Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od třebaň (4)
Při zpracování signálu ze senzorů ve fotomobilech se začíná používat technologie binningu ­(např. sloučení pixelů 2x2 nebo 3x3­). Kvalita výstupu závisí podstatnou mírou na optice, na algoritmu software při debayerizaci a na obrazovém procesoru. Z plného počtu pixelů může být k dispozici výstup ale pouze komprimovaný a nikdy jako RAW nebo DNG, které se interně po sloučení dále zpracovávají. Binning a oversampling se používají běžně i při zpracování signálů ­"velkých­" snímačů, např. 6k video se převzorkuje na velmi kvalitní 4k. Tím chci říct, že nejsou pixely jako pixely a je to do jisté míry ošidná věc.
Každopádně roční trh mobilů představuje asi 350 mil. kusů, asi třetina bude mít senzor 64MPx a více. Známé firmy nasadí 3...5 modulové foťáčky a máme tady obrovský a dynamický trh.
Odpovědět0  0
Volný pád fotoaparátů na letošek už věštila CIPA. Propad prodejů kuchyňských dřezů a výlevek ­(kitchen sinks ­-33%­) je pro mě záhadou.
Odpovědět0  0
domácí úkol na jedničku. Famózní videospecifikace cílí přímo do jádra Hollywoodu, kde už má Canon etablované centrum podpory a moc dobře si je vědom tamní finanční síly. Marketingově tým perfektně šlape svými dávkovanými informacemi s udržováním zájmu. Tenhle fotoaparát ­(nebo spíše videoaparát?­) představuje určitě vážnou výzvou pro Sony a ostatní.
Odpovědět3  0

Co je malé to je hezké. Samyang ke stávající vynikající 85­/1,4 překvapivě přidal cenově dostupnější 75­/1,8. Doufejme, že uvede ještě SONY AF verzi skla 85­/1.2, které zatím nabízí jen v manuálu pro Canon.
Odpovědět0  0

Voigtländer se už dříve předvedl s řadou APO­-Lanthar ­(50, 65­/makro a 110­/makro­) s apochromatickým členem eliminující optické vady a nádhernou superostrou kresbou s mikrokontrastem a příjemným bokehem. Voigtländer dodává skla i pro Leica M a myslím, že ten Leica charakter je tam cítit. Tato nová řada má moc pěkný design.
Odpovědět0  0
E­(F­) mount Sony mi vyhovuje pro svou univerzálnost s absolutně nejširší nabídkou CSC skel pro ­"normální­" lidi, entuziasty i profi jednak z vlastní dílny ale i od třetích výrobců. Doufám, že nová nadílka fotoaparátů v 2. pol. 2020 se vypořádá s anachronickou 8 bitovou barevnou hloubkou videa.
Odpovědět0  0
Fujifilm bych klidně dal cenu za líbivý ­"retro­" design s perfektní funkčností a vynikající obrazovou kvalitou. Údajně se Sony ladí nový apsc ca 40MPx senzor s 8k výstupem. V ucelené nabídce apsc skel snad jen chybí dlouhá ohniska. Překvapilo mě nedávné prohlášení manažera Toshi Edisona, že chtějí cenově přiblížit střední formát na úroveň FF. Aktuálně stojí GFX50R v USA stejně jako Sony A9ii a snad má jít cena ještě dolů. S prioritně plánovaným sklem GF80­/f1,7 by to mohl být zajímavý portrétní studiový kit. Mimochodem v ČR se bude testovat nadějný preparát Avigan Fujifilm jako lék na koronavirus.
Odpovědět0  0
Jak se asi cítí oceněný Nikkor 120­-300mm f­/2.8E FL ED SR VR, který ještě vlastně ani nedorazil na trh, ve společnosti 10x ­(Tamron­) až 20x ­(Tokina, Laowa­) levnějších kolegů v kategorii FF­-DSLR objektivů?
Odpovědět2  1
Snaha o rozšíření nabídky AF pevných skel od výrobců jako Yongnuo nebo Viltrox pro apsc bezzrcadla je sympatická. Nečekám, že budou v ostrosti trhat asfalt ale s krokovými motorky bych předpokládal spolehlivé a tiché ostření.
Odpovědět0  0

