Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Puppy8 (4)
Samozřejmě že lze aplikovat na telefon. Připadá mi, že ty příklady jsou výchozí výstupy bez toho, aby se z každého přístroje individuálními úpravami ­(nejlépe z RAWu­) dostal maximálně dobrý výsledek. Pak věřím, že mobil stále nebude lepší než kompakt, teda snad až na ty extrémní rohy RX100.

Ono to nejsou jen koncerty. Telefon má pevné ohnisko či pevná ohniska pokud je tam více kamer, jenže v reálném světě kompaktů se právě běžně fotí se zoomem. Takže situace, kdy je telefon skoro stejně dobrý ­(podle Vás lepší :­-­) jsou omezené právě jen na ta ohniska hlavních kamer. Pak je to srovnání ­"mobil v kapse vs kompakt v kapse­" zkrátka trochu nerealistické, pokud si kompakt omezíme jen na ohniska, která má zároveň hlavní kamera telefonu. Těmi různými hrátkami s multiexpozicí se testy stávají náročnější, protože zcela statické scény sedí mobilu lépe, než když se tam něco hodně hýbe. To je mimochodem další věc která mi vadí, ta větší nepředvídatelnost výsledku dle typu scény.

Snad závěr, ano v uvedených příkladech jsou ty nové mobily opravdu lepší než starý iPhone X na DPreview a na letmý pohled srovnatelné s prvním RX100, ale stále mě to nepředvědčí k tomu odložit můj LX15 ve prospěch high­-end mobilu :­-­) Už jen cenově to moc nevychází.
Odpovědět0  0
Jenže při individuálních úpravách ostrosti, kontrastu atd, bude ten kompakt vypadat nakonec ještě lépe. Bohužel nějaký jednotný srovnávací ­"neupravený RAW­" prakticky neexistuje, vždy už je tam už aplikováno více či méně nějakých líbivých úprav. Pokud srovnáváte přímo JPEG, tak tam telefon bude mít těch úprav určitě více. Ostatně JPEGem z přístroje co má zároveˇň RAW bych se vůbec nezabýval. Chtěl bych vidět více reálných příkladů, například koncerty za špatných světelných podmínek. Nejde o statické foto, takže už nelze tolik aplikovat ty různé finty s multiexpozicemi. Co jsem zatím viděl foto z různých mobilů, tak nic z toho nedosahlo nakonec výstupu z LX15. Ano, má zoom, ale srovnáváme přece mobil v kapse vs kompakt v kapse.
Odpovědět0  0
Nejlepší jsem tedy trefil, i když vypadá taky hrozně jak ty ostatní. Nebyl to nějaký základní setový objektiv, co je kolikrát neostrý i při přiclonění?
Odpovědět0  0
Čipy jsou asi stejné, ale to neznamená, že bude stejné zpracování. Nikon Z taky používá od Sony a výsledek je jiný. Ostatně i Leica tvrdí, že má odlišné zpracování než Panasonic, přitom je to uvnitř prakticky skoro celé od Panasonicu.

Ty detaily vyniknou ale právě tím přeostřením. Ta fotka knihovny je na to ideální. Pokud upravíte tu poslední fotku stejně jako tu druhou, bude to vypadat stejně. Je to dobře vidět na detailech té dýhy. To rozhodně není vyšším rozlišením.
Odpovědět0  0
371891641: tam mi připadá, že z full frame není aní jedna :­-­) Celkově nejlíp vypadá asi ta třetí.
Odpovědět0  0
1­" kompakty nevyrábělo jen Sony, ale i Panasonic a Canon.

Přeostřením myslím to, že už to vytváří nepřirozené artefakty kolem textu. Prostřední foto na té knize červeným písmem na šedém pozadí.
Odpovědět0  0
Ale jinak ano, tohle už vypadá lepší. Chtělo by to ale více fotek v reálných situacích ­(například fotky koncertů za špatných světelných podmínek­) focených současně a pak srovnat s něčím přece jen reprezentativnějším, než 11 let stará první generace Sony RX 100.
Odpovědět0  0
Novější telefon DPreview nemá, nerecenzuje je vůbec, asi vědí proč.

