Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Puppy8 (5)
Okna budov nemají hrany a vůbec nejsou ostré. Vypadá to jak kdyby to bylo zvětšené a dodatečně přeostřené.
Odpovědět0  0
Už ta první fotka přístavu s lodí je naprosto strašná. Ty domy jsou jak namalované vodovkami a to vše ještě za slunečného dne. Tohle má nahradit fotoaparáty? :­-)
Odpovědět4  0
Takže mám zahodit 600mm zoom objektiv, protože mobil bude i s daleko menším snímačem a prakticky žádnou optikou dělat ­(vypočítávat­) lepší fotky? Nebo jsem něco přehlédl? :­-)
Odpovědět2  0
Myslím že od doby Nikon 1 si lidé už dávají větší pozor. Ostatně to byl i jeden z důvodů, proč jsem přešel ze Sony APS­-C na FE.
Odpovědět0  0
Pokud je technicky možné vyrobit adaptér EF​­-M na RF ­(APS­-C­), tak předpokládám že to půjde touto cestou.
Odpovědět0  0
To je otázka, protože jsou tu outdoor kamery :­-)
Odpovědět0  0
A ještě pohled do historie: https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Nokia_N93

"The phone has a 3.2­-megapixel camera, Carl Zeiss optics and 3x optical zoom­".
Odpovědět1  0
Nevím zda má zrovna 1.5x optický zoom smysl. Pokud se totéž udělá digitálně, tak myslím naprostá většina nepozná na typické fotografii ze sociální sítě prohlížené opět na mobilu rozdíl. V technických parametrch taktně mlčí o tom, jak dlouho poskytují bezpečnostní aktualizace. U Sony to bývalo jen 2 roky, což je vzhledem k ceně zcela absurdní.
Odpovědět0  0
Naštěstí navštěvuju jen koncerty a festivaly, kde hrají většinou ­"neprofesionální­" hudebníci, takže tohle nikoho nezajímá a fotím prakticky jen ty, které znám osobně. U některých jim nejdřív pošlu fotky předem. Pak je dávám jako každý jiný na sociální sítě. Tam je patrné, že naprostá většina lidí neřeší a asi ani nerozezná, zda byla fotka focená foťákem nebo mobilem. Někteří si je pak dokonce tisknou jako plakáty a tam u nich opět kolikrát zvítězí mobilní před focenou fotografem. Takže tohle je opravdu přehnané. Jiná věc jsou videa, protože ne každý koncert se povede tak jak si hudebník přeje a pak samozřejmě nemá radost z toho, když se to dál šíří.

S přehnanou agresivitou mám ale jinou zkušenost. Asi před rokem se v Praze natáčel nějaký akční film a byla uzavřená část prostoru před Rudolfinem. Kolem na chodníku stálo asi 200 lidí s trvale namířenými mobily. ˇŠel jsem kolem s foťákem ­(28­-200 zoom, takže nic velkého­) a když jsem si to chtěl zběžně vyfotit, tak hned přiběhla ochranka a začla na mě řvát ať s tím okamžitě vypadnu, že tohle je soukromá akce.
Odpovědět2  0
Fázový AF je sice pěkný, ale v praxi funguje jen za dobrého světla a dle nastavení clony, jinak to přepne na kontrastní. Mimochodem tohle by bylo zajímavé vidět jako informaci na displeji, i když nakonec se to rychlostí opakovaného ostření pozná.

