě bylo spíš na škodu.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 6.9.201219:48|Kontrasty doby
Tak tohle jsem ještě neviděl,opravdu nevšední spojení víry, novodobé architektury, ale hlavně to těsné sousedství. Docela by mě zajímal důvod tohoto řešení.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 6.9.201219:42|img.1213
Symbio na to kápl, kontrast už opravdu ne,přízemní mlha tím dostane nepřirozené ohraničení ­(obzvlášť ta vzdálenější pod horizontem­).
Odpovědět0  0
Dobrý moment,který nabízí hned několik variant názvu fotografie.U následujícího tygra bych volil ­(vzhledem k názvu­) záběr i tlamy šelmy.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 5.9.201212:07|Devín
Tohle mohla být pěkná fotka,kompozice není špatná, ale TK je hodně slabá.Náklon,neostrost a hlavně přeexponování tento záběr degraduje.Stálo by to za nové nafocení.
Odpovědět0  0
[QUOTE=Symbio­]Taka pohodovka, ci nie?­[­/QUOTE­]Ano,dá se to tak říct,co mě k tomu vedlo jsem napsal v popisu prvního fota této série “Vesnická zákoutí”.
Odpovědět0  0
Tady by to bez barev nebylo působivé,líbí.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 29.8.201219:22|Interference
I já jsem toho názoru,je to zajímavé a nápadité.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 29.8.201219:08|V pasáži
Tato je také moc dobrá.
Odpovědět0  0
Jo,taky se mi tahle náladovka líbí, nepatrně je tam náklon doleva.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 24.8.201221:47|Dokonalé mimikry
Sphingonotus caerulans se jmenuje tohle saranče a může mít různé zabarvení podle prostředí kde žije.Já ho tady mám taky v tmavějším podání,fotil jsem ho v lomu. ­[url­]http:­/­/www1.osu.cz­/orthoptera­/druhy­/sph_cae.htm­[­/url]
Odpovědět0  0
emdes (492) | 24.8.201221:03|za světlem
Ten žebřík znám,půdní tady dlouho nebyla,dobrá je.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 24.8.201218:13|Divoké husy
Pěkně zachycená letovka.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 24.8.201218:09|menu na US Open
To není vůbec špatné,dobrý nápad i úprava.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 24.8.201218:05|Noční kaktus 2
V malých náhledech jsem si myslel,že to jsou hrátky s mícháním kanálů. Květ je to pěkný, tady se mi líbí nasvícení,u jedničky je navíc pěkný bokeh a trojka mohla být i s kaktusem.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 24.8.201218:04|Osamělý chodec
Dobrá fotka,uličky mám rád a tady je to oživeno ještě chodcem s holemi.Pozor ale na přeostření a trochu to padá doprava,jinak jak koukám na exif, tak těch panasoniků máte celou sbírku.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 23.8.201217:29|Žízeň
Ohnisková vzdálenost po přepočtu je 438 mm což je sice hodně,důležitější je ale skutečná vzdálenost objektu od fotoaparátu.Vzhledem k silně rozostřenému pozadí to ale podle mě bylo pár metrů a neostrost po bližším prozkoumání přičítám hlavně odšumováním fotoaparátu při ISO 400 a částečně i kvalitou kresby objektívu na tomto ­(73%­) ohnisku.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 23.8.201213:14|Žízeň
Proto mám rád ruční ostření u zrcadlovky a slušný hledáček,když nyní fotím s kompaktem tak jsem v některých případech správného zaostření zoufalý.Detailnější záběr u tohoto snímku a kompozice je dobrá. Re: revival ­- právě jsem ctěl vložit svůj komentář,když se objevil Tvůj. Takže se v něčem shodneme.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 23.8.201212:44|Přistání
