www.digimanie.cz
>
>
>
>
>

Souboj senzorů: APS-C Canon 18 MPx vs. 20 MPx

Souboj senzorů: APS-C Canon 18 MPx vs. 20 MPx
, , recenze: specifikace produktu
Dnes se podíváme na vývoj APS-C senzorů u Canonu. Do testu jsme vzali dva snímače lišící se od sebe 4 lety vývoje. Kam se posunula kvalita snímků od dob 18MPx čipu k novějšímu 20MPx senzoru?
reklama
V minulosti jsme pro vás připravili už nemálo zajímavých srovnávacích testů. Podívali jsme se na 12MPx snímače s 1/1,7" a 1/2,3" úhlopříčkou, věnovali jsme se také problematice přepočteného zvětšení u makra, v poslední době jsme proti sobě dvakrát postavili 1" kompakt a APS-C zrcadlovku. V prvním případě to byl ultrazoom Sony RX10 proti Nikonu D3300 s 18-140mm objektivem, ve druhém případě jsme zavítali do levnějších vod s kompaktem Sony RX100 proti zrcadlovce Canon EOS 1200D se setovým objektivem 18-55mm. A právě tato zrcadlovka je součástí i druhého srovnávacího testu. Nyní ji postavíme proti většímu bráškovi EOS 70D.





Nepůjde však o srovnání zrcadlovek jako takových, to by bylo jasné vítězství vybavenějšího modelu EOS 70D. My se podíváme jen na výkony senzoru. Zatímco EOS 1200D má už hodně starý 18MPx APS-C senzor, jehož základ je tu s námi již šestým rokem, EOS 70D má novější 20MPx snímač. Ten přinesl 2 megapixely navíc a podle mnoha testů jen o trochu lepší obrazové výsledky. Na druhou stranu disponuje technologií Dual Pixel CMOS AF, která přináší fázové ostření na čipu a výrazně lepší výsledky ostření přes live view. My se v dnešním testu podíváme především na problematiku kresby (detailů), šumu a dynamického rozsahu. Podíváme se ale i na ukázku videosekvencí, aby bylo krásně vidět, co dokáže technologie Dual Pixel CMOS AF. Pro test byl použit základní setový objektiv Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 III nebo EF-S 18-135mm f3.5-5.6 IS STM.


Srovnání kresby


Pro začátek se podíváme na několik stejných snímků, které jsem vyfotil s oběma fotoaparáty. Obvykle bylo vyfoceno 3-5 snímků a z nich jsem vybral ten nejlepší. Snímky byly převedeny z RAWu s výchozím nastavením Camera Raw, kde bylo akorát staženo odšumování na minimum (případně byla u obou snímků provedena stejná korekce expozice).




Canon EOS 1200D, 18MPx, klikněte pro zvětšení





Canon EOS 70D, 18MPx, klikněte pro zvětšení



Tady se můžete podívat na oba snímky v JPEGu, nicméně nabízím i RAW z 18MPx senzoru a RAW z 20MPx senzoru.




20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo



Zde se už můžete podívat na skutečné výsledky krásně vedle sebe. Vlevo vidíte výsledek z 20MPx senzoru, uprostřed z 18MPx čipu a vpravo je pak 20MPx snímek zkonvertovaný na rozlišení 18 megapixelů. Porovnáním pravého a prostředního snímku tak krásně vidíte, jaký je rozdíl mezi senzory při tisku/zobrazení na předem danou stejně velkou plochu. V tomto případě dává 20MPx snímač větší množství detailů.




Canon EOS 1200D, 18MPx, klikněte pro zvětšení





Canon EOS 70D, 18MPx, klikněte pro zvětšení





20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo





20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo



Opět si můžete stáhnout RAW z 18MPx čipu a RAW z 20MPx čipu. Rozdíly jsou malé ve prospěch 20MPx verze, jsou zde spíše rozdíly v jasovém podání a snímek z 20MPx senzoru přinesl trochu lépe prokreslené stíny. Ještě se podíváme na další srovnání, tentokrát už jen výřezy.




20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo



Zde je 20MPx snímač možná o trošku lepší, ale výrazné rozdíly to rozhodně nejsou.




20MPx senzor vlevo, 18MPx senzor uprostřed, 20->18MPx snímek vpravo



I zde se pozorování shodují s předchozími. 20MPx čip nabídne trošku lepší detaily, ale nejde o nic výrazného. To už snímky musíte hodně studovat, abyste si všimli rozdílu. Jednoduše řečeno, samotné rozlišení čipů se liší tak málo, že se stejným objektivem (zde 18-135mm IS STM) nabídnou většinou i podobné detaily a bude více záležet na tom, jak přesně fotoaparát zaostří než na tom, jaké má rozlišení.
 
Nejnovější články
Adobe ukázal Moving Stills: AI vytváří prostorové video z fotky Adobe ukázal Moving Stills: AI vytváří prostorové video z fotky
Na konferenci Adobe MAX představila společnost také technologie, které má ve vývoji. Zajímavostí jsou např. Moving Stills, kdy systém pomocí umělé inteligence a zdrojové fotografie vytvoří video s iluzí pohybu v prostoru.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Meyer Optik Görlitz končí, lidé neuvidí peníze ani objektivy Meyer Optik Görlitz končí, lidé neuvidí peníze ani objektivy
Kickstarter nepřináší vždy úspěšné projekty. Jedním z obrovských neúspěchů je společnost net SE, která oživovala objektivy Meyer Optik Görlitz nebo Oprema Jena. Společnost nicméně zbankrotovala a lidé neuvidí ani peníze ani objektivy.
Včera, aktualita, Milan Šurkala6 komentářů
Maličký fotoaparát TinyMOS NANO1 pro astrofotografii Maličký fotoaparát TinyMOS NANO1 pro astrofotografii
TinyMOS představuje druhou generaci maličkého fotoaparátu určeného dle tvůrců zejména pro astrofotografii. Proti předchůdci je výrazně menší a lehčí, rozumí si také se dvěma různými bajonety pro objektivy.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Sony oficiálně uvádí nové čipy, 1/3" až středoformát Sony oficiálně uvádí nové čipy, 1/3" až středoformát
Společnost Sony zveřejnila seznam nových snímačů pro smartphony, kompakty, CSC i DSLR. Najdeme mezi nimi novinky využívající klasickou technologii FSI, ale i modernější BSI a pochopitelně i vrstvené snímače.
18.10.2018, aktualita, Milan Šurkala20 komentářů
Yashica Y35 digiFilm je dle uživatelů příšerný fotoaparát Yashica Y35 digiFilm je dle uživatelů příšerný fotoaparát
Loni touto dobou byl oznámen fotoaparát Yashica Y35 digiFilm, do kterého se vkládaly jakési digitální filmy. Ty ovlivňovaly, jak se daná fotka převede do JPEGu. Dle uživatelů je ale kvalita fotoaparátů naprosto žalostná.
18.10.2018, aktualita, Milan Šurkala5 komentářů