Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od nephilim
Zlatý Canon 350D
Odpovědět0  3
Problém pochopit psané slovo?
Odpovědět0  0
Je neuvěřitelné na koho všeho jsou lidé schopní svést své chyby
Odpovědět2  0
Canon i Nikon své původně váhavé přešlapování mezi DSLR a CSC čím dál tím zřetelněji mění v jasnou inklinaci k CSC. AF fungující podobně jako před zhruba třemi desetiletími implementované míření zbraněmi v US letadlech se dostává i do foťáků :)
Odpovědět0  0
Jako kdyby nestačilo jak výrobci aut przní jejich ovládání tím, že odstraňují mechanické ovladače a cpou vše na displaye. Ani hlasové ovládání nemůže nahradit jednoduchost mechanických ovladačů. Teď to vypadá, že Canon hodlá podobné kurvítko zavést do objektivů. Proč?!!!! Kdo to chce, kdo to potřebuje? Je to jako s těmi auty, pouhá onanie inženýrů, kteří si dopřávají sebeuspokojení tím, že ukazují co všechno se dá udělat. I když to nikdo nechce, je to složité atd.
Odpovědět3  1
Nepochybně, ovšem je otázkou zda do budoucnosti má význam mít tak širokou řadu.
Odpovědět0  0
V oblasti CSC začal Nikon nejprve s FF těly, později přidal tělo s APS­-C snímačem a tedy bylo otázkou času kdy přijde s modelem odpovídajícím jednočíselným modelům z DSLR. Takto bude mít ucelenou řadu plně nahrazující DSLR.
Odpovědět0  0
Nejspíš snaha Nikonu jak si získat zákazníka, když se prodeje fotoaparátů tak dramaticky propadají. Hodnotím to jako dobrý počin.
Odpovědět0  0
Čistota tvarů, linií, nádhera
Odpovědět0  0
Souhlas, ale kdo z těch, kdo fotí mobilem řeší kvalitu fotky? Myslím skutečnou kvalitu.
Už hodně dlouho platí mezi čím dál tím širším spektrem lidí pravidlo, že víc proužků, víc Adidas. V kombinaci s čím dál tím chytřejšími algoritmy, dokonce už také AI lezou z mobilů líbivé fotky, které na displayích těch mobilů vypadají opět líbivě. A právě display mobilu, popřípadě nějaká sociální síť, lajkování a prázdné plkání jemuž snímek slouží pouze jako spouštěč jsou obvykle tím jediným místem, kde taková fotka skončí. A přiznejme si, drtivé většině lidí právě toto stačí. Předhání se čí mobil má vychytralejší funkce, komu přidá do portrétu lepší fousky, ouška, obarví vlasy nebo zvětší prsa. Obsah takových fotografií je obvykle natolik nezajímavý, bezduchý a infantilní, že mobil na jejich pořizování je zcela adekvátním zařízením. Ovšem přiznejme si, proč to těm lidem brát. Chtějí se bavit, nechť se tedy baví.
Odpovědět2  0
Nebyla to otázka zda, ale kdy to přijde
Odpovědět2  0
Asi se dá říct, že Covid uspíšil nebo možná usnadnil těžké rozhodnutí výrobců zrcadlovek udělat zásadní změnu v přístupu k této už delší dobu chřadnoucí větvi fototechniky, která se čím dál tím víc dostávala na okraj. Můžeme si donekonečna vyjmenovávat přednosti DSLR, ale to nic nezmění na tom, že nejčastěji používaným foťákem je a do budoucna stále bude mobil. Jakkoliv mně to netěší, zakrývat si oči před realitou nic nezmění.
Odpovědět2  0
Se zrcadlovkami řady D3xxx­/5xxx mám poměrně široké osobní zkušenosti. Mnoha přátelům a kamarádům jsem je v posledních letech doporučil. Obvykle si je pořídili s objektivem 18­-105 nebo 18­-140, výjimečně 18­-55. Snad všichni je dodnes používají ke své plné spokojenosti, obvykle ani neměli potřebu dovybavit se dalšími objektivy. Přesto se domnívám, že zrušením výroby těchto foťáků a nahrazením řadou Z získá zájemce o tuto fototechniku vyšší užitnou hodnotu. Samozřejmě, že svou roli hraje cena, ale upřímně, porovnávat takhle ­"staré­" přístroje, de facto výběhové, s nejmodernějšími technologiemi je trochu mimo mísu.
Z pohledu do budoucnosti je to cesta správným směrem.
Odpovědět1  0
Lidé tehdy mizeli nejen ve fotografiích, ale také v realitě :(
Odpovědět0  0
Je to info a protože je to tady web o všem okolo fotografování, tak tu informaci Milan převzal. Nic jiného bych v tom nehledal. :)
Odpovědět0  0
Jestli ono to nebude tím, že jsi stihl prodat fotovýbavu dřív, než k tomu mohlo dojít. ;­) Já ty zkušenosti mám, nejvíc vad bylo na displayích.
Odpovědět0  0
Trochu škoda, že tento objektiv nebude v provedení s Fresnelovou čočkou, jako např. Nikkor 300­/4 E PF AF­-S ED. Mohl být menší a lehčí, ale věřím, že vývojáři tomu rozumí mnohem víc a tak zvolili to nejlepší řešení.
Odpovědět0  0
Byť je to rumor, tento vývoj je vcelku očekávatelný.
