Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Sakini (2)
Až na to, že Panasonic už o tomhle v rozhovorech mluvil, L mount unie nabízela Olympusu účast, a ti jednoznačně odmítli. X ukazuje jakým směrem se chtějí dát, ze své velikosti senzoru hodlají dostat víc pomocí progresivních technologií, a myslím že se jim to docela daří. Otázka je jak daleko to jde hnát ­- ovšem zrovna kombinace X, přepočtených 800 mm, dobrého fázového ostření a světelnosti 4, to není špatná myšlenka. Jen bych se bál nakolik se to může uchytit mezi profesionály, samozřejmě do téhle sféry musí Olympus zamířit protože tam je ta pravá ­"rejže­", konzumentské foťáky to nevytrhnou ani marží ani prodeji, ale na vrcholku je dneska pěkně namačkáno a každý si chce ukrojit. Při srovnatelných cenách ty FF bezzrcadlovky budou mít navrch už jen pocitově, kdy profesionál bude vybírat náčiní tak, aby ho nikdy nenechalo ve štychu a mělo rezervu výkonu. Budu Olympusu držet palce, snad je to nestrhá.
Odpovědět3  0
K těm dlouhým ohniskům to míří, tohle X v kombinaci s novým 150­-400­/4 bude asi dost démon, fotit půjde na plnou díru, a jak je u Olympusu zvykem bude ten objektiv rychlý a ostrý ­(samozřejmě taky mastný, ale proč ne když to bude fungovat­).
Odpovědět1  0
Nebo přidáš tři, a máš Fuji X­-T100 která fotí přímo fantasticky včetně nejvyšších hodnot citlivosti, plus lepší ovládání a víc funkcí, o hledáčku nemluvě.
Odpovědět1  0
Zřejmě práva na použití návrhů těch ­"legend­" v tomhle případě vyšla levně, moc lidí to dneska nezná, těch pár co by mohli být zájemci to mají v povědomí jako starou značku, a celkově se tomu dal nádech luxusu. Ty ceny byly absurdní za starý optický design bez elektroniky. Upřímně, ono to svým způsobem opravdu vypadá jako bouda.
Odpovědět3  0
Pokud se jim podaří vydržet, jen dobře.
Odpovědět0  0
A není na tom Ricoh sám bledě kvůli velkému poklesu kancelářského tisku? Ti jsou rádi že se třepou, nějaká fotodivize je to poslední co je důležité. A to říkám bez zášti, jako dlouhodobý úživatel GR kompaktů, díky za tu trojku, vypadá to na modernizace na správném místě.
Odpovědět0  0
Když vezmou FF senzor s dobrými vlastnostmi, spojí ho s jejich video knowhow, možnostmi a nastavitelností, vznikne schopné zařízení se špičkovým video výstupem, na které půjde naadaptovat dost profi optiky. A to za cenu ­(třeba se vejdou i do sta tisíc­) nesrovnatelnou s profesionálními FF videokamerami, které budou stát nejméně pětkrát tolik. Na trhu je pro takové špičkové zařízení za cenu FF bezzrcadlovky jednoznačně prostor, to není špatná myšlenka. U Olympusu už tam logika moc není, sami to nedají, a Panasonic si nakonec asi spíš půjde vlastní cestou, ale to se myslím brzo uvidí.
Odpovědět3  0
Panasonic a Olympus musí tím směrem jít, možnosti malého senzoru jsou pro ně vyčerpané a na nějakou technologickou revoluci čekat nemůžou, na to jsou příliš ztrátoví. Ricoh absolutně nemá na nový systém zdroje, momentálně jsou celkově v značných problémech, a Fuji dohledně určitě FF neudělá, mají středoformát a museli by dělat kompletně nový systém objektivů, což je při stávajících úspěších jejich APS­-C zbytečné riziko.
Odpovědět0  0
To se fotí samo...
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 31.7.201822:10|Barevné vedro
Pěkná hrátka a využití průběhu expozice, dneska se to moc nepoužívá, fotošopa snese všechno...
Odpovědět0  0
Respekt, to je aspoň rozumný komentář.
Odpovědět0  0
Dojí ­- to je subjektivní, někdo využije jejich systém natolik že ta marginální měsíční platba je odpovídající. Pokud si nepravidelně budu upravovat pár fotek, tak pravidelně platit může vypadat nepříjemně. Já třeba každý týden dělám velkou sérii v LR + PS, ten workflow je nenahraditelný a mít neustále aktualizovaný výkonný software za malý měsíční poplatek je naprosto akceptovatelné. Zoner mi nikdy nevyhovoval, worfklow Capture One není dost dynamický na velké série, a další programy jsou celkově slabší, takže pokud Adobe nechce vyloženě miliony, nevidím při mém využití problém. Samozřejmě pokud to budou hrotit, všechno má své meze.
Odpovědět0  0
No výsměch, holt ti chtějí říct ­"kup si objektiv, tohle je jen náplast­". Ta náladovost mě neskutečně točila, chvilku trvalo než jsem přišel na to že musím ostřit do boku nebo rohu, abych měl plošně zaostřeno, na A7 to bylo vážně nedostatečné a jen to přidalo k špatnému dojmu. A stabilizace čajíček, na focení efekt minimální, prostě ­"fakt základ­". Ale 24­-70­/4 jako další level má taky solidní mouchy, kdo chtěl utéct od 28­-70 toho pak muselo normálně šlehnout...
Odpovědět0  0
No to víš, osobní subjektivní názor, to se dneska lehce odmávne, oni ti lidi třeba i rozumí ale neodpovídá jejich takže nemůžeš očekávat, že se s ním někdy ztotožní. Ostatně opravdu málokdo si dnes může dovolit být morálně nadřazený realitě, moc se to nevyplácí, to už je lepší si realitu uvědomovat a umět s ní vyžít aniž by ses namočil, aniž by ses stal tou tvou oblíbenou ­"ovcí­". Ale to zase chce dobrou hlavu, a většina občanstva k poznání nikdy nedoroste, konzumní způsob života je mocné otupovadlo.
Odpovědět0  0
Kritika Fuji se mě určitě nedotkne, nejsem na značce závislý, kdyby to co potřebuji dělala ETA, tak fotím na ETu. A co je z hlediska marketingu špatné na tom, cílit na ty co se ženou za parametry? V současnosti jich je plno, a vydělává to, byli by hloupí kdyby to nezkusili jako všichni ostatní, když vidí jak se Sony daří se šponováním parametrů a halekáním světovosti. Byznys je holt byznys.
Odpovědět0  0
Náhodou ano ;­-)
Odpovědět0  0
X­-T20 je za 23 tisíc a má plnohodnotné 4K ­- takže možnost tu je, a ne o moc dražší.
Odpovědět0  0
Převážně fotografové?
Odpovědět0  0
Evidentně tím je pak úplně ochromený foťák a ztrácí smysl...