9352: prostřední foto je přeostřené, první a třetí vypadají skoro stejně, třetí má víc šumu ve stínech.
371798549: tam je to tak na stejno, levá z mobilu je více přeostřená, což je vidět na té dlažbě uprostřed
371800008: obě krajní fotky jsou především celé neostré, jako kdyby nezafungovala stabilizace nebo to zaměřilo někam mimo
Odpovědět0  0
Opět mi uniká v čem je problém na výlet další věc co váží 300 gramů. Jen pití váží víc. Ven chodím s malým batohem, takže na výlet je to tak 1 kg foto techniky ­(typicky Sony A7C + Tamron 28­-200 nebo Sony 20­). Na koncerty je to více jak 2 kg ­(foťák + 3 objektivy­). Takže kompakt jako Panasonic LX15 co váží 300 gramů se mi jeví coby nepodstatná zátěž.

Nepadla tu ale jiná nevýhoda všech kompaktů se zoomem při focení venku. Do skládacích objektivů se velice snadno nasává prach, který z toho pak nejde ven. V extrémním případě nezbývá než objektiv vyměnit, protože rozebrat sice jde, ale zpátky už ho obvykle nesestavíte :­-­)

Nebo můžete fotit Leicou Q2 ;­-­) Váha 730 gramů, rozměry 13 x 8 x 9 cm a máte full frame s 47 Mpix snímačem, 28­/F1.7 objektivem a hledáčkem. Tam už se dá i solidně digitálně zoomovat.
Odpovědět0  0
"Výhodou smartphonů je obvykle výrazně lepší optická kvalita ​­(jako dlouholetý uživatel RX100 o tom vím své​­), takže není potřeba ty snímky tolik ořezávat nebo zmenšovat, aby byly rohy dostatečně ostré pro profesionálnější použití­"

Není to spíš špatným kusem RX100? Telefony v rozích žádný zázrak nejsou: https:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/image­-comparison?attr18=daylight&attr13_0=apple_iphonex&attr13_1=sony_dscrx100m7&a­ttr13_2=panasonic_dmclx10&attr13_3=panasonic_dclx100ii&attr15_0=jpeg&attr15_­1=jpeg&attr15_2=jpeg&attr15_3=jpeg&attr16_0=32&attr16_1=100&attr16_2=125&a­ttr16_3=200&attr126_0=2&attr171_3=1&normalization=full&widget=1&x=­-0.8942782152230971&y=0.8344653915309306
Odpovědět1  0
Tím spíš je škoda to fotit mobilem.
Odpovědět0  0
Uznávám, že do toho vlastně nemám moc co mluvit, protože mobilem nefotím vůbec a srovnávám to jen s full frame. A tam je pak rozdíl mezi 2x až 3x levnějším mobilem nakonec nepatrný. Jen mi přijde, že se to dostalo trochu do slepé uličky Tak 95 procent fotek končí jen na sociálních sítích a tam je to opravdu jedno, nikoho to moc nezajímá. Zda těch zbylých cca 5 procent řekněme pokročilejších fotografů vidí tak zásadní rozdíl ve výstupu 3x dražšího mobilu je opět otázka na kterou odpoví jen prodeje. Já to tam zkrátka nevidím, mě to přijde stále hrozné všechno a pokud nedojde k nějaké opravdu převratné změně technologie snímačů, tak to tak asi dlouho zůstane. Zlepšování půjde evidentně cestou AI a post processingu, ne fotografie na vstupu.
Odpovědět0  0
Na Sony FE je tohle moc pěkný objektiv v dané ceně. Malý a lehký, přitom dobře použitelný již na F1.8 ­(kromě krajů­).

