Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Kámoš GH5

joeh (3352)|11.6.2017 15:54
Jmenuji se GH5, Panasonic GH5.

joeh (3352)|11.6.2017 20:24
Bondovský úvod prístroj zvládol. A prečo bondovský ? Pretože má niečo navyše a to formát 4K/60p. Už relatívne dlhú dobu si "vyrábam" menovaný formát zo 4K/30p prostredníctvom programu na strih videa Final Cut Pro, čo je platforma Macintosh. Pre Windows je k dispozícii myslím dôstojná alternatíva editor Edius, ktorý by presnímkovanie mal zvládať stejne tak. Je tu aj Adobe Media Encoder, ktorý to umí, ovšem treba počítať s častým výskytom artefaktov. V tom je FCP dôslednejší. Samozrejme presnímkovanie 30p na 60p má svoje výhody v plynulosti pohybu, ale je tu ešte jedna vec - pohybová ostrosť, no a tá je v originále 4k/60p proste lepšia. Krátka ukážka o čom hovorím :

joeh (3352)|12.6.2017 15:17
Pokračovanie o funkcii "iRozlíšenie" zo susedného vlákna.
V prílohe výrezy z videa - ľavý obrázok doostrenie -3, funkcia vypnutá, pravý obrázok doostrenie -3, funkcia štandart.
Podľa všetkého treba ešte maturovať.
iResize.jpg
joeh (3352)|12.6.2017 19:18
Už to mám, zmena je veľmi decentná, u inej scény to bude markantnejšie, myslím, že bude iResize permanetne zapnutá.
Točené s objektívom Pana Leica Summilux 12mm na F1.4.
L -5 std. P -5 std. + iRes high :
-5 std.jpg -5 std  iRes high.jpg
kolyy (1542)|14.6.2017 22:51
[QUOTE=joeh;45713]Už to mám, zmena je veľmi decentná, u inej scény to bude markantnejšie, myslím, že bude iResize permanetne zapnutá.[/QUOTE]

Naozaj je tá zmena subtílna, na GM5 je to výraznejšie (GX80 som podrobne netestoval, iba to rovno nastavil).

Ku GH5 mám ale pár otázok, snáď si sa už trochu zoznámil a budeš mať čas/ochotu sa trochu rozpísať:

- ako hodnotíš vstavaný mikrofón (mal by tam byť tretí mikrofón pre odšum)
- ako hodnotíš stabilizáciu vo videu s oboma objektívmi (vs A6500)
- vydáva stabilizácia hluk, je ho počuť vo videu?
- ako hodnotíš autofokus pri fotení (vs A6300/A6500)?
- aký máš dojem z jpegov (vs A6500), ostrosť, detaily, farby, šum?
- používal si už autofokus vo videu pri točení niečoho naostro? Ako to dopadlo?

Dík!
joeh (3352)|15.6.2017 16:35
[QUOTE=kolyy;45718] ako hodnotíš vstavaný mikrofón (mal by tam byť tretí mikrofón pre odšum)[/QUOTE]

- neviem, či tam je rozdielový mikrofón, ale vysoká kvalita zvukového záznamu tomu nasvedčuje. Chlapci v Panasonicu odviedli kus dobrej práce. Interný audio záznam je vskutku výborný, mimo špeciálneho natáčania napr. koncertu, orchestru určite nepotrebuje suplovať externe.


[QUOTE=kolyy;45718]ako hodnotíš stabilizáciu vo videu s oboma objektívmi (vs A6500)[/QUOTE]

Objektív Pana Leica 12-60mm podporuje stabilizáciu dual2, objektív Pana Leica Summilux 12mm využíva stabilizáciu na čipe, pričom ťaží zo širokého úhlu. V oboch prípadoch je výkon stabilizácie veľmi pôsobivý. Sony A6500 má poslabšiu stabilizáciu vo výkyvoch v tvare ležiaceho písmena X, čo sa prejavuje slabším účinkom pri chôdzi. Hodnotil by som to asi - Sony A6500 dobrá, Panasonic GH5 výborná.