Ono je vůbec otázkou, proč výrobci musí každý rok přicházet s mírně vylepšeným modelem DSLR. Kdyby třeba Nikon vyráběl cca 5 let jeden model z každé řady ­(profi FF; semiprofi FF; APS­-C coby entry model­) a poté jej nahradil modelem se zcela novou elektronikou ­(v maximální míře zachovat již odladěné tělo­), která zásadně vylepší vlastnosti foťáku, možná by takový model výroby mohl být úspěšnější. Trh by nebyl zaplavený mutacemi jednoho základu, výroba, součástková základna atd. by byla po relativně dlouhou dobu stabilizovaná atd.
Odpovědět7  0
Vzato čistě objektivně, bez emocí, rozdíl 1­/3EV mezi nejširším a nejdelším koncem rozsahu těchto ohniskových vzdáleností je zanedbatelný.
Odpovědět1  1
S takovým pohledem by někdo mohl říct, že nač vyrábět pevná skla, když se dá prakticky každé nahradit zoomovým. Ale proč nejít ještě dál? Proč mít tolik zoomových skel, když by se všechna dala nahradit jedním, superuniverzálním objektivem? ;)
Odpovědět3  0
Nejspíš to osloví ty, kteří se živí obchodováním akcií. Jinak to jsou údaje o ničem. Rozhodně pro fotografa.
Odpovědět0  0
Máš rozum?!!! Nenapovídej, ještě by se mohli inspirovat. ;)
Odpovědět0  0
Už pěkných pár let používám SW doplněk přímo od Microsoftu, který umí v Průzkumníkovi dělat náhledy RAW nebo při prohlížení fotek zobrazit RAWy podobně, jako JPG. Zvládá formáty běžných výrobců ­(Canon, Nikon, Sony atd.­).
Nic tedy ve zlém, ale až taková novinka ten RAW Image Extension není. Každopádně je fajn, že se na Digimanii informuje o podobných doplňcích.
Odpovědět0  0
Není zač. Se zaujetím sleduji vaši práci a těší mě nepřehlédnutelný progres.
Odpovědět1  0
Zajímavá myšlenka, ale upřímně, moc invence to nevyžaduje. Spíš fyzickou zdatnost. Tím neubírám na zajímavosti práce tohoto fotografa.
Víc mě oslovuje tvorba fotografa ze zdejší galerie, který vystupuje pod nickem Mr­-Paul.
Odpovědět3  0
Nic ve zlém, ale v obou bodech jsi zcela mimo.
Odpovědět2  1
Podnětná myšlenka. V podstatě v duchu hesla, že když se dva perou, třetí se směje.
Odpovědět0  0
Fundované odpovědi, je vidět, že Canon nepodléhá módní hysterii, ale drží se osvědčených postupů.
Odpovědět4  6
Neberu mu jeho názor, ale já v tom prohlášení cítím nostalgické povzdechnutí ne nepodobné tomu po vyvolávání fotek v temné komoře nebo po vinylových gramodeskách. Souhlasím s ním, že dívat se na svět přes optický hledáček je i mě příjemnější než přes display, ale současně si jsem vědom možností, jaké nabízí elektronický hledáček. Už jen histogram je k nezaplacení. Před lety jsem přešel z EVF na DSLR a právě ztráta histogramu byla pro mě opravdu citelná.
Odpovědět1  1
Kdyby se u Canonu alespoň obtěžovali a vysvětlili svým uživatelům, proč nemohou používat originální, byť starší zařízení. Obávám se však, že by to bylo neobhajitelné, protože nejpravděpodobnějším důvodem je donutit uživatele utratit peníze za nové příslušenství.
Odpovědět0  0
V té době nejen Nikon dodával do kompaktů zajímavé objektivy. Já jsem si v roce 2003 kupoval Sony DSC­-F828, který měl fantastický objektiv 28­-200­/2.0­-2.8. Škoda, že do těla dali atypický snímač, který od ISO400 produkoval nepříjemně silný šum. Ne, že by tím vybočoval z tehdejšího průměru. Celkově to byl ale skvělý foťák. Vylepšit ho současnou elektronikou, rád bych věřil, že by se i dnes dobře prodával.
Úplně zapadly i takové přístroje, jako byl Sony R1 osazený APS­-C snímačem, otočným displayem, objektivem 24­-120­/2.8­-4.8. V mnoha ohledech revoluční koncepce.
Ale zpět k nejširšímu ohnisku na kompaktech. Ano, souhlasím, že foťáků s objektivem začínajícím na 24mm bylo opravdu jako šafránu. :)
Odpovědět0  0
Není to tak dávno, co jsem četl podobný článek na shodné téma. Šlo tuším o Google, který pozná co foťák s jeho Androidem ­"vidí­" a nabídne z globální databáze fotografovi ­"lepší­" variantu­(y­) snímku.
Když uvážíme kolik miliard fotek je na netu, tak se logicky nabízí, aby je někdo využil­/zneužil. V dnešní době se ani nedivím, že to může dojít do podobných extrémů, kdy bychom mobilem vlastně nefotili, jen bychom dali najevo kde jsme, kterým směrem se díváme a vybírali si pak z fotek, které udělal někdo druhý. :­-/
Odpovědět3  0
Snaha porovnat tyto dva snímače je určitě chvályhodná a za sebe Milanovi smekám pomyslný klobouk. Potvrdilo nám to jak rychle postupuje technologický pokrok.