https:­/­/dustinabbott.net­/2020­/05­/samyang­-af­-75mm­-f1­-8­-sony­-fe­-review/
Odpovědět0  0
Tohle je zkrátka mimo mé chápání. Pokud vezmu nejlepší současné fullframe fotoapráty a přidělím jim hodnotu kvality 100 procent, tak je běžný mobil střední třídy řekněmě někde na 20 procentech. Tento je tak na 23, ovšem za několikanásobek ceny. Má to smysl?
Odpovědět0  1
Záleží na tom, co s těma fotkama pak chcete dělat. Pokud jen vystavit na sociálních sítích, tak je to úplně jedno. Možná i nějakou akční kameru typu GoPro? Pokud to má mít i jiný serióznější využití, tak alespoň již zmíněný profi kompakt.
Odpovědět0  0
Protože je na nich alespoň něco vidět :­-­) Dobře, tak třeba 1. I přes rozpatlání s viditelným šumem. A to je tam pořád docela dost světla. 17, 18 vypadá pěkně zmenšené, ostatně na to je to evidentně optimalizované, ale když to zvětšíte tak je to zase patlanina a to za denního světla.
Odpovědět0  1
Ostré detaily, kde prosím? Malé náhledy vypadají dobře, ale větší velikost ne. Mnohdy jen přeostřené, kde pak vyniká nedostatečná kvalita a to je za plného světla ­(6 a 7­). Ve stínu je to pak klasicky rozpatlané ­(11­), viz detaily kolem oken.

To jsme ale zase na začátku. Pokud fotka skončí na sociální síti, kde si ji 99 procent lidí prohlédne za pár vteřin na malém displeji mobilu, tak na to dnes úplně stačí jakýkoli mobil střední a vyšší kategorie, nepoznáte rozdíl. Pokud chcete něco víc, je tohle stále hrozné. Možná by to bylo lepší z RAWu. Mě stále uniká smysl přístoje, kde je za enormní cenu kvalita řekně jen o 2 procenta lepší, ve srovnání v nejlepšími současnými fotoaparáty.
Odpovědět0  1
Poslední foto čislo 21. Úžasně rozpatlané větve stromu s hroznou aberací. Třeba 14 ale vypadá v malé velikosti dobře, dokud se neotevře v plné. Ne, takové fotky prostě nechci.
Odpovědět1  1
DxO PureRAW je v tomto stále nejlepší, vyžaduje ale podporu konkrétní kombinace fotoaparátu a objektivu.
Odpovědět1  0
Ten šest let starý Sony­/Zeiss je tímto již zcela neprodejný a nechtěl bych ho ani za nižší cenu, to už raději tu Sigmu. Pokud máte ale Sony A1 nebo A9, tak je Sony GM prakticky jediná rozumná volba, protože podporuje rychlé 30 fps ostření. To je jedno z omezení, které dalo Sony ostatním výrobcům, ti mohou použít jen pomalejší 15 fps.
Odpovědět0  0
"rozlišením HD ­(1200×720 pixelů­)­" ­- ne, tohle opravdu nikdy. To je šílené.
Odpovědět0  0
Vzhledem k šílené ceně Sony 50­/F1.4 GM v Evropě, který je asi o 60 procent dražší než tato Sigma je to opět dobrá volba. Podobně jako u Sigmy 35­/F1.4 získáte cca 90 procent Sony GM za poloviční cenu. Recenze je příznivá: https:­/­/dustinabbott.net­/2023­/02­/sigma­-50mm­-f1­-4­-dg­-dn­-art­-review­-a2023­/

Pokud chcete ještě trochu více ušetřit a stačí vám středová ostrost na úkor ostrosti v rozích, tak poslední Samyang AF 50­/F1.4 II je také dobrá volba: https:­/­/dustinabbott.net­/2022­/01­/samyang­-af­-50mm­-f1­-4­-ii­-review­/

Zkrátka Sony FE systém je radost, takových možností.
Odpovědět2  0
24 a 28mm už je znatelný rozdíl. Ale dobře, tam už ta cena cca 7000 Kč není tak hrozná, ale stále je to dost.
Odpovědět0  0
To je cena. Na Sony FE mám Tamron 24mm­/F2.8, který je perfektně ostrý i v rozích, zaostřuje od 12 cm a stojí ­(v Německu­) necelých 5 tisíc, včetně rozšířené záruky 5 let. Není sice pancake a váží 215g, ale to asi není vzhledem k váze fotoaparátu až tak podstatné.
Odpovědět3  0
Absence stabilizace značně redukuje počet použitelných objektivů. Což zvláště pro začátečníka může být odrazující. Zákazem third­-party objektivů Canon jasně ukázal jakou cestou se chce vydat a budiž mu přáno. Jsem rád, že jsem začal se Sony FE :­-)
Odpovědět3  0
A nezapomeňte na novou Sigmu 50mm F1.4 DG DN pro Sony FE a L. Koncem února má sice Sony představit nový 50mm F1.4 GM, ale proslýchá se cena kolem 1800 Euro. Ve srovnání s tím Sigma za 950 zcela dává smysl. A recenze jsou dobré:

