Komentáře od RiMr
Re: 3D tisk | od: RiMr (735)  30.11.20202:37
Kdybyste se podíval na video, tak byste viděl, že o 3D tisk ­(běžný resinový­) šlo mnohem méně než by se podle článku mohlo zdát. Vlastně o ten nešlo skoro vůbec.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
...jako podle mě je to taky šílenost, ale... jak tady jednou za čas procházím články a diskuze, tak prakticky pod každým článkem je nějaké tvoje frustrované negativní moudro.
Je mi to zcela fuk, je to tvůj stav mysli ­- ale čistě ze zajímavosti, pochválils někdy něco kromě sebe?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Pokles cen | od: RiMr (735)  30.9.201911:59
Tak koukám jak se hnuly ceny s očekáváním nástupce a u nás u bohatých Čechů se stále drží hrdých sto tisíc, kdežto venku se dá nové tělo celkem bez problémů sehnat za 65­-70 tisíc. I když připočtu DPH, pořád jsem o dvacet tisíc pod českými cenami. Někdo je tu pěkně nenažraný...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Smí se | od: RiMr (735)  15.9.201917:53
...bojuj soudruhu!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Canon | od: RiMr (735)  7.9.201923:52
... je to takový stroj času... ukazuje nám, kde třeba u SOny byli před několika lety...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(4)
Hmmm | od: RiMr (735)  2.9.201912:40
...tak hlavně, že se žádnému člověku nic nestalo, ne?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Pipky | od: RiMr (735)  21.7.201915:49
Jojo, mě jedna co mi před hypermarketem klasicky vletěla zleva do cesty vmetla do očí ­"pravidlo levé ruky­" :­) Ale ta aspoň věděla, že něco s nějakou rukou existuje. Ale jiná žena středního věku na mě jednou v Letňanech začala ječet ­(poté, cos jsem jen tak ta zastavil­), že má přece přednost, protože jede rovně... :­) Skautské heslo ­"Vždy připraven­" nikdy nebylo tak realizováno jako za volantem v Praze... :­)
Pak se divte po volbách... :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
Pipky | od: RiMr (735)  21.7.201913:33
Poměrně často točím vystoupení na ZUŠ a je to někdy peklo... nejlepší jsou pipiny co sedí v páté řadě ve zhasnutém sále a natáčí dětičky s mobilem se svítící diodou ­"blesku­"...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
Re: R - rozlišení | od: RiMr (735)  17.7.201913:18
...jestli to R nebude spíš Resolution...
To je jako napsat, že HD znamená Hodně Detailů... :­)
Jinak souhlasím.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Mazec | od: RiMr (735)  18.6.201911:46
Doba šílí, vymknuta z kloubů...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Vyčuránci | od: RiMr (735)  7.6.201919:19
...oč jsou pozadu s technologiemi a vývojem, o to víc se snaží prorazit patentováním něčeho co jiní už DÁVNO mají...
...jsem zvědavý, kdy si nechají patentovat krytku na objektiv...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(3)
Bastl | od: RiMr (735)  13.5.201911:31
...a ještě je to zmaštěné jak kdyby na to někdo neměl čas. Za tohle by mě v práci nepochválili...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Adobe zmetci | od: RiMr (735)  6.5.201911:20
Dělám jak v InDesignu, tak i ve Photoshopu, Illustratoru, Flashi ­(Animate­), Premiere Pro, After Effects... TO zmatení ovládání a diktát chaosu je neskutečné. Jsou to produkty pod jednou značkou, ale už jen v anarchii ukládání uživatelského rozhraní je vidět, že tam levá ruka neví co dělá pravá. Ta šaškárna se shiftem při transformaci objektů ­(uděláno jen někde­) vedoucí k nechtěným chybám při manipulaci s objekty, stále mizerná podpora vícevláknového zpracování... vrší a vrší nové cool a trendy funkce a nejen že současně neřeší staré chyby a nesladěnosti aplikací, ale ještě přidávájí nové.
Ale jasně, můžu jít třeba jezdit s trolejbusem...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
fullHD video 120p | od: RiMr (735)  18.10.201811:33
I při fHD videu to vyčítá z celého čipu?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ADC na mackovi | od: RiMr (735)  15.10.201811:09
...je neskutečná sviňárna od dvojičky Adobe­-Apple, že takovou ­"hloupou­" utilitu jako je ADC nenainstalujete na starších verzích MACOSX. Mám starý dvouxeonový zcela funkční a výkonný MacPro s MAC OSX 10.9.5 a z novějších foťáků musím do DNG konvertovat na ­"jebce­" ­- iMacu s novějším systémem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
To je Apple | od: RiMr (735)  8.10.201810:39
...to je fičura. Pokud chcete vady pleti, musíte si za pouhých 70 dolarů dokoupit doplněk iImperfection, který podle nezpracované fotografie na správných místech vygeneruje pihy a je*áky, k nerozeznání od fotky z hloupých neApple telefonů. K nerozeznání, ale lepší...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Bravo! | od: RiMr (735)  27.9.201811:41
Zrcadlovka od Sony? Tedy ještě před­-SLT přístroj? To musí být teda hodně starý kus, který o dnešních schopnostech PDAF na a6500 nedej bože na a7 III nebo a9 napoví jedno velké NIC...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
DFD ve videu | od: RiMr (735)  26.9.201810:27
TOmu DFD za ty roky už nevěřím ­(ve videu­). V sobotu jsem v Duxfordu točil letadla, GH5 s novým fw i FZ2000 a furt stejná bída... to prostě spolehlivě nefunguje...! Kamarád tam měl a6500 sice jen na fotky ale když létala éra která ho nezajímala, tak jsem si to půjčil a zkusil video a bylo to ne bezchybné, ale pořád někde úplně jinde než DFD.
