Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Kikapu1 (2)
je to tak, problém je zaměňování HO a rozmazání pozadí. Jinak, ještě k těm číslům ­- je z té rovnice dobře vidět, že ty nejsvětelnější skla m4­/3 moho konkurovat na FF těm s 2,8, zbytek je nedostižný. Od pozadí se dá nejlíp odpíchnout třeba i u těch m4­/3 co nejdelším sklem, co praxe dovolí ­- změní se perspektiva a teda i poměr velikosti popředí a pozadí, čímž se pozadí stává hůře čitelným. Příklad: manželka, v pozadí Tatry, fotíš širokáčem ­- hory jsou zdánlivě až v Tramtárii a zdají se ti dokonale ostré. Nebo fotíš telátkem, manželka zabírá na snímku stejnou plochu ­(v průběhu času ta plocha většiniu narůstá­) a ejhle, hory za ní narostly a jsou mázlé. Ve skutečnosti kdybys zvětšil hory focené širokáčem na stejnou velikost, jakou mají na fotce s dlouhým sklem, tak bys s údivem zjistil, že to je nemlich to samé.
Odpovědět0  0
ty světelné objektivy ­- kromě pevňáků ­- jsou které? A za kolik? Ale jo, každý má jiné potřeby, jen poslední dobou se tady dějí divné věci ­- profi kompakt se srovná se zrcadlovkou, u CSC se tvrdí jak mají už vymakaný AF­-C a momentálně nový hit na téma HO m4­/3= HO FF... Owner syndrom.
Odpovědět2  1
to není pravda, psal jsem, že má vliv velikost snímače a clona, HO se nemění při stejné cloně v rámci daného formátu snímače, to je to tak tajemné? Fotil jsi ještě na kinofilm? Jestli jo, prohlídni si fotky ať máš představu, o čem mluvím...
Odpovědět1  0
mně se m4­/3 líbí, ale když tasíte ty krajinky, tak si prosím uvědomte mizernou nabídku širokých zoomů, navíc to co je k dispozici se standartní světelností, je stejně drahé jako široký zoom na APS­-C se světelností 2,8. Je to jednoduché jak facka ­- konstrukce skel s tak malou fyzickou ohniskovou vzdáleností je souhrn protichůdných požadavků, viz šílené soudkovité zkreslení seťáků m4­/3, tudíž cenově a kvalitou nemůžou konkurovat APS­-C, natož FF sklům.
Odpovědět0  0
busy, to snad nemyslíš vážně, z toho ta teorie tak čouhá až to bolí, navíc je zcestná... Jednoduše: udělej si identický portrét na m4­/3 s objektivem dejme tomu 25­/1,8 na APS­-C s 35­/1,8 na FF s 50­/1,8 a nepotřebuješ více spekulovat ­- stejný úhel záběru, stejná clona a ejhle ­- v odstupu od pozadí­/hloubce ostrosti jsou rozdíly naprosto diametrální. K příspěvku výše o parádních portrétech s minimální HO ­- ano, hlava se dá s mázlým pozadím vyfotit i mou Nokií N8. Zkuste si pánové fotku celého dospělého člověka na výšku třeba v parku mezi stromy a rázem se celý zázrak s malou HO vypaří. Tím nechci říct, že m4­/3 jsou k ničemu, kdybych dnes vybíral přístroj, byl by to OM­-D. Jenom člověk musí vědět s čím pracuje a netvrdit něco o srovnatelnosti, s m4­/3 třeba s 45­/1,8 se holt musí komponovat tak, aby to pozadí bylo dost vzdálené, jinak se ten kýžený odpich nekoná. Na perfektní práci se tak stává nutností drahý portréťák 75­/1,8 za více jak 20k, já mám levněji na APS­-C 85­/1,4, Chce to někdo srovnávat ? Mám snad tvrdit že dosáhnu stejných výsledků jako FF se stejným sklem?
Odpovědět1  0
a úplně naposled ­- k původní ­(s­)myšlence ­- lze brát vážně tvrzení o dohánění FF s HO? To chce ten FF vzít do ruky a pak mudrovat.
Odpovědět1  0
exaktněji citace Romana Pihana: ­"Při stejné cloně je hloubka ostrosti stejná při stejném zvětšení M. Je jedno jestli jste daleko a objekt zoomem zvětšíte nebo jste blízko a snímáte širokoúhle. Při stejném obrazu v hledáčku je hloubka ostrosti stejná."
Odpovědět0  0
zapomněl jsem dodat ­- myšleno na snímek, kdy fotografovaný předmět zabírá stejnou plochu snímku. nicméně největší hloupost je tvrdit, že na ní nemá vliv velikost snímače
Odpovědět1  1
busy: vedle jak ta jedle. Najdi si o tom něco na netu s praktickými ukázkami ­- na hloubku ostrosti má vliv pouze velikost snímače a clona, na ohnisku nezáleží vůbec. Patrně to zaměňuješ se subjektivním vnímáním odstupu od pozadí, tam už má význam i zorný úhel skla.
Odpovědět2  2
Milane, levné jsou až ve výprodeji. 15k za základní očesaný model se seťákem není nízká cena. K mínusům GH3 jak je vidím já ­- poloprofi cena je přemrštěná jednoduše proto, že je to CSC a tudíž nemá použitelné kontinuální ostření,to je tak zásadní mínus, že akceptovatelná cena by byla max. poloviční. Na expediční foťák je to zase kráva ­- tady bych viděl trefu do černého s Oly OM­-D. Video­- no, když už se to honosí takovými parametry tak tomu mohli uzpůsobit i ergonomii a vymyslet nějaký více kamerózní tvar těla a trošku přitlačit na pilu s nabídkou spešl skel ­- mezi námi, fouknout k tomu datovému toku širokorozsahový zoom hraničí s idiocií, k tomu by slušely alespoň stávající pevňáky ­- na video by se samozřejmě hodily se stabilizací. A hledáček by měl být v high endu bez výtky ­- jak na video, tak na focení. Máš pravdu, že neexistuje přístroj se součtem možností GH3, ale na focení to teda ­- v dané ceně ­- nemůže zaujmout nikoho, i skalním fandům značky padla čelist a cenovku narozdíl od tebe drtivá většina z nich považuje za trefu, ale do hnědého.