Odpovědět0  0
Myslí třetinu ze 100­-400, Olympus 50­-200 jsem ve stavu nového koupil loni za dvanáct, a za ty peníze je výstup perfektní.
Odpovědět0  0
Určitě je to hodně dlouhé ohnisko, jinak by to ani nešlo, k lednímu medvědovi se prostě nedá normálně přiblížit. Lední medvěd je oportunista a výjimka mezi medvědy, z člověka nemá ani trochu strach, naopak ho vnímá jako přirozenou kořist, kdyby ten fotograf na něj šel s krátkým ohniskem tak tu zprávu čteme s dovětkem ­"jeho poslední fotka v životě­". Ta perspektiva je typická. A pokud opravdu stojí až u stativu, podle porovnání velikosti jde o odrostlé mládě co se nedávno osamostatnilo, což by vysvětlovalo víc zvědavosti, dospělý jedinec by byla jiná hra.
Odpovědět0  0
No, jen to permanentně vypadá, že ty tvoje ­"ovce­" o tom nikdy neslyšely, pořád se všichni hrozně diví že co naflákají na Assbook může kdokoliv vidět a použít.
Odpovědět0  0
No, tihle to aspoň dělají oficiálně, mají k tomu důvod a řeknou to, samozřejmě když došlo k prodeji tak nový majitel má přístup k těm datům. Mě zase konečně Facebook nakopl k zrušení už tak zbytečného účtu, který jsem stejně nepoužíval, když se konečně naplno ukazuje jak bez jediného slova sdílejí celé ty roky uživatelské údaje s třetími až x­-tými stranami ­(a s kýmkoliv kdo je umí hacknout­), ale co vidím kolem sebe tak to nikoho netankuje a nikdo si FB účet nezrušil. A o dalších sociálních sítích, včetně Instagramu, si iluze taky dělat nemusíme, nemluvě o matce všech obchodníků s uživatelskými daty Google.
Odpovědět0  0
Na Flickru jsem od 2007, a jediné co vidím je vliv pádu Yahoo, ze kterého už prakticky nic nezůstalo, tudíž ne tak časté modernizace a modifikace ­(což možná bylo spíš k prospěchu­). Flickr ovšem funguje naprosto normálně, a kdo to s fotografií myslí aspoň trochu vážně a nepotřebuje jen předvádět ­"peří­" bez ohledu na kvalitu, tomu Instagram nevystačí. Je docela s podivem, že Flickr dokázal prakticky bez postižení přežít, zatímco Yahoo zamrzlo včase a padalo do propasti. Asi to bude fungovat, kde jinde bych dostal takové možnosti organizace a nastavení, plus je to další záloha originálních souborů. O budoucnost Flickru se opravdu nebojím, a hodně si cením toho že základní myšlenka a možnosti po celou tu dobu zůstávají stejné ­(organizace, možnosti velikostí, práce se snímky­). Jedině kdyby se toho chytil nějaký tupý hipster a chtěl to předělat na Instagram 2.0, doba je divná, možné je všechno.
Odpovědět0  0
Případně na FB zmenšené na 2 MPx, aby to při nahrání algorytmus nezkriplil, a to už se snese z čehokoliv. No, bude veselo.
Odpovědět0  0
No nic, tak to holt Milan zabalí, počty přístupů nic neznamenají, názory čtenářů nic neznamenají, ze Slovenska bylo rozhodnuto, Digimánie končí. Opět jsi nepochopil, jak nerelevantní je tvůj názor, a to že si jako správný multiúčtový démon naklikáš plusy a druhým mínusy, to není důkaz ničeho. Takže zatímco si v slovníku najdeš význam slova ­"patetický­", malý zapšklý človíčku, tahle recenze bude ještě čtenější, a časem se dočkáme dalších recenzí mobilů, třeba i vyšších tříd, což bude zase zajímavé pro hodně lidí. Aspoň se zase budeš mít na čem vyvztekat, mínusáčku. Za mě jen houšť takových recenzí, díky jejich čtenosti může Digimánie tažená prakticky jedním člověkem fungovat a přinášet i recenze zajímavých foťáků.
Odpovědět1  2
"nehádam sa­" ­- ten byl dobrej. Dolož oficiálními dokumenty, od kdy jsi byl celosvětově určen jediným právoplatným arbitrem toho co je a co není dobré foto, a co má a co nemá být na fotowebu ­(na který máš přístup zdarma a za recenze, tedy poctivou práci jiného člověka, neplatíš ani cent­), a nebo idi revať do kotárov protože tady to nikoho nezajímá. Je vidět že někdo se nezmění ani za tisíc let.
Odpovědět5  4
Adobe se neustále zlepšuje, ale ještě tam pořád nedorazil ­- a pro Win není Developer, jednorázový převodník X­-Transformer je. Osmdesátku srovnávám s Fuji na scéně, kterou už X­-T1 v pohodě dala, a 80D se na ISO100 utopila v přepalech z kterých nešlo nic zachránit, možná je to na Canon dobré, ale na poměry jiných značek je to málo. Každopádně pokud by se adaptovaly stávající objektivy, je to o to jednodušší protože manuální adaptér není problém, a dnes na Fuji už i autofokusový.
Odpovědět0  0
V této otázce mohu přidat vlastní dlouhodobé zkušenosti. Senzor X­-T2­/20 opravdu má značný potenciál, ale chce to trochu víc péče. Buď zpracovávat poctivě rawy přes dvě kolena ­(Iridient X­-Transformer špičkově demozaikuje soubory z Fuji a brání nemilým artefaktům, kterými je X­-Trans znám, a výsledný DNG se pak může zpracovat v čemkoliv dále­), nebo aspoň dobře odladit jpegy. Nesmí se přehnat doostření, pak vyskakují ­"červíci­", ale když se ubere a poladí poměry stínů a jasů pro jpeg, vznikají zajímavé výsledky. Velmi milou vlastností je pak schopnost černobílých profilů tvořit bezproblémové fotky i na nejvyšší ISO. Podobně dobře na tom jsou 24 MPX Sony, ale ti nemají takové zpracování které by vytáhlo maximum ­(zase ale nemají ty problémy­), tam bude větší boj s dostupnou optikou a systémem jako takovým. Řekl bych že X­-Trans III dokáže být za správných okolností ­"nejlepší­" ale zadarmo a sám ty výsledky nevydá. 80D jsem měl na dva týdny loni, ten senzor umí hodně detailní fotky, i vysoké citlivosti nejsou špatné, ale obrovská bolest byl dynamický rozsah, ten je oproti konkurenci hodně pozadu. V prosinci jsem měl možnost porovnávat Sony A7 s X­-T2, a bylo velice překvapující jak blízko si ty senzory jsou ­- s odpovídajícími nesvětlenými objektivy, při odpovídajících nastaveních, třeba detailnost byla takřka stejná, ISO 12800 u Sony šumově srovnatelné a kapánek líp zachovávající ostrost v ploše, ovšem horší ve stínech kde víc zachová Fuji. Ten reálný rozdíl byl na běžné podívání na fotku nebo v běžném tisku opravdu nezásadní, FF by se výrazně odrazil co se týče hloubky ostrosti ­- což dokonce s 28­-70 působilo systematické potíže, protože stačilo trošku křivě zaostřit a celý bok byl hned neostrý. Nejdřív jsem myslel že je špatný objektiv, ale při správném zaostření byl ten problémový bok vzorně ostrý, prostě je to háklivější a musí se víc clonit, v tomhle je APS­-C rozumný kompromis. FF bych volit až takový, který bude mít jednoznačnou převahu, tedy něco se spoustou megapixelů, nebo tělo s běžným rozlišením které má jiné potřebné atributy, jako A7 III s její výkonností. Rozdíl výkonu běžného základního FF proti moderním výkonným APS­-C určitě nebude odpovídat mnohem většímu rozdílu v pořizovacích cenách ­(pokud se bavíme o nějakém standardním základu tělo + univerzální objektiv­). X­-Trans není pro každého a má svoje nároky, když se za něj správně chytne tak umí dát působivé výsledky, hlavně si cením dynamického rozsahu který je pro mě důležitější než šum.