https:­/­/sonyalpha.blog­/2023­/02­/07­/sigma­-50mm­-f1­-4­-dg­-dn­/
https:­/­/dustinabbott.net­/2023­/02­/sigma­-50mm­-f1­-4­-dg­-dn­-art­-review­-a2023­/

Odpovědět0  0
Píšou že měsíčně: https:­/­/security.samsungmobile.com­/workScope.smsb

Nicméně dokud reklamní agentura neopraví ten svůj bazmek, aby k takové primitivní operaci jako instalace aktualizací nebyla stále nutná asistence výrobce zařízení, nikdy se to nezlepší. Microsoft to umí už skoro 15 let. Jenže to je také softwarová firma, ne prodavač reklamních bannerů. Google u toho měl raději zůstat.
Odpovědět1  0
Škoda že je v tom Intel CPU, s AMD by to bylo výkonnější a s menší spotřebou ­(a s méně chybami­). Časem budou ­"herní­" notebooky asi jediná možnost, protože praktiky u všech ostatních se rozšířil nešvar s nesmyslně půlenými klávesami kurzor nahoru­/dolů. O navigačních Home­/End­/PgUp­/PgDn jen přes Fn nemluvě. Snad ještě Lenovo ThinkPad, tam ale obvykle používají značně nekvalitní displeje.

Vysoké 4K rozlišení je u OLED nutnost. Viděl jsem notebook s 15­" FHD OLED a mělo to výrazné červené stíny kolem bílého textu na černém pozadí, naprosto nesnesitelné.
Odpovědět0  0
V USA nemají DPH, ale sales tax. Ta se pohybuje v řádu jednotek procent, ne našich nestydatých 21. I tak je to stále výrazně levnější.
Odpovědět0  0
Za to si ale můžeme především sami, protože to za ty nesmyslné ceny nakupujeme. Kde je problém se asi nedozvíme. V diskuzích najdete neověřené informace, že když máte v těch obchodech známé, tak vám to údajně za tu ­"německou­" cenu prodají také. V prosinci měl zelený skřet několik ­(skutečných­) slevových akcí. Třeba Sony 12­-24 F4 byl za 38 tisíc ­(jinak 52­), což je přesně ta německá cena. Takže pohádky kterými se ohání prodejci, že jim to zrovna v ČR distributor prodává tak draze, moc neobstojí. Prodejci jako Afoto, kteří mají u některých položek nižší ceny tvrdí, že to stále pochází z oficiální ČR distribuce. Viděl jsem už diskusní skupiny na Facebooku, kde bylo v pravidlech zakázáno zmiňovat právě prodejce jako Afoto, asi proto, že ­"nedrží basu­" s předražovači :­-­) Úsudek ať si udělá každý sám.
Odpovědět0  0
38 tisíc na Amazon DE, 41 tisíc v ČR a $1099 ­(cca 25 tisíc­) v USA na B&H. Dobře, mají tam záruku jen jeden rok, ale to přece není důvod k tomu, aby to tu bylo skoro dvakrát dražší.
Odpovědět2  0
Protože cena v USA je 1099 USD. To je tu zase předražené. Označení G Master je očividně jen pro světelnější objektivy. I můj Sony 12­-24 F4 je ­"jen­" G, přesto tu stojí 52 tisíc. V Německu 37.
Odpovědět1  0
Horší je spíš na tom delším konci, ale dají se s tím dokonce fotit i koncerty. S A7C to ostří i na F5.6 za špatných světelných podmínek, byl ale potřeba update firmware.
Odpovědět0  0
Nikon má sice 24­-200, ale začíná na F4. Ten Sony 24­-240 F3.5­-F6.3 je opticky hodně špatný, zatímco Tamron 28­-200 F2.8­-F5.6 je překvapivě dobrý: https:­/­/dustinabbott.net­/2020­/08­/traveling­-with­-the­-tamron­-28­-200mm­-rxd­/

