Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Ganec
O najlepšej predajnosti Canonu som si až vymyslel jednu konšpiračnú teóriu: http:­/­/www.gancovky.sk­/2014­/12­/predajnost­-canonu­-alebo­-zrkadlovky­-nie­-su­-rodinne­-fotaky­/
:­-­)

{možno vyzerá na prvý pohľad neuveriteľne, ale možno práve preto to môže fungovať ­(a ostatní výrobcovia proti tomu nič nerobia­)}
Odpovědět1  3
A novo oznámený SH­-2? ;­-)
Odpovědět0  0
Mohol by som poprosiť o recenziu Olympus Stylus SH­-1?
Vážne nad ním rozmýšľam ­(keďže moja Sony H­-20 už pomaly odchádza do kremíkového neba­) a zdá sa mi z vreckových ultrazoomov najlepší ­(stabilizácia, procesor, objektív čo som pozeral iné modely by tiež mal byť OK, s novým procesorom by to malo byť ešte lepšie­).

Zaujímalo by ma aj Casio Exilim EX­-ZR800.
Má dosť zaujímavých multi­-shot možností ­(macro, HDR, vyššie rozlíšenie­) a perfektnú výdrž batérie.
Bola by taká možnosť?
Odpovědět2  2
> .. si nemyslím, že za danou cenu je to při těch chybách fotoaparát k doporučení

Aká cena? Podľa textu článku by sa malo jednať o tie najlepšie modely, o cene sa tam nepíše:
"Pojďte se s námi podívat, které modely jsou v jednotlivých kategoriích ty nejlepší.­"

Jediná zmienka o cene je: ­"Přístroje si rozdělíme po cenových i koncepčních kategoriích. ­"
V ­"koncepčných­" kategóriách by teda cenový limit nemal byť príliš zohľadňovaný.
Predsa len, nie každý nakupuje podľa kritéria cena­-výkon, v rámci kompaktov sú už všetky zaplatiteľné a tak určite mnohí chcú to najlepšie!
Odpovědět1  2
Veď to tam píšem:
1­) na asia.olympus­-imaging.com sú tie zloženia objektívov podobné
(starý model: http:­/­/asia.olympus­-imaging.com­/product­/dslr­/mlens­/14­-150_40­-56­/feature.html­)
2­) a na four­­-thirds.org je zloženie objektívov úplne iné
Odpovědět0  1
Podľa ich webu je zloženie podobné ako u staršej verzie.
http:­/­/asia.olympus­-imaging.com­/product­/dslr­/mlens­/14­-150_40­-56_2­/feature.html
No tu vyzerá zloženie úplne inak ­(omnoho jednoduchšie­):
http:­/­/www.four­-thirds.org­/en­/microft­/standard.html#i_014­-150mm_f040­-056_2_olympus
Fakt záhada... hmm

No vraj má byť opticky kvalitnejší. Žeby na to stačilo len to ZERO?
Odpovědět0  3
To už je na tebe a tvojich dôvodoch prečo chceš zmenu.

Zanalyzuj si čo ti vyhovovalo a čo by si chcela vylepšiť. Bol to výkon, megapixely, rýchlosť, AF, rozmery­/hmotnosť­/skladnosť, video, jednoduchosť, pohodlie, nenápadnosť, spoľahlivosť, ...?
Odpovědět0  3
700 má novší procesor, teda dokáže korigovať optické vady objektívu ­(aberáciu­). A seťák dosť aberoval.
No na tvojom mieste by som za dnešné lowendy nemenil: pozri diskusiu “Nutnost pravidelného seřízení ostření levných zrcadlovek?” ­(práve o problémoch so 600D­)

V skratke: v časoch 450D to ešte nebol lowend, na ktorom sa extrémne šetrilo.
(A navyše 450­-ka má lepšie farby. Canon ich kvôli šumu na vysokých citlivostiach skriplil.­)
Dnešné zrkadlovky za 12000 nie sú na to, aby fungovali...
Lepšie spravíš kúpou bezzrkadlovky ­(hoci aj lacnej­), alebo až modelov od 30000 Kč.
Odpovědět0  2
Naozaj máš na mysli úplne prvý 18­-55 objektív? ­(teda úplne prvý seťák?­)
Lebo odvtedy vydali aj 16­-50 a pred 2 týždňami 16­-50 II.
Odpovědět0  2
> S pevnou osmnáctkou nebo pětatřicítkou je proto velice průměrná, ale s 18­­-55 je nečekaně rychlá a přesná

Na imaging­-resources tvrdia že sú si vyrovnané ­(35­-ka a 18­-55­).
Mal si na mysli 3 týždne starú 18­-55 F­/2.8? ­(tá má ­"Twin Linear Motor­")

Odpovědět0  2
"vhoné ­" ­- som cchcel napísať ­"vhodné aj na video­"

A ešte k tej cene: naposledy keď som pozeral, bola aj tak nižšia ako spomínané CaNikony, navyše ten Nikon je taký starý, že nemá ani stabilizáciu...
Odpovědět0  1
> Olympus nabízí v kategorii lepších objektivů jen ty se světelností F2.8 v celém rozsahu za naprosto neuvěřitelné peníze

Cena odráža aj kvalitu, ktorá je na najnižšie clony vyššia ako to čo ponúka CaNikon, navyše sú utesnené, rýchle a vhodné . Proste konkurencia nemá nič lepšie.