Odpovědět1  2
U GH3 se platí vyloženě za video, jinak si neumím představit, v čem by asi tak mohl být lepší, než Olympus OM­-D. Podle mně zlatá střední m4­/3 cesta je Panasonic G5 za méně než polovinu a dokonce s větším hledáčkem.
Odpovědět0  0
stačilo, kdyby tuto 20­-ku ukradli Panasonicu, taky by to bylo lepší :­-­) jen by to asi trochu vinětovalo...
Odpovědět0  0
mimochodem, veeeelmi bych doporučoval předražený Sony RX100, protože mini krabička­/super výkon ­- ale viděl jsem, jak NEostří u jinak technicky vymakaného videa a to je jednoduše průšvih ­- nechápu a je to obrovská škoda ­- šlo o ukázku za super světla a foťák zaostřil na líně se vlečícího psa až když nebyl v záběru. Škoda.
Odpovědět0  0
Víte, rozdíly mezi těmi foťáky jsou tak obrovské, že je objevíte až v ruce. Jakýkoliv ultrazoom na focení rodiny je hloupost ­- platíte za něco, co nevyužijete a naopak handicapuje přístroj ­- typicky rozdíl mezi UZ a profikompaktem se stejným snímačem. Opravdu, vemte si do ruky Panáčka G3 a třeba i FZ200, koukněte do hledáčku a máte asi jasno. Z vlastní zkušenosti taky můžu říct ­- focení dětí je sportovní fotografie, svižný AF je nutnost, zrovna v tomto CSC Panasoniku i Olyho excelují, UZ a vlastně cokoliv s minisnímačem je v tomto absolutně jiná liga, samozřejmě směrem dolů, samozřejmě za blbýho světla mnohem markantněji. Celkově jsou mi CSC Olyho sympatičtějčí, než Panasonic kvůli malinkýmu seťáku a krásnému jpegu, ale videosekvence Olyho jsou na tom oproti Panasonicu hůře ­- s výjimkou OM­-D 5. Mezi námi, jestli Vám stačí výstup FZ150, to už raději Panasonic LX5 ­- lepší optika, lepší provedení, skladnost taky jinde.
Odpovědět0  0
1.­) snímek nevidím
2.­) na svých co jsem narychlo koukal bod na bod nic takového nepozoruji
3.­) připisuju to Adobe Lightroomu 4, to by se mělo jmenovat Gandalf Bílý, nebo tak nějak, odšum na default famózní, SRC je na tom podstatně hůře
Odpovědět0  0
budu muset vyzkoušet, nějak se na oblohu nezaměřuju :­-­) na druhou stranu na obloze je šum patrný nejsnáze, tam šumí i ­"povedenější­" snímače. Jinak, taky se mi osvědčilo definitivně zpracovávat rawy v LR4, na to se jinak velmi příjemný Samsung RAW converter nechytá, proto si taky cením té nabídky LR ke kitu NX300
Odpovědět0  0
jo a podle imaging­-resource.com bude stát kit s 20­-50mm zoomem 750 USD včetně Adobe Lightroom ­- tomu říkám solidní nabídka.
Odpovědět0  0
Milane, z toho snímače jsem celkem zmaten ­- v běžně sledovaných parametrech je to propadák, ale časem bys zjistil zajímavé věci ­- třeba to, jak zachovává barvy i na vysoké ISO je ojedinělé, fotil jsem třídní sraz v hodně blbým světle na ISO 1600 a vytahoval expozici ještě i o 2EV a barvy bez chyby, při zobrazení v normální velikosti byl obraz super homogenní. Když jsem trošku podrobněji přezkoumal fotky z Nikonu D7000 tak mi vyšly zajímavé poznatky ­- ISO800 foceno venku, vytažení expozice v PC o 2EV a obraz byl rozbitý, barvy se změnily v jemně saturované odstíny šedi. Fotka s přesnou expozicí na ISO 1600 naprosto perfektní ­- prostě rezerva ve stínech velmi slabá, přepaly nehrozí, u Samsungu přesně obráceně. Myslím že Daemonius na digiareně psal o vyčteném tvrzení, že ten snímač je nějak dost blbě měřitelnej, proto se taky jeho testování ­- či spíše zveřejnění výsledků ­- na dxo marks vyhnuli. Takže v reálu mně omezuje pouze průměrný AF, který ale někteří asi příliš zesměšňují a velebí NEX ­- přitom Samsung si se zázračným NEX­-5R v AF vůbec nezadá. Jsem zvědav a jen doufám, že ten hybrid nezvorali stejně, jak Soňáci :­-(
Odpovědět0  0
Mám NX200, hledáček by se hodil, celkově bych ale každému doporučil vyzkoušet si foťák před koupí fyzicky ­- pak zjistí, co je pro něj vyhovující. Zrovna Samsung má své nesporné klady, ale i nevýhody ­- velmi dobře popsané v recenzi na NX200, platí i zde. Na druhou stranu, za 12k asi člověk nic lepšího nekoupí.
Odpovědět0  0
Ještě k těm Gancovo fotkám ­- mně zase neoslovily vůbec nijak ty od jeho bráchy, řekl bych, že Ganec si na to ­"svoje­" vybral fotografický systém více než dobře, určitě lepší než jím často kritizovaný přístup ­"koupím si zrcadlovku a budu fotograf­" ­(nedokážu odhadnout, nakolik je to v našich podmínkách častý jev­). Zrcadlovky za to ale nemůžou :­-)
Odpovědět1  1
nedávno jsem kupoval micro SDHC s adaptérem 8GB class 10 za 180,­-Kč a to myslím nepoloží ani tebe
Odpovědět0  0
Určitě D5100, pokud možno, raději si ještě připlaťte za set s objektivem 18­-105, ten Vám svým rozsahem udělá mnohem větší službu, než standartní zoom http:­/­/www.elektroplus.cz­/8­-fotoaparaty­/106920­-fotoaparat­-zrcad­-nikon­-d5100­-18­-105­-af­-s­-dx­-vr­-kupon­-na­-cisteni­-v­-hodnote­-2000­-kc­-zdarma/
Odpovědět0  0
Četl jsem nějakou íngliš recenzi kde ho dost sepsuli, AF rychlík se nekoná, obrazově horší než 18­-55, na širokém začátku čistý průšvih, po softwarovém odstranění šílených optických vad ­(přímo ve voťáku a to umí jen 5R a 6­) dojde k ořezu a počáteční ohnisko je v reálu 18mm. Od 20mm solidní. Jinými slovy, Kdyby neblbli, stačilo udělat rozsahem obdobu Samsung zoomu 20­-50, sice by to papírově nevypadalo tak supr smárt hájend, ale kvalitě by to rozhodně prospělo. Jediné zlepšení jsou rozměry, na focení je lepší starý seťák. Dilema.
