Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od revival (2)
revival (1975) | 2.11.201421:35|Trojský most
Všechny snímky s Trojským mostem jsou výborné. Zde prima kombinace barev, linie mostovky a oblouk. Je pravda že ty větve všude kolem docela „pozlobí“. Výhoda je, že mlha hodně rušivých prvků „vykryje“. Chtěl bych být u toho až se to celé „zřítí“ :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.11.201418:53|PAŘEZOVNÍK
Je prima a z huby chrlí kouř. Dobré oko :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.11.201417:50|Paprsek naděje
Pro mě velice přitažlivá scéna. Ale neoslovil mě „Paprsek naděje“, ale jakýsi těkavý neklid který je v obraze ­(záměrně­) obsažen. Z „paprsku naděje“ se také nakonec může vyklubat Perníková chaloupka s ježibabou :­-­).
Odpovědět0  0
Vynikající „atmosférický“ a prostorový obraz.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.11.201417:36|Nevítaný host
[QUOTE=Mirek V.­]Vypadá spíš jak nějaký skřet, ale velmi fotografii oživil a dal těm prázdným zdem rozměr. Možná, že by jsi mohl využít figuru ve svých fotografiích častěji :­)­[­/QUOTE­]

To je ono: ­[B­]skřet­[­/B­]. To mě na snímku podvědomě zaujalo, ale nedovedl jsem ten pocit pojmenovat. Teď je to záhadnější :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.11.201417:28|...
[QUOTE=snopa­]Ahoj, výborná fotka, dá se v ní najít hodně významů, to já rád, když se nejde rovnou na bránu. ;­) :­)­[­/QUOTE­]

Dík za shlédnutí, komentář a hodnocení. Taky mám rád snímky ­[I­]když se nejde rovnou na bránu­[­/I­]. Ať se Ti daří.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.11.201417:23|O cestování
Úplně žasnu v jakých „sférách“ se vznášíš, – obraz působí lehce, přirozeně, nadčasově, řekl bych „kosmicky“. Jakoby v čtyřrozměrném prostoru. Jen mám pocit, že lampičky napravo by už nemusely být. Výborná myšlenka i realizace.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.11.201416:57|...
[QUOTE=Mirek V.­]Dobré místo pro relax, stavět si ho já, nejspíš bych taky přistavěl pyramidu, ono se nedá pořád sedět na lavičce. A pak bych postavil další z druhé strany a představoval bych si, že mě chrání a ­"nabíjí­" magická energie pyramid, a pak bych stavěl další a další pyramidy, dokud bych neumřel :­)­[­/QUOTE­]

Tak místo pro relax určitě výborné. Pohled z lavičky směřuje do hluboké zalesněné rokle a je tam naprostý klid. Příjemné posezení, a ve směru pohledu se občas vynoří z houští i několik párů srnců. Dík za shlédnutí a komentář :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.11.201416:50|...
[B­]Mirek V.­[­/B­]: A pobavili bychom se určitě dobře :­-­).

Ten postup analýzy se mě líbí. Z mého pohledu jsi se výsledku nakonec „dobral“. Je to ten „výsměch“ a nejen národu ale i poněkud širšímu „světu“ ­(autor „vystavuje“ i v zahraničí­). Víc už také raději neřeknu, – haha :­-­),
Odpovědět0  0
revival (1975) | 31.10.201419:21|...
[QUOTE=Mirek V.­]Hmm, straka jako sekuriťák, zrcadlo české politické scény :thumb­[­/QUOTE­]

Takové přirovnání by mě nenapadlo, ale musím se smíchem naprosto souhlasit ­(„kozel zahradníkem“­). Dík za shlédnutí a prima vtipný komentář z oblasti černého humoru :­-)
Odpovědět0  0
Pro mě je to z hlediska obrazové skladby velmi zvláštní snímek a i přes svoji složitost je dobře vyvážený. Nejvíce však oceňuji zachycení „rozhodujícího okamžiku“. To je skutečně úžasné :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 30.10.201421:09|Nevítaný host
Prima, a výstižně zachycen pohyb, podle nohy ohnuté v koleni je to opravdu běh a nikoliv chůze.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 30.10.201420:59|...
[QUOTE=jagad­]Já to vidím tak, že straka­-zlodějka si přilétla prozkoumat zabezpečovací kamerový systém. Vtipné.­[­/QUOTE­]

Tak to je velice praktická a logická úvaha :­-­). Dík za shlédnutí i komentář.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 30.10.201420:56|...
[QUOTE=didrik­]Ahoj Lada. U mna, pri dlhsom zahladeni sa na snimok, vyvstava otazka o slobode. Zaujimavo, pri nahlade som si myslel, ze pojde o dalsiu foto z cyklu ­"Spiknuti piktogramu­". Skoda ze sme z neho nemohli vidiet viacero snimkov. Tomas­[­/QUOTE­]

Díky za shlédnutí a komentář. Fotil bych to i bez té straky, zaujal mě hlavně ten stín kamery a „příšerná“ kombinace barev na fasádě. No pak přilétla straka, což mě potěšilo :­-­). Tyto bezpečnostní kamery mě nevadí, ale ty ostatní tzv. „šmírovací“ nemám v lásce. Pořád nás někdo sleduje :­-­).