> bezzrcadlovky Fujifilmu mají naprosto neuvěřitelný výkon ve vysokých ISO

No v ostatných parametroch ­(hlavne AF a video­) zaostávajú :­-­(
Nejde len o rýchlosť ­(ktorá je spôsobená aj pomalými objektívami­), ale aj citlivosť je omnoho horšia ako u konkurencie.
Zataiľ som čítal len o jednom fotografovi čo sa z bezzrkadloviek vrátil späť k FF zrkadlovkám a ten mal iba Fujiny a sťažoval sa práve na AF. Teda aktuálna akcia možno nie je až taká výhodná...
Odpovědět0  3
> pro mé ruce OM­­-D prostě není

Dá s ak nim dokúpiť aj externý grip, ak by ten ktorý tam je nestačil.
Mne zatiaľ úplne stačí ten čo mám ku E­-P5. Má to v porovnaní s veľkým gripom dokonca aj 2 prínosy ­(pohodlnejšie sa ovláda foťák pomocou LCD a odrádza to od nesprávneho držania jednou rukou­).

> Naneštěstí potřebuji fotit za okolností vyžadujících podobně vysoké citlivosti.

To aj ja. Riešim to ale F­/1.7 svetelnými objektívami a stabilizáciou.
Ohľadom ISO 12800, Olympus si nechal patentovať podobný multishot aj na redukciu šumu ­(a rozmazania pohybom­), ktoré tiež môžu byť v tomto foťáku využité:
http:­/­/www.43rumors.com­/olympus­-patent­-discloses­-how­-you­-can­-use­-multishot­-to­-reduce­-noise­/
(inak čosi podobné má už Sony dlhšiu dobu)
Odpovědět0  2
Fotka letiacej loptičky v 16 sekunde ma fakt zaujala.
Odpovědět0  0
Rovnako ako Nikon majú problémy aj Canony ­(kvôli problémom so 70D vznikla dokonca až petícia­). Problémy tu boli stále, ale ignorovali sa. Prečo je to tak, píšem v článku: http:­/­/www.gancovky.sk­/2015­/01­/zvysene­-naroky­-na­-ostrost­-alebo­-problemy­-zrkadloviek/
Odpovědět0  2
Canon mal podobnú aférku s 5D mark III, keď im expozíciu ovplyvňovalo osvetlenie stavového LCD displeja.
Riešenie: nalepili niekde dovnútrta tela čiernu lepiacu pásku :­-­)
Čosi podobné už voľakto svojmpomocne spravil s týmto problémom u D750
Odpovědět1  2
Pre mňa je psychologický problém to, že aby ten foťák bol cenovo konkurenciaschopný s CSC, je dodávaný s nestabilizovaným seťákom. V dnešnej dobe a za toľké prachy?

Vari tým firma ušetrí?
Vôbec si to nemyslím, keďže podľa zloženia skiel je to ten istý objektív ako stabilizovaný seťák, no zrejme má len funkciu stabilizácie deaktivovanú.

Vari tým zákazník niečo získa?
Naopak: je väčšia pravdepodobnosť že dokúpi ďalší objektív => a teda že ho to vyjde ešte drahšie.

Tak prečo?
Odpovědět3  4
Pre mňa je to jednoznačne Olympus ­(kvôli rozumnej veľkosti snímača a stabilizácii­), ale ked sa nad tým zamyslím, pre ostatných je FF väčším lákadlom ­(teda Sony­), páči sa mi počin Samsungu ­(s NX mini + redukciou, dúfam že aj m4­/3 s niečím takým prídu­), no aj tak najviac držím palce FujiFilmu ­(obľúbil som si ich už od F50fd­) a Panasonicu ­(za niektoré inovácie by si zaslúžili)
Odpovědět0  2
A ty skús celú cestu na Kriváň mať v ruke foťák s nasadeným teleobjektívm.
Ja som si skúsil či sa to dá => pohodička.
(stačí len vedieť ako si ho chytiť tak aby čo najmenej prekážal)
Odpovědět0  2
A7II nie je flagship ­(to by ju uviedli na Photokine­), je to len ukážka toho na čo sa môžme tešiť o pár mesiacov, kedy vydajú high­-end A9 s novým snímačom a zaostrovaním podobným ako má A6000.
Odpovědět0  3
Ja by som práveže chcel niečo také ako Olympus SH­-1, ale s 1­/1,7­­" snímačom ­(v SH­-1 je 1­/2,3­­" snímač­); na festivaly...
Odpovědět0  2
Rád by som si prečítal článok čo by si napísal ty: to musí byť strašný koleňák :­-­)
(fráza ktorú si použil sa v praxi naozaj používa, ale v úplne iných situáciách, napríklad: zvuk sklápajúceho sa zrkadla v DSLR­)

Človek by nemal používať cudzie termity,ak ich nepozná suterénne alebo nie je v dobrej konvici, pretože je tu veľké rizoto, že to skončí fiatom. Každý se tvári ako suvenír, ale vráti sa mu to ako buzerant! :D
Odpovědět0  2
> Kdyby aspoň tolik nelhali o vylepšování.

na dpreview je rozhovor s ich manažérom .. a zrejme majú klamanie v krvi:
Q: What needs to happen before Canon will create a serious mirrorless camera?
A: We are serious. We­'ve actually been serious about it since the very beginning.

Odpoveď na otázku prečo ich senzory zaostávajú v meraniach DR:
A: I­'m not sure what measurements you­'re looking at .. we consider our sensors to be the best
Q: So in your opinion your sensors are currently the best on the market?
A: Yes. In the EOS 7D Mark II for example the sensor we­'ve used is improved compared to the previous generation, especially at high ISO and in shadows.