Krok správným směrem a velmi bych přivítal podobný update zavření závěrky při vypnutí přístroje a vytunění eliminace vysokofrekvenčního blikání LED světel, což je opravdu vopruz při focení koncertů s el. závěrkou i pro řadu A7­(r­)iii­/iv.
Odpovědět0  0
Přístup Canonu s žalostnou nabídkou jediného ­"normálního­" skla RF 35­/ f1.8 STM a ofenzivou patentů na 28...50...85­/ f1,8 plus 100­/f2,8 považuji za bizarní. Na druhou stranu si můžeme pořídit dokonce dvě špičková portrétní RF skla 85­/1.2 ­(DS­) za 150.000,­-Kč:­).
Odpovědět0  0
Zoom splňuje moderní trend pro bezzrcadla: malý, lehký, tichý se základní odolností proti vlhkosti, rychle a spolehlivě ostří a schopnost makra 1:2 byť manuálního není k zahození. Stabilizaci novější FE těla nepotřebují. Dle MTF grafů bude i velmi ostrý, zejména na kratších ohniscích. Uvidíme, jaká bude kvalita kresby, bokehu a 3D separace. Cena časem klesne ale i v době uvedení bude výrazně levnější než Sony mimochodem vlastnící asi 12% akcií Tamronu.
Odpovědět0  0
Skutečně výrazně přidat na užitné hodnotě fotoaparátu a to bez navýšení ceny nám zázračně předvedl Canon s novým 1DXM3. Pokud i kompakty přijdou s posunem, nápadem a invencí, myslím, že mají budoucnost zajištěnou:­).
Odpovědět0  0
Selský rozum mi říká, že když klesá prodejnost, tak by se měla snížit cena a to dejme tomu odpovídá stagnaci u zrcadlovek. Zvyšování cen kompaktů s rapidním poklesem jejich prodeje jde myslím proti sobě a může to znamenat i to, že kompakty často za tu cenu nenabízejí hodnotu jakou by zákazníci očekávali ­(osobně nemám nic proti kompaktům­).
Odpovědět1  1
Možná stojí za zmínku, že dle CIPA statistik se jednotková cena fotoaparátů se zabudovaným objektivem ­(což laicky chápu jako kompakt­) zvedla od r. 2010 do r. 2019 o 84%.
Skupina SLR prakticky stagnuje zatímco bezzrcadla šly nahoru o 226% ­(porovnání 2012 vs. 2019­).

Odpovědět1  1
Hlavní senzor Sony IMX700 s 52 MPix a flexibilitou 2x2, 3x3 nebo 4x4 binning tech by mohl generovat až obří 4.48μm pixely. Bayerova ­"žlutá­" maska RYYB namísto obvyklé ­"zelené­" RGGB byla použita i v P30 a zelená barva se dedukuje výpočtem. Marketingové blabla ohledně lepší barevné přesnosti a citlivosti může pocházet z rel. velké plochy senzoru a binningu, který podobně jako pixel shift zlepšuje barevné přeslechy bayerovy masky.
Odpovědět3  0
Leica 75mm­/1.4 Summilux­-M, do které v roce 1980 zhmotnil svou magii Dr. Walter Mandler, zdá se provokuje novodobé konstruktéry skel aby zpřístupnili vintage charaketr kresby i pár desítkám majitelů apsc bezzrcátek i za cenu komplikovanějšího a těžšího provedení.
Odpovědět0  0