Aniž bych chtěl zpochybňovat tento test, spíš naopak, na jeho základě si kladu otázku, jaký lze z jeho výsledků udělat závěr? Dělají z nás výrobci foťáků hlupáky?
Odpovědět3  0
Je to smutné, ale popsal jste realitu posledních několika let. Několikrát jsem se setkal s naprosto stejnou výtkou, tj. jak to, že ­"Pepa, Franta, Máňa apod.­" s kompaktem udělali tzv. hezčí fotky. A zadarmo!!! Dnes už málokdo pozná kvalitu. Nemyslím technickou. Hlavně cvakat kdejakou blbinu, kde jsou všichni rozjuchaní, popřípadě cvaknout něco ve stylu paparazzi ­(kdo komu sáhl na zadek, kdo se kam vyzvracel, která tetička kde upadla­). Kompozice je cizí slovo považované za nadávku. Práce s clonou, časem? Nechápou proč. Do všeho prát blesk ­(aby ne, ten kompakt jinak nemá šanci udělat v místnosti snímek­), vyvážení bílé, redukce červených očí atd. atd. To všechno šlo do kanálu. A smutné je, že nemálo profifotografů, především svatebních, jede už jen do JPG. Deset minut po akci odevzdávají na DVD­/flešce takto udělané JPGy rovnou zákazníkovi. Ono se jim na jednu stranu nelze divit. Zákazník chce fotky HNED, nejlépe aby se ještě večer mohli u televize podívat, jak úžasná svatba to byla. Těch, kteří by byli ochotní čekat dva tři dny nebo týden na zpracování a kvalitní tisk moc není. Oni vlastně ani nechápou, proč by měli čekat a také proč by za tu práci měli ­"tolik­" platit. Občas si nechají udělat tři pět opravdu kvalitních aranžovaných fotek, ale to je tak všechno. Lidé už nevnímají fotografii jako památku, která jim má vydržet celý život. Oni často nechápou ten rozsah času, když se řekne: ­"Na celý život­" a tak ani nedocení jeho význam. Celkově je život mnohých lidí plytký, povrchní, bezobsažný. Od toho se pak odvíjí vše ostatní v jejich životech.
Stále nám ale zůstala možnost fotit si pro radost. To nám nikdo nevezme, jen jsme občas za exoty. Podobně jako ti, kteří fotí na film nebo se doma matlají s fotografickými deskami a pak tráví hodiny ve temné komoře. ;)
Odpovědět6  0
Vyrůstal jsem v době, kdy jsme neměli na vybranou nejen ve fototechnice, ale v televizích, autech, dovolené, ovoci a zelenině, masu, toaletním papíru, dámských hygienických potřebách, politickém názoru a mnoha dalších aspektech. Jestliže si už tři desetiletí můžeme užívat svobodu volby, pak nevidím důvod k podobným žabomyším válkám. Já si tu svobodu volby užívám a upřímně mi je líto všech, kteří si kazí radost ze života tím, že za každou cenu ve všem hledají nepřítele, vůči němuž je potřeba se vymezit, jehož je potřeba porazit nebo alespoň pokořit.
Odpovědět2  1
Už F4ková verze mě příjemně překvapila svou velikostí a váhou. Větší bajonet vytvářel dojem, že i optika bude větší a tím pádem těžší. Je to naopak. V tomto je určitě Zková řada přínosem. Menší a lehčí objektivy, přitom výkon zůstal zachován.
Odpovědět1  0
A pak, že Canon vidí svou budoucnost v něčem jiném, než v CSC ;)
Odpovědět2  0
Kamarádka si na Aliexpresu koupila sadu 2TB!!!! flashek. Nahrát se na ně dalo 8GB, pak začaly hlásit chyby. Po zformátování umřely úplně. Fakt super obchod.
Odpovědět0  0
Nízká sledovanost by vedla ke zkrácení délky reklamních bloků, které jsou v dnešní době hrubě přerušovány filmy. Zkrácení reklamních bloků by prodloužilo délku filmů, takže by se po nějaké době mohla situace vrátit k normálu a my bychom mohli v televizi konečně sledovat filmy, aniž by v nejlepším vyskočil nějaký zelený zmetek a začal ječet něco o úžasných cenách pro pozemšťany. ;)
Odpovědět8  0
Takže se shodneme, že není důvod. Vyjma honění si vlastního ega a exhibicionismu. Smutná skutečnost této doby, kdy jsou lidé schopní o sobě na tzv. sociálních sítích zveřejnit neuvěřitelné věci a když to někdo využije, tak mají tu drzost volat po ochraně. Jak chránit lidi před vlastní blbostí? :(
Odpovědět3  1
Nelze nevidět u každé generace dramatický úbytek úcty k jakýmkoliv hodnotám, včetně úcty k lidem jako takovým. Pokud by si na tu pyramidu vylezli, kouřili, sexovali, fajn, je to ­"jen­" ukázka neúcty a nedostatečné výchovy. Ovšem proč to věšet na net? To už ukazuje na zcela jiný záměr, než jen dostat se na zajímavé místo a udělat si fotku na památku. Západní civilizace upadá a zajde na svou přílišnou ohleduplnost.
