Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Kikapu1 (3)
Milane a pořád by to mírně řečeno nebyla pravda.
Odpovědět1  1
busy, to je zavádějící tvrzení a osobní volba, jestli jsem ochoten to vláčet, nebo ne ­- zatím ovšem stále platí, že připravenost k akci je jaksi u zrcadlovky podstatně vyšší ­(kór v porovnání se mžouráním na displej v předpažených rukou­)

původní tvrzení bylo, že snad existuje situace, kdy opravdu RX100 překoná D7000 a to, ruku na senzor, je kravina.
Odpovědět3  2
to je právě to, že lidi nepřemýšlí, co je PRO NĚ nejlepší, ale kdo dál dočůrá... Tady se platí za velký výkon v malém těle a je to holt ­- jako poslední dobou více foťáků ­- kategorie sama pro sebe. K zrcadlovce skvělý doplněk, skvělý rodinný foťák, jenom v Česku dřív nebo později příjde nějakej týpek s povinným srovnáváním... Taky mně bere argument ­"low­-end zrcadlovka se seťákem­" ­- pokud to není Nikkor 24­-70, nebo alespoň 16­-85, tak u toho stejně málokdo zůstane ­(všichni jsme manželkám slibovali že už je to konečná, ale co naděláme, že)
Odpovědět2  0
http:­/­/www.bigfun.cz­/select_det.php?id_vyrobek=4544&oddil=13

to by mě zajímalo, čím bys chtěl fotit...
Odpovědět0  0
hele, experte, mám zkušenost s obojím, opět musím zopakovat ­- fyzika, pane, fyzika... Jediná technologie, která reálně zvyšuje DR je EXR u Fuji, že má Sony zmáklé HDR vím, měl jsem. Nicméně, focení zrcadlem je prostě okamžitě intuitivní, kompakt je snůška kompromisů. Můj synek od dvou let automaticky každý foťák klade na oko, kámošova dcera to samé, jestli někomu vyhovuje něco víc, než optický hledáček, budiž, jeho věc, jenomže to s ergonomií nemá nic společného. Než plácneš něco o výsledku D7000 v protisvětle, tak si ten foťák vyzkoušej v RAWu abys viděl, jak vypadá výstup z fotáku, ne z turistické krabičky ­- a to zrovna v tom protisvětle. To víš, Sony čip :­-)
Odpovědět2  2
...a jen dodám, že svůj díl nese Milan tím, když solidní recenzi nadepíše kolosálním nesmyslem ­"terminátor zrcadlovek­"... Nu což, pořád lepší, než jinde normální nadpis a recenze je ­"recenze"
Odpovědět3  3
"...ale jsou i takové kdy si neškrtne Nikon­" co vás lidi nutí psát takové absolutní kraviny transdimenzionálního rozsahu? Vzpamatujte se a než napíšete nějakou věc, tak si připomeňte základy fyziky a logiky... V jaké situaci si Nikon neškrtne? Co sem motáte světelnost? Co sem motáte rychlost? Už to vidím, jak se profíci vyzbrojí těmi všemi superpohotovými krabičkami... Fotil jsem vším možným a sám jsem se dočasně zrcadla vzdal kvůli velikosti, ale napsat, že focení krabičkou je pohotovější mi zavání tvrzením, že líp se mi pojede na skládačce, než na kole s normální geometríí ­(schválně nepíšu jestli singlespeed, či freeride­)... Jak pravil Julda Fulda: lidé, bděte!!!
Odpovědět1  0
bat1: čistý OT­- jaké máš sklo a jak úspěšný máš AF? Já měl 16­-85 a měl jsem trochu problém s přesností, bez ohledu na světlo, dokonale mi ten set zaostřil jen párkrát, což není vidět hned, ale v plném rozlišení je to vidět velmi dobře... Add srovnávání­- já bych nebyl tak přikrý, pokud člověk fotí za ideálních podmínek a výslednou fotografii nestuduje na monitoru bod na bod tak proč ne.... Nejvíc by mně teda zajímal ten AF a jeho rychlost
Odpovědět0  0
z mailu to otevřu O.K., tady je to ale mrtvý
Odpovědět0  0
no, tak to vypadá opravdu blbě, plus se mi zdá, že máš rozmázlej bordel na snímači. Nicméně bych řekl, že hotpixely budou nanejvýš ty vysvícené zelené tečky, ten pestrobarevný henten oný má celkem pravidelnou strukturu... V mém případě je to ale z 50% věštění.
Odpovědět0  0
Ať je to jak chce, spamuješ ve vlákně, kde tvé názory o jedinečnosti CSC asi moc tazatele netrápí... Podezření získalo jasné obrysy 100% jistoty ­- nejsi soudný člověk, svou zapšklou averzi na Canon si rozšířil na DSLR všeobecně, debata s tebou postrádá smysl, vytváříš své vlastní pravidla a nutíš je jako absolutní pravdu svému okolí. Vše se točí kolem základního axiomu ­- DSLR jsou dinosauří přežitek a CSC je brzy nahradí, stačí zbytek světa přesvědčit o tom, co ty už dávno víš, totiž že CSC už jsou ve všem podstatném lepší. Má­-li někdo za to, že tomu tak není a za podstatné považuje něco jiného, plete se a ty ­- pokud bude dostatečně rozumný ­- mu to rád vysvětlíš. Ach jo.
Odpovědět4  1
nechápu to, mně se to ještě nestalo, ale zdá se, že tvar máš správný, divný....
Odpovědět0  0
skleróza... ještě ten RAW [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
koukni na můj RAW ­(snímače máme stejné­)
v Samsung RAW Converteru žádné tečky nevyrobíš, v LR to lze. Pokud jenom zvýším ­"exposure­" na doraz o +5EV tak je vše v suchu, posunutím ­"blacks­" na doraz do + se objeví tvé tísicikusé růžovo bílé souhvězdí... Ještě by mně zajímalo ­- jak jsi došel k závěru, že to jsou hot pixely? Mezi námi, tento jev je pouze ­"vyrobený­", v reálu se ti nic podobného nestane, ten snímač má slabší DR takže zvyšování expozice v editoro o víc jak 2EV tě asi nepotká. ALe nejsem odborník, třeba někdo povolanější usoudí že jo, máme to oba vyhodit...