[QUOTE=3mir­]Vono to už nějakým způsobem je retušováno. Tipuji že je to fotomontáž a k tomu ne moc povedená. Tráva vlevo je máznutá a vzdálenější balíky také. HO také neodpovídá. Balíky vpředu a letadlo ostré, tráva nikoli. Nápad to je určitě dobrý, ale provedení ne moc zdařilé. Chtělo by to si s námětem více pohrát...­[­/QUOTE­]Souhlasím,že nějaké úpravy se tady prováděly a mohly se udělat i lépe.U mě ale tahle scéna přebila TK, možná chybí víc zkušeností ale to se časem spraví a pokud zůstal originál,může se to vylepšit až k dokonalosti i později.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 23.8.201212:42|NOSTROMO
V tomto zobrazení se také nabízí možnost pro montáž nebo experiment “Vzhůru do vesmíru”,kdyby se poslední části konstrukce vlevo nahradily šlehajícími plameny.Pokud to ale je jako architektura, asi bych to nechal na výšku.Foto a nápad mě určitě zaujal.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 23.8.201212:35|Žízeň
Jo jo,žízeň je sviňa,pro mě by zaostřená tvář byla lepší.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 23.8.20129:56|Přistání
To se mi moc líbí,letadlo Emirátů nad balíky slámy.Asi bych se neubráníl a tu zelenou trávu mezi oblohou a strništěm vyretušoval,více by to působilo,že letadlo přistává na poli s balíky.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 22.8.201220:51|Železnice
[QUOTE=revival­]Rozhodně zajímavá a neotřelá speciální technika. Obraz rozhodně není nudný. I přes velké množství prvků je kupodivu velmi přehledný. Zajímavé.­[­/QUOTE­]U tohoto záběru mě zaujala právě ta hustota drátů a konstrukcí železnice,že jsem dokonce uvažoval o názvu ­"Filtrace vzduchu­".
Odpovědět0  0
emdes (492) | 22.8.201220:44|Dráhy
Re: revival ­- ano, to zrno ­(nebo spíš šum­) jsem tam nepřidával ale vzniklo až úpravami,nejspíš při míchání kanálů.Náhodou jsem přišel na ­(pro mě­) nový způsob jak se dopracovat k této úpravě,ale postup není u každé fotky stejný a pořád to ladím.Ale rozhodně mi ten šum nějak zvlášť u tohoto experimenu nevadí.Díky za zastavení.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 22.8.201212:12|Dráhy
[QUOTE=snopa­]Tohle asi nééé, rozsvícené hrany a zvýrazněný šum to hooodně degradují. ;­)­[­/QUOTE­]Pro tebe asi ­"nééé­" ­(ale to je v pořádku­), beru každý koment,pro mě naopak jo.Toto téma jsem fotil pávě na tyto experimenty fotografiky.Mám je v barvě, klasickém převodu, ale tato úprava,kde jsou zdůrazněny hrany konstrukce mostu drátů i kolejí,je to co jsem chtěl.Tomu, že to budou jiní zavrhovat se nedivím a je mi to celkem jedno,experimentování je o zkoušení a hledání různých postupů a technik,odlišujících se od zaběhnutých úprav a tak je celkem normální,že narazí na odpůrce.Galerie je právě prostředek jak vidi experiment ostatní,ať už počtem zhlédnutí nebo ještě lépe komentářem.
Odpovědět0  0
Pro mě je to parádní převod a parádní scéna.
Odpovědět0  0
[QUOTE=Rellik­]Já bych řekl, že ta horní část je tam záměrně. Je to pro nás takový nevídaný jev, kdy je jasno a v přicházejících mracích je ­"peklo­" bouřka v plném proudu. Pro mě velmi zajímavá atmosféra. Kdyby se odřízla ta horní část, kde svítí hvězdy z jasného nebe, už by to nebyla tak moc zajímavá fotka... ;­)­[­/QUOTE­]Ale tím ořezem tam zůstane ještě i dost oblohy s hvězdičkami a ta podstata snímku lépe vynikne. Já si to zkusil, malinko ještě přidal kontrast a podle mě je to lepší.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 19.8.201220:20|Ranní rybaření
No jo, tak pro tuto atmosféru rána u vody mám slabost,až na nějaké prkotinky je to paráda.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 19.8.201218:25|...
