Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Hirogen (6)
Hirogen (771) | 3.7.201011:31|"Pláž"
Děkuji, že ses neurazil. Začni tou kompozicí, zbytku dej čas. I já pořád dělám chyby.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 3.7.201011:29|Jawa
Jasně že levé spodní ne, ještě jsem měl v hlavě tu loďku, co jsem komentoval před tím. :mistake
Doporučuji pravé spodní. Pravé protože míří doleva, spodní proto, že to je vozidlo, které se pohybudje po zemi, tak aby neletěla motorka ve vzduchu.
Příště budu psát komentáře přes den, ne navečír a v horku... :D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 2.7.201021:15|Jawa
Opět jsem nehodnotil. Použij levé spodní ohnisko zlatého řezu. Ale hlavně: NESMÍŠ mít před motorkou ­(ale i před jinými objekty­) méně místa, než za ní. Ujíždí ti z fotografie.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 2.7.201021:08|"Pláž"
Někdo ti to ohodnotil jednou hvězdičkou a nenapsal proč. Já to ale nebyl. Takže:
Máš zrcadlo, snaž se ho trošku vyždímat. Tohle je zbytečná středovka. Existuje cosi jako zlatý řez, zjednodušeně to je obrázek rozdělený na třetiny jak horizontálně, tak vertikálně. Místa, kde se pomyslné linky protínají, nazýváme ohniska zlatého řezu. Zkus se ho naučit využívat. Kdybys loďku umístil do levého horního ohniska zlatého řezu, nebyla by to taková tuctová středovka a navíc bys krásně odstranil ten ošklivý plot. Pokud trošku přidáš kontrast roztažením ­(a klidně kousek ušmiknutím­) levé části histogramu, navodíš tomu trošku dramatičnost. To pro začátek stačí. Zkus to!
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 2.7.20109:09|Výfuk
Proč se do toho tak šklebíš? :D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 1.7.20109:36|"A"
Těším se na ­"X­" :D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 30.6.20109:26|Vlak
Fotka pěkná, kočka taky. Ještěže tam není jedno ­"S­" navíc :)
Odpovědět0  0
Naprostý souhlas, protože si vzpomínám na testy nějakého středoformátového fotoaparátu, kde na film byly fotky normální a po záměně filmové stěny za datovou ­(nebo jak se tomu říká­) se objevilla ...... aberace.
Odpovědět0  0
"Vypada to , jakoby sony udelalo s novymy cipy krok vpred co se sumu tyce.­"
Ano, přiblížili se konkurenci...
"Jako prenosny fotak se me velmi libi Canon S90, ale prijde me dost drahy­"
Taky to ale fotí, v porovnání s jinými...
Až budeš kupovat zrcadlovku, nenechz se zlákat počáteční nízkou cenou. Výrobce si je velmi dobře vědom, co dělá. KAŽDÝ ZÁKAZNÍK si dříve či později koupí nějaké příslušenství. Takže vezmi cenu jako komplet ­- i s budoucími objektivy atd. Hlavně si nenech namluvit, že u Sony máš stabilizované tělo a pak kupuješ již jen levné objektivy. Tolik levných zase nemají a ty dobré nestabilizované jsou stejně drahé jako stabilizované jiných výrobců.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 22.6.20108:27|Parc Güell
Já myslím, že dobrý!
Odpovědět0  0
"Nedari sa mi dostat von, tak sa hrabem v archive a skusam prevody...­"
Ale jde ti to :D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 16.6.201012:42|Dorča
Ta póza je divná. Při zadívání se zdá, jako by měla hranatou bradu. Dělá to to černý levý rameno.
Odpovědět0  0
Tady ta s tím jezem je pěknější.
Odpovědět0  0
Určitě budou stejné, jako v Canonu G11. Sony dodává CCD spustě značek. Mimochodem, věděli jste, že Sony dělá CCD na Canon Stepperu?
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 3.6.201021:13|Cesta....
No, řeknu to asi takhle. Po nějaké chvíli zase trochu normální fotka. Už mám dost té kupy ženských portrétů, které jsou z 90 procent k ničemu.
Cesta do krajiny přeci patří. Dává jí prostor, fotka není plochá.
Není ta bílá tečka vlevo od stromu na cestě libický kostel?
