Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Kikapu1 (5)
jj, tady je spešl video sklo 10­-100 ­(27­-270eq­) s motorovým zoomem ­(ovládání na objektivu­) a to má délku 95mm, řekl bych, že i když třeba kombinace 1 V1 s tímto sklem bude drahá jak čert, tak na video přesně to pravé ořechové. Skoro by se chtělo říct, kluci nikoňácký, udělejte kameru s tímto snímačem a s takhle luxusním hledáčkem :­-)
Odpovědět0  0
koukám, že jsem prve vymyslel nové sklo, měl jsem na mysli Samsung 20­-50 bez stabilizace. Tak jsem chvilku googlil a zjistil jsem pro Nikon nepříjemnou věc ­- ač crop 2,7 vs 1,5 u Samsungu, tak skládací zoom Nikon 10­-30 má délku 42mm, Samsung 39,5mmm což moc nepotěší,i když je Nikon stabilizovaný. Ani jedno řešení teda pořád není vyloženě kapesní, což je velká škoda, Nikon je jinak bezesporu první bezzrcadlo, které má skutečně smysl.
Odpovědět0  0
díky, měl jsem ovšem na mysli srovnání se skládacím sklem 20­-50, ten 18­-55 se na placku fakt nehodí...
Odpovědět0  0
Tomáši, jsem rád, že zrovna v Tvé rodině se tento kus objevil, protože máš srovnání, které mne zajímá:
1.­) píšeš, že jste doma měli i Samsung NX, měl jsem chvilku NX100+20­-30 a přišel mi celkem skladný ­(s tím objektivem­) ovšem díky NEstabilizaci bych řekl, že ho trumfne nebo se mu vyrovná Canon S95. Je nikon se seťákem 10­-30 menší podstatně, nebo jen v mm?
2.­)soudruzi z dpreview celkem chválí obrazovou kvalitu, přirovnávají k 4­/3 čipu z PENu, já třeba s kombinací D7000+16­-85 fotím jen výjimečně na ISO 1600 kvůli ztrátě detailů­- kolik si v praxi můžeš dovolit tady, aby fotky vypadaly fakt dobře?
Díky předem.
(a zadem díky za recenzi 16­-85, i Ty za to můžeš, že ji mám :­-­) )
Odpovědět0  0
SLT A­-55 měla tak mizerný buffer že jsem se k opožděnému obrazu nedostal :­-­) jinak byl pro mně hledáček samá výhoda­- toto co píšeš je zjevně nepřijatelné pro vyšší třídu a profi, ale jinak dobrý...
Odpovědět0  0
pokud máte držet přístroj v ruce, tak live view je takové všelijaké ­- myslím tím funkci lupy ­- a EVF zase ­(mám dlouhou zkušenost se Sony SLT A­-55­) může podávat obraz zdánlivě ostřejší, než je v reálu, počítám ale, že A77 je už jinde. Nakonec podle mně nejsolidnější řešení pro manuální ostření je vyměnit matnici za typ s klíny, nevím jestli se to ještě vyrábí, bylo jich víc typů, stálo to s poštou cca 3000, výsledek ale stál za to ­- prostě jako klasika na manuálních kinofilmových tělech
Odpovědět0  0
jo, tomu bych rozuměl, ale minimálně podle těch fotek si s tím designem moc nehráli...
Odpovědět0  0
Nedá mi to, musím se zeptat: proč stylový? Jestli to vymyslel výrobce, tak slovo stylovka pro mně nabývá pěkně smradlavý význam... Nebo to už je zavedená kategorie? V překladu do kabelky typické blondýny?
Odpovědět0  0
busy, něco ti uniklo ­- dálkoměry. Leica byla vždy meta nejvyšší a vždy dálkoměr.
Odpovědět0  0
já jsem přecházel zpět k Nikonu kvůli barvám ze Sony SLT A­-55 a co se týká hledáčku, připadal jsem si jak na cestě do pravěku, jasně že EVF je lepší... A ta velikost!
Odpovědět0  0
tak to asi moc na dračku nepůjde,co? Jsem zvědav, jestli to do léta padne třeba na 15k, to už by bylo zajímavé, takhle je to milá technická novinka a máme o čem plkat...
Odpovědět0  0
jo a pšpatně jsem se koukal, je to ­"jen­" 30MB­/s = 240Mb­/s
velikost bych bral 16GB jako základ
Odpovědět0  0
http:­/­/www.sandisk.com­/products­/imaging­/sandisk­-extreme­-sdhc­-cards­-
Sandisk je sice o něco dražší než konkurence, ale garantuje mnohem vyšší rychlost než je standard třídy ­(class10=10MB­/s­) ­- zde 32MB­/s
...ještě jedna dobrá zpráva: rychlost karty se udává v bajtech, nároky na rychlost zápisu videa v návodu na foťák v bitech, takže v tomto případě 32 x 8 = 256Mb­/s
Odpovědět0  0
jak myslíš otázku? Ten Tvůj Oly blesk nemá slave mód, ovšem když ho nasadíš do sáněk tak jakýkoliv blesk v slave módu bude reagovat na jeho záblesk... Metz MB 48 AF­-1 slave mode má, takže by neměl být problém
Odpovědět0  0
kapří dilema: existuje život po vánocích?
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 15.1.201213:53|Cervene ledky
busy, Ty jseš fakt ajťák, to máš bio blikačku na kolo? :­-­) Dobrý, vtipný, z edice Red Dwarf
Odpovědět0  0
přijde na to jakej model toho Metze máš, jestli umí slave tak ho odpálíš i mobilem s xenonovým bleskem. Jinak možnost rádiového odpalování blesků donedávna bylo doménou jen nejvyšších pater, výhoda je mnohem lepší použitelnost třeba za sluníčka, kdy klasický mód ve kterém blesk reaguje na záblesk jde se spolehlivosti k šípku. Na mém D7000 i to rádiové odpalování funguje pouze s vyklopeným interním bleskem, naštěstí se dá v menu pro tento režim zvlášť stáhnout jeho výkon až o 3EV. Ovšem pro běžné focení rodinných sešlostí je ta klasika sympaticky legrační ­- šoupneš blesk na nějaké vhodné místo, namíříš na strop a všichni blejskači s malými kompakty mají najednou perfektně osvětlenou scénu, mého malého synka to děsně baví :­-­) Já mám Nissin Di6222 markII, přšlo mi to jako velmi výhodná koupě, jediné co mu chybí je synchro s rychlými časy, takhle jsem limitovanej 1­/250s. Už šel ale s cenou nahoru, jako snad všechno.