Možná šlo vytahnout víc, ale směřoval jsem k tomu, že tady předem víme jak to dopadne a celé to poněkud postrádá smysl. Profi kompakt se světelným objektivem ­(novější než první generace RX100 s kterou tuším srovnáváte­) by nakonec stále odvedl trochu lepší práci. Ale proč, když máme přístroje k tomu účelu zcela vhodné.
Odpovědět0  0
"telefon rychleji vytáhnu z kapsy, než fotoaparát z brašny­". Telefon mám většinou v batohu, zatímco foťák na popruhu. Takže co je rychlejší je zřejmé :­-­)
Odpovědět0  0
S těmi velkými festivaly je to bohužel pravda. Jezdím jen na zahraniční ­(Německo­) a tam to také mají v podmínkách. Řeším to Panasonic LX15 kompaktem, který nikomu nevadí a z RAWu ty fotky nejsou zlý. Na malých koncertech, kde se znám s účinkujícími a vlastně se tam zná už každý s každým je to většinou všem jedno. Nakonec jsou rádi, že jsou z toho i nějaké lepší fotky než běžné mobilní mazanice :­-­) Ono se to vlastně jinak než focením naučit nedá.
Odpovědět0  0
Souhlasím a přidávám ještě můj největší problém, že to není vůbec zábava fotit mobilem.
Odpovědět0  0
Šum by šel asi ještě trochu odstranit nějakým software typu Topaz. Daleko větší problém je jak je to všechno ploché a nezajímavé. Tohle chce zkrátka full frame a světelný objektiv, aby šlo dosáhnout separace pozadí. Možná ten telefon umí nějaký softwarový bokeh, ale to vypadá většinou hrozně.

Ne, na focení svateb a potrétů obecně se telefon vyloženě nehodí. Vždyť dnes máme tolik pěkných full frame fotoaparátů a cenově dostupných 35mm a 85mm F1.4 objektivů.
Odpovědět2  0
Nevím zda se tady potkávají cílové skupiny. Většina lidi co fotí mobilem fotku pošle na sociální síť, kde ji někdo za dvě vteřiny prohlédne a tím její životnost končí. Pana Šibíka patrně naprostá většina z nich ani nezná. A ti co ho znají asi nezahodí své foˇťáky a nezačnou místo toho fotit mobilem :­-)
Odpovědět4  0
https:­/­/www.sonyalpharumors.com­/sony­-japan­-announced­-it­-will­-increase­-the­-prices­-of­-some­-cameras­-on­-april­-1­/

To jsem zvědav, zda zdejší prodejci zdraží jen ty vyjmenované produkty nebo všechno a použijí to jako výmluvu.
Odpovědět0  0
Nemusí se spíš někde něco nastavit, aby se to přes USB tvářilo jako normální disk? Většina softwarových produktů je ve výchozím nastavení nepoužitelná :­-­)

Windows aplikace Your Phone je určena k nečemu trochu jinému, můžete přijímat SMS zprávy, hovory a v případě Samsungu dokonce vzdáleně spouštět aplikace jakoby přes Remote Desktop. Umí sice i snadno přenášet fotografie, ale to je omezené a není to náhrada přenosu přes USB.

Přenos a propojení funguje naprosto bez problémů ­(Windows 10, Nokia 7 Plus, Microsoft Launcher­).
Odpovědět0  0
V sedmé minutě ta fotka proti oknu v pravém horním rohu. Z mobilu je tam značná aberace, snad čtvrtina šířky rámu okna. Srovnávat přeprocesované jpegy z mobilu s náhledovými z foťáku je další nesmysl. Jak už bylo několikrát řečeno, pokud fotku prohlížíte jen na displeji mobilu, je skoro jedno čím je to focené. Na něčem lepším rozdíl vinikne prakticky hned.
Odpovědět5  0
MFT + 12­-100 + 100­-300. Větší snímač, větší možnost výběru a samozřejmě i trochu větší cena. Skok mezi omálovánkami z mobilu a něčím lepším se zvětšil. Zájem o 1­" ultrazoomy už zkrátka není asi takový, aby se vyplatil vývoj nových modelů. Ostatně proto si stále držím Panasonic LX15, protože podobný přístroj už dnes asi nikdo nevyrobí, pouze se ­(do­)prodávají ty staré.