Odpovědět0  0
I ba, k X­-H1 sice není free ale se slevou, a na řadu věcí bych bez něj nedal ránu, držení povýšené o úroveň a tři baterky, s tím se dá natáčet půl dne.
Odpovědět0  0
A půjdeš do toho tedy? To by přineslo zajímavé informace z pohledu M43 uživatele.Přinejmenším bych zkusil půjčit A7 III ­- jestli ji Fotolab bude v půjčovně nabízet, asi to udělám, zajímá mě jaký bude rozdíl vůči Fuji ve výstupu a funkčnosti, a jaký pokrok vůči předchozím modelům ­(které mě hluboce zklamaly­).
Odpovědět0  0
Tak bezzrcadlové systémy jiných značek se až tak bát nemusí, ono to je i o systému celkovém a ne jen o tělech, moc Fuji a M43 uživatelů zainvestovaných do optiky svých značek asi kvůli pokroku u Sony nepřejde. Sigma a Tamron následují trend který byl viditelný už u redukcí na jiné bajonety, Sony FE v tom získalo velkou podporu od začátku protože byla největší šance že majitelé budou chtít adaptovat svou optiku když mají na drahé FF tělo ­(Fuji se do tohoto teprve pomalu dostává s odstupem tří čtyř let, teprve teď jsou na trhu první elektrifikované redukce s AF, prostě to vzhledem k rozšíření a zaměření systému nebylo zajímavé, m43 zase už nějakou dobu má dostatek nativních objektivů a většina uživatelů do optiky tolik neinvestuje­). Ona Sigma dobře ví do čeho jde, že v FE systému má obrovský prostor, a i tak jim to rozhodnutí trochu trvalo, je to jen přirozený vývoj. Kdo se ale má co třást, je CaNikon. Pokud teď, v tomto roce, nemají ready seriózní FF CSC, tak na to škaredě doplatí. Sony FE v posledních dvou letech výrazně dospělo, nabídka objektivů je už hodně zajímavá, a uživatel C­/N už ani nebude muset řešit nějaké redukce, prostě všechno střelí a koupí na co byl zvyklý, s nabídkou Sigmy už má opravdu hodně možností ­(až upraví i ty nové zoomy, bude to opravdu regulerně dostupný systém se špičkovým výstupem­). A A7 III dle specifikací nejen že hravě smázne jejich základní FF, ale nemusí se bát ani těch středních. Takže hoši by měli šlápnout na plyn, jinak až s něčím za rok dva vyrukují, tak už to nebude moc lidí zajímat.
Odpovědět0  0
No to jsem zvědavý, kolika fotografů které tady kdo zná se ta revoluce dotkne, to se tvrdilo i u A7 II a pak zbyly jen kyselé ksichty zrcadlovkářů, co přešli moc brzo. Uvidíme za pár měsíců, až přejde ta povinná extáze. Já jim to přeju aby prolomili ledy, ale pořád ještě to je Sony, víme co umí.
Odpovědět3  1
Teď ještě ty 2.8 zoomy a jiné dobroty a ­- počkat, do tohohle cenového patra jezdí výtah jen pár lidem co nemusí řešit nějaké ty ­"drobné­". Konkurence má optiku jednoznačně levnější, hlavu nevěší, cenová politika se nezmění a každý výrobce si najde své kupce. Ale foťák je to pěkný, to jo, první 24 MPx A7 co bych snesl.
Odpovědět1  0
Plastový bajonet už tu byl několikrát, vždy na tělech na kterých se vyskytla mimo seťák maximálně obyčejná padesátka, a problémy s tím nejsou, takže tohle bude ta nejmenší starost uživatelů.
Odpovědět0  0
Jedna z kategorií, které ještě má smysl dělat, a nějaký dolar to hodí. Mě jen upřímně překvapuje odkud ještě pořád tahají ty prehistorické komponenty, to na to mají nějaký kouzelný klobouk? Ten displej, to už vážně přehnali, to snad nebylo nutné, jestli tohle budou prodávat za víc než za sedm tisíc s daní tak jsou to banditi. 1300D která by mohla padnout na ceně pak bude jednoznačně lepší volbou než tahle ­"novinka­". Ale z ekonomického hlediska to je dobrý tah.
Odpovědět2  0
To byla dobrá rada, původní A7 byl pro mě po mnoha letech první foťák který mě štval ­- těžkopádná pomalá bestie s mlátící závěrkou a líným hledáčkem, byl by to downgrade.
Odpovědět1  0
Jistě, stejně nic moc, vysoce výkonný 24 MPx senzor který na hlavu pobije jakýkoliv m43, rychlé operace díky novému procesoru, fázové ostření, 4K je tam hlavně kvůli těm speciálním fotomódům ­(focus stacking­), typický uživatel hledáček u téhle řady nepotřebuje a externí by nedokoupil ­(on je tak hrozně potřeba, Fuji přece nemá skoro žádné bezzrcadlovky s vestavěným v střední cenové třídě­) ­- prostě výplod chorého mozku pro který není důvod. Prakticky neprodejná záležitost, kterou experti v srdci Evropy znalecky posoudili a dali palec dolů. Vůbec to nemá nic společného s typickým trhem na který tenhle model míří, tedy asijské země v kterých je řada X­-A nesmírně populární ­(v Thajsku tradičně nejprodávanější s výměnnými objektivy před zrcadlovkami Nikon a Canon­). Takže až se tahle generace dostane do obchodů, ti ­"chudáci­" místo aby se šli zahrabat a probírat své duševní pochody, se vyvalí do křesla s tlustým doutníkem a budou sledovat jak kasa cinká, tak jako už roky předtím. Záhy k tomu přihodí dostupný hledáčkový model se stejným senzorem ­(X­-T100­), a zase to bude fungovat, a zase se to bude prodávat, i když podle středoevropských expertů to bude už rovnou na sklapnutí paraplete a prodej firmy do šmelcu. ­"Nechápu­" je v tomhle případě přesný výraz, ale opravdu generálně ­(hlavně principy marketingu a svobodného trhu­).
