Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od pavel_p (2)
Tyhle grafy reálné vs. měřené ISO má DXOmark.com a šum mají tuším přepočtený na jednotku plochy ­(takže při reálně stejných detailech bude choakinek u těch víc MPix víc remcat­). Zrovna nedávno jsem se díval na srovnání Panasonic GF1 a Olympus OMD a tam jsou oba opačnými extrémy. Nevím co z toho vyvodit, pro mě je směrodatné jaký šum bude při rozumném čase na minimální použitelné cloně na focení lidí a na statické scény ­(např. noční město­) hraje podle mě větší roli na výsledek stabilizace a clona objektivu, případně šum při ISO100 při dlouhých časech na stativu.
Mimochodem ty grafy pro JPEG na techradaru s odstupem signál šum zvýhodňují foťáky s agresivním odšumováním a nevypovídají nic o zachování detailů.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 5.1.201322:29|Souhra
Že je to křivý se mi nelíbí. Převod některých baráků do ČB je zajímavý nápad.
Odpovědět0  0
Aha o tom nevím. Pak ano.
Odpovědět0  0
Spíš G5 + 14­-42 mm + 45­-150 mm za 20000. G3 už se pomalu nikde neprodává. Akorát je otázka kvalita těch objektivů, 14­-42 přinejmenším mechanicky působí velmi lacině ­(v setech taky vychází jen na 2000­). Na druhou stranu nabídkou samostatných objektivů docela vítězí.
Odpovědět0  0
Mě se zdá, že způsobuje možná sotva pozorovatelné rozostření krajů a pozorovatelnou vinětaci na širokém ohnisku ­(24mm ekv­), ale ani jedno není žádná katastrofa. Používám ho teda jen se sluneční clonou jako ochranu před nepřízní počasí a pak zas nepoužívám z pohodlnosti krytku.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 30.12.201223:43|kaplička
Dobrá kompozice, má atmosféru a pěkné barvy. Už tam chybí pasoucí se jednorožec :­). Obě fotky perfektní.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 30.12.201223:40|prosincový čas
Super
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 30.12.201216:06|Na dobrou noc
V čočkách je vidět poměrně silné soudkovité zkreslení a horní strana ostří jinam než spodní. Aspoň chromatická aberace je odstraněna převodem do černobílé. Zajímavé zpracování.
Odpovědět0  0
První část je slovíčkaření.
K té druhé ­- neexistence polotónů v digitální technice je blbost. Protože má každý bod na monitoru 8bitů pro každou základní barvu, tak je odstínů poměrně dost. A ani u černobílého tisku jaksi nemám problém s tím, že vidím odstíny šedé i tam, kde jsou lupou vidět jen černé tečky nebo bílý papír.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 30.12.201213:40|Na procházce
Pěkná, dobrá kompozice a barevně si to ani nepředstavuju ... já už teď v zimě barevné fotky asi úplně vzdal ­(krom západů)
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 30.12.20120:01|vejminek
Teď dobrý. Aspoň dobrý na to, abych tam nenašel nějakou chybu nebo námět na zlepšení :*)
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 28.12.201223:22|Nostalgická
Myslíš tu vinětaci nebo ten hnusný artefakt způsobený JPEG kompresí v náhledu co připomíná QR kód? Mě se teda nelíbí úplně ani jedno, ta vinětace je vidět až po uploadu díky bílému pozadí a s tím hnusem fialovým nic nenadělám. Dík za komentář.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 28.12.201216:35|podzimní můstek
Taky způsob jak něco udělat s hloubkou ostrosti :D
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 28.12.201211:38|Kalvária
Dobrá kompozice a černobílá se hodí, líbí
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 28.12.201211:34|vejminek
Dobrý, trochu bych to uříz zleva, ale jen nepatrně a volil světlejší barvy­/větší kontrast, hezká fotka
Odpovědět0  0
Dobrá haluz, líbí, pěkné barvy
Odpovědět0  0
Fotka se mi s vyjímkou zelenofialových barev líbí, TK se mi zdá ok, prostředí se dá najít hezčí, výraz a ­"modelka­" nemají chybu.