Odpovědět2  0
Řada Nikon 1 byl dobrý nápad, ale v Panasonicu a Olympusu měl konkurenci, která byla o míle daleko. Nejdřív by tyhle dvě firmy museli dohnat. K tomu by museli dát do tohoto systému mnohem víc peněz. Nejen do vývoje, ale také do marketingu. Ani jedno se nestalo. Nejsem příznivcem konspiračních teorií, ale při zpětném pohledu se nemohu ubránit pocitu, že řada N1 nebyla Nikonem nikdy zamýšlena jako nový systém s životností plánovanou na desítky let, ale touto řadou Nikon jen testoval CSC systém a prověřoval trh.
Odpovědět0  1
Tyhle počty a grafy jsou o ničem. Fototechnika není chleba ani dámské hygienické potřeby. Tyhle věci si koupíte a pak je používáte tak dlouho, dokud fungují, popřípadě dokud vám stačí jejich funkce. Samozřejmě, že mají svou vypovídací hodnotu, ale pro zcela jiné hodnocení.
Odpovědět1  0
CSC jsou jednoznačně cesta do budoucnosti. Fandím jim, ale mě spíš zajímají fotografické funkce.
Odpovědět4  0
Byl jsem na Z­-day, ke jsem si mohl dle libosti vyzkoušet model Z7 jak s novými objektivy, tak s mnoha aktuálními. Musím říct, že mě Z7ka docela zklamala v rychlosti ostření. Tam, kde můj foťák po namáčknutí ihned zaostřil modelce na oko, Z7 chvíli hledal, než to oko našel. Nebyl to propastný rozdíl, ale byl cítit. Vše při stejném nastavení a s objektivy se stejnou světelností ­(F4­).
Snad Nikon na řadě Z ještě zapracuje. Bezzrcadlovky jsou logicky jedinou cestou do budoucnosti. Od té doby, co lze jedním snímačem nahradit všechny snímací prvky, které v tělech DSLR jsou, o tom není pochyb.
Odpovědět3  1
Cena zboží je velmi subjektivní měřítko. Jinak bude cenu vnímat Němec a jinak Čech. Cenu nelze zásadně přizpůsobit kupní síle jednotlivých zemí. Vždy tedy budou lidé, pro které něco bude spotřebním zbožím a lidé, pro které to samé zboží bude cenově nedosažitelným. Cenu tedy nelze použít jako jediné měřítko atraktivity zboží. Můžeme k ní přidat další subjektivní parametr a tím je funkčnost, spolehlivost, servis apod. Obecně řekněme cena­/výkon. Takto pak můžeme porovnat subjektivně shodné výrobky a vyhodnotit, který je v čem výhodnější. Výstup z takového hodnocení si pak každý zákazník porovná se svými požadavky a vyhodnotí, co připadá zajímavé právě jemu. Až na poměrně malé procento objektivních tvrdých čísel ­(např. závadovost­) to jsou všechno subjektivní parametry.
Odpovědět3  0
Nárůst použití XQD karet je jen otázkou času. Sony a Nikon je používají a staví na nich své vrcholné modely. Zatím.
Systém XQD má obrovský potenciál. Foťáky a kamery už dnes generují kolosální objemy dat a z toho plynou požadavky na rychlost uložení těchto dat. Za pár let budou v běžných foťácích snímače o 100MPix a budou točit 12k video. Kam se takové objemy uloží a jak rychle? Je jasné, že tyto firmy musí mít vize, dívat se do budoucnosti a plánovat tuto budoucnost. A to na mnoho let dopředu.
Po smršti proprietárních paměťových médií, které si každá firma vyvinula dle sebe, ovládl standard SD na příjemně dlouhou dobu trh. Možná se svět vrací k dílčím řešením. A možná ne a právě XQD se za pár let stane nástupcem dnešního standardu ­- SD.
Odpovědět0  0
Pro mé potřeby stačí PS ve verzi CS3, na které jsem tedy ­"zamrzl­". A abych mohl zpracovávat RAWy z novějších foťáků, používám právě DNG converter, díky němuž jsem mohl zůstat u své oblíbené verze Photoshopu.
Odpovědět2  0
Vidím to naprosto stejně. Oba typy přístrojů mají smysl a tedy i své místo na trhu.
Odpovědět1  0
Tyhle blbouny ­"fotící­" se nějakými plackami, nejlépe 10­" tablety by měli střílet. Překáží, jsou bezohlední, často záměrně blokují místo. Onehdy jsem seděl v zahradní restauraci, kde se jedna dáma ­"fotila­" s jídlem. Zatímco ladila jaké ksichtění má být na fotce, my jsme se stihli najíst, takže to její jídlo muselo být po celé té opičárně studené jak psí čumák. Hlavně, že jí vyšla fotka, podle které úspěšně předstírá jak si to ta dáma ohromně užívá. Grrr.
Odpovědět0  0
Není to málo, ale není to nereálné nebo nemožné. Se světelností roste celková velikost a hmotnost objektivu. Na to jsme zvyklí.
Odpovědět0  0
Na konci článku jsem zaznamenal zajímavou myšlenku, a sice, že by Nikon začal vyrábět jen profi objektivy. To je A, musí se ale říct i B, tj za takového stavu věcí by mohl Nikon nechat ­"běžné­" objektivy na alternativních výrobcích. Což by znamenalo, že by se v setech začaly dodávat objektivy Sigmy a Tamronu, popřípadě jiných? Tento krok by se dal chápat tak, že Nikonu se nevyplatí vyvíjet a tedy i vyrábět ­"běžné­" objektivy, čímž pádem se chce soustředit jen na ty objektivy, které se mu víc rentují. Zní to logicky. Bude to tak?