Odpovědět2  0
Sakini (772) | 1.1.201819:28|Ta moje ♥
Pětatřicítce bodne 2,4 na pěknou ostrost středu, jinak cajk.
Odpovědět0  0
Když jim někdo udělá pořádné nářadí, u Q třeba elektroniku od Panasonicu a optiku navrhla Konica Minolta ­(pořád to hoši umějí­). Novější dálkoměry už jsou docela použitelné, starší jako M8 a M9 tak akorát na velké drbání, tam bylo gró vždycky v špičkové optice. V čem se ovšem od Leicy můžou učit všichni včetně Applu, je schopnost prodat cokoliv s astronomickou přirážkou a příkladně růst, to by nedal ani Jobs. Poslední opravdu tradiční fotografický výrobce mimo Asii prostě má svou pozici jistou.
Odpovědět2  0
Dokud nezačneš natáčet 4K ve velké kvalitě ­- na to jsem musel pořídit 64+ 256 GB, a ještě k tomu v UHS­-II, což už udělalo deset tisíc. Ale to je samozřejmě už trochu extrém, jinak žijeme v době dostatečně velkých kvalitních karet a nějaké motání maloobjemových SD je už nějaký rok za námi.
Odpovědět0  0
Stačí pohledat, takové testy tu jsou zveřejňované relativně pravidelně.
Odpovědět0  1
To bylo celkové shrnutí, pochopil jsem správně a nebyla to přímá reakce na konkrétní věty. Ostatně D7100 přišel až 2013, a D3200 v 2012 ­(a ten má onen Sony senzor­), takže časová období správně jen typ ne. Ale jinak to nebylo nějaké vyhrazení se, v zásadě jsem chtěl zvýraznit co myslím.
Odpovědět0  0
Je potřeba neustále hlídat akce, tyhle jsou vyloženě mžikové, v létě jsem sehnal karbonový Vanguard 284 slevněný z čtrnácti na pět tisíc, a vyprodaly se během půl dne.
Odpovědět0  0
K snímačům stroze a fakticky ­- první 24 MPX Sony se dostal do Nikonu, ale D3200 ne 7100. Tam se dostal snímač od Toshiby navržený pro Nikon, a později se usídlil i v D5200­/5300. Toshiba dělala senzory pro různé potřeby ­(třeba 2­/3 X­-Trans pro Fuji­), a dnes už její senzorová divize patří Sony. D7500 používá 20 MPx senzor navržený a vyráběný specificky pro Nikon, který absolutně nemá nic společného s 20 MPx senzorem Sony z A58 ­(ten se objevil v entry level Pentaxech­). A třeba 12 MPx FF senzor pro první fullframové Nikony ­(D3, D700­) se v žádném produktu Sony neobjevil. D7200, D5500 a D3300 dostaly mladší senzor Sony, který je viditelně schopnější než ten od Toshiby. A co nám to ukazuje? Že zavádění nových senzorů se musí řídit více aspekty než jen co je nejnovějšího na trhu, klíčový je ekonomický faktor. Větší odběr senzorů znamená nižší kusovou cenu, a takový senzor musí být použitelný v širokém rozsahu foťáků. Proto Nikon má celou APS­-C řadu vybavenou jedním z nejlepších senzorů své třídy, je to zisk pro kupujícího vycházející z toho že by byl nemístný luxus mít různé druhy senzorů podle tříd. Po tomhle se nedá skákat jak kamzík, a plánuje se na roky dopředu. Třeba nasazení senzoru z A77 do D3200 bylo výjimečné a neopakovalo se, znalí ví kde byly jeho slabiny ­(velmi rychlý nástup šumu­) a Sony ho zřejmě prodalo levně. Prostě byznys se nedá dělat impulzivně a Nikon ­(a ostatní­) musí myslet strategicky, tak specifický senzor jako pro D850 musí být enormně nákladný protože se do jiného modelu jen tak nedostane.
Odpovědět1  0
A na to pak máš u delších objektivů hodně účinnou stabilizaci v nich. Tak jako to začal dělat Olympus.
Odpovědět1  0
10­-24 má stabilizaci, v pohodě se dá udržet sekunda, ale ta v těle by mohla být lepší, a 16­-55­/2.8 s 8­-16­/2.8 by ji dobře využily. To a rozšířené možnosti videa pro mě budou hlavní argumenty proč ji koupit, pokud tedy bude vše jak má a podařilo se jim to ukočírovat. A úplně živě si dovedu představit doplnění dual funkce firmwarem po několika měsících, ať už plánovaně nebo následkem dalšího vývoje, na takové zvyšování hodnoty jsou u Fuji vysazení.
Odpovědět1  0
A Fotolab na Black Friday by k tomu měl mít zdarma ještě pevnou padesátku ­- s tím už se dá fotit.
Odpovědět2  0
Sakini (772) | 10.11.201711:27|Mlýn v Lesné
A přitom o pár metrů dál v Campingu je svíčková naprosto v pořádku. Řekl bych tomu typická past na turisty jedoucí od Znojma.
Odpovědět0  0
Á, teorie, ta to zachrání. Já to vidím opačně ­- sady měření nedokážou obrazový výstup generálně popsat, pokud u něj různým přístupem můžou vznikat značné rozdíly. A právě X­-Trans vždy měl nemalé rozdíly podle zpracování souborů v různých editorech, dnes je rozdíl mezi jpegem z foťáku a ideálně demozaikovaným a upraveným rawem opravdu značný. A každý může dojít k různému výsledku podle vlastních zkušeností a míry znalostí. To není jako u jiných značek kde je vše dané. Ale co já vím, já jen X­-Trans používám přes čtyři roky...
Odpovědět0  0
No tak s tímhle postupem hodně štěstí ;­-)
Odpovědět1  1
Nikon D3000 v roce 2009. Ale jinak souhlas, v extrémních citlivostech je barva zachovaná opravdu líp než je zvykem, tedy v praxi. A úroveň detailů je u Fuji velice vrtošivá věc, v podstatě bych řekl že maximální výsledek vyžaduje maximální úsili a hlubokou znalost té techniky, a to víc než u jiných značek. Lidově řečeno dá se to mnohem lehčeji totálně dokopat, X­-Trans má řadu specifik které nejdou na ruku nezkušeným, a celý Fuji systém vůbec není bez chyb. Selektuje si jen ty nejvytrvalejší uživatele, proto odchodovost po prvním vyzkoušení je vysoká. Půl roku jsem si zvykal po přechodu od Nikonu, a to mi to pocitově vyloženě sedlo do ruky. Každopádně velice důkladná a objektivní recenze, X­-T20 je taková nabitá, ale vrtošivá věc u které řada věci není vyladěná zřejmě i záměrně.
Odpovědět1  2
Za chvíli bude repete ;­-)
Odpovědět0  0
Tak to není problém policie ale judikatury, pokud má policie svázané ruce seshora tak toho moc nezmůže, jako třeba v Německu kde když zastaví nějakého toho migranta, ten na ně okamžitě zavolá další hlídku a obviní je z rasové nesnášenlivosti, a oni jsou pak měsíce vyšetřovaní. To pak nikdo u ničeho nezasáhne, o severských zemích s jejich měkkou sociálně zdegenerovanou politikou nemluvě. Když se slízali v Německu mocní dnešního světa, a bylo potřeba zastrašovat nezávislé novináře, německá policie byla nečekaně tvrdá a bezohledná ­- protože věděli že vrchnost jim kryje záda. Ale nikdo nebude nic riskovat, když ví co nesmí a za co dostane přes prsty.
A je lehce dohledatelné, všeobecně známé, že američtí policisté prodělávají podstatně kratší výcvik než je na Západě běžné. Ostatně i oni jsou enormně omezení předpisy, neustále musejí dávat pozor co dělají, a za každý přešlap můžou minimálně přijít o práci. Je to jen díky všeobecně otevřenější společnosti a specifickým zákonům, že mají takovou pozici jakou mají, a nejsou za komické postavičky jako třeba u nás ­(jejich práce je taky mnohem nebezpečnější než našich ­"švestek­").
Odpovědět0  0
Tak to je opravdu přitažené za vlasy jak z filmu, možná v NY nebo Chicagu, a když budu černý. Americká policie sice je příliš militarizovaná a nemá takovou úroveň výcviku jako evropské policie, ale většinou se s nimi dá mluvit a chovají se korektně, neberou to bezmyšlenkovitě jak na žních. A že jsou v kritických situacích nervózní a někdy reagují přehnaně, to jim nejde zazlívat při tom s čím vším se potýkají.
Odpovědět1  0
Práva tam máš jako bezúhonný občan, jakmile jsi za něco popotahovaný tak to dostaneš přišité, a velice rádi ti tvá práva trvale omezují. V podstatě to není špatný systém, pokud se nestaneš obětí justičního omylu.
Odpovědět2  0
Kdyby to bylo tak jednoduché...
Odpovědět0  0
Pěkná idea, ale jen do okamžiku kdy bezzrcadlové foťáky technologicky dosáhnou schopností, které fyzicky se zrcátkem nejsou možné. Technologie v tomhle oboru letí hodně rychle vpřed, jednou to přijde, a pak bude pozdě reagovat, takže se hoši musí chystat už teď. Nenamlouvejme si, že fototechnika bude za deset let vypadat a fungovat prakticky stejně jako dnes. To ještě budeme vzpomínat na ty archaické systémy co jsme používali na začátku století, a dvojmo bude platit že ­"kdo chvíli stál, už stojí opodál­".
Odpovědět2  0
http:­/­/bestmirrorlessblogs.com­/musings­/sony­-olympus­-pentax­-k­-1­-5­-axis­-stabilisation­/ kupodivu to jde.

http:­/­/briansmith.com­/guide­-sony­-a99ii­-image­-stabilization­/ ejhle, Sony to v A bajonetu taky umí

Zavedli to obojí sice poměrně nedávno, ale pětiosá stabilizace je celkově pro většinu značek mimo Olympus docela čerstvá věc.
Odpovědět0  0
Dá se očekávat že se poučí jinde, aby vývoj netrval moc dlouho, a vzhledem k jejich relativně intenzivní spolupráci s Panasonicem ­(což je poznat i u Panasu­) možná vítr povane odtud. Plus jejich vlastní dlouholeté zkušenosti se stabilizacemi v profi zobrazovacích technologiích. Třeba přijdou s něčím úplně originálním.
Odpovědět0  0
Tak Sony aplikovalo stabilizaci senzoru až už do E bajonetu FF nasadili, takže spíš šlo o využití situace. A právě na Sony je vidět, jak je ta potřeba optické stabilizace v dlouhých a těžkých teleobjektivech potřebná ­- jejich FE telezoomy ji mají, stejně jako nejnovější dlouhá skla na m4­/3. On jakkoliv se pohybující snímač nemůže mít dostatečnou účinnost vůči kilu či více skla a kovu daleko před ním, ovšem určitě se nebavíme o běžných ohniscích. Fuji už má vysoce účinné stabilizace v objektivech, dají se bezpečně držet dost dlouhé časy ­(18­-135 na dlouhém konci 1­/15, 10­-24 na široko přes sekundu, 100­-400 na dlouhém konci 1­/25­), ale Olympus s E­-M1 II dost zvedl laťku prakticky na fyzikální limity mechanické stabilizace, a každý výrobce se teď nad sebou musí zamyslet. Jinak u běžných ohnisek je pětiosá stabilizace jako třeba u Olympusu E­-M5 výborná věc, tu jsem si vyzkoušel dostatečně a hodně ušetřila citlivost.
Odpovědět2  3
Ne na opravdu dlouhých ohniscích, ty pohyb snímače nikdy plně nezvládne.
Odpovědět2  2
To by mohlo přinést podobně zajímavé výsledky jako u Olympusu a Panasonicu, duální funkce ve spojení s velmi účinnou stabilizací v části Fuji objektivů by posunula udržitelné časy minimálně nad sekundu. A zase ta alternativa k DSLR bude zajímavější.
Odpovědět0  0
Není tolik otázka jak dlouho, ale kdo to vydrží a má na to. Sony už tam skoro je, A9 ještě má své limity ale její nástupce už zřejmě bude konkurenceschopný. Fuji poslední generací taky nakopla vrtuli a bez problémů konkuruje nejlepším APS­-C zrcadlovkám ve výkonech ­(a FF dost dotahuje co se výkonu senzoru týče­), na přelomu roku by mohli ukázat dokonce ještě ostřejší bezzrcadlovku s dvěma procesory. Olympus teď těží z toho že musí spracovávat míň dat a E­-M1 II je na steroidech, otázka je jak se podaří zvednout nižší třídy. Canon je z klasiků nejdál, tam už něco v záloze bude a FF bezzrcadlovka s DualPixelem příští rok by mě nepřekvapila, každopádně jejich přechod bude velmi pozvolný. Nikonu na to pravděpodobně chybí drobné, nejsou tak hloupí aby něco nevyvíjeli, ale jejich ekonomické problémy jsou zřejmě nemalé což se vždy nejdřív promítne ve vývoji. Zřejmě nic se nestane u Ricohu, majitelé Pentaxů budou rádi když svou značku vůbec budou mít protože Ricoh se solidně potápí, ale zrcadlovky Pentax jsou specifické niche malého objemu, kde jsou uživatelé spokojení a budou i nadále. A Panasonic si jede svou jiným stylem, ti budou vždycky vybočovat.