Objekiv je celokovový, má 6 prvků s MC vrstvami, musí se strojně upravit, sestavit, odzkoušet, eloxovat, gravírovat, zabalit a zdarma poslat zákazníkovi za necelých 2.000 Kč! Neuvěřitelné. Navíc čelí konkurenci old school manuálních skel, kterých si mnozí cení pro jejich charakter.
Odpovědět0  0
Tak po registraci jsem absolvoval jeden 80 min. kurz a byla to sranda ­- doporučuji!
Odpovědět0  0
Aktuálně se nelze na ppa.com připojit a dedukuji, že komunita po avízu zahltila výukové servery:)
Odpovědět0  0
Tyhle nové gimbály skutečně šlapou byť s vyšší nosností roste i jejich váha. Když pak vidím vymazlené motorizované gimbály s nosností 40 kg, připomenu si techniku a vozíky Leni Riefenstahl.
Odpovědět0  0
...možná nějaký místní borec, který měl plné zuby fotochtivých turistů.
Odpovědět1  0
jak dlouho ­"korona­-krize­" potrvá. Mluví se o 2­-­-­-3 měsících. ČR zatne 100 miliardovou sekyru, EU ještě o několik řádů víc. Padají ceny zlata, akcií, bitcoinu a koruny. Producenti ropy možná budou odběratelům platit ­(!­) za odběr ropy aby se zabránilo přeplnění zásobníků. Rotačky bankovek jedou naplno. Takže prachy i ekonomické modely tady jsou. Doufejme, že se najdou kačky na podporu osvć fotografů, kterým fandím, stejně jako hudebníkům, filmařům, hercům, všem zdravotníkům, kteří toho určitě mají plné zuby atd...atd. Asi je fototrh přesycen a bude nutná probírka ale takhle je to občas s jakýmkoli zbožím.
Odpovědět0  0

Každopádně jsem zvědav, kdo si z podzimního souboje titánů odnese triumf, Apple 12 Pro­/Max quad 64Mpx vs. Samsung nona 150MPx. Pozitivní je, že plocha senzoru fotomobilů se zvětšuje a hranicí může být právě 1­" velikost.
Lze očekávat 5G, kvalitní 120Hz OLED display, stabilizaci a výkonný hardware, kde asi bude mít navrh Apple.

Odpovědět0  0
To vypadá na konkurenta pro A73 a Z6, které stojí kolem 1700€. Čekal bych podobnou, možná nižší cenu a výprodej Canon R. Problém bude s nabídkou levných nativních RF skel.
Odpovědět0  0
Nový Apple 12 Pro má být osazen quad 64 ­(12­) MPx Sony 1­/1,4­" a v benchmarcích údajně vydrtí S20Ultra. Prakticky všichni klíčoví Android výrobci nabízí nebo nabídnou fotomobily s 64...108 MPx ­(quad nebo nona technologie­) + Snapdragon 865.
Na 150 ­(16­)MPx 1­" senzor dopadne mnohem více světla asi je i menší riziko difrakce. Nový hardware: rychlé 128...512GB eUFS VNAND paměti + Snapdragon 875 aby se datový tok zprocesoval. Neznámá zůstává optika.
Odpovědět0  0
Občas si vyfotím jeden skutečný už dost sešlý nepojízdný busík zaparkovaný kousek od nás. Ale po­/v dešti mě to ještě nenapadlo. Taky se musím podívat kam se poděly moje angličáky.
Odpovědět0  0
Cena­/užitná hodnoty je vždycky problém u jakéhokoli zboží. U fotoaparátů se navíc situace vyvinula tak, že tady máme tři simultánní trhy: klasické DSLR, bezzrcadla a stále se zlepšující smartphony. A včil mudruj. Ale důležité je, že si každý může vybrat :­­-­­).
Odpovědět0  0
Ale pohled na modelku v tom světelném obrovském hledáčku!
Odpovědět0  0

Vítané rozšíření nabídky základních rel. světelných objektivů pro CSC. Tokina zřejmě nějakým způsobem spolupracuje se společností Viltrox, která avizovala tuto řadu již před nějakým časem.
Dle recenzí se např. SONY FE nebo FUJI X verze 85­/1,8 TOKINA i VILTROX liší pouze cenou ­(535€ vs. 375€­), kvalita obrazu je údajně velmi slušná.
Odpovědět0  0

