Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Puppy8 (3)
Bohužel ultrazoomy už asi nikdo dělat nebude, i když narozdíl od technologicky překonaných DSLR by to ještě smysl mělo. Málo zákazníků, nejnovější je Panasonic FZ1000 II a Nikon P950 z roku 2019. Jediná náhrada je asi MFT a dva objektivy.
Odpovědět0  0
Elektronkové radio už se také nevyrábí. Zkrátka ta technologie je překonána, protože nemá nic, v čem by byla lepší než současné mirrorless modely.
Odpovědět0  0
Aby se Android neunavil při spuštění více aplikací. Proč optimalizovat evidentně špatný software, když si lze připlatit za přehnanou hw konfiguraci, která to ­"opraví­".
Odpovědět0  0
Za tu cenu prý pouze 4 roky aktualizací. Trapné.
Odpovědět0  0
Měl jsem 435 a 950 a k žádnému vytuhnutí nedocházelo. Nicméně každý měsíc se restartoval při pravidelných aktualizacích, což je na Androidu u naprosté většiny modelů také neznámý pojem. Celou dobu to vydrželo s jednou instalací, stejně jako můj ThinkPad 8 tablet s Windows 8.1 a pak 10. Po sedmi letech mu odešla baterka. Teď mám Lenovo tablet s Androidem a za poslední rok jsem ho už musel třikrát resetovat do továrního nastavení. Aktualizace na konci června je z dubna :­-­( To je strašný úpadek.
Odpovědět0  1
To je tak, když se reklamní agentura pustí do vývoje software. Problém se špatnou správou paměti jsou v Androidu roky, ale Google to samozřejmě nezajímá, dokud funguje zobrazování reklam.
Odpovědět1  0
Problém je ten, že když jsem měl Lumii s Windows 10 Mobile a pouhým 1 GB RAM, tak tam klidně běželo 10 aplikací včetně včetně úloh na pozadí ­(email a další notifikace­) a nic ­"nezabíjelo­" aplikace. Teď mám Android s 6 GB RAM a stačí 4 aplikace a už se to unaví neustále je to zavírá, takže nefungují spolehlivě notifikace: https:­/­/dontkillmyapp.com/
Odpovědět0  0
Philips 27E1N8900 ­(27­" 4K OLED, Adobe RGB 99,6 %­)

Za 19 tisíc [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

Odpovědět0  0
Tohle myslím nesouvisí s předplatným, ale je to bohužel celkový trend dnešního vývoje software. Neexistuje už prakticky nic na co se dá spolehnout bez ohledu na cenu. Ještě snad speciální OS jako jsou například právě ve fotoaparátech ­(dát tam sajrajt jako Android, tak je konec­), ale cokoli více spotřebního je katastrofa. Bohužel si za to můžeme částečně sami, že takové polotovary kupujeme.
Odpovědět0  0
Naprostá většina Android aplikací se aktualizuje alespoň jednou týdně. Akorát že to příliš nepomáhá :­-­) Lepší to už nebude.
Odpovědět0  0
To je naopak dobře, že to opravují. Takový Android by potřeboval opravy nejlépe denně. Kvalita software obecně jde rok od roku dolů, kvůli tlaku na co nejnižší náklady na vývojáře a obecné akteptaci nekvality uživateli.
Odpovědět0  0
Je to 1499 Kč ročně, což je vzhledem k cenám které dáte za fototechníku zcela zanedbatelné. Tohle bych asi vůbec neřešil.
Odpovědět0  0
Předplatné lze přerušit. Licenční politika se ale dost liší, někdy lze software používat i po ukončení předplatného ­(například vývojářský software Microsoft­), jen už nedostáváte žádné aktualizace a nemůžete používat online cloudové služby.
Odpovědět0  0
10 bitové barvy
Odpovědět0  0
Těch otázek je tolik, že to pro většinu stále nemá žádný praktický význam. Třeba můj monitor ViewSonic VP2768a­-4K to údajně podporuje, ale ve skutečnosti to nefunguje a ani v recenzích se jim to nikdy nepovedlo zprovoznit.
Odpovědět0  0
K čemu? Software dnes zastará velmi rychle a tlakem na nízké náklady na vývojáře je v něm čím dál tím více chyb. Pokud je cena za předplatné podobná pravidelným upgradům, tak s tím nemám problém. To že to někteří zneužili a napálili ceny předplatných nesmyslně vysoko znamená odchod jinam.
Odpovědět0  0
PureRAW je stále nejlepší, nicméně pro plné využití je třeba fotit podporovanou kombinací fotoaparátu a objektivu.
Odpovědět1  0
Však toho se ta zpráva netýká. Na focení už ale opravdu nic nenabízí. Všechny nové Sony GM jsou výrazně lepší, menší, lehčí ­(a mají AF­). Ve srovnání s Otus dokonce i levnější :­-­)

