www.digimanie.cz
>
>
>
>
>

Souboj senzorů: APS-C Canon 18 MPx vs. 20 MPx

Souboj senzorů: APS-C Canon 18 MPx vs. 20 MPx
, , recenze: specifikace produktu
Dnes se podíváme na vývoj APS-C senzorů u Canonu. Do testu jsme vzali dva snímače lišící se od sebe 4 lety vývoje. Kam se posunula kvalita snímků od dob 18MPx čipu k novějšímu 20MPx senzoru?
reklama
V minulosti jsme pro vás připravili už nemálo zajímavých srovnávacích testů. Podívali jsme se na 12MPx snímače s 1/1,7" a 1/2,3" úhlopříčkou, věnovali jsme se také problematice přepočteného zvětšení u makra, v poslední době jsme proti sobě dvakrát postavili 1" kompakt a APS-C zrcadlovku. V prvním případě to byl ultrazoom Sony RX10 proti Nikonu D3300 s 18-140mm objektivem, ve druhém případě jsme zavítali do levnějších vod s kompaktem Sony RX100 proti zrcadlovce Canon EOS 1200D se setovým objektivem 18-55mm. A právě tato zrcadlovka je součástí i druhého srovnávacího testu. Nyní ji postavíme proti většímu bráškovi EOS 70D.





Nepůjde však o srovnání zrcadlovek jako takových, to by bylo jasné vítězství vybavenějšího modelu EOS 70D. My se podíváme jen na výkony senzoru. Zatímco EOS 1200D má už hodně starý 18MPx APS-C senzor, jehož základ je tu s námi již šestým rokem, EOS 70D má novější 20MPx snímač. Ten přinesl 2 megapixely navíc a podle mnoha testů jen o trochu lepší obrazové výsledky. Na druhou stranu disponuje technologií Dual Pixel CMOS AF, která přináší fázové ostření na čipu a výrazně lepší výsledky ostření přes live view. My se v dnešním testu podíváme především na problematiku kresby (detailů), šumu a dynamického rozsahu. Podíváme se ale i na ukázku videosekvencí, aby bylo krásně vidět, co dokáže technologie Dual Pixel CMOS AF. Pro test byl použit základní setový objektiv Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 III nebo EF-S 18-135mm f3.5-5.6 IS STM.


Srovnání kresby


Pro začátek se podíváme na několik stejných snímků, které jsem vyfotil s oběma fotoaparáty. Obvykle bylo vyfoceno 3-5 snímků a z nich jsem vybral ten nejlepší. Snímky byly převedeny z RAWu s výchozím nastavením Camera Raw, kde bylo akorát staženo odšumování na minimum (případně byla u obou snímků provedena stejná korekce expozice).




Canon EOS 1200D, 18MPx, klikněte pro zvětšení





Canon EOS 70D, 18MPx, klikněte pro zvětšení



Tady se můžete podívat na oba snímky v JPEGu, nicméně nabízím i RAW z 18MPx senzoru a RAW z 20MPx senzoru.




20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo



Zde se už můžete podívat na skutečné výsledky krásně vedle sebe. Vlevo vidíte výsledek z 20MPx senzoru, uprostřed z 18MPx čipu a vpravo je pak 20MPx snímek zkonvertovaný na rozlišení 18 megapixelů. Porovnáním pravého a prostředního snímku tak krásně vidíte, jaký je rozdíl mezi senzory při tisku/zobrazení na předem danou stejně velkou plochu. V tomto případě dává 20MPx snímač větší množství detailů.




Canon EOS 1200D, 18MPx, klikněte pro zvětšení





Canon EOS 70D, 18MPx, klikněte pro zvětšení





20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo





20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo



Opět si můžete stáhnout RAW z 18MPx čipu a RAW z 20MPx čipu. Rozdíly jsou malé ve prospěch 20MPx verze, jsou zde spíše rozdíly v jasovém podání a snímek z 20MPx senzoru přinesl trochu lépe prokreslené stíny. Ještě se podíváme na další srovnání, tentokrát už jen výřezy.




20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo



Zde je 20MPx snímač možná o trošku lepší, ale výrazné rozdíly to rozhodně nejsou.




20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo



I zde se pozorování shodují s předchozími. 20MPx čip nabídne trošku lepší detaily, ale nejde o nic výrazného. To už snímky musíte hodně studovat, abyste si všimli rozdílu. Jednoduše řečeno, samotné rozlišení čipů se liší tak málo, že se stejným objektivem (zde 18-135mm IS STM) nabídnou většinou i podobné detaily a bude více záležet na tom, jak přesně fotoaparát zaostří než na tom, jaké má rozlišení.
 
Nejnovější články
Světelný teleobjektiv Fujinon XF 200mm F2 R LM OIS Světelný teleobjektiv Fujinon XF 200mm F2 R LM OIS
Fujifilm představil nový vysoce světelný teleobjektiv XF 200mm F2 R LM OIS WR. Je odolný vůči nepříznivému počasí, má 5EV optickou stabilizaci i excelentní světelnost F2,0. Dodává se navíc s 1,4× telekonvertorem.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Pohotový monopod Steadify si připnete na sebe Pohotový monopod Steadify si připnete na sebe
Na Kickstarteru se objevil velmi zajímavý projekt. Jde o monopod Steadify, který neopíráte o zem, ale o sebe. Nabídne velmi pohotové vysouvání jednou rukou i superrychlou "montáž" fotoaparátu.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Fujifilm XF10, APS-C kompakt vážící jen 280 gramů Fujifilm XF10, APS-C kompakt vážící jen 280 gramů
Poslední týdny internetem kolovaly informace o připravovaném APS-C kompaktu Fujifilm XF10. Ty se nakonec ukázaly být pravdivými. Společnost Fujifilm skutečně představila XF10 s APS-C čipem a 28mm objektivem.
Včera, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů
Manfrotto uvádí fotobatoh a brašnu Noreg 30 Manfrotto uvádí fotobatoh a brašnu Noreg 30
Manfrotto přichází s novými produkty do své nabídky. Jde o řadu Noreg, která bude nově obsahovat fotobatoh Backpack-30 a brašnu Messenger-30. Ty budou mít i speciální obaly na notebook, tablet i vyjímatelnou menší brašnu na rameno.
18.7.2018, aktualita, Milan Šurkala
Letní Zoner Photo Studio X uvádí 5GB Photo Cloud zdarma Letní Zoner Photo Studio X uvádí 5GB Photo Cloud zdarma
Koncem června představila společnost Zoner Software letní aktualizaci svého programu na správu a úpravu fotek Zoner Photo Studio X. Největší změnou je cloudové úložiště Photo Cloud. Majitelé ZPS X dostanou 5 GB zdarma.
18.7.2018, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře