Komentáře od Hirogen
úhel pohledu | od: Hirogen (495)  26.5.202011:41
Ono taky záleží, jak se to podá. Pokud se napíše ­"babička­", všem se z podvědomí vynoří ta hodná stará paní, která udělá pro vnoučky cokoli. Je to ale opravdu tento případ?
Víme, jaký dlouhodobý vztah je mezi dcerou a matkou? Jste si opravdu jisti, že ­"babka­" nedělala naschvály, protože je rozhádaná s dcerou?
Dcera ji navíc několikrát upozorňovala, ať to stáhne...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: jak které | od: Hirogen (495)  3.4.202012:10
Vodotěsné mobily nejsou na focení pod vodou... Koukni na specifikace IP
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: Podobnost s Hi-Fi | od: Hirogen (495)  20.3.202016:17
To je pěkný přirovnání, máš pravdu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Otázka zní, | od: Hirogen (495)  19.3.202021:19
jaký vliv bude mít současný stav ve světě na trh s fotoaparáty.
Devastující. Zničí to poslední, co zůstalo.
Trh s fotoaparáty je zničen uživateli s mobily a spoléhal se víceméně na nadšence a profi. Obě tyto kategorie mají STOP. Není co fotit. Svatbou počínaje, olympiádou konče.
Přicházející hospodářská krize tomu už jen vrazí poslední ránu z milosti.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Je to jinak. | od: Hirogen (495)  22.2.202020:01
Všimněte si tvaru retuše. Ony totiž ty ženský na zadku měly otlačený záchodový prkýnko.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Bajonet | od: Hirogen (495)  14.2.202013:08
není širší z pohledu v§či zrcadlovkám. Průměr je stejný. Bajonet je širší vůči Sony, na který Canon nepřímo poukatuje, protože Sony používá bajonet z APSC a nacpali ho do FF.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: no tak co, no | od: Hirogen (495)  6.2.202016:49
To není tak jednoduché, můžu vyjmenovat X případů, kdy se něco zaseklo kvůli kravině.

Druhá verze je taky taková, že Sony potřebuje trochu ­"pozvednout­" cenu čipů...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: no tak co, no | od: Hirogen (495)  6.2.20209:42
Pořád může být při výrobě použita nějaká komponenta, která má čínského dodavatele...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Vlastní výroba? | od: Hirogen (495)  14.1.202020:43
Hlavně se jim neprodává příslušenství tak, jako dřív, tak hledají nová pole působnosti...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Tento přístroj taky není pro amatéry. Kategorie, kam míří, jsou i profi kameramani. Ukaž mi profi kameramana, který ostří pomocí AF. To nemluvím o někom, kdo natáčí svatby. Tohle míří do filmařiny. Až s tím bude profík natáčet celovečerní film, AF zrovna řešit nebude, to mi věř.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Přesně tak, datový tok ­(data z videa + data o ostření­) je již tak ohromný, že to prostě nejde. Vlastně datový tok je dvojnásobný v režimu DP. Proto lze například pro plynulé video 25sn­/s nastavit minimální čas závěrky 1­/50. Každá lichá jedna padsátina je určena pro zaostření a každá sudá jedna padesátina pro sejmutí obrazu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Oni mají | od: Hirogen (495)  11.12.201920:02
Jasně, další na řadě je SexPixel, pardon, SixPixel. Ten bude ostřit i na diagonály :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Oni mají | od: Hirogen (495)  10.12.201923:21
žluté logo na červeném pozadí, my máme červené logo na žlutém pozadí ­(Cesta do Ameriky­). Jinými slovy Canon má DualPixel ­(kde se každý pixel podílí i na tvorbě obrazu­), Sony musí mít něco víc ­- budou mít QuadPixel...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Smartphonová revoluce | od: Hirogen (495)  13.11.201920:02
Vzhledem k nadšení mobilistů v tuto chvíli by ani aliance nepomohla.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: A bude hůř | od: Hirogen (495)  9.11.201923:55
Příjde doba, kdy většina bude vlastnit smartphone v době, kdy nebudou znát fotoaparát...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: DSLR 16 modelů | od: Hirogen (495)  9.11.201923:51
Ano měla. Já se snažím vysvětlit, že primárně se jednalo o ladění senzoru pro funkci ostření bez zrcátka, pod zastíracím manévrem ­"pro video­". Jakmile byl senzor v klidu, v zrcadlovce odladěn, mohl být implantován do prvního CSC u Canonu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: DSLR 16 modelů | od: Hirogen (495)  7.11.201914:33
STM objektivy tu byly dřív, než DualPixel ­(EF­-S 18­-135 STM přišel právě s Hybrid autofocus v EOS 650D­). Ale ano, jsou optimalizované pro plynulost ve videu a rychlost ve fotu.
DualPixel se poprvé objevil v EOS 70D.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: DSLR 16 modelů | od: Hirogen (495)  6.11.201921:50
Ještě trochu jinak. Canon samozřejmě sledoval dění, a tak posupně ladil senzor v DSLR. Jakmile byl doladěn, nasadili jej do CSC. Vše začalo EOS 650D s Hybrid auto focus.
Jinak tiskárenská divize utrpěla hodně tím, že HP odkoupila za miliardu laser tiskovou divizi Samsungu a HP tak přestalo odebírat laserový engine od Canonu, který odebírali hodně dlouhou dobu ­(tuším víc, jak 15 let­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
napadá mě: | od: Hirogen (495)  18.10.201913:12
"A přitom je to taková blbost, viď?"
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
V Canonu | od: Hirogen (495)  11.10.201923:28
mají vystaven v showroomu EOS 550D, který si jeden člověk půjčil od známého. Ten pak přidělal na vrtulník na vysílačku, že si natočí dvůj barák z výšky. Cca 2x udělal ­"nálet­" na svůj barák. Napotřetí už bylo vidět, jak vylétl do 50m ­(údaje o výšce jsou součástí popisky v showroomu­), otočil se vzhůru nohama, slítl do trávy, po několika desítkách sekund k němu přiběhli dočasní majitelé a je slyšet slovník, který ani neznám. Pak jej teprve vypli. Je velice potlučený, ale fotokomora a závěrka stále funguje!
Tento příběh má ještě dohru: Dočasní majitelé oslovili přímo Canon CZ, jestli by nešla nějak zařídit oprava. Canon se nabídl, že si fotoaparát vystaví včetně videa a zdarma jim za to dá EOS 500D. Nadšení dočasní majitelé souhlasili, načež jej vrátili původnímu majiteli.
To ovšem není konec. Dohra číslo dvě: Právoplatný majitel se rozlobil a zažaloval Canon, že mu poskytl neadekvátní náhradu...
Po čase mu samozřejmě došlo, že nemusel dostat nic a že si to musí vyřešit s tím, komu to zapůjčil, tak žalobu stáhnul.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Takových lidí je. | od: Hirogen (495)  11.10.201923:17
Naprosto normálně chodí a hekají, že nemají na inkoust o tiskárny. Jestli nemám něco levnějšího, neoriginálního, tak do 50,­- korun. Když mu řeknu, že takový šmejdy nebudu ani brát na obchod, sebere se, nastoupí do novýho Mercedesa na parkovišti a odjede...
V tu chvíli chválím prodejce Mercedesu, že je šikovnější, než já.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Nevím co, | od: Hirogen (495)  11.10.201923:08
ale něco mi na tom nesedí:
"V roce 1987 byl představena první zrcadlovka systému EOS ­(model EOS 650­) a nyní po 22 letech výroby slaví Canon velké výročí v podobě 100 milionů vyrobených fotoaparátů Canon EOS s výměnnými objektivy­"
Už vím, ten přesun v čase... :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Velikost | od: Hirogen (495)  25.9.201910:22
"Výsledkem je, že nový snímač má při rozlišení 7968×5480 pixelů rozměry zhruba 5,6×3,8 cm, což odpovídá zhruba úhlopříčce 1­/2,6­" až 1­/2,7­".­"
Hezký překlep :­-­)
Takhle to vypadá na středoformát v mobilu :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Tento objektiv | od: Hirogen (495)  23.9.201911:26
má jediný problém:
fotografové o něm nevědí ­(proto i dík za recenzi­).
Divili byste se, kolik fotografů příjde, že by chtěli něco světelnějšího, méně než padesátku, ale nevědí co. Na eLko nemají a Sigmu nevědí, protože každá ostří někam jinam.
Pak jim ukážete tuhle pětatřicítku a oni koukají...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: DSLR | od: Hirogen (495)  22.8.201915:41
D90 měl Nikon, Canon má 90D.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Není vhodnější, protože:
- pokud mají Win přístup k paměťovému úložišti, začnou si tam hned šmátrat a zapisovat. Typicky složka System Volume Information. To je karta fotoaparátu, Win tam nemají co dělat.
- uživatel nemusí dávat ­"bezpečně odebrat HW­". Tím, jak fotky proudí jen jedním směrem, nestane se, že po vytažení USB z konektoru nebude dokončen nějaký zápis a tím pádem se za několik měsíců po naplnění karty, se karta sesype a uživatel příjde o fotky díky překříženým souborům.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Víš kolik mi do obchodu chodí lidí s tím, že chtějí mobil, aby dobře fotil a MUSÍ to mít minimálně 16 těch pixelů, nebo co. Raději 20. Víc, jak 3000 za to nemohou dát.
Co mu mám na to říct...???
V tu chvíli mám sto chutí třísknout s vitrínou a jít pryč.
A teď vysvětli takovýmu zákazníkovi, že foťák má jen o 4 víc a stojí víc, jak 3x tolik...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Zvláštní, | od: Hirogen (495)  19.6.20198:09
dohadujete se nad pravdivostí titulku, který mimochodem smysl dává, ale nikdo jste se nepozastavil nad tím, že Canon vysvětluje výhody něčeho, co sám nevymyslel a co už jiní dělají asi 8 let...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(4)
Re: K pláči | od: Hirogen (495)  6.6.20199:20
Myslím, že jedna věc je diskutovat a druhá věc je vulgárně se vyjadřovat o lidech, které jsem v životě neviděl, natož abych je znal.