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 14.1.201221:26|Dve hračky
nutkavě vyvstává otázka ­- čím držel foťák a mačkal spoušť? Sakra...
Odpovědět0  0
tak tady si musím busyho zastat ­- to zrcátko vliv rozhodně má. Moje základní sestava váží 1,2kg, mám k dispozici i režim Q ­(quiet­) kdy se se závěrka spustí až po vyklopení zrcátka, zrcátko se zase vrátí až po uvolnění spoště. Určení ­- divadlo a tak, je to fakt supertichý. Ouha, udržím s tím o 100% delší časy, prostě to tam mám natvrdo, jen občas přepnu na vysokorychlostní sérii. Mám tam samozřejmě i předsklopení zrcátka, ale to jsem zatím snad ani nezkoušel :­-­) mimochodem, taky si myslím, že CSC obzvlášť by prospěla elektronická závěrka, při těch minirozměrech i to může mít vliv na stabilitu, u kinofilmu byl třeba hodně znát rozdíl mezi plátěnou závěrkou a štěrbinovou ­- akorát s plátýnkem byly nejrychlejší časy 1­/1000s.
Odpovědět0  0
zajímavý odkaz, na chvilku jsem tam zamrznul a ejhle ­-Fuji je dokonce větší, než dnes už celkem stará Leica M9­- a to je prosím full frame.. Žeby jenom ten hledáček? Skoro se mi to nezdá...
každopádně, tady asi nešlo o nějaké extrakompaktní řešení, ale o naprosto špičkovou kvalitu, ideálně by člověk měl mí všechny tři retro Fujiny :­-­) ...samozřejmě z ryze praktických důvodů, kvůli velikosti...
Odpovědět0  0
asi si nějak nerozumíme ­- já koncept SLT nezavrhuji, jen tvrdím, že v současnosti není na takové úrovni,aby nahradil DSLR, určitě ne vyšší třídu...do té se já nehrnu, měl jsem SLT 55 a se slzou v oku jsem se s ní rozloučil kvůli pro mně neakceptovatelnému barevnému podání...
dokola se tady skloňuje, jak špatné je ostření zrcadlovek, to se ovšem týká nižší třídy ­- třeba i ta 55­-ka ostřila sice rychle,ale v kombinaci s Tamronem 28­-75­/2,8 měla rozptyl jak brokovnice. Vyšší třída, natož nejvyšší ­- to bych byl opatrnej s těma výkřikama o tom, jak ty CSC ostří líp, už jsem to psal jinde ­- to už by bylo zrcadlo mrtvé. Až technologie postoupí, stane se to, nejsem senilní, brečet nebudu :­-)
Odpovědět0  0
Je jasný, že až bude CSC fakt na úrovni DSLR ve všech ohledech, tak výhody převáží a nebude důvod k přežití zrcadla a rozhodně není problém vyrobit krávoidní tělo, umím si celou situaci velmi dobře představit, nebýt problémů s ISO a s odlesky na šikmém pevném zrcátku tak byl můj kandidát na DSLR killera koncept SLT
zatím buďme rádi za rozmanitost výběru, každý systém má svoje a skvělý je to, jaká kvalita je dostupná i v téměř kompaktních rozměrech a za dosažitelnou cenu ­- před pár lety stál obyč. kompakt 14000 a to byla průměřná mzda, teď za průměrnou mzdu koupit elitní CSC, o kvalitativním rozdílu nemluvě :­-)
Odpovědět0  0
kamaráde, tak takové tvrzení je už vážně úlet...
tak já taky jednu: modrá barva je vždy větší než květináč :­-)
Odpovědět0  0
ten systém vytváří jeden zásadní problém, kterým si Olympus upletl na sebe bič ­- crop 2 přináše mnohem vyšší nároky na konstrukci kvalitních skel, v konkurenčním prostředí se pak vydělává těžko, i když jsou jejich skla dražší, tak vlastně na nich vydělají méně, než konkurence s APS­-C
..a taky by se mohli adekvátně k velikosti snímače krotit s rozlišením a zabrzdit na 10­-12Mpix.
Odpovědět0  0
Toto mi smrdí čistou teorií, nebo porovnání s lowendem, jde o to, kde jsou současné limity systému. BF­/FF je problém nespolupráce těla se sklem ­- tradiční problém Sigmy ­- kdyby neexistoval žádný háček v měření vzdálenosti ze snímače, dávno by bylo zrcátko minulostí. Ještě jedna výtka ­- porovnávejme prosím stejně veliké snímače.
Mám pocit, že hlavně nemá smysl řešit co je lepší, univerzální odpovd neexistuje ­- každému vyhoví něco jiného, představ si hlášku, že profi DSLR nejvyšší třídy je stejně kompaktní, jako bezzrcadlo... Blbost. Ovšem naprosto noumáuně se tady řeší opačný případ, že bezzrcadlo se v podstatě ve všem na ­-dejme tomu střední třídu­- DSLR dotahuje... Taky blbost.
Odpovědět0  0
zřejmě pořád technologická převaha autofokusu ­- nejen rychlost, ale i úspěšnost ­- a pro nás amatéry ještě jedna důležitá věc hraje ve prospěch DSLR ­- výměna skel. Takhle je snímač alespoň trochu chráněn zrcátkem, děsí mně představa výměny objektivů přímo nad otevřenou dírou...
Odpovědět0  0
nejen SLT, mám Nikon D7000 a překvapilo mně, jak dobře u videa ostří ­- v závislosti na skle. SLT jsem měl, na video nej, na to se Nikon ostření při live view nečape, ale stačí to.
