Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od třebaň (3)
Prodeje fotoaparátů dle počtu jsou už někde na úrovni let 1999...2000. Ve výsledku Japonci zavírají domácí továrny a dívají se na Leicu, která operuje s malými ale stabilními sériemi. Nikon jasně řekl, že se nebude honit za čísly. Zároveň mi dává smysl cena Fuji GFX100S na úrovni 6000USD, čímž prakticky může zlikvidovat nízkosériové konkurenty ve středoformátu a možná částečně naruší i FF top profi třídu ­(samozřejmě vyjma akce­).
Odpovědět0  0
Xperia PRO je ukrutná rána ale věřím, že i další výrobci telefonů flexibilně nabídnou integrovaný mini HDMI port a zároveň streamování videa např. pomocí streamlabs app. Tenhle telefon nemá Snapdragon 888, což při té ceně považuji za handicap.
Odpovědět1  0
si mohou přijít na své s tímhle kusem skla 15x levnějším než origo Leica Noctilux­-M 50mm f­/0.95 ASPH, která má zřejmě díky asferickému členu jednodušší konstrukci a o něco menší rozměry a snad i menší blokaci hledáčku. Tyhle laskominky pro klasickou Leicu M mě vždycky potěší.
Odpovědět0  0
Podobné praskání nebylo nikde jinde zaznamenáno a dotčené objektivy mají podobná ­(nízká­) výrobní čísla. Každopádně se jedná o ­"podivný­" fenomén a může specificky souviset i s přepravou nebo samotným Lensrentals uvádí se v blogu. Uvidíme s čím přijde Canon.
Odpovědět0  0
Mám za to, že moc lidí si takový Canon 1DXMiii nebo Nikon D6 nekoupí natožpak v Česku. A1 je určena pro stejný segment proto je cena prakticky identická. A1 chrlí fotky s rekordní rychlostí 1,5 Gb­/s. Poradí si s blikáním LED a umělého osvětlení ­(což třeba mě při focení koncertů neskutečně prudí­), sleduje, ostří a fotí cokoli a kdekoli i při f22­(!­) a výsledek přenese bleskurychle na server. Na focení kytek nebo kámošky u Berounky to asi úplně nebude ale co třeba birding, sport, produktová, reklamní a módní foto, žurnalistika, akce s umělým osvětlením...?
Odpovědět1  0
obrazový procesor a AF algoritmus, spárovali s novým 50MPx vrstveným senzorem a tenhle nový A1 profi alfa­-samec fotí 30fps s kontinuálním AF a k raw a jpg přidává HEIF formát. Video 8k30p 4:2:0, 4k120p 4:2:2, 30 min limit bez přehřívání, S­-cinetone barevný profil ­(konečně!­) z profi kamer FX6­/9. LCD displej je konzervativně vyklápěcí. Cena 6500 USD. Aparát je možné propojit přes HDMI kabel s novou Xperia PRO ­(cena 2500USD­) a využít ji jako externí špičkový HDR OLED displej a tethering jednotku. Revoluce s ISO citlivostí a stabilizací se nekoná ale uvidíme v praxi a jaký benefit bude mít vysoká rychlost na rolling shutter efekt. Celkově se ale zdá, že A1 minimálně srovnává krok s R5. Uvidíme, s čím přijde Nikon, který také používá senzory Sony.
Odpovědět1  0
vytunili kratší skla a videocentrické aparáty. Poté, co A9­/ii vyplenila profi DSLR třídu možná Sony cílí na jiný segment ­(street?­) ­- ty rozmazané kontury upoutávky mi trochu evokují legendárního Predátora, který plenil dusné ulice Los Angeles :­-­)­)­). V této souvislosti je zajímavé i uvedení Xperie PRO pozítří a tvrzení Nikonu, že FF mirrorless teprve začíná.
Odpovědět0  2
Tumáš A7C + třeba nějaká 35­/f2,8. Plánuješ novou generaci profi A9S nebo A7R? Tak jedině s touhle 35­/f1.4 GM! Provedení, fenomenální ostrost na plnou díru, nádherná kresba s 3D efektem tohoto mimořádného sklíčka bude perfektně ladit s 20G, 24GM, 135GM a 400GM.
Odpovědět2  1
měl být synem Dia a Niobé. A také nepříliš kvalitní pivo z Lídlu, které údajně vaří protivínský pivovar. Nechci spekulovat, čím se výrobce inspiroval ale nevybavuji si takhle světelnou FF pětatřicítku. Sympatické je osazení asférickým zadním členem a i když dle MTF křivek nebudou skla superostrá, očekávám spíše výrazný charakter. Cena je na manuální Čínu nezvykle vysoká. Laowa je vůbec velmi agilní a zřejmě věří, že se trh digitálních kamer letos záhy stabilizuje.
Odpovědět0  0
BCN+R se Olympus Em10mk3 v kitu umístil jako nejprodávanější MILC před Canon Kiss M ­(M50 ­- v USA nejprodávanější MILC­)­) kitem, Olympus PEN E­-PL9 kitu a α6400 Sony kitu. Olympus v Japonsku optimálně nastavil ceny levnějších sad a zákazníci na to slyší. Nová značka OM s tokijským centrem a vietnamskou továrnou do nového roku vstupuje s kapitálem kolem 360 mil USD a věřím, že s inovacemi a správnou cenou se značce minimálně na lokálním trhu bude dařit. Trh se na jednu stranu smrskává ale dnes si skutečně může vybrat každý z nevídaného množství spolehlivých a kvalitních DSLR, MILC nebo i telefonů a bezpočtu skel do které naskočili s nabídkou pro M4­/3 nově i čínští výrobci.
Odpovědět1  2
z roku 2018 se prosadil prakticky ve všech aktuálních FF 24 MPx MILC vyjma Canonu, jmenovitě S1­/S5 ­(bez PDAF­), Z6­/Z6ii, A7iii­/A7c a teď i v neu Leica SL2s v provedení bez PDAF. Z hlediska senzoru nelze očekávat revoluci byť procesor Maestro iii s 4 giga interní pamětí přidává na rychlosti a extrahuje ze senzoru maximum možného ­(což se dále projeví po velkém updatu firmware­), zatímco design dál kultivuje své vaderovsko minimalistické pojetí.
Odpovědět0  0
znázornil čínský umělec Liao Yibai chladnou estetikou leštěné nerez oceli. Jeden menší 40 kg kousek z “Fake Leica” série je nabízen za USD 99 999,­- bez daně na: ­([odkaz, pro zobrazení se přihlaste]).