Janu znám osobně, to co řekla, říct měla. Můžeme se bavit, jestli má Canon pravdu, nebo ne, ale ta část psaná velkými písmeny do takovéto diskuze rozhodně nepatří.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
zbytečné hádky | od: Hirogen (495)  5.6.201913:19
Všichni zastánci různých značek byste se měli spojit proti společnému nepříteli ­- mobilům...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: 102? | od: Hirogen (495)  25.5.201910:22
To je to, co vysvětluji zákazníkům pořád. Větší senzor není jen o větším rozlišení. Je to mimo jiné i o jiné perspektivě, menším kácení svislic a podobně. Proto někteří profíci větší senzor potřebují...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(1)
Re: DFD a výdrž | od: Hirogen (495)  20.5.201920:04
DualPixel ostří na bázi fázového, nikoli kontrastního ostření. To jen tak na okraj...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: DFD a výdrž | od: Hirogen (495)  20.5.201920:00
"pokud na Vás rychle běží pes­" ­- tak budete mít jiné starosti :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
zkušenosti | od: Hirogen (495)  14.5.201910:49
Má někdo zkušenosti s touto značkou? Myslím obecně, ne jen tento.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: důvod je prostý: | od: Hirogen (495)  10.5.20199:38
Ne, 4k v režimu 2x2. Mark II pak bude umět 8k.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
důvod je prostý: | od: Hirogen (495)  9.5.201923:56
4k video bez crop faktoru
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Canon ano, ne s 7D. Daleko dříve tu byla APS­-H velikost senzoru.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Opravdová stylovka | od: Hirogen (495)  29.4.201911:08
Jasně, že to má jen 9 bodů, má to ale DualPixel senzor, který ostří fázově celý. Stejné výhody jako u 80D­/77D­/800D­/M50...atd. Pokud potřebuji, mohu fotit jako s CSC. Pokud ale budu chtít výdrž, mohu fotit jako s DSLR.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: životnosť | od: Hirogen (495)  3.4.201910:00
Správně. kdy už někteří konečně pochopí, že některé věci prostě podléhají opotřebení. Za chvilku budou chtít záruku 2 roky i na chleba.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: manipulace | od: Hirogen (495)  22.3.201913:42
nesmím
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
manipulace | od: Hirogen (495)  21.3.201922:24
Už dávno jsem zde v komentářích psal, že DxO není objektivní a je sponzorované Nikonem. Sponzorské dary tam opravdu proudí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Hlavně, když jsem sem https:­/­/www.digimanie.cz­/pesimisticky­-canon­-trh­-s­-fotoaparaty­-pry­-padne­-o­-50­/7681­/diskuze dal komentář ­"výrobci nás šidí­", se na mně strhla vlna kritiky...
Jasně, že tu byl test se starším APSC, ale taky se starším mobilem. Kdyby se vzal nový mobil ­(TOP­) a novější APSC, on ten výsledek by nevyšel o tolik hůře.
Jak říkám, kdyby technologie zpracování z TOP mobilů dali do přístrojů s APSC senzorem, myslím, že bysme všichni čuměli. Technologie na to jsou, jen je dají do průmyslových kamer. Fotoaparáty s APSC už jsou pro výrobce pouze studna na prachy, která je skoro prázdná. Tak už ji nikdo nevylepšuje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
Re: cena | od: Hirogen (495)  15.2.201915:46
+ je překlep
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: cena | od: Hirogen (495)  15.2.201915:37
Výhoda u EF­/EF­-R je taková, že průměr bajonetu je stejný. EF objektiv s redukcí na EOS­-R splývá a redukce v podstatě+ není vidět.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
senzor | od: Hirogen (495)  15.2.201915:24
Myslím si, že nebude stejný, jako v 6DMkII. Protože dnes bylo vydáno nové Canon DPP studio a v popisce zní: Adds Depth Compositing function for images captured on EOS 5D Mark IV, EOS R, and EOS RP.
pokud se jedná o práci s DualPixel rawem na úrovni posunu hloubky ostrosti, potom touto funkcí 6DMkII nedisponuje, ovšem RP ano.
Za předpokladu, že jsem tu popisku u DPP správně pochopil :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: fotaky | od: Hirogen (495)  31.1.201922:31
Ono je dost možné, že ve smartphonech technologie od Canonu jsou. Jen je nemůžeme běžně vidět. Tak jako v minulosti Canon vyvíjel pro druhé ­(například Olympus 2100UZ měl objektiv Canon­), tak se tomu děje i dnes. Problém je v tom, že Canon, pokud vyvíjí pro druhé, tak smlouvy podepisuje tak, že na konkurenčních přístrojích není vidět. Například u zmíněného Olympusu podepsal smlouvu, že 3­/4 roku neuvede fotoaparát s tímto objektivem. Canon Pro90 přišel po 3­/4 roce, ale to, že 2100UZ měla Canon objektiv vyplavalo na povrch až o dost let později.
Podobné to je s 1­" senzorem vyráběným u Sony. Canon jej vyvinul pro Sony a Sony jej vyráběla na Canon stepperu. Možná Sony pokračuje ve vývoji, to už nevím.

Aktuálně v Galaxy S7­/8­/9 technologie DualPixel je koupená Samsungem od Canonu, ale ve smartphonech může být mnoho věcí, které vyplavou na povrch o mnoho let později. Například v obektivech.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: výrobci náš šidí | od: Hirogen (495)  29.1.201914:41
Jasně. Podívej se ale na ten pidiobjektiv a na ten pidi senzor. Je opravdu fotka z D5100 xnásobně lepší? Není. Plus navíc píšeš se slušnějším objektivem.