Odpovědět0  0
Fuji míří kapánek výš, výš než Full frame zrcadlovky, jestli to dopadne podle očekávání, tak jediným konkurentem mu bude Leica
Odpovědět1  0
Vzhledem ke stáří snímače ­(2008­) mu APS­-C zrcadlovky utekly, rovnocenné parametry mají 4­/3 DSLR. Jak si stojí se snímačem NX200 ještě nevíme, musíme počkat až se dostane do rukou dxo. Tuhle jsem koukal na porovnávačku při vysokých ISO na dpreview a říkal jsem si, to je nějaký divný ­- z exifu jsem pak zjistil, že třeba ISO1600 fotili 1­/320s, takže výsledky vypadaly velmi milosrdně u všech porovnávaných snímačů, na delší čas, dejme tomu 1­/30s by byly rozdíly podstatně věrší
Odpovědět0  0
njn, jenomže to chce srovnat s odpovídajícím sklem a rázem je Canon king
Odpovědět0  0
Odpovědět0  0
Nástupce OM... chtějí snad konečně opustit 4­/3? Já bych z toho měl teda radost, ideálně přeskočit APS­-C a rovnou FF pro bohaté fajnšmekry co vědí, co chtějí... Add spolupráce s Fuji ­- tady jsem skeptický, Fuji teď slaví obrovský úspěch právě v segmentu, který PEN odstartoval. Podívejte jak dopadla spolupráce Nikon, Pentax a Sony ­- Sony zabalili klasické DSLR. Leda žeby je Fuji koupili, vůbec nevím jak se vyvíjí problém s financemi Olympusu, Minolta bolela, ale toto je přece jenom větší legenda.
Odpovědět0  0
Tak jako tak, asi horší problém než NEčistý RAW je celkově úroveň snímačů Canon, asi to vyzní dost sarkasticky, ale konečně našli typ přístroje, kde se to ztratí, z více zdrojů ­- i věrných příznivců značky ­- jsem se dočetl kritiku jednak na přehnanou hustotu pixelů ­(jak říkám, toto je pořád kompakt, takže tady dobrý­), taky na low­-pass filtr, který úspěšně odfiltruje včetně moiré i kresbu uvnitř kontur.
Odpovědět0  0
Tak to je pecka ­- opět prodej setu pouze v ceně, kolik by člověk dal u konkurence za samotný objektiv , Fuji si to přesně ve stejném stylu střihla i s X100...
Odpovědět1  0
add čipy ­- já to ani tak nepřipisuju čipu, protože ty mají opravdu shodné parametry, beru výstup jako takový
add ISO ­- souhlas, ovšem s tím, co píšu vedle ­- Pen má prostě výstup víc kompaktní, než tělo ­- a tím nemyslím homogenitu :­-(
Odpovědět0  0
Nevím, nejvíc mne u Pena zklamaly snímky z interiéru, bez detailů i s vypnutým odšumováním,krajinky bych nehodnotil,to je na ten objektiv zřejmě příliš. Na Samsungu jsem měl nastaveno ISO800 a v pohodě, u Pena to byla meta nedosažitelná.
Odpovědět0  0
první řešení jak obejít onu optickou brzdu má už pár let Leica: https:­/­/www.digimanie.cz­/art_doc­-4E7F9DB1CCF60E37C125762C00712B65.html
výhodou je absolutně bezproblémové použití klasických ­"neoptimalizovaných­" skel...
Každopádně Fuji moc fandím, protože v maximální možné míře tlačí na vývoj ­- super HR CCD, Foveon, EXR, potom zjevení X100... Nezbývá než jim přát, aby toto byla třešíňka na dortu bez vážnějších výhrad. Cena je dost vysoká, ale jestli bude přínos opravdu takový, jako u Leicy, tak je to vlastně podstřelená láce, o skle 35­/1,4 za 500,­-USD ani nemluvě!
Odpovědět0  0
Moje první výhrada je celkové zpracování ­- fotil jsem pár dní s EPL1, vypadají téměř shodně a foťák na mně působil adekvátně výprodejové ceně, tělo ještě šlo, ale objektiv otřes, optická kvalita koresponduje s NE­/možnostmi 4­/3 systému, ovšem mechanicky průšvih ­- tento nový kousek vypadá být ze stejné školy. Jestli na začátku své existence trumfoval 4­/3 systém menšími rozměry, dnes je to pasé a tak opravdu nevidím jedinou výhodu vůči APS­-C, rozměry má stejné jako Samsung NX100, ale to je celý ­- papírově mají v podstatě stejné v parametry, ovšem v praxi je rozdíl propastný ve prospěch Samsungu, byť se s nímačem z roku 2008 ­(Pentax K200D­). Video vypadá papírově velmi dobře, z praxe se mi líbí solidní AF, ale furt jsem se nemohl zbavit dojmu, že je foťáku zima, obraz se místy klepe jak z mobilu. Celkově je to pro mně symbolem úpadku značky. Je mi to líto, protože Olympus byl v minulosti jediný, kdo v high endu sekundoval Nikonu­- takový OM Ti­-4 to bylo něco­- systém 4­/3 byl zjevně šlápnutím vedle, je vlastně s podivem, co dokázali z tak mizerné platformy vytřískat, myslím hlavně kvalitu některých skel pro DSLR, a že to je při crop faktoru 2 oříšek. Kór s tím dnešním ušmudlaným ránem si přijdu jak na pohřbu :­-(
Odpovědět0  0
vono se to asi brzy objeví, ale pro mně nejzajímavější úroda je teda pro změnu opět Fuji, jen už vůbec nechci domýšlet cenu... ovšem to co tvrdí o svém novém snímači dost připomíná Leicu s jejich řešením, to by mohla být fakt revoluce. Tzn poteče krev, až nám na to manželky přijdou : http:­/­/www.dpreview.com­/news­/2012­/01­/09­/FujifilmXPro1_Preview
v odkazu je zajímavý už záklaďák 35mm f:1,4!
Odpovědět1  0
jinak mně se Canon líbí víc,než Fuji a cením si toho, že dokázali zachovat v podstatě stejné rozměry jako X10 ovšem půl kila vypadá neošizeně poctivě ­- až se mi tomu nechce věřit, to je váha lowendového DSLR těla
Odpovědět0  0
máš recht, ten snímač má canon podtstně větší, jestli bude vyčnívat hodně, budu jen rád :­-­) když to ale vezmu jako celek, tak to, co Fuji ztrácí na snímači, dohání světelností objektivu, proto si nemyslím, že bude Canon výrazně lepší.
