Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Hirogen (5)
Ano, máš pravdu. u Canonu je celý systém koncipován tak, že upgrade provádím na verzi o cifru méně. Tak je to myšleno. Nechápu, proč nám redaktoři stále podstrkávají, že majitelé 550D asi nebudou provádět upgrade na 600D a pod.
Mám 550D a chci povýšit, jdu do 60D. Mám 50D a chci povýšit, nejdu do 60D, ale do 7D. A pod.
Odpovědět0  0
Furt a stále ta samá stejná a trapně ohraná písnička. Stále zbytečně vyvolávané sváry, jestli stabilizace na čipu, nebo ve skle. Kdy už konečně pochopíte, že Canon NEBUDE, stejně jako Nikon stabilizovat čip. Jejich vývoj se ubral jiným směrem. Berte to tak, že obě technologie mají svoje plus a svoje mínus a přestaňte zbytečně vyvolávat sváry. A s tím, že si koupíte kdejaký levný sklo a je to pak stabilizovaný neargumentujte, protože kvalitní sklo bez stabilizace u ­"čipových­" výrobců je mnohdy dražší, jak stabilizované u Canon­/Nikon.
Odpovědět0  0
ozhodně neznamenal v historii špičkovou optiku. Podle starých fotografů se jednalo o takový běžný průměr nic moc. Myslím, že ho spíš proslavil německý název spíš, než kvalita jako taková. Rozhodně se nikdy ani zdaleka nepřiblížil kvalitě Zeiss, nebo Leica. Tedy v historii. Dnes již ani tyto značky nejsou to, co bývaly.
Odpovědět0  0
Canon říká, že pokud do toho nepůjde Nikon, nepůjde do toho ani on. Já říkám, že pokud do toho půjde Canon, chtělo by to kompatibilitu s EF­-S. Jinak je to mrhání penězi.
Odpovědět0  0
To, co říkám já, jsou interní informace, ne z reklamy a ne ve stylu ­"prasečí chřipka se blíží, v Británii je nemocných několik set tisíc­"... :­-­) Nemocní byli, ale ne prasečí chřipkou... :­-)
Odpovědět0  0
Vezmi si komínovou zdířku a koukni do ní před obličejem. Pak si vezmi komínovou trubku stejného průměru. Dojde ti ke zmenšení zorného úhlu, ale ne k přiblížení.
Pokud v tom rozdíl nevidíš, klup si tu komínovou trubku místo foťáku. Ono ti to v takovém případě udělá stejnou službu.
Odpovědět1  0
I kdyby to tak bylo, že po pěti letech bude fotit hůře ­(na EOS 350D jsem opravdu po 4 letech nic nepozoroval­), tak máš stále možnost více informací vytěžit z rawu. Navíc po pěti letech spousta zákazníků chce stejně měnit, i když nemusí Tak si dáš stranou například EF­-S 55­-250 IS ­(který za ty peníze fotí velmi pěkně­) a vyměníš tělo. Ale jak říkám, na 350D jsem nic nepozoroval a stejně tak, že by mi lidi začali něco hromadně nosit zpět.
Odpovědět0  0
Už jsem zapomněl, že mám něco na svém webu. Chtěl jsem to už dávno předělat. Hledal jsem tady na Digimanii svoje fotky a divil se, že tu nemám levharta. Ano, to je jihlavská zoo. Ale teď to praskne. Toto je focené ještě kompaktem...s dlouhým zoomem...ultrazoomem...Canonem S2IS. Ano, je to focené přes sklo a upravoval jsem histogram kvůli zvýšení kontrastu, malinko výřez a srovnal horizont. :­-)
Odpovědět0  0
No, to máš pravdu, ale mezitím utratí mraky peněz za mezistupeň...
Odpovědět0  0
Se divím, že jsi to nesrovnal s EOS 5D MkII a EF 28­-300L IS USM, tam by byl cenový rozdíl ještě krapet větší... Ironicky samozřejmě.
Nechápu, proč mají všichni utkvělou představu, že k zrcadlovce si nutně musí koupit nový objektiv. 2,5MPx výřez z 10MPx zrcadlovky je pořád kvalitnější, než z leckterého UZ...
Odpovědět0  0
Na kompakty s vyměnnými objektivy nekoukej, pokud chceš rychlost.
Ono se kolem toho moc namluví. Například Olympus do této technologie nalil tak strašně moc peněz a prodejnost se neukázala být taková, jak by si představovali. Prodává se to celkově mnohonásobně méně, než zrcadlovky. Přes všechnu tu masívní reklamu. Ta poznámka s tím levhartem byla na mně?