Odpovědět0  0
mám NX200... Add Nikon D7000 ­- tys ho měl s těmi závadami? Já ne, četl jsem o jednom kusu z první série který se stal hodně rychle šířenou legendou, jinak nic.
Odpovědět0  0
ještě detail ­- Nikon určitě nepatří k značkám, které by zákazníci podezírali z nepatřičného šetření na výrobě a ejhle ­- až po záplavách v Thajsku a následném totálním výpadku zásobování jejich zrcadlovkama včetně luxusní D7000 jsem se dozvěděl, kdeže mi to vlastně mého mazlíka vyrobili.
Dnes mám teda Samsung NX20, tam zase lidi plašili z toho, jestli mají pancake 30mm made in Korea, nebo China ­- já mám Koreu, kámoš měl Čínu a rozdíl krmě jiného nápisu žádný.... Jo, tělo mám made in China a stejně tak prémiový objektiv 85­/1,4­- ten je teda obzvláště solidní. Jediný slabší kousek je zoom 18­-55 s pofidérním chodem a ten je zrovna z Koree...
Odpovědět1  0
Sony se s cenami chová nevyzpytatelně, některá skla má mizerná a drahá ­(­"lepší­" zoomy na Alpha bajonet­) a jiná levná a opticky parádní ­(35­/1,8 50­/1,8 a 85­/2,8 taky na klasický bajonet­). Kdyby vzali rozum do hrsti, tak jim stačí dva pancaky za lidovou cenu a zatlučou Samsungu NX hřebíček do rakve. Když by k tomu byl i kvalitní a dostupný skládací zoom, seberou slušnou část zákazníků i m4­/3.
Odpovědět0  0
upřímně­-z toho jsem jelen. Být tebou, zkusím mailem zaslat dotaz včetně fotky nějakému solidnímu servisu, třeba AWH, nebo zkus Samsung zadarmovou linu 800 726 786
Odpovědět0  0
to jsou zase výkřiky... Kde se co vyrábí je irelevantní, kvalitu výroby si určuje výrobce, ne výrobní závod. Že někdo v rámci úspor spolu s přesunem výroby ošidi i technologie a kvalitu vstupních komponent ještě neznamená, že to je pravidlo. Před cca 16­-ti lety nějaká slavná britská firma v oboru audia ­(myslím že NAD­) přesunula větší část výroby do Vietnamu. Odborná veřejnost se děsila a ejhle, při testech renomovaného časopisu vyšlo najevo, že kvalita výroby stoupla. Takže tak.
Odpovědět1  0
mně nevadí, když má někdo jiný vkus :­-­) prostě to mám vypozorované ­- měl jsem SLT A­-55 a následně Nikon D7000. Než jsem ho ­(Nikona­) pořídil, testovali jsme posun barev s kámošovo D5100. Někde jsem to tady už psal, nevím jestli vloni, ale výsledek byl pro Sony tristní a to jsem se mu snažil pomoct jak to jen šlo. Samozřejmě, při normálním osvětlení je vše přijatelné, posun zjistíte až na nějaké problematické barvě. Přijde mi, že Sony má problém se zobrazením určité specifické purpurové. Stačí mírně pod mrakem a je zle ­- umělé osvětlení totálka.
Odpovědět0  0
jak mám dobře nakoukané barvy Sony i Nikon, tak ten kvítek má dobře Nikon. Barevný posun Sony je vidět ještě dost výrazně u azurové modře nebe, jinde to vůbec neruší.
Odpovědět0  0
vždyť jo, nebejt toho, nezbavoval jsem se A55, tento foťák taky umí rozhodně víc, než na co vypadá... Když jsme u barev, nedávno kámoš koupil Fuji X100 a teda, padla mi čelist ­- toto barevné podání mi odsunulo Nikon na ­"pěkné druhé místo­". Škoda, že to nastavení je fakt alchymie.
Odpovědět0  0
No a nechcete si nakonec koupit solidní kameru? Co jsem viděl záběry z té CX730, tak už jen kvůli stabilizaci ála steadicam bych na točení foťákem ochotně zapoměl ­- alespoň pokud jde o Vaši disciplínu letadýlek ­(pokud mně paměť nešálí­).
Odpovědět0  0
Barvy opravdu pohonit nijak nejdou, ani při fotkách z rawu, není to tak jednoduché, jak se zdá, musel by se nastavit nějaký docela složitý filtr ve photoshopu, klasická šoupátka hue a temp nestačí, stejně tak kapátko ­- a to ani v případě, že je v záběru neutrální šedá. Nefunguje dokonce ani manuální WB, zkoušeno v porovnání s auto WB ­(!­) s Nikonem D5100. Na 99% záběrů je to šumák, ale pleťovka je děsná.
Odpovědět0  0
video pěkný, dobře nastavená expoziční automatika, světelnost objektivu čaruje i s hloubkou ostrosti, já jen narážím na svoji klasiku ­- barvy Sony, dobře viditelné na drobném kvítku, kdy Nikon zobrazuje kvítek růžově­-fialový, Sony modro­-fialový ­(čas 2:02­). Škoda, bylo by to dokonalé.
Odpovědět0  0
Ganec: mám pocit, že jsi zamrzl ve věku kolem dvanácti let, kdy si každý hájí do krve to svoje jako nejlepší... Jestli jsi to nepostřehl, tak Olympus a Panasonic dělají foťáky na hraní, Nikon na focení. Prober se, výstup jakéhokoliv 4­/3 foťáku je v porovnání s APS­-C tragický, zbytečně spamuješ a jsi již tradičně naprosto mimo téma.