V tomto ­(DFD vs PDAF od SOny ve videu­) je situace stále stejná.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Cena | od: RiMr (735)  28.8.201816:14
...to tady zase bude kňučení, že je to drahý :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Šašci | od: RiMr (735)  20.8.201815:50
....s největší pravděpodobností s velkou pompou slavnostně odhalí něco, z čeho si u jiných značek fanoušci Nikonu už MNOHO let dělají legraci...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Špatný název | od: RiMr (735)  9.8.201812:03
...tohle by se snad mělo jmenovat ­"Globe trotl­", ne?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: GX9_VS_G80 | od: RiMr (735)  2.7.201811:33
Zvažte ­"starou­" G7čku... za ty prachy za které se dá dnes sehnat je poměr cena­/výkon neskutečný... není utěsněná, nemá stabilizovaný čip a má stejně všivý AF ve videu jako skoro všechny Panasoniky ­(srovnávám s Alfami od Sony s PDAF­) ­- vyjma GH5 po posledním updatu a G9. Moje nejpoužívanější tělo, otloukánek pro všechno.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: cena | od: RiMr (735)  31.5.201815:16
...máte možnost sekat je za polovic... když je to taková brnkačka.. :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Cena | od: RiMr (735)  15.5.201811:34
...já prostě nechápu, jak se dá dojít z ceny lehce přes 50 tisíc v USA k 75 tisícům u nás...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Parádní objektiv | od: RiMr (735)  20.4.201810:28
Parádní sklo, občas používám ke 4K videu které prokreslí levou zadní.
A ta cena ­- mám ho z Irska za desítku, i v Německu se tak nějak dá občas sehnat. Litr až patnáct set bych neřešil, ale čtyřka je moc, rsp. 40% ceny...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Canon | od: RiMr (735)  21.3.201812:15
Ahoj Jirko ­- já ti tvoje zkušenosti z reálu neberu a respektuju je, já mám ale prostě zase jiné. Nemám z FF Canony nafoceno zdaleka tolik co ty, ale to prostě hlavně proto, protože se mi s tím těžkým hebedem špatně manipuluje, cestuje letadlem, filozofie menu ­(kterou jsem v dávných dobách obdivoval­) už mi dnes nevyhovuje ­- takže i když mám možnost si zdarma ­(ne nejnovější­) FF od Canonu vzít, sáhnu podle účelu výsledku po Sony ­(FF­/APSC­) nebo m43. A v divadle mě s rachotícím FF vyloženě vyrazili, když jsem fotil na svadbě, tak se to zúčastněným taky moc nelíbilo ­- ale není to můj obor­) takže to teď při natáčení a focení divadla dělám tak, že jeden m43 mi ze stativu točí video a s druhým m43 s elektronickou závěrkou přes displej naprosto neslyšně fotím ­(dotyk=zaostření=expozice­). Jasně, že bych uvítal lepší ISO výkon většího čipu, ale já tam prostě s tím řachtáním nesmím :­) ­(má tento EOS 6D MkII nějakou formu neslyšné expozice? Nenašel jsem to­). Dále hodně používám vzdálenou správu přes wifi, při manuálním ostření zvětšení náhledu v hledáčku... a asi tak na dalších tisíc věcí jsem zapomněl...
Chápu a respektuji, že pro někoho je rozhodující to, v čem mu Canon vyhovuje ­(i když je to často jen to, že už ho zná z předešlých modelů a má k němu skla­). Ale příčí se mi ta ­"úchylka­" z toho co všechno nemá dělat vlastně přednost a ve chvíli kdy to s několikatelýtm zpožděním dostane kolem toho hrdě skákat a dělat, že to je naprostá novinka kterou nikdo nemá...
A hlavně, mi je naprosto jedno kdo s čím fotí, každý ať si to dělá po svém a každému přeju ať ho to baví­/živí ­(podle okruhu dotyčného­) a ať se mu daří. To co tu říkám, jsou jen MOJE nepodstatné názory získané MOJÍ praxí v MÉ oblasti použití a je mi vlastně lhostejné, co si o tom kdo myslí nebo nemyslí. Když se budu chtít přít s nějakým členem nějakého kultu, tak dám řeč s nějakým APPListou ­(jako člověk který na nich v oblasti poč. grafiky pracuje cca 20 let­) to je teprve maso, tohle je prd :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm,... | od: RiMr (735)  20.3.201814:08
TO ano, v dlaňovkách je to asi pecka, jsem moc zvědavý na ten hledáček. Měl jsem kdysi HV­-30 ještě na datky a byla výborná.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm,... | od: RiMr (735)  20.3.201813:34
Jo, já neříkám že je GX10 špatná kamera, dokonce o ní jako o záložním přístroji pro některé akce přemýšlím, záleží na pohledu do hledáčku a AF, to asi rozhodne.
Ty věci ohledně skel atd ­- souhlasím, ale záleží, jak ten jejich objektiv kreslí, 4K už dokáže lecos prásknout. Uvidíme. Zajímá mě kvalita AF ­(točím letadla­). Dále ISO výkon v horším osvětlení, jak si povede jeho 1­" čip se světelným objektivem proti m43 s hůře světelným třeba 14­-140? Co stabilizace? Jak funguje ve 4K?
To porovnání a jak je GX10 bezkonkurenční, to přece záleží v jaké oblasti. Pokud parametry zúžím na ­"kvalitní videokamera na dovču a svadby­" tak tomu tak i může být. Pokud chci kvalitní videozáznam od přístroje který navíc dobře fotí ­(což by třeby byl můj případ kdybych už neměl jiné vybavení­) tak je out. Záleži prostě na každém soudruhovi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm,... | od: RiMr (735)  20.3.201812:33
...GX10 je zřejmě skvělá kamera, ale nevím proti čemu ji stavíte? Ne snad proti GH5­/G9­/a7­/a6500? Je to úplně jiná oblast. Ale mezi kamerami, ano, vypadá skvěle. Zrovna dnes se na ni jdu podívat do Megapixelu, zajímá mě pohled do hledáčku, jestli bude odpovídající ceně a bude se aspoň blížit takovým letitým přístrojům jako G7 nebo a6000...