Odpovědět0  0
Naprostý souhlas ­- cena je jaká je, vždyť to je unikát, vím že neční extra výrazně nad levnější Fuji X10, ovšem mně z toho bere taková malá radost, nenadál bych se návratu třídy superkompaktů v takovém velkém stylu, ještě nedávno byl výběr foťáku buď kompakt, nebo zcadlo a najednou... Paráda. Určitě bychom dokázali vymyslet lepší parametry a kde­-co vylepšit, ale dejme tomu, že to jen slibný začátek :­-)
Odpovědět2  0
Kromě vlastního motorku je velmi podstatnou změnou samotná optika 9 členů v 9­-ti skupinách oproti verzi 85­/1,8D kde to je 6­/6. Tolik papírové změny, na výsledky testů či praxi si chvilku počkáme. Stará verze byla a je hodnocena velmi vysoko, úplně stačí, aby novinka tuto úroveň udržela. Taky bude jistě zajímavé, jak spolehlivý a rychlý bude AF, obecně řada G je u Nikonu v tomto směru to nej... Shrnuto podtrženo ­- věř, že to je zásadní novinka. Jo a se stabilizací Sony a Pentaxu bych moc neargumentoval, protože nemají sklo stejných parametrů za stejný peníz, takže tak :­-)
Odpovědět0  0
Pane, NE­/úroveň článků a fotek Vás uráží, ovšem Vaše výrazivo mezi slušné lidi nepatří, jste zaujatej sebestřední hulvát, nejsem znalec fotografie, ale Vám pro změnu uniká základ etikety.
Odpovědět2  1
Promiňte mi, ale to je chytání za slovo, proč tady zbytečně rozvíjet polemiku na téma autor­/technika, v ideálním případě je to vyrovnané, ale takových je málo. Myslím že je na místě, aby člověk požadoval za své peníze to nejlepší možné a divím se, jak často se setkáváme v diskusích s reakcí typu ­- nevyhovovalo ti to=neumíš fotit, skutečný fotograf umí čímkoliv... Když to tak vezmu, takové reakce ­- a u některých nej odborníků není daleko k invektivám ­- jsou výsadou česko­-slovenských diskutérů, nebo jsem špatně hledal, ale jinde jsem to nenašel... Naštěstí tady se těch zavzdušněných vyskytuje o dost méně, než na jiném webu ­- diskuse pod Vašim článkem se Vám tam asi moc taky nelíbí. Touto cestou rovnou: Milane díky nejen za úroveň článků, ale i za slušnost Tvých vyjádření, řekl bych že to má dobrý vliv i na styl diskusí :­-)
Odpovědět0  0
Víte, je možné nesouhlasit s hodnocením Canonu, že stojí za ho..., ale to je tak celý ­- prostě si člověk něco vyzkouší a může srovnat. Už jsem slyšel o přechodu na Canon, ale ještě nikdy ne kvůli kvalitě, obráceně je to poměrně častý jev. Třeba včera zrovna jsem mluvil s klukem co má D700 a kvůli ceně skel koketoval chvilku s Canonem, ale jen do doby než odhalil ­"kvalitu­" ostření 5DmkII, takže Vaše tvrzení, že fotka záleží jen na fotografovi je platné jen s velikánským omezením...
Odpovědět0  0
No, jestli není úspěch už v tom, že při mírném navýšení rozlišení udrželi úroveň šumu ­- docela by to osvětlily podrobnější informace o vývoji a výrobě snímačů, teď jsem se jen dočetl na Nikonfóru, že snímač si sami navrhli, nevím jak to bylo s těmi předešlými, myslel jsem, že původně je prostě brali od Sony, nevím. Asi to není hozená rukavice pro stávající majitele D3, ale jinak pecka, šel bych to hned poslintat, utěsněný to je...
Odpovědět0  0
jen doufám že si rozumíme ­- ne že při nastavené cloně f8, ale při světelnosti f8 ­- ano, sice nevím jak to přesně funguje, ale co si pamatuju, zak třeba kinofilmové zrcadlovky taky nabízely nějaký způsob ostření, nebo dokonce způsob měření světla jen do určité clony...
Odpovědět0  0
tady nejde o nastavení clony, protože světlo se měří na plnou díru, jde o světelnost ­- takfle divoký číslo ­- f8 ­- se dá docílit třeba kombinací méně světelného skla s telekonvertorem, nebo s mezikroužkama
Odpovědět0  0
já jsem ty fotky neštudoval, ale to už bych měl teda dilema vyřešené, navíc na krajinky asi s bleskem nepůjdete :­-­)
co by Vás mohlo ještě zajímat­- na dpreview dostal ten Ixus velmi dobré hodnocení za video, dokonce o dost lepší, než Canon S95...
Odpovědět0  0
podle toho, jak Milan vychválil tohoto Ixuse, tak bych sáhl po něm, Nikon zřejmě agresivněji odšumuje. Jinak pocitově je P300 úplná pecka, málokterý foťák jsem tak nerad pouštěl z ruky :­-­)
ještě mne napadá ­- možná že by stálo za to vyzkoušet oba přístroje někde na prodejně a porovnat práci blesku, jestli to tak nějak dává v pohodě, nebo přepaluje nebo co ­- u kompaktu to může být značné zjednodušení života...
Odpovědět0  0
Milane, zbytečná skromnost, oni jsou ve své třídě nejlepší, navíc SLT je třída sama o sobě :­-)
Odpovědět0  0
s tou ne­/úspěšností ostření kamer bych to neviděl tak černě, největší výhodou videa z APS­-C je film look, proto to chceme, ne? Ale vše ostatní stojí v porovnání s kamerou za prd ­(proto taky profíka ani nenapadne točit foťákem, akce typu Dr. House s Canonem 5D markII jsou jen reklama­) na vyrovnání handicapu jeden aby vynaložil nemalé peníze ­- buď celkem drahý externí mikrofon, nebo­-ještě líp a ještě dráž­-pořádný externí monitor na ruční ostření...