Snad jediný objektiv který zatím opticky trochu překonává Sony 50­/F1.2 GM je Voigtländer 50mm F2 Apo Lanthar, jenže je pouze manuální a pouze F2. I Sony Planar T* 50mm F1.4 Zeiss byl překonán novým 50­/F1.4 GM, ostatně proto ho Zeiss teď prodává za polovinu, což se ale tradičně neprojevuje v ČR.

A také tím snad skončí debaty o magickém Zeiss ­"mikrokontrastu­" :­-)
Odpovědět1  0
Je to strašné, naštěstí PDF dnes umí slušně zobrazit web browser, akorát digitálně podepsané jsou stále trochu problém.

Moje vnímání Adobe je právě negativní skrze Reader, nicméně te´d zvažuju přechod z Capture One na Lightroom Classic ­(předplatné mi nevadí­), protože je výrazně levnější.
Odpovědět1  0
Jestli bude podobně ­"kvalitní­" jako 35­/F1.4 pro FF tak raději žádný :­-­)

https:­/­/sonyalpha.blog­/2023­/05­/30­/7­-artisans­-35mm­-f1­-4­-ii­-full­-frame/
Odpovědět0  0
Škoda že z toho není patrné o jaké kompakty šlo. To by bylo docela zajímavé, patrně vloggerské modely. Nebo se do toho započítávají i Instaxy?
Odpovědět1  0
Před časem se proslýchalo, že jeden z těch vloggerských Sony ZV má být s Androidem kvůli snažšímu sdílení na sociální sítě, ale to se naštěstí nepotvrdlo. Ono vzít systém určený primárně k zobrazování reklam a snažit se jej ohnout k něčemu serioznímu není snadné. O to více jej pak udržovat.
Odpovědět1  0
Proto jsem přidal link na ten Samyang 24­/F1.8, který váží jen 230g. Pokud lze těm testům alespoň trochu věřit ­(obvykle to chce alespoň dva, bohužel jsem další nenašel­), tak je trochu zvláštní, že i levný Samyang je nakonec více konzistentní, hlavně v rozích. Otázka je, kdo ten objektiv vlastně vyrobil. Třeba ­"Leica­" 100­-400 zoom https:­/­/www.dpreview.com­/news­/9657627837­/leica­-announces­-vario­-elmar­-sl­-100­-400­-f5­-6­-3­-and­-1­-4x­-extender je tři roky stará Sigma s jiným designem za dvojnásobek ceny.

Ano, ­"výrazný náskok­" je autofocus, který už není deset let pozadu :­-­) Tahle Leica hype jde zkrátka mimo mě, zajímají mě jen technické vlastnosti a ty tu cenu v žádném případě neopodstatní. Za cca 90 tisíc by to byl skvělý přístroj bez výhrad. Ostatně pak tu máme Fuji X100 za 40 tisíc. Je to sice ­"jen­" APS­-C s 26 MP sensorem, ale jsou lidé co tím třeba profesionálně fotí koncerty. Fotky dnes na 99 procent končí na sociálních sítích, kde jsou prohlíženy na malém displeji, takže stejně nepoznáte rozdíl. Zda si chce někdo přidat 100 tisíc za Panasonic s nálepkou Leica? Asi ano, ale nedivím se, že ostatní výrobci do podobného modelu nejdou.
Odpovědět0  0
Aby to nevypadalo zaujatě, znám koncertní fotografy, kteří fotí jen Leicou Q a ty fotky jsou skvělé. Nicméně to asi nebude tím, že by to byl tak výjimečný foťák, jako že jsou zkrátka dobří :­-)
Odpovědět1  0
Možnosti videa nesrovnávám, tam obvykle vítězí novější model s výkonnějším hardwarem. Začněme ale tím objektivem. Bohužel je poměrně málo testů kompaktů, našel jsem jen tenhle: https:­/­/www.ephotozine.com­/article­/leica­-q2­-reporter­-review­-35899­/performance MTF Chart nic moc. U první verze Q1 s 24 MP snímačem to asi nebyl problém, ale teď s 60MP hlavně v rozích už žádná sláva ... a vyměnit nejde :­-­) Pro zajímavost MTF ze stejného webu pro Samyang 24­/F1.8 https:­/­/www.ephotozine.com­/article­/samyang­-af­-24mm­-f­-1­-8­-fe­-review­-35392­/performance Přijde vám o moc horší? :­-­) V této recenzi https:­/­/petapixel.com­/2023­/05­/25­/hands­-on­-with­-the­-leica­-q3­-is­-this­-the­-perfect­-street­-camera­/ se o AF zrovna moc pochvalně nevyjadřují. Něco asi vyřesí aktualizace firmware, ale něco asi ne. Stále jde o první­/druhý foťák od Panasonicu s PDAF.