Objektiv vypadá robustně s kvalitním zpracováním a je zajímavé, že na rozdíl od bezzrcátkové verze Cine, je tento určen pro DSLR vč. Pentaxu. Na clonovém kroužku, který je umístěn blízko bajonetu, nevidím žádné značení cl. čísel, což je u manuálu nezvyklé.
Odpovědět0  0
Taky WPO vyřadila ze soutěže Sony World Photography Awards některé snímky autorů, které dokumentovaly protesty v Hong Kongu. Na místě je pak otázka kredibility. My nevidíme do zákulisí společností jako Shutterstock nebo WPO ale i u nás zcela nepokrytě Čína prosazuje svoje zájmy.
Odpovědět0  0
Lady Gaga chtěla původně natočit Masopust doma v Malibu, Apple se o tom dozvěděl a rychle jí půjčil na den 3 mobily i s týmem.
Odpovědět3  0
Recenze je poměrně důkladná, zajímaly by mě možnosti nastavování barevných profilů. Ta videa vypadají slušně, jestli jsou z ruky tak stabilizace opravdu funguje. 4k­/30p je dnes standard, 10 bit barvy + h265 kodek s ­"levným­" nahráváním na sd kartu je příjemné. FHD slow motion bez AF je asi nějaká sranda. Aparát akcentuje videouživatele i když možná G řada představuje vnitřní konkurenci a určitý handicap pro akční foto­/video je i absence fázového AF. S tím gimbálem v ceně to vypadá zajímavě, celková hmotnost pak s běžným objektivem­/zoomem ovšem vyskočí nad 3 kg. Uvidíme jak se L Aliance prosadí vzhledem k očekávané ofenzívě Canonu. Leica certifikace pro některé objektivy považuji za chytrý marketing.
Odpovědět0  0

Líbí se mi 10bit barvy a H265 kodek u videa a zachování 2 slotů pro sd ­(uhsII­). Škoda že odpískali sluchátkový výstup. Místo 8­/16 bit tiffu bych preferoval 10 bit heif. Cenovka XT4 již atakuje hladinu FF jako např. A73, které se podobá i rozměrově a hmotností je na dohled.
Odpovědět0  1

Dle MTF grafů bude sklo extrémně ostré, které dokáže plně využít 60 MPx senzor A7RIV. Určitě potěší krajináře.
Odpovědět2  0
Tento krásný chopper byl navržen v roce 2008 americkými vojáky a vznikly 3 kusy. Autorem fotografie byl seržant Mary Flynn v rámci svých služebních povinností a fotografie se jako práce federální vlády USA nachází na veřejné doméně. Je veledůležité vyplňovat u fotek metadata!
Odpovědět0  1
Můj selský rozum: 108 MPx je 12032×9024 pixelů x 0,8um = plocha 69.5 mm2. Sloučením á 9 pixelů dostaneme rozlišení 12MPx neboli jeden MPx odpovídá ploše ca 5,8 mm2.
1­" senzor ­(např. RX100­) má plochu ca 122,9 mm2 a podělením rozlišením 20 MPx je výsledkem plocha ca 6,1 mm2.
Ve výsledku 1MPx obou senzorů obdrží srovnatelnou světelnou dávku u nízké hladiny světla, zatímco s vysokou hladinou světla Samsung pixely neslučuje a senzor luxusně vygeneruje vysoké rozlišení.
Odpovědět0  0
Osobně si myslím, že model S20 ULTRA vystavil foto­-laťku mobilů hodně vysoko. Jako první napěchoval do jednoho těla velký 108 MPix s rel. vysokou citlivostí a 48 MPix se skutečným optickým zoomem. 8k video je overkill ale downsampling na 4k může přinést slušnou kvalitu s komfortním prohlížením výsledků na SAMOLED HDR10+ displeji.
Odpovědět0  1

Sony svůj E­/FE bajonet otevřel třetím výrobcům, což aktuálně znamená celkem více než 100. možná 150 objektivů sony + zeiss, samyang, sigma, tamron. tokina a pod. s širokou nabídkou levnějších typů. Canon ani Nikon tento krok zatím neplánují a zájemci musí kupovat orig. objektivy. Pro příznivce levných univerzálních zoomů Canon připravil 24...100 a 100...500, které na delším ohnisku končí F7,1, asi pro pro levnější R modely. Levnější sety Nikon jsou k mání pro Z50.
Odpovědět0  0