Odpovědět0  0
Skvělá, to si zaslouží upload na ukazy.astro.cz :)
Odpovědět0  0
Myslím, že oba pohledy jsou správné. Pokud člověk fotí­/natáčí videa letadel u letiště, tak pro něj změna perspektivy nebude tím důležitým kritériem pro teleobjektiv a u zvířat a ptáků to samé. Navíc nad 200mm už se mi změna perspektivy nezdá podstatná
Odpovědět0  0
Ty cesty jsou hodně rozmanité. Můj případ je kompakt­-profikompakt­-bezzrcadlovka, znám i případy low end zrcadlovka­->nex a střední třída­->olympus omd převážně z důvodu větší používanosti a radosti z focení, ve druhém připadě dokonce s pocitem, že to díky lepším objektivům je krok vpřed. Na druhou stranu většina lidí zůstane u průměrných kompaktů nebo střední třídy zrcadlovek a znám i takové co používají 8MPix zrcadlovku ke své spokojenosti dosud, s tím, že jim rozlišení stačí a mají k tomu dobré objektivy.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 20.12.201221:29|Náhodná
Hodně pěkná fotka a ženská. Asi bych ji nahrál v menším rozlišení, skrylo by to pár úprav ­(přiznávám, že jsem zkoumal jak vypadá fotka z konkureční bezzrcadlovky na ISO1600)
Odpovědět0  0
Skvělá fotka!
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 20.12.201220:05|No name
Pěkná, zajímavý nápad.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 20.12.201220:02|Na procházce
Obyčejná, a přesto pěkná fotka. Asi bych ju víc ořízl zespoda a zprava. ČB zpracování se mi líbí.
Odpovědět0  0
Klid, SX1000 bude používat z chipu kromě širších ohnisek jen výřez, bude mít 12MPix, 45x zoom+3x digitální, stejný objektiv a aspoň se odstraní vady na kraji snímku.
Odpovědět1  0
Nevím jestli se dají na ultrazoom aplikovat přímo poznatky z bezzrcadlovky stejného výrobce,ale
- Při slabém světle se display překresluje asi 10x­/s, plynulé to není, šílené taky ne, ale na světle naprosto v pohodě. Pro ultrazoom bych tipoval, že to bude mírně horší a definice ­"na světle­" bude jiná.
- Vlnění obrazu má na svědomí stabilizátor, horší alternativou je roztřepaný obraz, ale platí to spíš pro dlouhá ohniska ­(tím mám na mysli od 100mm­). Další vlnění obrazu způsobuje horký vzduch, ale předpokládám, že se nedíváte z otevřeného okna nad rozpáleným radiátorem.
- Zvuky nevím, můj teleobjektiv vydává zvuk asi jako když si přiložíte mušli­/hrnek k uchu, což dělá gyroskop stabilizátoru, jiné objektivy tento zvuk nevydávají, cvakání je způsobeno drobnými změnami clony při zoomu nebo změně světla ­- ale to u všech foťáků
- Sekaný zvuk je divný...