Jinak pokud bys byl z Vysočiny, nebyl by problém odzkoušet několik modelů zrcadlovek.
Odpovědět0  0
Ano, máš naprostou pravdu. U všech značek odstranění aberace vylepšuje kresbu, zvětšuje dynamický rozsah, přidává rozlišení, a prodlužuje ohniskovou vzdálenost poměrem 1:100 při zachování plné ­(možná i lepší­) ostrosti.
Odstranění aberace v DPP se nastavuje velmi jednoduše, můžeš, ale nemusíš řešit každou fotku zvlášť a většinou není tolik potřeba posunovat, o kolik pixelů má ­"uhnout­".
Mimochodem, je již 3.9.3.
Odpovědět0  0
Pokud si vybere 1000D s 18­-55IS, nebude to žádný problém. Dobrá stabilizace a navíc, pokud bude fotit v RAWu, může použít DPP studio, které k tomu má zdarma na CD, a které umí na základě své databáze objektivů velmi pěkně a decentně potlačit případnou aberaci. Ta mimochodem není horší, jak na UZ.
Odpovědět0  0
To není tak jednoduchá odpověď.
Záleží, jak tě hodně baví focení a co očekáváš dál. Zrcadlovka ti otevírá cestu k novým možnostem. Je to vstup na křižovatku, kde se můžeš vydat jakýmkoli směrem. UZ má teké své výhody, ale spíše v univerzálnosti, než v možnostech. Osobně bych šel do zrcadlovky, ale záleží na tobě. 1000D není špatná. Hlavně neposlouchej rady typu ­"to je plasťák, to neber­" a pod. Doporučuji prodejce, který ti umožní vyzkoušení, než rádobyrady na internetu. Odkud jsi?
Odpovědět0  0
Asi tak.
Spousta lidí si koupí tiskárnu a pak tam lejou kdejaký srač*y. Vidím to na krámě. Těm, co tiskou na originálech, reklamuji tiskárnu tak jednu ze sta.
Samozřejmě sem všichni napíšou, že oni zrovna na originálech a rozbíjelo se to furt.... To fakt nemá cenu.
Odpovědět0  0
Máš naprostou pravdu. Stejné problémy byly u ultrazoomu Canon S2 IS. Rychlé Kingstony se v půlce zakousávaly a pak jen výměna za nový kus. ­"Pomalé­" SanDisky Ultry jely naprosto bez problémů. Zvláštní, že klasické Kingstony ­(ne ty 233x a pod.­) jely normálně.
Ono i z toho testu ­(který je mimochodem velmi pěkně zpracován­) vyplývá, že v PC je vše jinak, než když potom kartu dáte do foťáku...
Odpovědět0  0
Ale o to přesně jde.
Co si řekne 90procent zákazníků, když na jejich 14Mpx foťáku zjistí, že fotky nejsou moc ostré:
"Musím si koupit ten dvacetimegový­"
Setkávám se s tím denně...
Lidi, co sem píšou, něco o pixelové hustotě vědí. Pro BFU je to ale španělská vesnice a aby jste mu to začali vysvětlovat, tak to buď nepochopí, nebo až tak po několika hodinách. Na to se můžu vykašlat a prodám mu ten, co chce.
Odpovědět0  0
No, já když na fotku kouknu z 10cm, tak rozhodně čtverečky nevidím, bo nedokážu z těch 10cm zaostřet.
:­-D
Odpovědět0  0
Vždyť si to všimněte v diskuzích. Stále spousta lidí říká: ­"tohle přesně chci­", ­"o tom uvažuji­". Přes všechna varování. Pořád se najdou lidi, co jsou rádi, že mají velký zoom v kapse a pořád si říkají, že kdyby si chtěli něco přiblížit. A dokud takový budou, bude se to vyplácet vyrábět.
- Video má vyšší datový tok, protože canon není kamarádem vyšších komprimačních formátů. Nedobře se to stříhá.
- Že tam RAW tam není je dobře. Bylo by to jen na škodu. To by teprve viděli všichni, jak hodně to šumí a co všechno by s tím museli dělat. Sám jsem byl překvapen, jak strašně šumí A720 ­(8Mpx­), když jsem s jiným firmware zkoušel fotit do RAWu. Bylo s tím mnohem více práce, jak s RAWem u DSLR, tak jsem to přestal používat.