Problém je samozřejmě v nuznosti našich platů, protože na ­"západě­" tohle tolik neřeší, není to pro ně až tak drahé.
Odpovědět0  0
a­) nejen proto zůstávám u staré Nokia 7 Plus. Čtečka na zadní straně funguje snadno, rychle a v 99% případů.
Odpovědět0  0
Ty těžké objektivy ­(HSM­) jsou adaptované z DSLR. Všechny navržené speciálně pro bezzrcadlovky ­(DN­) už jsou menší a lehčí.
Odpovědět1  0
Zatím vypadá nadějně MFT pro specifické účely jako video nebo wildlife kvůli menším objektivům. APS­-C drží prakticky jen Fuji, všichni ostatní nabízí současně i FF. Ostatně už jsem také přešel a vůbec toho nelituji. Nabídka objektivů na Sony FE je opravdu široká a ceny v Německu přiznivé :­-­)

Velikost a váha Sony A7C je už prakticky stejná jako APS­-C A6xxx modely.
Odpovědět0  0
Vzhledem k tomu, že na Sony FE je z 28­-70mm F2.8 zoomů Sigma právě nejlehčí ­(470 g­) to tak být nemusí :­-­) Nicmémě zda trojnásobná váha za ten rozdíl je otázka.
Odpovědět0  0
Teď ještě kolik kg to bude vážit. Tamron 35­-150mm F2 ­- F2.8 váží 1.165 kg.
Odpovědět0  0
Ten už přece Sigma dávno nabízí a to i přímo DG DN verzi pro bezzrcadlovky: https:­/­/www.sigma­-global.com­/en­/lenses­/a021_35_14/
Odpovědět0  0
Také tomu fandím, ale ISO jen do 800 by bylo velmi omezující. Zvláště když všechny dnešní FF přístroje jsou velmi dobře použitelné i pro hodnoty nad 10 000.
Odpovědět0  0
Jaký dvakrát světelnější objektiv vytáhanu na MFT, abych dostal podobně rozmazané pozadí jako na FF například se Sony 50mm ­/ F1.2 GM? MFT se hodí pro určité účely, například wildlife, kde stále poskytuje slušnou kvalitu za použití výrazně menších a lehčích objektivů.
Odpovědět2  0
Je, cílová skupina ­"200 megapixlů­" ocení :­-)
Odpovědět3  0
Nejde o rozlišení, ale rozrostření pozadí :­-)
Odpovědět2  0
"nebude žádný viditelný rozdíl­" .... dokud nepůjde například o portréty :­-)
Odpovědět2  1
Mimochodem stabilizaci videa gyrosenzory má i Sony u novějších modelů pomocí Catalyst software. Na video ale moc nejsem :­-­) Z té recenze je patrné pár problémů. Za prvé DFD autofocus. Na jedné straně je úžazné jak se jim povedlo ten jednoduchý kontrastní systém vylepšit, nicméně stále zaostává za fázovým. A pak samozřejmě velikost senzoru ve srovnání s dnes už asi mainstreamovým full frame.
Odpovědět0  1
Nelze odpovědět na původní příspěvek.

Ono o něčem svědčí i to, že DPreview prakticky přestal dělat recenze mobilů po roce 2018 https:­/­/www.dpreview.com­/reviews?category=mobilephones Od té doby je tam pouze jedna recenze poměrně neznámého vivo X60 Pro+ a dál nic. Zřejmě to nedává už smysl.