„Spiknutí piktogramů“ bude doufám pokračovat. Potíž je v tom že už vidím piktogramy téměř ve všem :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 30.10.201420:04|Praha
[QUOTE=zeloi­]Také ať se ti daří a budu se velmi těšit na nějaký další tvůj komentář. Tvé komentáře čtu velmi rád a to nejen pod svými fotkami. :­)­[­/QUOTE­]

Dík, s komentáři je to poslední dobou těžké. Z mnoha velice různých důvodů. A stejně na rozsáhlé diskuze u snímků nikdo nemá čas. Je to prostě takhle hrozně zdlouhavé. Ani videokonference se nevyrovná osobním rozhovorům s malou skupinou přátel fotografie. Ale je to takhle pořád lepší než fotit „do šuplete“.
Odpovědět0  0
Prima snímek, – jak již psáno výše, – no a takhle nějak jsem si v duchu představoval barvu stepní trávy.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 29.10.201419:12|...
[QUOTE=Paty senior­]Pěkná ptákovina.... Fotka na zeď to asi není, ale motiv je neobvyklý, je v to jakýsi příběh o tom, že my se musíme hlídat kamerami a pták ­- asi kavka ­- zase vidí ale nepoví. Takže cosi o svobodě?...­[­/QUOTE­]

Díky za shlédnutí a prima komentář. Mám velkou radost že jste si sám našel a „vytvořil“ ­[B­]svůj vlastní příběh­[­/B­]. Kdybych ten snímek pojmenoval tak bych určitě omezil Vaši výbornou fantazii :­-­). No a snímky „na zeď“ nedělám protože na to nemám povahu ani schopnosti. Ať se Vám daří.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 29.10.201418:12|Čertův ocas
[QUOTE=Dan7­]­[QUOTE=revival­]Jo, to je bezva „kousek“. Dám přednost „krajině s elektrárnou“ protože je vzácnější než „krajina s hradem“. Je to „pravdivý“ snímek.­[­/QUOTE­]

No to taky mohlo být i s hradem, kdyby se dochoval :­). Kousek směrem vpravo stával hrad Hynka ­"Suchého čerta­" z Jevišovic jménem Rabštejn, ale byl jako sídlo lapků rozbořen už ve středověku.­[­/QUOTE­]

Mě se ty snímky s pozůstatky hradů líbí. A dík za rozšíření mého obzoru :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 29.10.201416:38|...
[B­]Werny­[­/B­]: hlavně ta pyramida je pro mě otázkou. Nebo by to mohla být i mohyla.

[B­]Dan7­[­/B­]: Tady byly pastviny za „husitů“ :­-­).

[B­]Hupp­[­/B­]: Už v únoru byla ta lavička zchátralá, a v létě už by se na ní sedět nedalo. V létě už byla pyramida zpoloviny pobořená a lavička „zhroucená“ ­(následkem vandalismu­). Takže takhle už tu scénu nikdo nevyfotí.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 29.10.201416:03|Praha
No právě např. to zasíťované lešení kteréžto „překáží“ téměř všude, to už je taková pražská klasika :­-­). Dále mám pocit že obraz působí „neuspořádaně“, chaoticky; – a to je taky současná pražská klasika :­-­)

[QUOTE­]... tak si můžu dovolit fotit z takovéhoto ­"nesmyslného­" místa.­[­/QUOTE­]

Jo, jo, to je dobrá poznámka, také mě přitahují podobná „nesmyslná“ místa, a možná i nechtěně :­-­). Tak ať se Ti daří.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 28.10.201421:14|Čertův ocas
Jo, to je bezva „kousek“. Dám přednost „krajině s elektrárnou“ protože je vzácnější než „krajina s hradem“. Je to „pravdivý“ snímek.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 28.10.201421:09|...
[QUOTE=Dan7­]Něco mně to připomíná. Podobné scény vídám na svých toulkách, ale nefotím je. Také nevím co si o tom myslet, ale možná bych je mohl začít fotit :­).­[­/QUOTE­]