- co zmiňuje Martin Šurkala se jmenuje Shutter Speed Preview a slouží to pro náhled hloubky ostrosti ­(ikonka se zobrazenou clonou­), trhaný obraz to způsobuje, ale nevím nakolik je jednoduché to zapnout omylem
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 17.12.201223:02|PF2013
Uf, dobrý, ještě bych dole přidal trochu místa. Divím se, že pejsek to focení vydržel. Hezký svátky.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 17.12.201222:59|Plitvická jezera
Noo, podle mě super. Pěkný barvy a vlnky sbíhající se do jednoho bodu. Skvělá práce s širokoúhláčem, takového záběru bych si asi nevšiml.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 17.12.201222:51|Vánoční trhy
Barevně to není ono. Černobílá je tady nejen kvůli nostalgickému nádechu, ale taky berlička ke světlejší pleťové barvě. Tvář prodavače v originále dost splývá s pozadím stánku. I když s úpravou barevné verze jsem si moc nehrál, měl jsem takový černobílý víkend :­-­) V tom dešti a mlze příroda žádné barvy nemá a barevné fotky lidí s oranžovými a zelenými bundami a deštníky mě přišly zpravidla horší než černobílé verze, takže jsem úpravy RAWů rovnou začal volbou nějakého ČB presetu.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 17.12.201219:45|ladovská zima
Souhlas s předešlými
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 16.12.201221:38|Winter
Nelíbí se mi zpracování, je to hrozně tmavé. Kompozice ok.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 16.12.201221:34|Auschwitz
Sluchátka jsou doufám kvůli výkladu ... jinak by to fotce dávalo docela cynický rozměr. Na první pohled mě to trochu vyděsilo.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 16.12.201221:26|Orlí Hnízdo
Pěkná, ztmavení okrajů už je na můj vkus moc násilné a fialový nádech s desaturací se mi zde celkem líbí.
Odpovědět0  0
Atmosféra a kompozice sou super, jedinou chybou je kvalita.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 16.12.201221:07|dialóg II
Super, je tam všechno. Počasí, hory, cesta a lidi.
Odpovědět0  0
Já bych se přimluvil za recenze spíš z kategorií profikompaktů, bezzrcadlovek, zrcadlovek a objektivů a z kategorie kompaktů dělat případně kratší srovnávací recenze foťáků co aspoň za něco stojí, zhruba jak to dělá dpreview.
I když zrovna recenze tohoto mi nevadí, podle mě je to docela prodávaná řada, lidi bez vyšších fotografických ambicí to kupují díky značce, rozsahu zoomu a skladnosti na výlety, přičemž stojí půlku toho co řada S.
Odpovědět0  0
Hm, divný přístup, zvlášť když půlka lidí není spokojená nikdy s ničím. Takle by trefu podle recenzenta taky nemuselo dostat nic s čipem pod APS­-C a perfektním objektivem. Myslím, že pokud foťák trochu vyčnivá v cenové kategorii a třídě, tak je trefa OK, i když já bych si třeba FZ200 zrovna nekoupil.
Odpovědět1  0
Dobrý, takovéto použití teleobjektivu se mi líbí
Odpovědět0  0
Pevnou pětatřicítku bych jako takové omezení neviděl. Zoom by byl pravděpodobně velký nebo měl malou světelnost a tím by se ztratila výhoda kompaktu nebo full framu.
Vidím to tak na streetovky pro lidi co neví co s penězma. Asi bych od Sony raději NEX a nějaký kvalitní objektiv jako 24mm­/f1.4 ­(který neexistuje­) než tohle, bylo by to levnější a dalo by se pořídit víc objektivů ...
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 2.12.201216:19|Jizera
Perfektní. Jak kompozice, tak barvy a atmosféra
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 2.12.201216:10|Světla vs. tma
Jo dobrej experiment. Bohužel mě snaha fotit obyčejný věci jinak vydržela s novým foťákem jen dva měsíce.
Odpovědět0  0
Super, originální
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 28.11.201222:16|zenovy klacik
Dobrý ... možná bych si pohrál s ořezem a možná mírně s kompozicí, ale je to pěkný
Odpovědět0  0
Takový výhled závidím. Jak se ti fotí s OMDčkem? Pořád si říkám, že by mi stačila G5ka a že GF1 vlastně fotí taky dobře a vlastně nemá smysl to měnit ­(i když bych rád pořádný grip a někdy výklopný display a hledáček)
Odpovědět0  0
No další drahoušci sou objektivy, s volbou celkem souhlasím, ale oblíbil sem si Panasonic GF1 a nevím jestli se mi chce přecházet k jiné značce. Kvůli lepšímu držení i hledáčku a výklopnému displeji zvažuju G5. Na druhou stranu foťák co nevypadá jako zrcadlovka má taky něco do sebe ­(především to, že vás nikdo nebere vážně, což má jisté klady­), GF1 stále fotí a tak s nákupem není třeba spěchat. Za recenzi G5 i OMD bych se přimlouval.