Však on ten výsledek z RAWu i u téhle recenze není nakonec tak špatný, nicméně všechny ty JPEGy které to produkuje jsou zkrátka ohyzdné. Pokud je tohle ­"jeden z nejlepších JPEGů­" z telefonů, tak radši nechci vidět ty ostatní :­-­)

Odpovědět0  0
https:­/­/www.facebook.com­/MAStudioShooting­/posts­/361577509304952

"Testing the Samyang 135mm F1.8 : a tiny bit sharper than the Sony 135mm F1.8 GM ! very nice bokeh ­(but a little bit less rounded than the GM­)"
Odpovědět0  0
Ten JPEG 50MPx je rozhodne lepší narozdíl od toho hrozného 12. Stále je ale vidět rozdíl oproti RX100, působí to moc přeostřeně, což je vidět hlavně na těch stromech. Z RAWu je to výrazně lepší, uznávám. Je otázka proč to dělá v obou případech tak hnusné JPEGy. RX100 je v rozích slabší, ale zase je to zoom vs pevné ohnisko. Na noční fotce je z mobilu trochu více šumu, ale i tak dobrý výsledek.

Na ­"profi­" práci není asi ani jeden, stále mi přijde trochu větší sensor ­"jistější­". Nemluvě o tom, že fotit mobilem je zkrátka nuda, ale to je již čistě individuální :­-­)

Pokud se přidá trochu zoomu a špatné světelné podmínky, tak myslím že kompakt s 1­" sensorem na tom bude stále lépe. Nedokážu odhadnout jak by například tohle https:­/­/www.dpreview.com­/forums­/post­/65495450?image=0 dopadlo z mobilu.
Odpovědět0  0
Jo, tohle už skutečně vypadá lepší.
Odpovědět0  0
Škoda že tam chybí snímek ­"standardní scény­" s mlýnem, bylo by snadné srovnání. Tohle lze ale také použít:

https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-sony­-cyber­-shot­-rx100­-vii­-nejlepsi­-pritel­-cestovatele­/8215­/galerie­/zoom­-24mm­-ohniskova­-vzdalenost­-2

https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-realme­-9­-pro­-s­-velkymi­-pixely­-za­-kvalitnimi­-fotkami­/9260­/galerie­/galerie­-hlavni­-modul­-9

Dobře je to vidět například na těch zadních panelácích nebo zábradlí balkonů napravo. Z mobilu je to rozpatlané a přeostřené.
Odpovědět0  0
Když to je právě to čemu dodnes úplně nerozumím. Na ­"seriozní­" fotografii je to hnusné, stále horší než kompakt. A na typické použití sdílením na sociální sítí je to prakticky jedno, tam se rozdíl v kvalitě fotoaparátu v mezích ve kterých se mobily pohybují skoro nerozezná. Nejvíc rozdílů nakonec stejně udělá post processing a filtry.

Když vezmu dnes dostupnou kvalitu digitální fotografie řekněme na stupnici 0 až 100, tak mobily se pohybují někde od 10 do 20. Přijde mi, že je vlastně jedno jestli je to 15 nebo 18 :­-­) Tak trochu marná snaha.
Odpovědět0  0
Mám 100 procent. Nicméně ono je to hnusné i menší :­-)
Odpovědět0  0
Přes odkaz ­"Původní rozlišení bez úprav­" a pak 100 procent velikost.
Odpovědět0  0
Mobilem nefotím, mám s sebou vždy alespoň Panasonic LX15. Ty fotky jsou hrozný prakticky všechny, je to strašně rozpatlané. Například ta fotografie ulice ­(11­), na domech nemá fasáda prakticky žádné detaily, je to jak namalované. Wide ­(3­) je ještě odpornější, ta budova vypadá jak filmová dekorace z lepenky.