Odpovědět0  0
a teď ProRaw, který zapojuje AI při zpracování multiframe raw na úrovni pixelů. Apple opět přichází s inovaci fotografie v době, kdy klasičtí výrobci s filozofií ­"na velikosti záleží­" doplňují prakticky 20 let staré UI o jedinou aplikaci AI, totiž algoritmus real time eye ­/ tracking AF. Snad jediný FF výrobce, který se vymyká, je Leica s novou Q2­-Monochrome, která by svou uber­-dynamickou kresbou černočerné černoty potěšila i samotného Darth Vadera.
Odpovědět1  3
Paradigma fotoaparátů: pixely nikdy nenahradí film, ILC nikdy nenahradí DSLR, FF ILC nikdy nebudou mít IBIS, EVF nikdy nenahradí OVF multiframe AI fotografie z menších senzorů nikdy nenahradí poctivý FF senzor. Amen.
Odpovědět0  2
Nikon Z6ii a vlajkové lodi Apple iPhone 12 Pro Max se prakticky kryjí, bude zajímavé sledovat jak si povedou tyto rozdílné koncepty. Ve vší úctě k Nikonu ten Apple vypadá lákavě!.
Odpovědět0  6
Je obdivuhodné, že již letitý Google kodek VP9, který používá YT stíhá HDR10 při 4k­/60 fps. Mě se video přehrávalo s datovým tokem ca 30...50Mb­/s přes wifi připojení. Hardwarová podpora V9, HEVC atd je již vcelku běžná. Na osmikilo cílí nový ­"bezpoplatkový­" kodek AV1 ale je tady otázka hw podpory a taky kdo skutečně rozezná rozdíl mezi 4k a 8k. Downsampling z 8k na 4k může být rozumná cesta.
Odpovědět0  0
Oba pluginy právě využívají AI a Nvidia avizuje algoritmy pro svá GPU v oblasti deep neural networks x deep learning x AI v praxi něco jako dopočítávání chybějící částí obrazu, zvýšení rozlišení, slow­-motion, videokonference apod ale jak se to všechno protíná? ­(viz např. https:­/­/developer.nvidia.com­/rtx­/ngx)
Odpovědět0  0
Aktuálně si hraji s Topaz DeNoise a Exposure X6, coby pluginy Lightroomu a nedokážu řict se přesně skrývá za AI v rámci nějaké softwarové aplikace byť to všichni avizují ­(marketing?­), ale odšumění v Topazu a bokeh filtry X6 musím pochválit a s akcelerací na RTX2070 to běží vše rychle. Myslím, že by i Lightroomu samotnému prospěla větší integrace AI Sensei.
Odpovědět0  0
má údajně zkoušet nové high endové Zetko ukryté pracovně v těle D5­/D6 a dle uvedených spec. se neobejde bez nového procesoru a samozřejmě CFx karet. Canon R5 nastolila poměrně vysokou laťku a slušně se prodává ­(v Japonsku je první desítce s R6, zatímco první tři místa má Sony a S5 Panasonicu je čtvrtá­) takže konkurenti cítí, že musí přijít s něčím podobným. Nikon má také částečně utlumit výrobu skel starší generace, soustředit kapacity na Z bajonet a v r. 2021 vrhnout na trh celkem kolem 20...25 objektivů. Zajímavé informace ohledně konstrukce nových skel se objevily na dpreview tak snad se dočkají i příznivci menších a kompaktnějších sklíček.
Odpovědět0  0
První SLR Nikon F z roku 1959 změnil navždy trh kinofilmu a odstavil německé rangefinderové výrobce Zeiss a Leica na druhou kolej. Prapůvodce bajonetu F, modularita, neskutečná spolehlivost a výdrž tohoto modelu s titanovou závěrou byla legendární a udělala z řady F první volbu profesionálů na dalších 40 let. V slavném Kubrickově filmu Apocalypse Now ­"chrastí­" 4 efka na postavě fotografa v nezapomenutelné herecké etudě v podání Denise Hoppera. Z dnešního pohledu zní asi neuvěřitelně, že profi fotoaparát včetně objektivu stál tehdy kolem 200 USD. Odpočívej v pokoji.
Odpovědět2  0
vyhlášená značka Voigtländeru pro mnoho padesátek v různém provedení. První generace NOKTON 50­/f1,5 pochází zřejmě z roku 1950 ­(nebo 1951­) se závitem Leica LTM a dodnes se vedou spory zdali nebyla vyrobena Zeissem v počtu 50 ks. Konec konců Carl Zeiss Foundation Voigtländera odkoupil v roce 1958. Opticky vychází ze SONNARu patentovaného roku 1931 Bertelem ­(Zeiss­) ale po válce se patenty rozkutálely a design tohoto nesmrtelného skla více či méně replikovaly miliony Nikkorů, Canonů, Jupiterů a dalších ­- včetně Nokton­/Voigtländer.
Odpovědět0  0
Olympus se pyšní špičkovým IBISem, má fázový AF ­(na rozdíl od Panasonic­), perfektní zpracování, ergonomii, špičková skla, historii atd. ale dle JIP chyběla fotodivizi Olympusu vize jak dál ­- bylo to vidět např. v recyklaci senzorů a absenci video funkcí a Olympus se úplně neprotlačil do profitřídy ­(sport­/žurnalistika­), kde vévodí FF. Škoda, že značka Olympus na fotoaparátech končí a bude nahrazena OM ale držím palce a třeba najdou nové trhy ­- např. Panasonic tvrdí, že se jim slušně daří s MFT na obrovském indickém trhu.
Odpovědět2  2
Neprogramovali ten nepovedený firmware taky u Sony když Nikony mají jejich senzory a možná i EVF? :)
Odpovědět2  3
Rozumím tomu tak, že při poloze přepínače AF se ostří hybridně a při poloze MF se ostří nebo doostří prstencem objektivu. Sony makro 90­/f2,8 AF­/MF přepíná přímo ostřícím prstencem, který je ca poloviční a má ukazatel vzdálenosti a zvětšení což Sigmě chybí stejně jako optická stabilizace. Sigma dle MTF grafů bude v ostrosti asi o chlup lepší než Sony a potěší majitelé A7riv. Zajímavé, že se tady Sigma drží ultrazvukového motorku, předchozí 85­/f1,4 by měla mít krokový motorek.
Odpovědět0  0
Nikon má v bezzrcadlech jen 7% trhu a je otázka, zda se vyplatí vrhnout vývojové kapacity do tak nízkého tržního podílu. Myslím, že se tady kalkuluje s tím, že se Canon poněkud stáhne z DSLR trhu a tím Nikonu, podobně jako Pentaxu, zůstane prostor v DSLR bez extrémních investic do vývoje.
Odpovědět0  0
Řekl bych, že to budou roky dva :­).
Odpovědět0  0
ve stejnojmenném filmu z roku 1998 pádila taky po cyklostezce brooklynského mostu?