Dík za shlédnutí a komentář. Mě ale zajímá proč a kdo to místo takhle „vybudoval“, jaký význam má ta pyramida apod. Z fotografického hlediska je to samozřejmě snímek „neuspokojivý“ :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 28.10.201421:00|Praha
Spíš individuální záběr než pohlednicovka. V tom smyslu, že z tohoto místa by tu scénu fotil jen málokdo. A zvláště tzv. „pokročilý fotograf“ by si zřejmě toto stanoviště nevybral :­-­). Já nevím jestli je to takhle „dobře“ nebo „špatně“, ale je v tom snímku zachyceno mnoho charakteristických pražských „stavů“. Pozitivní i negativní. Na první pohled nic, ale po třiceti sec. snímek „promluvil“ a zaujal.
Odpovědět0  0
Prima ­[I­]analog­[­/I­], – jako živý :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 28.10.201419:22|Mlha III
Prima náladový snímek při tzv. „špatném“ počasí :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 28.10.201419:09|Menorka
No vida :­-­). Vidím prima „výmluvný“ snímek v příjemném bočním plastickém osvětlení.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 28.10.201419:05|...
[QUOTE=zeloi­]zaujalo už v náhledu .­)­[­/QUOTE­]

Díky za shlédnutí i komentář. Jsou to jednoduché tvary a jen několik barev. Takže je snímek dobře viditelný i v miniatuře.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 24.10.201410:11|Kdesi na Marsu
Myslím že když sem vložíš i fotografie které nejsou dle Tvých představ úplně nejlepší, tak Ti nikdo hlavu neutrhne :­-­). Pro mě je ­[I­]ta­[­/I­] Menorka nedostupná podobně jako ­[I­]ten­[­/I­] Mars, takže bych nějaké amatérské snímky uvítal :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 24.10.20149:56|Podzim
Ty lístky jako by vystupovaly z jiného časoprostoru. Zvláštní pozoruhodná obrazová skladba, jakož i volba a rozložení barev. Opojně krásné...
Odpovědět0  0
revival (1975) | 23.10.201422:03|...
[B­]fkilla & Dan7 & Werny­[­/B­]: Díky páni mistři za shlédnutí a příjemné komentáře. Fotil jsem to víceméně kvůli „barvám“ ­(to byl první impulz­) ale zaujaly mě též strohé geometrické útvary. Pochybuji že by se našel nějaký druhý „cvok“ který by na ten „motiv“ namířil fotoaparát :­-­).

Téma: „obyčejné věci kolem nás“.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 23.10.201418:14|Kdesi na Marsu
Prima snímek z výletu na čtvrtou planetu, navíc se zajímavými strukturami v popředí.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 19.10.201419:48|3 + 1/2
Prima snímek, – tři a půl může být ­(je to zajímavější než 3 + 1­). Ten „fór“ s deštníky ještě vylepšuje, že je to na dobrém a přehledném místě. Mokrá dlažba ve městě je samozřejmě velmi „fotogenická“, zvláště pak v ČB provedení.
Odpovědět0  0
Je to jeden z těch „nezapomenutelných“ obrazů. Pravděpodobně působí i symboly, neboli „zástupné znaky“ které vyvolávají pocity nebo nálady. Tak například symbol „majáku“ zastupuje pojem „výstrahy“, ale i „naděje“ apod. Dále se uplatňuje i „psychologické působení barev“, – zde zjednodušeně řečeno jsou velké plochy pastelově „modroazurových“ odstínů kombinovány s „hnědočerveným skaliskem“. To dává na barevném kruhu téměř „opozici“, ty barvy mezi sebou „bojují“, jsou v kontrastu, ale boj je spíše skrytý, probíhá pod povrchem, je spíše „tušen“ ­(pastelové barvy­). Proto jsem napsal že obraz obsahuje „vnitřní napětí“. Musíme zahrnout i neutrální, ale výraznou bílou barvu ­(„živé“ ticho­) majáku. No tohle vše by nám teoreticky podepřel Vasilij Kandinskij, který se psychologickým působením barev zabýval.

A co samotné skalisko? Rozpraskaná zvětralá struktura symbolizuje nechráně místo vystavené častému bičování větrem, deštěm a příbojem. Není to symbolicky naznačená dynamika nebo dokonce skryté „drama“ trvající stovky roků?

Neobyčejně mě zaujalo osvětlení skaliska. To je zvláštní měkké „hedvábné“ světlo, – fantastické. Je jasné a zřejmé že obraz je „hyperrealistický“, že zachycená krajina je „krásnější“ než skutečnost. Tohle všechno „nějak“ působí a nemusí působit na každého stejně. Teď ale zjišťuji že pocitově je pro mě obraz slovně nepopsatelný, – ono ani nemá smysl dělat nějaké dalekosáhlé rozbory. Mohou obrazu i uškodit. A nejlepší je o tom diskutovat osobně, – to je nenahraditelné. Tak ať se Ti daří :­-­).
Odpovědět0  0
Prima snímek, na první pohled vypadá „staticky“ ale obsahuje i jakési vnitřní napětí, možná je ze snímku patrný i opačný stav: rozbouřené moře atd.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 14.10.201421:02|Je můj....
Celý ten cyklus snímků je prima. Dobrá práce pane režisére :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 14.10.201420:37|Reparát
Ano, to je ono. I odstranění těch kandelábrů nahoře snímku velice prospělo. Ještě je zajímavé sledovat oči a rty dívky i oči a rty „pozorovatele“, – to jsou další zajímavé „vztahy“ mezi objekty. A spousta zajímavých „kontrastů“, – tonálních i významových. Výborný snímek.
Odpovědět0  0
Pro mě je to prima obraz s emocionálním působením. Technika nebo úprava apod. mě ­(nikdy­) nezajímá, důležitý je jedinečný výsledek a působení obrazu. Žádná fotografie nemůže být z podstaty procesu přirozená, a ani to většinou není cílem autorů.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 10.10.201420:21|Dobré vyhlídky
Výborný kousek, – kaplička v překvapivém vztahu s „architekturou“ betonových chladníků. To je perfektní. Ta pšenice tam má také svůj význam a tlumené barvy ty vztahy mezi objekty ještě podporují. Optimální stanoviště.
Odpovědět0  0
[QUOTE=Werny­]heh jj kliků dá víc jak já :­)­[­/QUOTE­]