Odpovědět3  1
při té velikosti bych jim dost odpustil... nápis CZ už žel dávno neznamená nekompromisní kvalitu, ale cenovku ano­-stačí kouknout na photozone...
Odpovědět0  0
slovensky: Aj pre takých slnko svieti...
Olympus: iso 700, DR 10,6 EV
Nikon: iso 1170, DR 13,9
osobně jsem byl velký optimista poté, co jsi někde postnul test na techradar, ale teda čím to měřili a jak, to netuším, ve skutečnosti je OM­-D potvrzením naprosté nedostatečnosti 4­/3­- tento formát může konkurovat leda veteránům, či kompaktům, ale na APS­-C se nechytá, natož na vrchol třídy v podobě 16mpix snímače od Sony...
Odpovědět0  0
Při takové ceně považuji za neodpustitelné, že foťák nemá sáňky na blesk. Jistě, dá se použít externí slave blesk, ovšem jestli ten vestavěný má konstrukci slibující životnost jen po dobu záruky... Jinak ale obdivuji, co konstruktéři dotázali, ta velikost včetně jistě solidního objektivu je neuvěřitelná. Bezkonkurenční bude i video, funkce digizoomu posílá ­-vyjma ergonomie­- kamery do 30k do kopru, celkem by mně zajímalo srovnání s kamerou Sony HDR­-CX730... Rozlišení sice považuji za zbytečné, ale pokud je využitelné, tak proč ne, škoda jen že se takhle nedozvíme, co by uměl snímač s polovičním rozlišením se stejnými technologiemi, minimálně DR by určitě stál za to. Ty dvě drobnosti, totiž absence sáněk a slabý DR u mně RX100 degradují na předraženou hráčku která propásla svoji šanci na sesazení Fuji X­-10 z trůnu krále kompaktů, protože EXR si patrně při focení scén s většími jasovými rozdíly povede mnohem úspěšněji. Navíc se nabízí myšlenka, že stačí připlatit 5k a koupit Fuji X­-100 a při pořád kompaktních rozměrech dostat za své peníze opravdovou hodnotu, což se podle mého názoru u RX100 čekat nedá.
Odpovědět0  0
pokud jste na svoji techniku opatrný ­- asi ano, když ještě máte D50 ­- tak Vám možná až tak jednoduchost D5100 vadit nebude, výhodou oproti D90 je kromě lepšího snímače i obrovský posun v použitelnosti videa. Pokud Vás ale video nějak netrápí a oceníte i mnohem kvalitnější tělo, tak D90 je jasná volba ­- oproti D50 veliký skok ve výstupu, ten snímač má takový náskok, že na jeho parametry dodnes nedosáhne žádný Canon s APS­-C. Mimochodem, oproti D7000 se D90 podstatně lépe drží, protože D7000 má grip který asi navrhoval markýz De Sadé, zvyknout se na něj prostě nedá.
Odpovědět0  0
tak teď čtu, že Oly na video taky nic moc... Co Panasonic LX5? Kvůli videu mi přijde celkem dobrou volbou...
Odpovědět0  0
no, ještě detail ­- než se rozhodneš definitivně pro jeden z modelů, stáhni si samply videa ­- na těch malých snímačích je skoro jedno, jestli máš 720p, nebo 1080p... I když se mi Canony líbí kvůli malým rozměrům, tak jako hlavní strojek do rodiny bych spíš sáhl po Olym kvůli optice, srovnání videa si ale musíš udělat sám. I když na svém APS­-C foťáku můžu točit 1080i taktonevyužívám ­- rozdíl na Full HDTV je zanedbatelný a viditelný jen po upozornění a pečlivém zkoumání ­(a točím jen pevnými super ostrými objektivy­). U Canonu je dost vražedný formát záznamu .mov ­- ­"trošičku­" veliké soubory...
Odpovědět0  0
neodpustím si ještě odkaz, který už jsem v poslední dobědával vícekrát [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

jediný oříšek ­- zajistit si přepravu z UK. Jinak cenově nejlepší možný nákup, ovládání není moc profi, neboj, díky skládacímu zoomu je i foťák malinký, na výlety s rodinou ideál... Parametry snímače jako nejlepší micro 4­/3, ovšem výstup o dost lepší, s kompakty neporovnatelné absolutně...
Odpovědět0  0
Taky nevím, kde se vzal ten mýtus o příliš profi, naopak, člověk to nemusí vyloženě znásilňovat, aby z toho vylezla kloudná fotka a i v režimu ­"to zelené­" padají fotky jak víno, což u kompaktů platí fakt jen výjimečně.
Odpovědět0  0
-detail ­- Sony HX9 se už neprodává :­-­( pokud chcete zůstat u mini rozměrů, tak bych šel cestou, kterou tady ukázal Ganec ­- CSC Panasonic, nebo Olympus. Určitě lepší, než jakejkoliv kompakt. Na rozsah zoomu bych se tolik nezaměřoval, i ty s nezvykle malým rozsahem v pohodě stačí na drtivou většinu situací.
Odpovědět0  0
mám srovnání pouze s NEXem a ten mě zklamal hodně ­- jak říkám, chce to vyzkoušet, z Tvých recenzí vím, že micro 4­/3 jsou s ostřením nejdál i za rozumný peníz, ovšem v ruce jsem to neměl. Mně to nesedí kvůli cropu a kvůli handicapu v parametrech. Škoda, že kdy Olympus 4­/3 vymyslel.

Iudex: u Canonu a Nikonu se můžeme bavit o rychlosti objektivů, ne těl... No a třeba dostupný Nikkor 35­/1,8 AF­-S je rychlý dost i na rozlítané děcka. Za 5000,­-Kč nemá obdoby ­- jak finančně, tak kvalitativně.