- Je to prostě konzumní fotoaparát pro zákazníky, kterým lze říci, že pokud si k tomu časem třeba koupí blesk, bude jim pasovat na zrcadlovku, pokud se pro ní časem rozhodnou. Tak si lidi řeknou: ­"co kdyby...­"
Nejsem příznivcem těchto fotoaparátů, ani Canon na školeních. Nicméně i zde jde Canon s davem. Svým způsobem je to i demonstrační fotoaparát. Aby bylo vidět, že umí megazoom. Někdy se fakt špatně vysvětlovalo lidem, že Olympus má 25x zoom a Canon ­"jen­" 20x.
Takže lze říci jen to, že takový zákazníci mají, co chtěli.
Slovy lenocha ze Slavností sněženek:
"Nic mi nevyčítejte, já vás varoval..."
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 5.11.201022:32|00200068
Jednak je věž mírně skloněná vpravo a jednak nahoře by měla věž být stejně daleko od kraje fotky­(obojí dá stejný výsledek­), jako ta dole. Ale je pravda, že to je jen trochu.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 5.11.201016:14|,v oparu.
Líbí velmi
Odpovědět0  0
[QUOTE=Hirogen­]Běžná fotka, ale hezky nakomponovaná. Před ním více místa jak za ním, zorizont moře mu neprochází hlavou.­[­/QUOTE­]
horizont :mistake
Odpovědět0  0
Běžná fotka, ale hezky nakomponovaná. Před ním více místa jak za ním, zorizont moře mu neprochází hlavou.
Odpovědět0  0
Souhlasím s tou barvou oblohy, strom bych dal nepatrně víc vlevo.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 5.11.201012:29|podzim na vsi
Vytisknout a nalepit před každou myší díru. :D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 5.11.201012:26|Zima
[QUOTE=Hasse­]Jen mi trochu chybí prostorovost v levém spodním kvadrantu.
[­/QUOTE­]
Mně to nevadí. Sníh prostě bílej je. Leda tam postavit sněhuláka. :D:D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 5.11.201012:25|Jeseníky
Trošku srovnej horizont, kácí se doprava. Je to vidět na věži od kostela.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 3.11.201016:42|00200068
[QUOTE=piter­]
akurat sa mi zda presaturovana­[­/QUOTE­]

Ano, k tomu srovnat horizont.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 1.11.201012:24|S-O-S
[QUOTE=stalak­]má plný manuál,výbornou stabilizaci,zoom,AA baterie­(ty mě vyhovují více­) slušné možnosti různého nastavení a dá se tahat i na kole.Makro:­),žádný kompakt není dobrý na makro tak,abych zahodil ­"makro­-mobil­" a používal jen ten onen digitál.­[­/QUOTE­]

Tak se zkus podívat po Canon SX120. Je v doprodeji, má všechno, co ten Kodak ­(i podobně vypadá­), makro má od 1cm, manuál prioritu času i clony a perfektní ruční ostření ­(zatočíš kolečkem, objeví se ti lupa a zaostříš kam potřebuješ­).
Teď na něj i zde proběhla pochvalná recenze a hlavně se doprodává za pěkný peníze.
Kdyby sis ho chtěl odzkoušet, tak sz.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 31.10.201021:43|S-O-S
Souhlasím s Hassem, ta loďka se trochu topí ve stínu. Navíc se mi zdá, že fotka kapku padá doprava. Na druhou stranu ano, zatím tvoje nejlepší krajinka.
PS ­- koupil sis novej foťák? Neříkej, že ti ten Samsung nevyhovuje. Tohle se mi pro tebe nezdá moc vhodný na makro...???
Odpovědět0  0
Všechno dobrý, ale je to srovnaný podle vody a to je špatný. Je to potřeba vzhledem k perspektivě srovnat podle stromů a mírně nakloněná voda tomu dá větší prostor.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 29.10.201019:14|zahradka II
Abych pravdu řekl, vyfocené mi tam nepříjde nic zajímavého, ale je tam moc hezký světlo.
Odpovědět0  0
[QUOTE=kubiii­]Ti, kdo si čtou diskuzi k článku o novém FW vědí, ti ostatní tu ze sebe dělají trubky...­[­/QUOTE­]
A já vůl jsem si myslel, že se sem mají posílat fotky...