Odpovědět0  0
Všechno je to jen o výkonném procesoru, ty nejvýkonnější bezzrcadlovky jako X­-T2 už blackout hodně minimalizují a i při sekvenci je možné sledovat dění mezi jednotlivými snímky s pouze malým stmíváním. Ale je to samozřejmě ještě na nějakých pár let, než se do foťáků dostanou v sériové produkci zaplatitelné procesory s dostatečným výkonem a rozumnou spotřebou, do té doby se zrcadlovky ­(hlavně ve vyšších kategoriích­) nemusí bát o své místo na trhu. Do té doby se vypiluje i fázové ostření na senzoru, které už ted rychle kráčí vpřed, a to zrcátko nebude chybět nikomu. Ale samozřejmě ty technologie musí být opravdu vyzrálé, než se opustí ty stávající osvědčené.
Odpovědět0  0
Tož to ja, co dodat.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 26.3.201713:43|Končící zima
Působivé místo, působivě zachyceno, působivě zpracováno, vypadá to až jakoby z Foveonu. Taková nová krev v galerii přijde vhod.
Odpovědět0  0
Naprostá momentka za chůze, jen jsem zahlédl jak chudák mlsně kouká a panička si dává do nosu, a zmáčkl jsem to :­-)
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 11.3.201720:33|L410 UVP
Tak jak šlape ten AF? Vypadá to na bezproblémovou záležitost.
Odpovědět0  0
V tom není problém, za současné ceny to je to nejmenší, víc je třeba přemýšlet o objektivech ­- ale zase Fuji ani nemá nějaký průměrný, ba dokonce špatný objektiv, a je z čeho vybírat.
Odpovědět0  0
Posun ve videu u X­-Trans III je hodně radikální, záznam je opravdu detailní a dají se na něj aplikovat filmové simulace, plně manuální nastavování parametrů je možné, takže se s tím už opravdu dá pracovat. Samozřejmě Panasonic má náskok co se týče funkcí a optimalizace pro video, pokud jde hlavně o ně pořád bych volil Panáka. A pak taky systém dělají objektivy, ty by měly být primární posuzovací parametr. Fuji je pořád orientovaná hlavně na foto a jejich senzory mají znatelně lepší výkon než u Panasonicu, s tím že už se s ní dají točit i kvalitní videa. Na natáčení je Panasonic king, a dlouho bude.
Odpovědět0  0
Pořád platný model, co po uvedení nových modelů nepřestal fotit, a nemusí být jen pouhý doplněk. A dnes už hodně levně sehnatelný, včetně vyloženě zánovních X­-E2s, přičemž umí to samé co X­-T1 a 10. Co se týče ergonomie, vždycky mi přišla lepší než X­-T10, líp se drží i s těžšími objektivy, a umí dělat hodně pěkné snímky. Ono mimo vyloženě náročné disciplíny se ani oproti amatérským zrcadlovkám nemá za co stydět, jen ta výdrž na baterii je menší, ale nijak enormně slabá. Plus je určitě zábavnější. Otázka pak je hlavně co s tím použít za objektivy, které jsou dražší ale taky lepší než běžný průměr.
Odpovědět0  0
Právě tím to je, nejdřív X­-T2 která reálně nabízí víc za o něco nižší cenu, to byl opravdu úspěch. A další rána byla X­-T20, která i u nás má tolik objednávek že se na lidi v první vlně nedostává. Tím se prodeje Pro prakticky zastavily a zbývá jen pár uživatelů kteří upřednostňují ten dálkoměrný form faktor ­(a z těch ji už většina má­). Určitě to nebyla kritika přístroje, je výborný, ale ve vlastních řadách mu vyrostla taková konkurence že když se jí lidi chtějí zbavit na bazaru, nemají skoro šanci. A zvlášť po uvedení dvacítky, která není jen desítka s novým senzorem a procesorem, ale má i další vylepšené parametry. To se pak ty menší rozměry a hledáček uprostřed snesou, hand grip to dost řeší. Já jsem X­-Pro ani nechtěl, ale jako druhé tělo k X­-T2, zánovní českého původu v záruce za třicet tisíc, to se nedalo odolat a je to skvělá věc. Ale myslím že Fuji s tím počítalo a dnes se soustředí hlavně na X­-T řadu.
Odpovědět0  0
Vzhledem k tomu že se X­-Pro2 stala prakticky neprodejnou, je to pořád málo.
Odpovědět0  0
To použití je spíš místo 70­-200 než spolu s ním, takové objektivy jsou většinou hodně nákladné a těžké. A u delších ohnisek nad 400 mm jsou kompromisy nebo náklady ještě výraznější. Nikon 200­-400­/4 je parádní záležitost jak opticky tak rychlostí, ale jednak superdrahý a jednak opravdu obrovský, to už nic jiného ani nenosíš. Takové ty 150­-600 jsou zase přiměřeně kompromisní, a na konci už nemůžeš očekávat dokonalý výstup jak u Sigmy, tak u Tamronu ­(plus ostření už nemůže být takový blesk když chodí v tak velkém rozsahu­). Při těch cenách a rozměrech se u takových objektivů už hodně přemýšlí. Já to mám jednodušší, ve svém systému mám 50­-140­/2.8 ­(což je mnohem lépe využitelné než by se zdálo­), můžu si z toho konvertorem udělat cca 70­-200­/4, ale dosah na venkovní akce nic moc, tak radši vezmu 100­-400 ­(která je naštěstí v podání Fujifilmu opticky i výkonově skvělá­) a ten dosah využiju beze zbytku. Ale moc dalších uživatelů neznám, on takový objektiv vyžaduje vyšší rychlosti závěrky a tudíž i tělo s dobrou citlivostí a ostřením, na to narazí nejeden nadšenec když k amatérskému tělu koupí pomalou nesvětlenou dlouhou Sigmu, nemá šanci na rychlý pohyb kvůli pomalému ostření, a buď fotí na plnou díru a má to neostré, nebo si přicloní a ISO letí i za jasného dne nahoru. Je to opravdu hodně individuální.