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 2.6.201015:52|Motýl
[QUOTE=Tchutcho­]Ty Staláku! Ty až si někdy koupíš pořádnej foťák,tak to tady budeme moct všici zabalit.;­)­[­/QUOTE­]
:D:D:D
Ale máš pravdu.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 2.6.201015:48|drezůra
Černá zvěř se vždy fotí špatně. Není jim ani vidět do očí, ale skok je pěknej!
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 2.6.201015:45|K fabrice
[QUOTE=pavel_p­]Kompozice bez chyby, ale tady si myslím, že to může být hezké i v barvách.­[­/QUOTE­]
K tomu starýmu baráku bez omítky černobílá sedí, moc pěkný to má!
Odpovědět0  0
Jestli myslíš tuhle fotku pole s břízou https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=3883 , tak ta je sice taky z Canonu, ale trochu jiného :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 1.6.201013:26|Železné hory
Děkuji všem za pochvaly!
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 1.6.201010:13|Železné hory
[QUOTE=milan.75­]krása, jak jsi dosáhl těch barev?­[­/QUOTE­]
To já ne, to matka příroda :­)
Ne takhle. S polatizačním filtrem jsem čekal asi 3­/4 hodiny na místě na to správné světlo. Ale ty barvy nejsou nijak extra vytahované. Jen jsem malinko upravil kontrast.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 31.5.201023:52|Železné hory
Děkuji!
Odpovědět0  0
Předpokládám, že to máš ze stativu. Stativ se ti tahat chce a nějakou malou dslr ne? U tebe se v rukách neztratí!
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 25.5.20109:45|Lago di Garda
To samé, jako u té druhé fotky. Snad jen vyjma toho, že zde nemáš horizont v polovině. Ale to je tím, že ti to ani nemohlo jít...
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 25.5.20109:43|Lago di Garda
Pěkné to není. Je to nakřivo a navíc protisvětlo se nenechává na automatice. A když, tak je to potřeba přitmavit, ať to navodí atmosféru, která se tímto komplet ztratila. Automatika si myslí, že to je standardní scéna, proto průměruje. To ale standardní scéna není. Navíc ten horizont v polovině...
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 21.5.20108:08|Spanielska Zem
jj, vypadá to trošku víc dramaticky ­(což je dobře)
Odpovědět0  0
Kdepak makro, to ti jde!
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 14.5.201022:59|Celej nakřivo
Z původního rawu jsem upravil přepaly v horní polovině obrázku a znovu sem nahrál tutéž, ale jinak upravenou fotku.
Odpovědět0  0
Když chceš UZ, tak koukni na Canon SX20. Má hledáček, HD video, kolejničky na blesk a vychází z tohoto modelu:
http:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/Q109superzoomgroup­/page16.asp
který ve třech testech se pokaždé umístil na prvním místě.
Odpovědět0  0
Určitě to dělá obrazový procesor.
Apropo, DIGIC4 určitě není slabý článek. SX20 umí také HD video na CCD. Je to prostě tak u tohoto Ixusu nastavené, to je vše. Furt nekritizujte, stejně si to nekoupíte.
Já vidím jako plus f2,0 a 10Mpx.
Odpovědět0  0
Dobře jsi udělal.
Ostatní: Neargumentujte pořád tím, že UZ = DSLR + další objektivy. Popravdě ruku na srdce, kolik lidí doopravdy, myslím ale doopravdy, kdy už opravdu nemůžete zazoomovat nohama, kdyz tu fotku přiblíženou opradu potřebujete, tak kolik lidí takovej zoom nakonec potřebuje...
Jasně, že teď napíšou, že všichni, ale realita je nakonec jiná.
Navíc zdůrazňuji, že kontrast na UZ na dlouhém slke je vždy velmi špatný. Když uděláte fotku a pak kouknete do dalekohledu, máte pocit, že vám někdo umyl oči. Tak jestli tohle všichni potřebují...
Odpovědět0  0
1 ­- s tou hloubkou ostrosti jsi to vůbec nepochopil. Já to uváděl jen jako obecnou námitku na setové objektivy, že jsou špatné. Pravda je taková, že lepší seťák, než tohle.
2 ­- ano, všichni potřebují zoom ­(ironicky­) a když si ho koupí, první co vyfotí je letadlo. Zkoušeli jste někdy rychlost ultrazoomu na dlouhé sklo? Viděli jste někdy, jak se vám na ultrazoomu ztratí na dlouhém skle kontrast? Pak to pracně dorovnáváte na histogramu...
Kdepak, raději nejlevnější zrcadlovku, než tohle. Velikostí a váhou to zase tak rozdílné není, rychlost se nedá srovnávat, lepší záběry v temnějším prostředí, možnost vyššího ISO, no a když budu nakonec ty letadýlka fotit, mohu si klidně projít časem fotobazary.
Sám jsem z uz přešel na dslr, vím o čem mluvím.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 9.5.201020:32|Lampička
Moc hezké zátiší
Odpovědět0  0
[QUOTE=stalak­]vlastně na Vysočinu jezdím jenom autem­[­/QUOTE­]
Už jsem se bál, že nejen pěkně fotíš, ale seš ještě velkej sportovec :D
Odpovědět0  0
Což je neskutečně zažitý omyl. Pořád lepší seťák na levné DSLR, než tohle. Mám spoustu známých, co i se seťákem dokážou nafotit moc pěkné záběry. Problém je víc v rukách. Spousta lidí, kteří přejdou z kompaktu na dslr se musí vyrovnat s kratší hloubkou ostrosti a s tím, kam zaostřím. To na kompaktu neřešili, bylo jim to jedno. Jenomže u dslr je ostré to, kam to naostřím. Přece ale potom nepřiznají vinu. Co řeknou: seťák je k ničemu... Odsud pramení pocit, že si k dslr musí koupit nový objektiv.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 2.5.201020:26|Noční brno
Pěkné!
Trochu bych upravil vyvážení bílé. V automatice se foťák snaží eliminovat oranžové lampy posunem do trochu chladnějších odstínů. Nebál bych se to vrátit.
Odpovědět0  0
Tohle na polarizák nevypadá. Modrá je trošku vytažená si myslím.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 2.5.201020:15|Železné hory
Dobrý. Je to ze dvou, nebo ze tří fotek? Já to fotil naproti.
Odpovědět0  0
Nádrž Pařížov je zapadlá, nikde od silnice není vidět a přesto velmi pěkná vodní nádrž. Podařilo se ti do kompozice dostat jak nádrž, tak i kousek z její pěkné architekrury. Jen bych trošku ten horizony posunul níže, nebo výše. POdle toho, jestli chceš zdůraznit víc oblohu, nebo vodu. To vše objíždíš na kole?
Odpovědět0  0
[QUOTE=didik46­]Dík za hodnocení a kom. Chtěl jsem jen ukázat jak hodně prachu tam bylo. Mám samořejmě jiné záběry, ktré jsou akční, pokud bude zájem, mohu nabýdnout k pokoukání.­[­/QUOTE­]
Nic nenabÝzej :­)
Ne, je skvělá, jen, protože míří na fotce doprava, je lepší, když před ním je trochu více místa, než za ním. Ten spodej nechej, dodává to ­"hustou­" atmosféru. Vlevo jen nenechávej tolik místa. I tak ti dám 5*, je to moc pěkný.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 1.5.201010:39|Třešněnka
Tahle na mně působí nejlíp. Takové splynutí s jarem, s přírodou.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 30.4.201017:24|Tunel
Pěkná atmosféra vytvořená světly a stíny, parádní kompozice s linií ve tvaru písmene ­"S­". 5*
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 30.4.201017:23|Ranne pobrezie
Sesype se na tebe kritika za šampon ve vodě a podobně, ale ne ode mne. Je to moc pěkné! 5*
Odpovědět0  0
Jinak ten Oly fakt fotí nějak divně, protože cca po 10m od začátku chodníku je značka ­"přechod pro chodce­" a u ní je už několik let ten přechod na silnici namalovanej. :D :D :D
Ale když mi přiznáš, že to takhle udělal ten Olympus, tak mě potěšíš, nemám Olympus rád :D
Odpovědět0  0