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 28.10.201018:00|Podzimní čas
Kompozičně je to pěkný, ale barevně se mi to nelíbí vůbec. Filtry ­(obzvlášť ty snadno dostupné ­- sw­) by se měli používat s rozvahou a s citem­)
Mě to příjde pokažený.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 27.10.201022:49|Listy javoru
[QUOTE=Tchutcho­]je tady teď tolik nádhernejch podzimních fotek,včetně týhle­[­/QUOTE­]
Popis: Jarní zbarvení listů ... :D:D:D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 27.10.201022:31|Listy javoru
Naopak. Já bych vyhlásil teď fotosoutěž na téma ­"jaro­". A muselo by to být vyfocené od 1.9.2010 do 31.12.2010. To by byla makačka! :D
Tahle je vážně moc pěkná. Vidím, že s novým foťákem ti to jde lépe!
Odpovědět0  0
No a k čemu je to dobrý? Komu tím prospěješ? A proč jsi nás tím tolik zahltil? Nestačilo to sem dát jen jednou, nebo vůbec?
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 25.10.201021:38|Socha
[QUOTE=stalak­]bohužel jsem musel kompo moc ­"svazovat­"kvůli různým vymoženostem civilizace co jsem na fotce mít nechtěl,dráty v pozadí se mi už nechtělo odstraňovat,fakt nee :­-­)­[­/QUOTE­]
A proč by mělo být vše dokonale vyretušované, vyhlazené a já nevím co ještě. Když to vyfotíš tak, že sloup schováš, to je dobře, to je umění fotografa. Když ale mažeš, odstraňuješ, je to umění počítače. Netvrdím, že nedělat, ale v případě, že budu fotku dávat na zeď do rámu.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 25.10.201021:26|vodopádek II
S tím drobným ořezem souhlasím ­- nahoře kapku ubrat, vlevo kapku přidat. Je to ale moc pěkná fotka. Jen škoda toho sw přeostření.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 25.10.201021:01|z pad slnka1
[QUOTE=Hirogen­]
- dodržuj zlatý řez. V tomto případě horizont do horní třetiny, aby si zbytečně neuříznul spodní odlesk­[­/QUOTE­]

Ještě dodatek. Klidně nepospíchej a počkej, až bude slunce blíž horizontu. Budou lepší barvy a lépe se ti dodrží zlatý řez.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 25.10.201020:59|z pad slnka1
[QUOTE=Hasse­]Techniky, kompozičně a emotivně za 1* ... je mi líto :­(­[­/QUOTE­]
Chtělo by to vysvětlit proč, aby to nevyznělo jen jako výtka!
Takže:
Ber prosím v úvahum že západ slunce je zázrak přírody a tak by ses měl snažit jej zachytit. Soustřeď se na tyto věci:
- srovnej horizont
- dodržuj zlatý řez. V tomto případě horizont do horní třetiny, aby si zbytečně neuříznul spodní odlesk
- nepoužívej automatické vyvážení bílé, jen ti zneutralizuje úžasnou atmosféru
- klidně fotku přitmav, jen zdůrazníš atmosféru
- když posuneš záběr do levé třetiny ­(nebo pravé­), neuděláš chybu. Volil bych levou, protože se čte zleva do prava
- zaostři
Je toho moc. Normálně bych ti to nepsal. Už jsem to sem psal hodněkrát. Ale když ti někdo napíše, že je chyba, měl by ti napsat taky kde, aby ses toho příště vyvaroval. Takže se toho neboj a měj na paměti, co jsem psal.
Odpovědět0  0
V té době stála 400D kolem 20.000,­-, později mnohem méně. Takže chceš říct, že ten Canon vydrží tolik, co 2x dražší Nikon. Děkuji, to mi polichotilo :­-)
Odpovědět0  0
Jenomže to je to, co tu ostatní nechtěj slyšet....
Odpovědět0  0
Návod je podrobnější, pořádně si jej pročti.
Odpovědět0  0
Konečně věcný příspěvek.
Firmware najdeš zde:
http:­/­/web.canon.jp­/imaging­/eosd­-e.html
Jinak pár rad:
U EOS už jsem to dlouho nedělal. Ale funguje to takto. MUSÍŠ mít 100 procentně nabitý akumulátor. Stáhneš si soubor, který se ti po kabelu nahraje do fotoaparátu. V menu ti přibyde položka ­"firmware update­" a tu potvrdíš. Několik minut bude fotoaparát jen blikat a pak tě sám vyzve.
NESMÍŠ během této doby přerušit napájení, jinak už nemusíš nastartovat fotoaparát.
Když ale dodržíš pravidla s baterkou a napíjením, je to velmi jednoduché.