No já nevím, tenhle autobus „cvičí“ denně od 15 do 15:30 hod. Kliky dělá pomalu, za půl hodiny bys jich udělal určitě víc. A určitě u toho tak nefuníš a nehekáš jako tenhle „autobus“ :­-­).
Odpovědět0  0
[QUOTE=Hupp­]To asi vymyslel tentýž autor, co svého času neonové srdce nad Pražským hradem, nemýlím­-li se? To byla tenkrát taky ­'nádhera­'. Pěkná dokumentární fotka, jak je u Tebe zvykem :­-­)­[­/QUOTE­]

Díky za shlédnutí, – autorem neónového srdce je sice také David, ale je to jiný David :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 9.10.201421:06|Kruhy
Velice nápaditě řešený snímek. Ano, hlavně „složením“ zaujme i bez názvu.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 9.10.201421:02|Benecko
Prima snímek, – skutečně má tu charakteristickou svěží a vzdušnou náladu „Benecka“. Takhle nějak mě ta krajina uvízla v obrazové paměti.
Odpovědět0  0
Určitě zaujme kombinací barev i složením. Dobře že snímek nezůstal v šuplíku.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 9.10.201420:50|Vychod slunce
Všechny snímky z tohoto ­(pro mě­) exotického prostředí jsou přinejmenším pozoruhodné a velmi dobře zvládnuté i za extrémních světelných podmínek. Toto je ve všech ohledech mimořádný „kousek“.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 9.10.201420:37|Waiting
Snímek má vnitřní „napětí“, název a použité barvy dělají to napětí ještě naléhavější, skutečnější. Výborný kousek.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 9.10.201420:25|...
[QUOTE=Mirek V.­]Jejda, to jsem se vyděsil :D

Velmi výstižně a nekompromisně jsi v této fotografii ukázal na častou nesmyslnost lidského počínání ve snaze se nějakým způsobem zviditelnit, i když musím přiznat, že nebýt popisku a komentářů, docela bych tápal. Ovšem zbývá přijít na to, proč je to dílo v červené barvě.­[­/QUOTE­]

Dík za shlédnutí a prima komentář. Jsem přesvědčen že bychom se „u píva“ o tom „námětu“ dobře pobavili :­-­). Jinak mám dojem že autor díla má červenou barvu rád.
Odpovědět0  0
Prima exotický snímek. Poznámka ohledně „kýče“: Kýč přece nemůže existovat „sám o sobě“, nýbrž vždy jen v mysli jednotlivého člověka popřípadě skupiny :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 9.10.201419:59|Novy zacatek
I bez popisu „o co jde“ je to prima pozoruhodný snímek. Určitě zaujme i rozložení světel a stínů apod.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 9.10.201418:00|
Ahoj Tomáši. Snímek jsem již viděl včera a předevčírem a velice se mě líbí děvče „odcházející ven z obrazu“. Kousek cyklisty mě už trochu vadil. I významově je to pro mě matoucí prvek. Odkazovaný snímek je ovšem výborný. ­[B­]Obraz tváře na zdi znalecky okukuje dívčí postavu­[­/B­]. To je přece vynikající ­[I­]vztah­[­/I­], – máme tedy dvě významové dominanty a tudíž výborný snímek.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 4.10.201415:53|...
[B­]Dan7­[­/B­]: Dík za shlédnutí a příjemný komentář. Mě, na cestě do přístavu ten objekt také zaujal, tak jsem to cvaknul :­-­). A vše co jsem nafotil v přístavu už je v koši. Nejsem vůbec schopen v tom přístavu něco vyfotit, aby to alespoň částečně odpovídalo představě :­-­).