[QUOTE=kolyy;45718]vydáva stabilizácia hluk, je ho počuť vo videu?[/QUOTE]

Vlastný ruch prístroja je malý, v úplnom tichu tam čosi je, no odstup signálu od šumu/ruchu je veľký, dobrá práca. Zvukový test plánujem, jak hovorené slovo tak hudobný prejav. Chcem otestovať funkciu obmedzenie úrovne zvuku, to sa hodí pri veľmi veľkom akustickom tlaku a tiež frekvenčnú charakteristiku, ako dokážu mikrofóny preniesť výšky a basy.
joeh (3352)|15.6.2017 16:54
[QUOTE=kolyy;45718] ako hodnotíš autofokus pri fotení (vs A6300/A6500)?[/QUOTE]

Oba prístroje sú rýchle a myslím, že víťaza je ťažko určiť.


[QUOTE=kolyy;45718] aký máš dojem z jpegov (vs A6500), ostrosť, detaily, farby, šum?[/QUOTE]

Fotím do RAW, takže .jpg nemám zmapované, otestujem to.


[QUOTE=kolyy;45718] používal si už autofokus vo videu pri točení niečoho naostro? Ako to dopadlo?[/QUOTE]

Ano, často točím ratolesti a dopadlo to dobre, pretože ešte nemám 62mm ND filter a za slnečného počasia som nastavil programovú automatiku. Tá sa snaží udržať čas na uzde, aby nedochádzalo k rozfázovaniu pohybu príliš krátkym časom a tudíž točil prístroj s priclonením. Veľká hlbka ostrosti zamestnala autofocus len povrchne.
MONYS (152)|15.6.2017 18:47
Joeh žádný ND FITR (FADER) ale Vario ND filtr!Občas se bavím, na fotoforu s profi videofoto člověkem má svůj atelier a on mi toto doporučil."Přední závit je vždycky o číslo větší, než zadní, pro případ clony.
Rozsah časů je 10x, například s nejmenším efektem vyjde čas expozice 1/500s, s největším efektem 1/50s
bez filtru je to 1/1 000s, protože filtr i na nejmenší ztmavení je ND 2x

Neplést s takzvaným ND faderem. To je za pár stovek náhražka ze dvou polarizačních filtrů, což je skoro nepoužitelné na plynulou
regulaci expozice při natáčení.[odkaz, pro zobrazení se přihlaste] potřebuješ 62mm.ND vario od ND faderu poznáš i na LCD zobrazovači. Pootočením celého filtru ND vario obraz nezmizí, ani se nezmění.
Pootočením ND fader a jakýmkoliv jiným polarizákem v jedné poloze obraz zobrazovače zmizí.
To je jasné, když je založený na polarizaci a filtr tu jednu polarizaci potlačí :)
joeh (3352)|15.6.2017 20:13
[QUOTE=MONYS;45723]Joeh žádný ND FITR (FADER) ale Vario ND filtr![/QUOTE]

Dík za radu. Variabilnosti sa nebránim, mám však obavu z dehonestovania ostrosti/kresby a homogenity osvetlenia snímača. Máš nejaký konkrétny typ filtra ? Odkaz v príspevku je nefunkčný.
MONYS (152)|15.6.2017 20:38
Tak zatím žádný filtr ND nemám jen jsem se dotazem u odborníka informoval jak to je s tím variofiltrem a on mi ho doporučoval.
joeh (3352)|16.6.2017 14:18
Maznáčikovia Pana Leica vyfasovali UV sklíčka, napíšte, ak máte skúsenosti s UV v prílohe :
UV.jpg
joeh (3352)|16.6.2017 20:53
[QUOTE=kolyy;45718]aký máš dojem z jpegov (vs A6500), ostrosť, detaily, farby, šum?[/QUOTE]

Na testovacej scéne vidieť, že aj v tejto disciplíne ťahá GH5 za kratší motúz. Je to na ISO 800 a navzdor silnejšiemu doostreniu u GH5 sa detaily strácajú rýchlejšie ako u A6500. Napríklad textúra šedého pásu pod nápisom Tamron je u Sonyho jasne viditeľná, u Panasonicu vyžehlená :
Sony A6500.jpg Panasonic GH5.jpg
joeh (3352)|17.6.2017 12:12
Tip na rýchlu a kvalitnú kartu vhodnú pre GH5 s rezervou na budúce firmware s vysokým dátovým tokom. Karta by mala byť dostupná v priebehu dvoch týždňov za cenu 120 EUR :
karta.jpg
joeh (3352)|17.6.2017 22:09
Monitor prístroja - pekný, veľký, kontrastný a dokonca farebný, ale nesmie sa človek toho dotknúť, poneváč to robí divné veci. Pre kristove rany, ono to blbne furt, dúfam, že tam nedali daktyl. Jo, dali tam daktyl, urýchlene do Menu - daktyl OFF. Fuj to mi odľahlo. Kto vymyslel dotykový monitor pre poloprofi prístroje, musel byť velice nešťastný jedinec.
Nad monitorom vidím čudlík, že by joystick ? Yes, je to joystick a parádny, amerikaafrikaparadajkapaprika, pohyb v menu a nastavovanie AF je hotová almázia. Ovládač má perfektný, jednoznačný výkyv i zdvih, bohovské.
kolyy (1542)|18.6.2017 01:25
[QUOTE=joeh;45721]neviem, či tam je rozdielový mikrofón, ale vysoká kvalita zvukového záznamu tomu nasvedčuje.[/QUOTE]

Ďakujem za veľmi hodnotné odpovede. O ruchovom mikrofóne sa písalo pri predstavení GH5 a je tomu venovaná aj jedna sekcia v recenzii na dpreview.

[QUOTE=joeh;45729]Na testovacej scéne vidieť, že aj v tejto disciplíne ťahá GH5 za kratší motúz. Je to na ISO 800 a navzdor silnejšiemu doostreniu u GH5 sa detaily strácajú rýchlejšie ako u A6500. Napríklad textúra šedého pásu pod nápisom Tamron je u Sonyho jasne viditeľná, u Panasonicu vyžehlená :[/QUOTE]

Je to na výrobných nastaveniach? Vyhladí sa tá textúra aj pri stiahnutom odšumovaní?

Inak sa mi vidí, že oproti Sony má Panasonic doostrovanie stále príliš hrubé, línie sú podstatne viac roztrepané a je tam o dosť viac artefaktov. Vo výsledku to nepôsobí ani tak ostrejšie ako neprirodzene. Je to už so zapnutým iR a stiahnutou silou doostrovania? Na druhej strane sa mi vidí farebný odšum pri GH5 lepší, A6500 necháva napriek väčšiemu senzoru viditeľne viac farebných artefaktov. Oba fenomény (doostrovanie aj farebný odšum) sa dajú pekne vidieť napríklad na nápise vľavo ("12mm F1.4 ASPH. LumixG").

[QUOTE=joeh;45727]Maznáčikovia Pana Leica vyfasovali UV sklíčka, napíšte, ak máte skúsenosti s UV v prílohe :[/QUOTE]

Na Fuji som používal filtre B+W, nie úplne lacné, ale zistil som, že podstatne zhoršovali odlesky v protisvetle. Tak som sa na to vykašľal a prestal filtre používať.
joeh (3352)|18.6.2017 12:26
[QUOTE=kolyy;45737]Je to na výrobných nastaveniach? Vyhladí sa tá textúra aj pri stiahnutom odšumovaní?
[/QUOTE]

Odšumovanie som nastavil podľa doporučenia z Milanovej recenzie na minimum -5, s tým som si istý na 100%, u iR istotu nemám, opáčko by nezaškodilo.
Celkovo mi však .jpg spracovanie moc nevadí, pretože preferujem RAW a v tomto ohľade podáva GH5 veľmi pekné výsledky, za A6500 zaostáva menej ako som dedukoval.
joeh (3352)|18.6.2017 18:18
Panasonic Leica Summilux 12mm F1.4, tak to je riadny lucifer, pekelne drahý, čertovsky dobrý. V prílohe fotky 1-3 na F1.4, posledný F10.
Na objektíve sa mi veľmi páči bokeh, celoplošná kresba a samozrejme svetelnosť. Uvítam komentár k záberom, aby som náhodou nežil v ružovom sne :
1 F1.4.jpg 2 F1.4.jpg 3 F1.4.jpg 4 F10.jpg
kolyy (1542)|19.6.2017 00:07
To je dobrá práca. Osobne by som s odšumovaním nešiel až tak nízko, to zrno v bokehu mi pripadá už trochu rušivé. Ale samotný objektív podáva veľmi pekný výkon.