Přesně tak. Jared nevidí důvod k upgradu z D5 protože D6 není trhač asfaltu. Nikon se zaměřil na zdokonalení a posílení AF. Video neřešili, prodeje v DSLR segmentu stejně padají a profík, který je vybaven drahými a špičkovými Nikon skly nezmění hned tak značku. Nikon se chytře vyhnul drahému závodění s 1DX3 a vrhne zdroje na Z řadu, kde vidí potenciál. Rozhodně nemám chuť do Nikona kopat byť mám jinou značku.
Odpovědět3  0
Při soft. procesu demosaikování vznikají u složitějších struktur artefakty jako ztráta detailů, vznik moire a barevných přechodových chyb. Pixel shift tento handicap Bayerovy masky ­(včetně XTRANS­) alespoň teoreticky odstraňuje. Dále obecně multiexpozice sníží šum. Výsledkem skutečně může být vyšší prostorová frekvence ­(rozlišení­). Druhou stranou mince je nutný nehybný objekt, stativ a enormní nárůst dat finálního raw ­(dng­) souboru. Některé značky jsou v tomto procesu výkonnější než jiné. Adobe Ligtroom díky bohatým zkušenostem s problematikou demosaikovaní jde cestou AI SENSEI ­(Enhanced Details proces­) a vymáčkne z jednoho raw snímku maximum detailů. Osobně jsem zkoušel i Gigapixel a musím říct, že výsledky vypadaly slibně. Jenomže kdo na to má dnes čas že.
Odpovědět0  0