Odpovědět0  0
Doufám, že Tripod byl za pobavení odměněn pořádným steakem!
Odpovědět0  0
Dobrá otázka a neznámých je mnohem více, jako AF ­- kontrastní­/fázové? EVF? otáčení displeje? kodek videa? raw? Co když někdo volá a mobil je zrovna přicvaknutý na foťák?
Odpovědět2  0
Edit: dle YT Sidney Diongza lze dodatečně rekonstruovat stabilizaci u A7c překvapivě softwarově např. v Catalyst Browse z gyrosenzorů neboli elektronicky. A7iii gyrosenzory nemá takže tady je určitý posun a Sony možná zkouší cestu gyrostabilizace, byť recenze nic takového zatím nezmiňují. Gyrosenzory jsou běžně instalovány do mobilů a profi FX řady kamer ale i ZV1 disponuje interní el. stabilizaci ale s ořezem.
Odpovědět0  0
pro majitele. Sice externí zařízení ale Olympus disponuje mimo špičkové stabilizace i tzv. dual AF s fázovým a kontrastním ostřením, dále avizoval webcam app a všechny tyto prvky posunou Olympus dále ve sféře videa. Olympus za loňský rok prodal kolem 300.000 ks bezzrcadel ­- o něco víc než se povedlo Nikonu. Je nejasné, co se stane pod křídly JIP ale osobně držím Oly palce. Mimochodem legendární OM1 přinesla v roce 1972 NESKTUČNĚ SVĚTLÝ hledáček se zvětšením 0,92, na který se po 50 letech dotahuje špičkový EVF Sony A7Siii.
Odpovědět0  0
V Brazílii ­(Manau­) jestě dočasně běží výroba audio a TV ­(nikoli foto a kamer­). Podle diskuzí, firmy, které si otevřou v Brazílii výrobní závod, dostanou určitou kvótu na prodej svých produktů v jakési bezcelní zóně. Co je nad kvótu a regulérní importy jsou zatíženy obrovskou daní. Takže se dá předpokládat existence ­"šedého­" dovozu, na které se ale nevztahují garance a je to celé asi komplikované i díky silné inflaci. Sony následuje příklad Nikonu a nechce podporovat tyto nezvyklé obchodní praktiky a ohlásila odchod z brazilského trhu s 200 mil obyvateli a fotoaparáty se prostě s tímto rozhodnutím svezou také. Sony se v elektronických produktech kam patří i foto a kamery za loňský rok nevedlo dobře a je možné, že to má také vliv protože playstation se prodává excelentně a v Brazílii zůstává. Canon tam údajně ­"jaksi­" funguje díky kopírkám a kancelářským produktům. Každopádně hybridním kreativcům tam nastanou těžké časy.
Odpovědět4  0
Sice trochu z jiného soudku ale Samsung si patentoval obchodní značku ­"ISOCELL Vizion­" která bude zahrnovat i TOF optické senzory pro chytrá zařízení, vč. aplikací jako rozpoznávání tváří, 3D modelování a 3D měření, detekce dynamiky pohybu, vzdáleností a chování. Největším světovým výrobcem tzv. Surveillance kamer je nepřekvapivě Čína.
Odpovědět0  0
Špičkový designér Leicy Mandler navrhl v roce 1966 Noctilux 50 f­/1.2 s dvěma výrobně extrémně náročnými asférickými členy. Dnes se toto mimořádné sklo na e­-bay nabízí za částku kolem 1 mil. Kč. Konstrukce: 6 prvků ve 4 skupinách, hmotnost 515 gr. Průměr 61 mm, délka 60 mm. Na rok 2021 chystá Leica stříbrnou reedici v limitovaném počtu 100 ks, cena kolem 10.000 USD­/ks.
Odpovědět0  0
Nové: skořepinová celohořčíková konstrukce a nová závěrka z uhlíkových vláken, 80% velikosti a váhy A7iii, video bez omezení, plně otočný displej. Vlogeři kupují 1­" ZV1 mimořádně dobře a tak jim Sony přihraje FF s obrovskou marží. Ale: zoom 28mm pro vlogery­(?­), hodně podprůměrné EVF, 8bit čtyřkilo byť vyčítané z plného 6k senzoru, osekané ovládání, zastaralý IBIS a menu, které nelze ovládat dotykově na sklonku 2020 žádného fotografa nedostane do varu. Na mě to až příliš působí, že Sony chytře snížila výrobní náklady a připravuje si obrovské discounty před vánoci. Ale výroba žije z marží že ano a trh dig. kamer se scvrkává. I Nikon Z5 učinil krok zpět a zvolil starší generaci senzoru a bez milosti ořízl video na krop 1,7 což činí zoom 24...50 naprosro nepoužitelným pro vlogery. Alespoň PANA S5 mi vychází sympaticky štědrá.
Odpovědět0  0
může být jeden z adeptů pro šikovný street kit se Sony A7c. Samyang dokonce poprvé vyrukoval s odlehčenou verzí utěsnění proti prachu a dešti ale ani Sony 35­/f1,8G není 100% weather sealed. Podobně světelná ale dvacítka samyang z této ­"tiny série­" a kvalitou kresby blížící se Sony 20­/f1.8G by mě potěšila!
Odpovědět1  0
V roce 2019 vládlo SONY na trhu bezzrcadel s téměř 42% a 1,65 mil. ks, sledováno Canonem s 940.000 ks a Nikonem s 280.000 ks. Letos Canon vrhá na trh ambiciózní ­"vše v jednom­" R5, která ale v dostatečných počtech dorazí až v průběhu října, Nikon odpovídá skromnější Z5, Pana videocentricky štědrou S5 a Olympus, který vždy akcentoval právě kompaktnost a byl tradičně silný zejména v Japonsku prodává fotodivizi investorovi JIP, jejíž manažer suše konstatoval, že Olympus postrádal vizi jak dál. V Japonsku prodeje bezzrcadel mnohonásobně převyšují prodeje DSLR na rozdíl od konzervativnějších EU a USA. Sony nabídne ultrakompaktní a myslím záměrně minimalistickou A7c.
Odpovědět0  0
Odedneška budu obdivně říkat ­"Ach jak krásnou černou mozaiku vytvořil A. niger na tom chlebíčku!­"
Ale vážně, průmyslové využití plísní je skutečně obrovské, Aspergillus niger umí mj. ­"těžit­" zlato a stříbro z kyanových komplexů, A. oryzae s řadí v Japonsku mezi ­"národní plísně­" ­(kokkin­), klíčové to suroviny např. při výrobě saké nebo sojové omáčky.