"improved compared to the previous generation­" => teda oproti 18­-megovému .. no to by bol fail keby nový senzor nebol lepší ako ten spred 5 rokov...
Odpovědět0  3
Keď som videl ten názov, tak som si myslel že spravili Speed booster s väčším zmenšením ­(a teda zosvetlením­) => keby namiesto 1EV spravili 2EV zlepšovač, to by FF objektívy mohli byť na m43 akoby natívne...
Odpovědět0  3
> Konečně první použitelná lite verze PENu ­­(roller­­).

Všetky doterajšie E­-PL majú roller ­(okrem E­-PL1­), lenže krížový.
Mne osobne viac vyhovuje ten krížový: keďže je u neho aj tlačidlo OK, pri rotácii sa ­"netreba vracať­" ­(dá sa ním točiť bez prestania až po navolenie správnej hodnoty­) a zároveň spĺňa funkcionalitu tlačidiel.
Teraz mám v E­-P5 len 2 rollery, no ten krížový mi celkom chýba...
Odpovědět0  2
> Na Lumix jsem par recenzi videl, pry je lepsi, nez varianta od Olympusu ­­(75­­-300­­)

Už existuje aj druhá verzia objektívu 75­-300, ktorá je kvalitnejšia ­(ako tá ktorú mám ja, :­-­( ­) a zároveň lacnejšia.
Odpovědět0  2
Veď objektív má stabilizáciu optickú...
Odpovědět0  2
Aká nemožnosť?
1­) problém je citeľný len niekedy ­(quick test: u 1 z 8 záberov čo som skúsil pred zmenou firmwaru­) ­- ak si nájdem čas možno to ešte pretestujem
2­) dá sa ešte nastaviť ­"Antishock­", minimálne na hodnotu 1­/8 sekundy ­(čo sa ešte dá pretrpieť ak by bolo nutné­) ­- lt: ak máš s tvojou E­-PL1 problémy, tak vyskúšaj

To len v najnovších modeloch ­(už aj v E­-M10­) bola pridaná možnosť ­"Antishock 0s­".
Odpovědět0  2
Ako ­"konštrukčnú chybu­" by som to nenazval: konštrukčne takto fungujú takmer všetky foťáky.
Rozdiel je len v tom že sa to prejavuje buď citeľne alebo neznateľne.

Nahradenie hardwaru softwarom je teda niečo viac ako len oprava chyby ­(lebo táto sa určite viac či menej softwarovo opravovala v predchádzajúcich firmwaroch­). Ja to teda beriem ako úplne novú funkcionalitu.
A naozaj to funguje!
Odpovědět0  3
> kdy vkládá velmi krátké zpoždění mezi otevření mechanické závěrky a skutečné spuštěním expozice, která se řídí elektronickou závěrkou.

Trošku to rozpíšem: antishock u E­-P5 fungoval ­(a funguje­) tak, že medzi uzatvorením uzávierky pred expozíciou a otvorením ­(prvá lamela­) sa vložilo oneskorenie. U ­"0 second anti­-shock­" je toto nahradené elektronickou uzávierkou. A spomínané krátke oneskorenie je zrejme čas ktorý trvá snímaču kým sa elektronicky vynuluje ­(čo inak robí počas uzatvorenie uzávierky­) ­- teoreticky tento čas môže byť aj kratší samotná prvá uzávierka...
Koniec expozície ­(druhá lamela­) je už klasicky mechanický v oboch prípadoch.
Odpovědět0  2
Tak som práve zistil že aj objektívy na EOS­-M sú tiež EF.
Teda tých 100 miliónov nie sú len zrkadlovkové objektívy :­-)
Odpovědět0  2
Mám E­-P3 a E­-P5: oba majú stabilizovaný snímač, no len jeden má stabilizované video.
Je to asi preto, lebo stabilizovaný snímač môže spôsobovať hluk ­(stačí si skúsiť sekundovú expozíciu­), nielen že spotrebúva viac energie.
E­-P5 má už 5­-osú stabilizáciu a vďaka inému systému stabilizácie ­(nakláňaniu snímača­) tento hluk pri videu nevzniká, teda video už môže byť stabilizované.
Odpovědět0  1
> 410 snímků s hledáčkem nebo 480 snímků při použití LCD displeje

Displej je väčší, no aj tak spotrebúva menej energie?
Odpovědět0  2
Museli pridať ďalšie body aby im mohlo fungovať zaostrovanie na oči, hehe ;­-)
Odpovědět0  3
Udávaná výdrž býva podľa ­"CIPA štadardov­", ktoré predstavujú ­"typické­" používanie.
Typické používanie zahŕňa aj fotenie s bleskom a čo ja viem čo ešte. Je to teda len orientačné číslo, závislé od používania.

