www.digimanie.cz
>
>
>
>
>

Souboj senzorů: APS-C Canon 18 MPx vs. 20 MPx

Souboj senzorů: APS-C Canon 18 MPx vs. 20 MPx
, , recenze: specifikace produktu
Dnes se podíváme na vývoj APS-C senzorů u Canonu. Do testu jsme vzali dva snímače lišící se od sebe 4 lety vývoje. Kam se posunula kvalita snímků od dob 18MPx čipu k novějšímu 20MPx senzoru?



reklama
V minulosti jsme pro vás připravili už nemálo zajímavých srovnávacích testů. Podívali jsme se na 12MPx snímače s 1/1,7" a 1/2,3" úhlopříčkou, věnovali jsme se také problematice přepočteného zvětšení u makra, v poslední době jsme proti sobě dvakrát postavili 1" kompakt a APS-C zrcadlovku. V prvním případě to byl ultrazoom Sony RX10 proti Nikonu D3300 s 18-140mm objektivem, ve druhém případě jsme zavítali do levnějších vod s kompaktem Sony RX100 proti zrcadlovce Canon EOS 1200D se setovým objektivem 18-55mm. A právě tato zrcadlovka je součástí i druhého srovnávacího testu. Nyní ji postavíme proti většímu bráškovi EOS 70D.





Nepůjde však o srovnání zrcadlovek jako takových, to by bylo jasné vítězství vybavenějšího modelu EOS 70D. My se podíváme jen na výkony senzoru. Zatímco EOS 1200D má už hodně starý 18MPx APS-C senzor, jehož základ je tu s námi již šestým rokem, EOS 70D má novější 20MPx snímač. Ten přinesl 2 megapixely navíc a podle mnoha testů jen o trochu lepší obrazové výsledky. Na druhou stranu disponuje technologií Dual Pixel CMOS AF, která přináší fázové ostření na čipu a výrazně lepší výsledky ostření přes live view. My se v dnešním testu podíváme především na problematiku kresby (detailů), šumu a dynamického rozsahu. Podíváme se ale i na ukázku videosekvencí, aby bylo krásně vidět, co dokáže technologie Dual Pixel CMOS AF. Pro test byl použit základní setový objektiv Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 III nebo EF-S 18-135mm f3.5-5.6 IS STM.


Srovnání kresby


Pro začátek se podíváme na několik stejných snímků, které jsem vyfotil s oběma fotoaparáty. Obvykle bylo vyfoceno 3-5 snímků a z nich jsem vybral ten nejlepší. Snímky byly převedeny z RAWu s výchozím nastavením Camera Raw, kde bylo akorát staženo odšumování na minimum (případně byla u obou snímků provedena stejná korekce expozice).




Canon EOS 1200D, 18MPx, klikněte pro zvětšení





Canon EOS 70D, 18MPx, klikněte pro zvětšení



Tady se můžete podívat na oba snímky v JPEGu, nicméně nabízím i RAW z 18MPx senzoru a RAW z 20MPx senzoru.




20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo



Zde se už můžete podívat na skutečné výsledky krásně vedle sebe. Vlevo vidíte výsledek z 20MPx senzoru, uprostřed z 18MPx čipu a vpravo je pak 20MPx snímek zkonvertovaný na rozlišení 18 megapixelů. Porovnáním pravého a prostředního snímku tak krásně vidíte, jaký je rozdíl mezi senzory při tisku/zobrazení na předem danou stejně velkou plochu. V tomto případě dává 20MPx snímač větší množství detailů.




Canon EOS 1200D, 18MPx, klikněte pro zvětšení





Canon EOS 70D, 18MPx, klikněte pro zvětšení





20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo





20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo



Opět si můžete stáhnout RAW z 18MPx čipu a RAW z 20MPx čipu. Rozdíly jsou malé ve prospěch 20MPx verze, jsou zde spíše rozdíly v jasovém podání a snímek z 20MPx senzoru přinesl trochu lépe prokreslené stíny. Ještě se podíváme na další srovnání, tentokrát už jen výřezy.




20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo



Zde je 20MPx snímač možná o trošku lepší, ale výrazné rozdíly to rozhodně nejsou.




20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo



I zde se pozorování shodují s předchozími. 20MPx čip nabídne trošku lepší detaily, ale nejde o nic výrazného. To už snímky musíte hodně studovat, abyste si všimli rozdílu. Jednoduše řečeno, samotné rozlišení čipů se liší tak málo, že se stejným objektivem (zde 18-135mm IS STM) nabídnou většinou i podobné detaily a bude více záležet na tom, jak přesně fotoaparát zaostří než na tom, jaké má rozlišení.

Nejnovější články
Gitzo slaví 100 let speciálními edicemi stativů Gitzo slaví 100 let speciálními edicemi stativů
Před 100 lety vznikla společnost Gitzo a v rámci oslav tohoto výročí byly představeny dvě limitované edice stativů. Gitzo The 100 Year Anniversary Edition bude první z nich a ještě více limitován bude The Arsene Gitzhoven Edition.
Dnes,  aktualita, Milan Šurkala
Purest Picture: Robin de Puy fotila kapkou vody Purest Picture: Robin de Puy fotila kapkou vody
V rámci reklamní kampaně na balenou vodu Spa byla fotografka Robin de Puy oslovena, zda by nevyfotila portréty přes kapku této vody. Fotoaparát tedy neměl klasický objektiv, využilo se sklíčko, zrcátko a trochu elektřiny. Výsledky jsou hodně zajímavé.
Dnes,  aktualita, Milan Šurkala
Zeiss uvedl světelný objektiv Milvus 1.4/35 Zeiss uvedl světelný objektiv Milvus 1.4/35
Desátým objektivem řady Zeiss Milvus se stal model Milvus 1.4/35. Jde tedy spíše o širokoúhlý objektiv s výbornou světelností F1,4. Výrobce slibuje i odolnost vůči nepříznivému počasí a skvělé optické výkony až do rohů.
Dnes,  aktualita, Milan Šurkala
Canon vydal firmware 1.1.1 pro EOS 5DS a 5DS R Canon vydal firmware 1.1.1 pro EOS 5DS a 5DS R
Máte-li zrcadlovku Canon EOS 5DS nebo 5DS R, tak pro vás byla před nedávnem vydána aktualizace firmwaru na verzi 1.1.1. Ta opravuje čtyři nepříjemné chyby, kdy se fotoaparát dlouho spouštěl, nedokončil zpracování snímků a podobně.
Včera,  aktualita, Milan Šurkala
Úchvatné video z dronu na Muscle Beach s těsnými průlety Úchvatné video z dronu na Muscle Beach s těsnými průlety
Někteří lidé umí ovládat drony skutečně velmi dobře. To je i případ Roberta McIntoshe, který spolu s kamarádem natočil video na Muscle Beach plné velmi těsných průletů kolem budov, posilovacích strojů i jiných překážek..
20.6.2017,  aktualita, Milan Šurkala