Odpovědět0  0
Silná trojka nemá střední formát, který dnes operuje s rozlišením kolem 100 MPx. Pevná FF skla poslední generace pro bezzrcadla Canon­/Nikon­/Sony­/Sigma jsou navrhována tak, aby dosáhla rozlišení 60...90 MPx, což může střednímu formátu konkurovat při znatelně nižší ceně. Samozřejmě zoomy ani starší skla pro DSLR takové rozlišení nezvládnou. Nejnovější obrazové procesory a BSi senzory s integrovanou DRAM dokážou vyčíst a zpracovat hodnoty RGB pixelů, zvládnout autofokus a ukládat na rychlé Cfx karty. Dříve se strašilo, že vysoké rozlišení přinese šum a nízkou dynamiku ale oceňovaná 60 MPx A7riv má téměř identickou citlivost jako 40MPx A7riii. Osobně mi dává posloupnost 20...40...80Mpx smysl.
Odpovědět1  0
Údajně se nedařilo dle serveru Digicame–info ani průkopníkovi bezzrcadel Panasonicu a v Q1 2020 utrpěla divize digitálních kamer ztrátu 23,5 mil USD a čeká ji restrukturalizace a možná vstup někoho ­"zvenku­". Už dříve řekl manažer Panasonicu, že se zvažuje budoucnost m3­/4.
Odpovědět3  0
Sony klesl prodej fotoapátů za deset let ca desetkrát, neboli trh je tak malý, že je otázka co bude za deset let, komu se vyplatí investovat do velmi drahého vývoje a kdo vydrží na trhu fotoaparátů, který se každoročně zmenšuje o ca 20%. Prodeje elektroniky Sony, kam patří i digitální kamery spadly v Q1 2020 ve srovnání s loňskem o mamutích 31%. což znamená ztrátu el. divize 86 mil USD a Sony vlastně letos drží nad vodou hlavně playstation.
Odpovědět2  0
Vývoj kvalitního skla trvá kolem 2 let, což je zhruba doba, kdy L­(Leica­)­-mount vůbec spatřil světlo světa. Sigma spustila v srpnu novou řadu DG­/DN­/Art a první kousek 85­/f1,4 je skutečně velmi povedený. Osobně jsem zvědav na kvalitu 35­/f1,2. Prozíravá a unikátní je možnost výměny L za FE mount a naopak. Pokud nejsou komunikační protokoly Lmount otevřené pro třetí výrobce tak prosklení bude samozřejmě pomalejší než u FE­(Sony­) mountu.
Odpovědět0  0
si řekli v Panasonicu a do shakeru nasypali 3,5 roky starou TIPA oceněnou m3­/4 GH5 a zánovní FF S1 a servírují relativně dostupnou S5, která dle mého názoru dobře ilustruje situaci na trhu. V období covidové izolace se vzmáhá vloging a z fotografů­/video nadšenců se stávají tvůrci ­(creators­), kterým průmysl vychází vstříc s nabídkou hybridních foto­/video aparátů a webcam aplikací. S5 má spoustu stědrých video vychytávek bez přehřívacích limitů, je škoda že Panasonicu chybí fázové ostření. Ale cena je sympatická.
Odpovědět2  1
Už roky má Sony na trhu malinký FF kompakt RX1R s pevným 35­/f2 Zeissem ­(ála Leica Q­) ale nový model je zatím v nedohlednu. Možná Sony tuhle řadu zařízne ve prospěch malinkého tichého a neviditelného kompaktu s půdorysem A6 pro cestování, street, video atd a taky trochu jako návrat ke kořenům bezzrcadel, které měly být původně malé a lehké.
Výhody: ca 150 FE skel, IBIS, kvalitní EVF, dotykový otočný displej, rozumně vyladěné menu, 4k s velmi nízkým rolling shutter efektem. Designově doufám v čistý simplicistní design podobný Leica Q ­(ale to se asi těžko podaří­).
Odpovědět2  0
Recenzí je na webu a YT mraky a nemyslím si, že by svět fotoaparátů upadal, asi řídnou kompakty a DSLR ­(sleduji jen okrajově­) ale za ně naskakují mobily a bezzrcadla. Osobně preferuji model ­"fstoppers­". Možná se mýlím ale den fotografie 19.8. tady proběhl bez povšimnutí. Pro ty podivné a legrační aktuality zmíněné výše bych doporučil otevřít kolonku ­"obscure and clouds­" ­(parafráze Obscured By Clouds od Pink Floyd :­-­).
Odpovědět0  0
bohatě postačí UHS­-ii a naštěstí se osazují 2 slotové kombinace: CFx + UHSi­/ii. Cena kvalitní 256GB uhsii šla pod 50 USD a snad se promítne i na našem trhu. Ovšem nic proti CFx za 300 USD pro zachycení 13 minut 8k DCI RAW­/30p na R5.
Odpovědět0  0
Canon uvolnil nový firmware 1.1, který změkčuje funkci přehřívacího časovače a přidává 5 minut následného videa. Vskutku napínavý vývoj u R5: ­"unlimited hack edit tweak­" s lepicí páskou verzus ­" 5 min Canon directors edit tweak­" s novým firmwarem :­-­).
Odpovědět2  0
"Přehřívací­" časovač simuluje neexistujíci teplotní senzory elektroniky R5 a zapisuje data do interní NVRAM. Ukazuje se, že šikovným hackem lze zápis zablokovat a R5 může vesele pokračovat v nahrávání videa jako by se nechumelilo ­(ehm nepřehřívalo­). Možná jsme svědky DODO éry ­- dodělej doma a zprovozni sám lepicí páskou důležitou fíčurku, kterou avizujeme. Jsem sám zvědav jak Canon bude u své potenciálně přelomové R5 postupovat.
Odpovědět2  0
Absence fázového ostření je dnes handicap ale S5 má ambice oslovit filmo­- a videotvůrce, kde se s cine ­- objektivy ostří ručně. Pana umí poměrně unikátní anamorický mód, má dobrý zvuk díky Netflix autorizaci, špičkový videokodek a tradici s m3­/4 GH5. Nabídka nativních skel je slabší, chystají 8 kousků a snad naskočí nabídka od Sigmy. V září s PANA S5, SONY A5, NIKONEM Z5 a CANON R6 tu bude na poli entry level FF dost těsno!
Odpovědět0  0
Tržní postavení největších výrobců dokreslují i nové EISA ceny, kde to vypadá, že Canon své konkurenty celkově převyšuje zejména v high endu. Nikon v bezzrcadlech boduje s APSC Z50 v sympatické ale nižší kategorii ­"best buy­", zatímco Canon se zbrusu novou R5 zaslouženě vévodí kategorii ­"inovativní­" a Sony ARiv v kategorii ­"pokročilá­".