Odpovědět0  0
Podívej, mám Samsung NX200, který ostří podstatně rychlejí než NEX7 a i tak je to slabý v porovnání se zrcadlovkou. Jinak, jak jsi postnul ten Olympus tak ten vypadá ucházejíc ­(i když ty parametry jsou teda opravdu bída­) ale musel bych si ho vyzkoušet ­- žel na krámu toho moc nezjistíš a reklamní žvásty se od reality dost liší. Pokud člověka neomezuje velikost ­(jako mně nebo tebe­) tak je zrcadlovka pořád nej. Vše ostatní jsou kompromisy.
Odpovědět0  0
to s tou stabilizací jsem si nevšiml, ovšem pořád platí to s tím ostřením ­- jednoduše ZATÍM je to ve prospěch DSLR. Jestli chceš rozvíjet obvyklé debaty, dám ti radu: zkus si to na vlastní kůži, fotit malé rozlítané děti v interiéru...
Taky parametry snímačů jsou i v případě Canonu trošku dál i v lowendu [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
add Canon S100­-nevyplatí, není o nic lepší než jeho předchůdce S95 a ten je na alza.cz nyní za 8000. Nicméně, pokud Vám jde o rychlost a to i v interiéru, tak s kompaktem si zřejmě nevystačíte, rovněž s tím solidním bleskem. Abyste mi rozuměl, čím menší plocha vyzařuje světlo, tím tvrdší fotky to dělá, takže fotit bleskem napřímo je dobrý nápad až s profi modely externích blesků, které mají hlavu velikosti téměř jako malý kompakt.
Zapátrejte v lowend DSLR, jen si pohlídejte, aby v setu byl stabilizovaný objektiv. Rychlostí ostření ­- ovšem ne kontinuálního ­- ze zrcadlovkám přibližují novější CSC Panasonicu a Olympusu, ale rozhodně se nevejdete do limitu 10k. V podstatě jediné, co se Vám tam vejde, je toto: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
mám tu zkušenost, že VLC se svými kodeky mi AVCHD s H.264 mírně trhal a Windows media player s K­-lite codeck packem ho přehrával v pohodě. Dost lidí preferuje ­"ruské­" kodeky cccp, prý jsou taky super http:­/­/www.cccp­-project.net/
Odpovědět0  0
přijde na to, jaké máte limity finanční, jak jste ochoten si s foťákem pohrát, jaké máte požadavky.... Za stejné peníze se dá trefit do černého i šlápnout do hnědého. Tady z Milanových recenzí jasně plyne, že snímače do běžných kompaktů umí jenom Canon, stačí si na ­heureka.cz dát ty správné filtry a zaměřit se na co nejlepší světelnost objektivu. Super levně vychází Canon IXUS 220 HS a fotí zaručeně lépe, než cokoliv super mega smart s nápisem Sony. Vyšší model s lepší optikou je 310 HS, pravda, už skoro za dvounásobek. Pokud jste hravý tip a využijete možnost focení do RAW ­- vřele doporučuji ­- tak nejlepší možná nabídka na současném trhu je výprodej Samsung EX1 a Nikon P7000. První jmenovaný je se super světelnou optikou ­(širokoúhlý, malý rozsah, spíše krajinářský­), druhý zase exceluje nejlepším objektivem s větším rozsahem ­- víc univerzál.
Odpovědět0  0
to je problém ­- kvalitní video natočíte na Sony jen v AVCHD, mp4 má už velkou kompresi a o dost horší kvalitu. Ovšem problém s přehráváním znamená, že máte asi už opravdu starší­/slabší PC... Zkuste nainstalovat kodeky, třeba to pomůže http:­/­/www.slunecnice.cz­/sw­/k­-lite­-codec­-pack­/ ­- mně to pomohlo. Problém bude i se střihem, chce to software nenáročný na PC, lidově rozšířený Pinnacle je v tomto směru naprostá hrůza, naopak v úplný pohodě je Cyberlink Power Director.
Odpovědět0  0
řekl bych, že v rámci kategorie je to dokonalost ­- protože tady bude zlepšení přesně tam, kde byly a jsou jediné slabiny FZ150­- světelnost skla a použitelnost hledáčku. Výstup je O.K už dnes, komu se nelíbí, může si koupit CSC nebo zrcadlovku, nebo Fuji X­-S1. Co se šumu týká, nejsem si jist, že by ho nějak výrazně ubylo při doporučovaných 10Mpix. Vzhledem k tomu, co Panasonic předváděl ještě relativně nedávno, je to moc dobrá cesta naslouchání zákazníkům.
Odpovědět0  0
Sony NEX jsou CSC aparáty které nemají samostatný AF modul ­(stajně tak Samsung NX, Panasonic a Olympus micro4­/3­) a le ostření probíhá vyhodnocením kontrastu scény snímané přímo ze snímače. Je to metoda naprosto přesná, žel zatím neexistuje jediný model s použitelným kontinuálním ostřením. Problémy s AF jsou velmi rozšířené a foťáky ostřící rychle a přesně bývají drahé jak čert ­- u Canonu třeba 7D, u Nikonu až D300s, Pentax bezproblémový model nemá vůbec a Sony patrně až full frame A850 ­- koncept SLT zřejmě vylučuje přesný AF. U Nikonu existuje vzácnost a to D90, nečetl jsem, že by někomu AF blbnul. Dost mně překvapuje, že někomu neostřil dobře 18­-105, já si na něj ­-kromě rychlosti­- nemohl stěžovat. Pokud člověk nebazíruje na videu tak bych doporučil právě Nikon D90, nebo bazarový kus třeba od Canonu 40D, to je maso, rychlý k tomu, lepší než stávající 60D. Nebo pokud není potřeba fotit proti běžící děti, nebo natož psy, tak holt CSC, tam je přesnost snová.