Stačí si uvedomiť že batéria sa míňa aj bez fotenia, lebo LCD je stále zapnuté a aj pri pozeraní záberov musí procesor dosť pracovať. A zase naopak: pri fotení bez blesku, pri vypínaní ­(teda keď je foťák zapnutý len pri naozajstnom fotení­) a pri sériovom snímaní môže byť výsledný počet záberov vyšší ­(video zrejme moc nebude­).
Môj ­"rekord­" pri foťáku s oficiálnou výdržou 350 záberov je 3962 záberov na jedno nabitie.
No vtedy som robil hlavne série, len do 8 megapixelov ­(keďže na veľmi vysoké ISO sa neoplatí fotiť do full rozlíšenia­) a vypol som si stabilizáciu ­(fotil som stolný tenis a používal som časy ktoré nebolo treba stabilizovať­).
Odpovědět0  1
Čo má znamenať skratka VDSLR?
(keďže na DSLR tento objektív nie je...)
Odpovědět0  0
> Sony SLT­­-A58 .. se setovým objektivem je za 10.000 Kč

Už nie za 10­-ku, tento týždeň zdražela o 40%!
Odpovědět0  2
To nie je od Sony výsmech, to je nastavenie zrkadla: keď zákazníci chcú čo najlacnejší foťák bez ohľadu na jeho funkcionalitu, nech len má kvalitný snímač .. tak nech ho majú.

Podľa mňa je to skvelý obchodný ťah, takto aspoň zákazníci ľahšie zistia za čo si priplácajú vo vyšších modeloch.
Odpovědět2  2
Tak to sorry: G1X mal roller vpredu pod spúšťou...
Odpovědět0  2
Tak to je fakt fail s tým rollerom :­-­(
Manažment má asi fakt strach že im to zníži predaje zrkadloviek...
Odpovědět0  2
Pravda: sú až tri modely Pentax Q

V rýchlosti som predtým pozrel len megapixel.cz a tam už boli vylistované len Q7 a Q10.
Aj mi na tom bolo čosi divné... :­-)
Odpovědět0  0
Len taká pripomienka: samotné Q neexistuje, sú dva druhy: Q7 a Q10, líšia sa veľkosťou snímača ­(a samozrejme aj cenou)
Odpovědět0  0
> 71 vs 69, to je teda opravdu rozdíl
=> To som tam napísal lebo lt tvrdil že je užší. Nie je.

> Canon 28mm F1,8 ve verzi se stabilizací má o člen méně, je o 5mm užší, 4mm kratší a 50 gramů lehčí.
=> Verzia so stabilizáciou je F2.8: oproti nestabilizovanej váži o 75 gramov viac ­(teda 40%­) a má 2x viac elementov.

Je mi jasné že veľkosť objektívu závisí od mnohých faktorov. Do budúcna si myslím že sa objektívy ešte zmenšia ­(sjednoduchšia­) a vady sa budú dopočítavať softwarovo. No kratšia vzdialenosť bajonetu od senzoru je určite jedna zo zásadných vecí ktorá umožňuje aby celá zostava ­(telo s objektívom­) bola menšia.

Ešte jeden príklad ­(aby sme diskutovali k téme­):
- Tamron 17­-50 F2.8 = 430 g
- Tamron 17­-50 F2.8 VC = 570 g
- Samsung 16­-50 F2­-2.8 = 622 g
koľko by vážil podobný na DSLR?
Odpovědět0  0
> Pentax 55?­-300. Je uzsi a rovnako tazky ako tento Olympus

Má priemer 71mm, oly má 70 ­(stará verzia­) alebo 69 ­(nová verzia­), užší teda nie je ­(hoci je dosť úzky­)
Nemá stabilizáciu, ale ani žiaden motorček. Možno to je dôvod...

> Viac elementov neznamena vyssiu kvalitu.

Tie elementy navyše sa tam asi nedávajú nadarmo: korigovať sa dá vinetácia, aberácia, ... nezvyšuje sa tým kvalita?
Ten Pentax patrí tiež medzi jednoduchšie: má len 12 elementov v 8 skupinách, jeho návrh je teda jednoduchší. A čo je jednoduchšie, môže byť menšie.

> ale nema stabilizaciu, ale ta zase tak vela nepridava?

Zrejme áno: menovaným objektívom narástla hmotnosť skoro o polovicu, aj Nikon seťák so stabilizáciou je o 1­/4 ťažší ako bez nej.
Odpovědět0  0
> clonový otvor v průměru skoro o centimetr menší na nejdelší ohniskové vzdálenosti?

hej, ten Olympus má horšiu svetelnosť .. napadá ma že by to mohlo byť práve tým, aby mohol byť užší. Teda aby nebol hrubší ako 7 centimetrov, čo je výška PEN­-a: aby s ním vyzeral dobre.
Odpovědět0  2
Olympus 75?­-300mm F4,8?­-6,7: 69x116,5 mm, 423 gramů
Nikon 70?­-300mm F4?­-5,6: 74x116,5mm, 425 gramů.

Tak som si ten Nikkor preveril:
- je to model z roku 2000, teda zrejme asi nemá žiadne korekčné členy ­- skladá sa z 13 elementov v 9 skupinách
Olympus je omnoho zložitejší:
- má 18 elementov v 13 skupinách ­(a zopár ED a HR skiel­)

Aktuálny je Nikkor 70­-300mm f­/4­-5.6G
- model z roku 2006, má už 2 ED sklá ­(ako Olympus­), stabilizáciu ­- skladá sa zo 17 elementov v 13 skupinách
- VÁŽI: 745 g, MERIA: 144 mm ­(priemer 80 mm­)

Aj ten Canon je model z roku 1999; novšie modely ­(so stabilizáciou­) vážia 720 a 650 gramov

Z toho mi vychádza:
- DNEŠNÉ objektívy na zrkadlovky sú citeľne väčšie ako ­(dnešné­) objektívy na CSC
- môžme sa len domnievať či za to môže stabilizácia, alebo zvýšené nároky na kvalitu
Odpovědět0  2
> Jenže skládací objektiv na DSLR nikdo nechce, tak proč by ho dělali?