Odpovědět0  2
formát se datuje od němého filmu a prakticky všechny filmové celebrity jej hojně používají s profi cine kamerami Arri, Canon, Sony. Novotou ještě voní zákaznický Super 35+ senzor v Blacmagic Ursa Mini Pro s 12k­(!­) rozlišením. Laowa OOOM 25­-100mm T2.9 Cine je chvályhodný počin na poli cine zoomů za poloviční cenu ve srovnání s kousky od Zeiss, Fujinon, Angenieux a Canon. Jsem zvědav na kresbu anamorfního adaptéru.
Odpovědět2  0
1. generaci 85­/1,4 ART Sigmy asi navrhoval obr Koloděj, tahle řada už se dostala na rozumnou velikost a gramáž s celkově velmi pokročilou konstrukcí ve všech ohledech. Všichni subdodavatelé jsou japonské firmy a Sigma osadila v posledních letech výrobní linky A1 testovacím systémem, který kontroluje optické vlastnosti včetně MTF 100% produkce a v případě reklamace ­"vytáhne­" příslušná data dle konkrétního výr. čísla.
Odpovědět0  0
Zenitary ­(a Jupitery?­) se vyráběly v KMZ někde u Moskvy. Po válce Red Army odvezla Zeissovo vybavení z Jeny a začalo se s výrobou Zorkij kopií Leicy ii­/iii a Contaxů + kopií Sonnarů.
Po shlédnutí recenze ZENITAR 50MM 0.95E bych se této značce raději vyhnul, pokud někdo touží po supersvětelném charakterovém sklu pro FE tak spíše MITAKON 50MM 0.95 III.
Nádhernou superostrou kresbu dávají makra 65 a 110 mm APO­-Lanthary Voightlander.
Odpovědět2  0
prodeje flagship modelů mobilů, v kterých se používají Sony high end senzory se snižují, podobně jako prodeje senzorů do dig. kamer, což souvisí s COVID­-19. Trh se během roku zmenší v míře, jak se předtím očekávalo, že se zmenší za přibližně roky tři. Sony bude posilovat portfolio senzorů osazených funkcemi AI.
Podle Forbesu má Sony kolem 50% trhu globálně a údajně kontroluje až 70% trhu senzorů pro mobily, přičemž cena ve srovnání se Samsungem je 2x vyšší. Odhaduje se, že počet vyrobených senzorů pro smartphony bude v roce 2023 kolem 5,3 miliard ks versus 3,6 mld ks v r. 2018. Samsung a Hynix převádí kapacity z DRAM výroby na senzory. Sony si zablokovali exkluzivní kapacity 28nm procesu po přechodu z 40 nm u TSMC Taiwan aby si zabezpečili 60% podíl na globálním trhu CMOS image senzorů do r. 2025.
Odpovědět0  0
Marketéři Canonu.cz na titulní straně hrdě avizují R5: ­"Profesionální bezzrcadlové fotoaparáty získaly nový význam­" a níže v sekci video se uvádí ­"Udáváme nové standardy pro filmaře… znovu a znovu­". Bezesporu bude R5 prvotřídní fotoaparát profi třídy a blahopřeji všem, kdo si jej mohou dovolit s nativními skly. Parametry videa vypadají také parádně a zdá se, že splňují vysoké standardy i v této oblasti. Nicméně se domnívám, že pokud Canon neučiní žádná opatření proti přehřívání, může to být vnímáno jako kontradikce proslulé spolehlivosti techniky této značky i za drsných podmínek.
Odpovědět0  2
bylo indikováno i u A7Siii a na místě asi bude určitá opatrnost. Sony se zatím dokázali vyhnout průserům, vyjma snad LensRentals USA avizovala občasné prasknutí IBIS závěsu senzoru bez vlivu na obraz u vypůjčené fototechniky. Dodávky R5 mají být posunuty na listopad. Pana S1H funguje v tomto ohledu 100% i když za cenu aktivního chlazení ­(hmotnost a rozměry­). Zajímavé je, že problémy s přehříváním se ­(zatím­) vyhnuly velmi malé Sigmě Fp.
Odpovědět0  1
Obecně prodejní strategii Sony lze chápat např. takto: profi­/sport A9 ­(24Mpx­), běžný uživatel A7 ­(24Mpx­), krajinář + krop A7R ­(40...60MPx­), profi video ­(možná astro a ­"noční vidění­") A7S ­(12Mpx­). A7Siii demonstruje obrovský inovativní posun v produktech Sony: 4k špičkové 10 bit video, 16 ­(12­) bit 4k ProRes raw externě, dotykový plně artikulovaný displej, parádní EVF, IBIS a elektronická stabilizace přes GYRO metadata, nové generace procesoru­/senzoru, pasivní chlazení, dvoupohlavní slot na SD­/CFx karty. Co chybí? Za mě možná DCI formát, integrovaný ND filtr a filmové profily Venice nebo S­-Cine ale třeba jsou někde ukryté nebo se objeví novém firmware. Dříve konkurence vytýkala Sony, že nikdy nedají FF IBIS, že EVF nikdy nebude jako OVF, že ovládání a menu jsou strašné a technika nemá fotografickou duši. Samozřejmě A7Siii stojí ranec, uvidíme, s čím přijde levná A5.
Odpovědět3  0
Sony velmi chytře do A7Siii implementovali 2 ­"dvoupohlavní­" sloty, kam je možné umístit cenově dostupné klasické SD ­(uhs­-i­/uhs­-ii­) nebo násobně rychlejší ale dražší CFx ­(typ a­) v libovolné kombinaci. Předpokládám, že podobně tomu bude i u další generace A7­/A9 a možná i v připravované levné bezhledáčkové A5.
Odpovědět3  0
se schopností AF při ­-6EV ­/f2 nenechává nikoho na pochybách, kdo je králem nízkého osvětlení. A7Siii je hlavně videocentrický ILC­-aparát a s chudokrevným rozlišením se moc nehodí k focení. Poté, co první generace A7S odlákaly Canonu značnou část zákazníků videotrhu se konkurence vzpamatovala a máme tady skvělé Pana S1H­/GH5, Fuji XT4 a teplomilné Canon R5­/R6. Mezitím se video uživatelé Sony hojně zásobili drahými FE skly a tak jim nezbývalo než čekat dlouhých pět let na novou A7Siii a dle prvních testů se dočkali smysluplného videopřístroje se spoustou hw. inovací a prvotřídní 4k obrazovou kvalitou vycházející z profitřídy FX9.
Odpovědět3  4
Dnešní moderní CSC mají vysoce účinné stabilizační systémy jako např. IBIS, OIS, GYRO, některé je kombinují, porovnání s gimbaly by bylo zajímavé.
Odpovědět0  0
Prohlížel jsem si Parrův web a z jeho fotek vyvěrá obrovský smysl pro humor a nadsázku á la Monthy Python a domnívám se, že z jeho strany se může jednat o jakýsi happening. Osobně nebudu soudit lidi, kteří se ­"přiživili­" na jeho slávě a kreditu.