Neobhajuju mobily. Zrcadlovkou fotím rád. Ale myslím si, že výrobci fota drží táměrně trh u huby­".
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
výrobci náš šidí | od: Hirogen (495)  29.1.201913:34
Taky mi nikdo nevysvětlí, když pidičip v top mobilu udělá slušnou fotku, jak je možné, že profikompakt ­/ CSC ­/ DSLR mi neudělá násobně lepší fotku. Jasně, nemůžu očekávat, že je­-li čip v mobilu 20x menší, že udělám s DSLR 20x lepší fotku. Tomu rozumím. Jak je ale možné, že s Asusem ZE520KL udělám na širokáč lepší fotku, než s dslr. nižší šum, detally možná větší. Já vím, že ten Asus má f1,7 a dslr f4,5. Jenomže tím, že je senzor 20x větší, by mi teoreticky mělo stačit 20x horší clona. to znamená, že f4,5 na dslr by neměl být vůbec žádný problém.
Myslím si, že nás výrobci foto drbou... Technologie by měli mít daleko lepší.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Dohady | od: Hirogen (495)  16.1.201913:32
Čistě teoreticky ba tam mohly být 2 objektivy. Jeden 12mm ohnisko, druhý 120mm ohnisko s menším senzorem, aby se to tam vešlo. A už tu máme desetinásobný pohled :­-­) O zbytek se postará sw.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: nabíjení po kabelu | od: Hirogen (495)  1.11.201815:04
Jak říkám, ještě že ta možnost tam není, viz bod 1.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
nabíjení po kabelu | od: Hirogen (495)  1.11.201813:16
Upřímně, jsem rád, že to Canon ­(až na několik výjimek­) nedělá:
1 ­- už jsem viděl rozpáraný fotoaparát, ve kterím se nafoukla baterie. Tenkrát to byl nějaký Olympus.
Přiložená nabíječka ­(jako u všech­) je otevřená a případné nafouknutí neoriginálního akumulátoru na 99% neublíží ani té nabíječce.
2 ­- nabíječka zvlášť stále umožňuje mít 2 akumulátory. Jeden v nabíječce na hotelu a druhý na výletě.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Krytý snímač | od: Hirogen (495)  7.9.201816:36
Samozřejmě, proto není vidět ten senzor. Výšese ale dohadují o tom, že je přes něj krytka kvůli prachu...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Krytý snímač | od: Hirogen (495)  7.9.201816:35
1 ­- je to jak říkám, proto se EOS 7D chlubila, že umí na středový AF bod ostřit s objektivy s lepší světelností, než f2,8, přestože světelnější objektivy s AF existovaly už o 20 let dříve.
- Nikon to umí, ale pouze přes středový bod, nemůžeš přepnout na jiný. Canon AF to umí přes celou skupinu 15ti bodů.
2 ­- Ano, při špatném světle je důležitá světelnost objektivu, to ovšem neznamená, že AF body ji umí využít. Musí být na ní naladěny, viz bod 1. Je úplně jedno, jestli je fázové ostření na senzoru, nebo AF modulu.
U kontrastního ostření na oplátku toto neřešíš. Čím víc, tím líp.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Krytý snímač | od: Hirogen (495)  6.9.201821:04
Na jakou světelnost objektivu se to testuje není až tak důležité. Fázový senzor takto nefunguje. Fázový posun je totiž na světelnost f1,2 jiný, než například f2,8 při stejném zaostření. Takže běžná schopnost ostřit u fázového ostřícího senzoru je od f2,8 do f5,6. I pokud má objektiv f1,2, tak fotoaparát nastaví nejnižší schopnou hodnotu, při které dokáže zaostřit. Většinou je to f2,8. Při ní zaostří. Při expozici teprve nastaví na krátký okamžik f1,2 ­(nastavená clona­), otevře a zavře se závěrka a poté se clona vrátí na f2,8. Protože například na f2,0 je fázový posun jiný, je u fotoaparátů uvedeno, že na prostřední bod umí ostřit i na clony nižší ­(tuším 7D to například uváděla­), než f2,8, což na první pohled nedávalo logiku. Proč by se měl přeci fotoaparát hlubit tím, že umí ostřit se světelnými objektivy...??? Ze stejného důvodu to neostří opačně ­- na vyšších clonách. Ne proto, že tam jde málo světla, ale senzor musí počítat s jinými hodnotami fázového posunu.
Nikon ­- nejlepší AF. Jo, ale jak na co. Například u Canonu 45ti bodový AF ­(80D, 6DII, 800D...­) umí celou prostřední skupinou ­(15 bodů, nikoli jen jeden prostřední!­) ostřit i na f8. Takže 70­-200 + 2x telekontertor není vůbec žádný problém. Nemá nikdo z konkurence.