Pro mě nevšední krajina na kterou se rád podívám.Dalo by se přidat na křivkách světla ­(rezerva tam je­),aby byla fotka kontrastnější,ale jestli si to chtěl takhle,budiž.
Odpovědět0  0
Nádherné bleskomraky,já bych udělal větší výřez aby ta krása zaplnila víc místa na fotce.Ořízl bych vrch a malinko pravou stranu na formát 3:2.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 18.8.201220:54|Rostliny popínavé
Námět, kompozice i barevně pro mě líbivé,jen si marně lámu hlavu co je to za šedý závoj od listí popínavé rostliny přes okna dozadu,nebo už špatně vidím?
Odpovědět0  0
emdes (492) | 18.8.201220:46|poziar
To je celkem jedno ­- dokument ci krajinka, důležité je, že jsi to nezapálil Ty kvůli poutavější fotce, nebo snad jo? Jinak tahle se mi líbí víc,ta předešlá je pěkná krajina také, ale mě tam chybí zajímavější nasvícení skal.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 18.8.201219:20|Profesionál
Pentax K­-30 je výborná volba ­(sám po něm toužím­) a objektiv Pentax SMC DA 18­-135mm f­/3.5­-5.6 ED AL ­[IF­] WR také, ale bohužel opticky je na tom hůř.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 18.8.201219:07|ZOO Raroh
Pěkný jemný portrét Raroha, toto menší rozlišení je mnohem působivější než plné.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 18.8.201218:44|Jeseníky
Nevím,nejsem si jistý jestli by to nebylo lepší nechat v barvách,ale i tato se mi líbí hlavně tím popředím.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 18.8.201218:23|Profesionál
[QUOTE=Iudex­]@emdes: v zásade súhlasím, 95% adresátov tých fotiek by neodlíšilo a neocenilo, ak by fotka bola odfotená štyrikrát tak drahým D300s so svetelným zoomom. Ak ale uvažujeme o optime pre tento druh prostredia, utesnené ­(vode­- a prachuodolné­) telo a objektív sa do tohto prostredia hodia viac.­[­/QUOTE­]Hodila,ale né na celodení focení.Pokud jde o objektiv, tak světelný na tyto záběry není potřeba, ale prachuvzdorný a vodě odolný by byl ideální, jenže ty zas nemají takový rozsah zoomu který je tady potřebný a výhodný i svou váhou. Profesionál který má bohatě zaplaceno za fotku, tam určitě nebude pobíhat celý den s drahým těžkým vybavením aby si vydělal pár šupů za nějaké momentky turistů ,ale jde tam za určitým záběrem, odfotí ho, má vyděláno a může na to vzít to nejlepší co má. No a ten mladík s cenově výhodným,lehkým vybavením se tak neunaví a za sezonu si určitě vydělá dost aby měl na vyčištění čipu, nebo nový objektiv. Takže jak sem už říkal, na tento druh focení je to podle mého ideální sestava.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 18.8.201218:17|img.1207
Díky všem za komentáře.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 18.8.201211:38|img.1207
Tyto fota jsem pořídil asi 1.5 hodiny po vložených fotografiích “Žňové ovzduší” a “Žně II”, přibližně ze stejného místa. Rozptýlený prach v ovzduší ­(nejlépe je vidět na modré části oblohy­) po právě ukončených žní “udělal” tohle měkčí světlo nad krajinou.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 18.8.201211:06|Profesionál
[QUOTE=Iudex­]K často preberanej téme ­"kto je profesionál­" som na dovolenke cvakol tohto ­"il Fotografo­". Keďže celý deň fotil a fotením a predajom svojich fotiek turistom sa živil ­(alebo si min. počas sezóny privyrábal­), možno ho kľudne označiť za profesionála. A čo mal za stroj? Nikon D800? D700? Či D300s? Nie, najlacnejší lowend D3100 s kitovým nesvetelným zoomom 18­-105­/3,5­-5,6. Napriek tomu robil svoju robotu na úrovni ­(aspoň čo ja ako amatér viem zhodnotiť­), používal napr. externý blesk aj cez deň ­(protisvetlo­) a mal nasadený ND filter ­(kvôli x­-sync­). Samozrejme lepší stroj by rád zobral, kým naň ale našetrí, chce robiť maximum s tým, čo má. A ten prístup mi je sympatický.­[­/QUOTE­] Vybavení se kterým na pláži mladík “profesionál” fotí, je naprosto ideální volba, ­(dostatečně rychlá, laciná zrcadlovka se slušným výstupem a objektivem s větším rozsahem, nasazeným filtrem který navíc chrání proti vnikání prachu­). Jedná se o fota do rodinného alba a jen blázen by používal v tomto prostředí ­(jemný písečný prach­) drahé nářadí, kdy výsledek bude sice nepatrně lepší, ale kdo to ocení? Navíc běhat po pláži celý den s daleko těžším vybavením je daleko vyčerpávající, takže úvaha s čím, co a na jakém místě fotí profesionál, má úplně jiné opodstatnění a důvody.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 17.8.201214:21|Nad hladinou...