Odpovědět2  0
Fotografové testovali techniku několika výrobců v drsném prostředí a výsledkem byla celková preference Sony. Tiché focení při 20 fps se superrychlým AF a největším výběrem nativních skel včetně světelných tele, nízká hmotnost, spolehlivost a úroveň podpory. AP získala 54 Pulitzerových cen a 32 za fotografii a představuje synonymum profesionálního fotožurnalismu. Pro AP pracuje rel. nízký počet stovek kmenových fotografů v ca 100 zemích, kteří budou mít k dispozici exkluzivně několik těl a objektivů SONY a dále externisté bez exkluzivity. Vcelku se jedná o velké uznání pro Sony a obecně FF bezzrcadel a největší unifikované pořízení fototechniky v historii AP.
Odpovědět2  0
zpívala dětská pěvecká hvězda Josef Melen a Nikon přichází se Z5. zatímco dle Canon Rumors už řádný EOS 5D Mark V nebude. Nikon Z5 ­(1400USD­) bude konkurovat aktuálně levnějším Canonu Rp a SONY A7ii ale řekl bych, že z této trojice je vybaven nejkvalitněji.
Odpovědět2  0
Dynamický rozsah ­(DR­) kontrastních scén nebývá větší než ca 14...16 EV což i odpovídá netrénovanému lidskému oku, a při nízkém ISO je schopen tento rozsah zpracovat i moderní ­(ne starší pěti let­) senzor. Podobný DR kolem 16EV s 5,76 mil. bodů mají běžně moderní EVF hledáčky ­(Panasonic, Nikon, SONY + zmíněný Canon R5­) neboli není to žádná exotika. Sám mám EVF hledáček 3,69MP s aktivovanou indikací přepalů, v PP si jen v pohodě vytáhnu stíny pokud chci protože SONY senzory se vyznačují ISO tolerancí přes 4EV ­(výrazně nad Canonem­). Jinak nic proti DSLR nebo OVF, nechť si každý vybere ­- spíše se možná tradují různé mýty.
Odpovědět1  1

DSLR si tady určitě svoje místo udrží ­(včetně Pentaxu­) ale myslím, že Canon R5 postavený na bedrech 1DXMiii znamená velký posun ve vnímání FF CSC ­(a přinese příjemné snížení cen DSLR­):
* Bleskurychlý a flexibilní průběžný DPAF s ostřením přímo na senzor
* Až 12­/20 obr­/sek s mech­/el závěrkou s průběžným ostřením
* AF při ­-6 EV ­(pro 1,2 světelnost­) v plné ploše senzoru
* Rf 70­-200 mm je výrazně menší a lehčí než ef verze
* Možnosti videa ­(byť zatím s problémovým přehříváním pro FF HQ vyčítání 8k a 4k­).
* Kvalitní OLED EVF s frekvencí 120Hz a 5,76 MPx rozlišením ­(a prohlížením jpg­/heic­).
* Stabilizace 6­-8 EV dle objektivu
* 10 bit HEVC­/HEIC formáty
* Dříve neviděná lehká skla 600­/800 mm ­(byť s clonou F11­)
Cena Canonu Rp klesla na Amazonu USA pod 1000 USD ­(ca 1239 USD pro ČR­) a s tím, jak se rozšíří nabídka skel včetně třetích výrobců vzroste celkově dostupnost systému.


Odpovědět0  1
Zkráceně a volně přeloženo ­(pro okolní teplotu 23C­): kombinace rychlého AF, vysokého rozlišení a rychlosti nahrávání videa z plného FF vytváří potenciál generovat teplo, které limituje nahrávací časy. Nejkritičtější je kombinace 4k­/120p. Pro disipaci tepla byla vybrána slitina hořčíku. Přístroj vyhodnocuje interní a venkovní teploty a doporučí nahrávací časy. Ve standby modu je generování tepla omezeno funkcí ­"overheat control­" ­(defaultně ON­). Mezi nahráváním se kamera má vypnout, umístit k ventilátoru a mimo sluneční svit.
Mimoto se chystá nový firmware, který ­"uleví­" video parametrům.
V oblasti high res FF videa Canon u R5 pozvolna uvádí vše na pravou míru. Pokud jde o ryze foto­-parametry, představuje tento přístroj absolutní špičku.
Odpovědět2  0
Ikonická gymnastka Simone Biles byla jednou z ca 300 žen, které obvinily lékaře Nassara ze sexuálního zneužívání atletek a gymnastek USA. Obrovský skandál jasně ukázal, nakolik jsou predátorské praktiky široce přehlíženy a tolerovány ­(a nejenom v USA­). Slavná fotografka Annie Leibovitz pracuje i s okolnostmi, které jsou spojené s osobami jejích portrétů a myslím, že se pokusila vizualizovat i ­"temnou­" zkušenost mladé gymnastky, což vyústilo v poněkud kontroverzní snímky. Kdo si troufne fotografovat celebritu před hořčičnou žlutí?
Odpovědět1  0
R5 je osazená mikro­-HDMI, což není pro externí výstup dobré řešení a musí spoléhat na interní záznam. Nejkritičtější z hlediska přehřívání se u R5 jeví 4k­/120p a 8k raw a tak se chystá nový firmware. Sigma Fp má pasivní chlazení se sandwitchovou strukturou a interním záznamem 4k raw na SSD, což mi připadá úplně ideální. A7Siii má taky mít pasivní chlazení a 4k­/120p bez limitu, takže Canon musí s něčím přijít.
Odpovědět0  0
předloňskou první generaci svých FF ILC poněkud podcenili a dohání to nabušenými a inovativními R5­/R6 a Z6­/Z7­"s­", které asi trošku zarmoutí vlastníky současných FF bezzrcadel. Údajně pouze kolem 2% majitelů Canikon si pořídili bezzrcátka a také vesměs zůstali u starších generací skel s novými adaptéry. Teď jsou na řadě Sony, Panasonic a Sigma a možná další. Nicméně mi připadá, že specifikace FF­-ILC se budou podobat jako vejce vejci tzn. 20­-24MPx jedna řada, 40­-60MPx ­(quad?­) druhá řada, 20 obr­/s, IBIS, bleskurychlý AF, 5­-10M dots­/120fps EVF, plně výklopný a otočný displej, video 4:2:2 10 bit 4k­/60­-120p se smysluplným datovým tokem pro interní UHSII ­(problém s chlazením­), nějakým druhem RAW videa přes HDMI out ­(doufám v ProRes­). Uff!