Pokud budu srovnávat jen vlastnosti pro focení a ne video, tak mi to za tu cenu zkrátka smysl nedává ani trochu. Nemluvě o tom, že kolikrát máte akci na kombinaci těla a objektivu, teď třeba Sony GM za polovinu ceny. Za takových 90 tisíc by to bylo asi odpovídající.
Odpovědět0  0
Tak například na zmíněném Sony A7RV mohu vyměnit objektiv. Dále je tam autofokus na úplně jiné úrovni, lepší hledáček, větší výdrž baterie, sloty na dvě karty. Objektiv 28 Sony nemá, má ale skvělý 24­/F1.4 nebo 35­/F1.4 a k tomu je kopa dalších možností jako Sigma 24­/F2 a 35­/F2 a podobně. Na 60 MP si můžu dovolit větší crop, ostatně to využívá i Leica v digitálním zoomu.

Chápu výhodu kompaktního řešení, ale i dost drahé Sony RX1R II stálo kolem sto tisíc. Tohle je za ty peníze zkrátka technologicky nedokonalé.
Odpovědět1  0
Ještě tu byl Zeiss ZX­-1 ­(37 MP, 35­/2­). Tomu už skončila podpora, což ukazuje že použít Android ve foťáku rozhodně není dobrý nápad.

Něco podobného jako Q3 za polovinu ceny by dnes dokázal vyrobit asi každý výrobce, jenže jedině Leica dokáže prodat vcelku průměrný ­(dříve s DFD autofocusem podprůměrný­) kompakt Panasonic za 140 tisíc :­-)
Odpovědět1  0
Je to první Leica Q co má trochu slušný AF, protože Panasonic se konečně naučil PDAF. O deset let později, ale přece :­-­) Nicméně podle videa na PetaPixel jsou výsledky stále horší než co mají dnes nejlepší, a přesto výrazně levnější, flagship FF modely, A těch objektivů co ­"překonává rozlišení 60 MP sensoru­" je taky docela hodně. Je vlastně potřeba FF kompakt? Kdyby byl, už by jich byl plný trh.