Odpovědět0  0
Já nevím, je ta debata vůbec o něčem jiném, než jak by měl opravdový fotograf při focení vypadat a jak by měl fotit a to za každé situace? Myslím, že důležitý je výsledek. Odsuzovat focení jen přes displej nebo jen přes hledáček je podle mě kravina a pokud foťák umožňuje obojí, tak je to podle mě plus.
Odpovědět0  2
Sorry sem reagoval trochu přehnaně.
1­) Já vím. Oba mají své pro a proti. Jeden zoom, druhý světelnost. Při focení v přírodě za světla může tento vyhovat víc a proto bych jej nezatracoval. Mě to měnění objektivů občas nebaví.
3­) Ok, obecně ano, ale kompakty v cenách zhruba deset tisíc a víc se zlepšují a ty horší aspoň zlevňují a lidi sou rádi, že se je můžou dovolit. Byť je téměř jedno jestli mají 7MPix nebo 16MPix, ale mám pocit, že při focení na vyšší ISO i ty levné kompakty dělají mírný pokrok ­(aspoň když se fotka zmenší a neprohlíží se 1:1 na monitoru)
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 30.10.201220:21|Podzim na horách
Super, připomíná mi to jakýsi obraz co sme měli doma.
Odpovědět0  0
To bych rád viděl objektiv s desetinásobným zoomem a světelností třeba 2,8­-4. Nevím jestli to vůbec někdo nabízí. Už takhle to váží půl kila ­(aspoň stará verze­) a v normálních obchodech stojí přes 16000. Zvláštní teda je, že objektiv podobných parametrů od Panasonicu pro m43 je menší a přibližně stejně těžký. Kdyby měl tento lepší parametry, tak zas nadáváš na cenu a poukazuješ na její neúměrnost divnému foťáku s malým čipem. Napsal tys vůbec k něčemu nějaký pozitivní příspěvek nebo všude papouškuješ, že věc má nízkou světelnost, malý čip a vysoký šum?
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 28.10.201218:02|sypaný čaj
No na první pohled mi to připomíná popel v popelníku. Zrovna sem se po příchodu z venku těšil na šálek a trochu mi to zkazilo chuť.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 24.10.201221:20|ráno 22. 10.
Super.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 7.10.201223:34|Zvěř
Hezký a pěkně prokreslený, jen u pravé strany bych nechal malinko víc místa. Jakým ohniskem je to focený? Moje zkušenost je, že se k nim nedá přiblížit víc jak na 50m s výjimkou kdy to člověka vyděsí a skočí mu to ze stráně 10m před kolo. Na druhou stranu se mi povedla fotka kamzíka celkem zblízka.
Odpovědět0  0
Článek popisuje jaké problémy mohou na širokém ohnisku, ale trochu mi chybí k čemu je vlastně dobré a jak ho smysluplně využít ­(nepočítám fotky interiérů místnosti a budov od kterých už není kam couvnout, aby se vešly do záběru­). Krom mizerně osvětlených místností mi vlastně ani není jasné, k čemu jsou objektivy s ohniskem 24mm a clonou 2 nebo 2,8. Přiznávám, že udělat ohnisku pod 35mm smysluplnou fotku je pro mě docela výzva a využití jen za účelem co nejširšího záběru sice umožní zachytit kostel zblízka, ale výsledek je zpravidla podprůměrná fotka s divnou perspektivou. Pokud bych měl objektiv jako je zrcadlovková sigma 10­-20 nebo rybí oko, tak bych jej asi zřídka použil častěji než párkrát za den.
Berte to třeba jako tip na další koalí návody
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 1.10.201219:16|Parni
Pěkný! Ani mi nevadí pozadí, vím, že je tato kompozice s ­"mrakodrapem­" asi nejlepší možná. Mimochodem kde se dá o těchto akcích dozvědět? Já si tak tak vzpomněl na závod do vrchu ve stejnou dobu v Soběšicích a tam jsem se dozvěděl už pozdě o tomto.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 30.9.201214:24|img.1220
Hmm, víc se mi líbí ta druhá s přirozenými barvami.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 29.9.201218:29|Číhá
Kočka není tygr a zpravidla nekouše, dá se přijít blíž :­) Vzhledem k času 1­/12 a přepočtenému ohnisku tak odhadem 600mm se divím, že lze vůbec rozpoznat kočku.
Odpovědět0  0
Panorama z osmi fotek ­(vždy nejméně poloviční překryv, ale spíš víc, něco jsou téměř duplikáty­), přepočtené ohnisko 24mm na šířku, bez stativu. Software hugin+smartblend ­- tato kombinace se mi osvědčila, i když u novější verze huginu mi dalo trochu práci to zprovoznit, třeba to dnes už podporujou zase líp. Stativ není až tak nutný, jen to chce otáčet foťákem a ne celým tělem. Že je to téměř bezchybné mě taky překvapuje vzhledem k popředí a ohnisku
Odpovědět0  0
Dobrý, zas kdo by u momentek hlídal pozadí :­) Přepal mi zde v černobílé vůbec nevadí
Odpovědět0  0
No když to dělá jeden člověk a týden má dovolenou nebo řeší podstatnější věci tak se to promítne. Ale zase jsou konzistentní recenze.
Odpovědět0  0
Ten popsaný přístup mi připomíná můj cynický dotaz na kamaráda v Tatrách: A to se ti vážně chce tahat zrcadlovku? Při té krásně modré obloze ty fotky stejně nakonec budou vypadat úplně obyčejně.

Přidávám poznatek jak maximalizovat počet hezkých fotek za čas: Kašlete na cestování. Poznejte důkladně okolí domova dosažitelné za dvacet minut. Pokud vypadá nadějně, že se vyskytnou červánky, přestává pršet a může být pára nad ulicema nebo duha, všeho nechte a vyrazte nějakou hezkou cestou ven do předem vytipovaných míst. Když už cestujete, spěte pod širákem na hřebeni s výhledem ­(nejlépe na sněhu, na googlu je málo zimních fotek východu­/západu slunce z českých hřebenovek :­-­) ­) a nařiďte si budík na východ slunce ­-15 minut. Další oblíbené počasí je mráz a mlha ­(krásná námraza, většina lidí zůstane doma u televize a svařáku­). Od půlky května do půlky září neočekávajte zajímavé fotky s vyjímkou netypického počasí ­(např. monumentální bouřkový mrak­) a kýčovitých západů slunce.

Mimochodem výše uvedené platí pouze pro fotky do galerií, pro vás můžou mít smysl, že si připomenete jak která místa vypadají a kde ste který rok byli :­-)
Odpovědět1  0
pavel_p (1007) | 25.9.201218:55|img.1217
Super, možná se dala najít i ­"čistší­" kompozice, ale aji takhle je dobrý. Mě ta mlha a les teda zas připomněla bílé karpaty, akorát tam v srpnu nebyla moc podzimní atmosféra. EDIT: Hm, teď se dívám na předchozí fotku, není to u hraničního přechodu Javorník nad Veličkou?
Odpovědět0  0
U vyšších tříd kompaktů se dá většinou nastavit kompenzace síly blesku a manuálně nastavit vyšší ISO, obojí pomůže.
Odpovědět0  0
Dobrý, skoro by sis moh říct o honorář za uživatelskou recenzi :­-)
Odpovědět0  0
No nevím, za nižší cenu někteří dokážou vyrobit celý kompakt nebo nabídnout k tělu seťák. Na v podstatě zbytečný objektiv nejjednoduší možné konstrukce je to dost.