Odpovědět0  0
Herringovy práce prezentované na jeho webu mě nechávají chladným, facebook je zablokovaný. Virginie je pobřežní stát na východě USA o rozloze ca jako bývalé Československo s 8 mil obyvatel. Jeden jediný fotograf cítí, že paragraf v návrhu antidiskriminačního zákona odporuje jeho víře a asi může ohrozit za určitých okolností jeho kariéru tak podává žalobu a rozhodne soud.
Odpovědět1  1
Cenu 4000USD považuji za agresivní pokud se podívám obecně na spec list a 100% vítám HEVC­/HEIF 10 bit komprimované formáty, vymazlenou stabilizaci ­(Olympus asi prodal Canonu patenty­), přesný DPAF schopný ostřit při cloně 22 a spousty dalších vychytávek. Při detailním zkoumání video­-specifikací je limit nahrávání 20­/30 min pro 8k­/4k při pokojové teplotě. Co nastane při přehřátí? Zřejmě daň pasivnímu chlazení a gigantickým datovým tokům, vyžadujících extrémně drahé velkokapacitní CFx karty. Dynamický rozsah videa je pro základní ISO 400 uváděn 12 EV ­(CLog­) zatímco cinema EOS řada se pyšní 15 EV ­(CLog2­). Pro někoho možná nedůležité ale Canon s R5 vytvářel vlny hype a videocentrická očekávání.
Odpovědět0  0
Za tu cenu asi moc kupců tenhle speciál nenajde ale vzdor menší díře E­-mount si Sony očividně troufá navrhnout a vyrobit unikátní skla s mimořádně kvalitními optickými vlastnostmi.
Odpovědět0  0
Myslím, že tvůrci fotoaparátku vědomě nesoutěžili proti uvedeným etablovaným výrobcům a volili cestu ­"méně je někdy více­". Mám ve sbírce Minoltu ­(Leicu­) CLE a Pixii právě svým minimalismem až za hrob ji připomíná, škoda ale, že nedali FF. Tam by vintage M skla Leica, Voigtlander, Zeiss, Konica a spol. více vynikla. Jinak tipuju, že na FF fotím tak max. 5% na ISO 3200 a semtam si troufnu i na 6400. S 1­" nemám zkušenost a smekám, že dokáže ISO 25600.
Odpovědět0  0
říká klasik a 150­-400mm F4.5 TC 1.25x IS PRO znamená v přepočtu neuvěřitelný rozsah 375...1000­/5,6. A to ještě Oly chystá nový fotoaparát!!!
Odpovědět1  0
Hádanka: kolik vlogerů se vejde do záběru tohohle sklíčka?
Odpovědět1  0
Fujifilm to očividně myslí i obtížných dobách vážně se středním formátem a nejenže nabízí zájemcům výborná GF skla ale GFX100 se dočkal razantního a zřetelně videocentrického update firmware, který výrazně rozšiřuje možnosti tohoto systému směrem k filmu a videotvorbě.
Odpovědět1  0
senzor avizovala Sony už v zimě, v Quad Bayer modu by čip údajně generoval 15MPix 4k video s 12bit výstupem. Sony umí integrovat ND filtr, stabilizaci a prvotřídní AF. Neboli hardware tady je a těžko by se dnes mohl výrobce chlubit PRO­-FF vlajkovou lodí s důrazem na video bez 4k­/60fps a interního výstupu 4:2:2 10bit. Nejasná zůstává otázka kodeku, ProRes RAW ­(externě přes HDMI?­) by potěšil, stejně jako HEVC ­(doufejme interně­) i kvalitní ­"cinema­" picture profil ­(Venice?­). Cenu očekávám podobnou jako R5 kolem 4.000€.
Odpovědět0  0
Komerční zákaznický SONY SPAD senzor s rozlišením 30K­/10um se objevil např. v novém Apple iPad Pro, kde s laserovým zdrojem plní funkci LIDARu ­(3D skeneru­), kdy se sleduje prostor do vzdálenosti několika metrů před iPadem. Příklad využití je generování rozšířené reality procesorem ve spolupráci s obrazovým senzorem ­(viz např. augmented reality demo ­- https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=F8kutn1Xu­-U­).
Odpovědět0  0
Budiž jí země lehká.
Odpovědět4  1
údajně domluví mobil, který bude perfektně fotit, nebude bonzovat na své uživatele, představovat bezpečnostní riziko pro stát, umožní pohodlnou instalací šitů od Adobe a spol. v ceně kolem 999,­-Kč včetně ročního kreditu.
Odpovědět2  1
Špatná zpráva: objektivy se netočí z pípy jako pívo, takže DPH objektivů na 10% nespadne ani při focení v lokále.
Dobrá zpráva: Německá vláda na dnešní mimořádné schůzi schválila snížení DPH, od července do konce letošního roku klesne z nynějších 19 na 16 procent.
Odpovědět2  0
Tamron jde chvályhodnou cestou menších, lehčích a kompaktnějších objektivů. MTF grafy ukazují na slušnou ostrost v centru, sympatické je i zvětšení 0,32x. Dokážu si představit tenhle univerzální megazoom třeba s A7ii. Exkluzivita Tamronu pro FE mount zmizí až Canon a Nikon otevřou své komunikační protokoly pro třetí výrobce objektivů jako to udělali u Sony hned na začátku.
Odpovědět3  0
Picassovy věty ­"Umění je lež, která nám říká pravdu­" : Apple je lež, která nám říká pravdu.
Odpovědět2  0
je ta, že když zkrachují výrobci fotoaparátů tak nemusím šetřit na drahá skla a dnes vyrážím s kamarády do lokálu na místní speciál.
Odpovědět0  0
Nikon údajně chystá levné bezzrcadlo apsc ­(D30?­) pro masy a high end FF bezzrcadlo ­(Z8­/Z9?­). Je nutné rozšířit nabídku skel pro CSC. Věřím, že to nakonec Nikon ustojí ale pokles jeho tržní ceny na zmenšujícím se trhu fotoaparátů bude zřejmě nevyhnutelný. Zatím propustil 700 lidí z jv Asie a má se zeštíhlovat kamenný prodej a podpora v USA.
Ale ona ta krize postihuje i jiné ­- fotodivize Olympusu mimoto, že už 10 let negeneruje zisk ­- zavírá zastoupení ve 100 mil. Jižní Koreji. Poklesy prodejů hlásí i Fuji. Sony bude dodávat čipy do mobilů a pak pro auta takže má 10 let budoucnost zajištěnu.
Odpovědět4  0
Noct 58mm f­/0.95S a NIKKOR 120­-300mm f­/2.8E FL ED SR VR překonávající i prime 300­/2,8 Nikon nezachrání a je nutné rychle dodat pár skutečně průlomových produktů. A někdo je musí koupit. Ofenzíva Canonu a dalších je ale také za dveřmi. Toto období nevypadá pro Nikon dobře.