Já si myslím, že právě to molo a obloha nad ním je zajímavější než ty stromy vlevo, ale samožřejmě je jen na Tobě co preferuješ.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 17.8.201212:46|Nad hladinou...
Náladovka příjemná,pokud nic nebránilo volit záběr více doprava a vypustit stromy vlevo,bylo by to možná lepší.
Odpovědět0  0
Pěkná momentka,umístit dítě do středu je zřejmě záměrné,mě ale přijde spodní část dost prázdná a proto bych volil ořez dole a vpravo mezi ženami v bílém a červeném.Název “Mamííííí” bych volil protože se mi zdá, že dítě patří k ženě s holčičkou která je nad ním i když je možné, že muž vlevo s uříznutou hlavou je tatínek.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 17.8.201212:36|Surikata
Dobrá fotka,na můj vkus málo místa nad hlavou,takže čtvercový formát by byl asi ideální a malinko stáhnout zelenou.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 17.8.201212:34|Zamknute
Dobrý detail,jen to chce srovnat a přidat na kontrastu.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 17.8.201212:29|Stará architektura
Povedené fotky architektury nové ­- staré, i volba barevné a druhá s převodem se mi líbí.Ale u této bych ubral na ostrosti ­(na budově vlevo se mi to jeví jako přeostřené­) a vyretušoval bílý klín okna nahoře ­(podle mě je rušivý­).Líbilo by se mi to i černobíle, ale samozřejmě že každý to vidíme jinak, je jen na autorovi jak to podá a to je DOBŘE.
Odpovědět0  0
[QUOTE=jardysa­]pěkná trefa, ale přijde mi trochu do modra, mám pocit že ta předchozí má přirozenější barvy.­[­/QUOTE­]Obě fotky jsou bez úprav a barevně jsou odlišné protože tahle je focena s podhledu proti obloze ­(tmavější části jsou rozostřené orobince­).Ta druhá je vyfocena o dva dny dříve ­(jiným foťákem­) a v pozadí je kalná voda jezírka.
Odpovědět0  0
Zajímavý mák,v malém náhledu to vypadalo jakoby pestřenka právě šlápla na minu,ale jinak dobré.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 14.8.201219:58|Žně
Díky pánové za zastavení,pokud jde o barvu tak kombajn je žlutý, obilí a strniště skoro také,barevně celkem chudé a proto jsem volil převod.Pokud jsou tady nějaké přepaly,rád bych věděl kde a hned reklamuji “Zoner”,protože mi ukazuje pouze podpal v kabině kombajnu a ještě na pár místech, ale to mi nevadí.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 13.8.201215:02|ZOO 1
Moc pěkný záběr,pozadí je trochu slabší.
Odpovědět0  0
No to by byl hřích,nevyfotit takovou idylku když na ni člověk narazí.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 6.8.20129:17|Velická dolina
Pěkný záběr.
Odpovědět0  0
Líbí, strom + obloha je parádní.