Nová těla ­(která asi postupně nahradí DSLR­), nový přístup k objektivům. Docela zásadní změna.
Odpovědět0  0
Firma jako Nikon by měla plánovat strategicky, tj. dívat se daleko do budoucnosti. Ač jsem příznivcem zrcadlovek, vnímám, že budoucnost je v bezzrcátkových tělech. Doufejme tedy, že si to Nikon velmi dobře promyslel a že tento krok je prvním na cestě vedoucí do budoucnosti.
Odpovědět1  1
" ... Vzdyt vetsina tech lidi, co kupuji ty low end DSLR ani nevi, proc kupuji zrcadlo..­"

Naprostý souhlas
Odpovědět0  1
Netvrdím, že tomu tak není, ale když se tak rozhlížím okolo sebe, tak nejen ti, kterým jsem doporučil D90, D3100 nebo D5100, ale i mě neznámí lidé na různých akcích běžně fotí těmito fotoaparáty. A protože s nimi mám osobní zkušenost, tak nevidím důvod, proč by měli přezbrojit. Obvykle mají k tělu objektivy s ohn.vzdálenostmi 18­-55, popřípadě 55­-200 nebo 55­-300, někdo má jen setový 18­-105 a jsou maximálně spokojení. Na focení dovolené nebo koncertů jim tahle výbava stačí.
A to píšu o Nikonech. Běžně vídám mezi lidmi i podobně ­"stařičké­" Canony s obdobnými setovými objektivy.

Na základě mých zkušeností s výrobou a marketingem vnímám překotné každoroční vrhání dalších a dalších modelů foťáků jako zoufalství marketingu. Proč se tak chovají těžko říct. Japonci nejsou idioti, umím si představit, že je k takovému chování nutí akcionáři.
Odpovědět0  0
Když jsem si před 4 lety kupoval D750, tak jsem si říkal, že s takhle nadupaným foťákem vydržím ­"až do důchodu­". Předchozí D300 mi sloužil asi 7 let a vyměnil jsem jej za nový až ve chvíli, kdy nový model zásadně překonal tento ­"starý­". S jásáním nebo odsudkem CSC řady bychom asi měli být opatrní. Nikon slibuje nevídané barvy a ostrost. Opravdu byli schopní vyvinout natolik revoluční snímač, jaký nemá konkurence, která se na snímače přímo specializuje? je pravděpodobné, že nová CSC řada přinese do portfólia Nikonu něco nového a pokud se Nikon poučil z neúspěchu řady N1, mohlo by se mu to na druhý pokus podařit.
Odpovědět1  0
Nezaměňujme kvantitu s kvalitou. Překotné zaplavování trhu tzv. novými modely řady 3xxx a 5xxx v předchozích letech bylo spíš ukázkou zoufalství firmy. Jednotlivé modely se od sebe lišily nezřídka tím, že Nikon přidal dvě tři SW!!! funkce. Věřím, že by větším úspěchem bylo vyvinout jeden velmi kvalitní model, ten vyrábět třeba pět let a tuto dobu využít k vývoji opravdu inovativního nástupce.
Odpovědět1  3
Naprostý souhlas. Smutné je vidět jak několik lidí sedí vedle sebe na lavičce nebo u stolu předzahrádky restaurace a namísto toho, aby si povídali, tak má každý v ruce tydlifoun a čučí do displaye. Svět se v ­(_!_­) obrací.
Odpovědět1  0
Když jsem kupoval Nikkor 200­-500­/5.6 ­(špičkové sklo­), zkoušel jsem si také Nikkor 300 s Fresnelovým členem. Byla to velmi ­"nakažlivá­" zkušenost. Kdo by to řekl do takového lehkého prcka. Moje představa ale byla zoom objektiv, navíc s větším koncovým ohniskem. Ovšem vystačit si s třemi sty milimetry, neváhal bych. Věřím, že se povede i nová pětistovka.
Odpovědět0  0
Já též. Ačkoliv, je to docela mazec držet v ruce 4 hodiny soustavu o váze 5kg. Ten výstup ale za to stojí.
Odpovědět2  1
I tak se asi najde dost těch, kteří mu za ten fotokurz pošlou penízky. Navíc je to pro něj reklama. Svůj účel to splní bez ohledu na kvalitu. Čímž nepředjímám, že jeho kurz bude nekvalitní.
Odpovědět0  0
Může být, že se zvýší prodejnost starších bazarových FF modelů ;)
Odpovědět0  0
Pěkná hračka, škoda jen těch Canoních snímačů, které dlouhodobě trpí nízkým dynamickým rozsahem.
Odpovědět1  2
Zatímco kvalita roste řekněme lineárně, cena roste exponenciálně. Každý si musí určit svou hranici kvality.
Odpovědět0  0
Z pozorování fotografů, které vídám na různých místech po celé Evropě se odvažuji tvrdit, že toto platí obecně o majitelích lowendových řad. Pokud si k lowendovému tělu dokoupí objektiv, pak je to teleobjektiv, popřípadě pevná 35­/1.8 nebo 50­/1.8.
Odpovědět0  0
Zdá se, že Canonu s právě podařilo založil ještě nižší řadu, než byla dosavadní lowend. Ale to je jen poznámka na okraj.