Odpovědět0  0
tady žel dojde vždy na radu staromilců ­- na video kameru...video je sekundární funkce foťáku, stejně je s podivem, jak dalece vyspělá
Odpovědět0  0
promiňte že se do toho pletu, dotaz byl mířený na pana Šurkalu, mám ale zkušenost s dvojicí SLT A­-55 a WX­-5 a závěr je jednoznačně ve prospěch SLT ­- v už mírně horších světelných se kompaktík nechytá, o optických vlastnostech objektivu nemluvě. Co je ale výhoda, tak je tichost ostření, páč SLT rachotí celkem dost...
Odpovědět0  0
bez debaty, na technické finesy nemá Sony konkurenci ani zdaleka, mně na SLT ­(ale i u kámošova kompaktu­) padla čelist z funkce ­"soumrak z ruky­" ­(složenina více záběrů kvůli ISO­) a to teda klidně mohli pojmenovat ­"tma z ruky­", s panoramou někdy byl problém, ale to byla první generace, HDR bezkonkurenční rozsahem i možnostmi nastavení...kdyby stejnou péči věnovali základním věcem focení ­(provedení těl, objektivy všeobecně­)...ale známe to s tím kdyby rybama a rybníky :­-)
Odpovědět0  0
jo, ten malý je, jen nevím jak to je potom s cenou setu,mám zato, že si to Panasonic nechá patřičně zaplatit... celkově mně celý systém 4­/3 těžce míjí, každé moje setkání s ním mně jen utvrzuje v jeho nevýhodách ­- je dost blbý, když slibovaný velikostní rozdíl vůči APS­-C vzal za své, jediná výhoda v čudu, nevýhody zůstaly. Nevím ani jak je to s kvalitou skel a upřímně, ani to už do ruky nechci :­-(
Odpovědět2  0
rychleji jsem psal než četl... jasně, je to menší, jen už to taky zrovna nestrčíte do kapsy,s těmi vyobrazenými seťáky oba strojky překračují míru kompaktnosti a tudíž ztrácí 50% smyslu existence vedle ergonomicky mnohem lepší DSLR. Skoro bych řekl, že koncepčně v tomto všem natrhla krovky Fuji s X­-100, zase je to otázka priorit, já ji velmi zvažoval jako jediný a hlavní foťák, nakonec jsem cukl jenom kvůli AF.
Odpovědět0  0
jj, to je stabilizovaný 18­-55, 20­-50 je skládací, sice bez stabilizace, ale fakt malý­- měl jsem tu čest pár dní fotit s PEN­-em s jeho skládačkou a to je rozdíl jako fík ­- Samsung ho má jednak menší a jednak lépe mechanicky provedený, o optické kvalitě se pějí ódy všude. Proto fakt beru ten 20­-50 jako jediné opravdu kompaktní řešení bezzrcadlovky se zoomem. A oni experti mám zato NX200 prodávají zrovna s tím neohrabancem :­-(
Odpovědět0  0
sorry za názor, není nad to si to osahat, navíc neřeším značky, ale realitu a fakt je ten, že jediná kloudná kombinace v bezzrcadlech je Samsung NX se seťákem 20­-50, ostatní kombinace vyjma pancaků jsou divné, zastávám názor, že tělo a sklo musí k sobě ladit, ale jestli se to někomu líbí, tak si samozřejmě může pomocí redukce nasadit na supr slim Sony NEX i atomovou ponorku...
Odpovědět0  0
NEX má bezesporu výbornou kvalitu výstupu. Ale to je žel vše ­- mizerná ergonomie, skla nic moc a ty co za něco stojí ­(výše zmiňovaný zeiss­) jsou drahá a velká, takže jako pěst na oko. Je to zde omílané dokola ­- bezzrcadla mají problém se skly, vyjma Samsungu NX.
Odpovědět3  0
add velikost­- je to na osahání, co se skladnosti týká, FZ38 taky není zrovna kompakt...
add porovnání objektivů ­- rozdíl v kresbě není tak markantní, zato skok v rozsahu je markantní dost, mám zkušenost s oběmi, osobně bych upřednostnil k entry level tělu právě 18­-105 jednoduše proto, že běžný uživatel si zřejmě vystačí bez nutnosti dokupování dlouhého skla, 18­-55 je na portréty už moc krátká.
Odpovědět2  0
v prodeji bude od ledna, jenže skladný moc není... Jestli Vás obtěžuje velikost, tak být Vámi zapátrám mezi profi kompakty, ovšem jediný s velkým rozsahem zoomu v té nejvyšší třídě je Nikon P7000, resp. aktuální model P7100. Jíinak, pokud je pro Vás ultrazoom velikostně snesitelný a máte takový vysoký limit, tak bych bez váhání sáhnul po DSLR ­- velikostně to už moc skok není, kvalitativně obrovský. Na nižší třídě DSLR se nějakých složitých nastavování bát fakt nemusíte ­(mimochodem, i high end má na kolečku režimu to ­"zelené­" minimálně pro manželky­). Pokud se uskromníte s ­"omezeným­" rozsahem zoomu, bral bych jednoznačně nejlevnější Nikon D3100 v setu s 18­-105, což je výborné sklo, rozsah fakt povětšinou stačí a je to i s tělem 920g což je váhový luxus. V případě vyšších požadavků na rozsah zoomuse nabízí klasický dvouset krátký+dlouhý zoom, tam se vejdete snad u každého výrobce, případně druhá ­- v cizině nejrozšířenější možnost ­- koupě zvlášť těla a zvlášť širokorozsahového zoomu jiného výrobce, asi nejlepší poměr výkon­/cena při solidní kvalitě má Tamron 18­-270, poslední verze je stabilizovaná ­(zvláště na dlouhém konci mnohem účinněji, než stabilizace snímače­), kvalita vzhledem k rozsahu překvapivá, cena kolem 11k a váha oproti zmíněnému nikkoru 18­-105 vzrostla o pouhých 30g.