Na sociální sítě kde se to prohlídne za vteřinu na malém displeji a pak upadne v zapomnění to stačí. Ale to prakticky jakýkoli mobil.
Odpovědět0  0
Nejsem sice cílová skupina pro MFT, ale mám radost, že se tohle povedlo. Stejně jako Nikonu Z9. Konkurence nakonec prospěje všem.
Odpovědět3  0
Cena v ČR by měla být 18990 Kč. Pro Sony E je to dobrá konkurence skvělému Sony 20mm ­/ F1.8 G, kde je ovšem cena o cca 10 tisíc vyšší.
Odpovědět0  0
Prakticky stejný počet prodaných kompaktů jako CSC je překvapivý, bylo by zajímavé mít detailnější statistiku jaké. Zvlášt když se už skoro žádné nové modely na trh neuvádí ve srovnání s CSC.
Odpovědět0  0
Jediné co bych tomu vytkl je, že pro aktualizace firmware ­(které obvykle vylepšují AF­) je stále potřeba speciální USB dokovací stanice. Ta se sice kolikrát dostane k objektivu zdarma ­(byla k mému 75­/F1.8 u Foto Škoda­), ale USB­-C konektor by byl stejně lepší. Mají ho nové Tamrony i Viltroxy.
Odpovědět1  0
Už se čeká jen na recenze. Cena v ČR je kupodivu stejná s tou na západě ­(narozdíl od ostatních výrobců, co jsou tu typicky až o 20 procent dražší než v Německu­). Mám 75mm­/F1.8 a za tu cenu je to výborný objektiv. Malý, lehký, ostrý ­(kromě okrajů, jako skoro každý Samyang­) s rychlým AF ­(po aktualizaci firmware­). Pokud bude stejně dobrý jako manuální 135­/F2, tak je to za tu cenu skvělá alternativa.

Časem se možná přidá i Sigma s 135­/F1.8 DG DN. Současný HSM Art je adaptovaný DSLR objektiv, takže je šíleně těžký ­(1.3 kg­), byť opticky vynikající: https:­/­/sonyalpha.blog­/2018­/09­/16­/sigma­-135mm­-f­-1­-8­-dg­-hsm­-art/
Odpovědět0  0
https:­/­/www.digimanie.cz­/doporucene­-fotoaparaty­-2022­/9247­-5

Z těch dražších kapesních ultrazoomů stojí za úvahu Panasonic Lumix TZ90 ­(na trhu byla i o 2 roky novější TZ90, ta se ale takřka nedá sehnat­).

Je tam 2x TZ90, mělo být TZ100.
Odpovědět0  0
Sedm let starý sensor asi nebude nic extra. Na DxOMark má score 84, to má dnes prakticky jakýkoli CSC APS­-C.
Odpovědět1  0
Největší problém je ale ten, že to není nikdy ostré.
Odpovědět0  0
Stahnout to nejde vůbec ­(Firefox 96.0.1 ani Edge­), protože odkazy mají špatně uvedený protokol http místo https.
Odpovědět0  0
Pro Sony FE je na výběr Tamron 17­-28 F2.8 za 25 tisíc a tři ­(Sigma, Tamron­) 28­-75 F2.8 za 22 až 25 tisíc. A to jsou ceny v ČR, nákupem v zahraničí lze občas ušetřit až dalších 20 procent.

Tohle je nakonec asi další důvod úpadku jiných než FF systémů.
Odpovědět0  1
https:­/­/www.sonyalpharumors.com­/fuji­-surpasses­-sonys­-market­-share­-in­-japan­-thanks­-to­-instant­-cameras­/

Statistika za zimu 2021. Na prvním místě Fuji, předběhl i Sony, a to prodejem Instaxů :­-­)

Odpovědět0  0
Amazon DE teď nabízí slevu u Sigma objektivů pro Sony. Například Sigma 35mm f­/1.4 DG DN Art https:­/­/www.amazon.de­/gp­/product­/B093JQ7XPK­/ je za 19340 Kč včetně poštovného do ČR. Cena v ČR 24290 Kč. Samozřejmě že bych raději podpořil místní prodejce, pokud by byl rozdíl zanedbatelný. Ale není.
Odpovědět0  0
To je ale zatím jeden model. Zajímalo by mě jak vypadají například fotky z koncertů, kde jsou LED reflektory řízené PWM. Tohle se s elektronickou závěrkou fotit nedá, alespoň ne s těmi před Z9.
Odpovědět1  0
No dobře, počítal jsem to na celé roky :­-­) Ono je to jedno, nevím ale proč by se měl někdo cítit po takové době podvedený, když mu pomohou právě těmi konvertory. To není jak když Nikon kdysi ukončil systém Nikon 1 stylem hoďte to všechno do odpadu. Stále se to bude několik let servisovat a možná i vyrábět, pak toho budou plné bazary. Kdo to chce, nepřijde o to. EVF se bude neustále zlepšovat a jednou se snad už provždy zbavíme i té mechanické závěrky. Pokrok nezastavíš.