Unikátnosť tohto objektívu si môže človek uvedomiť tak, že sa pozrie, čo má k dispozícii konkurencia - a pre APS-C nemá porovnateľne svetelný objektív (t.j. 16mm F1.8) Canon, Nikon ani Sony. M43 tak má napriek menšiemu senzoru výrazný náskok. Jedine Fuji má 16mm F1.4. Takže okrem Fuji môže človek podobný výsledok získať až pri FF (pokiaľ požaduje AF).
joeh (3352)|19.6.2017 10:38
Podľa reakcií v diskusii pod recenziou GH5, nebol prístroj prijatý s nadšením, skôr negatívne. Stejne tak setový objektív nezožal príliš úspechu, že by Panasonic strácal kredit ?
joeh (3352)|19.6.2017 20:52
Interný blesk prístroja, tak ten je koncipovaný veľmi veľkoryso, asi je tam použitá nová technológia so zábleskom pár pikosekúnd, poneváč je voľným okom neviditeľný. Pokiaľ by sa predsa našiel nejaký šťoural a pídil sa po smernom čísle, tak to je presne 0,0.
Mne to osobne nevadí, holdujem tabaku a zapalovač mám vždy sebou.
joeh (3352)|19.6.2017 21:51
Kvalita snímača, na dxomark už zverejnili namerané výsledky čipu GH5. Umiestnil sa na prabídnej 93. pozícii. Horší snímač už má len camera obscura a môj starý Zenit 11. To mi teda vysvetlite, jak môžu padať z takého šmudlu snímača, tak krásne fotky ako padajú z GH5.
Milan Šurkala (3381)|20.6.2017 00:14
Blesk tam není proto, že je tam chladič. I díky tomu by GH5 neměla mít problém s přehříváním.
kolyy (1542)|20.6.2017 00:57
[QUOTE=joeh;45745]Podľa reakcií v diskusii pod recenziou GH5, nebol prístroj prijatý s nadšením, skôr negatívne. Stejne tak setový objektív nezožal príliš úspechu, že by Panasonic strácal kredit ?[/QUOTE]

Tak on ho medzi zrkadlovkármi asi ani nikdy nemal, takže je to zrejme pre väčšinu automaticky iba predražený prístroj pre video.

[QUOTE=joeh;45754]Kvalita snímača, na dxomark už zverejnili namerané výsledky čipu GH5. Umiestnil sa na prabídnej 93. pozícii. Horší snímač už má len camera obscura a môj starý Zenit 11. To mi teda vysvetlite, jak môžu padať z takého šmudlu snímača, tak krásne fotky ako padajú z GH5.[/QUOTE]

Lebo aj tá 93. pozícia stále stačí na kvalitný výstup vo väčšine situácií? ;)

A potom závisí aj na objektíve atď.
joeh (3352)|20.6.2017 14:50
[QUOTE=Milan Šurkala;45755]Blesk tam není proto, že je tam chladič. I díky tomu by GH5 neměla mít problém s přehříváním.[/QUOTE]

Tak to je potom v záujme dobrej veci. Pre niekoho môže byť možnosť dlhodobého natáčania naprosto zásadná záležitosť.

Hľadám nejaký maličký blesk bez vlastného napájania, nechcem to ako hlavný zdroj svetla, len na prisvetlenie. Myslíš, že by ten krpec, ktorý pribaľujú napríklad ku LX100 fungíroval na GH5 ?
joeh (3352)|20.6.2017 16:01
[QUOTE=kolyy;45743]To je dobrá práca. Osobne by som s odšumovaním nešiel až tak nízko, to zrno v bokehu mi pripadá už trochu rušivé. Ale samotný objektív podáva veľmi pekný výkon. [/QUOTE]

Editujem fotky na 4Mpx monitore, tam je to bez šumu, po tvojej poznámke som stránku otvoril na 2Mpx monitore a sakra, šumu ako v parlamente. Myslím, že si to pozeral na monitore s hrubším rastrom, tak do 2Mpx, je tak ?
joeh (3352)|20.6.2017 20:32
Autofokus, pokiaľ budem chcieť zadupať prístroj pod čiernu zem, navolím podmienky a dokážem neschopnosť AF, naopak, v prípade, že chcem presvedčiť o kvalitách AF, dokážem to stejne tak.
Vidí sa mi, že výrobca vo firmware 1.1 predsa len troška na AF zapracoval i keď to oficiálne v popise FW nepriznal. Práce majú ešte dosť.

Chronológia kauzy AF :

-Panasonic prezentuje GH5 na výstavách, stavia vláčiky na ktoré prístroj neustále zaostruje a všetci sú náramne vytešení, jakže nám to preparádne zaostruje
-čelný predstaviteľ Panasonicu upriamuje pozornosť novinárov na úžasne vylepšený DFD vo videu, ktorý sa údajne s GH4 nedá zrovnať
-na internete začínajú pribúdať škaredé, nezaostrené videá, pričom skalní prívrženci Panasonicu dúfajú v zásadný obrat s vydaním produkčnej verzie firmware
-GH5 je v predaji
-nezávislý tester Max otestuje AF s katastrofálnym výsledkom
-platený agent Panasonicu, Joseph, odkáže Maxovi, že to testuje na figu
-Max pozýva Josepha na spoločné testovanie AF, ktorého výsledkom je 15minútové video, na základe ktorého všetci dávajú za pravdu Maxovi
-Panasonic je donútený reagovať a prostredníctvom Josepha vydáva oficiálne stanovisko, kde doporučuje používať AF v režime 1-zónového zaostrovania
-množia sa videá, kde sa vlastníci prístroja snažia nájsť optimálne nastavenia rýchlosti, citlivosti a režimu AF, niekedy úspešne, ale žiadne terno
-server dpreview zverejňuje rozhovor s čelným predstaviteľom Panasonicu, ktorý dáva prísľub o budúcom vylepšení AF prostredníctvom aktualizácie firmware a nenápadne naznačuje, že cieľom je dobehnúť autofokus Sonyho a Canonu
-všetci čakajú na nový firmware
-špičkový fotograf a kameramanské eso p.Joe zatúži po formáte 4K/60p a tiež chce bližšie spoznať autofokus, objednáva GH5 s objektívom Pana Leica 12-60mm
-GH5 dorazil
-joe otvára fľaštičku borovičky a špekuluje nad AF
-joe otvára druhú fľaštičku borovičky a špekuluje nad AF
-joe požiada rodinného príslušníka o tretiu fľaštičku borovičky a špekuluje nad AF
-borovička sa rýchlo približuje, už je na stole
-joe prepína GH5 do režimu prehrávania a s úžasom vidí stále zaostrenú blížiacu sa fľaštičku

Záver príbehu - Panasonic má algoritmus na úspešné zaostrovanie, DFD systém to dokáže, akurát to stačí preniesť do zónového režimu a doladiť.
romana51 (311)|20.6.2017 21:51
Ale figu borovu, keby špičkový fotograf a kameramanské eso p.Joe rovnú naslopal vedro lavorovice, nemal by také problémy. :D :D :D
kolyy (1542)|20.6.2017 23:13
No, pri tretej fľaši borovičky sa už môžu diať podivné veci. Si si istý, že sa tá fľaša naozaj hýbala a nestála na mieste? ;)
joeh (3352)|20.6.2017 23:43
[QUOTE=romana51;45762]Ale figu borovu, keby špičkový fotograf a kameramanské eso p.Joe rovnú naslopal vedro lavorovice, nemal by také problémy[/QUOTE]

Á, deda se ozval. To sa ti to chlape jeden smeje, keď máš G80, tam kope autofokus inú ligu...
joeh (3352)|20.6.2017 23:50
[QUOTE=kolyy;45763]Si si istý, že sa tá fľaša naozaj hýbala a nestála na mieste?[/QUOTE]

To je na betón, teda ja si to už presne nepamätám, ale manželka spomínala, že som zrazu vyskočil a začal revať - ono to ostrí. ostrí, ostrí
No nič, zajtra pokus zopakujem.
kolyy (1542)|21.6.2017 00:10
Presne s rovnakým postupom s tými borovičkami? ;)
joeh (3352)|21.6.2017 09:44
Pravdaže, musím vytvoriť naprosto identické podmienky pre minimalizáciu štatistickej odchýlky merania.
No, nejaké to pivko tam bude navyše, aby mi neprišlo zle z tepla.
kolyy (1542)|21.6.2017 11:22
Len aby sa pri tej minimalizácii štatistickej odchýlky nevkradla do merania chyba systematická ;)
joeh (3352)|21.6.2017 11:38
Absolútne vylúčená vec, borovička vybičuje sústredenosť na maximum a pivko ukľudní motoriku. Myseľ čistá, ruky pevné ako skala, ideálny stav na testovanie.
joeh (3352)|21.6.2017 12:02
Test zahájený, sledujte online na magic-joe.com. Adresa je funkčná pre užívateľov počítačov, pre užívateľov zvláštnych zariadení s Windows, či jak sa to volá, je adresa zablokovaná, nechcem, aby bola stránka zavírovaná v prvej minúte.
joeh (3352)|21.6.2017 13:37
Žiadosť vedeniu Panasonicu o zakomponovanie troch vecí do najbližšej aktualizácie firmware :