Odpovědět1  1
zaručeně nejlepší volba, tolik poznávaček se jen tak do záběru s delším ohniskem nedostane :­-­)
ba ne, bylo to stručné, asi příliš, jak píše busy, mně se zdá, že tazateli zřejmě opět půjde o UZ a jestli to má být vážně lepší, nezbývá než počkat na Fuji X­-S1...nebo sehnat ještě někde S200EXR
Odpovědět0  0
doplněk k bodu jedna ­- myslel jsem samozřejmě vyrobitelnost za avizovanou relativně nízkou cenu
Odpovědět0  0
nepochopili jsme se ve dvou věcech:
1.­) ­- mým přáním není aby byl nový CZ 16­-50 špatný, jen jsem skeptický k vyrobitelnosti fakt dobrého skla s touto světelností, navíc před ním stojí šílená výzva 24Mpix. Naopak, všem Soňákům přeju ať se povede a aby nestál příliš­- od začátku se řeč točí okolo ceny a pokud to bude dejme tomu do 15k tak to bude zřejmě akceptovatelné.
2.­)­- add srovnání s 17­-55 nikkorem ­- nebral jste v potaz co jsem psal o provedení objektivu. Ale to nejlíp bez držení v ruce posoudíte porovnáním váhy objektivů, za předpokladu že Nikon nepoužil technologii z roku raz dva tak to o něčem asi vypovídá taky. To je podobné jako přibrat do srovnání Tamron 17­-55­/2,8 protože má teoreticky stejné parametry.
Odpovědět0  0
měl jsem na mysli pouze základní zoom, klidně klasiku 18­-55 v odpovídající kvalitě a rozumné k ceně na míru k tělu.... 24Mpix není oříšek, ale ořech
Odpovědět0  0
funguje to fantasticky, daní je jen horší kresba, jakoby slitá, ale kontury jsou ostré
Odpovědět0  0
ještě k Sony nabídce ­- máte samozřejmě pravdu s tím, že existují kvalitní skla od Minolty, ovšem je nemyslitelné, aby výrobce neměl v produkci odpovídající objektivy ke svým tělům ­- a to Sony nemá. Cena, kvalita, ergonomie, v tom všem to musí prostě odpovídat.
Dám Vám příklad od Nikonu ­- osobně považuji za zbytečný model D5100, protože ergonomicky k němu pasuje ideálně 18­-105 který ovšem nestíhá jeho obrazový výstup, obrazovému výstupu odpovídá 16­-85, který ale zase nesedí ergonomicky, pro něj stvořený parťák je D7000. Takže není kloudně co nasadit ­- vyjma lehoučké a taky levné pevné 35­-ky.
Odpovědět0  0
Naopak, celá ta diskuse se kromě mizerného ISO snímače točí taky o hlavním Sony problému se skly, kdy chybí dobré sklo za rozumný peníz, pokud jste si nevšiml, tak to velmi mírně v recenzi zmiňuje i Milan.
Odpovědět0  0
To ne, to jsou naprosto odlišné objektivy ­- ten Nikkor 17­-55 je nekompromisní reportážní sklo se vším všudy a tomu odpovídající cenou. Navíc mé srovnání vychází prostě z toho, že 16­-85 mám a i když má jenom standardní světelnost tak kreslí od plné díry tak, že pochybuji o tom, že by ho CZ 16­-50 po přiclonění překonal. Taky to srovnání vychází z toho, jak se který objektiv hodí ergonomicky k určitému tělu ­- je blbý, když je sklo výrazně těžší než tělo, při častějším používání to člověka chtě nechtě donutí koupit grip a naládovat ho baterkama, jinak se 17­-55 hodí tak na D300s.
Odpovědět0  0
pardón, dobjektiv se povedl omylem :­-­) myslel jsem samozřejmě objektiv
Odpovědět0  0
ještě k těm sklům....kašlu na teorie, zajímá mně výskledek...co jsem viděl fotky z CZ 16­-50­/2,8 jakožto technologické novinky tak mně nějak nepřesvědčily. Můžu porovnat s Nikkorem 16­-85­/3,5­-5,6. Schválně to nebudu komentovat­- najděte si sám a až Sony bude umět za ty peníze takové sklo... Nejsem profík a nemám kalibrovaný monitor Eizo, ale něco jsem už viděl, ale Sony dobjektiv s dobrým poměrem výkon­/cena ještě ne :­-(
Odpovědět0  0
ještě kontrolní otázka ­- Minolta vyrobila nějaký objektiv optimalizovaný pro APS­-C s 24Mpix? Sakra, asi jsem skočil do časoprostorové díry!
Odpovědět0  0
tak si to kupte, já bych na tom ISO zkolaboval
Odpovědět0  0
tak jsem to nakonec našel, uf, jen pozor ­- jsou tam fotky z různých skel, ale to už si určitě všimnete

http:­/­/www.lenstip.com­/1933­-news­-Sample_images_from_new_Sony_lenses.html
Odpovědět0  0
Měl jsem 28­-75­/2,8 v interiéru jsem si těsně vystačil a na krajinky jsem používal sweep panoramu. Nenapsal jsem ještě, že ostrostí je víc než dobrý, typické optické vady jsou mu taky cizí... Určitě se Vám vyplatí zajít do obchodu, kde to budete moct vyzkoušet, nebo jet s chlapama z dynaxexpedície na sraz, tam budete mít možnost vše vyzkoušet, bude to holt větší investice. Mně osobně nepřesvědčily ­- beru to v měřítku třídy, do které A­-77 patří. A hlavně ­- opravdu jsem zběhl kvůli barvám a ty byly stejné i s pevnou Minoltou 50­/1,7, značnou část ostatních výhrad jsem dokázal přesně definovat až po srovnání se současnou sestavou, která teda taky není zadarmo.
Nemůžu najít stránku s těmi snímky z CZ 16­-50 až uspěju, pošlu.