Ostatně proto je to fotoaparát s výměnnými objektivy :­-­) Na cestování se mi nejlépe osvědčila kombinace Tamronu 28­-200 a Sony 20­/F1.8 G. Cokoli co začíná na 24mm a končí kolem 200 bude velké, těžké, málo světelné nebo špatné. Ten Sony 24­-105 opět F4, zatímco Tamron klesá na F4 až na 56mm. Navíc na 28mm má minimální zaostřovací vzdálenost 19 cm.
Odpovědět1  0
Leží, ale jaké. Když se podívám třeba na nabídku zeleného skřeta, tak jsou tam akorát nějaké AgfaPhoto Compact v ceně kolem 3500 Kč. Za stejnou cenu už koupím čínský foto mobil, co bude nakonec možná fotit i lépe díky lepšímu postprocessingu. Dál už je pak ta kategorie nad 11 tisíc Kč.
Odpovědět1  0
Protože jiné než drahé profi kompakty se už prakticky nenabízí. Na vše ostatní jsou mobily. A těch pár kompaktů uvedených na trh v poslední době jsou pro video.
Odpovědět0  0
MFT kompakt už asi nikdo žádný neudělá, s výjimkou modelů pro vlogging. Na druhé straně proč? Po letech s APS­-C jsem přešel na FF a bylo to jedině dobře. Rozdíl v kvalitě je evidentní ­(koncerty­), přitom to není o mnoho větší ­(z Sony A6400 na A7C­), Výběr objektivů je takřka nepřeberný a ceny v Německu ­(typicky o 25% až 40% nižší­) příznivé. Chápu ještě oblibu MFT na focení zvířat, protože teleobjektivy jsou znatelně menší, ale opět je otázka, zda tenhle segment dokáže udržet výrobu a vývoj nových modelů.

Kde je možná mezera na trhu jsou FF kompakty. Zkusil to Sony, cena byla ale přestřelená a přišlo to asi moc brzo, tehdy vládlo APS­-C. Pak je tu Leica ­(Panasonic­), kde je cena samozřejmě úplně mimo. Znám pár fotografů, co s Q2 fotí menší koncerty ­(FF 47 MPix, 28­/F1.7­) a výsledek není vůbec špatný. Podobný foťák se dá určitě vyrobit i za daleko nižší cenu. Jistě, třeba A7C se Samyangem 24­/F1.8 nebo Sigmou 24­/F2 není zase moc větší a těžší, ale kompakt je zkrátka více ­"kompaktní­" ;­-)
Odpovědět0  0
Fázové ostření musí být vždy doplněno i kontrastním, protože funguje jen za dobré světelnosti. Žádný foťák ale neukazuje, které zrovna používá :­-­)