Odpovědět0  0
V Německu koupíte Sony A6100 + 16­-50 za prakticky stejnou cenu ­(v ČR je to zase klasicky o 25 procent předražené­) jako tady Canon R100 + 18­-45. Ostatně jsem zvědav, jak dlouho ta cena vydrží. I již zmíněné prehistorické A6000 zde bylo několikrát zdražené. Zkrátka si nemyslím, že tohle odláká nějak významný počet zákazníků od mobilů. Pokud si jen chcete zkusit foťák, je MFT stále levnější varianta a nabízí i více pro video.
Odpovědět1  0
Kosmicky drahá je v nuzných zemích jako ČR a k tomu ještě často o desítky procent předražená. Přijde mi to trochu jako past, protože ten systém vám neumožní se nijak dál rozvíjet. Pokud pak přejdete na FF, stejně musíte všechno včetně objektivů prodat. Sony A6000 se prodávalo i za 12 tisíc a nelze říct, že by to nějak významně odlákalo lidi od mobilů. Možná tak ještě video, ale tam zrovna nic moc nenabízí.
Odpovědět1  0
Překvapivě podobný ­(o 2mm­) objektiv jako Nikon :­-­) Ten je opticky ve středu skvělý, zatímco v rozích jak Samyang. https:­/­/www.lenstip.com­/649.4­-Lens_review­-Nikon_Nikkor_Z_26_mm_f_2.8_Image_resolution.html
Odpovědět0  0
U Sony APS­-C je to stejné, pouze A6600 má stabilizaci. Zatímco u full frame ji mají všechny současně prodávané modely. Ještě si někdo myslí, že má smysl investovat do APS­-C? Mimochodem minulý týden šlo koupit A7C v akci za prakticky stejnou cenu jako A6600.
Odpovědět2  0
Nechce. Naštěstí jsou na výběr i jiné systémy.
Odpovědět0  0
Zkoušel jsem si A7R V. Všechno pěkný, akorát proč je to tak strašně velký? :­-)
Odpovědět0  0
Malý hledáček na Sony A7C nevidím vůbec jako problém. Nejvíce stížností pochází od těch, co ho nepoužívají :­-­) Vyhovuje mi především že je v levém horním rohu. Bohužel pokud někdy Sony udělá A7C II, tak asi stejně nebude mít to co bych chtěl, takže budu muset jít do zbytečně velkého těla s nepříjemně umístěným hledáčkem uprostřed.
Odpovědět0  0
Protože většina předražených Canon objektivů má stabilizaci a jiné odmítají.
Odpovědět0  0
A pro ty ostatní je tu Leica Q3. A protože se Panasonic konečně naučil PDAF, získává autofocus jaký má většina fotoaparátů už asi deset let :­-­)

https:­/­/petapixel.com­/2023­/05­/25­/the­-new­-leica­-q3­-60mp­-photos­-8k­-video­-and­-much­-improved­-autofocus/
Odpovědět0  0
Ono je to už asi stejně jedno. Co jsem před dvěma lety přešel z APS­-C na full frame jsem pochopil, že jsem to měl udělat už dávno. Seriózně už ho podporuje jen Fuji. U ostatních kteří mají zároveň full frame systémy už je to na okraji zájmu, bez ohledu na shodný bajonet. Pro video je asi perspektivnější alternativa M43.
Odpovědět4  0
Odpověď na otázku, zda je EF­-M mrtvý :­-)
Odpovědět3  0
Naštěstí je tam zatím drobná pojistka. Totiž že všechny AI generátory potřebují neustále nový obsah k učení se. Ale ten bude nakonec snímat asi taky nějaký robot místo fotografa :­-)
Odpovědět0  0
Přesně tak. Na tomhle totiž skončí trh s fotoaparáty. Produkují příliš kvalitní fotky, na které si lidi postupně odvyknou a podobný hnus budou považovat za standard a vyžadovat jej. Už teď kamarád, který fotí skvělé fotky akcí, je pro sociální sítě speciálně ­"zhnusuje­" ­(přesycené, zvýrazněné některé elementy extrémním kontrastem a podobně­), aby se to víc zalíbilo.
Odpovědět1  0
Bohužel nic jiného už asi nebude. Tenhle model určitě ovlivní konkureci. Znovu je třeba připomenout pohled z nuzné ČR se směšnými platy, které se už nikdy nezmění.
Odpovědět1  0
Což je další web naprosto o ničem bez recenzí, technických parametrů a ukázkových fotek v plném rozlišení.
Odpovědět1  0
Že se trh zmenšuje je zjevné, takže mírný nárůst je potěšující. Horší je, že mizí fotografické weby. Po DPReview dnes zavřel i Imaging Resource.
Odpovědět0  0
Taky to nechápu. Například 2 ­(zpracovaný RAW­) je strašně zašumělý už při ISO 8000. Potom 27 ­(JPG z foťáku­) je zase rozpatlaný jak z mobilu, cihly na vzdáleném domu vlevo.
Odpovědět1  0
Ten objektiv má sice IS, ale stejně jsem rád, že si na Sony E mohu koupit Samyang za ­(teď­) 18 tisíc, co je o 200g lehčí a taky cloní až do F22.
Odpovědět1  0
Problém s ostřením u DSLR nás právě zbavil až CSC, takže od tohodle je konečně pokoj: https:­/­/www.the­-digital­-picture.com­/Photography­-Tips­/AF­-Microadjustment­-Tips.aspx
Odpovědět0  0
Z50 se dá koupit i použitý ­(s roční zárukou­) za 17 tisíc. Pořád lepší, než tohle.
Odpovědět0  1
Každý svého štěstí strůjcem, hůř už snad v roce 2023 vybrat nešlo.