Odpovědět0  0
AF a světlo ­- AF moduly v DSLR jsou citlivější na světlo, než CSC, tam kde mají zrcadlovky problémy, tam už si CSC neškrtnou vůbec. Oněch f:8 samozřejmě není případ clonění objektivu, ale jeho nativní světelnosti, tak blbou hodnotu bys dosáhl jenom v kombinaci s telekonvertorem, ten totiž taky žere světlo. Jinak se clona přivře až v okamžiku expozice, samotné měření probíhá vždy na plnou díru, tudíž standartně v nejhorším případě f:5,6 až 6,3.
K té životnosti ­- psal jsem o životnosti snímače, on je rozdíl jestli jede po celou dobu zapnutí přístroje, nebo jenom na expozici. Přehnaná snaha o miniaturizaci náporu na součástky nahrává, ne jen u NEXů, štve mně i pro mně jednoznačně krok zpět v případě mého Samsungu NX200 oproti předchůdci NX100. U NEXů je to ovšem na palici dvakrát, když chybí obdoba Panasonicu 20­/1,7 či Samsungu 30­/2. Nechápu ve prospěch čeho slouží placatost těla taková, že bajonet z něj vystupuje o cenťák.
Odpovědět0  0
Možná někde nějakej ucelenej článek vyšel, nevím, spíš jsem postupně vyčetl docela závažné překážky ­- a praxe je zatím žel potvrzuje. Hybrid nehybrid, detekce fáze na snímači má zatím mizernou citlivost na světlo a v podání Sony NEX je pomalejší než porovnání kontrastu u m4­/3. Spotřeba snímače, zahřívání ­- je rozdíl, jestli fotíš celý den zrcadlem, nebo CSC ­- nejde jen o to, aby se foťák nevypnul a vydržela baterka, nevěřím na dlouhou životnost CSC foťáku v profi nasazení ­(ostatně drtivá většina má provedení těla tak na 2 roky max.­) K tomu se přidává problém zpoždění EVF vs OVF ­- i když technika postoupí, zpoždění vždy bude. Na běžné focení je to všechno šumák, ovšem minimálně v oblasti kontinuálního ostření je blbý být odkázán na 1200lux a více, AF modul zrcadlovky s tím takový problém nemá.
Odpovědět0  0
S posledními větami víceméně souhlasím ­- nemělo jít o shazování ­(sám mám NX200­), spíše o to, ce se kde ještě snese, a jinde ne. Add aplikace ­- to mysláš vážně? Barvy Olympus, Fuji atd? Jpeg engine? Ty bláho, to si každý střeží jako oko v hlavě, protože to je to, z čeho se střílí, ne jenom parametry! Entry level zrcadlo a cSC není zrovna totéž, to se na mně nezlob. V případě zrcadla může jít taky o omezený rozpočet, naproti tomu kvůli ceně si CSC koupí málokdo ­(vyjma extra výprodejů­).
Ostření snímačem má své nevýhody, ale existuje řada technických důvodů, proč nikdy nenahradí samostatný AF modul v zrcadlovce, ve vyšší třídě ani omylem.
Odpovědět0  0
Sakini: i tři zlaté chlupy děda Vševěda ? :­-)
Odpovědět0  0
tady je srovnání D3200 a A57, plichta vypadá podle mýho jinak http:­/­/www.dxomark.com­/index.php­/Cameras­/Compare­-Camera­-Sensors­/Compare­-cameras­-side­-by­-side­/%28appareil1%29­/801|0­/%28brand%29­/Nikon­/%28appareil2%29­/798|0­/%28brand2%29­/Sony
D5200 bude mít určitě líp zpracovaný snímač, takže rozdíl bude ještě větší. Add AF ­- no, já to srovnání mám s A55 a jestli se vývoj Sony AF modulů ubírá tímto směrem, mohli by to dávat do zbraní ­- ve válkách by bylo mnohem méně mrtvých a Sony by se významně zasadili o světový mír. Jenoduše ­- horší AF jsem neměl ani před tím, ani potom.
Odpovědět0  0
Dokud se tomu jen vydrží vyhýbat, tím lépe ­- wifi, gps, android, ovládání mobilem, stahování aplikací ­- sorry, to je právě rozdíl mezi módní vlnou a inovací ­- než toto, raději nic. CSC jsou geekovské hračky, tam je to omluvitelné, ale zrcadlovka je koncept na vážné focení, ne na hraní, tam to opravdu nepatří. Pokud chceš experiment, kup si D800E bez AA filtru :­-­) Tebou jmenované značky byly k inovacím donuceny neúspěchem na poli DSLR a i když mnohé vypadají slibně, tak jsou nedotažené, Fuji i Sigma tradičně s bídným AF, což je mimochodem minimálně u Fuji veliká škoda. Add experimenty se snímači ­- foveon se moc neosvědčil, Fuji je jiný kafe. Máš pocit že Nikon má problém se snímači takového druhu, že by měl inovovat? :­-­) Ještě jedna maličkost: víme prd, na čem pracují...
Odpovědět1  0
leda tak :­-­) když foto ­- video univerzál, tak na to jsou zase jiní borci, ale ne ze stáje Sony
Odpovědět0  0
To máš těžký ­- jestli je to jinej snímač, než ten dosavadní Sony 24mpix, tak by to mohlo být v některých situacích pokrokem a i k lowendu lze koupit levný pevňák 35­/1,8 a potenciál 24mpix vyžít. AF z D7000 na kerý láteříme na Digiareně je kusovou záležitostí, snad reklamovatelnou, každopádně papírově to je super AF, jen se holt v praxi vyskytly nepovedené kusy. Jinak to je jednoznačně pokrok ­- D5100 má jediný křížový bod ­(AF modul z D90­), tady jich je devět. Jestli je to jako inovace málo, ať posoudí každý sám, na cenu nemá smysl láteřit, D5100 taky nestál původně to, co dnes.
Odpovědět0  0
Věř tomu, že Sony SLT ve stejné třídě bude ve všem horší, než D5200­- DR, ISO, AF.
Odpovědět0  0
má to svá ale: RX1­- neprodejný, drahý. RX100 ­- oproti nikonu 1 mizerný AF, u videa naprosto mizerný. NEX­-6 ­- zřejmě opět slabší AF, skla furt mínus... aneb kde jsou pancaky? Takže Sony dělá všechno, ale nic pořádně. Olympus a Panasonic dělají CSC s perfektním AF, širokou nabídkou skel a velmi dobře použitelným výstupem, CaNikon tak nějak na CSC peče ­(i když systém 1 je dost vypečenej­) a věnují se tomu, co umí ­- zrcadlům. Nějaké plkání na fórech, jak není z čeho vybírat je blbost. Výstupem jsou všechny zrcadla použitelné, AF holt podle třídy. U Nikonu si člověk momentálně vybere ze ČTYŘ lowendů, kteýkoliv z nich v poměru výkon­/cena zadupe do země jakýkoliv NEX už jen tím, z čeho lze vybírat mezi objektivy. Vůbec není nutno mít rok co rok nový model, stačí co 4 roky vypustit jeden pořádný v každé třídě ­- D5100 je pořád super foťák a ještě dlouho bude. Sony vychrlí každý rok minimálně 2­-3 nové NEXy, tady už se preventivně jásá, jó, to je von, na ten jsme čekali a vono ve finále zase prd. A těch slibovanejch skel, ano, už se jistě dočkáme pořádného pancaku ­- zlatý voči, Soňáci si dají palačinku maximálně na talíř. Když sečteme, co dělá systém systémem, tak doslova nikdo nebere své zákazníky u huby tak, jak Sony.
Odpovědět0  0
Jakýpak přechod, Oly má stejný bajonet :­-­) Skla dražší jsou, ale taky vynikající. Přezbroit příští tělo na Oly se vyplatí kvůli patrně nejlepšímu jpeg enginu a teda zároveň lepším barvám
Odpovědět0  0
Sony má v tomto ohledu patrně rozptyl jak ruská brokovnice a problém bude vždy spíše otázkou konkrétního kusu a ne konkrétního modelu. S podobnou stížností tu někdo byl s nějakým modelem SLT. Je jen na jejich libovůli, jestli takov jev uznají jako oprávněnou reklamaci. Je to malé, tenké, našlapané elektronikou, takže jsou úspěšně splněny všechny předpoklady k přehřívání snímače.
Odpovědět0  0
buďme optimisti ­- na obou videích to vypadá na horší umělé osvětlení, třeba teprve na sluníčku se nový powerzoom vycajchnuje
Odpovědět0  0
já bych dnes jednoznačně volil Olympus OM­-D ­- ano, je to drahoušek, ale bez kompromisů. Snímač s parametry APS­-C, jedinečná 5­-ti osá stabilizace, hledáček... 26k je ranec, ale zase není nic, co by chybělo. NEX6 cca za ty prachy bude v setu s prckem 16­-50, ale na Olyho se nechytá jak v AF, tak stabilizací. Barvy ať si každý přebere sám ­- tuhle mi Dave poslal RAW z 5R a to byla pane alchymie ­- v LR4 jsem ­"hue­" u červené musel šoupnout nadoraz doleva, původní pleťovka byla hnědozelená ­- a to Davova dcerka je hotová růžička.
Odpovědět2  1
Milane, gratuluji, právě sis otevřel tetovací salón :­-­)

Měl jsem v ruce jenom kousek od Dave79 a žel musím souhlasit, že očekávání ze super AF zůstalo nenaplněno, od Sony je docela sprosťárna, že to nepustili s inovovanou verzí seťáku obdobně, jako Olympus. V praxi mi hlava nebrala, kterej sadista vymýšlel displej, to je velikost jak na levném mobilu. Co mně ale mile překvapilo, byla kvalita seťáku ­- třeba má Dave nějaký supr povedený kus, ale s jistotou mohu říct, že já mám teda k NX200 zaručeně horší sklo, o zpracování nemluvě. Jo a asi jsem už dědek, ale WiFi HiFi fičury mně děsně dráždí, to ať si asijští soudruzi cpou do mobilů...
Odpovědět0  0
Já tě nechápu Milane, Ganec tady přece napsal, že mezi displejem a obličejem je v pohodě mezera na palec, tak co pořád všichni máte? :­-)
Odpovědět0  1
Dnes jsem ti všechno omínusoval :­-­) důvod ­- to co je na malém CSC foťáku supr se na zrcadlovku hodí asi jako pěst na oko, o rozdílu rychlosti nemluvě. Ovšem ten vtip o US best sellerovi je bomba :­-)
Odpovědět0  3
Sranda bude, jak se to bude prodávat v setu se zoomy 18­-55, 18­-105 ­- bez šancí to ukreslit. Když už to má být ucelená věta ukončená tečkou, tak by bylo načase hodit do placu set s 35­/1,8 AF­-S aby kupující pochopil, co si má na to kupovat.
Odpovědět1  1
děkuji, tak to vypadá slušně jen s drobmnými výhradami
Odpovědět0  0
Dobrý den Milane, mám dotaz ohledně AF RX100. V recenzi píšeš, že je slušná, jak bys to viděl ve srovnání se Samsungem NX200? Je to alespoň na stejné úrovni, nebo je Sony rychlejší? Jak by obstál ve srovnání s Olympusem EPM1, EPL3, EP3?
Odpovědět0  0
bude nějaký report ­"jak koala fotila NY­" ?