Odpovědět3  0
Který kompakt umí 4k­/60p, že. Je otázka co kompakty obecně řekněme v cenové hladině kolem 20.000 Kč nabídnou ve srovnání např. s aps­-c. Nemluvě o mobilech, kde jsou spotřebitelé masírováni velkými senzory a různými vychytávkami.

Odpovědět0  0
Sony ZV­-1 a Canon G7 X Mark III jsou téměř identické stroje postavené kolem SONY 1­" čipu, Canon má delší ohnisko zoomu. Integrovaný ND filtr a mikrofonní vstup považuji za velké plus u Sony ZV­-1. Canon i Sony asi vyhoví naprosté většině vlogerů ale preferoval bych širší ohnisko 20 mm mj. i s ohledem na funkčnost stabilizace. Canon už má i webcam aplikaci pro Mac­/PC, Sony ji asi vydá později.
Odpovědět0  0
Videocentrický Panasonic S1H poskytuje velmi kvalitní 10bit 4k Vlog výstup, uznaný Netflixem a chtěl potěšit externím nahráváním na Atomos Ninja do formátu ProResRAW z 12 bit RAW HDMI výstupu pomocí updatu firmware zdarma. Podobnou cestu volil i Nikon Z, kde je nutno zaslat fotoaparát do servisního centra a za poplatek 200USD byl proveden update.
Nicméně v roce 2020+ si myslím, že výrobci už půjdou cestou interního nahrávání videa RAW ­(Canon­)­/ProRes RAW. Komprimovaný formát Apple ProreRaw přináší oproti RAW razantní úsporu objemu dat Jsem zvědav, co v tomto ohledu přinese SONY A7Siii.
Odpovědět0  0
V iphonu jsou dvě volby přenosu fotek: ­"automaticky­" tzn. se zachováním max. kompatibilty s PC­/MAC nebo ­"zachovat originály­" bez kontroly kompatibility. Defaultně je předvolba nastavena na ­"automaticky­" a předpokládám, že naprostá většina uživatelů to neřeší a ponechá automatiku. Při zaplnění úložiště iphonu jsou ale fotky automaticky převedeny na heic, který má lepší kompresi a uspoří místo. Pro Apple­-hatery dodávám, že heic, uvedený v iOS11 v roce 2017 je mnohem kvalitnější kompresní formát než jpg. Ale chápu, že pro mnohé je pohodlnější držet se tradic a předpisů a raději si zanadávat nebo exemplárně prudit studenty u zkoušek.
Odpovědět0  1
Mám iphone a spousta známých taky a nikdy se mi nepodařilo v mailu jako přílohu odeslat nebo obdržet fotku v heicu a ani nevím, že by to někdy někdo řešil...
Odpovědět0  0
Vlogerská rouška???
Odpovědět0  0

Nejdokonalejší senzor všech dob byl popsán v Barvě kouzel panem Pratchettem. Nachází se v Dvoukvítkově ikonografu, kde coby skřítek uvnitř fotoaparátu bleskurychle maluje venkovní scény. V případě nedostatku světla se zapojí salamandři. Pokud dojde nějaká barva, je výsledek černobílý.

Odpovědět5  0
Know­-how obecně fotoaparátů a objektivů má centrum a zázemí hlavně v Japonsku i když tamní výrobci často ­"odklonili­" své továrny do jiných zemí, např. Nikon do Thajska. Nikon možná podcenil nástup CSC a také nová vlajková loď D6 úplně nepřekypuje inovacemi. Ale třeba si schválně nikonští fotoguruové drží konzervativní image a jen si dopřejí
občasný exces jako Nikon 1 nebo Nikon keymisson. Doufejme, že Nikon chytí druhou mízu, jde o to, přečkat toto období nepřející fotografům a udržet si kvalitu prvotřídní značky.
Odpovědět0  0

Musím přiznat, že Ricoh se značkou Pentax mě zaujal svým zcela unikátním přístupem, kdy nabízí jako vůbec jediný výrobce SLR formáty APSC, FF a střední ­(PENTAX 645Z­) s tím, že CSC prakticky ignoruje.
Odpovědět3  0
Kámoška byla před rokem v jisté asijské zemi a navštívila řadu obchodů. Pak se divila že ji spamuje reklama na určité výrobky. Kamery sledovaly pohled jejích očí a následně AI dedukovala na jaké značky se dívala v regálech.
Odpovědět2  0

Zdá se, že senzorové divizi Imaging & Sensing se skutečně daří a laškuje i se slibnou ToF a LiDAR technologií. Nadupaný SONY LiDAR modul s integrovaným laserem a SPAD detektorem je v nové generaci iPad Pro. Zahlédl jsem i spekulaci, že ToF­/LiDAR má obstarat AF na Pana GH6, který se má objevit napřesrok. Uvidíme.
Na zmíněném sony.net je také zajímavé čerstvé info o pokročilém multispektrálním SenSWIR čipu, který ­"vidí­" objekty nejen v běžném viditelném světelném spektru ale současně i pro nás v neviditelné krátké infračervené oblasti ­(něco jako noční vidění­).
Odpovědět0  0
Termín PIXEL je dle Wikipedie kontextově závislý ­(https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Pixel­). Pokud je defaultně nastaven výstup ze 108MPx snímače nastaven po binningu 3x3 na 12MPx u Samsungu S20Ultra a na 25 MPx po binningu 2x2 u Xiaomi Mi10Pro a mimoto lze přístroje ještě přepnout do výstupu se 108MPx obrazovým rastrem, tak chápu, že mohou vznikat nedorozumění.
Odpovědět0  0
Vzdálené ovládání zdarma přes USB­/WIN nabízí pro řadu značek ­(zejména Nikon, Canon a Sony­) např. digiCamControl. Je nutno instalovat OBS Studio.
Pro Sony A6XXX ­(vyjma A6000­)­-A7­-A9 vlastníky funguje ­(vyzkoušeno­) Imaging Edge Remote + OBS Studio ­(vše zdarma­).
Myslím, že běžně by měly fotoaparáty podporovat USB Video Class ­(UVC­) webcam protokol.
Doufejme, že vše usnadní ultrarychlý USB4 standard, který bude kombinovat DisplayPort + Lightning + USB3.
Odpovědět0  0

C­-Mount používaly filmové Super16 mm s crop faktorem 3x což se blíží 1­" čipům. Krop faktor senzoru IMX477 je 5,6x. Bazar Foto Škoda nabízí značkový C mount Schneider ­- Kreuznach Tele ­- Xenar 150­/4, což po přepočtu ­(1,9x­) dá na IMX477 280­/7,6 jestli se nepletu.
Odpovědět0  0