[QUOTE=stalak­]­[QUOTE=Hirogen­]Souhlasím s tím, že Stalak vytříská ze své fototechniky asi tak o 25% víc, než se to přístroj vůbec umožňuje. Údolí Doubravy je samo o sobě vděčné téma na fotografie. Stalak to vyfotil výborně. Jen nesouhlasím s ideálními světelnými podmínkami ­- je lepší tam chodit, když je zataženo. Jinak prosvítající světlo mezi stromy dělá velké kontrasty ­(vyzkoušeno­).­[­/QUOTE­]

jen pro upřesnění,já vím že je lepší toto fotit když je pod mrakem,ale asi jsem to nenapsal srozumitelně ­(i počasí bylo slunečné,ale nedalo mi to­) a myslel jsem to tak že do toho půjdu stůj co stůj :D jinak tu je opravdu na focení moc pěkných míst,ale mám to sem trochu z ruky a není to pro mě jednoduché časově se sem dostat když je zrovna ideální počasí,vlastně toto jsem fotil poprvé,můj 1.pokus tekoucí vody ;­) dík za zastavení a koment ;­)­[­/QUOTE­]
Tebe bych si nedovolil kritizovat. Máš mnohem víc hezkých fotek, ačkoli jsi přespolní, než ti , co zde bydlí ­(já­) :­)
To byla poznámka pro focusx
Odpovědět0  0
Tak vidíš, že tam ta cedule na tom okně vpravo dole pořád je :­-)
Odpovědět0  0
Souhlasím s tím, že Stalak vytříská ze své fototechniky asi tak o 25% víc, než se to přístroj vůbec umožňuje. Údolí Doubravy je samo o sobě vděčné téma na fotografie. Stalak to vyfotil výborně. Jen nesouhlasím s ideálními světelnými podmínkami ­- je lepší tam chodit, když je zataženo. Jinak prosvítající světlo mezi stromy dělá velké kontrasty ­(vyzkoušeno­).
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 29.4.20109:18|prvni
Z mého pohledu je na té fotografii chaos. Chce to nějak oddělit, o co mi šlo. Třeba rozostřit pozadí, rozmazat vodu, nebo tak něco. Zkrátka něco zdůraznit.
Odpovědět0  0
Pokud je protokol neoficiálně zveřejněn a výrobci třetích stran mají problémy, jsou jen dvě možnosti:
1 ­- výrobci třetích stran neumí číst
2 ­- schéma není kompletní
Jak jinak mi vysvětlíš, že tolik různých objektivů má tolik problémů? Nemluvě o tom, že některé kombinace Sigma objektiv vs. Canon tělo třeba necloní ­(zavolej si do AWH pro ověření kombinace seriového čísla­). Nebo, že některé kombinace Sigma­/Tamron vs. Nikon taky nejedou...???
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 13.4.201020:45|Cesta za světlem
Tady to poznám. Od altánku směrem k Havlíčkovi :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 13.4.201018:07|Letní Vysočina
Tak to vím, kde to je. Jezdím do Brodu přes Bělou, protože přes Rozsochatec je to vždy po zimě rozbité. Ale protože přes Bělou jen profrčím, nikdy jsem se tam nestavoval. O tom zrcadle vím, musím zde přibrzdit, protože občas někdo vyjede a když to valíš z kopce moc, máš co dělat s brzdami. Ale nikdy mne nenapadlo se tam jet podívat. My se zatím jezdili koupat sem ­[url­]http:­/­/www.leonet.cz­/hirogen­/ipage00002.htm­[­/url­] .
Klobouk dolů, máš to tu pěkně projité! :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 13.4.201010:52|Karlův most
Na druhoustranu musím pochválit místo. Všichni se to snaží mermomocí fotit s Hradčanama. Takhle to není tuctové.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 13.4.201010:45|Letní Vysočina
Tak fakt nevím. Slovy Tibora Meszányho z izerovy Policeiní Akademie: ­"Kebyže mi hlavu odrežetě, tak nieviem­". Ale jestli je to někde poblíž, tak je to fakt ostuda. Moje. :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 12.4.201020:35|Z jiného světa
[QUOTE=stalak­]­[QUOTE=budik21­]Já jsem myslel, že telefony jsou na telefonování. Fakt to neznám...tam se dá taky nějak pracovat s hloubkou ostrosti? Jak? Vždyť ten čip tam musí strašně malej, jak se s takovým strojem udělá rozostřený pozadí?