Hledáček v temných scénách možná šumí, zatímco v optickém není pro jistotu vidět vůbec nic :­-­) Nedavno na koncertě jsem si vyzkoušel nějaký Canon D. V hledáčku nebylo prakticky nic vidět ve srovnání s mým Sony A7C. Nešumí a dá se přepnout i na 60fps.
Odpovědět0  0
Absenci hledáčku naopak považuji za výhodu, protože jsem chtěl druhý malý fotoaparát k full frame CSC. Rozhodování bylo mezi RX100 a LX15, nakonec vyhrál Panasonic a jsem za to rád. Už jen kvůli skvělému touch screen ovládání, výrazně lepší stabilizaci a nakonec i lepšímu objektivu.

Bohužel se už projevila typická nevýhoda všech těchto zoom kompaktů a to je nasávání prachu do objektivu. I přes ukládání do pouzdra a čištění od prachu takřka při každém zapnutí se tomu nedá zabránit. Panasonic nabízí prodloužení záruky až o 3 roky ­(u LX15 to vychází na 1400 Kč­) s tím že jde o skutečnou záruku poskytovanou výrobcem, ne pofiderní pojištění pozáruční opravy jako nabízí některé eshopy.
Odpovědět1  0
Šum je dnes nepodstatný, od té doby co máme AI denoising software jako DxO PureRAW ­(LX15 je podporován­) nebo Topaz. JPG výstup samozřejmě nepoužívat, z RAWu jsou výsledky výrazně lepší.
Odpovědět0  0
Vzhledem k tomu, že Pentax nemá žádné CSC není v čím srovávat. A DSLR bude mít AF z principu vždy horší, ostatně dnes už je to jedno :­-)
Odpovědět2  1
AI to určitě časem dobarví :­-­) Stále to ale nevyvažuje nevýhody. Velké, těžké, hlučné, špatný AF.
Odpovědět2  0
Znovu, mě vůbec nezajímá používání dat na cílení reklamy, ale o pokusy obejít ­(již tak slabou­) ochranu před škodlivým softwarem a instalovat nežádoucí software.
Odpovědět0  0
Tohle mě vůbec nezajímá. Vzhledem k obecné ­"kvalitě­" Androidu lze mít důvodné podezření, že se taková aplikace bude maximálně snažit dělat i to, co určitě nemá. A nepomůže ani Google Play Protect.
Odpovědět0  0
Tam mají na výběr 28­-70 F2 za skoro trojnásobek ceny :­-)
Odpovědět0  0
Sociální síť TikTok a její čínské mobilní aplikace jsou především vysoké bezpečnostní riziko.
Odpovědět1  0
To přece není tak, že jsou zde zástupy zákazníků, kteří stále chtějí DSLR nebo kompakt za 10 tisíc. Ti už dávno přešli na mobil nebo zjistili, že to s fotografováním myslí vážně a zkusili například ten Canon RP. Zkrátka tahle kategorie přístrojů už nikomu nechybí. Že je to drahé je způsobeno pohledem z nuzné ČR ­(za stejnou práci je zde stále 3x až 4x nižší odměna a nikdy se to nezmění­) a obecně předraženým zbožím. Že se výrobci zaměřují hlavně na profesionály je logické. Spíše se obávám vlivu AI na celý obor, protože tam může nastat další výrazný pokles poptávky, podobně jako se to stalo přechodem na mobily.
Odpovědět0  0
Podobné, ale v recenzi https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=7iGPxYYDj2g opticky odlišné. Samyang vypadá dokonce lépe. Zkusím ho jen co bude dostupný, tohle by mohl být ideální objektiv na koncerty. Jen AF může být problém.
Odpovědět2  0
Jenže dnes je dnes. Ostatně Canon to může klidně prodávat pod cenou jako lákadlo na RF systém, s tím že kvůli objektivům u něho pak už zákazník zůstane a pořídí si dražší přístroj.
Odpovědět0  0
A poslední rána pro fotoaparáty přijde s rozvojem AI. Pokud trochu sledujete jaké to má už dnes výsledky, tak je jen otázkou několika let, kdy se takto začnou běžně generovat fotografie zcela nerozeznatelné od skutečných ­(hlavně opět na mobilních zařízeních­).
Odpovědět1  1
Jenže DSLR je zcela mrtvé. Těch jsou dnes plné bazary a stejně to nikdo nechce. Srovnejme si výstup, který z těhle foťáků kolem 10k lezl. Tady už se až na zoom dostáváme opravdu k těm ­"nenáviděným­" mobilům. Ani AF nebyl nikdy žádný zázrak ­(nešlo použít snímač kvůli zrcadlu­), to právě vyřešil až CSC.