[B­]Helmuth fon Bukwicz­[­/B­]: Dík za shlédnutí a komentář. Možná by to šlo ještě vyfotit při jiném směru světla aby to nebylo jak „nalepené“. Na to už ale nemám náladu, jednou to stačí :­-­). Jinak pokud použiju slovo „umění“, tak skoro vždycky ironicky. Tady jsem dokumentárním způsobem vyfotil instalaci objektu, o kterém někdo prohlásil že jest uměním. Já podobné věci fotím z recese. Vyfotil jsem „umění“, – není to směšné a zábavné?

Odpovědět0  0
revival (1975) | 4.10.201410:08|...
[QUOTE=Hupp­]Málem mi to uniklo, a málem bych řekl, že je to fotomontáž, ale vím, že to není Tvůj styl :­-­) díky za hodnotné snímky. tohle je opravdu velmi zvláštní.­[­/QUOTE­]

Dík za shlédnutí a hodnocení. Podařilo se najít stanoviště aby osa na které se „červený objekt“ otáčí vycházela z vrcholu modrého trojúhelníku. Tady se můžeš podívat na Street View: ­[url­]http:­/­/goo.gl­/maps­/s8nOz­[­/url­]
Je to starší pohled, dnes už je ta fasáda jednobarevná. Jinak je to jeden z případů kdy by oblaka na nebi působila rušivě :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 3.10.201416:08|Garden Butterfly
[B­]Hupp­[­/B­]: Ahoj Davide, dík za shlédnutí apod. :­-­). Taková odpolední „idylka“. Musel jsem toho motýla vyfotit než jej vandalové posprejují. Parčík je konečně opraven a ustanoven zákaz vstupu pro psy. Takže polovina lidí za to starostu zbožňuje a druhá polovina nenávidí :­-­).

[B­]Dan7­[­/B­]: Dík za shlédnutí; jak píšeš tohle „umění“ by ještě šlo. Hlavně že jde poznat co to je :­-­). Jo, jo, s tím škatulkováním se to má všelijak. Toto je prý popart, to už by mělo patřit do postmoderny. Jen se směju protože těm termínům stejně nikdo nerozumí ­(což je účelem­). No nic, někdy ty škatule ­(i vzletné termíny­) používám z recese pro pobavení. :­-­). A moc rád si čtu odborná hodnocení a recenze. Velmi zábavné :­-­). Tak ať se Ti daří.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.10.201420:17|Život u Dunaje
Jo, prima, výmluvný snímek.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.10.201418:47|Kadaň
Už ten ČB snímek z mobilu mě zaujal, – je to „něčím“ přitažlivý záběr :­-­). A tento snímek je také prima, kromě jiného barevně upomíná na pohlednice z minulého století :­-­).
Odpovědět0  0
Vynikající snímek, tento mě zaujal nejvíce z této série. Detail stroje v kombinaci s průvodčím. Parádní vztah a navíc snímek působí i výtvarně.
Odpovědět0  0
Perfektní snímek, – možno i jako portrét strojníka ve svém přirozeném prostředí.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 16.8.201419:09|Kristýnka
V pozadí je pěkná hra a střídání tmavých středních a světlých tónů. No a v popředí také :­-­). Vše výborné. Jen konec levé ruky vypadá trochu ­[I­]divně­[­/I­], když jsou prsty schované v rukávu. Předpokládám že to je Kristýnčina charakteristická póza. Jinak velice „přesvědčivý“ portrétní snímek.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 12.8.201421:44|Věž na vodpis
Tak to už je v kritickém bodě, – pocitově je „vidět“ jak a kde se to „sesouvá“ :­-­). A dobře se na ten snímek dívá, příjemné jsou textury oblázků i měkký barevný tón.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 12.8.201421:35|Srpnový večer
Ještě s odvoláním na text Tvého komentáře:

[I­]pro obyvatele kteří to místo poznají, jistě super fotka na které se bude dít velmi mnoho věcí, pro mnoho dalších diváků může být fotka více či méně líbivá, ale co znamená pro mne tam vloženo není­[­/I­].

Domnívám se tedy že pro Tebe má snímek onen osobní význam, který není poznatelný. Pro mě je to silný vyloženě ­[B­]magický­[­/B­] obraz. Je to sice dosti rozumem „neuchopitelné“, ale v takových obrazech jako je tento jsou zakódované ­[B­]texty­[­/B­]. Texty které mohou sloužit jako manuály nebo „návody“ k nějaké činnosti nebo akci. Z tohoto pohledu vynikající snímek, své role zde „hraje“ úplně všechno, i ta barva a tvary nebe. Pozoruhodné.
Odpovědět0  0
Prima snímek, – neopakovatelná ­[B­]situace­[­/B­].
Odpovědět0  0
revival (1975) | 12.8.201421:15|...
[B­]Mirek V.­[­/B­]: Dík za velice zajímavý a podnětný komentář. S tím „osobním vztahem“ je mě to vcelku jasné. Jak by tu fotku „vyhodnotil“ sám dlaždič, to je velice zajímavá úvaha. To je docela „síla“ a hodnotné téma k zamyšlení do budoucna. A z mého hlediska to byl skutečně chladný „výpočet“.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 12.8.201420:54|...
[QUOTE=Mirek V.­]Paradni textury, tahle fotka nema chybu, chtel jsem to napsat uz davno, ale nejak mi to vypadlo :­)­[­/QUOTE­]