Všichni FF smínač proto, že ti co fotili menším přešli postupně na mobily nebo FF. Těch pár zákazníků už to moc nezachrání. Zbavení se zrcadla umožnilo dělat menší­/lehčí objektivy a také pořádný autofocus. Ještě se zbavit posledního zbytečného mechanického krámu ­- závěrky a bude zase o něco líp. Tělo bude opět menší a lehčí.
Odpovědět2  0
To je něco jiného. Tam jde o to, že z toho hned vyleze tištěné foto.
Odpovědět1  1
Objektiv má světelnost F9. To při typické citlivosti filmů ISO 100 moc možností nedává. Právě to mi přijde na zastáncích analogové fotografie nejvíc komické, když dnešní digitální přístroje nemají problém s ekvivalentní citlivostí ISO 25000 i více.
Odpovědět0  1
Možná to ani není potřeba. Viděl jsem pár lidí s analogovým foťákem na krku, ale nikdy s tím nic nefotili. Zřejmě je to jen hipster módní doplněk :­-)
Odpovědět2  0
To aby přišel i s vlastními filmy. Ty už taky časem nebudou ;­-)
Odpovědět2  0
Tedy Panasonicu :­-)
Odpovědět0  0
Tak schválně jaká bude kvalita výstupu v plném rozlišení ve srovnání s 1­" kompakty :­-)
Odpovědět0  0
1. Proto používám e­-shutter kde to jen jde, abych se toho hnusného zvuku zbavil :­-)
Odpovědět1  1
DSLR je mrtvé, má jen samé nevýhody a na trhu už je i tak příliš těsno. Canon, Nikon, Sony vedou ve full frame. Pak Panasonic s MFT a Fuji s APS­-C. Olympus ­(OM System­) je taky s otazníkem. Bohužel zákazníků je málo a někdo dalši půjde z kola ven.
Odpovědět3  4
Pokud je to ten samý co pro Sony FE, tak ten byl spíše 13mm než 11mm.
Odpovědět0  0
Ty ukázkový fotky, i přesto jak jsou strašně malý, jsou všechny naprosto neostrý :­-)
Odpovědět1  0
Snad to bude ostré alespoň na F5.6 :­-)
Odpovědět0  0
Uvidíme jak dopadnou. Tamron vlastně doposud nevyrobil světelnější objektiv než F2.8 ­(s výjimkou 35­-150 zoomu F2­-F2.8­).
Odpovědět0  0
Největší nevýhoda je, že ty fotky nejsou nikdy ostré.
Odpovědět0  0
Protože pro nuzné státy se to nevyplatí. Ostatně to není jejich problém. Tady se to nezmění. Buďto se s tím člověk smíří nebo musí odejiít na západ. Jiné řešení to nemá.
Odpovědět0  0
Evidentně s tím byl nějaký technický problém, že to tak dlouho trvalo.
Odpovědět0  0
Byl ukončen proto, že to již nemá dostatek zákazníků, aby se to vyplatilo vyrábět a servisovat. Ti teď buď fotí přeprocesované patlaniny mobilem nebo zjistili, že ten dražší foťák vlastně není špatný. Nesmíme to poměřovat nuznými platy v ČR. Ve vyspělých zemích si zkrátka koupíte za jednu výplatu A1, když máte jen trochu slušnější práci.
Odpovědět0  0
Ještě doplním pro mě nejdůležitější vlastnost ­- ultrazvukové čištění snímače. To mělo doposud jen A1 a A7S3 ­(a modely bez IBIS jako A6400­). Má to výrazný vliv na znečištění prachem.
Odpovědět1  0
Můžeme pokračovat. Novinka Tamron 20­-40mm F2.8 pro Sony E. Německá cena 849 Euro ­(cca 21 000 Kč­). Cena v ČR 24 490 Kč. Proč? DPH je podobná a rozšířená EU záruka stejná.
Odpovědět0  0
Nejvíc mě zajímá, zda bude mít ultrazvukové čištění snímače. V současnosti to mají buď foťáky bez IBIS jako A6400, s IBIS ale jen A1 a A7S3. Rozdíl v postupném znečištění snímače je totiž značný, automaticky se to čistí při každém vypnutí foťáku. Neplést se slyšitelným ­"zatřešením­" snímače co mají ostatní A7, to je prakticky k ničemu.
Odpovědět0  0
Blíží se tomu Sony 600mm F4 s TC 2.0, ale na krajinu je stejně třeba víc přiclonit, což s dnešními sensory není problém. Zajímavější koncept má Canon s F11 600mm a 800mm, co jsou malé a lehké.
Odpovědět0  0
Tohle už je přece dávno vyřešené :­-­)
Odpovědět0  0
Z toho budou mít v muzeích radost :­-)
Odpovědět0  0
Aha, tam mi šlo obecně o obsah, že fotit krajinu není třeba jen širokým ohniskem.
Odpovědět0  0
Však jich budou plné bazary. Jako už je teď zrcadlovek.
Odpovědět0  0
Jo, postprocessing se stále zlepšuje. Bohužel fotit mobilem, alespoň pro mě, zkrátka není zábava.
Odpovědět0  0
Bez profliů objektivů je to problém, protože hlavně nové objektivy se více spoléhají na softwarové korekce. Díky tomu mohou být menší a lehčí ­(a v zahraničí i levnější­). I daleko větší firmy jako Capture One nebo DxO nejsou zrovna nejrychlejší v přidávání novinek, takže tohle je nakonec asi dostihne. Navíc je to stejně alchymie, protože když srovnám korekci stejného objektivu z Sony Image Edge, Capture One a DxO PureRAW, tak to pokaždé vypadá trochu jinak :­-)
Odpovědět0  0
Jak je na tom s korekcí zkreslení objektivů? V tomhle se jednotlivé software dost liší, i když každý tvrdí, že má pro daný objektiv ­(nebo dokonce jeho kombinaci s tělem­) profil. Ve výsledku vypadá ­"správná­" korekce RAWu v každém software nakonec trochu jinak. Liší se i v tom, jak rychle zařazují nové objektivy do databáze.
Odpovědět0  0
Dokonce je na to celý festival https:­/­/www.vertifilms.com­/ :­-)
Odpovědět0  0
Ten poměr stran začíná dávat smysl až když vidíte Horizon lock. Vypadá to opravdu dobře: https:­/­/www.dpreview.com­/videos­/3394822646­/dpreview­-tv­-gopro­-hero­-11­-black­-review
Odpovědět1  0
Předražování fototechniky v ČR je již zcela šílené. Teď jsem kupoval objektiv Sony 12­-24mm F4 G. Běžná cena v ČR je 51900 Kč, občas se ­"slevou­" za 49400 Kč. V německém Amazonu za 37280 Kč včetně dopravy. S registrací rozšířené tříleté EU záruky nebyl problém. Tohle už přece není normální.
Odpovědět0  0
Výsledek jednoznačně správné politiky otevřeného bajonetu ­(až na ten nesmysl s telekonvertory, ale to se snad časem vyřeší­). Canon jde přesně opačným směrem, jen čas ukáže kdo na tom bude nakonec lépe :­-­)