Odpovědět0  0
Nevím, na bezzrcadlovce s LiveView je obraz ve světle pouličních lamp u objektivů s min clonou 1.7 i 2.8 krásně jasný, čistý a má tak 5­-10sn­/s?, ve výřezu pro manuální ostření je hodně zašuměný, ale zas plynulý ­(asi normálních 60sn­/s?­) a zaostřit na nějaké výraznější hraně­/lampě není problém ­(resp. je to stejně nepohodlné jako obecně, u zrcadlovky je to rychlejší­). Jeden zašumněný snímek za sekundu je nějaký extrém, který nelze brát jako obecnou vlastnost všech foťáků.
Odpovědět1  0
Jiná řada to je. Ale s více objektivy v brašně rozměry samotného těla nejsou už tak důležité a na výlety do přírody bych tuto kategorii ergonomičtější bezzrcadlovky uvítal. Rozměry a váha objektivů z toho dělají pořád myslím smysluplnou alternativu k zrcadlovkám. Do měst a na focení lidí nevidím volbu tak jednoznačně, tam pro mě hraje roli to, že zrcadlovka nebo foťák, který tak vypadá, budí pozornost nebo očekávání. NEX vypadá vyřešený dobře, PEN nemá grip a hledáček, což dle osobních preferencí může a nemusí být podstatné. Práci s nasazovacím hledáčkem si moc představit nedokážu.
Odpovědět0  0
Z těch m43 bych za tu cenu bral spíš Panasonic G5. Hledáček má, grip a slušné ovládání u něj předpokládám. NEX6 není špatná volba, ale jestli je nejlepší bych neviděl tak černobíle.

S tím výstupem se to blbě posuzuje ... šum se posuzuje dobře, protože se dá vyjádřit nějakým číslem, ale třeba barvy v JPEGu za různých situací se posuzují hůř a pokud nejsou tragické, tak jde i osobní preference. A pak má na kvalitu většinou podstatný vliv objektiv a zde má podle mě m43 navrch.
Odpovědět1  0
Ono záleží na podmínkách. Manuální, nestabilizovaný teleobjektiv problém bude. Ale pokud bych používal manuální makro, bude se zas hodit osminásobné i šestnáctinásobné zvětšení a stativ, protože každý milimetr vpřed­/vzad bude znát. Pokud obraz v hledáčku lítá natolik, že pomalu nejde zaostřit, tak to stejně nevěstí moc ostrou fotku.
Odpovědět0  0
No u Panasonicu GF1 se musí povolit v menu focení bez objektivu, stisknout kolečko a pootočením se mění výřez 1:8 a 1:16. Bod výřezu se dá posouvat šipkama a moc komfortní se mi to nezdá. Kvůli malé hloubce ostrosti a rychlosti manuálního ostření v řádu sekund se to moc nehodí na pohyblivé věci ­(jako např. momentky lidí, focení květů za mírného větru nebo při klátivém postoji a tak­). Ale jsou extrémní situace, kdy AF selhává.
Odpovědět0  0
Asi bych uvítal u foťáků s výměnými objektivy více testů objektivů obecně. Přece jen jich člověk koupí zpravidla více než těl.
Odpovědět0  0
Tohle je fakt divný, protože když sem díval ráno, tak byla asi na dvacátým. Američani mají po obědě, Čína brzy ráno, tak nevím jestli se dá něco soudit z toho...
Odpovědět0  0
Hádám levná hračka. Ale za slunka to fotit bude.
Odpovědět0  0
Tady je docela zábavný porovnání Nikon V1 a Panasonic G3 v angličtině: http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=MudtMJQUeUM . Na tu přírodu mi právě tyto foťáky přídou ideální, přece jen rozměry proti zrcadlovce sou jinde.


Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 10.9.201223:51|jachta
Fajn, jednoduché a pěkné.