Fotka je to super, těžko uvěřit, že dělaná mobilem.­[­/QUOTE­]

Tak jak vidíš dá,focení mobilem je můj koníček a většina fotek zde co jsem prezentoval z mobilů jsou.Čip je opravdu malinký,hloubku ostrosti nejlépe vychytám na tomto mobilu SE K770i,pak mám ještě LG Viewty,tak už je to horší,ale také tam nějakou hloubku ostrosti ­"naperu­" V1.řadě musím ostřit do dlaně,tím si tonuju fotku ­(tmavší,světlejší­)tato je dělaná za poledního slunce,takto vylezla z mobilu,dlaňnatáčím tak,že když chci fotku tmavší jako tu,musím si ostřit do osvětlené dlaně od sluníčka,potom si musím rozvážit z jaké vzdálenosti si ostřit do dlaně,tu pak musím + ­- doržet když přecházím s namáčknutou spouští na focený objekt a tu pak mám možnost ještě + ­- 2 cm mechanicky ;­) ­(ručně zoomovat­),na opravdu malou HO mám udělanou makro předsádku,mám ji tu vyfocenou.Je to složité a musím se přizpůsobovat i jinak a takto fotím i hmyzáky,je to o dobrých nervech a trpělivosti,dobrém odhadu ;­)­[­/QUOTE­]
Vůbec nevím o čem píšeš, ale co děláš s tím mobilem si zaslouží smeknout :D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 12.4.201020:31|léto
[QUOTE=spacirx­]Tvoji práci pozná člověk už z náhledu :­)­[­/QUOTE­]
Nebo z nadhledu :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 12.4.201020:27|Hohe Tauern II
Souhlasím s předešlými. Kompozice je vzorová, škoda, že sluníčko trošku nezasvítilo do údolí. Ale to není vina fotografa, takže vyfocené je to pěkně.
Odpovědět0  0
Já myslím, že zkouška dopadla dobře. je to jak z mafiánského filmu ­"Kmotr­". Tamhle je zrovna Don Corleone :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 11.4.201020:31|Ticho
[QUOTE=Virago­]Krásný záběr! Žádný horizont bych nerovnal ­- nezdá se mi, že bys měl foťák tak šífem,
vypadá to jako návětrná strana těžce zkoušeného svahu a mně se to moc líbí!!!­[­/QUOTE­]
Návětrná strana by to byla, kdyby ty stromy byly ohnuté, ne křivé...
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 11.4.201020:22|Karlův most
to focusx: Nevím, proč by to nemohlo být foceno seťákem. To si všichni musíte myslet, že seťák je špatný? Obzvlášť na takovéto záběry, kde se nechá s klidem ze stativu dát vyšší clona...

Pěkné by to bylo, kdyby sis nechal trošku záležet na kompozici. Nevím, proč je most přesně v polovině a nahoře tolik prázdného místa. Stačí to jen oříznout. Nemusíš přece striktně dodržovat formát 3:2.
Další věc je vyvážení bílé. Na oranžových lampách se automatika snaží posunout bílou víc do modra. Myslí si, že je pod žárovnou. Je potřeba tomu trošku pomoci. Ať už ve fotoaparátu, nebo třeba ve fotoeditoru. Ideální je to vyfotit v RAWu.

PS ­- ta dvě světla je to poslední, co mi tam vadí.
Odpovědět0  0
Ještě dodám, že jsem to reklamoval, reklamace mi byla uznána, vyměněn za jiný kus, po několika měsících ta vyměněná byla opět reklamovaná a byly mi vráceny peníze. Reklamoval jsem si to sám ­(jsem prodejce­) přímo v AWH, peníze mi vrátil pak distributor.
Odpovědět0  0
Ačkoli by to znělo logicky, nemusí tomu tak být. Sám jsem měl Sigmu 18­-200OS a ta velmi často předostřovala. Seťák to nikdy neudělal, 28­-135 to neudělal a ani 17­-40L na tomtéž těle. Jen ta Sigma. Musíš si uvědomit, že žádný z výrobců DSLR nikde nezveřejňuje jaké signály proudí mezi tělem a objektivem. To musí každý výrobce objektivů jiných stran vystopovat sám. Někdy lépe, někdy prostě hůře.