Dík za komentář a hodnocení. Je to „Vyšehradský motiv“, ale na tom vlastně ani nezáleží, viď :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 12.8.201420:47|...
[B­]snopa & Werny & Paty senior­[­/B­]: Mnohokrát děkuji za shlédnutí, komentáře a hodnocení. Přeji mnoho zdaru :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 12.8.201420:43|...
[QUOTE=Mirek V.­]Ahoj Láďo, nemůžu se ubránit pocitu, že by bylo potřeba příšerku trošku vypíchnout, a protoze vím, že pořádné rozostření pozadí je pro tvůj foťák složitá záležitost, nabízí se druhá možnost, často používaná při focení portrétů, a to je ztmavení pozadí použitím blesku. Třeba by pak příšerce nerost z hlavy strom. Sorry, že ti do toho kecam :­)­[­/QUOTE­]

Dík za shlédnutí a komentář. Je to tak jak píšeš: „pořádné rozostření pozadí“ je pro můj aparát skutečně složitá záležitost. Takže u mě platí pravidlo: ­[B­]fotograf musí chtít jen to, co umí aparát.­[­/B­] :­-­). Blesk někdy příležitostně vyzkouším, – to mě nenapadlo. Hledal jsem různé směry pohledu, tohle, ­(se stromem vyrůstajícím z hlavy­) je jeden z kompromisů. Jinak už mě to v tom lese přestává bavit. Nějak to pořád „nejde“ :­-­).
Odpovědět0  0
Oba snímky jsou prima, tomuto dávám přednost pro jakousi „zádumčivou“ atmosféru. Další důvod je výborná cestička vedoucí k červeně „svítícím“ schodům a svítící bylina, „řebříček“ na pravé straně dole. Světelně velmi dobře vyváženo.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 10.8.201419:07|...
[QUOTE=fkilla­]Osobne si myslim, ze sila tejto fotografie je v zachytenej atmosfere. Ponurna a neprivetiva.­[­/QUOTE­]

Dík za shlédnutí a komentář. Ano, chtěl jsem dosáhnout „strašidelnou“ nebo „ponurou“ náladu. Mimo jiné je snížená saturace barev. A mám ještě „temnější“ verzi.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 10.8.201418:54|Motýl....2
[QUOTE=kubusf­]Ahoj. Taky souhlasím s řešením prostoru. Většinou se snažíme při focení motýlů a jiných jejich kamarádů jít blíž a ořezem to spravit na co nejlepší detail a ono to také nemusí vždy být smyslem celého záběru. Někdy je lepší mít v kompozici motýla na louce s celou barevnou náladou, se světly a ne technicky vypracovaný detail ­( byť i to je dobré umět ­- neb samotné sklo to taky neudělá ­) Ostatně ­- když se na snímek podívá kdokoliv, nejprve jej zaujme celek a pak ti pozornější a nebo ti, koho zajímá fotografie trošku víc, kouknou na EXIF a nebo detailněji prohlídnou technické zpracování. Jak píše Rev. ­- takle je to výtvarná záležitost. Dobré světlo Ti... :­-­)FK­[­/QUOTE­]

Ano, to je výstižně popsáno, – tak nějak jsem to myslel :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 9.8.201423:37|...
[QUOTE=Dan7­]Fotka se mně líbí a má pěkné linie. Pořád nemám na takové obyčejné ­"věci­" oko. Ale jak vidím gotiku nebo baroko tak už lítám okolo :­)­[­/QUOTE­]

Ahoj, a dík za shlédnutí. Tohle téma se „dělalo“ a publikovalo u nás asi před padesáti lety. Vliv „marxismu“ jako uvolnění a osvobození od „akademismu“, – svoboda v tvorbě v mezích tradiční „morálky“. Dnes tomu říkám „lidová tvořivost“, samozřejmě bez jakékoliv příhany.

Asi tak: jestli se stále zajímáš o baroko a gotiku, v klasickém provedení, tak zatím nejsi ovlivněn „neomarxismem“. Doufám že ještě nemáš nutkání fotit tzv. „akty“ :­-­).