Odpovědět0  0
Hlavně když máš podstatně kratší světelné tele jako 70­-200, což na hodně témat ve volném prostoru je málo, a potřebuješ pokrýt opravdové vzdálenosti. Nejrozšířenější systémy mají solidní 70­-300, ale třeba u Canonu ten lepší vyjde na hodně, a dá se očekávat že tahle Sigma bude relativně dostupná oproti jiným tak dlouhým objektivům. A 400 mm na APS­-C ­(jelikož bude levnější, spíš se k ní dostanou uživatelé APS­-C těl, i když je FF­) už je velice příjemný dosah. Jinak třeba Nikon 70­-300 bude levnější a s 99% pravděpodobností opticky schopnější volba jako jediné tele, což se dá říct už teď i když jsme neviděli reálný výkon téhle Sigmy, protože ten Nikon je velice ostrý.
Odpovědět0  0
Dá se říct, že u těch lidí motajících se okolo focení, kteří se systematicky pohybují na netu, velmi často je vidět subjektivnost jejich pohledu. Nestranné hodnocení z generálního hlediska je spíš vzácné. Ale docela bych jeho pohled na mikroadjustment pochopil ­(ne že bych souhlasil, ale chápu to­), foťáky které ho mají jsou už takové třídy a s takovým AF, že často ani nepotřebují dolaďovat s běžnými objektivy, takže z toho může vzniknout pocit ­(protože on většinově používal profi stroje­) že je to víceméně nepoužívaná věc. Že ty zrcadlovky, které ho nemají, mají autofokus který by ho zrovna potřeboval, to už nemusí ani postřehnout protože tyhle basic stroje testuje ale nepoužívá je systematicky na svou práci. Prostě víc inklinuje k subjektivitě a bere v potaz hlavně své osobní preference, a s tím se k jeho výrokům musí přistupovat. A není v tom sám, je to spíš standart a to i ve světě, tady na Digimánii jsme zmlsaní vysokou mírou objektivnosti a důkladnosti v recenzích, tak nás to pak jinde hned trkne. Jsou větší démoni, Ken Rockwell už je normální pako, ty jeho doporučení jsou často ultimátní nesmysly, jak se říká ­"olympic gold level bullshit­".
Upřímně mě rozesmálo zařazení Rybáře a Cvrčka vedle sebe, to bys tomu prvnímu přece jen tak trochu křivdil, protože ten druhý je v dané disciplíně kategorie sama o sobě.
Odpovědět0  0
Nemůžu si do šlaka vzpomenout co to bylo, ale už dva tři roky zpátky se prodával minimálně jeden klenot s 7.1, a i tady byla minimálně jedna recenze kde se vyskytla koncová světelnost přes 7.
Odpovědět0  0
Grafenový senzor? Budeš rád když se dožiješ funkčního komerčního prototypu, to už je technologie která vyžaduje poměrně výrazné odražení se od současné techniky, a jak dlouho bude trvat než se nákladově dostane na úroveň použitelnou v běžném zboží, neví ani ten pánbůh.
Odpovědět0  0
V tomhle u mě vládnou velice smíšené pocity ­- na jednu stranu mi systematicky zdražují fototechniku ­(a jiné zboží­), na druhou stranu velká část mé chemické produkce jde do zahraničí za eura a nese to nezanedbatelně víc korun než před intervencí. Tak kolikrát nevím jestli se mám nas**t nebo mít radost...
Odpovědět0  0
Vygumuj na tom ten modrý znáček, a hned můžeš škrtnout část ceny ;­-­) kdyby byl v jejich třídě G, kam i vlastnostmi patří, byla by ta cena hned snesitelnější.
Odpovědět0  0
Jsem si říkal, že bys zrovna ty tam domalovával takový efekt ­- zajímavé, ještě jsem takovou neviděl.
Odpovědět0  0
Ta hvězda se teda nezdá :­-)
Odpovědět0  0
"zatím jsem od nich neviděl CSC, které by nemělo nějaký problém s videem­" ­- pak jsi neviděl X­-T2 ;­-­)

typicky např. vegetace ve větší vzdálenosti má problém ­­- detaily se tam podivně ­­"slévají­­" ­- hodně ovlivněno zpracováním, případně nastavením jpegu, dá práci to dostat do normálu ale není to neřešitelný problém

Každopádně tohle je zase jednou model opodstatněný zájmem trhu. X­-A2 je v Asii velmi úspěšná, a rozumnou recyklací technologií vznikl dostupný model který má šanci na úspěch a generování zisku, a díky tomu budou prostředky na vývoj nových technologií a modelů. A co si budeme vykládat, pro běžného uživatele to bude fotit pěkně.
Odpovědět1  0
Procesor je stejně důležitý jako senzor, ten posbírá informace ale pak je něco musí zpracovat, a potom se může leccos projevit. Software je prostředí, ale když s ním procesor bude mít problémy ­(neutáhne to, nerozumí si s ním­), může to znamenat problém. A zrovna u DL řady to upřímně vypadá že nepůjde jen o propad dodávky senzorů kvůli zemětřesení, ale že se na něčem sekli technicky. I sám Nikon zmiňuje v odpovědích tazatelům vážné potíže s integrovanými obvody u série DL, jestli je to pravda nebo výmluva těžko říct. Všechno naznačuje že DL budou mít senzor jako 1J5, což bude znamenat výkonné fázové ostření, ale když si člověk najde samply z recenzí 1J5 a srovná je s možnostmi 20 MPx Sony senzorů, tak už při ISO 1600 je rozdíl dost zřejmý.
Odpovědět0  0
Zdá se to mimo představivost běžného smrtelníka, zvlášť v době kdy ­"víc je vždycky víc­". V momentálním stavu pro výrobce fototechniky je míň prostě víc, je to jedno z průmyslových odvětví které už zjistilo že obrat není vše a ten zisk na dřevo je nakonec rozhodující. Naprostý souhlas, oni prostě musí jít za lidmi kteří ty peníze mají, a chtějí je utratit za jejich drahé produkty, ne se vtírat s ekonomicky nesmyslným produktem široké veřejnosti. Tudy už dnes cesta nevede.
Odpovědět0  0
Otázka rozhodování, v určité chvíli některý výrobce upřednostní směr který považuje za budoucnost, a za pár let mu celý vývoj může ukázat že to stejně nepomohlo. Spolu s E­-M1 byla připravená E­-7, což s moderními technologiemi mohla být hodně zajímavá zrcadlovka ­(modernější senzor E­-M1 s fázovým ostřením i v LiveView, tradiční super odolné provedení, výklopný dotykový displej­) ve spojení s brilantní optikou Zuiko, ale asi se necítili na současné tažení dvou systémů. Přitom Pentax ukazuje, že i malý výrobce může žít se zrcadlovkami i bezzrcadlovkami ­(Q je samozřejmě spíš hračka, ale na rozdíl od Evropy v Asii je populární­). Dnes by možná Olympus s pokročilými originálními zrcadlovkami byl úspěšný, a prodával ty jejich skvělé 4­/3 objektivy ­(které by dokázaly do značné míry dohnat nevýhody menšího senzoru­), ale to už nezjistíme.