Odpovědět0  0
Pěkný výraz něčím zaujatého chlapce,oko jak zrcadlo ­(výborně zaostřeno­),ale asi to chtělo clonu 8,aby se do hloubky ostrosti vešlo i to druhé.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 5.8.201219:19|Sofie
Já myslím že to je celkem slušná emotivní momentka ,“Znuděná” se mi jeví malá slečna,ale špatný je převod. Ovšem to není vůbec žádný problém tuto fotku spravit, stačí jen přidat stíny a jasy pomocí křivek.Takhle je to mdlé a větší kontrast tomu dá šťávu.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 5.8.201219:02|motýl
Já to na pět hvězdiček bohužel nevidím.Ta mázlá tráva a květ zasahující do motýlla je podle mě dost velká chyba.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 5.8.201218:54|Osamocený
Škoda že tu osamocenost narušuje ten lesík v pozadí,kterse stromem dost splývá.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 5.8.201218:47|K náměstí
Dobré,podařená úprava jako z analogu a na první pohled se zdá, že je to i foto staršího data.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 2.8.201219:34|rybář
Myslím, že je škoda to takhle oříznout.Rybáře bych zasadil do většího prostoru.
Odpovědět0  0
Díky za komentáře, rána u vody mají svá kouzla, ale to brzké vstávání už je horší.
Odpovědět0  0
Pěkná scéna s ranní atmosférou.Tou kompozicí si moc jistý nejsem, ale těžko říct jestli byla možná lepší volba když jsem tam nebyl.Ten strom vpravo už tam být nemusel ­(je dost tmavý a narušuje tu jemnou atmosféru­) a když se to ořízne ještě dole na formát 16:9, je to také dobré.Na druhou stranu zase oblázky v průhledné vodě v popředí jsou také hezké.Každopádně moc krásné místo.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 2.8.201214:52|Energie
Díky za komenty.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 2.8.201214:51|.
Vypadá to dobře,ale to malé rozlišení je pro mě už neúnosné, hodnotit se tady dá maximálně kompozice a ta je slušná.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 1.8.201219:23|img.1206
Díky za zastavení.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 30.7.201222:55|img.1204
[QUOTE=Pavel Olivík­]...pěkné místo...převod se mi zdá dobrý,když vidím co je na fotografii...možná bych ještě přidal kontrastu...škoda těch mraků v pravé straně fotografie,tam se to už trochu rozpadá...každopádně ale foto,které mne oslovilo...­[­/QUOTE­]S kontrastem jsem nadoraz,dál už by následoval přepal mraku nalevo a podpal na stromech.Bylo pod mrakem a sluneční paprsky osvítily jen část oblaku na levé straně, ostatní už je ve stínu.Proto jsou mraky nad horizontem a napravo nevýrazné. Takový docela běžný zákon schválnosti.
Odpovědět0  0
Tak na tomto místě bych odfotil dva rozdílné záběry.Pole s balíky jako jedno téma žní. Ruinu samostatně a z bližšího pohledu, která určitě poskytne zajímavé pohledy na téma “Čas je neúprosný”. Jinak je to opět zajímavé místo i okolní krajina.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 30.7.201212:08|Letní pohoda 2
Líbí se mi,je to pěkně zarámované.Já bych tomu dal teplejší nádech,trochu ubral na sytosti a hlavně to chce srovnat,­(trochu to padá doleva­).
Odpovědět0  0
emdes (492) | 30.7.201211:58|Jak dál v životě
Převod se samozřejmě dá udělat i jinak a časem se určitě zdokonalíš, ale není třeba moc tlačit na pilu aby se tím fotka ­(pokud v tom není člověk dostatečně zběhlý­) spíš neznehodnotila.Obloha by mohla být malinko dramatičtější a je dobře že jsi to nefotil za jasného prosluněného dne.Důležitý je nápad, příhodné místo a že je to dobře vyfoceno. Na tom ostatním můžeš kdykoli dodatečně pracovat , zkoušet a přitom získávat nové zkušenosti.Pro mě je to výborná fotka.