https:­/­/www.digimanie.cz­/chybi­-vam­-alternativni­-skla­-pro­-rf­-mozna­-za­-to­-muze­-zakaz­-od­-canonu­/9500
Odpovědět1  1
A podpora aktualizací zase jen dva roky? Samsung nabízí 5 let.
Odpovědět0  0
Když takhle zmenším fotografie z mého prvního foťáku Fuji FinePix A203, budou asi vypadat podobně :­-)
Odpovědět0  0
Moc pěkný. Kdybych už neměl Sony 20mm F1.8 G, byla by to jasná volba.
Odpovědět0  0
Tak kamenné obchody nejsou už skoro s ničím. Důležité je, zda to ještě někdo kupuje ­(online­).
Odpovědět1  0
Do použitého foťáku bych nešel, ale u objektivů je to poměrně praktické.
Odpovědět1  0
Právě cestuji po Slovinsku a překvapilo mě, kolik lidí zde fotí foťákem. Naprostá většina jsou FF, poměr značek Sony a Canon tak půl na půl. Občas Nikon nebo malý kompakt a jedna trendy slečna s Leicou :­-­) Takže nakonec to nevypadá až tak zle.
Odpovědět1  0
Jak dlouho to bude ukládat RAW na kartu? :­-)
Odpovědět0  0
Nejlepší reakcí na podobné nápady je přestat publikovat jakékoli fotografie a zprávy z té země.
Odpovědět2  0
Stále je lepší než 10­-18mm a hlavně podporuje přední 77mm filtry. Z pevných je podporuje jen 11mm. Bohužel česká cena je opět strašná ­- 21300 Kč ­(zdroj: https:­/­/www.laowa­-objektivy.cz­/produkty­/foto­-objektivy­/laowa­-12­-24­-mm­-f56­-zoom.htm ­), takže bude třeba nákup v zahraničí.