V r. 2012 kdy svět ­"point and shoot­" kamer byl ještě absolutně v pořádku, obdržel na DPR aparát PowerShot G15 ocenění Gold Award. 12 MPa 1­/1,7 cmos senzor, zoom optika od f 1,8, video 1080­/24p.
O 8 let později mobily nabídnou 8k, optiku f1,7, čipy s quad bayer sony nebo samsung 1­/1,7 nebo 1­/1,3, 60...100MPx.
Odpovědět1  1
Co víme u Canonu: DIGIC X zpracuje datový tok až 2400 Mbs v raw režimu video, stabilizace elektronická interní + optická + IBIS ­(zkušenosti nejsou­) atd... ­"Šílené­" rumors by R5 mohla splnit pokud bude osazena DIGIC X procesorem. Nedivil bych se ovšem ceně 4.000€. Low endová bezzrcátka už Canon má a potřebuje spárovat špičková RF skla.
Odpovědět0  0
V profi segmentu SONY umí 120fps­/4k nebo 90fps­/6K full frame, výstupy raw, ProRes 4444 a nevím co ještě. 420 8bit už je málo, byť s optimalizovaným SLOG profilem a rozumným datovým tokem 100Mb­/s. Dnes nelze přijít s ničím nižším než 422, 10 bit, 4k...6k­/30...60fps, datový tok videa na úrovni stovek Mb­/s s integrovaným větráčkem by měl eliminovat přehřívání. Osobně bych přivítal i nějakou formu komprimovaného raw videa ideálně s interním nahráváním ­(Proresraw...BRAW...?­) nekomprimovaný raw Canonu 1Dx3 je šílený pokud uvážíme cenu CFexpress karet. SigmaFp nahrává 8bit DNG raw video do interní SSD paměti. Nový quad bayer senzor vypadá mnohoslibně ale co z toho všeho SONY namíchá? Potěšil mě anamorfní objektiv Sirui 50­/1,8 který na apsc­/super35 senzoru renderuje skutečně oku lahodící videa což by ve spojení s avizovanou ­"uber­" Fuji TX4 ­(údajně 10 bit 6k­/60fp­) mohlo představovat pro Sony a spol. ­"menší­" výzvu. Inu letos se máme na co těšit!
Odpovědět0  0
Zdá se, že prodeje bezzrcadlovek lákají třetí výrobce skel. Konkrétně portrétní FF 85 pro SONY E jsou k mání: zmíněná Tokina a podobný, ne­-li identický Viltrox a dále 85­/f1.8 Sony. Tyto tři objektivy mají podobnou optickou konfiguraci s jedním ED sklem a 10 členy. Komplikovanější konstrukci s 11 členy a vícero spec. optickými prvky má Batis 85­/1,8, Samyang 85­/1,4 a Sony GM 85­/1,4. Nejkomplikovanější je Sigma 85­/1,4. Jen ty dražší se pyšní odolností vůči vnějším vlivům. Pouze Batis má integrovanou optickou stabilizaci, což může být výhoda pro řadu A6XXX bez IBIS. Jen pro úplnost Nikon 85­/1,8S má 12 členů s 2 spec. optickými prvky a Canon RF 85mm F1.2 L USM má 13 členů, 3 spec. optické prvky včetně Blue spectrum reflective elementu pro zajištění lepší sbíhavosti světla na plnou díru. Bohužel žádný z uvedených portrétních skel nenabídne slušnější zvětšení. Nejostřejší portrétní sklo současnosti je pravděpodobně Sony 135­/1,8 GM.
Odpovědět0  0
Jsem zvědav jakou ­"demosaic­" metodu Canon použije pro generování 4k videa z 32mega senzoru. Mechanický IBIS u Canonu zní inovativně byť Canon umí i elektronickou stabilizaci interní rekonstrukcí dat z gyrosenzorů.
Odpovědět0  0
Klasické DSLR dosáhly technologického maxima a prodeje se přesouvají na CSC, které z pohledu obratu v listopadu mírně rostly. Na Amazonu jsou k mání sety D850 + 24...120 za stejnou cenu jako tělo D780. Na low end se tlačí smartphony, které představují možná 100x větší trh než celý DSLR+CSC a tím pádem násobně větší rozpočty na marketing. V tomto kontextu je zajímavé, že delší skla se prodávají lépe než kratší. Smartphone s teleobjektivem je konstrukčně náročný­(?­). Trh se určitě zmenšuje, ale první vymírání fotografických druhů proběhlo již někdy v 80...90 létech ­(namátkou aparáty Zeiss...Rollei...Contax...Kodak...Polaroid...Praktica­).
Odpovědět4  1
Tohle monstrum považuji za jedničku na reportážním profi trhu. Hardwarově i softwarově state of the art. Nové kompresní standardy heif­/h265, 12 bit raw interní­(!­) video je prostě šílené, kdo chce mít AF při 4k­/60 přepne do crop DCI módu. Ve vší úctě připomínám, že Nikon Z laškuje s Prores raw s externím nahráváním ­(Atomos­) a Sony se tváří, že raw video neexistuje ­(jsem zvědav zda A7S3 bude mít nový quad bayer senzor­).
Odpovědět1  0
Sony avizuje nový FF quad bayer senzor typ IMX521 pro komerční kamery a kamkordéry. Je pravděpodobné, že se v nějaké modifikaci ukáže v A7Siii­/iv. Dle specifikace bude senzor umět vyčítat 12...14...16 bitové slovo při různých rychlostech a rozlišeních a tudíž nová A7S by měla být hardwarově připravena min. na standard Ultra HD Blu Ray. Doufejme ve víc, neboli 12bit­/4k­/120p­/4:4:4 v režimu video, pro fotografování by čip měl umět vyčítat individuálně všech 60 Mpix při 10fps­/14 bit. Jsem také zvědav, zda­-li paměť bude mít NVMe rozhraní ­(XQD­/CFexpress­/SDexpress­/SSD­).
Odpovědět0  0
Obecně OLED technologie mají obrovskou budoucnost podobně jako organické senzory ­(LG TV OLED je původní patent KODAKu­). Org. senzory se vyvíjí ca od roku 2013 a je jen otázka času kdy se objeví na komerční bázi protože zkrátka podobně jako OLED má určité výhody před prostým LCD a i přes prvotní problémy ­- jak je zde uvedeno ­- se OLED prosadily. To, že Panasonic prodává image business neznamená. že organický senzor jako takový jednoduše ­"zmizí­". Dnes má podobné khow­-how jako Panasonic pravděpodobně i Fuji a Apple.
Odpovědět0  0
Jestlipak to bude již součást akčního plánu Nikonu zaměřená na profi a entuziasty. Osobně bych se nedivil, kdyby Nikon omezil nabídku a soustředil se na high end.
Odpovědět1  0
Na koncertě les vztyčených rukou třímá mobily a nahrává a vzápětí se majitelé roztančí. Před podiem se prodírá jediný fotograf s drahou zrcadlovkou a opatrně přehazuje skla. Se skoro dvoukilovou zátěží v ruce na nějaké pogo nemá ani pomyšlení.
Odpovědět1  2
RIV primárně nebude určen pro profi video, sony ladí a7siii hevc kodek, doufejme v 10bit 8K tzn. určitě víc než 12 megapixel. Bude to univerzální rychlý aparát na pořizování špičkových fotografií s vysokým rozlišením a dyynamikou i pro akce díky superrychlému AF jako A9. Normální uživatel si pořídí k mobilu třeba A7ii­-iii + 24­-105 zoom nebo A6000­/35f1,8. Pokud nebude vyrábět billboardy k D1 nepozná rozdíl mezi 60 a 40 megapixely a už tak špičková RIII se stane díky slevě dostupnější.
Odpovědět0  0
Označení R znamená rozlišení ­- 60 MP je zatím v bezzrcadlech rekordní, účelem je dostat z výřezu maximum s GM skly, je otázka nakolik ještě ­"čistá­" makro skla budou nutná protože sony uvádí na trh skla se zajímavým zvětšením 1:4. Na informace o kvalitě a detailech 240MB souboru po multiexpozici je ještě brzo. Ve srovnání s Riii se výrazně zlepšil grip, OLED hledáček, stabilizace, ovládací prvky a utěsnění proti vlhkosti, nové jsou zvukové možnosti a komunikace. Uživatelské rozhraní ­(menu­) prakticky zůstalo. Kvalitnější video asi bude vyhrazeno pro typ ­"Siii­" i když se Riv pyšní vylepšeným AF. Cena asi bude mírně vyšší než Riii při uvedení na trh ale ta zase zlevní.
Odpovědět0  0