Odpovědět0  0
To snad nemyslíš vážně? V tu dobu to byly nejlevnější zrcadlovky od obou výrobců a ani jedna není připravena na extrémy. Od toho mají oba výrobci vyšší modely. A když už řešíš 1000D, která stejně není předmětem recenze, tak 1000D Canon složil s existujících dílů, za účelem levnějšího modelu. Tady se nic nevymýšlelo. Snímač a displej ze 400D, hledáček a autofokus ze 350D a pod. Takže se použilo i stávající, existující tělo...
Odpovědět0  0
Tohle je jak diskuze na seznamu. Na téma povstání mongolských pastevců ve třináctém století, se odvíjí diskuse v duchu, jestli jsou blbější pražáci, nebo brňáci.
Odpovědět0  0
Tak jo, kouknul jsem se. Nejvíc mě dostalo, jak to odnesl do servisu, že má problém s foťákem...
Odpovědět0  0
první bod beru zpět, s tím druhým taky mlátil sklem do objektivu.
Odpovědět0  0
Docela pěkné video, ze kterého jsem se dozvěděl:
- pokud s Canonem zatlučete hřebík objektivem do hlavičky a rozbije se sklo, je Canon špatněj
- pokud s Nikonem zatlučete hřebík a nepoužijete u toho objektiv, je Nikon dobrej, že si nerozbil sklo.

- pokud podrazím míčem stativ s foťákem a Nikon se skácí, ale stále drží na stativu, je dobrej
- pokud rozstřelím hlavu stativu a Canon letí úplně nekontrolovatelně, je samozřejmě opět špatnej Canon.

Teď vážně. Docela pěkný video, ale rvalo by mi to srdce, ať jsou to foťáky jakýkoliv. Já bych je raději prodal. Ale je pravda, že on za to video určitě dostal víc, než kolik bych dostal já za ty foťáky. :­-­)
Na to druhý už jsem pak nekoukal, bude to asi stejný.
Odpovědět0  0
Každý zákazník preferuje něco jiného. Někdo mohutný úchop, někdo menší tělo. To že jsou menšího provedení, je pravda. Každý má ale kovovou kostru, jen je opláštěn plastem.
Co se vrzání týče, je to nesmysl, prošlo mi jich rukama už dost na to, abych to mohl klidně prohlásit. Ale nemá cenu se tu s váma hádat. Vy to přece musíte vědět líp, protože jste viděli ten jeden kousek, žejo....
Odpovědět0  0
On Canon není moc přítelem AVCHD. Sice to v některých přístrojích podporuje, ale ne ve všech. Moc se to totiž nedá stříhat. MJPEG je na toto přeci jen lepší.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 13.10.201013:11|Jesen
Pěkné ­"čisté­" barvy.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 13.10.201013:10|...
Má to taky svoje kouzlo, ale v barvě se mi líbila víc.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 13.10.201012:40|"já tu nejsem" :)
Jak jsem psal jinde... :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 13.10.201012:36|V trávě
Tvoje makro nemá cenu komentovat, je to furt stejný :­)

jak zaznělo ve ­"Slavnosti sněženek­":

"Mistře, nemáte tam nějakej nepovedenej obraz?­"

:D:D:D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 13.10.201012:30|Hradby
JA TO NEVYM :­)
Ale hezký to je
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 13.10.201012:27|Za vodou
Mně se to moc líbí, protože protisvětlo mám velmi rád. Tam teprve vznikají ty zajímavé kousky. Jen bych kapku řezal ­- levou a horní stranu, ať je slunce víc vlevo nahoře. Ale to je jen můj názor. :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 13.10.201012:24|Údolí
Ty nevěrníku, to už jako kašleš na Vysočinu, jo!? :D
Odpovědět0  0
dvěma obyčejnými zrcadlovkami Canon EOS 5D Mark II
Docela vtipné :)
Odpovědět0  0
Souhlasím, že to je k ničemu, ale lidi to chtěj. Kolik lidí mi v obchodě říkalo: příbuznej má foťák, nějakou pořádnou mašinu, má to 20x zoom... Nebo pokud vidí můj objektiv na zrcadle ­(17­-40L­), tak skoro pokažé slyším: to musí mít zoom jak kráva. Nemá cenu takovým lidem vysvětlovat, že mám ­"jen­" 2x zoom. Co k tomu dodat. Lidi co to nerozlišujou, jim je jedno, jakou to má optickou kvalitu, tak ať si to koupí.