a/ prezentujete GH5 ako profi kameru, jak je možné, že nevidím expo hodnoty a ISO ? V režime P nezobrazuje prístroj nič, v režime M nezobrazuje ISO, v režime A, S zobrazuje len relevantnú hodnotu - zariadte zobrazovanie komplet informácií
b/ dali ste tam USB 3.1 s teoretickou rýchlosťou 5Gb/s ale prenos dosahuje len tretinu rýchlosti karty - zrýchlite to
c/ doladte ten autofocus

Díky moc.
joeh (3352)|21.6.2017 16:55
Vo vlákne o Panasonicu GH5 nesmie chýbať recenzia prístroja priamo z digimanie : https://www.digimanie.cz/recenze-panasonic-lumix-gh5-video-profesional/6922
joeh (3352)|21.6.2017 17:30
Milan, v recenzii uvádzaš, že jednobodový AF vo fotorežime nevyužíva DFD a tudíž je pomalší. Mne sa práve menovaný režim veľmi pozdáva, pretože po namáčknutí spúšte sa bleskovo ukáže lupa až 6x zvečšením, prečo vlastne DFD nefunguje ? Ď.
Milan Šurkala (3381)|21.6.2017 17:55
[QUOTE=joeh;45782]Milan, v recenzii uvádzaš, že jednobodový AF vo fotorežime nevyužíva DFD a tudíž je pomalší. Mne sa práve menovaný režim veľmi pozdáva, pretože po namáčknutí spúšte sa bleskovo ukáže lupa až 6x zvečšením, prečo vlastne DFD nefunguje ? Ď.[/QUOTE]

No takhle, Panasonic ČR tvrdí, že to DFD je. Jenže u všech Panasoniců tento režim viditelně huntuje (přejíždí celou rovinu ostrosti), takže mám pocit, že to je klasické kontrastní ostření bez DFD berličky. Také je to obvykle jediný režim, který ostří 100% přesně (např. u LX100 to při určitých kombinací vzdálenosti, clony a ohniska byla jediná kombinace, která byla schopna přesně zaostřit). Jestli tam tedy DFD je nebo není, nedokážu 100% říci, ani nevím, proč to nastavili tak, aby to ostřilo pomaleji. Důvod ti tedy neřeknu, ale osobně bych řekl, že podle chování tohoto režimu tam DFD není. GH5 je navíc jediný Panasonic, kde tento režim funguje rychle, takže se to dá bezproblémově používat.
joeh (3352)|21.6.2017 19:43
[QUOTE=Milan Šurkala;45783] GH5 je navíc jediný Panasonic, kde tento režim funguje rychle, takže se to dá bezproblémově používat.[/QUOTE]

Vynikajúco, ďakujem, si ma skutočne potešil. Jednobodový režim sa mi ohromne páči, rýchle to je, presné to je, dá sa nastaviť ozaj malá plocha a v spojení s parádnym hľadáčikom i momentom zobrazenia lupy to nemá chybu. Tak-nejak si predstavujem moderný spôsob práce a zobrazenia AF.
joeh (3352)|22.6.2017 10:01
Je to zrnko lepšejšie ?
bokeh.jpg
kolyy (1542)|23.6.2017 13:39
[QUOTE=joeh;45759]Editujem fotky na 4Mpx monitore, tam je to bez šumu, po tvojej poznámke som stránku otvoril na 2Mpx monitore a sakra, šumu ako v parlamente. Myslím, že si to pozeral na monitore s hrubším rastrom, tak do 2Mpx, je tak ?[/QUOTE]

Prepáč - nie, hodnotil som plné rozlíšenie. Ale bokeh je nervóznejší aj v 4Mpx.