https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-iphone­-vs­-stare­-aps­-c­-co­-ma­-vyssi­-dynamicky­-rozsah­/7744
Odpovědět1  1
Za 22 tisíc je akorát Canon RP, což je opravdu velký kompromis. Pak už ty ceny zase naskakují o desetitisíce. Nedavno šlo ještě koupit například Sony A6000 ­(APS­-C­) i za 12 tisíc, dnes se prodává akorát A6100 za 22.

Nicméně vlastnosti dnešních fotoaparátů jsou zcela jinde než před pár lety.
Odpovědět1  0
Protože kompakty už nikdo nekupuje. Tady je zajímavý rozhovor https:­/­/www.dpreview.com­/articles­/1345194531­/the­-state­-of­-the­-camera­-industry­-according­-to­-the­-people­-who­-make­-cameras kde je to podstatné: ­"Video is driving the market­".

Dražší je to pro nás z nuzných zemí, kde je to v ČR dle zdejšího ­"specifického trhu­" ještě navíc předražené. Pokud to myslíte s fotografováním alespoň trochu vážně, tak vám ­(na západě­) nějakých pár tisíc euro navíc zase tolik starostí dělat nebude. Protože ty nové fotoaparáty jsou zkrátka s každým modelem lepší. Narozdíl třeba od notebooků, kde je to každý rok přesně naopak.
Odpovědět0  0
OT Samyang přestavil svůj 35­-150 F2­-F2.8 zoom pro Sony FE, který je sice dost podobný Tamronu, ale podle recenze dokonce opticky lepší. Otázka je AF. Váha je jen o 0.1 kg vyšší. Podstatná je cena, která je dokonce v ČR zcela netypicky shodná s německou ­(30990 Kč­), což je oproti Tamronu za 49990 Kč dost rozdíl. Tamron ovšem nabízí rozšířenou záruku 5 let po registraci. Každopádně je to opravdu hodně zajímavý objektiv na akce a koncerty.

https:­/­/www.sonyalpharumors.com­/officially­-announced­-samyang­-35­-150mm­-f­-2­-2­-8­-fe­-lens/
Odpovědět0  0
Zvláště po té, co byl vyvrácen mýtus, že sensory s vyšším rozlišením údajně více šumí:

https:­/­/www.dpreview.com­/videos­/7940373140­/dpreview­-tv­-why­-lower­-resolution­-sensors­-are­-not­-better­-in­-low­-light
Odpovědět2  0
To má poměrně jasný důvod v použití existujících objektivů. Zkrátka to jen zkusili, ale nechtěli do toho více investovat.
Odpovědět0  0
Pokud chce někdo APS­-C CSC, tak je tu Fujifilm, který do full frame těžko půjde. Dnes nabízí nejvíce. Ostatní na APS­-C dlabou, protože to má podobný osud jako DSLR.
Odpovědět0  0
Už je tu tolik zavedených výrobců ­(Sony, Canon, Nikon, Fuji, Panasonic­/Leica, Sigma­), že si na tak malém trhu lze těžko představit místo ještě pro dalšího a k tomu další bajonet. Bohužel asi skončí. Nevím jak dobře se prodává Ricoh GR, ale to je asi nad vodou neudrží.
Odpovědět0  0
Tenhle blábol o tom, že E­-mount není vhodný pro full frame už se snad vyčerpal:
https:­/­/www.slrlounge.com­/is­-sonys­-e­-mount­-too­-small­-lets­-put­-this­-debate­-out­-of­-its­-misery­/

Jaká zajímavější skla jsou na Z a RF, pokud není zajímavostí jen násobně vyšší cena? :­-­)

Odpovědět2  0
Popravdě řečeno jsem se tim zatím nesetkal nikde. Pamatuju si ale WEBM a to byla naprostá katastrofa z hlediska encodingu. Hrozné nástroje, šíleně pomalé a náročné na hardware. Naštěstí se to pak zahodilo a přešlo na normální ­(a standardizovaný­) MPEG4. Zkrátka bych nechtěl být závislý na proprietálním produktu jedné firmy a už vůbec ne když je to reklamní agentura.