Skutečně je diskutabilní, zda jít do takovéhoto recyklátu až 7 let starých technologií nebo za srovnatelné peníze pořídit nový CSC, popřípadě něco z druhé ruky, co bude i tak vybavenější. U zákazníků určitě hraje roli i ten pocit, když drží v ruce něco ­"velkého černého­". Těch odlišných pocitů z ­"držení­" DSLR a CSC je víc, je tu i hledisko, že si člověk koupí takový foťák ­"na zkoušku­" a při spokojenosti pak jde s objektivy a zkušenostmi snáz přejít k ­"dospělejším­" modelům. Otázkou je samozřejmě i to, zda za deset tisíc lze koupit CSC s opravdu lepšími ergonomickými a technickými parametry.
Na každý pád je to od Canonu zajímavý počin a protože trh nám ukazuje, že každý výrobek si najde svého zákazníka, jsem sám zvědavý jak úspěšný tento model bude.
Odpovědět0  0
"Na maximálním zoomu se ale hmotnost prodlouží na 39 centimetrů.­" Humorná chybička v překladu ;)
Odpovědět0  0
Redukce přepínačů na objektivech je dle mého názoru motivována pouze křečovitou snahou snížit výrobní náklady. Praktického významu nemá. A to si myslím i přesto, že vím, že fotografové tyto přepínače používají minimálně. Čímž by nám nejspíš argumentoval Nikon.
Odpovědět0  0
Ten objektiv jsem doporučil kamarádce fotící s D5500 a funguje bez potíží. Funguje i na mé D750 ­(tedy FF­). V obou případech na aktuálním FW.

Těla se schopností pracovat s AF­-P objektivy nejsou u Nikonu žádnou Popelkou. Je ale cítit, že na starší těla asi Nikon nebude vydávat FW pro použití tohoto typu objektivů. Což lze pochopit. Je to stejné, jako kdyby si majitelé těl bez motorku stěžovali, že nemohou použít autofokus u ­"starých­" objektivů. Ano, nemohou. Kdo chce používat staré objektivy konstruované pro kinofilm, nechť si koupí odpovídající tělo. Výběr je. Tedy, kdo chce používat AF­-P objektivy, vybere si odpovídající tělo.

Ještě doplnění. Přímo na stránkách Nikonu se lze dočíst toto: ­"Objektiv je kompatibilní s fotoaparáty série D3000 počínaje modelem D3300, s fotoaparáty série D5000 počínaje modelem D5200 a s fotoaparáty série D7000 počínaje modelem D7100. Kompatibilní je rovněž fotoaparát D500. Mějte na paměti, že kompatibilní fotoaparáty mohou vyžadovat aktualizaci firmwaru.­"

Podle mě je těch kompatibilních těl opravdu dost.
Odpovědět0  0
Pravidla se mají dodržovat. Howgh.
Odpovědět0  0
Pěkné, kouzlo snímku by zdůraznil tisk na velký formát.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 17.1.20187:09|Jednou ráno
[QUOTE=jonashredblocks­]Náladu to má, krajina fakt pěkná, jen na mě moc úprav, což je nejvíce znát ve kvalitě mraků...­[­/QUOTE­]Naprostý souhlas. To ráno asi vzbuzovalo silné emoce, mlha v údolí, zvláštní světlo nasvěcující mraky odspodu, ale post proces snímku je na můj vkus zbytečně silný.
Odpovědět0  0
Pravda. Inovace asi není dobré uspěchat, aby výrobcům déle vydržely a měli stále co nabízet. Dát na trh perfektní výrobek, který navíc vydrží ­"věčně­" je z pohledu výrobce kopání si hrobu.
Odpovědět0  0
To se to tak někdy povede. Z fotky jde skvělá pozitivní energie.
Odpovědět0  0
Pro postnutí na Rajče to bohatě stačí ;)
Odpovědět0  0
Podobně se už asi druhým rokem spekuluje, že nejen Nikon chystá novou řadu foťáků s konkávním tvarem snímače, což by jednak mělo zlepšit rohovou ostrost a zásadně zjednodušit konstrukci objektivů.
Jsem zvědavý s čím tedy Nikon přijde.
Odpovědět2  0
Jistě, nesmyslně vysoká rozlišené, nesmyslně velké rozsahy ohn.vzdáleností. To jsou klíčové změny, vedoucí k dnešnímu tristnímu výsledku.
Odpovědět0  0
Mám ve skříni dna pradědečky těchto Sony kompaktů, dvojici P52 a P73. Jak si tak pamatuji na doby, kdy jsme s nimi celá rodina fotili, tak výstupy na všech ISO byly značně lepší. Sice tyto modely mají skromné rozsahy zoomů, ale pro mě je důležitý obrazový výstup. Je to smutné, kam ta technika spěje. Kdysi byly skvělé objektivy, se skvělou světelností a parametry, ale stálé snižování nákladů na výrobu už dávno zaseklo drápky do kvality výrobků.
Odpovědět2  0
Pěkná hračka, ale asi si nechám stávající Nikkor 200­-500­/5.6. ;­)
Po zapnutí telekonvertoru se z tohoto nového objektivu stane objektiv prakticky stejných vlastností, jaký už mám, ale za 6x vyšší cenu. Rozsah 180­-400mm při F4.0 by byl příjemný, ale za ty prachy to je především pro ty, jimž to vydělává. Budiž jim přáno.