Nicméně je dost zvláštní, že Sigmy s velkou pravidelností se potýkají právě s tímto problémem. Toto nejsou jediné dva případy.
Odpovědět0  0
Standardní kamery mají 1­/6­". Ale protože mají rozlišení max do 1MPx, většinou jen 0,8MPx, je pixelová hustota podstatně větší, než u 1­/3­" s 10MPx.
Odpovědět0  0
S tou náladovostí u Sigmy to není jen dojem, ale fakt. Měl jsem doma nějaký čas Sigmu 18­-200 OS a mohu potvrdit naprosto to samé. Někdy byla fotka jak brus, jindy fotka nebyla ostrá za žádných okolností. Většinou to bylo tím, že často předostřovala. Ale třeba měsíc ne a pak to dělala měsíc vkuse. Naštěstí mi vrátili peníze.
Odpovědět0  0
K zrcadlovkám se dávala A480. SX 120 je pro spoustu lidí slušný fotoaparát.
Odpovědět0  0
"pekna ukazka co dokaze objektiv za 99€.
treba rozklik.­"
Tady to není o objektivu, ale o světle. Za jasného počasí se sluncem v zádech, to nejsou podmínky na srovnávání objektivu. Díky ostrému světlu a vysokému kontrastu se to bude vždy jevit ostré...
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 25.3.20109:50|Zámek
Ani jsem nevěděl, že Slatiňany se opravují. Jezdím s dcerama víc k zadním ohradám kvůli koním :)
Odpovědět0  0
Říkáš nový objektiv. Koukám, že 70­-200. Který z nich sis vybral? Aktuálně jsou čtyři ­"sedmdesát dvoustovky­".
Odpovědět0  0
Přesně tak. takových už tu bylo...
Je to jako v marketu ­- selvy až 95 procent. Pak je ta sleva jen na ponožky. Takže až 4x lepší ­- vůči čemu... Navíc, než to bude na trhu, ostatní výrobci také pokročí.
Mimochodem, že by jeden zázračný filtr dělal takové divy???
Odpovědět0  0
[QUOTE=subaru­]Děkuji za komentáře, cením si jich.Na HDR jsem neměl odvahu.Ale třeba ji časem najdu .
Vlastně jsem zkoušel nový objektiv a blbě zvolil expozici, takže výsledná fotka měla silný přepal v jasech.Chtěl jsem ji rovnou smáznout ale pořád mě bylo líto té kompozice ­(která se mi také líbí­), tak jsem ji
zkusil hodně upravit až vlastně do nereálna ­(poničit­) a tohle je výsledek.­[­/QUOTE­]
Přepaly, přepaly. Furt se o tom mluví. pokud je přepálená obloha ­(mlíko na obloze­), je to hnus. Pokud fotíš proti slunci, neexistuje způsob, jak se tomu ubránit. I astronomové musí mít v koronografu stínítko.
Jak říkám, v protisvětle se dá dát více průchod fantazii. Proto ho mám rád, i když ne každý je na to naladěný.
Odpovědět0  0
[QUOTE=Jmartha­]trochu mi to ruší to světýlko nahoře, ale celkový dojem ­- moc pěkný, líbí se mi­[­/QUOTE­]
Bez toho světýlka nahoře ­(pokud mluvíme o tom, které tu bude předpokládejme dalších 4,5 mld roků­) by to nemělo cenu.
Odpovědět0  0
Já bych to HDR neřešil. Jelikož mám rád protisvětlo, líbí se mi to velice. Kompozičně se mi to zdá perfektní ­- horizont na 1­/3, křivka, která dává fotce prostor. 5*
Odpovědět0  0
Asi nebudou, celý čip bude jeden pixel :­-D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 18.3.20108:23|vše snědeno
[QUOTE=busy­]Skoda toho stlpu vlavo...­[­/QUOTE­]
Ale za tím sloupem je určitě tchýně, tak to bude vpořádku :D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 17.3.201016:54|Krehká krása
Je to jednoduchý a je to pěkný.
Odpovědět0  0
Tohle v náhledu zase vypadá jako Darth Wader :­-­)
Ale jinak dobrý.