Canon APS­-C nepotřebuje, má FF. Zato Fuji u něho buď zůstane jako poslední nebo je bude živit jen středoformát, do kterého chce ale podle některých zpráv proniknout i Sony. Panasonic MFT zařízne, s Olympusem je už asi konec zcela. Pentax­/Ricoh nevím co chtějí nabídnout, asi taky nic.
Odpovědět1  0
"Na podzim 2018 tvrdil Canon a Nikon že DSLR pojedou bez omezení dál­". Od té doby jsou to už přece 4 roky a to je dlouhá doba na změnu. Snad každému kdo to trochu sleduje je tenhle vývoj zřejmý, pro ty co nechtějí hned zahodit i staré objektivy jsou tu adaptéry. Co víc ještě mají udělat? DSLR je prostě mrtvá technologie ­(pochopí to i Pentax­), stejně jako analogová fotografie. Oboje bude ještě dlouho žít na okraji zájmu.

APS­-C asi utnou všichni kromě Fuji a možná nějaký čas zůstane MFT Panasonic, sem tam nějaký pokročilý kompakt­/ultrazoom. Kdo ví. Mobily válcují vše ostatní.

Ačkoli používám Sony, tak Nikon modelem Z9 ukázal, že jej lze brát vážně. Co se stane v budoucnosti nelze předpovědět a je to vlastně jedno, nic není napořád. Užívejme si úžasné techniky, která je dostupná dnes.
Odpovědět1  0
Budou toho plné bazary. Zkrátka lepší technologie nahradila starou, jako vždy.

Odpovědět3  0
Přečetl jsem si zdroj http:­/­/thenewcamera.com­/sony­-upcoming­-camera­-of­-2022­-tony­-northup­/ a naštěstí se to má týkat jen jednoho low­-end modelu. Odhaduju, že tím chtějí řešit sdílení a streamování na sociální sítě.

O tom jak dopadne foťák s Androidem už máme představu, Zeiss ZX1 https:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/zeiss­-zx1­-review
Odpovědět0  0
To taky, mě šlo především o naprosto zoufalou spolehlivost. Hlavním účelem Androidu bylo zobrazování Google reklam a sběr dat pro její zacílení. Potom je tu bezpečnost, pokud by to mělo Wi­-Fi konektivitu. Mobil zahodíte za rok, když se na něj výrobce vykašle s bezpečnostními aktualizacemi, ale foťák?
Odpovědět0  0
Android ve foťáku by byl definitivní konec. Něco tak strašného se nedá použít v ničem seriozním.
Odpovědět3  1
Zdražení může přijít a nemusí. Protože masivní inflací ­(způsobenou kovid šílenstvím­) a zdražením energií ­(zase jiným šílenstvím­) nebudou mít lidi peníze nazbyt. A nakonec každý chce prodávat.

Možná ostatní čekali, kdo s tím první začne :­-­) Ono těch nových modelů zase tolik není https:­/­/www.dpreview.com­/products­/cameras­/all a Sony jich opravdu prodávalo hodně. Vždyť donedávna se prodávala ještě první verze RX100, zatímco aktuální už je sedmá. Takže tímto se to trochu pročistí.
Odpovědět0  0
Zrovna A6100 byl divný model, když A6400 nebylo o moc dražší ­(dokonce i v ČR byla častá skutečná sleva­) a přitom lepší, zároveň se stále prodává A6000. Čekal jsem že nechají alespoň A6400. Měl jsem postupně A5000, A6000, A6400 až teď skončil u A7C. A7 III jsem nechtěl, protože preferuji hledáček v rohu a A7C má výrazně lepší AF, navíc byl s 20% slevou v akci.