Právě zkušenosti o protlačení podobného řešení jsou již z minulosti dostatečným varováním to nedělat. Co není ISO standard ignorovat.
Odpovědět0  0
Zrovna na příkladu DPreview vidíme co se stane, když si vytvoříte závislost na podobném subjektu. Nejlepší kompresi měl PigZip a přesto ho nikdo nepoužívá :­-­) http:­/­/www.hackles.org­/cgi­-bin­/archives.pl?request=310
Odpovědět0  0
JPEG a PNG je ISO standard, WEBP je zase nějaký Google paskvil.
Odpovědět0  0
Pokud jsem to pochopil správně, tak Amazon chce obsah zničit za každou cenu a o prodeji asi nemůže být vůbec řeč. Jinak by to určitě už někdo zafinancoval. Popravdě řečeno, chod takového webu dnes zase tak drahý není. Diskuse lze nechat jen pro čtení, takže by nebylo nutné ani moderování.
Odpovědět1  0
V případě Tamronu je na tom divné i to, že asi 10 procent vlastní Sony. Takže vlastně podporují konkurenci. Leica je životní styl :­-­) Znám fotografy co fotí koncerty ­"nudným­" Canonem, ale na fejsbuku se pak ukazují jak ve volném čase fotí vše stylově jen Leicou.
Odpovědět0  0
Nikon taky prodává Tamron 17­-28 mm F2.8 s vlastním fontem o 10 tisíc dražší než pro Sony FE :­-)
Odpovědět0  0
Na FStoppers jsem si recenzí mobilů nevšiml, ostatní neznám nebo nečtu. DxOMark je trochu problematický, ale budiž. Když se tam dívám na top 10, tak žádný z nich bych určitě nechtěl jako telefon. Huawei nemá Android. Honor je typická čínská značka, které okamžikem uvedení přístroje na trh tento odpadne od ruky a nemá žádnou podporu. Google Pixel záměrně nepodporuje Dual SIM. S výrobky Apple nejsem mentálně kompatibilní. Takže první přijatelný je Samsung ­(podpora měsíčních aktualizací 5 let­) až na 11. místě.
Odpovědět0  0
Canon M6 vs Sony A7C. Váha 390 vs 509 g, velikost 112 x 68 x 45 vs 124 x 71 x 60 mm. https:­/­/www.dpreview.com­/products­/compare­/side­-by­-side?products=canon_eosm6&products=sony_a7c Malých a lehkých FE objektivů je také dostatek.

Odpovědět0  0
Je mi divná ještě jedna věc. Když sleduji ­(alespoň pro mě­) významné weby a recenzenty co se věnují recenzím foto techniky ­(DPreview, Dustin Abbott, Ken Rockwell, Cameralabs, LensTip­), tak ti recenzují kde co, ale mobily zcela ignorují. Buďto se to dá vysvětlit tak, že jsou to již staří páprdové kterým ujel vlak :­-­) nebo je ten propad kvality od fotoaparátů stále větší, než jsme si tu za těch posledních pár dnů v diskuzích řekli.
Odpovědět0  1
CSC full frame sice ještě neměl, ale bylo naprosto jasné, že do toho musí naskočit. V té době už tu bylo Sony, co právě mělo jednotný bajonet pro APS­-C a full frame. Pokud se to dá řešit alespoň adaptéry, tak vám to nějaký čas ještě vydrží, jinak to bohužel skončí jak Nikon 1.
Odpovědět0  0
Jenže se možná také snižují­/mění naše nároky na kvalitu. Jak si fotky většinou prohlížíte? Já na 27­" 4K monitoru, který je dobře kalibrovaný. Proto když dám třeba fotky z koncertu na Facebook a pak vidím co s tím udělal ­(a to je uploaduju už zmenšené na 2048 pixel velikost, aby to zmrvil co nejméně­), tak je mi z toho smutno. Naprostá většina lidí ale na malém displeji mobilu, možná ještě na větším tabletu nebo notebooku. Tam jsou ale úplně jiné nároky, dokonce pro malá zařízení musíte občas fotky ­"zhnusit­", protože to tam pak vypadá lépe. To co leze z mobilů je právě tak už většinou optimalizované. Proto to vypadá dobře ­(přesyceně, kontrastně, ostře­) na malém displeji, ale když to pak zobrazíte na velkém monitoru, je to hnus.