Akurát ho spravil Nikon :­-­)
(ako seťák ku D3300­)
Zrejme ich chcú...
(no panceke to rozhodne nie je)
Odpovědět0  2
> Ostatně mrkni se třeba na rozměry Pentaxu 77mm F1,8 pro APS?­-C DSLR a 75mm F1,8 Olympusu pro 4?­/3?­" CSC. Pentax je dokonce znatelně menší. Něco tu neštymuje.

To ­"něco­" je že u objektívu je podstatná vzdialenosť skla od snímača, nie veľkosť samotného objektívu.
A tá je u objektívoch s rovnakovu ohniskovou vzdialenosťou rovnaká. No u zrkadloviek sa objektív začína o 2 cm ďalej, pri rovnakej konštrukcii skiel by bol teda sám osebe o 2 cm kratší.

A veľkosť Pentax pancake: pokiaľ som si všimol, tak niektoré sú konštruované tak že sklo zasahuje do bajonetu ­(asi sa takmer ­"šúcha­" o zrkadlo, teda na FullFrame by sa zrejme nedali použiť, keďže tam musí byť zrkadlo väčšie)
Odpovědět0  2
> Je možné, že se v konstrukci objektivu může projevit vzdálenost bajonetu od čipu ?­(zejména u objektivů s kratšími ohniskovými vzdálenostmi?­), ale pro delší ohniskové vzdálenosti tam není důvod.

Tiež som si to myslel .. ale môj 75­-300 má určite posledné sklo v priestore kde by u zrkadlovke bolo zrkadlo .. zrejme to má vplyv aj na teleobjektívy.
Odpovědět0  2
Čosi píšu tu: http:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/samsung­-nx30­/samsung­-nx30A.HTM
Je tam použitý nový proces ­(s použitím medi namiesto hliníka­).
Snímač má 105 fázových AF bodov.
Odpovědět3  2
> vacsina predavanych ?­"bezzrkadloviek?­" ma cip mensi nez klasika DSLR APS?­-C. Prave kvoli m4?­/3

Sú určité výhody bezzrkadloviek, no ďalšie výhody má aj samotný m43 snímač.
Možno práve preto je najpredávanejší...
Odpovědět2  3
Samsung robí aj mobily, ktoré sú podľa toho spamu príčinou úpadku foťákov a LCD­/OLED displeje, ktoré sú už teraz jeho súčasťou. Spojiť to všetko dohromady ešte s foto­-technológiami Olympusu by bolo dokonalé.
Odpovědět1  2
> Ktore CSC fotaky maju rovnaky senzor ako DSLR ? Viem len o jednom ..

takmer všetky ­(okrem Nikonu 1 a Pentaxu Q­):
1­) APS­-C snímač majú: Sony NEX, Fuji X, Samsung NX, Pantax K a Canon M; FullFrame majú: Sony A7
2­) Panasonic a Olympus majú rovnaký snímač ako ich predchádzajúce zrkadlovky
Odpovědět3  2
> Já je vidím v těchto oblastech:

e­) alebo sa ­"trh­" proste nasýtil ­- kto chcel kompakt, tak ho už má;
kto ho už má, nechápe pridanú hodnotu nového

Ani výrobcovia­/predajcovia už nevedia ako by ich zatraktívnili, tak vkladajú prachy skôr do reklamy na drahšie­/väčšie foťáky. Tam je to predsa len jednoduchšie: stačí dať na billboard veľké čierne hebedo .. to ešte každý nemá...
Odpovědět1  1
Spochybňujú ho iba tí, ktorí nevedia interpretovať namerané výsledky.
U DxO a DPR sú výsledky odlišné lebo DxO meria DR v RAW a DPR meria DR v JPG. Inak sú konzistentné. Napríklad tu DPR potvrdzuje merania DxO:
http:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/nikond7000­/17

HTP zvyšuje šum. je to niečo čo majú napríklad Olympusy automaticky.
Prečo to nie je u Canonu? ­(odpoviem: aby v recenziách moc nešumeli)
Odpovědět2  4
Ak je v S100 naozaj senzor od Canonu, zrejme je už vyrobený novým výrobným procesom.

Canon u zrkadloviek totižto používa ešte stále starý ­(a lacný­) 0.5 µm výrobný proces, ktorý väčší DR nezvláda.
Viac info tu:
http:­/­/www.chipworks.com­/en­/technical­-competitive­-analysis­/resources­/blog­/full­-frame­-dslr­-cameras­-canon­-stays­-the­-course/
Odpovědět1  2
Je jasné že na vyšších citlivostiach už musí byť lepší kvôli omnoho väčším pixelom. No na tej najnišžej proste prehráva ­(a ešte viac po prepnutí na ­"screen­", kde sú výsledky nezávislé na megapixeloch­).
Prečo ale Canon dokáže na nízkych citlivostiach u kompaktov vylepšiť DR, no u zrkadloviek to nerobí?
(logická odpoveď by bola: že to proste nie je Canon senzor)
Odpovědět1  3
Tak to niekde museli ­"soudruzi z NDR udělat chybu­", lebo podľa DxO marku má S100 vyšší DR a práve testovaný 700D...
Odpovědět1  3
V kompaktoch viedol. Ale v nich používal chipy od Sony...
Odpovědět1  2
Podexpozíciou sa zvyšuje šum; spracovávaním RAW sa krátim o drahocenný čas. Nie je to to isté...
Odpovědět1  3
> To som este nevedel, ze vsetky Pentaxy trpia back focusom a ďalšími neduhmi