Odpovědět0  0
taky jsem si to myslel, tak jsem si vytiskl testovací obrazec a vše bylo O.K. ­- ovšem v reálu je máloco tak dokonale kontrastní, jako černé čáry na bílém papíru a úměrně tomu stály i fotky z reálu za prd
Odpovědět0  0
To jsem psal já o kombinaci SLT A­-55 + Tamron 28­-75­/2,8. Vzhledem k tomu, že břitvoidně ostré fotky jsem neměl ani se seťákem, ani s pevným sklem Minolta 50­/1,8, tak si dovoluji neúspěch přičíst na vrub AF modulu schovaného za šikmým polopropustným zrcátkem. Kdysi tento koncept vyzkoušel Canon na jedné kinofilmové zrcadlovce právě kvůli rychlosti sekvenčního snímání a koncept záhy opustili ­- třeba měli taky problémy. Je to škoda, protože jinak je SLT skvělý nápad.
Odpovědět0  0
kamaráde, ujišťuji tě, že nevíš co je rušivý hluk, protože tento objektiv je AF­-S a stabilizovaný, rachot nastává s objektivy bez stabilizace a vlastního ostřícího motorku. U videa velmi záleží na točené scéně, opravdu je to podstatně pomalejší než u kompaktu, ale je to jak píše busy. Patrně jsi měl velká očekávání a šel si na věc po hlavě bez rozmyslu ­- hluk se eliminuje pořádným mikrofonem, ne předraženou firemní kravinou ­- Rode stereo videomic je uchycený v gumičkové kleci a nestojí nějak více a je to etalon kvality http:­/­/eshop.prodance.cz­/stereo­-video­-mic­/d­-92541/
Odpovědět0  0
objektiv pomalý je, o tom není sporu, ale ostří přesně, velmi přesně, jetli ne, tak je to jednoduše vadný kus... Ovšem tvrdit, že ostří 4 vteřiny a výjimečně pod 1s, no, každý ať si věří čemu chce, měl jsem ho na lowendu D40, kámoš na D5100, ale takové časy se nám opravdu nepovedly ­- asi jsme dělali něco špatně. Ještě k tomu porovnání rychlosti ­- 35­-ka je rozhodně rychlejší, jen se blbě chytá na problematické záběry, typicky čistá obloha, nebo zeď, standartní situace zvládá o poznání rychleji, než 18­-105
Odpovědět0  0
tak to je škoda, ona ani první verze seťáku s i­-Fn mně nebere kvůli provedení... A co se prodeje NEX týká tak to spíš vypovídá něco o negramotnosti trhu, fotograf hodnotí systém, ne samotné tělo. Chápu bohatého německého turistu, alet našich podmínkách je luxus koupit foťák, na který nemůžu dokoupit objektiv a seťák je opticky to nejhorší, co v současnosti na trhu existuje. Oni se snad domluvili. Ve finále bude dobrou brzdou NX20 i design­- suverénně jeden z nejošklivějších :­-(
Odpovědět0  0
tak to je škoda, on ani první verze seťáku s i­-Fn mně nebere kvůli proudění... A co se prodeje NEX týká tak to spíš vypovídá něco o negramotnosti trhu, fotograf hodnotí systém, ne samotné tělo. Chápu bohatého německého turistu, alet našich podmínkách je luxus koupit foťák, na který nemůžu dokoupit objektiv a seťák je opticky to nejhorší, co v současnosti na trhu existuje. Oni se snad domluvili. Ve finále bude dobrou brzdou NX20 i design­- suverénně jeden z nejošklivějších :­-(
Odpovědět0  0
asi je to drahá sranda, protože on je výběr stejně dost omezený­- v APS­-C jsou jenom dva hráči ­(Pentax nepočítám, je poměrně veliký­) a tak je Samsung pořád nejlepší volbou výkon­/cena. Prodejnost systému vázne nejspíš kvůli tomu, že prostě nikde není k mání, to nechápu. A to jejich planovaní je taky samý slib, plánované objektivy mají zpoždění jak České dráhy.
Odpovědět0  0
ještě k tomu obsahu setu­- samozřejmě že kalkulují s tím, že fotící jedinec si minimálně pancake a baterii dokoupí tak jako tak, kdeže loňské sety jsou, to se snad spletli v náš prospěch ­(NX200, seťák, pancake, blesk sakum prdum za 13k, jsem si říkal že to snad koupím 2x)
Odpovědět0  0
Vždyť píšu že to je divný set, přesto velmi výhodný, určitě výhodnější než nabídka konkurence­-když si člověk srovná situaci na trhu, tak ten tablet je vlastně dárek­- nebo dá se snad koupit jiný CSC foťák s luxusním hledáčkem a výklopným­/otočným displejem pod 23k? Lepší divné zvýhodnění, než žádné, s těmi sety je to vůbec bolest u všech značek...
Odpovědět0  0
vím, že ještě neprošel testem, tudíž zákonitě chybí ­- střeva jsou sice totožná s NX200, ale luxusní hledáček a výklopný slušný displej z něj dělá velice praktickou mašinku ­- to už si mohl dovodit každý sám, že... Co je ovšem nyní velmi zajímavé, to je nabídka celkem divného setu za 23k ­- tělo, seťák, 32GB SDHC karta a hlavně tablet Galaxy Tab P6200, což je nabídka více než lukrativní. Vzhledem k tomu, jak Samsung divně zásobuje trh, případní zájemci by moc vyčkávat neměli :­-)
Odpovědět0  0
...a světelnost 4,5 a 5,6 taky není moc stejná, že...