Odpovědět0  0
Uf, netušil jsem, že je Leica až tak drahá. Ale jednou jsem zabloudil na její objektivy, tak mě to mohlo napadnout. I tak je to dost, třeba u m43 je pár zajímavých a kvalitních objektivů ­(voigtlander Nokton 17.5 nebo 25­/f0.95, Panasonic 25­/f1.4­) a cenově se pohybují ­"jen­" v rozmezí 14000­-22000Kč. Sice to není fullframe, ale díky extrémně nízkým clonám už velký rozdíl nebude a s tělem to stojí proti RX1 zhruba polovinu. Je fakt, že od určité úrovně cena strmě roste a kvalita už tak rychle ne a nakonec bude nejlepší poměr cena­/výkon u APSC zrcadlovek s pevným sklem za pár tisíc, které ovšem postrádají jistou nenápadnost.
Odpovědět0  0
Nevím, za tuhle cenu nevidím důvod ke koupi. Leica se bere aspoň jako značka.
Odpovědět0  0
Rady:­- srovnat horizont­- u kapličky nechat trochu místa vlevoNázory:­- docela povedená a nevšední fotka z tohoto místa ­(většinou sem lidi chodí kolem poledne a fotek zámku sem viděl nespočet)
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 9.9.201220:17|Holka-3
Možná to chtělo nižší clonu, pozadí je trochu rušivé, jinak ok.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 9.9.201220:14|Růženka
Odlesk v LHR působí dost uměle ­(ale zas tu fotku oživuje­), pravá strana má trochu jiné barvy, ale i tak dobrý ... zas ty technicky ne zcela perfektní fotky mají taky něco do sebe. Cením nápad a kompozici
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 9.9.201220:08|Holka-2
Mě se líbí i s přepalem. Jestli je obloha bílá, světle šedá nebo šedá je mi u ČB fotek celkem fuk.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 8.9.201219:23|Kontrasty doby
Co vím, tak podobné kontrasty jsou i u nás ­- kaplička u JE Dukovany, kaplička v sídlišti Brno­-Bohunice a kostelík v Adamově, což je vůbec divné městečko.
Odpovědět0  0
Pěkný, aji to toskánsko. Tam bych si možná jen pohrál s barvama, ale je to hezký i tak jak to je..
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 7.9.201222:57|Přistání
Hezký, to se vážně povedlo
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 7.9.201222:53|horizont
Planeta volů. Má to vtip, Dobrý
Odpovědět0  0
Oblohy je MOC, pokus o retro celkem dobrý
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 7.9.201222:46|momentka 2
Dobrý
Odpovědět0  0
Pěkná kombinace symbolů konce života
Odpovědět0  0
Když vyhodím Oly OMD jako předražený, tak Panasonic G5 + 12­-35­/f2.8 může být snad taky zajímavá volba za slušnou hromadu peněz ­(16+27=43KKč­). A to je zde potrenciál utratit ještě za pár velmi slušných objektivů :­-)
Odpovědět0  0
Naprostý souhlas! Dávat takovéto nebo pancake s vysokou světelností. Ale pozor na srovnání se sony, tento objektiv má zhruba o 30% větší objem a je o 60% těžší.
Odpovědět0  0
Rolleru sem si taky všiml, ale zase se dá nahradit zoomovací páčkou, což vítám. Sice bych si právě na jejím místě představoval kolečko, ale třeba s tím pude žít ... zas kolečko je mačkací a dá se přepínat clona­/ev­/čas v A­/S­/M režimech, tak nevím :­( Páčku mohli dát klidně kolem tlačítka spouště. Ale jinou vadu než kolečko a řešení on­/off páčkou sem na druhou stranu od pohledu nenašel a beru to jako foťák, který by jinak po všech stránkách vyhoval a asi by to chtělo ovládání zkusit, z obrázků se to blbě posuzuje a zvyknout se dá na hodně věcí...