Všetky bratove Canony ­(500D, 60D, 6D­) trpely týmito problémami. Dokonca aj aktuálna 6D mala problémy s pevnou 50­-kou. No našťastie táto má ­(konečne­) microadjustment, tak sa to dalo aspoň trošku skorigovať.
Odpovědět1  3
> 600D, ktory ma vystupy v podstate identicke

Mýliš sa: ten má ešte starší procesor, ktorý nezvláda vykresliť detaily v svetlách a nekoriguje chyby objektívov. So seťákom by si si teda užil aberácie ako u žiadneho iného výrobcu. Navyše má horší AF ­(krížový je len stredový bod­).
Odpovědět1  3
Keď chceš lepšie ­"večerné­" snímky, tak si kúp svetelný objektív.
S ním budeš mať na Panasonicu menej problémov ­(kontrastné ostrenie zaostruje presnejšie­).
(a prínos to bude väčší ako keby si si kúpil 70D, ktorá má podľa DxO marku len trošíčku lepší chip)
Odpovědět1  2
A povedal si mu aj že najčastejšie sa predávajú s nestabilizovanými objektívami?
Odpovědět1  3
G11 bola vydaná v auguste 2009: http:­/­/www.dpreview.com­/news­/2009­/08­/19­/canong11
Ricoh GR digital III v júli 2009: http:­/­/www.dpreview.com­/news­/2009­/07­/27­/ricohgr3
Teda skôr ­(nechápem o akom copy­-paste hovoríš­).

A 3CCD­/3MOS chipy majú tiež natívne rozlíšenie.
Odpovědět1  2
Hirogen: keby si to sledoval, tak by si videl že chip v G11 vyrába Sony a ako prvý ho nepoužil Canon, ale Ricoh.
A čo sa týka kamier: Panasonic používa 3CCD­/3MOS chipy ktoré vôbec nepoužívajú bayerovu masku ­(a teda nemajú problémy s tým spojené­) a vďaka trom chipom je aj citlivosť lepšia.
Odpovědět1  2
V podstate má pravdu: profi foťáky sa neodlišujú senzorom, ale hlavne spoľahlivosťou, konfigurovateľnosťou­/prispôsobivosťou a tým že ­"nebrzdia­"
(čo sa napríklad u D7100 s buffrom na 6 RAW­-ov pekne rýchlo môže stať­)

Akurát som si na dpreview porovnával výstupy a vo web rozlíšení naozaj zábery na vysokých citlivostiach z E­-M1 vyzerajú lepšie ako z D7100. Možno keby u D7100 bolo zapnuté ­"High ISO NR­" tak by to bolo naopak, ale s defaultným odšumovaním naozaj zaostáva...
Odpovědět1  3
Nie je to náhodou za set s 12­-50?

Set s 12­-42 sa vôbec ponúka?
Tu nie:
http:­/­/www.megapixel.cz­/om­-d­-e­-m1­-je­-novou­-vlajkovou­-lodi­-olympusu
Odpovědět0  1
Ten čo píše ­"používám zásadně bodové ostření, měření na střed, tak jak sem po desetiletí zvyklý, takže tyhle srandičky mne neosloví­"?
Podľa toho čo píše sa mu len cena zdá byť vysoká a preto si snaží odôvodniť ponechanie si starého foťáku.

Inak: prečítal si si na tom dpreview aj ­"update­"?
V ňom sa píše že zaostrovanie so starými objektívami sa len zdá pomalé, lebo s novými objektívami je rýchlejšie.
(zaostrovanie je v skutočnosti rovnako rýchle ako má E­-5, takže majitelia E3­/E5 nebudú sklamaní)
Odpovědět0  3
hehe, nepáči sa ti veta:
"In fact, the on­-paper spec is much closer to the flagship D4 or 1Dx ­(16MP, 10fps, 51 shot RAW buffer, full environmental sealing­) than the D7100.­"
?

A to porovnanie optimálneho ISO si si nevšimol?
E­-M1 je použiteľné do ISO 6400, no D7100 a 7D len do ISO 3200
:­-)
Odpovědět0  5
Pre toho kto má 43 objektívy sa to oplatí.
Inak pokiaľ som si všimol, tak sa predáva zároveň s adaptérom, ktorý tiež niečo stojí...

Navyše ak niekto chce F2.8 objektív tak už nemusí používať m43 objektívy, ale môže použiť aj 43 objektívy, ktoré na m43 ešte neexistujú, prípadne sú lacnejšie ­(vďaka čomu možno šetriť­).

Odpovědět0  4
Je úplne jedno aké interné ISO zvolí foťák pri určitej požadovanej ­(nastavenej­) citlivosti, výsledok je rovnaký:
http:­/­/dusanhaluska­-photography.webnode.sk­/news­/linka­-zvolene­-vs­-skutocne­-iso/
Odpovědět0  3
No .. môžeš si porovnať cenu GH3 a G5 a zistíš koľko si Panasonic pýta ­"za utesnenie­" :­-)
Odpovědět0  2
no .. neguje .. zmierňuje

(ako vidím bol sm predbehnutý s reakciou)
Odpovědět0  0
D7100 nemá: výklopné LCD, objektívy vhodné aj na video ­(napr. žiaden nemá power zoom­), svetelné pancake sklá ­(E­-M1 s nimi aj presnejšie­/pohodlnejšie ostrí­), dotykové ovládanie, WiFi ­(napríklad namiesto diaľkovej spúšte, toto neviem či D7100 má­), 3D snímky, LiveBulb, ...