Odpovědět0  0
Dilema které dnes řeší spousta lidí a mám obavy,že jich bude přibývat.Dobrá kompozice dána dobře zvoleným úhlem záběru,dobrý nápad, zkrátka a jasně, tímto fotem jsi mě nadchl.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 27.7.20129:42|Vážka
Dobré makro,nejsem si ale stoprocentně jistý barvami.Myslím si ale, že se jedná o samičku Šidélka krožkovaného.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 27.7.20129:31|Surikata
Krásně vyfoceno,hlavně se mi líbí úhel pohledu a rozostřené pozadí.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 26.7.201219:53|Věže
Jasně, já mám ale namysli úpravu už takto vyfoceného záběru,který za daných podmínek nedopadl zrovna ideálně.A říkám to proto, že jsem si to vyzkoušel.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 26.7.201219:27|Baby
Já myslím,že je jedna z Tvých nejlepších, i přestože nějaká maličkost ­(jako přepal na svetříku­) se vždycky najde, ale celkově podařená momentka.Nazval bych ji, “Ještě se mi nechce spát”.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 26.7.201219:10|Modráčiková
Nevím co máš za objektiv,ale HO se zvyšuje vyšší clonou. U makra jsou ale rozdíly nepatrné ­(HO se pohybuje jen v pár milimetrech­),takže s ohledem na co nejlepší kresbu je vhodná clona 8­-11.Nejlepší je si to otestovat a tak najít optimální nastavení.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 26.7.201216:37|klíště
To je fakt řádné zvětšení.TK je trochu slabší, ale to se dá ještě doladit, tato je asi nejlepší.Chyba je ale v kompozici, kde část hmyzu chybí ­(třeba i nevhodným ořezem­) anebo jako u vosičky, špatným úhlem záběru, kdy něco stíní nebo zakrývá hmyz.Je lepší nechat víc prostoru .
Odpovědět0  0
emdes (492) | 26.7.201215:23|Hřib Smrkový
Pěkné,cítím vůni hub a lesa.
Odpovědět0  0
[QUOTE=SULAKOVSKY­]jj máš to pěkné možná bych to pojmenoval odpolední siesta :­) opět máš super světlo líbí :­)­[­/QUOTE­]Odpolední siesta by možná šla u fota č.I, tam už pavouk čeká až mu trávící enzymy ­(které vstřikuje do oběti hned při polapení­) připraví ke konzumaci. U dalších dvou fotek jsou pavouci v akci, takže o nějaké siestě nemůže být řeč a navíc je to foceno v ranních hodinách.Ale to je jedno, název tady není důležitý,původně jsem chtěl dát, ­"Dramata v trávě”.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 26.7.201213:28|img 1620
Pěkná fotka,bohužel vložena v nešťastnou dobu díky nerozumu některých uživatelů.Aby nezůstala bez povšimnutí,navrhuji smazat a vložit znovu.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 25.7.201222:50|Modráčiková
Úhel záběru je v tomto případě dost nešťastný.Levé křídlo je mimo HO a navíc cloní to co ostré je.U focení motýlů se musí člověk obrnit trpělivostí a vyčkat na vhodný záběr.Mám zkušenost, že po určitém čase motýl pozná, že mu z naší strany nehrozí nebezpečí a dovolí nám více se přiblížit.Po delším čase focení jsem dokonce zaznamenal, jak ke mně motýli sami létali a nejspíš to bylo z důvodu, že jim v mé blízkosti nehrozilo nebezpečí od ptáků.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 24.7.201215:42|Do práce parkem
Moc povedené foto,asi by se mi ani do práce ani nechtělo.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 24.7.201213:33|img.1203
[QUOTE=SULAKOVSKY­]pěkné líbí i světlo přálo :­)­[­/QUOTE­]Dík za zastavení,pokud jde o světlo,tak to obyčejně přeje když je nízko nad obzorem a téma k focení se pak lépe nachází.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 24.7.201213:25|Věže
Tato fotka se dá udělat i lépe,jak převod tak ostrost.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 24.7.201213:21|Trenčín
Celkem zdařilé foto,jen si myslím,že dole ty střechy už nemusely být a naopak bych přibral trochu nahoře.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 24.7.201213:15|Cestička k domovu
Pěkné zákoutí,nebo­-li cestička k domovu jak jsi to nazval.A když si představím nízké boční nasvícení zprava ranním, nebo pozdním odpoledním sluncem ­(nevím jak je scéna orientována a jestli je to možné­) a paprsky procházející mezi sloupky historického prvku,stejně tak jeho stín vržený na dlažbu cestičky,bylo by to ještě příjemnější pokoukání.