A k tomu co Canon chystá na rok 2020 ­- tak snad SOny a ostatní do té doby počkají...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Canon | od: RiMr (735)  20.3.201812:05
No píšete že ­"nejvíce inovuje SONY, ale Canon rozhodně také nezůstává moc pozadu. Dual pixel a další věci jiný nemá­".
A mě tedy zajímá, které další pecky Canon ve foťákách má, co jiný nemá, co by mělo kupce přimět k tomu vybrat spíš toto, než třeba Sony A7 III...? Děkuji.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Canon | od: RiMr (735)  19.3.201818:21
...které další věci, mohu­-li se zeptat má Canon co jiní nemají? Sklopné zrcátko? Nebo jeden paměťový slot u foťáku za skoro padesát tisíc tělo?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Canon | od: RiMr (735)  19.3.201816:43
...jak se jmenoval ten slavný Zemanův film? Jo, už vím ­"Cesta do pravěku­"...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
m43 | od: RiMr (735)  7.3.201812:59
"přitom třeba v MFT chybí tolik typů objektivů ­­(a pokud jsou, tak je to jen nějaká nekvalitní Čína­­)­"

...které třeba?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Touchpad a cena | od: RiMr (735)  3.3.201813:43
Ono to Kolyy ale není o ­"dobrém pocitu­" z ojebání státu, ale o tom, jestli si to třeba vůbec můžu nebo nemůžu dovolit. Nejsem natolik ve vatě, abych mohl desetitisíce vyhazovat oknem a navíc, foto­/video je jen jeden z mých koníčků a to možná ani není v první pětici. Dále ­- kdyby šlo ­"jen­" o tu DPH, tak to ­(jako i často činím­) akceptuju. Ale 41­/49 vs 60 litrů je prostě pro můj selský rozum neobhajitelné.
O tom, kolik z těch zaplacených daní jde na bohulibé účely a kolik naopak na různá Čapí hnízda, solární barony a další nabírání tisíců úředníků s 13. a 14. 15. platem pro kontrolu ­"OSVČ příživníků­" atd ani nepřemýšlím, to bych si to musel hodit...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: Touchpad a cena | od: RiMr (735)  3.3.201810:06
...moc ti děkuju Kolyy! Proč? Já totiž patřím k těm, kterým se nekazí italská ani francouzská auta i když jsou to diesely s filtrem pevných částic a jezdím s tím bez jakýchkoliv poruch v podstatě jen se studeným po městě ­(ó hrůůůzo!­) za pět šest litrů nafty, patřím k těm kterým fungují notebooky Acer, procesory AMD, Visty, 3D tiskárny za pár tisíc, Terčovci mi rostou jak z vody i když jim každý den půl hodiny nevařím a krmím je suchým, modelářské parní stroje z Číny mi šlapou jak hodinky, foťáky a objektivy ze zahraničí a­/nebo z druhé ruky taktéž a to je opravdu nešetřím ­- prostě všechny ty ABSOPRAVDY z internetových diskuzí se mi celý můj život vyhýbají. A protože podobným příspěvkům jako píšeš ty a mnozí další int. diskutéři ­- jak je rizikové to či ono počínání a jak se to všechno co se udělá jinak než to dělá ta ­"opatrná­" část populace kazí, špiní, tuhne, vaří, padá, protože těm příspěvkům samozřejmě VĚŘÍM, že jsou založeny na osobní a REÁLNÉ zkušenosti, tak to chápu tak, že existuje síla ve vesmíru, která tu moji nepochopitelnou kliku vyvažuje a na druhé straně jsou smolaři, kterým se všechno co dovezou už z jiného okresu kazí atd. No a podle tvého výčtu těch smůl co tě potkaly ty k těmto smolařům patříš a já ti děkuju za to, že vyvažuješ vesmír.
Trochu divné teda je, že lidé které znám osobně a postupují jako já, tak mají taky tu ­"kliku­", kdežto všechny ty podivné smolaře znám jen z internetu...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: Touchpad a cena | od: RiMr (735)  2.3.201816:48
NIkdy jsem to neřešil, nikdy jsem to nepotřeboval. Až to někdy nastane, pak to budu řešit. Ale nejsem blázen, abych dal za foťák o dvacet tisíc víc jen proto, že se třeba může pokazit.... Když se tak třeba někdy stane, tak u foťáků z UK to není problém a do té ameriky se to dá taky poslat... v případě, že nastane ta nepravděpodobná situace, že to bude třeba...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: Ergonómia | od: RiMr (735)  1.3.201815:50
"proč bych palcem levé ruky lovil joystick­"