Fázový AF senzor takto funguje ať už je pod zrcátkem, nebo na hlavním senzoru. To je jedno.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Krytý snímač | od: Hirogen (495)  6.9.201820:51
A není to jednoduše proto, že tam je mechanická závěrka?!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
I na DP Review po 3­/4 nahráli do srovnání lepší fotky. Původně vycházela na šum výrazně hůře, než stará 6D ­(která je na šum mimochodem stále excelentní­). Po 3­/4 roce už tam jsou fotky, které ukazují, že 6D II je cca nastejno s předešlou 6D.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
4k video | od: Hirogen (495)  10.8.201819:42
Mne spis prekvapuje, ze u Canon M50 vsichni kritizuji orez na 4k videu, prestoze jsem vysvetlil duvod. Tady u Panasonicu to ale nikomu nevadi...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: daří/nedaří | od: Hirogen (495)  27.7.201812:37
Ano, výrobce také.
U Nikonu to byl v minulosti například D3100 DZ KIT za 9999,­-. Obchodník na tom měl asi 3%, Nikon tuto cenu sponzoroval. Cílem bylo obsadit trh + získat potenciálního zákazníka na objektiv­/blesk.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
daří/nedaří | od: Hirogen (495)  27.7.201810:24
"Společnosti se rozhodně daří, fotografické divizi však nikoli, přestože se Canonu daří zvyšovat podíl na trhu.­"
Asi nechápete předešlé zprávy, že Canon bude chtít zvýšit podíl na trhu. To s sebou mimo jiné nese i například dotace cen a podobně. Nikon to praktikoval v České Republice v minulosti poměrně dlouhou dobu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: dotaz | od: Hirogen (495)  18.6.201810:54
Jednak je dražší výroba a problém je i na straně fotografů, tyto objektivy za určitých podmínek mají takový, no, jak bych to řekl, jinačí bokeh. Ale jen za určitých okolností ­- světelná zdroj z určitého úhlu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: dotaz | od: Hirogen (495)  17.6.201814:41
"No tak proč má tedy Canon pevná ultrazoom skla­"
Jinak jsi použil dobrý slovní obrat. Pevná nebo ultrazoom?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: dotaz | od: Hirogen (495)  15.6.201821:24
Je to možné, Canon to už před 15 lety používal u 70­-300 DO. Difrakční člen je vlastně vylepšená Fresnelova čočka.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zlé zrcadlo | od: Hirogen (495)  11.6.201820:29
Nebude brečet. Kupí si to a bude to stejně ležet ve skřříni. Splní si sen a stejně bude fotit mobilem. Tak to je.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: RAW snímky | od: Hirogen (495)  23.3.201812:54
Na hromadné úpravy je DPP zase rychlejší.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: RAW snímky | od: Hirogen (495)  21.3.201822:31
jedině DPP :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Lepší pozdě... | od: Hirogen (495)  16.3.201822:46
"dual pixel vyvíjeli výhradně kvůli LV­"
Vždyť o tom píšu... Máš­-li rychlé LV, můžeš uvažovat o odstranění AF senzoru.
Mimochodem jen kvůli LV to nebylo. Druhý aspekt bylo ostření ve videu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Lepší pozdě... | od: Hirogen (495)  16.3.201811:21
"Nyní zjistili­"
Nikoli, zjistili to před více jak šesti lety. Proto započal vývoj DualPixel technologie, která plnohodnotně dokáže vyřešit fázové ostření ­(hlavně rychlost­) na hlavním senzoru. První model ­(EOS 70D­) přišel již v polovině roku 2013. Dokonce před tím už Canon experimentoval a Technologie se v klidu odladila v zrcadlovkách. Vlastně se s tím experimentovalo už v EOS 650D ­(o rok dříve­) ­- HybridAutofocus. Ale stále to nebylo ono.
Technologie se v klidu odladila ­(nyní to má Canon již i na FF senzoru­), počkalo se na trh jak se bude odvíjet, takže Canon už má prostředky a technologie k tomu, aby se do toho mohlo jít. Hlavně bezbolestně.
V objektivech problém nevidím, přes adaptér jde nasadit cokoli ­(a hlavně to kompletně funguje­), ostatní bude postupně přicházet.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Omezení | od: Hirogen (495)  27.2.201815:17
Asi nevíš, jak to funguje. Sám píšeš o downsamplu. To je právě ono ­- z 6000 pixelů vodorovně se vypočítává 3840. Stejně tak z 4000 pixelů svisle se počítá 2180. Jsou zde přepočty pixelů. Až bude mít senzor 7680x4360 ­(34MPx­), pak to bude bez přepočtu.
Stejně tak někteří výrobci dříve přepočítávali FHD z 1440 pixelů vodorovně na 1920. Ostřejší, než HD to bylo, ale pravé FHD nikoli.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: Omezení | od: Hirogen (495)  26.2.201822:31
Trošku si pleteš pojmy. Toto není o výkonu prcesoru!
Zde ­(ostatně jako u 5D se 4k­) se řeší problém:
Senzor nemá násobek pixelů odpovídající 4k. Buď budeš pixely dopočítávat a roztáhneš to na celý senzor, nebo uděláš video nativně bez dopočtů, ovšem s výřezem.
Tak jako tak volíš kompromis. Buď budeš dopočítávat, nebo ořezávat. Co se týče dopočtů, sice máš lepší, než FHD, ale pravé 4k to stále není.