Tohle jsem fotil kvůli liniím a červené ploše. Samoúčelně. Linie, plochy, kompozice je k ničemu když na té fotografii „nic není“ ­(nic se tam neděje­). A tak dále :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 9.8.201422:09|Hop!
No, ­[I­]kubiii­[­/I­], jak se říká, má ten snímek něco do sebe, spíš tedy hodně než málo. Správně jsi do „situace“ zakomponoval „boží muka“, tím snímek dostává jakýsi žádoucí surrealistický náboj, – no a ­[I­]Femme fatale­[­/I­] „hraje“ výborně.
Odpovědět0  0
Výborný snímek, TK je zde samozřejmě až záležitost třetího řádu, ale i tak je TK pro „plakátové“ provedení, nebo pro využití jako knižní ilustrace nadmíru dostačující.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 9.8.201421:40|Motýl....2
Tento snímek je určitě zajímavější než předcházející „motýl“. Tohle je víc poezie a výtvarná záležitost než „zvířata“. Ono je to vlastně jedno do které sekce to zařadíš, – hlavně když to někdo z publika umí identifikovat.

Julo, – je úplně jedno, a vůbec na tom nezáleží čím, a jakým „sklem“ jsi to fotografoval. Nejdůležitější je výsledek.

„Zvířata“ není moje oblíbené téma, ale tento snímek má něco do sebe ­(hlavně z výtvarného hlediska­). A ještě něco: ten prostor, – barevná plocha na levé straně je vynikající řešení. Výborné složení: tvarové, světelné i barevné. Ať se Ti daří :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 9.8.201421:10|...
[QUOTE=SULAKOVSKY­]Ahoj potvora vylézající ze země za mě paráda :­)­[­/QUOTE­]

Ahoj, a dík za návštěvu. Víš co je nejlepší? Že tuhle scénu už nikdo nevyfotí :­-­). Ten kmen ­(příšera­) už tam prostě není. Je dobrá zábava fotit pomíjivé věci :­-­). Ať se Ti daří.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 4.8.201418:46|Obilí
Prima snímek, spíš zajímavý svým celkovým řešením, než ­[I­]líbivý­[­/I­] :­-­).
Odpovědět0  0
Prima snímek. Před časem jsi psal o jakémsi ­[I­]vyhoření­[­/I­], ale to byl jen momentální krátkodobý stav mysli. Poslední dobou jsi napřel úsilí zajímavým i originálním směrem. Ještě jednou: tohle je vynikající snímek, docela se divím že jej nikdo neokomentoval. Ať se Ti daří :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 4.8.201417:49|Podzemí
[QUOTE=jagad­]Pěkně využité barvy a světlo v kontrastu se stínem­- pozemím.­[­/QUOTE­]

Díky za shlédnutí a komentář. Zkouším fotit různé ­[B­]situace­[­/B­] :­-­).
Odpovědět0  0
Výborný námět a realizace. To se jen tak nevidí :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.8.201416:54|Krajina..
Mám radost že se nebojíš takovou krajinu vyfotit. Navíc je zajímavé rozdělení a ohraničení ploch.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.8.201416:50|Bez názvu
To snad ani není pravda, vyfotografovat takovou ­[B­]dvojici­[­/B­]. Téměř sedí i poloha rukou :­-­). Vynikající snímek.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.8.201416:42|Šerosvit II
Výborný snímek. Je to vlastně pohled do nitra všedních věcí, které v běhu života nevnímáme. Dokud to citlivé oko fotografa pro nás neobjeví :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.8.201416:19|Street
Výborný snímek. Ano, použité ohnisko vyžaduje kus odvahy, ale je to víceméně ­[I­]jediná­[­/I­] cesta k dosažení bezprostředního a živého snímku. Ještě jednou: výborný snímek :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.8.201415:58|Loučení....
Prima snímek, s nádechem surrealismu :­-­). Ten snímek mě na první pohled upomíná na Davida Lynche :­-­). Perfektní práce.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 2.8.201415:49|Podzemí
[QUOTE=fkilla­]Ahoj Lado, vyborne fotogenicke prostredie, ake som sa aj ja pokusal viackrat odfotit. Bohuzial zatial sa mi ziadnu scenu nepodarilo spravne uchopit. Samotna fotgrafia grafitty by bolo ako vystavovat cudzie perie. Tebe sa to tu podarilo s pridanym dejom­/pribehom. Pre mna fajn ­(:­[­/QUOTE­]