Odpovědět1  0
já si kluci dovolím zbaběle souhlasit s oběma :­-­) má to totiž dva aspekty:
1.­) fotografování ­- 20mpix je zbytečnost v tom smyslu, že když si rozkliknu hodně ostrou fotku z RX100, tak ji zase hodně rychle vrátím zpět, protože speciálně záběr s trávou je patlámo ­- na druhou stranu portrét je bod na bod lahůdka. Pořád bych preferoval menší rozlišení, dejme tomu 10mpix, v zájmu ještě lepšího DR, či ISO
2.­) video ­- díky inteligentnímu digizoomu u videa, který nejde přes nativní rozlišení snímače se podstatně zvýší rozsah zoomu bez ztráty kvality, tudíž je to první foťák, kde ty mpix mají opravdu smysl.
Odpovědět0  0
navíc D7000 umí i rádiové odpalování blesků. takže to je ještě jistější
Odpovědět0  0
zájem jest, ale abych ti mohl poslat soukromou zprávu ­(nebo ty mně­) tak se musíš nejprve zaregistrovat, zprávu pošleš jenom z fóra jako registrovaný
Odpovědět0  0
existuje řešení vyhlížející legračně, ale perfektně účinné­- použít externí blesk v režimu slave. Čistě ze špásu jsem takto zjistil, že na odpálení exteráku stačí právě i maličký xenon z mobilu, výsledek je stěží uvěřitelný :­-­) třeba manuální hodně silný YN460 se dá poridit cca za litr skvělý je, že ho lze nasadit na cokoliv s ISO paticí, protože nemá TTL, nebo ho prostě odpalovat jakýmkoliv zábleskem kompaktu či mobilu.
Odpovědět0  0
prozradíš zdroj takto levné živé vody?
Odpovědět0  0
Jsem teď někde četl, že ten znovurozjetý závod na skla je ten hlavní, od kterého přebíraly výrobu jiné závody v zemi, ovšem s velkou kusovou variabilitou, přičemž kvalita výroby hlavního závodu byla velmi vysoká, na světové úrovni. Takže bych si dovolil parafrázovat ­- v Rusku se dělaly ­"skla­" furt, no a od teď i skla :­-)
Odpovědět0  0
co je na tom férovýho? Nad 5000 je to fest předražená sranda!
Odpovědět0  0
teď mi doteklo, v čem může být výhoda ­"jenom­" 45­-ti mm ohniska ­- prostě se s tím člověk líp ­"vejde­" v interiéru na takovéto domácké focení, mít ještě tak stabilizaci, bylo by to super sklo na video s film lookem
Odpovědět0  0
add zoom sklo ­- původně to snad měl být 17­-50­/2,8, takže kdyby se vrátili obloukem zpět k původnímu plánu, jen houšť :­-­)
Na tu redukci jsem tuhle na ebay taky koukal, že nějak podražili, nějak si to pohlídám ­- chtěl bych něco bokežně luxusního, co se už moc nedělá, ve zdejší galerii mně rozbily fotky s Primoplanem 58­/1,9 ­- u nás moc není a na ebay stojí kolem 300$, takže to zatím tak horké nebude.
Odpovědět0  0
přesně, kdeže loňské sliby jsou ­- pancake 55mm... Ani pancake, ani 55mm, ještě víc mně oštvem štve ticho po pěšině okolo slibovaného lepčejšího zoomu 16­-80­/3,5­-4,5 OIS, o něm už vůbec nikdo nemluví. Mimo téma ­- Milane, jakou redukci M42 používáš, případně jako bys doporučil?
Odpovědět0  0
mně ty barvy nějak nevadí ­- mám dost zkušeností s LX2 a oko mi to nerve, je to ovšem o vkusu.
Odpovědět1  0
chceš­-li hledáčkový foťák za malý peníz, tak tu je u m4­/3 model Panasonic G3 s povedeným 16mpix snímačem
Odpovědět0  0
Samsung 18­-55 taky není žádná sláva, o kus lepší je samsung 20­-50, jenomže v případě Sony je to trestuhodné, systematicky zabíjejí výstup nadprůměrného snímače. Add Sigma ­- na to ohnisko je f:2,8 celkem blbě, ne? Jaká je opticky nevím, 19­-ka mi přijde na univerzál příliš široká. Otočím to dokola ­- prostě je to nepoměr, Sony je snad jediná firma, která stihla víc těl, než objektivů ­(a ty které stihla vypadají, že nestíhali­).
Odpovědět0  0
powerzoom je jistě chvályhodný počin, ale není to pevné pancake sklo, dovolím si zaprorokovat, že opticky to bude nic moc, jediný Sony pancake je 16mm jakožto optický průšvih, 35­/1,8 je opět malinkatý asi jako kráva a pancake 55mm jsem teda ještě neviděl... Samsung nabízí pancake 16mm ­(taky děs­), 20mm ­(dobrý­) a 30mm ­(vynikající­) a chystá ­(ale už sakra dlouho­) pancake 45mm.
Odpovědět0  0
To je věčné dilema ­- Sony je APS­-C se skvělými parametry, nové modely budou mít asi i solidní AF, ale pořád zůstává zásadní námitka ­- objektivy. m4­/3 s 16mpix snímačem už APS­-C hodně dohání no a nabídka skel je vynikající ­- pancake skla 14, 17, 20mm, výborný portéťák 45­/1,8... Sony pořád nemá to, co CSC potřebuje ze všeho nejvíc ­- univerzální pancake. U systému m4­/3 si stačí vybrat :­-)
Odpovědět2  0
je nasnadě, že ty skla předražujou záměrně, aby dostali zpět něco z toho, jak dotují vývoj a výrobu NEXů, protože nacpat funkce zrcadlovky do malého těla a ve spoustě parametrů DSLR i překonat musí stát spoustu peněz.