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 4.9.201221:05|Malá Fatra II
Pěkný, má to prostor, tak to má být
Odpovědět0  0
Já fakt nechci aby zde byl někomu zakazován přístup do diskuzí ... pokud hádky zaberou většinu diskuze tak to asi náhodný návštěvník stejně nebude číst. A pak je těžké určit hranici. Zde se mi nelíbí slovíčkaření 2xs, jinde se mi nelíbí že Ganec obhajuje bezzrcadlovky a m43 za každou cenu ­(byť sám foťák z této kategorie mám ke své naprosté spokojenosti, ale připouštím, že má v něčem rezervy­), jinde se mi nelíbí, že někteří tvrdí, že se s ničím krom zrcadlovky nedá fotit. No a co, je to vždy názor konktétních lidí daný trváním na své pravdě nebo nedostatečným rozhledem ... já jim ho donekonečna vyvracet nehodlám. Co mě štve sou hádky s opakujícími se argumenty a protiargumety s předpokladem, že moje preference musí sedět všem.
Stejně je podle mě pravděpodobnost, že něco mrňavého s 21x zoomem bude fotit překvapivě dobře asi srovnatelná s tím, že další generace krtků bude překvapivě dobře lozit po stromech, ale vyloučit to nelze. Nezatracuju 21x zoom ani malý čip, ani rozlišení, jen se obávám, že těch kompromisů je zde příliš.
Odpovědět1  0
Mě se do toho nechce zamotávat, ale myslím že blíž pravdě bude to, že pokud vezmeš kompakt a všechny podstatné rozměry vynásobíš pěti ­(ne třeba velikost těla­), dostaneš fullframe bezzrcadlovku, pro kterou bude doufám platit toto:
- úhel záběru ani clonové číslo se nezmění
- otvor clony zvětší 5x průměr a 25x plochu
- intenzita osvětlení snímače zůstane stejná, ale každý ­"pixel­" bude 25x větší a tak pochytí 25x tolik fotonů
- při stejné cloně třeba f3,5 a stejném úhlu záběru pochytí plocha snímač 25x tolik svěla, bude třeba ho méně zesílit a tím klese šum ­(což je víceméně předchozí totéž co předchozí bod­)
- při zaclonění na 5x vyšší clonu ­(f17,5­) pochytí fullframe stejně světla a bude mít stejnou hloubku ostrosti jako kompakt ­(a pro zachování stejného času bude třeba zvýšit 25x iso­)
- bude mít ohnisko 35mm místo původních 7mm
Odpovědět1  0
Stačí ignorovat a nereagovat...
Odpovědět3  0
Co chybí Canonu G1X? Já bych uvažoval buď o něm, nebo o P7700, nebo Sony RX100. Kdybych uvažoval o kompaktu...
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 2.9.201216:58|Veverčák
Super, stín vůbec nevadí
Odpovědět0  0
Na ten raynox+m43 ti doufám odpovím zanedlouho, protože mi něco připomnělo jeho existenci a ve čtvrtek jsem ho shodou okolností objednal :­-­) O profesionální makro, ani 1:1 mi nejde, ona G6ka měla třeba supermakro omezené na 3MPix při ekv. ohnisku cca 85mm a ještě bez RAWu, ale focení bylo velmi pohodlné a nepotřebovalo to ani spoustu světla. Potenciální výhoda může být u nových m43 ostření dotykem na displej, ale mám pochybnosti, protože ostřící ­"body­" jsou dost velké a rádo to chytá pozadí.
Odpovědět0  0
Prorokuju, že s tím příde Nokia a bude to propadák. Android je in. Šílenců kteří si tohle koupí je doufám omezený počet.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 1.9.201210:17|Dolomity
Mě se to zdá ok, působí to dost prostorově a stromy v rohu jsou prkotina
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 1.9.201210:11|Panenka Chucky
Dobrý, působí to aspoň trochu emotivně, ale nelíbí se mi barevné podání ­(na fotce je vlastně jen okrová a červená­). Asi by tomu víc slušela černobílá. A clona 5 je trochu moc.
Odpovědět0  0