E?­-M1 má väčší hľadáčik a väčší buffer na RAW­-y.
Ale hlavne má lepšiu stabilizáciu ako Nikon záklaďáky ­(na ktorú som sa dosť namotal­).
Lepšiu preto lebo funguje aj na video a makro.
(stabilizáciu vhodnú na makro pokiaľ viem predstavil len Canon; aj to asi len v 1 objektíve­)

> A pre fakt, že 4?­/3 foťák stojí viac, ako FF neexistuje už vôbec argument.

Možnosť nasadiť metabones adaptér s ktorým budú DSLR objektívy svetelnejšie :­-­)
(čím sa neguje výhoda HO a citlivosti väčších chipov­)
Navyše lacné FF majú zaostrovacie body len v prostriedku, vďaka čomu je fotenie ľudí nepohodlné lebo pri tom treba zvyčajne prekomponovávať.
Odpovědět0  3
> Jestli nezaostri, pak je to K NICEMU a to mi nikdo nevymluvi.

Ale veď zaostrí .. na prvý záber určite :­-­)
(a tie ostatné s najväčšou pravdepodobnosťou tiež budú v HO, keďže m43 má s HO menšie problémy ako FF­)

Využiť sa to dá aj tak v množstve príležitostí:
- pri panningu ­(keď sa vzdialenosť od objektu moc nemení­)
- situáciách kde stačí aj AF­-S: skok do výšky, volejbal ­(výskok pri sieti­), žonglovanie, ..
.. a všade tam kde je milimetrovo presný AF zbytočný, ak je HO dostatočne veľká.
Odpovědět1  4
Plánujem si ju kúpiť.
No ešte nie teraz, keďže by som si naň ešte nenašial dostatok času...
Odpovědět0  4
OK: tak 50. A E­-M1 ho nenadchol. Preletel som to len narýchlo...
(mimochodom: aj pre mňa mu k dokonalosti čosi chýba ­- túto generáciu asi vynechám a uspokojím sa s E­-P5­)

SLT nespĺňa definíciu zrkadovky ­(nevyužíva zrkadlo na zobrazenie scény­); a zvláda toľko FPS preto, lebo nemusí mávať zrkadlom ako zrkadlovka.
Odpovědět0  4
> Osobne me na fotaku zajima kvalita vystupu, rychlost a presnost ostreni a expozice ?­(vcetne kvality kontinualniho AF?­), FPS, velikost bufferu

- kontrastné ostrenie je so svetelnými objektívmi presnejšie.
- E­-M1 má buffer na 60 RAW­-ov, D7100 na 6

> 10fps neni az zase takova rarita

ha ha ha ­- žiadna APS­-C zrkadlovka toľko nezvládne

> koupil jsem PL1 .. ale tenhle fotak me proste nenadchnul

to sa nečudujem: bez rýchleho zaostrovania, dotykového displeja a s 2 EV horším senzorom ako má táto E­-M1 ťažko dokážu zaujať
Odpovědět1  6
Kontrastné ostrenie v AF­-S móde je už asi na takej úrovni že fázové ostrenie mu už nemá ako citeľne pomôcť:
"Single AF speed is same as before because it is limited by the AF motor in lens.­"

Alebo je proste už dostatočné:
"Single AF is already fast enough with CDAF"
Odpovědět1  3
Vďaka za test.

Je dobré vedieť že na tvrdenia v špecifikáciách sa ­(samozrejme plus­/mínus­) dá spoľahnúť.
(tým myslím že sa podľa nich aspoň dá orientovať­)

A že keď je uvedená jedna hodnota, tak to znemaná aj čítanie aj zápis.
(a nie sú za tým žiadne kulehy)
Odpovědět0  3
Ktorá z pamäťových SD kárt má najrýchlejšie zapisovanie?

Trošku sa v tom strácam:
- ADATA Premier Pro SDHC 16GB UHS­-I U1 ­- píšu u nej: Čteční až 95 MB­/s, zápis až 45 MB­/s ­- tu je to jasné
- Sandisk Extreme Pro ­- Rýchlosť 95 MB­/s ­- to je aj zápis?

Udávané rýchlosti sú maximálne, alebo bežne dosiahnuteľné?

Chýba tam ­"Panasonic SDHC 16GB UHS speed Class I GOLD PRO­"
- Pamäťová karta čítania 95MB, zápis 80MB za sekundu
=> stojí 3x viac ako podobný Sandisk .. myslíte že sa oplatí priplatiť si za ňu?
Odpovědět0  2
Napadla ma teraz taká konšpiračná teória: CCD chipy sa ešte dnes predávajú preto, aby sa dalo rozlíšiť medzi nižšou a vyššou triedou.

Nižšia trieda: CCD chip, len HD video ­(nie FullHD­), žiaden vysokorýchlostné snímanie, HDR, ...
Vyššia trieda: CMOS­-BSI, lepší výkon na vyšších citlivostiach, FullHD, možnosti navyše, .. a za to sa oplatí priplatiť.

Teda hoci by aj CCD chip bol 2x drahší ako CMOS ­(predpokladám 10 dolárov za CMOS, 20 za CCD­), je to len zlomok výslednej ceny a na celkovú cenu foťáku nebude mať až taký vplyv. Predajcom sa to oplatí: aspoň sa ich modely odlišujú...