...myšlena pravá ruka, levou už by to bylo hodně špatné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ergonómia | od: RiMr (735)  1.3.201815:47
AF bod v případě focení před displej volím ťuknutím kam chci ostřit, případně i s okamžitým pořízením fotky, případně bezhlučně s el. závěrkou ­- naprosto super při focení divadla kdy při kratičkém momentu nějakého gesta nebo výrazu klepnutím na displej zaostřím kam třeba a exponuju ­- proč bych se otravoval s joystickem? Než tam naklikám bod, tak je po divadle... o přeostřování při točení videa ani nemluvím...
V případě focení přes hledáček polohuju bod naprosto pohodlně palcem levé ruky přes zhasnutý displej ­(funkce touchpad­), proč bych palcem levé ruky lovil joystick a rozptyloval se polohováním bodu tímto předpotopním způsobem?
Chceš povedať, že niečo z toho nepoznáš?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Ergonómia | od: RiMr (735)  1.3.201814:06
"Posúvať palec z joysticku na koliesko a späť, čo je najbežnejší úkon pri ovládaní foťáku­"
...opravdu? Při čem?

"Poloha joysticku je tiež nevhodná ­­- keď sa pozerám do hľadáčiku ľavým okom­"
...levým okem se dívá do hledáčku ­(ale ne o moc­) menší část ­"lidstva­", to je prostě smolík...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Touchpad a cena | od: RiMr (735)  1.3.201811:26
Ještě bych vypíchnul tuhle super funkci ­"funkce dotykové podložky vám umožní posunout zaostřovací bod i za použití hledáčku­" ­- u SOny se nebojí kopírovat nápady od Panasonicu­/Olympusu a to je dobře!

K ceně ­- v americe cca 2000 dolarů, tedy cca 41 tisíc. V EU cca 2300 éček tedy cca 59 tisíc!!!! za to samé! I když připočtu k americké ceně 20% DPH, tak jsem desítku pod EU cenou..! I když si pro ten foťák za desítku zaleptím, tak pořád ušetřím a navíc budu mít foťák bez EU omezení....
Nevím, čím je ta nenažraná EU cena způsobená a je mi to jedno, foťák jsem v ČR nekoupil ani nepamatuju, nejsem Rotschild...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Spoušť | od: RiMr (735)  28.2.201817:16
"Červené tlačítko umožňuje zahájit natáčení videa, je ale dost vzadu a hodně špatně se ovládá­"

...předpokládám, že při natáčení videa v režimu videomanuálu ­(kdy má člověk nad videem teprve plnou vládu­) se jako spoušť pro video používá hlavní spoušť...

K tomu časovému omezení ­- bylo by zajímavé zkusit G9 ­"hacknout­" jako mám třeba u G7, ale funguje vratně i u jiných...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
resampl | od: RiMr (735)  28.2.201817:01
"Maximem je zde 4K video ­(3840×2160 pixelů­), to ale vzniká downsamplingem z více než 6K videa ­(snímáno je 6000×3376 pixelů, cca 20 MPx­)­"

...ale to je nějaká fligna, na školení Canon přece říkali, že to nejde, že to musí být čisté násobky rozlišení... :­)
(viz diskuze po Canonem­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Omezení | od: RiMr (735)  27.2.201816:37
Já ale neříkám že to ten Canon dělá, kdyby to uměl, tak by celé tohle vlákno nevzniklo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Omezení | od: RiMr (735)  27.2.201815:28
Proboha co to s prominutím meleš...!
Vážně to tak myslíš, že přepočet z 4000 pixelů na 2180 ­(tedy směrem dolů­) udělá s kvalitou výsledku to samé jako přepočet z 1440 na 1920 ­(tedy směrem nahoru­)?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Omezení | od: RiMr (735)  27.2.201814:07
...jaké dopočítávání pixelů? Pokud vezmou 24 MPx a downsamplují to na 8 MPx ­(4K­) tak nic nedopočítávají. A byl by to obraz jak břitva. To se tam na to nikdo nezeptal, na tom ­"školení­"?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Omezení | od: RiMr (735)  26.2.201813:48
Ta omezení ve videu ­(crop, AF­) ­- to to ten Canon nechce udělat důstojně dnešní době a cenovce odpovídající protože markeťáci, nebo to prostě neumí?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: FZ2000 alebo FZ1000? | od: RiMr (735)  22.2.201811:41
...pokud mu nevoní šum u FZ­-2000 tak u FZ300 bídně zahyne... :­)