Odpovědět0  0
[QUOTE=K O S A T K A­]To je moc vydařené...tři jednou ­" ranou­", gratuluji!­[­/QUOTE­]Ano,tak to dopadá když je poptávka větší než nabídka.Nafotil jsem jich na tomto bodláku i víc a dokonce i s pestřenkou v letu, jenže u makra je problém s hloubkou ostrosti.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 17.7.201215:30|Kormorán ??
Ano, je to Kormorán velký ­(chráněný druh­) a slušně vyfocený. Tento lovec ryb u nás za poslední dobu docela zdomácněl k velké škodě rybářů, kteří ho nenávidí.Kvůli způsobeným škodám na rybí populaci byl ojediněle povolen odstřel, je velice plachý a proto by mě zajímalo,kde to je foceno.
Odpovědět0  0
Tak nakonec mi to přece jen nedalo a pokusil jsem se nedostatky trochu upravit,jak defekt spojení, tak oblohu napravo.
Odpovědět0  0
[QUOTE=Iudex­]Pekne spravená panoráma ­(žiadne viditeľné spoje­), najprv som tipoval, že je to fotené širokáčom.­[­/QUOTE­]Abych řek pravdu,moc jsem nevěřil v dobrý výsledek,je to foceno z ruky.Ale Zoner to zvládl skvěle,ovšem jeden malý nedostatek tam je a to na střeše ­(nad kruhovým otvorem štítu­) budovy vpravo od kostela.Nebyl by to problém spravit, ale už to nechám tak.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 8.7.201219:34|páta
Pro mě podařený portrét a sluší tomu i ten převod.Je vidět, že jste se se synem k focení postavily vážně.Dobrá fotka,která se v rodinném albu určitě neztratí.
Odpovědět0  0
[QUOTE=revival­]Ano, tato je také prima, možná ještě charakterističtější pro taková zátiší. Obraz je pro mě zajímavý více z kunsthistorického nebo národněkulturního hlediska, přesto bych rád věděl čím je způsobeno odlišné zabarvení pravé části oblohy ­(do fialova­).­[­/QUOTE­]­-Musel jsem to fotit jako panorama ­(4 fotky na výšku­),abych to na fotku dostal celé,na té poslední pravé byla obloha moc světlá a navíc se zeleným nádechem.Tak jsem se to snažil dodatečně co nejvíc barevně přiblížit obloze nalevo.Asi nemám úplně dokonalý monitor,nebo mám vadu zraku,ale takhle mi to přišlo celkem přijatelné.
Odpovědět0  0
Re: revival ­- Před 40ti lety to byl běžný pohled tak to nikoho ani moc nezajímalo, naopak se fotily nové patrové,prosklené vilky ­(pozděj přibyly i bytovky­), které na vesnici pozvolna začaly vyrůstat jako symboly modernizace vesnice, se záměrem smazat rozdíl mezi městem a vesnicí.Teprve když něco mizí v nenávratnu, začne si toho člověk vážit.
Odpovědět0  0
Není problém změnit název.Po přihlášení kliknout na fotku, zadat ­-“možnosti fotografie”, potom ­-“upravit fotografii”.Původní název vymazat a napsat nový, nakonec ­-“uložit změny” a je hotovo.
Odpovědět0  0
Tak,tak,není co dodat.
Odpovědět0  0
emdes (492) | 6.7.201210:19|Zdání klame...
Dobrý moment, jak to dopadlo ?
Odpovědět0  0