Odpovědět1  0
No, nejsou to dobré zprávy, těch 12 bit mě tedy taky nemile překvapilo. A korunu tomu pravděpodobně nasadí Panasonic s GH5, který bude za podobnou cenu asi podstatně zajímavější.
Odpovědět0  0
Tak po Sony už snad člověka nepřekvapí nic ­(přiznávám že po koupi X­-T2­/X­-Pro2 mě takové ceny už moc nešokují­), ale o tom žádná že řada nižších m4­/3 strojů má za svou cenu větší užitnou hodnotu, a Panasonic je lepší v tom poměru. Výkony nové jedničky budou evidentně špičkové, ovšem trochu se bojím senzoru, že technické limity m4­/3 už se nedají moc posouvat a nebude to oproti senzoru první jedničky v podstatě žádný pokrok, což by ten foťák enormně znevýhodnilo proti konkurenci. Snad se mýlím a posunuli to pořádně dál, jinak noví uživatelé do systému nepřijdou ­(profesionálové už vůbec ne­), objektivy jsou špičkové ovšem všechno je hodně drahé, a v době kdy FF je dostupnější než kdy jindy by bylo skoro nemožné přilákat někoho aby do toho dal nějaké ty stotisíce. Pro malé uživatele jsou zase jiné třídy ­(s velkou užitnou hodnotou­), a E­-M1 II by tak trocu mohla zůstat na půl cestě. No, uvidíme ­(já bych to asi z fleku nekoupil, snad časem­).
Odpovědět0  0
Bohužel přesně tak se rozhodl Olympus ­- pouze premium, dokonce ani PENy, jen a jen OM­-D. XZ série pohřbená, Stylus 1 bez potomka, spousta dobrého se pomalu stává minulostí.
Odpovědět4  0
Proč by měli? Ostatní výrobci nasadili podobnou cenu, a od Olympusu se to dalo očekávat. Napínavé bude, jestli to za ty peníze opravdu bude stát.
Odpovědět1  2
Jo, tohle už je o tom běhat a čekat na světlo, tvoje fotky už jsou stylem rozeznatelné i v ikonách. Pěkná práce.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 12.9.201620:42|Mordor
Na zeď trochu tmavé, ale kvalitu a snahu to nijak nesnižuje, působivé.
Odpovědět0  0
Kolik z těch, co používají dvě těla, má jako druhé nejlevnější model? To bude opravdu hodně velký zlomek. Ale můžeš nesouhlasit, to je tvoje právo, o tom je diskuze. To zrcátko není extra, ale opravdu navíc jako ­"zbytečně navíc­". Video, dotykáč, wifi ­- tím jsem opravdu nemyslel pokročilé technologie, ale třeba to co momentálně předvádí Panasonic. Tohle rozsekne jen čas, a já si pak na tohle konzervativní smýšlení rád vzpomenu, až přijde doba fotoaparátů bez fyzických objektivů, s nelimitovaným ISO výkonem. A ta není zase tak daleko.
Odpovědět0  0
Nikon 1 už evidentně zabalený je, z té velikosti senzoru se nedá víc vytáhnout, a stejně zabalený je evidentně i A bajonet u Sony. Ovšem Canon už pochopil, a EOS M na dnešní poměry není nějak zvlášť drahý systém, oni si můžou doovolit ho udržovat při životě aby měli k dispozici nový bajonet, až bude třeba do toho šlápnout. Jejich profi zrcadlovky jim dávají zatím čas než je to donutí, docela dost let, ale proč nebýt připravený. A dobrým indikátorem je i zájem třetích výrobců objektivů, kteří by neinvestovali do verzí pro EOS M, kdyby neměli nějaké informace. Samyang ještě není tak významný, manuální objektivy nejsou tak náročné, ale když už začne AF zoom na EOS M dělat Tamron, tak něco musí mít jisté. Od Canonu něco uvidíme třeba už příští rok, ono není lehké pozorovat Sony jak jim to šlape a nechtít taky kus koláče.
Odpovědět0  2
Čas ukáže, a nebude to ani tak dlouho trvat. To je pro malého uživatele všechno hrozně nepředstavitelné, že by velký výrobce překopal nabídku, ale oni musejí přemýšlet strategicky dopředu a nemůžou spát na minulých vavřínech. Teď to může nějak vypadat, ale realita bude jiná. Budoucnost patří pokročilým technologiím pro které jsou bezzcradlovky mnohem vhodnější, a je to jen o tom co jde ještě prodat lidem. To že ve střední Evropě vládne doba zrcadlovková a levnou zrcadlovku má už kdekdo, není odraz zbytku světa, zatím jsou dobře prodejné tak se vyrábějí. Canon už opatrně osahává situaci, EOS M10 stojí proti 1300D, a za stejnou cenu obyčejnému s webem propojenému uživateli ­(který nepotřebuje víc než foťák a objektiv­) nabídne jednoznačně větší možnosti a víc moderní technologie. Tímhle už si Canon pomalu osahává trh pro budoucnost, nedivil bych se kdyby v Asii šlo přes pult víc M10 než 1300D ­(EOS M je tam mnohem víc populární než u nás­). Ten levný CSC ­(od doby kdy první Olympusy a Panasonicy byly drahé už doba došla k rozumným cenám i u dalších výrobců­) totiž může být funkčně za stejné peníze z principu jiný, a pro amatéra mnohem praktičtější, jen zatím chybí povědomí že bez zrcadla to může fotit taky dobře. Segment trhu levných zrcadlovek nevznikl tak dávno, takže zatím žije, ale i ten se za chvíli nasytí. Leccos bylo rok dva zpátky považované za nemožné, pamatují jak se všichni strašně smáli představě výběru ostřícího bodu přes dotykový displej na zrcadlovce, přiložené k obličeji ­- a loni jsem to viděl ve videu D5500 jako běžnou praxi. No, za nějaký rok si to řekneme.
Odpovědět0  2
Další důkaz že s levnými zrcadlovkami velcí hráči do budoucna nepočítají. Zatím se prodávají, v pořádku, ale ­"nový­" model stejně jako u Canonu přidává jen konektivitu pro generaci sociálních sítí. Marketingově velice rozumné, do levných zrcadlovek nemůže CaNi pumpovat víc technologií pokud chce prodávat vyšší třídy jako 5xxx. Příštího modelu se pravděpodobně už ani nedočkáme, Nikon má nejvyšší čas uvést APS­-C CSC systém který tyhle levné stroje nahradí, a vzhledem k tomu že se seriózně mluví o tom že systém 1 definitivně zařízli, bude asi něco za dveřmi.
Odpovědět0  3
Čím dál lepší...
Odpovědět0  0
No momentálně to moc nevypadá, Fujifilm už prohlásil že se bude soustředit na top řady, Olympus už dřív jasně řekl že prioritou je OM­-D řada, Panasonic ceny taky zrovna nemlátí klackem dolů, o Sony radši ani nemluvit...
Odpovědět0  0