Obecně, je fajn, že Nikon přišel s touto nabídkou. Osloví to nejen moje kamarády, lovící fotky ptáků.
Odpovědět0  0
V kontextu toho co je na trhu a za jakou cenu to je parádní sklo. Oproti FF Nikkoru stejného rozsahu váží téměř polovinu a je také menší. Mám poměrně obsáhlou zkušenost s oběma. Vlastnil jsem několik let FF verzi 70­-300­/4,5­-5,6VR a nyní má moje přítelkyně tento nový objektiv. Mohu říct, že tento nový objektiv, byť je pro DX, se opravdu povedl. Vřele doporučuji.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 2.1.201813:44|Ta moje ♥
Pěkný výsledek. S Nikkor 35­/1,8 G jsem na APS­-C tělech fotil rád. Byl to příjemný objektiv na hrátky s HO.
Odpovědět0  0
S tím lze sice souhlasit, ale pokud budu parafrázovat klasika: ­"Lidi, jsou zkrátka lidi.­" Ještěže tu nějakou policii máme. A ještěže na ni máme. Otázka výše platů je zcela jiné téma.
Odpovědět0  1
Umím si představit, že ten příběh mohl být i trochu jiný. S policistou byli domluvení, že zahraje drsoně, akčňáka a nedopatřením došlo k výstřelu. Oba zúčastnění by měli máslo na hlavě a tak by bylo jen logické, že oba měli zájem to celé zamést pod koberec.
Další vývoj případu by ale byl přesně v duchu toho, co píšete.
Odpovědět0  0
Škoda, že si inženýři Panasoniku nepřečetli zdejší nedávno zveřejněný rozbor vlivu rozlišení a velikosti pixelů na šum.
https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-jak­-by­-fotil­-1­-0­-senzor­-se­-7­-5­-mpx­-vyzkouseli­-jsme­-to­/7109­-8
Mohli si ušetřit zklamání. ;­)

Samozřejmě to myslím ironicky. Jakkoliv si velmi vážím velmi fundovaných rozborů Milana Šurkaly, s jeho závěry v uvedeném článku zásadně nesouhlasím. Můj názor, byť podložený osobními zkušenostmi může být pochopitelně nedůležitý, ale co by asi mělo mít svou váhu jsou všechny ty čipy vyrobené pro speciální účely, například pro dalekohledy umístěné nejen tady na Zemi, ale také ve vesmíru.

No flame
Odpovědět0  0
A přesto se pod značkou Toshiba stále vyrábí snímače jiných parametrů, než jaké dělá přímo Sony.
Odpovědět1  0
Jen drobné doplnění, ne všechny snímače v Nikonech jsou od Sony, některé modely používají snímač od Toshiby. Například některé modely řady D5x00. ;)
Odpovědět1  0
Rozumím a do značné míry souhlasím, ovšem důvody hodnocení uvádí. Stejně jako Milan Š. tady. Také někdy nesouhlasím s jeho celkovým hodnocením nebo udělením ceny Trefa. Posuzované parametry ale uvádí všichni poměrně transparentně, takže kdo ví o čem je řeč, ten si zkoriguje závěr dle svých preferencí.
Odpovědět1  0
Opakovaně jsem si v praxi ověřil, že závěry z testů na DxO jsou validní. A musím říct, že mě před několika lety opravdu zaskočili, dlužno dodat, že příjemně, tím, že nezamlčeli jak někteří výrobci podvádí s ISO. Mám pocit, že to byl Olympus, kdo uváděl prakticky vždy i jeden stupeň nižší ISO, než jaké foťák skutečně použil, takže to vypadalo, že lépe zvládá vyšší ISO.
Teď jsem si to ověřil například zde https:­/­/www.dxomark.com­/Cameras­/Olympus­/OM­-D­-E­-M10­-Mark­-II­-­-­-Measurements
Odpovědět2  0
Nejednou jsem byl vnímán jako profi fotograf a to jen proto, že jsem měl v ruce ­"velký­" foťák. Je zajímavé, kolik lidí má vytvořenu asociaci zrcadlovka=profesionál. Případně ­"velký­" objektiv=profi fotograf.
Odpovědět1  0
Mám pocit, že v Zoneru je zpracování RAW řešeno integrací s Adobe DNG Converter. Alespoň takhle jsem to viděl před nějakým rokem, když jsem zvažoval, zda opustit mou kombinaci PS CS3 + DNG Converter a přejít na Zoner. Ukázalo se, že na stejném počítači, kde mi PS CS3 lítá uspokojivě rychle, je Zoner neskutečně líný. V Zoneru bylo vidět, jak se po čtvercích vykreslují změny ve fotce. Zůstal jsem tedy u osvědčené kombinace ­"starého­" Photoshopu + DNG Converter, která funguje plně uspokojivě a nabízí mi přesně ty funkce, které potřebuji.
Odpovědět0  0
Asi určitě jsem něco přehlédl a tedy nedokážu dostatečně ocenit genialitu této aplikace.
Odpovědět0  0
Když se tak člověk dívá na profesionální úpravy fotografií, vkrádá se na mysl myšlenka, zda je vůbec zapotřebí fotit nějakou modelku.