S tím že APS­-C je vstupní branou, to možná platilo když FF bylo výrazně cenově nedostupnější než je dnes. Takový Canon RP stojí méně než A6400. U Sony je teď nabídka FF objektivů už výrazně vyšší, než pro APS­-C. Ta změna je patrná hlavně tento rok. Sigma, Tamron i Samyang mají skvělé FF objektivy pokud nechci utrácet za Sony, kde to má smysl hlavně u foťáku s vyšším rozlišením než ­"jen­" 24 MP nebo když potřebuji super rychlý AF.

Začít s APS­-C s výhledem přechodu na FF znamená buď muset všechno prodat a nakoupit FF objektivy znovu nebo je kupovat už od začátku s výhledem přechodu v budoucnu. Není pak ale lepší začít s FF rovnou? Výhodou FF modelů je totiž stabilizace na senzoru ­(v APS­-C ji má jen A6600­), takže můžu kupovat i zoomy nebo manuální dlouhé objektivy bez stabilizace. A těch je většina.

Je jasné, že nás s foťáky místo mobilu bude čím dál tím méně, ale nezmizíme :­-)
Odpovědět0  0
Dobře, upřesním to :­-­) APS­-C modely určené primárně pro focení. A ZV­-E10 nevypadá, že má nějaký výrazný úspěch v tom segmentu.
Odpovědět0  0
Tohle může znamenat i úplný konec APS­-C u Sony, pokud se v dohledné době neobnoví výroba komponent. Na druhé straně jim to možná i trochu vyhovuje, kdoví jak moc se to dnes ­(ne­)vyplatilo oproti FF.
Odpovědět0  0
Nevím jak Pixel ­(nepodporuje Dual SIM, takže je pro mě nepoužitelný­), ale zbavit se vyhledávacího pole Google lze snadno jiných launcherem. Používám Microsoft Launcher ­(Nokia 7 Plus­) kvůli snadné integraci s Microsoft službami, protože všechna má ostatní zařízení jsou Windows s Microsoft accountem, Google službám se maximálně vyhýbám.
Odpovědět0  0
Také mi nejde odpovědět. Jsou to zkrátka typické fotky z mobilu, nic extra na tom nevidím. Takhle nějak fotila kdysi i moje Lumia 950 před šesti lety :­-­) Ta druhá je navíc rozmazaná. Proto mám vždy sebou alespoň kapesní Panasonic LX15, který podobné situace zvládne o hodně lépe.
Odpovědět0  0
Tady je důležité jak se na ty fotografie pak díváte. Mobilem nefotím, fotografie obecně prohlížím z 95% na kvalitním desktop monitoru ­(a to i ze sociálních sítí s hroznou kompresí­), 5% na mobilu. Na mobilu vypadá slušně jakákoli patlanina, proto dost dobře nechápu ty snahy o nějak kvalitní fotomodul, když nakonec zvitězí ty nejlépe zprocesované omalovánky. Pokud stejné foto ale zobrazíte na monitoru, tak je to většinou hrůza. Ostatně asi proto už například DPreview žádné recenze mobilů prakticky nedělá: https:­/­/www.dpreview.com­/reviews?category=mobilephones