Tady jsem kdysi točil něco s FZ300 na Bezdězu
http:­/­/1url.cz­/xt9xT

Tady je roztřepaný test FZ2000 s letadlem ­(kosa a vše z ruky­)
http:­/­/1url.cz­/6t9xj

FZ2000 má obrovskou výhodu s tím ND filtrem. Jinak používám hlavně m43 Panasoniky, ale ta FZ2000 má tu výhodu ­"vše v jednom­" když jsem omezený místem v zavazadle.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: FZ2000 alebo FZ1000? | od: RiMr (735)  22.2.201811:33
...tak 30fps není mršení, někdy to význam má, obzvláště násobky pro zpomalovačky ­- koneckonců frekvence obrazu nejčastějších zobrazovačů ­- tedy displejů monitorů, jsou taky mnohem přátelštější k 30fps a jejich násobkům.
Ale 24fps není žádný ­"shit­", jen se s ním musí trochu umět, 24 fps resp. 23,976 fps se používá ve spojení s 1­/50 časem pro ­"cinema look­". A konkrétně u FZ­-2000 to ve spolupráci s vestavěným ND filtrem funguje parádně i za slunečného dne.
A k tomu šumu ­- jistěže to není ani FF, ani APSC ba ani m43, ale ty příkré odsudky... nevím no... asi máme jinou FZ2000 :­)
Podle mého názoru je video­-výsledek při dostatečných světelných podmínkách při publikování na YOutube naprosto dostatečný... Ale jistě, pokud ­"kritik­" dodává materiál pro profi produkci, měl by se rozhodně spíš poohlídnout v jiné cenové ­(a hmotnostně­/velikostní hladině :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Merlin Vac | od: RiMr (735)  20.2.201811:39
...jen malé upřesnění, nešlo o zážeh motorů, ale jednoho motoru Merlin Vacuum na druhém stupni. Ten je ale shodný s druhým stupněm ­"běžného­" Falconu 9. Tedy určitě nešlo o ­"oblak za raketou Falcon Heavy­" jak je uvedeno v titulku. Nosič Falcon Heavy se tou dobou už dávno rozdělil na tři první stupně, z nichž dva přistály na zemi a třetí střední se rozprskl nedaleko droneship OCISLY protože mu došel tek. zapalovač rak. motorů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
G80 | od: RiMr (735)  13.2.201811:45
Poznámka k G80, píšete tam: ­"S výše zmíněným objektivem je k dispozici za excelentních 21.000 Kč. I s 12­-60mm objektivem je cena skvělých 25 tisíc Kč.­"
Ale výše zmíněný objektiv je 12­-60mm... Není to za těch 25 sice 12­-60 ale světelnější? Jak máte uvedeno níže u GH5?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Prostě Canon | od: RiMr (735)  13.2.20187:56
No začalo to u GH­-1, pak první Sony s polopropustným zrcátkem... Ale jak říkám, pro moje potřeby. Každý má jiné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Panák zlepšovatel | od: RiMr (735)  12.2.201813:03
Z obsahu Vašeho kmentáře je zřejmé jen jedno a sice, že o tom víte kulové a nahlížíte na celou oblast svou klíčkovou dírkou maje za to, že jde o okno do všehomíra...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Panák zlepšovatel | od: RiMr (735)  12.2.201812:28
"4K panáku chápu jako bublinu ­"

...se 4K se to má tak, že to buď uživíš, nebo nechápeš... :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Prostě Canon | od: RiMr (735)  12.2.201812:25
Další foťák, který mě ­(opět­) utvrzuje v tom, že opoštění této značky před několika ­(deseti? patnácti?­) lety byl z mé strany a pro moje potřeby rozumný krok...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: Hezký, ale | od: RiMr (735)  19.1.201814:54
...jenže bilboardy a obvzláště megaboardy se chystají v naprosté většině případů 1:10 na 300 dpi.... tam je tohle fakt zbytečné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Cena | od: RiMr (735)  18.1.201812:27
"Výrobce chce za tělo 40.00 EUR bez daně­"

...ale tak já myslím, že za čtyricet éček se ten krám hodí, třeba dětem nebo ták... :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Za ty prachy | od: RiMr (735)  7.12.201712:36
za ty prachy je to křáp, leč s tím ­"správným­" logem..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: K DxO | od: RiMr (735)  16.11.201710:37
...a nebude to nááááhodou tak atmosférou atd? :­)
Zkuste to v Norsku nebo na ALjašce za jasného dne :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: stavový displej | od: RiMr (735)  12.11.201723:02
...nevím jestli překrucuju, jen čtu tvoje meldování pořád dokola, tvoje roztodivné ­"argumenty­", Milanovu ­"oponenturu­" a získal jsem prostě nějaký dojem, který jsem zde ventiloval, samozřejmě totální ztráta času, jako takřka všechny int. diskuze s profesionálními diskutéry. ANébrž se do toho fakt nehodlám zaplétat, jdu fotit a točit, doporučuju to samé... :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: stavový displej | od: RiMr (735)  12.11.201722:38
...prostě podle mnohých profík je ­"ten s FF­" i kdyby fotil na zelený foťáček na japonce :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: stavový displej | od: RiMr (735)  12.11.201722:32
...jsou ty dvě fotky výše neostré?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: stavový displej | od: RiMr (735)  12.11.201722:30
" Som presvedčený, že M43 a Fuji nemajú v tomto boji šancu a musia si nájsť životný priestor inde, ako menší doplnkový systém, napríklad pre nadšencov. A nadšencov bude dosť pravdepodobne vždy viac ako profesionálov.­"

...tedy m43 nemají šanci, protože je budou kupovat lidi­-nadšenci, kterých je víc než profíků? Hm...