Odpovědět3  0
S účinností stabilizace na 600mm byl si dovolil nesouhlasit. Jestliže můj Nikkor 200­-500­/5.6 VR ­(vážící jen sám o sobě 2.5kg, s tělem bezmála 4kg­) zvládne stabilizovat 4EV na 500mm, určitě zvládne Sony RX10 IV stabilizovat svých 600mm. S kilovým foťákem se člověku ta ruka třese přece jen o poznání méně. ;­)
Obecně ale s vámi souhlasím. Je skutečně otázkou pro jakou a jak velkou skupinu zájemců o špičkový fotoaparát jsou tyto přístroje určeny. Především cenu neobhájí ani jeden z demagogických argumentů, jímž je sčítání cen a váhy objektivů srovnatelného rozsahu, které by si člověk musel koupit k zrcadlovce. To by totiž kvalita výstupu těchto fotoaparátů také musela odpovídat té zrcadlovce.
Kolem a kolem, jako ten, kdo si v roce 2004 koupil za šílených 25 tisíc Sony F828, jež byla jejich vlajkovou lodí a měla ambice konkurovat tehdejším zrcadlovkám ­(de facto jen Canonu 300D, později 350D a Nikon D70­) jsem vlastně udělal podobné rozhodnutí, jaké nejspíš udělá ten, kdo si koupí tento RX10 IV. Podobně jako tehdy F828, je i tento nový Sony špičkou. Ale podobně jako před lety Sony F828, i RX10 IV osloví poměrně velmi omezený okruh fotografů a tak si asi proto pokládáme otázku, kde je jeho místo. Trh a čas ukáže. Zatím bych jej nezatracoval, byť se zamýšlím nad smysluplností investic do vývoje podobných přístrojů.
Odpovědět2  0
Naprosto souhlasím s Milanovými závěry. Recenze měla porovnat dva sety ze stejné třídy. Když ale vidím okolo sebe lidi fotící těmito naprosto základními sety, často v napřažených rukou na display, tak si říkám, zda by pro ně nebylo lepší si za stejné peníze, někdy i levněji koupit nějaký CSC set Olympus nebo Panasonic, které by jim udělaly stejnou službu a byly by lehčí, skladnější a při zakoupení výběhového modelu i levnější. Jsem si vědom toho, že toto je samozřejmě docela jiné téma, než k této recenzi.
Odpovědět2  1
Je pravdou, že nejednou jsem viděl majitele DSLR fotit s foťákem v napřažených rukou. Nejednou jsem slyšel od majitelů DSLR argument, že by si museli sundat brýle, aby viděli do hledáčku. A nejedna dáma tvrdila, že by si o hledáček rozmazala oči.
Argumenty majitelů DSLR proč fotit přes display jsou mnohdy podobně absurdní, leč pokud tělo nabízí možnost fotit přes display a pokud jim stabilizace pomůže udělat ostrou fotku ­(obvykle nasazen 18­-55, takže pohoda­), těžko jim argumentovat proč by měli používat hledáček.
Odpovědět0  0
Tak přesně tohle bylo to první, co mě napadlo jakmile jsem se dočetl o CCD snímači, low cost displayi a dalších levných komponentách, které patří do minulého desetiletí. Ovšem, pokud to někomu stačí a dle toho, co vídám okolo sebe, tak takových není málo, tak proč ne. Každý nechť si vybere dle svých preferencí.
Odpovědět0  0
Hoši od Sony usilovně pracují na pohřbení zrcadlovek. Fázové ostření na čipu tu už nějakou dobu je, teď přijde nulování celého čipu na jeden povel. Zpoždění elektronického hledáčku je už také minimální. Za pár let bude kompletní technologie, která nahradí plácání zrcátkem. A to jsem si říkal, že mi D750 musí vydržet do důchodu. ;­)
Obecně, konečně nějaký rozumný pokrok a ne jen nesmyslné navyšování pixelů ve stylu hesla: ­"Víc proužků, víc Adidas."
Odpovědět1  0
Máte pravdu, od toho se zavedla tzv. pohledová vzdálenost. Jen totální ignorant luxuje nosem fotku velikosti A0 nebo fotku zvětšenou na displayi 1:1. ;­) Smutné je, že takových ignorantů je čím dál tím víc. Kdekdo má pocit, že nemusí nic znát, nemusí nic umět, hlavně být asertivní, k cizím názorům agresivní, s egem velikosti galaxie.
Odpovědět2  0
Jakkoliv souhlasím, poslední větě musím oponovat. Můj Nikkor 24­-120­/4 VR váží 710g. Nosit ho celý den na FX těle není problém. Stejně jako Nikkor 24­-70­/2.8.
Odpovědět1  0
FZ50 byl nástupce velmi povedeného FZ30 a byl to parádní foťák. Sice s CCD pidisnímačem 1­/1,8­", ale i díky světelnému objektivu dělal pěkné fotky. A rozlišení měl poněkud větší, 10MPix. ;­) Tisk fotek na A4, pokud byly dělány za slušného světla skutečně nebyl problém. Sám mám fotky na formátu 90x60 focené skvělým Sony F828. A ani z těch 5 centimetrů není vidět nedostatek detailů. Byť i on měl pidisnímač a ­"jen­" 8MPix.
Z osobních zkušeností tedy dlouhodobě tvrdím, že honba za rozlišením je zbytečná. Osadit do ­"starých­" povedených těl dnešní moderní technologie, měli bychom fantastické fotoaparáty.
Odpovědět2  1