Odpovědět0  0
asi jsem se nevyjádřil přesně ­- myslím zoomy základní, resp. s širokým počátečním ohniskem a přesvědčení mám z vlastní zkušenosti, protože když jsem ještě měl SLT A­-55 tak jsem opravdu mohl vybírat pouze mezi Tamronem 28­-75­/2,8 a 17­-50­/2,8. Dlouhé ohnisko bych ze současné produkce vůbec neřešil ­- jasná volba Beercan nebo Big Beercan, to je zase něco, co opravdu na jiný bajonet není ve srovnatelném poměru výkon­/cena. S Tamronem je opravdu zásadní problém s přesností AF ­(s rychlostí jsem problém neměl­) a mně se nelíbila ani kresba, tam byl možná seťák lepší. Na stejné problémy narazily u Tamronů Nikonisti, takže chyba je na straně skla, těla jsou v tom patrně nevinně. A ještě něco ­- ohlasy na Dyxumu berete vážně? To si teda srovnejte hodnocení nového CS 16­-50 a porovnejte s něčím, co znáte ­- řekl bych že uživatelé dávají hvězdičky podle toho, kolik je sklo stálo a tak tento kousek podle mně zrovna podhodnotili ­- alespoň v porovnání s jinými skly. A potom moje zkušenost je, že cokoliv jsem schopen fakt posoudit jen z vlastních záběrů, kdy vím jak scéna opravdu vypadala, jaké byly podmínky. Každopádně je to v současnosti jediná zřejmě rozumná volba a to je sakra málo, to snad uznáte.
Odpovědět0  0
teda busy sory, ale to je naprosto zásadní hloupost už v původním textu a ty to ještě obhajuješ... to tak někomu řekni, vyplázní tady ten balík a kup si tento foťák, kašli na to, že ve stínu je cca jako lepší kompakt, ale počkej na sluníčku ­- ty brďo, chci vidět člověka který s tímto vědomím toto koupí... Ruku na srdce a peněženku ­- ty bys do toho šel?
Odpovědět0  0
...a co zoomy Nikonu? :­-­) ...ty dostupnější...
18­-55 18­-105 18­-135 18­-200 16­-85
Odpovědět0  0
ještě jedna poznámka ­- v diskusi níže byl jeden z možných kandidátů Samsung EX­-1, takže asi to s tím rozsahem ohnisek nebude tak horký
Odpovědět0  0
jestli běží o rozsah, tak samozřejmě ne, v tom případě ­- vyčteno ze zdejších recenzí ­- asi bestofka bude Panasonic TZ8
Odpovědět0  0
být Vámi, jestli opravdu chcete SLT tak koupím SLT A­-55 ­- jediné moje výhrady byly směrem k barevnému podání. Jinak ten foťák neměl chybu. Tento nový kousek je úlet, jediné co je mi na něm sympatické, je lepší ergonomie.
Odpovědět0  0
Milane, teda v jedné věci nesouhlasím, to sklo... viděl jsem výstup s A77 s novým CZ 16­-50­/2,8 a teda sorry... Takže nutno sáhnout do kapsy opravdu hlouběji a fakt se dostaneš na cenu těla, argument s pevným sklem je taky trochu mimo, asi velmi mizivé procento latentních kupců oželí možnost osadit tělo odpovídajícím zoomem, umíš si představit třeba u Nikonu fotit výhradně Nikkorem 35­/1,8 protože je to břitva? A seťák Sony je ­- po upgradu Canonu ­- suverénní největší hrůza mezi seťáky, Pentax či Nikon lze do 16Mpix používat s naprostým přehledem. Já ten sen pochopil. Sony to má s nabídkou těžce mimo.
Odpovědět0  1
jestli máte takto vysoký limit, určitě zvažte výprodej Olympus E­-PL1, vlezete se a výkon je někde úplně jinde, v eva.cz je zrovna akce
http:­/­/www.eva.cz­/zbozi­/51046­/fotoaparat­-olympus­-e­-pl1­-14­-42­-black­-black­-pen­/

Odpovědět0  0
chlape,tesat to do kamene, to nebyl sen, to bylo VIDĚNÍ :­-)
Odpovědět0  1
třeba co mi hlava nebrala, že upgradem firmwaru na Samsungu NX100 se zlepšilo ostření v šeru, ale hlavně PŘIBYLO průbežné ostření u videa...téma pro Terryho Precheta jak vyšité :­-­) ...ten by nám tady vůbec mohl vysvětlit, jak věci fungují
Odpovědět0  0
doporučuji nastudovat loňské diskuse okolo SLT A­-55, takové drama to v praxi není, představ si spíš kompenzaci 1­/3 EV, to je přesné
Odpovědět0  0
nevím jestli to půjde, jen mi tak nějak nejde do hlavy takový rozdíl v míře a charakteru šumu, když výsledky měření na DXO tak rozdílné nejsou
Odpovědět0  0
omlouvám se za překlepy a upřesňuji ješte to, že se nebavím o úrovni šumu v JPEGu ­(ten mně opravdu nezajímá­) ale o RAWu a to s vypnutou redukcí šumu.
Odpovědět0  0
Milane, zpětně jsem prohlížel fotky z A­-55­-ky na vyšší ISO a přikláním se k názoru, že ten průšvih není jen rozlišením, protože protože DXO jsou limity v ISO obou snímačů velmi podobné ­- 16Mpix­/ISO860 24Mpix­/ISO800 ­- měřeno na A­-77. Takže zřejmě nový firmware vše opraví. Na A­-55­-ce bylo v pohodě použitelné ISO1600 ­- šum sice byl, ale monochromatický, á la filmové zrno, takže nerušil, ISO800 naprosto bez problémů. Takže ­"jenom­" uspěchaná práce.
Odpovědět0  0
No, vlastně je ten šum vzhledem k rozlišení O.K., jenomže to pasuje tento kousek na krajinářský foťák, případně do studia se světly. Na SLT A­-55 jsem měl f:2,8 světelného Tamrona, takže jsem si na limity ISO nešáhl. Ovšem to není objektiv na 24Mpix, von byl kresebně bídný i na 16Mpix atd atd. Prostě, pokud fotím akčnější děje za horšího světla, což je vše vyjma pořádného sluníčka, tak je ISO 800 málo ­- osobně opravdu furt lezu na 1600 a i to dost často nestačí. Prostě, 24Mpix je kravina kontraproduktivní, normální by bylo použít novou technologii a nenavyšovat rozlišení, pak by byl snímač s přehledem konkurenceschopný. A ještě k té použitelnosti ­- zapátrejte v ceníku, kolik stojí adekvátní sklo a zjistíte, že tento model je kravina ­- když už, tak si těch 24Mpix měli nechat na A­-77, nevypláznu za sklo jedenapůlnásobek ceny těla hned z voleje, seťák není dobrý ani do začátku.