...co je to vlastně profík? I když se tím primárně neživím, tak když si koupím G9 ­(a asi koupím, doplním s ní G7 a APSC od Sony­) a nebudu na to moc tlačit, tak budu mít pořizovací cenu G9 těla za 5­-10 měsíců doma za práci jen s tou G9..

GH5 jsem hned pustil pryč, protože přinášela věci do videa ­(a to ­"videuuju­" opravdu hodně­) které já nevyužiju a které z hlediska tvorby filmu a videa dokáží ocenit jen lidé co s tím dělají.
V podstatě jakýkoliv foťák od Panasonicu má takové nejen videofunkce jak psal Milan ­"probublané­" z řady GH směrem dolů, o jakých se i MNOHEM dražší konkurenci ani nezdá. Takže napsat, že je G9 slabá na video a videočlověk si přece koupí rovnou GH5 svědčí spíš o naprosté neznalosti problematiky tvorby videa a ne něco o těch přístrojích.
I kdyby stála G9 tolik co GH5, tak je mým favoritem, protože ­"odstraňuje­" věci které u MÉ videoprodukce nevyužiju a místo nich dává parametry a vlastnosti, které naopak ocením ­- velký hledáček i s přepínáním pro brejle a s parádním rozlišením i frekvencí, lepší stabilizace, snad lepší ostření ve videu ­(které prostě u té mé oblasti zájmu je u Panasonicu oproti PDAF u SOny mizerné­), o 150g lehčí tělo ­(zdá se to málo, ale není­)...
Prostě každej to má jinak a to zde tak časté nepochopení ­"proboha proč­" ve velké části pramení z nedostatku rozhledu, z nedostatku pochopneí pro toho kdo to má jinak a asi někdy i prostě z toho, že kde nefrflá není Čech, hop hop hop...! :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: stavový displej | od: RiMr (735)  12.11.201722:02
Tohle jsou fotky vyjmuté a oříznuté ze 4K videa z FZ1000 ­(tedy ještě prťavější čip 1­"):
http:­/­/1url.cz­/7tSI6
http:­/­/1url.cz­/ktSI8

Tisk do A4 bezproblémů, při 300dpi to ­(4K rozlišení­) stejně víc než A4+ nedá. Ale jasně, jak všichni tisknete ty mraky A2 a A0, tak to pro vás není :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Důvěryhodnost DxOMark | od: RiMr (735)  10.11.201714:10
...já si myslím, že nějaký konkurent DXo platí Puppyho... někdo si ho zaplatil, to je jasný...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Kto si to kúpi? | od: RiMr (735)  9.11.201712:02
Vaše sebevědomí se kterým hodnotíte všechny a všechno na základě Vašeho výhledu klíčovou dírkou kterou vidíte ­"vše­" je... řekněme, obdivuhodné...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Kto si to kúpi? | od: RiMr (735)  8.11.201717:23
...bože to jsou bláboly...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
U většiny Panáků se ten limit dá odblokovat stejně jako 30­/60­/120 fps. Dělal jsem video s návodem.
1url.cz­/wtSGr
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Marže | od: RiMr (735)  8.11.201713:41
"Problém je, že v tomto prípade konkurencia nie je menšia, ale skôr väčšia, pretože všetci výrobcovia už majú svoje želiezko v ohni ­­(D500, 7D II, X­­-T2, A6500, E­­-M1 II­­)­"

... proboha uváděné příklady jsou z naprosto jiného koláče, než G9 i ta GH5...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Marže | od: RiMr (735)  8.11.201713:16
...kterých hraček? Dva sloty? Obrovský a rychlý hledáček? Utěsněné tělo? Napájení přes USB?