Odpovědět0  0
To přihořívá nevím, přišlo mi to spíš jako lední medvěd v noci s vyplazeným jazykem :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 14.3.201023:13|svítání
[QUOTE=stalak­]Neboj se pracovat s fotkou v editoru.1. co mě přitáhlo oči jsou ty dva fleky ve spodní části­(odlesky­);­)ty se dají lehce vyretušovat třeba klonovacím razítkem v ZPS,před klonováním si ale já fotku lupou zvětším ­(přiblížím­) vidím už vlastně pixelové čtverečky a s těmi pracuji ­(klonuji,maskuji vady v obraze­) je to přesnější a tyto opravy jsou neznatelné.Pak teprve fotku oříznu a zmenším na požadovaný formát.Horizont ve středu fotky ­(už jsem ti to někde psal­)také není ideální co se týče kompozice,ale jsou fotky že mi to nevadí.Tady bych volil o trochu více oblohy,horizont by se posunul níže.Obloha by zde byla o mnoho zajímavější jak tmavý spodek.U těchto východů ale i západů slunce hrajou velký prim barvy,hlavně nebe.Tu ho máš takové nevýrazné,mdlé.Chtělo by barvám trochu pomoci také v editoru a fotka by měla úplně jinou­"šťávu­".A poslední věc,ten strom vlevo,jestli byla ta možnost udělat pár kroků vpřed,tak by v záběru nebyl,což by mě nevadilo,protože při prvním pohledu na tuto fotku to byla 2.věc kam mi oko zabloudilo.
Je to jen můj pohled na to jak ještě podobnou fotku zlepšit a nikomu nic nenutím ;­) možná mi i dáš v něčem za pravdu,možná ne.
Pohled to zrovna špatný není a tyhle fotky mám rád.Tak doufám že si můj koment nevezmeš nějak špatně a neber ho z mé strany jako kritiku,ale opravdu jako můj pohled na tuto fotku ;­) Ahoj­[­/QUOTE­]
1 ­- Jak píše autor níže, ty odlesky jsou jemnmé a nevadí tam.
2 ­- kompozice vlevo bez toho stromu by neměla vyřešený levý horní roh fotografie.
Já bych naopak ten strom vlevo nechal, jen ­(pokud je to možné­) naopak zkusil jít více vlevo, ať je slunce blíže těm stromům. Ať je alespoň v levém horním ohnisku zlatého středu. Možná by stálo za zkoušku zkusit dát slunce do zákrytu právě s tím stromem.
Jinak s kompozicí na třetiny se Stalakem souhlasím. Kapku výše s fotoaparátem.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 12.3.20108:33|Jarní
Tak trochu oříznout ke straně, je to zbytečná středovka.
Odpovědět0  0
Máte pravdu v ovládání Gimpu. Ale stálo by za vysvětlení, proč tomu tak je.
Gimp je původně programován do prostředí Linuxu, kde je správa desktopu odlišná od Windows. Na Linuxu toto ovládání sedí lépe. Na Windows je prostě pouze přeportován.
Jestli je to dobře, nebo špatně, nebudu soudit, jen jsem to chtěl vysvětlit.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 11.3.20108:51|nové okno
Je to moc pěkný, možná bych malinko posunul black point. I tak ale 4*
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 9.3.201020:21|Zatáčka
A to já zase s kompozicí souhlasím. Vzhledem k tomu, že se zatáčka vtočí vlevo, je dobře, že je na pravé straně. Takže mně vrací do obrazu. Pokud se kompozice posune více vlevo vznikne nepěkná středovka.
Odpovědět0  0
Ale mně se to fakt líbilo :­-­)
Představte si takového výrobce ­"Doctor Objectiv­"
To by byla firma :­-)
Odpovědět0  0
"Neznámá společnost Doktor představila svůj první objektiv.­" To zní moc hezky.
Odpovědět0  0
Tady si zapni v menu ­"režim IS­" na ­"panorámování­", dej trochu kratší čas a sleduj objektivem pohyb vozítka.
Odpovědět0  0
Nevím. Mně trochu nesedne kompozice. Nakomponoval bych tak, aby na levém okraji byl sloup a vpravo od něj aby byl vidět celý oblouk. Takhle když čtu fotku zleva do prava, začíná ničím ­(prázdnotou­) a vpravo je to namačkaný ­- tam to chce trochu víc místa.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 22.2.201021:48|In vino veritas
[QUOTE=mistrong­]­[QUOTE=Hirogen­]­[QUOTE=Petrbike­]­[QUOTE=mistrong­]
myslím , že ta clona byla 32..­[­/QUOTE­]
:­( .. tak to určitě nebyla ...­[­/QUOTE­]
Uměla vůbec Pro1 clonu 32?