[QUOTE=joeh;45788]Je to zrnko lepšejšie ?[/QUOTE]

Áno, je to podstatne hladšie, aj keď na úkor výraznosti detailov na kvete. Človek sa s tým samozrejme môže hrať celý deň a je značne subjektívne kde je najlepší kompromis. Ja osobne mám rád keď aj pri rozkliknutí do plného rozlíšenia zrno nebuchne do očí, najmä čo sa týka pleťoviek a bokehu. Fotky prakticky výhradne prehliadam na monitore či tablete, kde je možnosť pozrieť sa na fotografiu detailnejšie triviálne jednoduchá. Mnoho ľudí to tam však necháva, aby získali trochu detailov v nižšom rozlíšení, čo je plne pochopiteľné, ak to ide na web či do tlače.
joeh (3352)|23.6.2017 16:54
[QUOTE=kolyy;45794]hodnotil som plné rozlíšenie[/QUOTE]

Ano, chápem, 1:1, ja som myslel na maticu panela - veľkosť/rozostup segmentov.

Zajtra budú presne 2 mesiace od vydania firmware 1.1 a nový stále nič, dúfam, že to s tým autofokusom nevzdali.
joeh (3352)|23.6.2017 19:22
Svet sa zbláznil, v našich končinách sa GH5 považuje za kameru pre náročného amatéra, niektorí to dokonca pasujú za profi nástroj a vo svete si to kupujú vlogeri a potom majú problém s nastavením AF :


joeh (3352)|25.6.2017 10:40
Doporučenie pre výber SD karty - GH5 disponuje rozhraním UHS-II a zároveň USB 3.1 gen 1.
Pokiaľ chceme maximálne využiť rýchlosť prístroja, musíme mu dopriať rýchlu kartu, ale v označení je celkom slušný bordel, preto uvádzam dva najdôležitejšie parametre, podľa ktorých sa musíme orientovať pri výbere SD karty :

- rýchlosť udávaná výrobcom čítanie/zápis v MB/s, doporučujem min. hodnotu 200 MB/s
- zbernica, označovaná v tvare SDXC II, alebo UHS-II

Kapacita karty je už nezávislá, podľa potreby, napríklad 64GB karta zvládne takmer hodinu záznamu videa vo formáte 4K/60p, čo je dátový tok 150 Mb/s.

Poznámka : V prílohe je karta, ktorú som objednal s úmyslom využiť max. rýchlosť pri sekvenčnom fotení do RAW a dôrazom na reakcie prístroja. Na záznam 4K videa stačí použiť podstatne lacnejšie varianty. Napríklad Kingston 64GB 95/45 MB/s UHS-I funguje bez problémov.
SD.jpg
joeh (3352)|25.6.2017 15:05
Spoznajte Panasonic GH5 za 27 minút - pekne spracované video s audio doprovodom :


joeh (3352)|25.6.2017 16:28
Post focus - zmysel funkcie mi jaksi uniká. Ako hračka je to fajn, no využitie v reále, fakt ma nič nenapadá. Má niekto kreatívny nápad na využiti v praxi ?
joeh (3352)|26.6.2017 17:58
Súboj Panasonic GH5 vs. Sony A6500 za nízkej hladiny osvetlenia, veľmi zaujímavé to začína byť v 4:30 :


joeh (3352)|26.6.2017 23:07
Tak ten hľadáčik v GH5 je skutočne parádny, práve som sa dozvedel od Milana na aktualitách digimanie, že so zvečšením 0,76x je lepší ako napríklad prichádzajúci FF Canon 6D II so zvečšením 0,71x a stejne veľký hľadáčik má až Canon 1D X II.
joeh (3352)|27.6.2017 20:14
Autor článku v linku stál pri vývoji GH5 a zrejme má dobrý prehľad o spracovaní obrazu prístrojom. Prezentuje videoukážku pri nízkom osvetlení, kde definuje správne nastavenie štandartného profilu, pričom všetky hodnoty sú stiahnuté na -3 okrem poslednej /odtieň/.
Výsledok je veľmi povzbudivý, vidím tam zásadné zlepšenie na vysokých citlivostiach.
http://www.newsshooter.com/2017/01/07/panasonic-gh5-low-light-capabilities-demonstrated-by-nick-driftwood/