Asi by se měla zavést kategorie recenzí: fotím mobilem a pak prohlížím výhradně jen na mobilu.
Odpovědět3  1
S fotoaparáty to nemá tedy mnoho společného. Většině lidí by nakonec stačila VGA kamera, hlavně že je to pak hodně barevné :­-)
Odpovědět6  0
Peak Design Leash https:­/­/www.peakdesign.cz­/produkt­/leash­/ mi přijde stále jako lepší řešení. Jeden konec popruhu na oku foťáku a druhý na destičce dole. Cena kolem tisícovky.
Odpovědět0  0
Alza slibovala začátkem prosince a teď tam mají: Očekáváme 10.01.2022. Jinde už často jen na dotaz.
Odpovědět0  0
Už není skladem nikde a dodání je nejisté. Takže možná končí.
Odpovědět0  0
Už je opravdu hodně starý přístroj, překonaný o dvě generace. Takže tam to lze chápat. Méně už ale u A6400, co se prodávalo docela dobře a v rámci APS­-C to byl rozumný kompromis. Možná se s APS­-C do budoucna tolik nepočítá.
Odpovědět0  0
Což je k ničemu, protože to prakticky nikdo nepodporuje.
Odpovědět0  1
To je právě ten největší problém, protože nelze použít dvě SIM.
Odpovědět0  0
Na recenze tohoto objektivu jsem opravdu zvědav. Tamron se jej snaží nabízet jako cestovní zoom, což je myslím trochu nesmysl, tohle by mohl být ideální objektiv na focení akcí jako koncerty a podobně. Teoreticky to vypadá skvěle, průběh světelnosti je lepší než bych čekal: F2 do 40mm, F2.2 do 60mm, F2.5 do 80mm, pak F2.8.

Jediný problém mám s tím, že vzhledem k váze 1.2 kg nepodporuje nasazení stativové objímky a tím i popruhu. Přitom to vypadá, že možná šla použít objímka z Tamronu 150­-500, kdyby tam byl na to zářez.
Odpovědět0  0
Sony E­-mount je otevřený i ostatním výrobcům ­(s několika omezeními, nemohou poskytovat telekonvertor a ostření je max 15FPS, zatímco nativní Sony objektivy mají až 30FPS­) a tím je tam daleko větší konkurence. Objektivy 24­/28­-70­/75 F2.8 jsou dosptupné od Sony, Tamronu i Sigmy ­(tam dokonce dva, 24­-70 a lehčí 28­-70­) v cenách cca od 23 tisíc výše.

Kvalita Tamronu šla v poslední době nahoru a ceny jsou stále slušné. Také je nutno uvést, že Sony má v Tamronu asi 10 procentní podíl a díky tomu údajně získává oproti ostatním third­-party dodavatelům drobné výhody, například v algoritmech pro autofocus. Provedení je ale více ­"plastové­" než u Sony objektivů.
Odpovědět2  0
V Německu je cena 1799 Euro ­(cca 46100 Kč­). Vzhledem k tomu, jak je u nás vše obvykle předražené oproti ­"západu­" je to slušná cena. Pokud se ovšem ještě nezmění :­-­) Samozřejmě je nutné si počkat na recenze, na papíře to vypadá skvěle.
Odpovědět0  0
Už jsou české ceny: 44990 a 23990 Kč. Čekal jsem to horší.
Odpovědět0  0
Postupně se objevují ­(neověřené­) informace o tomto objektivu a vypadá to hodně dobře. Váha 1165 g, průměr filtru 82mm. Teď se objevil průběh světelnosti https:­/­/www.sonyalpharumors.com­/tamron­-shared­-the­-aperture­-range­-of­-the­-new­-35­-150mm­-f­-2­-0­-2­-8­-lens­/ F2 do 40mm, F2.2 do 60mm, F2.5 do 80mm a pak F2.8.

Pokud to nepokazí optickými vlastostmi, což nečekám, protože všechny poslední zoomy ­(zvláště 28­-200­) jsou hodně povedené nebo nesmyslnou cenou, tak je to ideální objektiv na focení akcí.

Odpovědět1  0
Mám Tamron 150­-500 ­(1.7 kg­) a nakonec za podobnou cenu je i Sigma 150­-600, ovšem ještě o půl kilo těžší. Těch 100mm mi za to nestojí, už takhle je to znát.
Odpovědět0  0