m43 určitě není vhodný na focení v šeru ­- zdá se, že je to pro vás důležitý parametr, pak jste tedy zřejmě vybral špatnou platformu­/velikost čipu a­/nebo málo světelná skla. Ideálně Sony a7s?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
6K video | od: RiMr (735)  8.11.201713:02
Pecka. Cena je myslím vzhledem k parametrům hezká a to říkám jako drobný škudlil.
U Videa bych přidal ­(i když tak není v of. spec. uvedeno­) i 6K 30fps ­(proč, protože výřez...­), protože jestli je to jako u jiných Panáků, tak to video ­(zde tedy H265, u střihu čehož jsou starší kompy nepoužitelné­) ze kterého se pak zobou snímky, se nahrává i se zvukem..
Kvituju dva sloty a ­"plnou­" audio výbavu, tedy i sluchátka, výborná je možnost trvalého napájení přes USB ­(při focení prostě dáte jiný accu, ale pro timelaps je konečná výdrž accu­), ten horní displej ­- hezké by bylo, kdyby se dal vypnout hledáček aby se zapnul jen při přiblížení oka k hledáčku.
A to ostření... co už no... evidentně se Panasonic cestou PDAF vydat nehodlá... :(
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: DDD | od: RiMr (735)  8.11.201711:53
"Displej mam většinou stejně zavřenej, abych zbytečně nežral baterky­"
...nemýlím­-li se, tak hledáček žere víc jak displej...?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hezký | od: RiMr (735)  24.10.201711:10
Ten by se mi k m43 hodil na video v divadle apod.... kolik to tak může koštovat... deset? patnáct?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Značka jede... | od: RiMr (735)  17.10.201716:08
...ještě to nevyšlo a už je to vykopávka... a k tomu dvojnásobná cena za logo pro trdla...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Prý je to podvod | od: RiMr (735)  26.9.201721:24
...az budes mit nachozene co ja nalitane tak se ozvi. Nenecham se zase zatahnout do casozerne debaty o nicem. Hezky vecer.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Prý je to podvod | od: RiMr (735)  26.9.201716:09
Animace to není, výroba tak kvalitní animace by stála víc než rozflákat 100 dronů při pokusech o totéž v reálu.
K řazení vlaku se nebudu vyjadřovat, zřejmě je Váš kamarád odborníkem nejen na létání s drony ale i na řazení nákladních vlaků na jiném kontinentě :­)
K signálu ­- nevíme, jakým výkonem bylo spojení provozováno, ale i legální výkon je v USA takový o jakém se nám může jen zdát a s nelegálním... Jestli bude čas, natočím se svým dronem co i legální slabý EU povolený výkon dokáže...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Prý je to podvod | od: RiMr (735)  26.9.201714:50
...ale prdlajs...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Osel | od: RiMr (735)  26.9.201713:19
...jo... takové borce my letečtí modeláři ­(a nejen dronisti­) úplně ­"milujeme­". Hodně nám pak následné zákonné úpravy zpříjemňují náš koníček...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ha ha | od: RiMr (735)  18.9.201713:52
Víš KAbe, mě přijde, že ty o všech těch oblastech pro které toto má význam toho moc nevíš, protože jak sám píšeš to neprovozuješ, ale víš o tom naprosto vše a naprosto přesně. Takový trošku odborník na všechno s názorem na všechno a čím míň toho o tom víš, tím je ten názor skálopevnější :­)
Stejně tak o využití 4K videa a o těch nákupech v zahraničí a zárukách už vůbec ani nemluvím ­- ­"Ale je to bezny...taky se pak da docist dost breku na forech­" . Ty víš svoje z internetových fór, já z reálu. A ten je jiný.
Možná by to chtělo méně sjiždět fóra a tapetovat pořád dokola příspěvky typu ­"nic o tom nevím ale řeknu vám jak to je­" a dát té energie víc do praxe.
Howgh, domluvil jsem :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Není to ostatně poprvé | od: RiMr (735)  18.9.201712:18
co to dopadlo takto...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ha ha | od: RiMr (735)  15.9.201710:53
Amen Milane.
Znám jednoho fotografa akvarijních rybiček, který touto klíčkovou dírkou hodnotí veškeré přístroje a každý který není vhodný na to jeho ­"je úplně k ničemu a koupil by si ho jen blb a videa dělá jen debil­". A basta :­)
Zdá se mi, že tady je taky dost takových lidí s klapkami na očích typu. ­"krajinka­" ­"makro­" ­"srnky při měsíčním světle­" atd...
Ale tak to prostě je a nejen tady ­- fotografové, modeláři, akvaristi, rybáři, cyklisti... asi to k tomu patří. Hlavní je, že kdo si hraje nezlobí... :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: ha ha | od: RiMr (735)  13.9.201714:35
1700 USD x 22 = 37400 Kč. A takovou ­(nebo jinou v době nákupu aktuální cenu­) zaplatím, když si ho dovezu z USA. Nebo nechám dovézt. Já neříkám, že je to ta cesta, která je běžná a takováto cena se má porovnávat s cenami zde. Já jen říkám, že jen a pouze takovou cenu, někde v BaH photo atd jsem u tak drahých věcí ochotný zaplatit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: ha ha | od: RiMr (735)  13.9.201713:49
...nejsem, ale... dát tolik za tělo GH5 se furt kroutím, ale za tohle to ­(možná­) vypláznu bez pocitu že platím za něco co nevyužiju ­(což je případ GH5­). Navíc za to človk nemusí platit tolik kolik je uvedeno v článku, že... 1700 USD je dnes cca 37 tisíc kaček burešových...
A to fázové ostření ­- furt si říkám, kdy se Panasonic chytí za nos, ale furt nic... :(