U FHD to tolik řešit ještě nemusíš, protože detaily nejsou takové, aby drobné dopočty horizontálně i vertikálně snížily kvalitu. U 4k už to ale vidět je.
Toto není z mé hlavy, ale přímo ze školení Canon.
PS ­- to je třeba důvod, proč kamery Canon se senzorem HD CMOS PRO slaví úspěchy ­- senzor nativně natáčí video právě v tom rozlišení, v jakém jej rovnou ukládá. A ejhle, on je obraz lepší, než u tříčipové konkurence ve stejné cenové kategorii.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Výraz ­"temná hmota­" je komerční, až bulvární. Pan Grygar to nerad používá a přiklání se k výrazu ­"skrytá hmota­". Protože to, že ji nevidíme, neznamená, že neexistuje.
Ale černý foťák, to je jiná liga :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ono je to vlastně naprosto logické a odpovídá to teorii relativity. Černá barva totiž z fyzikálního hlediska neexistuje. Jakákoli jiná barva je ve skutečnosti odraz fotonů o určité vlnové délce.
No a kde nic není, nemůže to tedy logicky nic vážit. Naopak bílá bude tedy těžší :­-­)­))
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Servis | od: Hirogen (495)  24.2.201812:35
Však taky nepíše ­"vše nové­", ale ­"vše nové z nového modelu­", což je právě to logo a elektronika ­(kromě senzoru­)...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
DualPixel | od: Hirogen (495)  25.1.201819:36
To, co má Samsung ve svých smartfounech, je oficiálně koupená licence od Canonu ­(to byla první informace na školení Samsungu­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: DD | od: Hirogen (495)  17.10.201722:59
Milane nepochopil jsi to asi ty. Argumentoval jsi velikostí senzoru v palcích, já to uvedl pouze na správnou míru v milimetrech. Všimni si prosím, že o palcích ­(a malém nárůstu velikosti v palcové míře­) jsi začal psát ty. Stejně tak jsem nepsal nic o tom, že s tímto objektivem a s tímto senzorem to bude fotit lépe, nebo hůře. Moje námitka byla:
- na ty, co to odsoudili dřív, než to vůbe měli v ruce
- na ty, co kritizují objektiv a jeho světelnost. Jen jsem se zastal výrobce, proč zvolil cestu objektivu s menší světelností: kvůli velikosti
Takže suma sumárum: Canon šel cestou kompaktnosti ­- menšího objektivu, než u předchůdce. Tam bylo směrováno moje vysvětlení.
Ze strany zákazníků byla často vytýkána ­(netvrdím, že to je správné!­) právě hmotnost G1X­/II.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: DD | od: Hirogen (495)  17.10.201719:35
Ale koukal. G1X a G1X MkII měly stejný senzor. od začátku jej Canon prezentoval, jako ­"na výšku téměř stejný, jako APS­-C­". Tento senzor je nativně v poměru stran 4:3, nikoli 3:2.
Logicky, pokud zvětším tento senzor na APS­-C, zvednu jej do výšky APS­-C, ale více jej musím natáhnout, protože se mi prodloužila šířka senzoru díky delšímu poměru stran.
A na úhlopříčky v palcích nevěřte.
Rozměr senzoru u první a druhé revize je 18,7x14 mm. úhlopříčka je zde necelých 24mm. Vzhledem k tomu, že palec má 25,4mm, je to na míle vzdáleno od 1,5­". To má totiž celý čip. Ne snímatelná oblast.
Rozměr senzoru třetí revize je 22,3x14,9 mm ­(všimněte si toho razantního natáhnutí senzoru!­). Úhlopříčka je cca 28,5 mm. Zde jsem se snímatelnou částí dostal přes palec. Ale o to nejde.
Pokud vezmu úhlopříčku, ta mi narostla o cca 4,5mm. Úhlopříčka je to, co musí objektiv řešit, protože by měl podávat výsledky až do krajů.
4,5 mm je dost na to, aby světelnější objektiv výrazně nabobtnal.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Re: DD | od: Hirogen (495)  17.10.201710:22
Mně se líbí, jak ho ještě nikdo neviděl a už vědí, jaké bude podávat výsledky.
Ta světelnost je jaká je z toho důvodu, že senzor narostl. Přečtěte si specfokace původní G1. Senzor je téměř stejný NA VÝŠKU s APS­-C. Zde se tedy hlavně rozšířil. Aby objektiv kreslil, jsou jen dvě možnosti. buď jej zvětším ­- bude světelnost, nebo jej nechám a stáhnu světelnost.
Cena? Ta je tradičně nadsazená, až se vyprodá starší modely, půjde tento razantně dolů. Už jsem to tu psal mnohokrát a pokaždé to tak dopadlo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(4)
Re: výborný kus skla | od: Hirogen (495)  2.9.201710:57
USB dock nastavuje na 4 ohniskové vzdálenosti a 4 zaostřovací vzdálenosti. Takže 16 kombinací v případě zoomového objektivu.
Mikroadjustment se nastavuje na široké a na tele ohnisko.