Odpovědět0  0
neřekl bych žes měl kliku, jen si prostě koupil foťák tak, jak má bejt, nedovolím si soudit kolik % kusů mělo či má nějaké problémy, jen je prostě jasné, že ten modul z D700 ­/ D300 je lepší ­(u té své sestavy se už holt nedozvím, kde byla chyba)
Odpovědět0  0
K dokonalosti schází akumulátor s kapacitou větší minimálně o 50% ­(v nejúspornějším režimu 270 fotek je výsměch, přitom placatost těla je mírně samoúčelná, bajonet je ve vystupující přírubě, podobný nesmysl jako u Samsungu NX200­) a konečně univerzální pevné pancake sklo ­(obdoba Panasonic 20­/1,7 nebo Samsung 30­/2­) Jinak klobouk dolů, papírově sen.
Odpovědět0  0
neubráním se srovnání s výborným Nikkorem 35­/1,8 AF­-S ­(bez stabilizace­) který stojí půlku této novinky...
Odpovědět1  0
To je jediná, ale naprosto zásadní negativní záležitost na tomto foťáku ­- AF modul z D7000. Mnohem sympatičtější by bylo alespoň zachování stejného modulu z D700, takto je sice zaručena rychlost, ale kromě rozmístění bodů daleko od krajů bych teda polemizoval i o úspěšnosti AF.
Odpovědět0  0
škoda, mohla to být pecka, stačilo necpat tam stabilizaci a tím srazit rozměry i cenu...
Odpovědět0  1
tímto blahopřeji všem NEXákům, konečně jste se dočkali slibně vyhlížejícího skla za celkem přijatelný peníz :­-)
Odpovědět0  0
Ano, všichni jsme na to čekali a nikdo netušil, jak malé to dokážou Soňáci vyrobit. Škoda jen, že s vaničkou vylili i dítě ­- tělo ja ke sklu nepoměrně úzké, ergonomie nula, při rozumném natažení do šířky by se jim tam přitom krásně vešel alespoň EVF hledáček po vzoru Fuji a tělo by pojmulo i normální baterii místo již tradičního Sony kolibříka. Je to jistě nádherný stroj, ovšem při té ceně mohli myslet na víc parametrů, než je nejmenší možné tělo, při pohledu na přístroj shora to bije do očí. Asi se shora moc nekoukali :­-­) Doufám, že v blízké budoucnosti vyrobí FF kompakt i Fuji, na jejich přístrojích je vše na svém místě přímo ukázkově.
Odpovědět0  0
No, já bych raději nasazoval přímo blesk, než příslušenství, spíš je to sprostá páka k nákupu nového blesku. Nevím jaké příslušenství by fotograf mohl nasazovat a doufám, že rádiové odpalování toto tělo bude umět samo o sobě, jinak by to byla sakra ostuda.
Odpovědět0  0
Spíše mohli předělat starou patici, už vidím nadšení old usera jak blahem bez sebe mezi svůj osvědčený drahý blesk a nové tělo cpe adaptér, opět zůstal jaksi uživatel zapomenut.
Odpovědět0  0
Plně se podepisuji pod Iudexův koment ­( aniž bych mu teda chtěl upírat autorství ­) a jen dodám, že na focení by jednoznačně byla zmíněná zrcadlovka Nikon D3100 i s možností dokoupení levných pevných skel, má to ale háček ­- i když Nikon zrcadlovky u videa umí i olynulé ostření, tak v porovnání s jakoukoliv bezzrcadlovkou je to velká bída. Sám jsem sice zarputilý zastánce APS­-C senzorů, ale v současnosti je systém m4­/3 s nabídkou na kombinaci fotka­/video nepřekonatelný.
Odpovědět0  0
ono to vždy bylo hodně nóbl, třeba tady toto http:­/­/images2.wikia.nocookie.net­/ cb20110131092211­/camerapedia­/images­/thumb­/4­/4c­/FujifilmNaturaBlackF191.jpg­/1000px­-FujifilmNaturaBlackF191.jpg se dodnes jako vojetina prodává přes desítku a nevím, jestli se vůbec v Evropě prodávaly ­- taková japonská Leica MiniLux, velké tisky by asi nebyly problém
Odpovědět0  0
...ještě jsem našel takovéhohle krasavce, ale ten už takovej drobek není: http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Konica_Hexar

jinak, poopravím svojí výtku popsanou výše ­- jde mi o prostý nepoměr, tělo je zbytečně slabé v poměru k objektivu, prostě se mi mnohem více zamlouvají proporce ála Fuji X­-100. Jo, nechápu taky přílišné lpění na širším ohnisku ­- v minulosti se na street používaly spíše 40­-ky, podobně dnes jsou takto oblíbené u Samsungu pancake 30­/2 a u m4­/3 Panáček pancake 20­/1,7, tudíž vkus uživatelů už prověřený je. Vezmi si, jak by dobře šel na odbyt foťák s výše uvedenými skly napevno, mně by teda imponoval
Odpovědět0  0
Milane, měl jsem i Olympus µ­[mju:­]­-II a měl sklo 35­/2,8 a byly i fajnovější kousky
Odpovědět1  0
50:50
nápad dobrý, jenže když už je ten objektiv napevno, mohl by přinést bonus v podobě subtilnějších rozměrů, tak jako je tomu v případě Fuji X­-100, takhle ta nevýhoda není ničím vyvážena.
Odpovědět0  0
ještě k těm přepalům ­- zvykl jsem si, že už tak nějak příliš neřeším za každou cenu přepal na obloze, ale kde mi to vadí ­(a tudíž dávám fakt bacha­) ­- odlesky na tvářích ­- to bych nevěřil, jaký skok to je, 2EV a více. Tuhle jsem takhle fotil děti v extrémně kontrastní scéně a musel jsem s expozicí o 3EV dolů. Myslím, že to má Samsung poladěné fakt blbě, naštěstí na displeji je to vidět. Nikon D40 měl určitě slabší DR, ale poštelovaný na větší rezervu ve světlech, fotil jsem prakticky do jpegu a problém s přepaly nebyl, NX100 ­(tudíž i 10 a 11­) mi rovněž přijdou po této stránce lépe zvládnuté, proto jsem si taky dovolil tvrzení podobné prknodřevěnému o tom , že mně zajímá praxe a čísla neřeším ­- z mé zkušenosti holt platí, že i parametrově slabším foťákem se dá fotit líp než strojem, který konstruktéři nedotáhli do konce. Mezi námi, mí takhle poladěný snímač na DSLR by bylo čiré šílenství, každou fotku bychom museli kontrolovat na displeji , nebo mít trvale nastavené bodové měření expozice...