Doporučuji i další recenze: https:­/­/phillipreeve.net­/blog­/review­-laowa­-12­-24mm­-5­-6­/
Odpovědět0  0
Fotím jen ty které znám osobně, po letech to docela ocení :­-)
Odpovědět0  0
"A to mě zase docela baví snažit se ze špatných produktů vytřískat co nejlepší fotky­". To si užívám na velkých festivalech, kde není dovoleno si vzít velký foťák ­(na malých kde se všichni znají to nikdo neřeší­), takže jsem omezen jen kompaktem. Úplně mi to stačí :­-)
Odpovědět0  0
Na výlety chodím většinou s Sony A7C + Tamron 28­-200, který je na zoom překvapivě kvalitní. S tenkým Peak Design popruhem přes rameno to nepřekáží a dá se locknout, takže se při chůzi postupně nevysouvá. Někdy zase jen se Sony 20­/F1.8. Jinak mám u sebe vždy Panasonic LX15. Mobilem nefotím, není to zábava a navíc můj starý kousek stejně fotí strašně. Když si koupím nový mobil, bude v tom zase ten hrozný Android co se pořád neumí aktualizovat bez závislosti na výrobci ­(který na to po roce­/dvou kašle­), takže se to stejně nikam neposune. S produkty Apple jsem mentálně zcela nekompatibilní ;­-)
Odpovědět1  0
Při těch požadavcích ale telefon nevyhovuje ani pro jeden případ :­-­) Nemá zoom ani ND filtr. Ohledně šumu pomůže DxO PureRaw ­(případně i Topaz DeNoise, verze 3 už podporuje i RAWy­). RX100 VII je podporován v Catalyst Browse software, což řeší stabilizaci videa. ND filtr se dá nasadit pomocí různých 3rd party adaptérů, ale není to samozřejmě tak pohotové. V zásadě ideální fotoaparát bez výměnných objektivů neexistuje.
Odpovědět0  0
Udělali z toho ultrazoom. Na to že to má na konci po přepočtu 200mm je ale F4.5 velmi slušný výsledek. Bohužel F2.8 na začátku je na noční foto už trochu málo, proto zůstávám u Panasonic LX15. Ten má navíc výrazně lepší touchscreen interface.
Odpovědět0  0
Chromatickou aberací při plně otevřené cloně ale trpí prakticky všechny pevné objektivy, včetně těch nejdražších. Proto je snaha přiclonit, pokud to záběr umožňuje. Dá se to sice částečně odstranit post processingem, ale tady mi to společně s hloubkou ostrosti přijde jako značný nedostatek.
Odpovědět0  0
Škoda že DPreview nedělá testy mobilů, i když to ukazuje, jakou jim přiíkládají důležitost. Srovnal jsem si výstup ze ctyř 1­" fotoaparátů. Panasonic LX15 ­(2016­), první Sony RX100 ­(2012­), poslední Sony RX100 VII ­(2019­), Canon G5 X Mark II ­(2019­). Například RAW na ISO6400 nevypadá kolikrát novější Sony RX100 VII o nic lépe, než první. Bylo by rozhodně zajímavé vidět, jak si vede ve stejném testu tento mobil.

https:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/image­-comparison?attr18=daylight&attr13_0=panasonic_dmclx10&attr13_1=sony_dscrx10­0&attr13_2=sony_dscrx100m7&attr13_3=canon_g5xii&attr15_0=raw&attr15_1=ra­w&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=6400&attr16_1=6400&attr16_2=6400&a­ttr16_3=6400&attr126_3=1&attr171_3=2&normalization=full&widget=1&x=­-0.31072206814823616&y=0.11550331441337001
Odpovědět2  0
Potíž je v tom, že plno objektivů nemá na plně otevřenou clonu zrovna optimální výstup v případě hodně kontrastních scén. U mobilu je to možná jedno, zřejmě to nějak korigují. Pokud se to ale má výstupem přibližovat 1­" kompaktům ...
Odpovědět0  0
Jak se vlastně řeší, že to neumí nastavit vyšší clonu, kratším časem expozice? To tak asi nejde donekonečna.
Odpovědět0  0
Pokud něco takového vůbec udělají, tak to bude opět model pro vloggery, takže bez hledáčku. Ne že by mi u kompaktu chyběl.
Odpovědět0  0