Na f32 bys měl vše spíš neostré, projevila by se difrakce. I přestože Pro1 měla ­"L­" objektiv...­[­/QUOTE­]


No vzhledem ke cloně tak tam u C Pro1 figurovala clona z 32 jen čtvrtinová, respektive poloviční při zapnutí vestavěného šedého filtru..takže jsem asi používal nejvíce clonu alikvótní ke cloně 16 na mé nynější C50D..ale určitě to bylo to nejvíc co se dalo ­( v exifu tady je uvedeno 81­/32 a to mne asi zmátlo..­)­[­/QUOTE­]

S tím bych souhlasil. Ale zpět k tématu. Mně se to líbí. :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 22.2.201013:05|In vino veritas
[QUOTE=Petrbike­]­[QUOTE=mistrong­]
myslím , že ta clona byla 32..­[­/QUOTE­]
:­( .. tak to určitě nebyla ...­[­/QUOTE­]
Uměla vůbec Pro1 clonu 32?
Na f32 bys měl vše spíš neostré, projevila by se difrakce. I přestože Pro1 měla ­"L­" objektiv...
Odpovědět0  0
Náměstí máš krásně vyfocené, jen škoda, že to už není pravda ­(stromy jsou pokácené a na ploše náměstí je opět parkoviště, jak to bylo za minulého režimu. Máš to moc pěkný. Už jen proto, že to není daleko od nás... :)
Odpovědět0  0
Když už to takto zmiňujete, stojí za poznámku, že vše co je EOS a EF spolu komunikuje, funguje, zkrátka dělá to, co to dělat má. Kdežto to se o bajonetu F říct nedá... Takže to, že dělají bajonet F od roku 1959 vůbec nic neznamená.
Odpovědět0  0
[QUOTE=subaru­]nešlo ostřit na oko, tak jsem ostřil na nohu, snad to nevadí­[­/QUOTE­]
A proč si neostřil na oko? Dyk víš, že ostré oko je základ... :D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 26.1.201017:39|Zimní potok
Na co víc vody, pěkný to je! 5*
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 26.1.201017:37|Na cestě...
a vo vo vo tom to je!
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 26.1.201017:34|Germi
Pěkně nasvícené, pěkný záběr, ale ta tyč, co mu čumí ze zadku... :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 26.1.201016:48|Pravěk žije
Je to docela dobrý, ale není srovnaný horizont. Je to vidět jak na vodě, tak i na těch stromech nahoře.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 25.1.201014:27|Na cestě...
Původně jsem chtěl napsat nic moc, ale jelikož si to fotil za jízdy, tak to je dobrý. Ledaže by byl volant na druhé straně...? :confused:
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 20.1.201017:38|Nočně-ranní
[QUOTE=Filcka­]Je tam málo nebe, mělo by zaujímat cca 1­/3 výšky fotky... ;­)­[­/QUOTE­]
A hle, třetiny :D
Jo, toho sněhu dole je moc. Pokud se ale ořízne, klidně do jiného formátu, než 2:3, bude z toho pěkný ladův obrázek :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 20.1.201017:34|Dáš si?
je to moc pěkný, 5*
Odpovědět0  0
Hezký to je, ale trochu bych ubral na expozici, ať je to tajemnější.
Odpovědět0  0
Noční záběry se mi líbí, ale chtělo by to s kompozicí kapku doprava. Ta zeď vlevo celá ve stínu je tam k ničemu. Naopak by tam byla pěkná ta vpravo osvětlená a konec uličky by byl v levém spodním ohnisku zlatého řezu.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 6.1.201021:48|Černej kocour
[QUOTE=subaru­]­[QUOTE=Hirogen­]A nejmenuje se ten kocour Čert?­[­/QUOTE­]
Bohužel, je to kotě mé dcery a má tak debilní jméno, že ho sem ani nenapíšu.Skoro jako můj login.­[­/QUOTE­]
Tak se alespoň shodnem na foťáku :)
Odpovědět0  0