Alebo: ďalšia vec je že tieto chipy vyrába Sony a oni určujú výstupnú cenu na základe ponuky­-dopytu: ak je výrobná cena CMOS 10 dolárov a predávajú ich za 40, stále sa im oplatí vyrábať a predávať CCD za 30 ak ich výrobná cena je 20.
Odpovědět1  2
Ja mám biely PEN a grip k nemu je svetlohnedý. Podobný by mal byť aj ku XZ­-2.

No u XZ­-10 je sivý: http:­/­/www.alza.sk­/olympus­-xz­-10­-white­-d388686.htm

osobne sa mi ten hnedý páči viac
Odpovědět1  1
Dá sa vidieť rozdiel keď prejdeš myškou cez ­"Panasonic Lumix DMC­-G6­" a ­"Canon EOS SL1 ­/ 100D"
Odpovědět0  0
Odpovědět0  0
Nemusíš opakovať to čo písal Kikapu1, bolo mi to jasné už vtedy.

No rozdiely nie sú milimetrové: len samotný seťák je o centimeter kratší, pripočítaj si kratšiu vzdialenosť k bajonetu a už sú to 3 centimetre. Keď sa bude predávať s novým seťákom ­(ktorý je ešte o 1.5 cm kratší­), alebo s powerzoomom ­(ktorý je 4 cm kratší­), tak už je to rozdiel 7 centimetrov.
Odpovědět1  2
Presne tak to chápem aj ja:
- ak chcem väčšiu rezervu v svetlách => podexponujem
(Panasonicy na to majú nastavenie ­"Inteligentní dynamický režim­")
- ak mám foťák s väčšiu rezervu v svetlách ale s menšou v tieňoch => preexponujem ak chcem menší šum
- ak foťák nemá rezervu ani v tieňoch ani v svetlách => tak využíva senzor naplno ­(ak chcem menší šum tak zvýšim kontrast­)
- ak má rezervu u oboch => zvyčajne nevyužíva senzor optimálne a produkuje prekontrastované zábery

Rezerva sa dá pekne vydedukovať z týchto 2 stránok:
- DR v JPG meria dopreview
- DR chipu meria DxO mark
=> to čo na DxO je a na dpreview nie je, to je rezerva
Odpovědět0  2
> Pokial tato hodnota dosiahne maximum ...

Problém digitálnych snímačov je, že majú R, G a B snímacie pixely a keď v niektorom z nich nastane pretečenie, tak v ostatných nemusí a vtedy vznikajú blbé farby.
Ďalší problém je že pri nízkej ­(šum­) a vysokej ­(takmer prepal­) intenzite signálu nie sú vyčítané hodnoty presné.
Preto sa foťáky snažia voliť expozíciu aby k tomu nedošlo a nechávajú si rezervu ­(RAW headroom­).

Ale v podstate máš pravdu: neexistuje DR vo svetlách a DR v tieňoch, je to všetko ten istý DR a či problém nastáva v svetlách či v tieňoch je hlavne záležitosťou expozície ­(a samozrejme postprocessingu: defaultne sa nevyužíva celý zachytený DR)
Odpovědět0  3
> Celkovo nevidím jediný dôvod pre človeka, ktorý nechce nakrúcať video, aby si kúpil G6. Nie je o moc menšia, ako APSC zrkadlovky ?­(čím sa stráca hlavná výhoda CSC?­), viac šumí,

Tak jeden dôvod tu je: zrkadlovkami sa video cez hľadáčik natáčať nedá.

A menšia rozhodne je: aj s objektívom váži toľko koľko zrkadlovky bez neho.
Odpovědět1  2
> Rozhodně se mi 5 i 6?­-ka, držely líp jak třeba OM?­-D?­-čko nebo Pen?­-y !!!

PEN­-y treba vedieť držať: ja som si všimol že sa mi dobre drží preto lebo ho mám vlastne položený na malíčku.
Keďže ho používam roky, malíček mi pod neho ide automaticky.

No ten kto ho chytí ­(prvý krát­) do ruky ako zrkadlovku ­(vidno to napríklad z ­"hadling­" fotografií na dpreview recenzii E­-P1­), tak ho drží zle. Potom sa nečudujem že im v ruke nesedí...
Odpovědět0  1
> oslí můstek, abych se přenesl k situaci kolem recenzí

Aby to nevyznelo že tým príspevkom zároveň vyvraciam aj neexistenciu recenzií. Nie!
Tiež si myslím, že recenzie­/články tu začínajú vážne chýbať...
Odpovědět1  1
Akurát som použil túto linku záujemcovi o bezzrkadlovku do 13000.
Snáď mu to nebudem vypisovať .. a potom znova, keď sa spýta ­"a čo mi vydá za 15000?­" .. či mal by som?
Odpovědět1  1
Náhodou .. takýto prehľad cien sa mi celkom páči .. a nikde inde nie je ­(pokiaľ som si všimol­).

No na jednej stránke aktualít by sa viacero týchto prehľadov asi naozaj nemali vyskytovať...
(keďže to znamená že za týždeň sa toho veľa nevyskytlo)
Odpovědět0  1
FYI: už v roku 2009 sa písalo že tu budú 20 megaixlové mobily:
http:­/­/www.fonearena.com­/blog­/8173­/20mp­-camera­-phones­-in­-the­-near­-future.html
Odpovědět0  0
Prečo vlastne sa ešte vyvíjajú­/vyrábajú CCD snímače do kompaktov .. majú dáky význam?
Odpovědět2  0