Takže pro koho nakonec fotíme a jak srovnáváme, co vypadá dobře?
Odpovědět0  0
Ten odsun APS­-C na druhou kolej u všech, kteří mají zároveň full frame už bylo poměrně dlouho zřejmý. Když už, tak rozumnější je mít alespoň jednotný bajonet. Což má Sony, Nikon a teď i Canon.
Odpovědět0  0
S EOS­-M to opravdu nebyla dobrá volba ­(viz Nikon 1­) a dnes už je asi hodně málo důvodů zůstávat u APS­-C. Leda pokud máte Fuji, protože tam do FF nepůjdou. Takový Sony A7C je prakticky stejně velký jako APS­-C modely řady A6000 a nabídka FE objektivů je už dnes také výrazně lepší.
Odpovědět1  0
APS­-C kompakty ­(s pevným ohniskem­) dělá Fuji a Ricoh. Zajímavější jsou ale ty full frame. Leica Q2 používá 47 Mpix snímač a 28­/F1.7 objektiv. S tím už se dá udělat docela dobře crop na dvojnásobek. Pokud by Sony upgradovalo RX1R za nějakou trochu normálnější cenu než Leica ­(která je uvnitř vlastně Panasonic, včetně DFD autofocusu­), tak to snad může mít úspěch.

Ono by asi stačilo i MFT. Podívejte jaký výstup leze z nejdražších Olympusů. A pokud se do toho přidají post­-processingy z telefonů.
Odpovědět0  0
Však tohle je také korigované, konkrétně DxO profilem, který vypadá asi nejlépe. Pokud použiji korekci z Capture One nebo Panasonicem dodávaným Silkypixem, tak to vypadá hůře. Nekorigovaný RAW na 24mm vypadá dost hrozně, jsou tam vidět i tmavé kraje objektivu.

Objektiv byl vyměněn před rokem, protože se tomu zasekla ta automatická krytka, Naštěstí to bylo ještě v záruce. A je stejně dobrý jako ten původní, takže tam ani není velký rozdíl mezi kusy.

Ve videu dnes samozřejmě nemůže konkurovat, vždyť je to přístroj z roku 2016. Nicméně já jen fotím. Zoomování považuji za základní vlastnost a na těch 24mm to nakonec vypadá pořád dobře. Oproti Sony má i další výhodu, skvělý touch screen interface. Ostatně jsem ho kdysi vybral právě na základě Vaší recenze, místo Sony RX100 :­-)
Odpovědět0  0
Tady jsou tři fotky. F5.6 ostřeno doprostřed, F1.4 ostřeno doprostřed a F1.4 ostřeno na zábradlí vpravo.

https:­/­/1drv.ms­/u­/s!Apg2GA­-B4X5p733­-E79EO977Qfoi
Odpovědět0  0
Tady bude asi opravdu problém v té první generaci RX100. Takhle hnusný výstup moje LX15 opravdu nemá.
Odpovědět0  0
Pokud nemáte vůbec nic a oželíte zoom, tak je výběr složitější. Vycházím z toho, že většina těch kteří to tu čtou už nějaký fotoaparát má. Když se dívám po foto barazech, tak ty jsou plné zrcadlovek, ale skoro žádné profi kompakty. Takže doba na výměnu za mobily asi ještě neuzrála.

Na druhou stranu žádných nových s malým senzorem už se asi taky nedočkáme ­(proslýchá se o upgradu Sony RX1R, ale to bude drahé­). Já mám u sebe častěji alespoň ten LX15, než telefon. Jenže můj telefon fotí tak hrozně, že to by mě ani nenapadlo použít :­-­) Výhoda telefonu, alespoň těch drahých, je odolnost proti prachu a vodě. Tomu nemůže žádný profi kompakt konkurovat. Takže uznávám, že výběr není snadný a postupně odumírající kategorie profi kompaktů ho v budoucnu asi dost usnadní. Bohužel.
Odpovědět0  0