Odpovědět0  0
tak je to fajn, sice se mi hodně líbí i ty hrátky se světlem v mlze, ale ty momentky jsou prostě cool
Odpovědět0  0
Pane Zemku, pěkné, místy až nádherné, při momentkách mně až mrazilo ­- nikdo Vám nenadával? Napadá mně několik možností ­- osobní šarm, rychlé nohy, nenápadná ­"střelba­",výklopný displej, nebo dlouhé ohnisko ­- ale to podle těch snímků lidí moc nevypadá... :­-)
Odpovědět0  0
já se obávám, že to je střela mimo ­- ten rozsah je turistický, takový člověk se bude zdráhat zaplatit takový ranec, jediná šance by byla kvalitativní plichta v odpovídajícím rozsahu s 18­-200 VR ... Dost blbě to vychází i s ergonomií ­- na levnější plastová těla se takový macek nehodí, bude se to špatně držet ­(leda s gripem, ale kdo si ho na D3100, nebo 5100 koupí­), stejná váhová kategorie pro takové sklo je spíš D90, D7000 a nejsem si jist, jestli jejich uživatelé po něčem takovém sáhnou... Uvidíme, jak dopadnou testy.
Odpovědět0  0
trochu se mi nezdá nízká váha a i malé rozměry ­- AF motorek bude mini, takže buď bude sklo pomalé, nebo rychlé za cenu nižší přesnosti zaostření, rád bych se pletl, ale taková je bohužel praxe...
Odpovědět0  0
no, mně by kvalita výstupu stačila bohatě, ale vadí mi crop jako takový, ideální foťák si představuju jako střednoformát v těle běžného kompaktu :­-­) i APS­-C beru jako kompromis.
Odpovědět0  1
tak asi nejlepší kombinace foťák+objektiv na video je v současnosti Panasonic GH2+14­-140 za pouhých 30000,­-Kč a to je nářez, ovšem kvalita pořízeného videa tomu odpovídá. Škoda jen, že to má crop 2, být to APS­-C, tak snad do něj jdu :­-)
Odpovědět0  0
to vkládání odkazů... ještě jeden pokus: http:­/­/disk.cz­/disk­/detail1.csp?!PV,2436
Odpovědět0  0
disk.cz­/disk­/detail1.csp?!PV,2436
žádný firemní mikrofon nebude tak dobrý, jako Rhode, mono verze stojí snad půlku, zavěšení na gumičkách je taky pecka, nesmímá hluk z foťáku, když už budeš v Praze, můžeš to rovnou vyzkoušet
Odpovědět0  0
no vždyť, nechápu Sony s vysokým rozlišením, nemají jediné sklo, které by to vykreslilo, kvalitní skla třetích stran jsou velká jako kráva a drahá jak kravín, takže je to celé kravina ­- co ušetřím na váze těla, dvakrát ztratím váhou skla, ergonomie taky super. Rádi by atakovali super třídu jako Leica nebo Fuji, ale jaksi kluci šlápli hodně vedle.
Odpovědět2  0
Souhlas s obojím. Add zoom­-na svém prvním digi foťáku jsem měl zoom 30­-90 a bylo to v pohodě, odměnou byla konstantní světelnost f:2,8 ­-pravda při snímači 1­/1,7­" to tenkrát byla slušnost, viz. Panasonic vyšší řady UZ. Právě proto, že šlo udělat 10x zoom s konstantní f:2,8 tak nevěřím, žeby na snímači 1­" nešel udělat světelnější konec při tak malém rozsahu. Mimochodem, nádherné objektivy byly na výklopných modelech Sony myslím F717 a F828, nebo tak něco :­-)
Odpovědět0  0
Souhlas s obojím. Add zoom­-na svém prvním digi foťáku jsem měl zoom 30­-90 a bylo to v pohodě, odměnou byla konstantní světelnost f:2,8 ­-pravda při snímači 1­/1,7­" to tenkrát byla slušnost, viz. Panasonic vyšší řady UZ. Právě proto, že šlo udělat 10x zoom s konstantní f:2,8 tak nevěřím, žeby na snímači 1­" nešel udělat světelnější konec při tak malém rozsahu. Mimochodem, nádherné objektivy byly na výklopných modelech Sony myslím F717 a F828, nebo tak něco :­-)
Odpovědět0  0
Já si to právě žel vyzkoušel na vlastní kůži zlákán supervideem :­-­( a mimochodem, v současnosti fotím Samsungem NX, akorát mám holt zkušenost s více přístroji a tady se žel kumulují kecy lidí, kteří si mysli, že na první vyzkoušení daný model znají.
Odpovědět1  1
tak to je zatím v této diskusi největší kravina, naopak, pořiďte si SLT abyste věděli, co to jsou skutečné problémy­-výběrem objektivu počínaje a přesností af konče. Fakt dobrá volba.
Odpovědět0  2
busy, trochu soudnosti ­- jestli je tohle hodně šumu, tak já fakt nevím http:­/­/www.dpreview.com­/galleries­/reviewsamples­/photos­/92858­/sample­-20?inalbum=sony­-dsc­-p200­-review­-samples opět dvakrát klik. Šum, který tam vidím já, vůbec neruší a hlavně jak jsi taky napsal, detaily jsou nedotčeny.
Odpovědět0  0
v tom případě doporučuji kromě čtení recenze prohlídnout si i nějaké fotky, tohle už žádný současný soňák nezvládá: http:­/­/www.dpreview.com­/galleries­/reviewsamples­/photos­/92841­/sample­-3?inalbum=sony­-dsc­-p200­-review­-samples ­-dvakrát klik a jsme na plném rozlišení
Odpovědět0  0
no, cena je jinde, ale asi nejlepší ultrazoom současnosti :­-)
Odpovědět0  0
celá věc je smutnější o to, co Sony produkovali v minulosti... Před 7 lety mi padla čelist, když jsem viděl fotky z kamarádova foťáku Sony DSC­-P200, měl pro mně nepochopitelně vysoké rozlišení 7mpix a šum i na ISO400 minimální. Když uvážíme rozdíl 7let v dostupných technologiích tak buď šel výzkum špatným směrem, nebo ho šéfové firmy ignorují.