USB dockem to furt strašně lítalo, tak jsem hrubé nastavení udělal ve foťáku. Akorát že například na 35ohnnisko to na půl metru ostřilo lehce před, na metr akorát a na nekonečno kousek za. Takže v divadle mám moc hezky zaostřený kulisy, ale herci jsou už mírně neostrý.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: výborný kus skla | od: Hirogen (495)  31.8.201714:14
Tak já ti řeknu, v čem by Sigma měla více zabodovat: v elektronice. Po spoustě problémů, které jsem řešil jako prodejce, jsem se odhodlal a koupil si 18­-35 f1,8. Opticky je ostrá a světelná. To ano. Ale:
1 ­- dva měsíce jsem ji ladil, než začala alespoň trohu dělat, co se od objektivu za 23tis sluší. Nejzajímavější je, že na testovacím obrazci bylo vyladěno vše velmi rychle a v reálu to ostřilo úplně někam jinam. Nakonec to dopadlo tak, že na foťáku je nastaveno v mikronastavení na široko +12 a na tele +11 a pomocí USB docku je Sigma doladěna na některé zaostřovací vzdálenosti ­-1 až +3.
2 ­- strašně náchylná na odlesky. Kolikrát fotím se sluncem v zádech a chytně to odlesk od něčeho a je tam zelený flek.
3 ­- pomalost. Jak si jednou zvyknete napríklad na Canon 18­-135 STM, nebo ještě lépe USM, tak tohle vám příjde na úrovni starých krokových motorků. To nemluvím o tom, že na věci, na které s tou 18­-135 zaostřím běžně, SIgma vyhodnotí jako nemožné zaostření.
Takže tohle může Sigma změnit...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Na co? | od: Hirogen (495)  19.8.201717:00
Slevnit ­- ve skutečnosti ne. Je s tím mnohem větší administrace. Je na skladě u obchodníků mnoho nakoupených za vyšší ceny. Všechny ty dobropisy, ochrany skladu a podobně. Kešbek je rychlejší.
Proč ­- je spousta obchodníků, kteří rozbalují sety a pak prodávají jednotlivé komponenty dráž. Profituje obchodník, přestože set byl určen jako zvýhodněný pro zákazníka. Zavedly se tedy akce tělo + objektiv = sleva pro zákazníka. Obchodník nemůže parazitovat na výhodné akci pro zákazníka.
Protože tato cesta se ukázala být úspěšnější, zavedl to Canon celkově.
Já v tom vidím pozitivum.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
je to trochu jinak | od: Hirogen (495)  15.7.201722:20
Tato kauza je trochu jiná, než se v článku píše.
Pokud by fotograf dal cíleně fotoaparát před makaky a někam se schoval, tak by nebyl problém mu autorství přiznat, protože to by byl jeho nápad.
Problém ale je v tom, že jeho první výpověď byla, že je nemohl vyfotit, tak nechal fotoaparát na stativu a odskočil si na záchod. Mezitím se makakové nafotili.
Pak se fotka objevila na Wikipedii a autorství mu nebylo uznáno ne proto, že to nafotil makak, ale že to vlastně ani nebyl jeho nápad.
Pokud by rovnou uvedl, že to bylo cíleně narafičené, kauza by se odvíjela úplně jiným směrem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: hmmm | od: Hirogen (495)  4.7.201710:45
Jenomže nemáš doopravdy světelnost 2.8...
Naučte se všichni násobit nejen ohnisko, ale i světelnost. Teprve poté se dozvíš, kolik propustí světla a teprve poté se dozvíš, jaká bude doopravdy hloubka ostrosti.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Pentium procesor byl představen v roce 1993, Pentium II v roce 1997. V devadesátýmprvním jsi měl 486 DX2 :­-­) za těch 60.000,-
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: ??????? | od: Hirogen (495)  29.6.201722:18
On sportovní fotograf nebude řešit 4K, nebo 6K sekvence, když dslr mu to dělá u všeho. Ne jen ­"někdy­". Stejně tak to nebude řešit ateliérový fotograf, kam je 6D primárně myšlena.
Až to bude reálně použitelné u všeho a všude, zrcátko tam nebude. To je celé.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: ??????? | od: Hirogen (495)  29.6.201713:53
Samostatný AF senzor je stále rychlejší. Další nepřekonatelný problém pro profi fotografy je ten, že v případě bezzrcadlovky ti při expozici zmizí obraz v hledáčku na celou dobu expozice. Já vím, u zrcadlovky taktéž zrcátko zastíní, ale:
1 ­- na kratší dobu
2 ­- například v sekvenci pokaždé spadne a prosvitne obraz, což v případě bezzrcadlovky nastane až po uvolnění spouště. Takže v případě dslr v sekvenci jsem schopen sledovat objekt, který fotím. U bezzrcadlovky fotím v sekvenci naslepo.
Canon nás na školení uistil, že až v případě vyřešení těchto problémů se dá uvažovat o odstranění zrcátka.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Re: ddd | od: Hirogen (495)  4.6.201720:40
Zajímalo by mě, kam se přestěhuješ, když je nějaká kravina na celé Zemi...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Nikon musel | od: Hirogen (495)  4.6.201720:33
Ono Nikonu nic jiného nezbývalo. Důvodů je hned několik. Za prvé, Canon s 10­-18 STM slaví velké úspěchy. Stojí +­- 6500,­- a v době kešbeku je na něj sleva 800,­-. U Nikonu nejlevnější ultrašitokáč stál dotěď přes 15tis ­(jako v době, kdy Canon měl jen 10­-22­). Za druhé je to jeden z posledních důvodů, jak popostrčit prodej zrcadlovek. Žádný mobil, ani běžný kompakt nemá po přepočtu na kinofilm 16mm ­(Canon­), nebo 15mm ­(Nikon­).