A proč by to Canon neudělal, přece je nepošle k Olympusu, nebo někomu jinému. Tak to prostě je.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 28.8.201014:22|Adam
Fakt dobrý!
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 27.8.201016:46|Costa Brava
Piter, ty víš, že s tebou občas nesouhlasím, ale tahle mi vyrazila dech!!! 5*
Odpovědět0  0
Protože se tu čím dál víc zapomíná na hvězdičky, tak jich několik přidávám a jdu příkladem!
Odpovědět0  0
Vsadím se, žo to tajně fotíš zrcadlovkou a v Exif editoru tam dopisuješ ten mobil :D:D:D
Odpovědět0  0
Ale dyk my ti přeci věříme!
Odpovědět0  0
U tvého makra nemá cenu psát komentáře. Protože se hodně zapomíná na hodnocení, hodnotím!
Odpovědět0  0
Na nakloněný horizont jsem vysloveně alergický, ale u tohoto druhu fotografie to vůbec nevadí. Naopak, klidně může být nakloněný i více, dodá to dynamiku.
Navíc při úhlu pohledu ěirikoúhlým objektivem na modelku jaký zvolil, bude horizont vždy nakloněný tímto směrem. SX1 má 28mm širokoúhlý objektiv.
Odpovědět0  0
Ve fotoeditoru kapku ztmavit ­(nejlépe ubrat kapku zleva histogram­), kliknout zde na možnosti fotografie a dát nahradit.
Ber to asi takto. Fotoaparát je v automatice nastaven na 18­-ti procentní šedou. Protože pokud se vezme průměrná fotografovaná scéna a převede do černobílých odstínů, bude to hodnota odpovídající 18­-ti procentní šedé. Pokud vyfotíš zapadající sluníčko, tato scéna je tmavší. Fotoaparát si ale myslí, že se jedná o běžnou scénu a převede ji na hodnoty odpovídající 18ti procentní šedé. To znamená, že to zesvětlí. Navíc pokud vidí příliš mnoho červenooranžové, myslí si automatické vyvážení bílé, že je pod žárovkou. Proto posune barvy do modra. Proto novější fotoparáty mají režim ­"západ slunce­" s tím, že fotku ztmavují a posouvají zpět do žlutočervena.
Takto to vyfotíš na automatiku: ­[url­]http:­/­/www.leonet.cz­/hirogen­/foto­/pred.JPG­[­/url­]
Takto to bylo doopravdy: ­[url­]http:­/­/www.leonet.cz­/hirogen­/foto­/potom.JPG­[­/url­] Chvilku na to ­(asi 20 minut­) sluníčko zapadlo.
Odpovědět0  0
Stmívání ano, ale až když to sem napíšeš. Nezapomeň, že pokud fotíš na automatiku ­(18ti procentní šedá­), tak ti tmavé záběry foťák zesvětluje. Ztmav ji kapku zpět a uvidíš, že to bude lepší. Pak bude i ten název odpovídat.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 6.8.201013:08|Západ slunce 1
Není to pěkné. WB na auto, horizont v půlce, slunce uprostřed :(
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 6.8.201013:00|dálava
No, mě to až tak špatné nepříjde, ale lepší by bylo ­(pokud by to byla třeba známá­), kdyby zaujala takový postoj, který říká, že se kochá. Například s roztaženýma rukama, nebo by si rukou udělala kšilt, nebo by si sedla a dala kolena pod bradu a ruce kolem nohou a pod. Jinak jsem naopak celkem pochopil záměr.
Odpovědět0  0
To mě ty cedule nepřekážejí. Když se nikdo nedívá, tak ji kapku posunu, nebo ji tam nechám celou :)
Odpovědět0  0
Pěkné, líbí, akorát, když jsi ztmavoval oblohu ­(nebo prosvětloval obilí­), tak na horizontu jsou dvě chybky při vybírání masky. Jenom ty to trochu kazí.
Odpovědět0  0
Tady jsi nemusel ořezávat ten levý spodek. Takhle tam něco chybí.