Odpovědět0  0
ty zas jedeš proti zbytku světa :­-­) Skla Nikonu rozebírat nejdu, jsou toho plné diskuse, pro ilustraci dám příklad mého rozhodování­- chtěl jsem CSC. Sony má nejlepší přístroje, ale žádná skla, m4­/3 skla nejvíc, ale poměrně draze, crop 2 mi taky nesedí. Aktuální srovnání cen skel ­- Olympus 75­/1,8 za 20000, Samsung 85­/1,4 za cca 19000 ­- to je rozdíl třídy... Jediné opravdu best sklo, pro které lze m4­/3 koupit, je univerzál Panasonic 20­/1,7
Odpovědět0  0
no, já měl K­-x a je pravda, že těla PX jsou prostě lepší, ale nabídka skel mně vyloženě odradila a zběhl jsem.
Odpovědět3  0
stabilizace snímače může být ve výsledku nevýhodou­-originální objektivy jsou bez stabilizace a s objektivy třetích stran není zaručená dobrá spolupráce AF. Stabilizace objektivu je o dost účinnější než na snímači. Jinak s tím, že nižší řada Nikonu je ergonomicky tragická nelze než souhlasit, Sony a Pentax obzvlášť jsou někde jinde. Kupuješ ovšem systém a opravdu platí to, že nejlíp podle objektivů, většina fotografů brzy své plány vystačit si se seťákem opustí a pak se bijou do hlavy, protože najednou zjistí, že to co potřebují, jejich značka nemá a konkurence ano...
Odpovědět0  0
Já bych ty termíny nepletl­- pro mně evoluce=blbost, vývoj=výsledek práce :­-)
Odpovědět0  0
nová 50­/1,8 AF­-S je jistě povedená, ale netvrdil bych, že verze D je k ničemu, nebo daň za blbost. Já byl třeba velmi spokojen s 85­/1,8D a při ceně nové verze AF­-S bych opět sáhl po D z bazaru, cenový rozdíl je podle mně větší, než kvalitativní. Co jsem si tak všimnul v diskusích, tak se moc lidí s D skly necítí jako blbci, ani ti, co kvůli nejvyšší kvalitě u Nikonu fotí starými manuálními Ais :­-)
Odpovědět0  0
které objektivy Tamron či Sigma mají +­- stejný rozsah? :­-)
Odpovědět0  0
ještě k těm možným úpravám RAWu ­- to by myslím měla být práce obrazového procesoru a ne snímače. Jinak, taky jsem si říkal, že NX100 byl v jasech asi lepší, tak snadno do nenávratného přepalu nevlezl, ještě jsem si nezvykl na to nutné hlídání u expozice, tak raději lezu i o 1EV níž a pak to dohoním v PC.
Odpovědět0  0
já to nějak nehrotím ­(ne­/zásah do RAW­), jde mi o výstup, ten DR vyzkouším ale moc od toho nečekám ­- žel Samsung tak przní jpeg ­(a tato funkce je jen pro jpeg­), že to nevsáknu ­- ale třeba budou situace, že tu kresbu obětuji, abych ty jasy zachránil. Máš s tím nějakou zkušenost?
Odpovědět0  0
jak se to vezme, evoluce je slovo které nemám rád, jakoby se něco udělalo samo... Rozdíl je veliký hlavně ve stínech, i při zvednutí o 2EV v RAW editoru jsou barvy super, u NX100 šly do kopru, velký rozdíl je i v použitelným ISO ­- a to vše při znatelném nárustu rozlišení. Nazývejme věci pravými jmény ­- ne evoluce, ale vývoj :­-)
Odpovědět0  0
připojuji se, typický příklad je rozdíl mezi snímači Samsungu NX100 a NX200, nebo ještě lépe mezi starým a novým snímačem m4­/3 od Panasonicu
Odpovědět0  0
Já bych dnes v případě DSLR volil jednoznačně D90 ­- bazrová D skla jsou za hubičku, 85­/1,8 se dá koupit okolo 6k a obligátní 50­/1,8D za 2,3k. Parametry jsou pořád O.K. a provedení těla dává víc jistoty ohledně životnosti.
Odpovědět0  0
Nikon D3100 má krapet lepší ovládání, protože díky pevnému displeji má víc místa na tlačítka. Při zkoušení jiných značek popřeju hodně štěstí... Pomalost je vlastnost objektivu, ne těla. Obyč seťák 18­-55 je o fous rychlejší. Rychlost není vše ­- SLT jsem měl taky, rychlost pistolníka, přesnost slepce, to mi přijde horší. Vzhledem k tomu, jakými problémy s AF trpěl v minulosti Pentax tak bych to taky neviděl na jistotu. Ono vlastně málokomu dochází, jak drahá sranda je u zrcadlovek rychlý a zároveň spolehlivý AF ­- takové lepší tělo je pak otázkou 30k a k tomu odpovídající sklo taky není za 10k. Chce to si ujasnit, co chci a bez čeho přežiju.
Odpovědět3  0
taky jsem se k tomu tak dopracoval, nebyla by marná indikace přeexpozice v reálném čase, ale to je už OT. Jak mi zkraje D5100 vadil do ruky a bral jsem raději D7000, dnes to vidím skoro jako zbytečnost ­- stejně jsem měl to ISO auto, WB taky, jediná fičura navíc ­(kromě dost odlišného AF modulu­) kterou jsem měl v permanenci byl tichý režim, udržel jsem delší časy.
K rychlosti AF se seťákem ­- je pomalejší, ale přesný. Což se o dražším 16­-85 nedá vždy říct.
Odpovědět0  0
Canon jde divnou cestou, to co mám v Samsungu NX200 mně taky netěší, ale co už ­(minimální rezerva v jasech, ve stínech celkem solidní­). Na tom 16Mpix Sony snímači je perfektní hlavně rezerva na přepaly ­(to mi u NX chybí­) ale někde jsem se dočetl, že DR ve výchozím nastavení je 12EV, na techradar.com naměřili cca 11EV tož nevím. Ale z vlastní zkušenosti s D7000 musím potvrdit, že fotit lze klidně jak prase a z RAWu lze získat v pohodě vše. Ve výsledku lze mít D5100 nastavený při focení do RAW na ISO auto, auto WB a z ergonomie používat jenom spoušť, v PC se vše dohoní.