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: autofocus | od: RiMr (735)  5.9.201711:22
Díky ­- koukal jsem na to až po otázku na timecode, snad jsem nic neprošvihl ­- ale ­- ten AF mi přijde furt tragický, ale otázka je, jetsli to nebylo zhusta způsobené tím, že šel na a za mez ostřící vzdálenosti, skoro mi přišlo že jo.
Pokud ne, tak je to stejná ­"hrůza­" jako jiné Panasonicy ­(a to říkám jako jejich majitel a uživatel a fanda­).
Že to není hrůza? Při srovnání s PDAF u Sony foťáků je...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: autofocus | od: RiMr (735)  4.9.201711:42
O kterém videu je řeč? Díky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Král je jen jeden...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: No tak určitě... | od: RiMr (735)  23.8.201712:15
K tomu projevování ­- první invektivum použils ty, takže to je tvoje vizitka. Dále ­- když někomu nadáváš do kreténů, měl by sis dávat bacha komu tak nadáváš, někteří lidé to třeba nenechají jen tak ­"je to přece jen na webu­". Internet není tak anonymní jak se zdá a lidi se pak hodně diví, když je někdo osloví u domu a ­"slušně požádá­" o vysvětlení urážek z domněle virtuálního prostoru..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(5)
Re: No tak určitě... | od: RiMr (735)  23.8.201711:56
Jakože jsem kretén? Řekneš mi to do očí?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(4)
Re: Cena elektroniky | od: RiMr (735)  23.8.201711:55
Máte naprostou pravdu. Ve všem. Bojuj soudruhu!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Re: trh. | od: RiMr (735)  23.8.201711:41
...jjj... u jedné takové bubliny teď sedíte, připojen přes jiné bubliny k té největší bublině.... měl bys soufruhu fotit a používat pouze produkty vzniklými v socialistickém táboře, nejlépe v Severní Koreji, aby ti ty bubliny nesplaskly pod rukama... :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(5)
No tak určitě... | od: RiMr (735)  22.8.201712:29
...nejspíš to bude aparát kterým bude fotit Vladimir Vladimirovič tu jejich plánovanou základnu na Měsíci... Oběma projektům dávám stejnou šanci..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(7)
Re: Cena elektroniky | od: RiMr (735)  22.8.201712:26
...o jaké špičkové avionice to tady píšete? Špička je úplně někde jinde...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Re: Ohybne pravo | od: RiMr (735)  17.8.201713:20
...a kolikrát jste tam byl vy amerikanologu?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ne. Mám foťák s timelaps v 6K a ve 4K ­(tam v 60p­). Jde o to, že jsem si nikde nevšimnul, aby to půl roku či kolik před uvedením foťáku na trh někdo vypichoval jako ­"gejmčenžra­".
Pokud má foťák rozlišení 50 MPx, tak není důvod, proč by neměl umět timelaps v 50 MPx. V kolika snímcích za sekundu, to je jiná. Ale říkat All­-Intra videu ve vysokém rozlišení časosběr­/timelaps je špatně.
Pokud tedy myslíme timelapsem­/časosběrem to samé, tedy fotku jednou za několik sekund­/minut­/hodin.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Kdysi jsem byl zarytý Canonista, ale dááávno tomu :­)
Jen pro zajímavost, zde nedávno testovaná GH5 umí 4K v 60 snímcích za vteřinu, v ­(skoro­) 6K ve 30 snímcích za vteřinu...
Proto mi nepřijde jako nějaký zázrak před kterým se všichni po***rou, když bude takový ­"überfoťák­" umět timelaps v 8K...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Nechápu, proč by měl mít foťák omezené rozlišení v timelapsu? A tedy proč vypichovat takovou věc jako něco hypermega?
Asi jsem rozmazlený jinými značkami...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Pokrok nezastavíš | od: RiMr (735)  18.7.201716:51
Pravé fanoušky nějaké technické tento nezajímají, hlavní je že je to kanón!
Když přidám litr, tak mám Rx100 II i s hledáčkem ­(mizerným, ale je tam­). Kdoví, jestli ten čip vevnitř není stejný.
Když přidám 4­-5 litrů, tak mám LX100, který je z jiného vesmíru než todlecto.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Loooooser!!! | od: RiMr (735)  13.7.201711:15
...tak Canonu blahopřejeme ke skoro ­(vlastně zdaleka ne­) dohnání Panasonicu FZ­-200 z roku 2012... Neskutečné...
Prostě Canon..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Re: ??????? | od: RiMr (735)  30.6.201713:19
"v případě bezzrcadlovky ti při expozici zmizí obraz v hledáčku na celou dobu expozice...........v případě dslr v sekvenci jsem schopen sledovat objekt, který fotím. U bezzrcadlovky fotím v sekvenci naslepo......
Canon nás na školení uistil,...­"


...no když to řekne Canon, tak to tak je, slyšeli jste slovo bóží, ámen. Víra jak víra.
http:­/­/1url.cz­/ItDi2

OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: grafiky | od: RiMr (735)  29.6.201714:52
...bingo... :­)
Nehledě na to, že zvětšením dpi, tedy rozlišení, obrázek nezvětším, vlastně nijak nezměním ­(obrázek 10 000 x 10 000 obr. bodů je pořád stejný, ať má 10 dpi nebo 10 000 dpi­). Leda bych obrázek resamploval ­(převzorkoval­) na jinou velikost, na jiný počet obrazových bodů. Ale pořád pak při zvětšením počtu obrazových bodů informace navíc nezískám, platí to co píšete.
Laici si toto občas pletou ­- rozlišení obrazu s velikostí obrazu v obrazových bodech.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)