Odpovědět0  0
je to blbý, osobně bych asi do diskusí už nelezl... Berme to z té pozitivní stránky ­- v nějaké dlouhé diskusi jsem hledal Gancův post na nějaký test a šel jsem podle barvy :­-­) nemyslím si ale že to je boj DSLR vs CSC, je to prostě jistý druh reakce na jistý druh argumentace, v běžným životě máme taky nasazeny informační filtry ­- je rozdíl, jestli mi tu samou věc tvrdí přítel, cizí člověk, nebo v nejhorším případě politik...
Odpovědět0  0
To je výborný, na tu velikost snímače malý zázrak... Spíš mně překvapilo relativně nízké ISO390, podle snímlů to vypadalo podstatně lépe.
Odpovědět0  0
nepleť se, já s čísly neoperuji, ale s praxí a srovnávám s možnostmi 16mpix snímače od Sony, tam jsem měl ve světlech rezervu podstatně větší a v zásadě jsem expozicí nijak extra hlídat nemusel, s NX200 musím být hodně opatrný. Čísla mně nezajímají, rozdíl v praxí je veliký.
Odpovědět0  0
jestli vidíš použitelnost většího DR pouze v takovýchto fotkách, tak to je potom opravdu marketingový blábol, jinak ale je sakra rozdíl, jetli při expozici světla hlídat musím přímo úzkostlivě, nebo ne.
Odpovědět0  0
ony to u toho Olyho až tak kosmetické úpravy nebyly ­- zdvounásobení rychlosti vyčítání dat zaručilo snovou rychlost AF a se šumem si novější 12mpix snímač taky poradí podstatně lépe, na takovou kosmetickou kůru bych poslal i snímač ze Samsungu :­-­) Samsung prostě šil rychlou jehlou a přijde mi to v rámci generace míň dotažené, než předchůdci, minimálně v případě NX200 vs NX100
Odpovědět0  0
mně to taky přišlo, že jak NX200 tak NX20 jsou takové upgrady z povinnosti, nedotažené do konce, ve stylu ­"dáme vám to tak, jak jsme to stihli­" a v případě NX20 za hodně vysokou cenu ­- kde jsou ty supr sety s NX200? No a úplné mazáctví by bylo nabídnout to konečně ­- třeba jako první ­- primárně s pancakem. Desetiletí se prodávaly zrcadlovky se záklaďáky, až nějakýho modernistu napadl set s lowend zoomem...řekl bych, že stačilo a je načase vrátit se k normálu :­-­) ­(Fuji X100 rulez!)
Odpovědět2  0
já bych do jpeg někdy klidně fotil a občas, ale velmi zřídka to i udělám, ale cítím se jak když si do kalhot zapomenu trenky... Blbý spíš je, jak Samsung ten jpeg ­"umí­" a i v rawu musím s expozicí do mínusu, páč rezerva ve světlech nic moc, spíše teda víc nic, než moc.
Odpovědět0  0
doufám, že než mi chcípne NX200 tak to Samsung dotáhne trošku dál, klidně bych si vystačil s vylepšením stávajícího snímače co se rychlosti vyčítání dat týká ­(kvůli rychlosti AF­), zmenšení rawu, posila CPU a vůbec bych se nezlobil na dotykový displej ála Gancův EP3. Tady to je sice sehr sympatische aparat, ale oproti NX200 za nehorázný příplatek. Mile mně teda překvapili vylepšeným seťákem, ovšem jejich roadmapa objektivů je takovým nesplněným proroctvím :­-)
Odpovědět0  0
to je důkaz toho, že četly Gancův blog a v předstihu se připravují na budoucnost
Odpovědět2  0
Ganec: já teda taky někdy vidím rudě, to si piš, ale tvé příspěvky někdy nedočtu celé ­- stejně tak i články ­- ne z nechuti, ale ztrácím se v nich kvůli stylistice, působí na mně dost nepřehledně a taky u Slovenčiny se ztrácím bez interpunkcí ­- i když busyho styl je čitelnější. Bez urážky ­- je to ­- povětšinou ­- znak mladší generace, která nečetla moc knížek, ale netvrdím že je to pravidlo. Jsem si téměř jistý, že velká část mínusování pramení z tvé těžko srozumitelné Gancoviny a jsem si jistý, že tvým příspěvkům rozumím lépe, než většina ­- protože sice už přes 20 let žiju v Čechách, ale jsem SLovák a knihomol k tomu ­(+občasný textař a i textár­). Upřímná rada ­- stylistika se nekupuje v krámu, co ale lze, rozhodnout se co je z mé myšlenky to nej a napsat jenom to ­- vsadím se, že minimálně diskusi a porozumění to pomůže. Tož čus.
Odpovědět3  1
ten nick mám podle kola ­- od roku 2003 Kona Kikapu dee luxe, od loňska Giant Reign 2 :­-­) no a naivně jsem se domnival, že změna nicku nebude problém, nešlo o žádné dokazování...
Odpovědět2  0
Ganec: to mínusování ze zásady mně zprvu překvapilo, ale věř, že to tak zřejmě zůstane ­- vybudoval jsi si jistou pověst svým způsobem argumentace, nevím nakolik vědomě, či nevědomě používáš polopravdy, resp. informace vytržené z kontextu a stavíš na tom. Co ovšem obdivuji je hloupost s jakou se pouštíš ­- podobně jako občas busy ­- do ­"cizí bitvy­", jako zrovna tady. Diskuse byla víceméně v poho, až bat1 ­(podle mně zbytečně ostře­) napadl člověka, který se vyjádřil, že D7000 fotí nepozorovatelně lépe. Pro něj budiž ­- a věřím že pro většinu taky. Zlom nastal tvrzením JirkyX o tom, že budou situace, kdy RX100 D7000 překoná. Sám bys patrně nic podobného nepustil, ale převzal jsi otěže. A víš co je nej? Jsi geek, to beru a nemyslím že musíš fotit jak Sudek, ale jak přijde na zrcadlovky, tak technické myšlení vystřídá náboženský boj a to co jasně víš, najednou odsuneš do pozadí a jdeš hlavou proti zdi ­- ať už je to fyzikálně nepopiratelný vliv velikosti snímače, nebo ergonomie ovládání ­- a najednou jsou z osobních preferencí obecné pravdy, jediné a nejlepší. V běžném životě bych do místnosti s tebou nevešel, protože bych předem věděl, že debata smysl mít nebude, tady to je naštěstís přestávkami. Na digiareně jsem pod nickem reign ­(nevím proč tady nejde nick změnit, ale tady nejde víc věcí, voz blbé odkazy­) a z tvých tamějších příspěvků bych řekl, že se prostě rád přeš ­- nevynecháš svým CSC spamem jediný dotaz na doporučení zrcadlovky, ale když se někdo ptá po malém foťáku, ideálně kompaktu nebo max. CSC tak ejhle, Ganec spí. Nikdo tě npředělávat nebude, nestěžuj si ale na mínusy, prostě takový jsi.
Odpovědět2  1
busy, já myslím že Milan tady nikde netvrdil, žeby RX100 mohl v DR sekundovat Nikonu D7000, nebo jiným zrcadlovkám se stejným snímačem, srovnání se týkalo zrcadlovek s DR kolem 10,5EV. U RX100 navíc vzniká dost podtstatný problém ­- HDR funguje jen do jpeg a ten je nic moc.
Odpovědět0  0
frajeřina byla, že to mělo Nikon bajonet...jen nevím, jak jim fachal AF. Každopádně, Fuji jediné co zmršili v posledních letech byly malé kompakty s EXR vyjma prvního modelu. Jinak co novinka, to zákusek.
Odpovědět0  0
Kamaráde, já si myslím, že s tím jak Fuji umí snímač a hlavně ­- alespoň pro mně ­- bezkonkurenční barvy, kór s těmi vychytávkami ála Provia apod., se bude prodávat dobře minimálně na západ od našich hranic. Když konečně najdeš co ti sedí ­(a jseš si teda jistej­) tak ty prachy obětuješ. U X­-100 lidi třeba váhají kvůli nemožnosti změny, X­-pro nezaplatíš, tohle bude ještě hit.
Odpovědět0  0
...a oba se pletete ­- to je přece opora pro palec pro leváky!
Odpovědět0  0
pane prolhaný manipulátore, myslel jsem toto, z té samé recenze: ­"HDR režim je opravdu velmi slušný, obloha získala kresbu a dynamický rozsah je pak na kompakt velmi slušný.­"
Ještě jsem se nesetkal s tak ůčelovým vytržením nějakého tvrzení z kontextu, jak je žel tvojí normou ­- děláš tady z lidí blbce
Odpovědět4  1
no, celkem chápu, že jsi mistr nad jiné, ale buď si to představuješ jako Hurvínek válku, nebo máme každý jinou představu o pleťovce,nebo jde o kombinaci obojího. Nemáš představu v čem všem jsem se o tu pleťovku snažil, než jsem to vzdal, popisoval jsem to zde už několikkrát, nehodlám se do toho pouštět znova. Navíc, ty možná máš čas strávit u každé fotky 5 minut, já ne. Foťák, který barvy podělá barvy i při ručním nastavení bílé mi už prostě do baráku nesmí. Ostatně, když je to taková hračka, není už pro tebe důvod zvracet nad každým Canonem, ne? Další zaručená hračka je dohánění barev ve videu...
Odpovědět1  0
Já to tady točím dokola­- barvy Sony mi vyloženě vadí, pleťovka za jiného než normálního světla­-stačí pod mrakem a nepohnul jsem s tím ani v Lightroomu. Jestli to dokážeš vyladit k obrazu svému, jdi do něj, je to malý dělník.
Odpovědět0  0
možná to také vypovídá o účinku časové prodlevy od uvedení do prodeje ­- foťák už je prostě známý a žel lidi si spíš pamatují negativa. To nic nemění na tom, že je to nejlepší kompakt na trhu ­(pokud nepočítáme ještě vymazlenější APS­-C X­-100)
Odpovědět1  0
mlžíš, kecáš, motáš. Končím. Příště si to po sobě přečti, než zmáčkneš ­"enter"
Odpovědět1  1
To s tebou Milane nelze než souhlasit, škoda že jiní generalizují a trošku tomu pokroku pomáhají vlastním chtěním...
Odpovědět0  0
...a vím že bys takovou bejkárnu ani nevypustil, jenomže já jsem právě na něco takového reagoval ­- o skladnosti fakt a příležitostech nebyla řeč, jeden znalec tady tvrdil, že RX100 to třeba D7000 natře v protisvětle a že nastanou situace, kdy si D7000 neškrtne a RX100 ano ­- odmítám už polemizovat na téma, jestli se škrtání posuzuje za ne­/přítomnosti foťáku...
Odpovědět1  1
přijde mi, že mi vyvracíš něco, co jsem nikdy netvrdil­- velmi dobře chápu výhodu skladností a i celkem slušnou použitelnost kompaktu, ale nepřijde ti choré dychtivě vykřikování na téma dohánění zrcadlovek? Může pivo myslet člověk poučený alespoň o velikosti snímače? Přečti si už příspěvky nahoře abys viděl, z čeho vzešel celý flame ­- a není potřeba mi vysvětlovat, že kompakt se nosí snáz než zrcadlovka.
Odpovědět1  1
No, vzhledem k předchozím příspěvkům jsem to bral spíše v absolutním měřítku možné výsledné fotografie. Vlastnosti DSLR nejsou pro mně klíčové, sám jsem couvl kvůli rozměrům, jenom vím, čím se mi nejlíp fotilo ­- a taky vím, že technologie nikdy nemůžou překlenout velikost snímače. Osobně jsem přesvědčen, že třeba mnou postnutý set D5100+18­-55VR byť o 2k levnější tomuto ­- sic super ­- kompaktu nedá šanci. Kdybych stál před volbou jediného foťáku, tak bych teda určitě po RX100 nesáhl ani s omezeným rozpočtem 18k
Odpovědět1  0