Dle aktuální statistiky AMAZONu drží sony 8 pozic z deseti nejprodávanějších bezzrcadlovek v USA. Překvapila mě 12. pozice vysloveně high endové A7Riii. A7iii je 3. ­(tělo­) a 10 ­(s kitzoomem­). V DSLR segmentu si sony neškrtne.
https:­/­/www.amazon.com­/Best­-Sellers­-Electronics­-Mirrorless­-Cameras­/zgbs­/electronics­/3109924011­/ref=zg_bs_nav_e_4_3017941
Odpovědět0  1
Kvalita snímků se v posledních letech u mobilů radikálně zvyšuje, přidává se stabilizace, software, ostřicí funkce, více senzorů apod. Nevím přesně jak iphone fotí ale pozici iphonů a dalších mapuje dxomark ­(https:­/­/www.dxomark.com­/category­/smartphone­-reviews­). Mobil se slušnou separací pozadí by mě určitě zajímal. Uvidíme co nabídne xperia1 s třemi čipy, eye­-af a mj. f1,6­/26mm sklíčkem.
Odpovědět2  0
D3300 je entry level DX zrcadlo, lehký, dobrý AF, ale snad nemá vůbec braketing, max 5 fps, nemá krytí vůči prostředí, slabý hledáček...Pochybuju, že by si někdo na 24MP sensor pořizoval mdlý zoom 18­-140mm­/F3,5­-5,6 ­(někde na F8 už začíná difrakce ­- sony tady asi bude s difrakcí podobně, natož FZ1000!­) RX10­/FZ1000 ­- univerzální kombinace foto + video slušný zoom zeiss­/leica s níže rozlišujícím senzorem 1­" sony­/pany, nikon D3300 nemá na videu­/audiu šanci. Sensor 24MP nikon a 1­" pany je pravděpodobně sony ­(viz srovnávací testy na DXOMARK­).
Odpovědět0  0