Světelnost je vpohodě, měl jsem z ní strach u Canonu, ale u ultraširokáče to není problém.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: vs. | od: Hirogen (495)  10.4.201716:07
promluvil ten, který o tom nic neví
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Tak teď už víme, | od: Hirogen (495)  7.4.20179:16
co znamenalo to ­"M­", jak to bylo v Bleskovkách zde:

17.3.:
Nový APS­-C objektiv pro zrcadlovky Canonu bude podle všeho EF­-S 35mm f­/2.8 M IS STM. Není zatím jasné, co znamená ­"M­" v názvu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Chápu :-) | od: Hirogen (495)  30.3.201713:31
Ono toho je víc, co má Canon pod palcem.
- Každopádně CSC trh není tak rozvinutý, jak tvrdí některé značky a reklama. Inženýři z Canonu jdou naprosto s dobou, vyvíjejí a uchovávají v záloze. Jakmile je tomu trh příznivě nakloněn, teprve pak to začnou pouštět na trh. Stačí se podívat na Canon EXPO.
- Ve spoustě případů Canon vyvine pro někoho jiného. Typickým příkladem je Olympus 2100UZ. Objektiv od Canonu, podepsána dohoda, že po nějakou dobu jej Canon nepoužije. Stejný případ je s 20MPx 1­" senzorem, který má Sony a Canon a ještě jiní stejný. Nemluvě o tom, že i tyto senzory jsou vyrobeny na fotolitografických strojích Canon.
- Canon dlouhodobě investuje 10% obratu ­(pozor, nikoli zisku, ale oravdu obratu­) do vývoje. To nedělá žádná jiná foto značka.

To tady ale stejně některým nevysvětlíš. Budou ti neustále donekonečna opakovat, jak Canon usnul na vavřínech a podobně.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Od konce:
- 700D microadjustment nemá
- na 1300D se vykašli, za stejné peníze máš 100D s lepším videem, STM objektivem a novějším senzorem, než 700D ­(opravdu není stejný!­)
1300D se reálně ­(alespoň u mně­) prodává jen s nestabilizovaným objektivem, protože tam je magická cena 9999,­- s kartou a brašnou zdarma. Jinak to nemá cenu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: a pak | od: Hirogen (495)  17.2.201714:21
Každá zrcadlovka od Canonu má kovovou kostru.
xx00D a xx0D ­- ocelové tělo opláštěné polykarbonátem vystuženým skelnými vlákny
x0D ­- tělo z hliníkové slitiny opláštěné polykarbonátem vystuženým skelnými vlákny
xD ­- tělo z hořčíkové slitiny opláštěné polykarbonátem vystuženým skelnými vlákny
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: a pak | od: Hirogen (495)  17.2.201714:14
800D je nástupce 750D, s tou 77D máš pravdu :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: co se kompaktů týče | od: Hirogen (495)  22.1.201720:20
A710IS, stejně jako jeho nástupce měl 35­-210mm rozsah objektivu
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Kvalita fotek | od: Hirogen (495)  19.12.201622:12
Tys to fakt nečetl. Pan Šurkala jasně popisuje, kdy začal nezájem ­- už v době, kdy kompaktů bylo mraky, v době takových kompaktů, jak G15 od Canonu. Připočítej k tomu fakt, že v té době mobilní fotografie byla na horší úrovni, než je tomu dnes a odpovíš si sám, jestli za úpadek mohou výrobci...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Bomba :) | od: Hirogen (495)  18.9.201619:08
Minimálně ta spoušť je na pravé straně :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Vtipné... | od: Hirogen (495)  2.9.201616:34
Ano. 10% z obratu ­(pozor, nikoli ze zisku!!!­) Canon ročně investuje do vývoje. Dlouhodobě patří na 2.­-3. místo v počtu přiznaných patentů za 1 rok. První je s velkým náskokem IBM.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Vskutku je to tak ... | od: Hirogen (495)  25.8.201623:17
Protože Nikon uvádí pro lepší ­(plynulejší­) ostření ve videu ­- a tam ten zvláštní ­(samostatný­) fázový senzor je vyřazen z činnosti, díky ­"odskočenému­" zrcátku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Přesně tak. A ještě postrádám informaci o fázovém ostření na senzoru, které skutečně dokáže využít krokového motoru. Ono toho je víc, kde Nikon pořád oblbuje lidi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: Planeta? | od: Hirogen (495)  2.6.201620:38
Tvoje poznámka by byla na místě pouze v případě, kdyby nadpis říkal: ­"NASA zveřejnila zatím nejdetailnější snímky deváté planety Sluneční Soustavy ­- Pluto­"
Jinak:
- Pluto JE planeta.
- Pluto JE součástí Sl. Soustavy.
- Pluto pouze není v seznamu osmi planet, které se nyní učíme na základní škole, protože takových těles tam je mraky ­(a po čase bychom si je nedokázali vyjmenovat. :­-­) )
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)