Ahoj Tomáši, děkuji Ti za návštěvu a komentář. Klidně můžeš vyfotit „grafitty“ jako samostatné dílo, jako dokumentární výpověď o době ve které žijeme. Ať se Ti daří :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 30.7.201420:28|hádanka ;-)
Magnola 13x18, Belar 4,5­/210 mm, centrální závěrka Compound ­(pneumatická­) 1­-1­/100 sec + časové snímky. Bravo maestro Zemek :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 30.7.201420:09|---------
Vynikající portrét fotografa vzpomínajícího na doby dávno minulé, – ach Františku nevzpomínej, neboť vzpomínky vedou do pekel...
Odpovědět0  0
Je to sice často fotografovaný motiv, avšak toto provedení vypadá velmi dobře. Název snímku spíš omezuje fantazii publika :­-­).
Odpovědět0  0
Skutečně „nádherné“ provedení snímku, – dvě významové dominanty v pozoruhodné a „logické“ kombinaci :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 18.4.201422:08|z Vyšehradu
Tak to je moc prima záběr. Hlavně se mě líbí že je pořízen z poněkud extrémního stanoviště ;­-­).
Odpovědět0  0
Prima snímek, výtvarně působivý. ­[I­]Oltec­[­/I­] jak z počátku XX. století.
Odpovědět0  0
Prima snímek, jsou osvětleny i důležité části nesoucí „význam“ ­(např. hlavice kytary­). Z pravé strany by to chtělo malinko „říznout“ :­-­).
Odpovědět0  0
Ano, – ­[I­]jaksepatří­[­/I­]. Prima ­[I­]trefa­[­/I­]. Dál to nerozvádím, např. část obličeje v purpurovém osvětlení je vynikající, muzikant v přesvědčivém „nasazení“ apod. Výborná práce.
Odpovědět0  0
Také prima pohled na město ve „správných“ barvách, vyvážené ­(stabilní­). A vypadá to že byla docela slušná dohlednost, což je dost vzácné :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 22.3.201417:32|...
Děkuji všem za shlédnutí, komentáře a *

[B­]fkilla­[­/B­]: Chodím tudy často a ten samý stín lampy z trochu jiného úhlu je zde: https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=13922

Ano, vycházel jsem z toho, že to bude B&W :­-­).

[B­]melontha­[­/B­]: Díky :­-­).

[B­]jagad­[­/B­]: Díky, – s tou ­[I­]genialitou­[­/I­] bych šetřil :­-­).

[B­]Dan7­[­/B­]: Na to je těžká odpověď :­-­). Určitě nemám talent na ­[I­]výtvarná řemesla­[­/I­]. To by bylo na dlouhé povídání :­-­).

Oko samozřejmě naučit a vytrénovat jde. O tom bude hodně vědět Mirek V., – já s tím teprve začínám. Když má člověk alespoň zárodek fantazie, – tak ta fantazie se nechá rozvíjet ­(A. Feininger­).

Snímky jako tento, nazývám ­[I­]situacemi­[­/I­]. Prostě fotím „situace“ nebo také „věci kolem nás“, nebo se také nechá říci „hovadiny“. Prostě věci, které si důstojný pan fotograf nemůže dovolit :­-­).

Až budeš mít silné nutkání fotit i jiné věci než doposud, tak s tím prostě začneš :­-­). Pro Tebe to těžké nebude. Je to vlastně pohled od celku k detailu. První snímek cyklu bude např. městské panorama, pak několik městských polocelků, detailů a pár pohledů „pod kůži města“ nebo krajiny. A nebo úplně jiné a nebo žádné schema. Chce to být hodně v terénu, – to říkají všichni frajeři kteří to umí.

Jiný postup by byl, kdyby jsi chtěl fotografovat za peníze.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 22.3.201416:00|Obdĺžniky
[QUOTE=fkilla­]­[QUOTE=revival­]Zde ani název být nemusí, já čtu snímek jako „abstrakci“, kde motivem je ­[B­]opakování tvarů­[­/B­] a několika málo tónů. Snímek mě „nutí“ abych se pokusil odhalit systém nebo algoritmus uspořádanosti použitých objektů. Mám pocit že právě proto má snímek sílu :­-­).­[­/QUOTE­]

Vdaka za postrehy ­(: Ja este rozmyslam na tym, ze spravim verziu, ktora bude trochu kontrastnejsia..­[­/QUOTE­]

Kontrastnější verzi si vyzkoušej a uvidíš jak to bude vypadat, – jak s tím budeš spokojen. Tato verze s jemnou šedou stupnicí má něco „do sebe“, – má svůj smysl :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 21.3.201419:59|Zrcadlení
Velmi krásné.
Odpovědět0  0
revival (1975) | 21.3.201419:51|Obdĺžniky
Zde ani název být nemusí, já čtu snímek jako „abstrakci“, kde motivem je ­[B­]opakování tvarů­[­/B­] a několika málo tónů. Snímek mě „nutí“ abych se pokusil odhalit systém nebo algoritmus uspořádanosti použitých objektů. Mám pocit že právě proto má snímek sílu :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 20.3.201420:25|Pohled z Kampy
Prima pohled. Přibližně z tohoto místa také fotím ­(nejméně dvakrát ročně­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 20.3.201419:09|Obdĺžniky
Ano, „obdélníky“ a prima mono tónová stupnice. Mistrovská práce.
Odpovědět0  0
Prima snímek a pro mě opravdu velice přitažlivé a také ­[I­]vzpomínkové­[­/I­] téma. To se ani nedá popisovat :­-­).
Odpovědět0  0
revival (1975) | 20.3.201418:49|Stodola
Prima snímek, s klasickými „venkovskými“ motivy a klasickou barevnou stupnicí.
Odpovědět0  0
Podobně jak napsal „Dan7“ – ideální stanoviště.
Odpovědět0  0