Odpovědět0  0
zkuste AWH servis, co jsem tak slyšel, jsou solidní, jinak ty udávané časy jsou podobné i u jiných značek
Odpovědět0  0
vy nemáte špatný model, ale špatný kus ­- výrobce u A55­-ky udává dobu záznamu se stabilizací 8 minut a bez stabilizace půl hodiny. Jestliže vám to klekne po minutě se sklem které foťák nijak energeticky nezatěžuje, tak je to fakt na reklamaci, já jsem s tím foťákem bez problémů nafotil celou svatbu + natáčel na hostině video, stabilizace furt zapnutá, zaplnil jsem 32gb kartu, vymlátil baterku + 1­/2 náhradní a snímač to dával bez emocí­- bylo vedro jak prase...
Odpovědět0  0
ale 2min. bych viděl na reklamaci, to se mi nikdy nestalo...
Odpovědět0  0
řešením je nákup objektivu s vlastní stabilizací, takže třetích stran, ne Sony, bude mít tím pádem i vlastní ostřící motorek. S klasickým sklem bez vlastního motorku je video z SLT stejně nekultivované, velmi si tím pomůžete ­(A­-55 jsem měl s Tamronem 28­-75­/2,8 a při přeostřování u videa to byl doslova rachot)
Odpovědět0  0
jo, ještě 16­-50­/2,8 SSM vypadá zajímavě http:­/­/www.photozone.de­/sony_nex­/730­-sony1650f28?start=2 ale za 16000 to není lákavá nabídka, když existuje Tamron 17­-50­/2,8 s nižší cenou a vyšší kvalitou
Odpovědět0  0
já bych to Soňákům přál, ale... Software si asi při rekonstrukci nevymyslí obraz totožný s realitou, na to bych moc nesázel... Nikon má taky 18­-135, ale bez stabilizace to není lákavé sklo, i když kvalitativně to nebylo zlé http:­/­/www.photozone.de­/nikon­-­-nikkor­-aps­-c­-lens­-tests­/241­-nikkor­-af­-s­-18­-135mm­-f35­-56­-g­-if­-ed­-dx­-review­-­-test­-report?start=2
Jinak, Soňáci už mají celkem dobrý objektiv http:­/­/www.photozone.de­/sony­-alpha­-aps­-c­-lens­-tests­/141­-zeiss­-za­-16­-80mm­-f35­-45­-dt­-­-sony­-alpha­-­-review­-­-test­-report?start=2 ale za ty prachy ­(přes 18000­) by musel kvalitativně vyčnívat víc, nemusejí nic vyvíjet, stačí aby ho zlevnili :­-­) Cenově přijatelnější ­(13600,­-­) a rozsahem zajímavý 16­-105 se jim zase moc nepovedl http:­/­/www.photozone.de­/sony­-alpha­-aps­-c­-lens­-tests­/384­-sony_16105_3556?start=2
když to vezmu, že ty skla jsou bez stabilizace, tak Nikkory se prodávají za hubičku, Sony to dělá buď předraženě, nebo blbě a nejčastěji jde žel o kombinaci obojího.
Odpovědět0  0
1.­) objektiv ­- tento rozsah ještě žádný výrobce nezvládl uspokojivé kvalitě, takže bych divy nečekal
2­) ty modely, to je děs, cestování v kruhu.
Odpovědět0  0
skoro by se chtělo říct, že legenda odchází­- nevím jak dlouho můžou přežít jenom z nostalgie. Fuji zaútočili na výhradní segment Leicy s takovou silou, že je to dřív nebo později složí, soudě podle papírové výbavy X2 a šílené cenovky spíš dřív. Před Fuji stojí poslední velký úkol ­- postavit kvalitativně srovnatelné a cenově výhodnější portfolio skel pro model X­-Pro 1 a bude hotovo, těch pár majitelů sbírky objektivů asi značku neudrží, noví zákazníci půjdou spíš k Fuji.
Odpovědět0  0
můj kus Sony šel zkraje ztuha, kolem 35mm skokově povolil a záhy šel opět ztuha. Opticky ale tak špatný nebyl.
Odpovědět0  0
asi mizernou konstrukcí, třeba blbý chod zoomu má i seťák Samsungu 18­-55 ­(řekl bych že 20­-50 je na tom podstatně líp­) a zatím nejhorší, co jsem měl byl 18­-55 Sony.
Odpovědět0  0
Díky, kdyby to byl markantní skok, tak bych o něm možná i přemýšlel, ale to by musel padnout tak na 7500,­- :­-­) Měli to domyslet a strčit do něj motorový zoom, pak by se prodával i s tou šílenou cenovkou.
Odpovědět0  0
Milane, prosím tě, při tom testu jsi pozoroval nějaké vybočení z řady co se týká AF při videu? Zajímalo by mně srovnání třeba se seťákem 18­-55. Jestli by to totiž bylo výrazně lepší, tak čistě na video by to bylo dobré sklo, tam by se i ty optické slabiny dost ztratily.
Odpovědět0  0
stačilo napsat Hermés, otazníků by bylo méně, než v případě otazníku :­-)
Odpovědět0  0
V čem a v porovnání s čím má Samsung NX200 horší tělo? Jestli jde o snímač, tak ano, jednoznačně, ale kupodivu mnohem snesitelnější je kombinace horšího těla a široké nabídky perfektních skel včetně pancaků, než široká nabídka ergonomicky diskutabilních těl s lepším snímačem a k tomu počet použitelných skel nula. To je čistý masochismus.
Odpovědět1  0