Odpovědět0  0
Prohlašuji, že se mi to líbí, krom toho tlustého rámu.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 30.7.20108:19|Iveta
[QUOTE=denySK­]mimochodom, ako tak pozeram na tie draty ­(tu skupinku dvoch dratov na lavom okraji­)...oni sa schovavaju za oblak? to je ako mozne? Su to vobec draty? :D­[­/QUOTE­]
To Olympus vymyslel nový typ snímače, který namísto nízkopásmového filtru má detektor vysokoenergetických částic, když během expozice dokázal zachytit dvě neutrina, které v zápětí pronásledoval jeden tacheon. Potom všichni vlítli do mraku z antihmoty a nikdo více o nich neslyšel. Jestli v mraku antihmoty zanikly, nebo se přemístily do jiné dimenze, zatím není jisté. Z nejvyšších míst vím, že částice nepocházejí z nového urychlovače částic ve Švýcarsku, ale z právě prolétající mimozemské lodi, kterou chtěl Bruce Willis rozstřelit raketoplánem, neb si myslel, že se jedná o obří asteroid. Tyto snímače byly původně určeny pro NASA, ale během výroby uklízečka v továrně posunula krabice aby mohla za nimi vytřít podlahu, čímž došlo k prohození zásilek. :D
A nebo jednoduše fotoaparát nezvládl světlé pozadí mraku v kombinaci s tmavým drátem a slil detaily.
I tak si myslím, že ta první možnost je rozhodně správná!!! :D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 29.7.201021:53|Mlsání motýlí
[QUOTE=stalak­] ale jiného jsem nepotkal ­[­/QUOTE­]
A zeptal ses ho, kde má ostatní?
Hele, to tvoje makro nemá cenu furt komentovat, bylo by tu stále to samé. Nedivím se, že ti nevěří, že to je mobilem. Makro ti jde. Myslím makro jako makro, ne Makro jako Makro :D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 29.7.20108:49|Zapad z okna
Děkuji. Píšu to tady furt. Pokud se fotí západ sluníčka, všichni mají nastavenou WB na AUTO. Foťák si pak myslí, že je pod žárovkou a posouvá barvy do modra. Stejně tak pokud se nenaexponuje na jasný bod, aby bylo správně naexponované sluníčko a obloha, poměrové měření expozice fotku zprůměruje. Západ slunce ale není průměrná scéna. Je to zázrak přírody a tak je potřeba jej zachytit. Tady se to opravdu povedlo. Ztmavením spodku a upravením oblohy jsi vlastně vrátil snímku to, co foťák průměruje.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 28.7.201023:10|Zapad z okna
Podpaly, přepaly.... moc se o tom v poslední době mluví. pokud je to takovýto jasmý záměr, je to přece naprosto vpořádku!
Myslím, žes to vzal za správný konec ­(nebo začátek?­)
Protože se tu víc kecá a málo hodnotí ­(celkově­), přestávám kecat a hodnotím. :)
Odpovědět0  0
[QUOTE=denySK­]RGB = 3 zakladne farby: cervena, zelena, modra.......az na to ze ta modra je na fotke viac do fialova, ale foto sa mi paci­[­/QUOTE­]
Ale já neměl na mysli RGB. Pokud bych nevěděl tento základní pojem, nemohl bych foťáky prodávat. Mně nic neříká tento styl focení.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 28.7.201023:00|Z Bahence
[QUOTE=Hirogen­]­[QUOTE=piter­]­[QUOTE=piter­]pekna foto, fotena blizko mojho rodneho kraja ;­)­[­/QUOTE­]
ale pada dolava...­[­/QUOTE­]
Řekl bych, že nepadá. Koukni na ty stromy. To je podle mně způsobeno širokáčem.­[­/QUOTE­]
v kombinaci s tím, že to bylo foceno z podhledu
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 28.7.201022:59|Z Bahence
[QUOTE=piter­]­[QUOTE=piter­]pekna foto, fotena blizko mojho rodneho kraja ;­)­[­/QUOTE­]
ale pada dolava...­[­/QUOTE­]
Řekl bych, že nepadá. Koukni na ty stromy. To je podle mně způsobeno širokáčem.
Odpovědět0  0
Já to moc neokecával, rovnou hodnotil. Ale kapku bych to přitmavil. Bude to tajemnější.
Odpovědět0  0
[QUOTE=Hirogen­]Nic mi to neíká, ale je to pěkný :­) 5*­[­/QUOTE­]
neříká
Odpovědět0  0
Nic mi to neíká, ale je to pěkný :­) 5*
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 28.7.20109:06|Kapky deště 2
Tady hodnotím na výbornou, je v tom ­"kus umění­" :)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 28.7.20109:03|sklenička
Pěkné, ale sklenička nesmí ­"viset ve vzduchu­" a navíc, když už si hraju, dal bych stín na druhou úhlopříčku, čili zleva dole, doprava nahoru. To je totiž ženská diagonální linie krásy, která se k takové kompozici hodí více.