Odpovědět2  1
taky jsem nepochopil trefu za rozlišení 24Mpix, které je ovšem příčinou kritizovaného šumu. Měl jsem SLT A­-55, nyní Nikon D7000, se shodným snímačem 16Mpix a je to tak akorát na hraně ­- bod na bod... Ale říkám si, jen houšť, jen blbněte kluci s rozlišením, tím svým přístupem kombinovaným s ­"úžasným­" množstvím a kvalitou objektivů ­(nemluvím o předražených Carl­-Zeissech­) vás trest v odlivu zákazníků nemine, mrzí mne, že se touto cestou do pekel i vydal Samsung se svým NX, to bylo taky hrubě vedle. Doufám, že pro Nikon to bude impuls k zahájení vlastní výroby snímačů a hozenou 24Mpix rukavici nechá ležet na hnoji, kam teda určitě patří. Jestli si soudruzi ze Sony myslí, že je smysluplné pokrýt rozlišení snímače krutě drahým objektivem a pak být omezen hodnotou ISO800 ­(s přivřeným okem­) tak ať si ty svoje produkt foto dělají na sluníčku ze stativu sami :­-(
Odpovědět3  1
[QUOTE=Iudex­]Výborné, ako ilustrácia do Tolkienových kníh dokonalé.­[­/QUOTE­]
přesně, přichází Gandalf bílý ­[url­]https:­/­/www.digimanie.cz­/forum­/images­/icons­/icon7.gif­[­/url­]
líbí bez výhrad
Odpovědět0  0
no vidíte, můj prastrejda byl německý ultraprofík, tudíž fotil jenom na jenom střední formát ­(někdy i desky­) a tahal to sebou i do Alp, včetně makabrózního stativu, skel, filtrů...táta fotil furtózně Praktikou FX a já po všech možných SLR kinofilmově dožil s Olympusem mju:2...nesplněným snem zůstala Leica. Myslím, že krom kvalitního rodinného aparátu můžou tyhle chytré krabičky vyniknout na street foto a klidně i profireportáž, někdy je prostě minirozměr víc, než obrazová kvalita. Mimochodem, taky se mi to zdá málo skladné, zatím bych si spíš vybral kompakt. Add formát snímače ­- technika jde dost kupředu, toto se mi sice nějak moc nelíbí, ale nové kousky 4­/3­" už jsou dobré, podle mně brzdou prodeje ­(vyjma Samsungu­) bude spíš poměr výkon­/cena objektivů...a jejich ne­/skladnost.
Odpovědět0  0
ještě add šum ­- z toho bych zaklínadlo nedělal, když jsem třeba zkoušel ­(můj zřejmě navždy budoucí doplněk k zrcadlu­) Canon S95 na ISO 400 do RAW, tak mně mile překvapil charakter šumu ­- vůbec bych neodšumoval, téměř čistý monochrom ála filmové zrno, tento strojek má 2x větší snímač, modernější technologie ­- podle dxo víc jak dvounásobné použitelné ISO, takže 800 nebude žádný problém. Co byste chtěl? Nestačí parametry na úrovni D300?
Odpovědět0  0
Beru Vaše zmírnění tónu,jenomže prve jste označil možné zájemce za ty, co tomu nerozumí. Ani náhodou Vás nenapadlo, že to může být ­(třeba s pancake­) pro někoho, kdo víco chce. Mám D7000 a ani ve snu by mně nenapadlo srovnávat ji s tímto konceptem, jenomže, ač ne­/kompakt, určitě kompaktnější než zrcadlo. Začal jste si, podle Vašeho původního komentáře nectíte ani jiné názory a zájmy, a jakožto Nikonista ani značku :­-)
Odpovědět0  0
beru to takto:
1.­)to ještě pořád nedělá z tohoto konceptu rovnocenného k DSLR
2.­)jen houšť, beru to a jsem rád, pokud s rychlostí ostření nesouvisí nějaké ­"ale­" ­- tak to jistě dokáže Nikon implementovat i do APS­-C podoby a zase to bude jinde.
Add ­"ale­" ­- měl jsem Sony SLT A­-55 a ostřila rychle, ovšem s Tamronem 28­-75 občas neznámo kam. Jedna věc je rychlost, druhá úspěšnost. Jestli to má Nikon zmáklý, o to líp ­- byl by tu nový king na street foto. Ale pořád je nesmysl to srovnávat s APS­-C, je to stejná blbost jako zatracování čehokoliv menšího.
Jdu spát. Čus.
Odpovědět0  0
2x nesouhlas ­- 1.­) nezvládne to co zrcadlovky, ani Nikon to netvrdí
2.­) ještě víc nesouhlasím s tvrzením, že to je foťák na nic
jen nechápu, proč se tady někdo okamžitě pustí do debilních keců o tom, že fotka se dá udělat jenom zrcadlem a taky nechápu proč ty s Busym takovým profesorům zase nesmyslně vysvětlujete, že takovýto foťáček svede to co zrcadlovka s APS­-C snímačem... Osobně jsem velmi mile překvapen rozmachem v produkci která zaplnila mezeru mezi kompakty typu soap box a DSLR a jsem za to rád, má to svoje místo a nesporné kvality, vždy se ty debaty tady tak blbě degradují na neumí to nic­/umí to vše. Osobně mám jedinou vážnou výhradu ­- výměna objektivů bez zrcátka by měla probíhat snad v laboratoři, tam to musí lítat jak racci nad rybářskou sítí ­(nemyslím jen tento Nikoní pokus,ale mirorless všeobecně)
Odpovědět2  0
Kikapu1 (575) | 31.10.201110:58|Relax
nádherný záběr, kvůli tomu se vyplatí vláčet se zrcadlem...
Odpovědět0  0