Odpovědět0  0
Protože je zde klasická chyba přehnaného HDR ­- světlé mapy kolem okrajů objektů.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 28.7.20108:58|Iveta
Fotka by to byla pěkná, nebýt těch drátů. Navíc tady fakt stašilo pár metrů popojít, takže to považuji za chybu fotografa.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 27.7.201022:23|Na Bahenci
S tou nakloněnou rovinou máš pravdu, ale ned tím horizontem v polovině jsem dlouho přemýšlel, jestli se mám vyjádřit, nakonec musím říct, že jelikož hlavním motivem jsou ty ­"balíky slámy­" :D , které jsou vlevo dole, tak myslím, že mimořádně horizont v polovině mi nevadí. Proto jsem se k němu ani před tím nevyjádřil.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 27.7.201017:00|Na Bahenci
Já jsem v náhledu myslel, že to jsou balíky slámy :D
To nemění nic na faktu, že je to velmi povedené!
Odpovědět0  0
Kompozice je to dobrá, ale je tam zásadní chyba portrétu ­(se kterou mimo jiné prakticky nic nenaděláš­) ­- světlé pozadí s tmavým obličejem.
Zkus ztmavit v PC pozadí, nebo zkus HDR.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 26.7.201022:06|"tříkolka"
[QUOTE=piter­]­[QUOTE=Tchutcho­]Pche! Toho bych se nebál! Já už řídil i vlak. Měsíc se neholit,nemejt,počurat jeansku a vyrazit do světa!Prostě tomu bych teprve říkal život!!!:D­[­/QUOTE­]

:D az na to ocuranie rifli by som si to uzil tiez... az po prvu zakrutu :D­[­/QUOTE­]
Tak nějak s těma kaťatama to taky nemusím, každej sme ňákej :D
Jinak je zajímavý, že drtivá většina tříkolek má prdel z VW Brouka. On ten vzduchem chlazenej motor byla dobrá koncepce, vyráběl se někde před válkou až donedávna, jaká to byla geniální konstrukce motoru ­(boxer čtyřválec, nízké otáčky ­- já měl Brouka, ten měl max výkon při 3400ot.­/min, vzduchem chlazený...­)
Navíc byl uloženej jako u škodovek vzadu, což ve světě moc obvyklé nebylo. Proto je v těch tříkolkách.
Odpovědět0  0
[QUOTE=resy67­]No já bych vynechal stromy nalevo a možná o něco delší ohnisko. To pole se mi zdá dost ­"dlouhé­" a asi i ten kontrast. Ale to už je věc editace. A dokopané to není, to určitě ne :­-­)­[­/QUOTE­]
Pokud by se odstranily stromy vlevo, bylo by to moc ploché a mimo jiné je dobré mít nějakým způsobem vyřešen levý horní roh fotografie. Toto sice levý horní přímo není, ale nedělá to tam tak prázdné. Já myslím, že to je naprosto vpořádku. Ani s kontrastem nic nedělat. Jen doporučuji opravdu přenastavit vyvážení bílé. V takovéto situaci fotoaparát nastavuje v režimu auto posun do chladnějších odstínů. Nebál bych se to ­"trochu přehnat­".
Každopádně si to dovedu představit jako obraz na zdi.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 12.7.201021:37|Ostrihom-Bazilika
Líbí se mi úhel záběru
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 12.7.201021:33|V zajetí zimy
No, mně se to líbí hlavně teďka v těch hicech:­)
Zrovna včera jsme si s dětma večer před spaním vaprávěli o významu mrazu v lékařství, abysme se trochu schladili :D
Moc se mi to líbí, ty černobílé a makro ti jdou velice dobře!!!
Odpovědět0  0
Tak já rovnou hodnotím.
Odpovědět0  0
Já s tou fotkou problém nemám. Příjde mi to jako taková ­"Saudkovina­". Jen bych to jinak pojmenoval. Třeba ­"Sebevrah­", nebo tak něco a vymyslel jinou fotostory. To, že vím, že je vedle chodník, mi kazí smutnou atmosféru. :D
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 3.7.201011:40|"Pláž"
Velmi dobré články jsou od pana Romana Pihana, který psal i zde, na Digimanii: https:­/­/www.digimanie.cz­/roman­-pihan­/autor­/

Jen se to nesnaž přelouskat naráz. Dej tomu čas, zrcadlo nestárne :­) Alespoň ne tak rychle, jako kompakt. D40 je sice starší, ale myslím si, že pořád umí.
Odpovědět0  0